Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Ajatelkaas, "enää" kesä-, heinä- ja elokuun pinot, sitten ollaan jo syyskuussa!:D:D



Yhteensä 90 odottajaa:

Tyttöoloja/-lupauksia yhteensä 13

Poikaoloja/-lupauksia yhteensä 15

28.8.
cinnamo -- neljäs
29.8.
moona81 -- kolmas - 29v. - KYS
30.8.
visitor nro 39 -- viides - 39v. Tyttölupaus
31.8.
Tähdenlento1 -- toinen - 28v. Tyttölupaus
pikku3nen -- kolmas - 32v. - SKS
rakkaudesta äiti -- neljäs - 29v. - OYS Poikalupaus
k-ati -- esikoinen - OYS
1.9.
Rimpsu
Lauren-78 -- toinen Poikalupaus
nirtzu -- kahdeksas - 42v.
2.9.
primrose -- toinen - 27v. - KOKS Tyttöolo
Pipopi
LauraAnnika
ElbA -- esikoinen
3.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS Poikaolo
4.9.
Burde -- kolmas - 28v. - VALS/ koti
tinde-85 -- esikoinen




5.9.

mirkkuli -- neljäs - 31v. - KYKS
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS Tyttölupaus
Valkoinenhetero -- esikoinen - 20v - TAYS
6.9.
Unikeiju-79 -- neljäs - 31v. - PS
Mamma1976 -- kolmas - 34v. - K-PKS
7.9.
Angelico -- esikoinen - 22v.
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS Tyttöolo
8.9.
Eini -- 24v. - TAYS/VAS
uusioäippä -- neljäs
Mousse - toinen - 33v - JS
9.9.
Lotskuliini -- kolmas - 27v. - TAYS
Annmari-76
meripihka -- toinen - 32v - JS Tyttöolo
10.9.
miia -- seitsemäs - 34v. - VAS Tyttöolo
mustikka-78 -- toinen - 31v. - NKL
pilpa -- esikoinen - 25v.- Kät/H
felessa -- esikoinen - 23v. - KYS Poikalupaus
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL Poikalupaus




11.9.

Kiskii -- toinen - 31v. - TYKS Poikalupaus
perhonen3 -- toinen - KOKS
12.9.
viirupylly -- Kolmas - 29v. - Kät/H
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI Tyttöolo
Sadie -- esikoinen - 19v.
riemu -- viides - 32v. Tyttöolo
13.9.
seawind -- viides - 30v.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS Poikalupaus
akileija
14.9.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS Poikalupaus
sanzibar -- toinen - 30v. - KYS
Jonspe -- toinen - 26v. - EKKS
woodoo child -- esikoinen - 32v. - KSKS
15.9.
A-nu -- toinen - 38v. - Kät/H
ennie -- esikoinen - 33v.



17.9.
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL Tyttölupaus
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS
Nonna79 -- esikoinen - 30v. - TAYS
Gwenhwyfar -- toinen - 31v. Poikalupaus
18.9.
liinakko -- esikoinen - 27v. - KYS
unikeiju -- kolmas - 28v. - TAYS
lätäkkö -- esikoinen - 27v. - JS
19.9.
Hupu07 -- esikoinen - TYKS Poikalupaus
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS Poikalupaus
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS Poikalupaus
avee -- toinen - 29v. - SAS
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL Tyttölupaus
20.9.
Maria-83 -- Toinen - 27v. - EKKS
Hassuli08 -- neljäs - KOKS
menninkäistyttö -- esikoinen - 22v. - TAYS Poikalupaus
Epeti -- kolmas 27v. - HYS



21.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS Poikalupaus
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H Poikaolo
22.9.
Ulsteri -- toinen - 26v.
Hyväsetti -- kolmas - 31v. - LKS
23.9.
Raitahippo -- esikoinen - 32v.
Janko -- toinen - 25v.
dask -- toinen - 24v. - PHKS Tyttölupaus
Lara- -- esikoinen - 21v. - K-HKS Tyttöolo
24.9.
Ilona G -- kolmas



25.9.
Wandii -- kolmas - 30v. - LKS
elni- -- esikoinen - 23v. - JS
terp -- esikoinen - 25v. - TYKS
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS
Lynien -- toinen - 21v. - KYS
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS
26.9.
Lumiruusu -- toinen - 34v. - NKL
Wanda81 -- esikoinen - 28v. - EKKS
papupata78 -- toinen - EKKS
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS
27.9.
cora85 -- toinen - 24v. - Kät/H
1.10
m a r z a -- kolmas - 30v. - TAYS



Syyskuisten muistoissa:

vaahteranlehti (13.9.2010)
jyvänen (la 30.9.2010)
vivianna-08 (la 3.9.2010)
icefairy (la 28.9.)
Emilii85
Cappuccino (la 22.9.)
fanttomi
mairo (la 16.9.)
krizze (la 19.9.)
Wanda81 (la 26.9.)
estelle (la 11.9.)




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Edelliset:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1603746
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1609978
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1639043
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1662811
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1690475



Kaikki uudet tietysti tervetulleita mukaan pinoon!:)

Päivityspyynnöt mieluiten yksityisviestillä, kiitos! :wave:
 
Tervetuloa uuteen pinoon!:)

Yritin edellisestä bongailla noita uusia tyttö-/poikalupauksia, mutta en kaikkia sieltä varmasti kiireessä nähnyt, joten jos haluat listalle päivitettävän, niin laitathan yksäriä.:)

Toivottelen hyvät vaput tähänkin pinoon, voikaa hyvin!:) :wave:

Lahopää & Tuhto


4b28p3
 
Heissan vain taas! Nyt pitkästä aikaa taas ehtii hieman kirjustelemaan. Tuntuu että päivät menevät hirmuisella vauhdilla ja töiden jälkeen ei meinaa enää koneelle jaksaa istuuntua. (tai ainakaan pidempiä tarinoita kirjustella..)

Täällä raskaus mennyt mukavasti, ajoittaista selkäsärkyä lukuunottamatta. Vauva potkii jo kovasti - useasti päivässä tuntuu kunnon muksahduksia. Vatsan läpi ei nuo vielä näy, mutta tuntuvat kylläkin. Mies kokeilee aina tilaisuuden tullen tuosta vatsasta josko jotain potkun tapaista tulisi. (Ja melkein aina tuleekin, jos vatsaa hieman tökkäisee..) Lisäksi "ikävänä" puolena on tullut se, että tuon lapsen potkut aina silloin tällöin ovat niin kipakoita, että oikein sattuu! Kai sieltä tuleva potkunyrkkeilijä on tulossa.. :O

Meillä olisi neuvolakäynti nyt heti maanantaina ja toivottavasti olisi sen verran aikaa että ehdittäisiin kurkata ultralla myyrää. :) Hirmuisesti tekisi mieli jo saada tietää kumpaa sukupuolta siellä asustaa. Rakenneultrassahan ei tuo selvinnyt, kun pikkuinen varjeli salaisuutta kovin.. Mutta miulla olisi vahva poikatunne. Saa nähdä tuleeko sieltä sitten kuitenkin tyttö. :)

Töissä kerroin nyt maanantaina olevani raskaana ja juoru on levinnyt pikaisesti eteenpäin. ;) Olen siis kahvilassa töissä ja moni kanta-asiakas on nyt viime päivinä tullut onnittelemaan ja "kauhistelemaan" mahan pienuutta. Onhan miulle tuota mahaa jo kertynyt kohtalaisen hyvin, mutta nähtävämmin ei monenkaan mielestä tarpeeksi. (Vaikka kyllähän tässä ehtii turpoamaankin!)

Mutta hyvää vappua kaikille ja onnittelut vielä jokaiselle hyvistä ultrakuulumisista!

rakkaudella: valkoinenhetero & myyrä 21+5
 
Heippa kaikille. Tänään poksutaan, 22+0! :heart:

Nyt tein itselleni kyllä elämän hankalaksi. Kävimme eilen siellä ultrassa ja emme halunneet tietää sukupuolta (tai mies ei siis halua). Tänään sitten kuitenkin laitoin sähköpostia sinne neuvolaan ja kysyn voisko se kuitenkin kertoa kumpi se oli. Tässä välissä tulin katumapäälle ja tuskailin miehelle, etten voi mennä kattomaan sähköpostiani jos se vastaus näkyy jo heti siinä otsikossa. Saimme tulostettua viestin niin, ettemme kumpikaan nähneet mitä siinä luki ja suljimme viestin kuoreen...Mies sanoi, että katsotaan jos haluan mutta oon niin ailahtelevainen etten sitten haluakaan enää tietää...Siellä se kuori on kaapissa, pitäskö avata sitten kun vauva on syntyny ja kattoa pitikö paikkansa...Voi huoh, että ihminen voi olla tyhmä... :ashamed:
 
aivan,enään 4kk ja sitten meillä on pienokainen :heart: =) mulla on jo aikamoinen massu,iso kun mikä,joka kasvaa vaan. :/ :whistle: harmi vain,etten pysty liikkumaan kuten ennen,kävely ym. jalat,jalkapohjat,alaselkä ja lantio,menee tosi kipeeksi :( ei tarvitse kuin kaupassa kipaista,niin jo on tuskaa koko loppupäivän :/ mutta aikansa kutakin :)
tänään ostettiin typylle autoon turvakaukalo ja vaatteita :) voi kun olisi jo vaavi sylissä,ei malttais odottaa :)

onko muilla samoja oireita kun mulla?

mie ja typy 22+4 :heart:
 
Lahopää-Liisa kiitsat uudesta pinosta ja totta tosiaan ENÄÄ kesä-, heinä- ja elokuun pinot ja sitten onkin jo syyskuu. =) =) Jee.
En minäkään enää millään jaksaisi odottaa. Kauhea vauvakuume. Ja paikat jo remppaa. Pelottaa että kuinka kuuma ja tuskanen kesä tulee. Täällä Sveitsissä on jo ollut +30°c helteitä ja varmasti neljäänkymppiin heinä-elokuussa viimeistään nousee. :eek:

En ole vielä pahemmin vaatteita ostellut kun ajattelin odottaa ens viikon ultraa, jos vaikka sukupuoli paljastuis.. Poikaolo on kyllä nyt vaihtunut täysin tyttöoloks. Saas nähdä.

MaybeSomeday :LOL: hauska tuo sähköposti homma. Mutta raskaana ollessaan saakin vaihtaa mieltään vaikka kerran minuutissa. Ei se haittaa :heart: Mutta aika sissi oot jos et kuorta avaa. Ite kuolisin uteliaisuudesta =)

riemu ja yrjänä (nimi täytyy varmaan vaihtaa kun yrjöilykin alkaa kohta loppumaan) 20+6
 
Mie kanssa tunnustan, että nyt on iskenyt hirmuinen vauvakuume! Tämä lapsosemmehan ei ollut niinkään suunniteltu, mutta kovasti tulevaisuuteen toivottu. Koskaan en aikaisemmin ole potenut kunnollista vauvakuumetta, vaikkakin miehen kanssa jo pitkään puhuttiin että lapsia olisi mukava yrittää saada tuossa parin vuoden kuluttua. Nyt päähän ei enää muuta minulle, eikä kyllä miehellekään meinaa mahtua. :) Mutta hyvä vain, täytyyhän jo tässä vaiheessa viimeistään ollakin lapsukainen vain mielessä.

Olikos täällä joku suljettu ryhmä vielä ahkerammalle keskustelulle? Minulle saisi laittaa viestiä yksärinä, jos ryhmä vielä olisi koossa. :)

vh + myyrä 21+6
 
Nopsasti merkkailen uuden pinon =)

MaybeSomeday Hauska juttu toi sun sukupuolipähkäilys :LOL: Mä en kyllä pystyis olla kurkkaamatta sinne kuoreen =) Voihan se sitäpaitsi olla, ettei siinä edes lue sitä sukupuolta... Mä oon niin utelias, että haluan kyllä tietää sukupuolen, jos se vaan näkyy ultrassa.

Miten teidän vappu on mennyt? Me oltiin perheen kanssa ihan kotosalla, kummityttö 2kk oli äitinsä kanssa kylässä, kun miehensä oli töissä. Illalla käytiin vielä anoppilassa hakemassa miehelle simaa (mähän en sitä suun sisääni laita, yök :LOL: ) Tänään varmaan vaan oleillaan kotona ja otetaan rennosti =)

Maanantaina rakenneultra, jee! =)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! =)

-dask ja nro2



 
Hauskaa vappua kaikille!

Kävin eilen katsomassa teekkareiden uittoja, ja sit talkoisiin koirapuistoa siivoamaan. Kyllä me vähän naureskeltiin, et toiset juhlii vappua, ja toiset haravoi koiran kakkaa :LOL: Mut eipä kyllä hirveenä edes huvittanut pyöriä kaupungilla kaikkien kännisten keskellä, kun itse sima/vesi linjalla oli.

Mies osasi kyllä olla niin ihana kun tuli yöllä kotiin riennoista. Melkein selvin päin oli ja sanoi, että tympääntyi kun minä en ollut mukana :heart: Puhuttiin sitten, että ens vuonna mennään perheenä torille ja ostetaan Onni-Ilonalle iso foliopallo ja kiinnitetään se rattaisiin =)

MaybeSomeday alkoi kyllä kieltämättä täälläkin naurattamaan tuo sähköpostisähläys :LOL: :ashamed: Voithan aina polttaa tai tuhota muuten kirjeen, ennen kuin sorrut avaamaan sen :hug: Vaikka minun mielestäni se ei edes ole sortumista... Onhan sinulla oikeus tietää sukupuoli, ja jos vahingossa lipsautat sen miehellesi, niin ei hänenkään maailmansa siihen varmasti kaadu.

Kiva kuulla, etten ole ainoa, johon vauvakuume on iskenyt. Visitor nro 39, ton vauvakuumeen lisäksi meillä näyttäis olevan yhteisinä oireina jalkojen ja lantion/lonkkien kipeytyminen. Mulla ei kyllä taida olla noin paha kuin mitä sinä kuvailit. Ja koputan puuta ettei tuliskaan noin pahaksi! Mies on vielä ens viikon kotona ja sit sillä alkaa taas työt, eli on joka toisen viikon pois kotoa... Pitäis sitten jaksaa taas yksin koirasta huolehtia. Onneksi lukuvuosi loppuu kohta! Enää kaks tenttiä ja kypsyynäyte, niin sit saa henkäistä...

Shuri ja Onni-Ilona 21+6
 
Mukavaa Vappupäivää, vaikkakin aika kurja sää ja meillä ainakin jää vapputorit sään takia väliin.

Rakenneultrassa käytiin viikko sitten ja hyvältä siellä kaikki näytti. Sukupuolikin saatiin selville mutta pidetään se vielä toistaiseksi salaisuutena.

Ja se suljettu palsta on edelleen toiminnassa ja keskustelu siellä käy aktiivisena. Omilla nimillä siellä kirjoitellaan. Kiinnostuneet voi laittaa yksäriä niin saa sitten tarkemmat tiedot, kuinka pääsee mukaan!

Naksu ja napero 21+
 
Hyvää vappua kaikille. Mulla meni eilisilta töissä, samoin tänään ja huomenna. Sitten ois 12 päivää lomia/vapaita... :)

Mulla ei tällä hetkellä tee oikeesti yhtään mieli avata sitä "sukupuolikirjettä". En ois uskonut, että pystyn olemaan avaamatta mutta nyt tuntuu vahvasti siltä etten avaa...Mies kysy taas aamulla joko avataan se mutta annetaanhan olla.

Näin yöllä ainakin seittemän erilaista tyttövauvaunta. Yhdessä unessa vauvalla oli kahdeksan varvasta toisessa jalassa ja toisessa kaksitoista. Muutenkin jalat oli tosi isot. Huomasin sen muka vasta kotona kun tultiin kotiin sairaalasta. Ainakin ultrassa kaikkia varpaita ja sormia oli oikea määrä joten jospa tämä uni ei ennusta mitään...

Jeps, nyt valmistautumaan töihin.

MaybeSomeday ja Onni 22+1
 
Täällä uusi mamma ilmoittautuu mukaan jutusteluihin. Olen 22-vuotias ja yksin odottelen esikoistani. Mies on kyllä mukana kuvioissa, mutta emme ole enää hetkeen olleet yhdessä. Henkisesti raskasta on siis ollut koko raskauden ajan, mutta josko nyt alkaisi mieli kirkastua, kun riitelyt on riidelty ja vaikeimmat päätökset on saatu tehdyksi. Tukiverkko on kuitenkin vahva ja lisäksi olen saanut neuvolasta hurjasti tukea ja apua. Pitää vain muistaa, mikä ihanuus siellä masussa jumppailee, niin johan alkaa hymyilyttää.
Rakenneultra on reilun viikon kuluttua. Kaikilla tutuilla on "tyttötunne", mutta itselläni ei ole asiasta sitten minkäänlaista aavistusta. Ehkäpä asia tuolla ultrassa selviää. Hii.

Kuinkas hei vietitte vappua? Itse makailin illan sohvalla teeveetä toljottaen kissa kainalossa ja menin aikaisin nukkumaan, eli hurjaakin hurjemmat vappukarkeloinnit täällä.

menninkäistyttö & rääpäle 19+5
 
Iltaa pinoon! :wave:

Tervetuloa menninkäistyttö mukaan kirjoittelemaan :flower: Toivotaan, että mieli kirkastuu ja odotus on koko ajan mukavampaa :)

Kiitokset Lahopää-Liisalle taas kerran uudesta pinosta :flower:

Ultrakuulumisista myös onnittelut kaikille tasapuolisesti! Huomasin, että aika moni olikin ottanut selvää sukupuolesta!! Tuntuu, että kuulun vähemmistöön kun en asiaa udellut :D

Minäkin olen pari unta nähnyt vauvasta, mutta ei mitään selkeetä/sellasta mitä muistaisin sitten aamulla. Kovasti on masussa vilskettä ja potkut näkyy ulospäinkin jo. Tuntuu, että masu painaa tuonne alas niin että on koko alapää ihan turvoksissa :/ valkovuotoakin on jotenkin runsaammin ollut viime aikoina.
Supistuksia on myös tullut, lähinnä esikoisen kantelemisen seurauksena tai rappujen kiipeämisen myötä.

Vappu on mennyt herkutellessa ja lepäillessä. Eilen katsoin tallennetun dokkarin niistä siamilaisista kaksosista kun olin ilman miestä kotona, ja kyllä oli aivan kamalaa katsoa :'( Onko muut nähneet kyseistä dokkaria?

Nyt taidankin pötkähtää taas sohvalle ja katsoa mitä kaapista löytyy syötävää :p

mp ja kirppunen 21+2 :heart:
 
Kiitos Lahopää-Liisalle uudesta pinosta :flower: ja tervetuloa porukkaan menninkäistyttö!

Oon ollu aika laiska kirjottelemaan, päivittäin olen kuitenkin käynyt lukemassa muitten kuulumisia. Onnittelut kaikille jo rakenneultrassa käyneille hyvistä uutisista! Meillä olis rakenneultra ensi tiistaina, jännittää kovasti että onhan vauvelilla kaikki kunnossa. Sukupuolta aiotaan kysyä, jos se vaan ultrassa näkyy. Liikkeet tuntuu jo aika voimakkaina ja päivittäin :heart: Muutenkin vointi on ollut vallan erinomainen, energiaa piisaa vaikka yöuni onkin vähän levotonta. Painonnousu vähän hirvittää, tähän mennessä tullut n. 5-6kg, toivottavasti tahti ei ihan kamalasti tästä kiihdy :kieh:

Endotar 20+5
 
Heipsan!

Kiitokset Lahopää-Liisalle uudesta pinosta! Kiva, että jaksat näitä väkertää :flower:

Tervetuloa Menninkäistyttö mukaan kirjoittelemaan!

Tiinuliini Ihan mahtavaa, että saittekin hyviä uutisia ultrasta!!! Nyt voit sitten alkaa kunnolla nauttia tästä raskaudesta.

On tämä raskaus kyllä mennyt aivan hurjan nopeasti. Puolet enää jäljellä :eek: Kohtahan meillä on vauvat kainalossa :heart: Ei esikoista odottaessa mennyt aika kyllä näin nopsaan.

Mä sain alkuviikosta aivan kamalan vatsataudin. Mikään ei pysynyt sisällä, koko päivän oksentelin ja kuumekin vielä nousi. Onneksi se kesti vain pari päivää, oli kyllä hurjin tauti mitä oon koskaan sairastanut. Sen seurauksena painoa tippui kilon verran, joten olen nyt kevyempi kuin ennen raskautta :/ No, kaipa se paino kohta puoliin alkaa nousemaan.

Liikkeet tuntuu päivittäin voimakkaasti ja on muutamia kertoja näkynyt jo ulospäinkin. Vatsa senkun kasvaa vaan. Mun mielestä mulla on tässä raskaudessa jotenkin sirompi tuo maha, enemmän niinkuin eteenpäintyöntyvä. Esikoisesta vatsa levisi sivullepäinkin.

Rakenneultra ois viikon päästä. Kovasti tahtoisin tietää sukupuolen, niin osaisin tehdä meidän esikoisen pieniksi jääneille vaatteille jotakin. Jos nyt on poika tulossa, niin vien kirppikselle kaikki tytön vaatteet. Jos tulee toinen tyttö, pakkaan vaatteet laatikoihin ja vien tuosta jaloista pyörimästä varastoon odottamaan uutta käyttäjää. Itselläni ei ole hajuakaan, kumpi sieltä olisi tulossa.

Oletteko te muut huomanneet teidän karvojen kasvussa mitään erilaista?
Mulla on jotenkin karvojen kasvu nopeutunut. Jos tänään ajan säärikarvat, niin huomenna illalla on jo ihan varmasti kamala sänki jaloissa :kieh: Ihan tosi ärsyttävää. Ei tälläistä ole aiemmin ollut.

Aplo ja Pikkutyyppi 19+5
 
Aurinkoiset huomenet!
Kiitokset uudesta pinosta Lahopää-Liisa :)

Täällä on puoliväli saavutettu :D
Rakenneultra vasta 11. päivä, tuntuu että siihen on vielä ikuisuus. Kovasti odotan, että pääsee pikkutyypin touhuja kurkkimaan ja jospa sukupuolikin paljastuisi. Poikaolo on ollut alusta asti, koska tämä raskaus on ollut ihan erilainen kuin esikoistyttöä odottaessa. Molemmat sukupuolet ovat yhtä tervetulleita, mutta jos tulisi toinen tyttö pääsisi paljon helpommalla :)

Meillä on projektina lastenhuoneiden laitto. Esikoinen siirtyy uuteen huoneeseen ja pikkutyyppi pääsee sitten tuohon vauvahuoneeseen. Vauvahuoneen väritys pysyy samana, vaaleaa beigeä, valkoista, vaaleansinistä ja vihreää. Esikoinen saa sitten vähän värikkäämmän huoneen limeä, oranssia ja keltaista. Ostettiin tytölle jatkosänky, viikon päästä olisi tarkoitus vaihtaa neiti pinniksestä matalaan sänkyyn. Eli luultavasti nukkumaan menosta tulee ihan mahdotonta kun toinen pääsee karkaamaan :)

Uskaltauduin tuossa aamutuimaan katsomaan mitä vaaka näyttää. Paino noussut nyt 4 kg, saahan sitä painoa jo tässä vaiheessa tullakkin :D

-eeva- ja pikkutyyppi 20+0

Muoks Meillä on näköjään Aplon kanssa saman nimiset tulokkaat :D
 
Mulla ei ole vieläkään vauvelille "työnimeä" :eek: Tai oikeastaan on montakin nimeä millä häntä kutsutaan, nuppunen, kääpiö, mukelo... :saint: Mutta mulla ei edelleenkään ole poika- tai tyttöoloa, tai jos sitä alan miettiä niin se vaihtelee monta kertaa päivässä :LOL:
 
Lahopää-Liisa Kiitos uudesta pinosta :flower:

Endotar Ei meilläkäään ole vauvalle mitään nimeä muotoutunut. Ei ollut esikoisellekaan, mutta kakkosella oli. Sitä nimeä käytetään edelleen sellaisena hellittely nimenä.

Tuntuu, että kaikille on tullut painoa tosi vähän. Mulle on kertynyt jo 10kg :) . Johtunee kyllä myös siitä, että en juuri liikkua saa. Normaalisti käyn lenkillä joka päivä ja ratsastan aktiivisesti. Nyt kävelytahtikin on jo pitänyt hidastaa, joten eipä ihme , kun kiloja kertyy. Mulla on onneksi imetys ja normaali liikunta viennyt kaikki kilot synnyksien jälkeen nopsaan pois niin en ole huolissani. Imetyksetkin ovat kestäneet 1v3kk-1v5kk, joten vararavinto on varmasti taas tarpeen :) .

Jännä miettiä nyt raskauksien ero, kun on kaksi tyttöä ja nyt poika tulossa. Tytöiltä mulla ei ollut pahoinvointia yhtää ja nyt oli pahaaoloa kuukauden verran. Tyttöistä tuli linea negra heti alkuraskauden aikana ja nyt ei ole vieläkään mitään raitaa masussa. Muutoin on ollut saman laista oloa..väsymys, supparit, liitoskivut.

Nyt kotihommiin ja ruuanlaittoon. Iltapäivä menee maneesissa opetuspuuhissa.
-Poni 20+5

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aplo:
Heipsan!
Liikkeet tuntuu päivittäin voimakkaasti ja on muutamia kertoja näkynyt jo ulospäinkin. Vatsa senkun kasvaa vaan. Mun mielestä mulla on tässä raskaudessa jotenkin sirompi tuo maha, enemmän niinkuin eteenpäintyöntyvä. Esikoisesta vatsa levisi sivullepäinkin.

Rakenneultra ois viikon päästä. Kovasti tahtoisin tietää sukupuolen, niin osaisin tehdä meidän esikoisen pieniksi jääneille vaatteille jotakin. Jos nyt on poika tulossa, niin vien kirppikselle kaikki tytön vaatteet. Jos tulee toinen tyttö, pakkaan vaatteet laatikoihin ja vien tuosta jaloista pyörimästä varastoon odottamaan uutta käyttäjää. Itselläni ei ole hajuakaan, kumpi sieltä olisi tulossa.

Oletteko te muut huomanneet teidän karvojen kasvussa mitään erilaista?
Mulla on jotenkin karvojen kasvu nopeutunut. Jos tänään ajan säärikarvat, niin huomenna illalla on jo ihan varmasti kamala sänki jaloissa :kieh: Ihan tosi ärsyttävää. Ei tälläistä ole aiemmin ollut.
Sullahan on sitten poikamaha, kun eteenpäin työntyy =) Ja se karvojen kasvu liittyy kans vanhojen uskomusten mukaan poikavauvaan. (Testosteroni kai se on, mikä vaikuttaa).

Mulla on nyt sellainen joka suuntaan leviävä maha, ja takapuolikin :LOL: Mielestäni ei kyllä kovinkaan nätti raskausmaha. Tai siis vatsa kyllä kasvaa koko ajan, mut näytän edelleen siltä, et oisin vaan lihonnu hirveenä. Mut mun kohdalla siis ainakin piti paikkaansa nyt tämä tyttömaha - tyttövauva juttu, kun ultralla on se sukupuolikin jo varmistettu.

Lahopää-Liisa, kiitokset taas uudesta pinosta! :flower:

Ja Menninkäistyttö, tervetuloa mukaan :wave:

Mulle on tullut nyt painoa 3,1 kg. Mielestäni ihan sopiva määrä, vaikka ei kyllä haittaa vaikka ois tullu vähän enemmänkin. En voi tietää, putoaako paino helposti imetyksessä, mut normaalisti olen kyllä sekä nopeasti lihovaa että nopeasti laihtuvaa sorttia. Nyt vaan tuntuu, et painoa ei kerry millään, vaikka vetäis suklaata levyn päivässä ja lisäksi söis muitakin herkkuja.

Sikiön painoarviosta on ollut paljon puhetta (meillä se alle 300g rv 20+4), mut mites teillä reisi- ja lakimitta? Meillä oli reisimitta 3,4 cm ja lakimitta 4,7 cm.

Shuri ja Onni-Ilona 22+0 *POKS* :D
 
Kiitokset taas uudesta pinosta, Lahopää-Liisa!

Miäkin olen vähän laiskasti kirjoitellut tähän ketjuun, mutta taustalta seurailen ahkerasti edelleen. Omassa navassa ei vaan tapahdu mitään kummempaa, joten raportoitavaakaan ei paljon ole :D

Meilläkin on tiistaina rakenneultra, joten sitä odotellaan malttamattomana. Samalla kertaa on myös eka pelkopolikeskustelu.

Mahan muodosta en osaa vielä sanoa mitään, mutta esikoisesta oli muiden "kokeneempien" mielestä selvä tyttömaha, kun se levisi tuonne sivuillekin eikä näkynyt paljon edestä päin. Ja olihan se masu sitten lopulta muutenkin tosi pieni ja siro.

Hmm, painoa on tainnut tulla jo 5-6kg oman vaa'an mukaan, ja neuvolassa se selviää reilun viikon päästä. Imetys vei miullakin massan tosi hyvin pois, joten luotan siihen nytkin. Miäkin imetin esikoista melko pitkään, 1v2kk, ja toivoisin, että ainakin samoihin lukuihin päästäisiin tämän toisenkin kohdalla.

Vappu meni rauhallisissa tunnelmissa. Oltiin kaverien luona grillaamassa, ja miä poistuin neidin kanssa sieltä kasin maissa nukkumaan, ja isäntä jäi sinne vielä saunomaan. Mitenkäs te aiotte juhlia äitienpäivää? Sekin on jo viikon päästä. Miä toivoin, että oltaisiin oltu kotona kolmestaan, mutta mies haluaa Mikkeliin porukoidensa luo, kun sinne on tulossa kavereita. Sanoin suostuvani tuohon Mikkelin keikkaan sillä ehdolla, että saan äitienpäivälahjaksi kosmetologilla käynnin (kasvojen hemmotteluhoidon, hih), joten nyt viikonloppusuunnitelmat ovat vielä auki..

Jonspe ja Lilliputti 20+5

 
Shuri: Meidän mitat olivat 21+6: reisi 3,66 ja lakimitta 5,31. Painoarvio oli 450g.

Painoa on tullut yhteensä nyt noin 5kg...

Tänään olin huolissani kun Onni on ollut vuorokauden vähän hiljaisempi liikkeissään ja aloin jo kaivelemaan doppleria kaapista, että kai se on alettava etsimään elonmerkkejä. Just kun pääsin makuulleen dopplerin kanssa, alkoi sellainen show masussa, että eipä tarvinnut alkaa kuuntelemaan.

Eipä nyt muuta, hauskaa sunnuntaita.

MaybeSomeday ja Onni 22+2
 
Moikka!

Onpas tullut paljon juttuja. =)

Uusille munkin puolesta tervetuloa!

Vappua vietettiin kavereiden kanssa grillaulen ja saunoen. Mukavasti meni sateisesta säästä huolimatta. :D

MaybySomeday, hauska kyllä tuo sun sähköpostijuttu. Mä en kyllä pystyis oleen avaamatta kuorta, kun tieto olisi noin saatavilla. :LOL:

Äitienpäivää juhlitaan varmaan ihan perinteisesti, eli käydään ravintolassa syömässä ja sen jälkeen onnittelemassa molempien äitejä. Tai eihän sitä tiedä mitä tuo mies on keksinyt. ;)

Mulla ei ole painoa tullut kun muutama kilo, mutta yritän pitää painonnousun mahdollisimman vähäisenä. Ekassa raskaudessa mulle tuli yhteensä 18 kg ja tokassa 6kg. Tokan raskauden kilot jäi sairaalaan, mutta en ole vielä kertaakaan painanut niin vähän kun ennen ekaa raskauttaa, eli kiloja on sieltä ajoilta vieläkin jäljellä. :( :eek:

Aplo, mulle on kahdessa aikasemmassa raskaudessa kasvanuyt pieniä untavakarvoja mahaan. :LOL: Saas nähdä kasvaako niitä nytkin. Muuten en ole huomannut mitään eroa karvojen kasvussa.

Lahopää-Liisa, kiitokset uudesta pinosta. :flower:

marza ja sintti rv 18+2
 
Juu, minulla kanssa karvojen kasvu lisääntynyt. Hieman harmittavaa, kun en alunperinkään mikään karvaton nainen ollut. He. Toivottavasti lakkaa, kunhan vauva tuleepi ulos.
Tuosta tulikin mieleeni, että oletteko tunteneet itseänne jotenkin erityisen seksikkäiksi raskauden aikana? Joka paikassa hehkutetaan tuommoista enkä voi käsittää sitä, kun omat fiilikseni ovat olleet kaikkea muuta. Tuntuu, että olen kömpelö ja väsyneen näköinen akka, josta on seksikkyys ja hehkuminen kaukana :|.

menninkäistyttö & rääpäle 19+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja menninkäistyttö:
Tuntuu, että olen kömpelö ja väsyneen näköinen akka, josta on seksikkyys ja hehkuminen kaukana :|.
Veit sanat suustani... Ja mullakin on muuten mahaan navan alapuolelle ilmestynyt tuota untuvaa.

Shuri ja Onni-Ilona 22+0

 

Yhteistyössä