Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Hei taas kaikille pitkästä aikaa! On ollut jotenkin kiireistä niin töissä kuin kotona, et ei oo ehtiny täällä käymään eikä varsinkaan kirjottamaan...

Kävin keskiviikkona rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin =) . Vähän harmitti, kun mies ei päässyt mukaan, oli tosi ihana nähdä pikkuinen! Joku tuossa aiemmin kirjoitti, et ei oo halunnut selvittää sukupuolta. Meillä on sama juttu, en halua tietää ennalta. En halunnut tietää esikoisen odotusaikanakaan. On tietty jännitys jäljellä koko raskauden ajan :LOL:

Shuri ja menninkäistyttö, täällä on tuon "mahakarvoituksen" suhteen kohtalotoveri. Minulla vaan on koko vatsa hennon nukan peitossa, onneks on sentään vaaleaa karvaa, ettei ihan apinalta näytä....

Mutta nyt on varmaan pakko lähtee jääkaapille, vaikka noita kiloja on tullut omasta mielestä liikaa. Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Kiitos uudesta pinosta ja tervetuloa uusille!

Mulla on hiukan ollut aina pientä karvaa navan alkapuolella joka 'norona' vie alaspäin, joten en ole varma ,mutta ehkä on hiukan lisinyt ne karvat, aika huomaamattomat kumminkin eikä tule napaa paljoa vilauteltua niin olen antanut olla (joskus olen niitä nyppinyt, tekee aika kipeää). Tänään huomasin myös, että on myöskin ilmestynyt navan aklapuolelle vähän tummempi viiva elikkä linea negra taisi olla nimeltään. Onko muille tullut? Vielä ainakin on aika hento en tiedä vahvistuuko siitä.

Minä en sanoisi, että olisin tuntenut itseni erityisen seksikkääksi raskauden aikana, mutta laittautuneena ja hyvät vaatteet päällä ainakin yhtä seksikkääksi kuin ennen raskauttakin. Alkuraskaudessa kun oli sen verran levinnyt ettei ollut omissa mitoissaan, mutta ei näyttänyt raskaana olevaltakaan tuntui välillä, että ei näytä kovinkaan hyvältä. Välillä sitä tulee katseltua hoikkia ihmisiä hetkellisen kateuden vallassa, mutta kun tietää tämän olevan ohimenevää ja saavan tästä palkinnon niin ei vaihtaisi tätä mahaa vyötäröön. Ja kivat vatteet päällä maha on minusta söpö ja ilman vaatteita, mutta huonosti istuvat vaatteet saavat minut näyttämään kauhealta.

Joko teidän vatsoja on alettu taputtelemaan? Minun mahaa on tähän asti taputellut vain tutut niin ei ole häirinnyt.

Minulla oli viime neuvolaan (29.3) kertynyt painoa rv 8 jälkeen 2,7 kg ja sitä oli tullut 285g viikkotahdilla, mutta nyt on tullut mässättyä joten uskosin et voisi olla keskiviikon neuvolassa jotain 4 kilon paikkeilla, mutta saa nähdä.

Onko muille tullut selkäkipuja (yleensä töissä vikoilla tunneilla ja sen jälkeen loppuilta) ja alkaneet yöunet menemään levottomimmiksi? Minusta tuntuu, että hyvää asentoa ei ole niin helppoa enää löytää ja vessassa saa ravata ainakin kaksi kertaa yössä.

Voikaa paksusti!

Felessa ja kääpiö 21+2
 
Minulle on kanssa sellainen hentoisen tumma viiva ilmestynyt navasta alaspäin. Se on minun mielestäni oikeastaan aika nätti. Hih. Juu, ja yöunet ovat olleet levottomia alkuraskaudesta asti. Ainakin pari kertaa yössä on pakko käydä vessassa ja hyvää asentoa on tosi vaikea löytää, varsinkin aamuöisin heräillessä tuntuu ettei mikään tunnu hyvältä ja sitten iskeekin kuvotus, minkä vuoksi joudun usein jo neljän aikaan nousemaan ylös aamupuuron tekoon. Myöhemmin aamulla yritän sitten nukkua vielä tunnin-pari lisää.
Mutta onneksi tuo pahoinvointi on nykyisin lähinnä vain aamujen kiusa, alkuraskaudessa halailin pönttöä aamusta iltaan.

menninkäistyttö & rääpäle 19+6
 
Heips !

Jos minäkin tuosta mahasta ylipäänsä kommentoisin. Maha on kyllä valtava, mutta en edelleenkään tiedä näyttääkö jo muiden silmään vauvamahalta vai vain siltä että olisin lihonnut keskivartalon alueelta :D. Kun noita kiloja oli jo vähän ennen raskauttakin liikaa. Painoindeksi oisko ollu 27. Nyt on kiloja tullut noin kolme kiloa. Huomenna olis taas neuvola ja totuuden hetki painon kanssa. Mä oikein olen ottanut puntaripaniikin aina siitä painonpunnituksesta:(. Vaikka neuvolantäti on kyl siinä mielessä ollut tosi mukava, ettei viimekskään mun painosta ikinä huomautellut.

Musta tuntuu kans et ihan samanlainen maha tulee kun viimeksikin tytöstä. Enemmän taitaa levitä kuin olla vaan edessä :D. Linea negra mulla ilmesty viimeks viikolla 16 ja se ei oikeestaa kerinny häipyäkään ennen tätä raskautta. Mutta nyt kuin eilen kattelin, niin ei se ainakaan oo yhtää tummunut. Ihan kuin ois jopa vaalentunut. Samoin kattelin, että taitaa tuo masukarvotuskin lisääntyä vaan. Loppuraskaudessa meinaan oli jo ihan selkeesti pidemmät ja enemmän karvaa. Onneksi ei kuitenkaan mitään tummaa:D...

Nyt kun tietää, että toinen tyttö tulossa niin voi kyl sanoo, et on olleet tosi samanlaiset raskaudet. Pahoinvointia puoleen väliin saakka. Närästystä ja nyt alkaa ilmestyä suonenvedotkin kuvaan... Toivottavast menee samal lailla kun viimeks, ettei pahoinvoinnin jälkeen sitten hirveesti tulis mitään "inhottavempia" oireita. Muutaman kerran oon nyt huomannut kävellessä, että alkaa ns. pistämään alavatsasta ja sit on vaa pakko hidastaa tahtia taikka pysähtyä...

Meilläkään ei ole mitään varsinaista tekonimeä. Ei tosin ollut esikoisellakaa. Välillä oikein inhottaa, että onko sitä niin mielikuvitukseton kun ei keksi mitään , mutta saas nähä jospa se viel täst vaik vahongos muotoutuis :).

primrose 22+5
 
MAHASTA mulla on aina ollut niin sanottu poikamaha(vaikka kaks ekaa oli veikkauksista huolimatta tyttöjä =) ) joka näkyy edetä sievänä pallona mutta ei ollenkaan takaa huomaa et odotan ja ite oon kyllä aina tykännyt mahastani tosi paljon :heart:
Tykkään myös pitää tiukkoja(mut ei kiristäviä vaan istuvia)vaatteita jotka korostavat oikein sievää mahaani =)
Minusta silti yleensä kaikki raskausmahat mitä olen nähnyt ovat kauniita :heart:
Tusta mahan karvoituksesta :LOL: muistan et mullekkin tuli sitä varmaan ekaa oottaessa ja sillon olin vähän järkyttynyt vaikkei sitä varmaan ees muut huomannu =) Nyt en oo ees huomannu et sellasta ois tullu.

RASKAUSARVISTA JA SUONIKOHJUISTA onko teillä niitä ja hoidatteko /estättekö niitä mitenkään? Mulle tuli suonikohjuja vain toiseen jalkaan toista oottaessani ja sillon ostin tukisukkisket.Kolamnnelta ne paheni ja tukisukkiksia en ostanu ollenkaan ku ei ollu muka koskaan niihin rahaa.nyt ne on taas päivän jäliltä aika pullottavat mut tukisukkiksia en oo vielä saanu ostettua :| Tiedän et ne auttas mut lasten kevätkengät on vielä ostamatta ja yhelle uudet keväthousutkin joten omistani tingin kuhan ne on ostettu.Muutenki inhoon sukkahousuja ja koin nuiden tukisukkisten käytön tosi ahistavana mut silti tunsi et ne autto tosi paljon.Nyt vaan oon miettiny et loppuraskaus osuu kesälle niin tuskin sillon mitkään sukkikset jalassa kävelen joten jos tää ostaminen vileä venyy ni jääkö ne sit jo kohta käyttämättä.Raskausarpia tuli hieman ekan jälkeen ja senki jälkkeen niitä on tullu tosi vähähn ja ne on melko haaleita ja lähinnä vain keskellä mahaa ja toisella puolella.Nyt ne on kuitenki ehkä enempi "venyny" ku mahaki isompi ja nyt oon alkanu rasvaileen itteeni lähes joka ilta.
Rakkaudesta äiti ja Aarre 22+6 :heart:
 
Kiitoksia toukokuun pinosta!

Tervetuloa uusille ja onpas taas ollut ihanaa lukea teidän hyvistä ultrakuulumisista. Onnea vaan!

Karvoituksesta, mä oon kaamee apina jo valmiiksi, joten en oo huomannut karvan lisääntyneen. Tai itse asiassa kun viime viikolla vihdoin sain säärikarvat ajeltua ni nyt on kasvanut vasta hentoinen sänki takas, kun normitilanteessa ois jo pehkoa paikallaan :D Voiko karvankasvu hidastua raskausaikana? Älkääkä välittäkö niistä mahakarvoista, mulla on niitäkin valmiiksi. Meiän suku on oikeesti varmaan suoraan apinoista :LOL:

Oloani en oo tuntenut kovin seksikkääksi. Ensin oli sitä pahoinvointia eikä oikein jaksanut muutenkaan kiinnittää huomiota ulkonäköönsä ja hiuksetkin rasvottu sekunnissa. Nyt naama kukkii edelleen eikä olo oo kovin hehkeä. Tuskin tuleekaan. No kyllä mä kivalta välillä näytän tuon mahani kanssa enkä koskaan oo ajatellut olevani seksikäs, joten miksi nyttenkään. Naurattaa vaan, kun odottavien äitien pitäis olla niin hehkuvia ja kauniita. Ei täällä päässä ruutua aineskaan.

Maha on kuulemma pieni ja onhan tuo aika. Anoppilassa vaan arvioivat, että hirveen pieni maha sulla siihen nähden, että oot puolivälissä! Itse en oikein osaa sanoa, on mulla mahaa mutta ei sitä mitenkään äärettömästi oo. Ja pidän sitä ihan hyvänä, kun tosiaan tässähän ollaan puolivälissä ni ei ois ehkä kiva, jos nyt jo ois ihan hirveen suuri maha. Kai mä jo raskaana olevalta näytän, ainakin ilman takkia :D Miehen sisko taputti mun mahaa ja väitti, että sillä on samanlainen kumpu vaikkei se oo raskaana. Se oli kyllä vale mutta hymyilin vaan :LOL:

Taputtelijoita ei luojan kiitos oo ollut vielä. No sukulaiset kyllä ja yks työkaveri mutta niille mä sen sallinkin. Mä olen tarkka omasta alueestani ja inhoan jo sitä, jos joku koskee ilman mun lupaa vaikka hiuksiin, tutumpikin. Oon jo aika paiseissa siitä, jos tuntemattomat alkaa taputella mahaa tuolla kylillä tai sellaiset ihmiset, joista en pidä. Voiko sanoa, että älä koske muhun? Ajatuskin jo yököttää.

Tekonimestä, meillä on toi nöpö kulkenut näissä internetin palstoilla ja pidän kirjaa "Nöpön odotus" mutta kyllä me taidetaan vauvaa kutsua aika monella muulla nimellä kuin nöpöllä :D Mitään yhtä tiettyä ei sit kuitenkaan oo. Tyyppi, kakara ja ihan vaan vauva on aika suosikkeja, samoin perillinen, jonka lausun aina tietyllä äänenpainolla ja se on musta ittestä kovin huvittavaa, muista ei ehkä niinkään :D Räpäkäksi kutsun sitä itsekseni aika paljon, juttelen siis vauvalle ääneen tälleen kun oon yksin kotona. Mutta rakkaalla lapsella on toki oltava monta nimeä jo alusta lähtien :D

Selkävaivoja
on välillä. Mulla on selässä lievä skolioosi, jonka oon autuaasti unohtanut mainita neuvolassa mutta aloin itekseni miettiä, kuinkahan paljon se vaikuttaa raskauden aikana. Jos paljon joutuu olemaan jalkojen päällä ni selkä tuntuu jumiutuvan, samoin jo kauan on samassa asennossa. Yöt on katkonaisia joo, vessareissujen ja selän takia, kun ei oikein löytyis hyvää asentoa. Vielä on ihan hyvin pärjännyt kyllä. Onko muita, joilla on skolioosi? Mä en itse asiassa oo ajatellut koko asiaa vuosiin, murrosiässä sitä syynättiin paljonkin mutta sittemmin itsekin unohdin koko asian.

Hyväntuulinen aamu, ehkä tekstistäkin huomaa :D Pitäis alkaa pakkaamaan, haen tarmoa täältä :D Tälle päivälle ois paljon tekemistä, kunhan sais aikaseks aloittaa...

Sannimarja ja nöpö 20+1
 
Huomentapäivää :flower:

Sannimarja, mulla on vähän sama tilanne kun sulla, mut just päinvastaisesta syystä. Eli mulla ei ole skolioosia, vaan liian suora selkäranka. Tämän takia on ollut selkä-, hartia- ja päänsärkyä. Öisin en ole sentään vielä herännyt särkyyn, mut unen saanti on sen takia vaikiaa. Tämä on inhottavaa, kun ensin illalla kestää nukahtaminen pitkään, ja joka yö käyn 3-4 kertaa vessassa, ja niidenkin jälkeen on joskus vaikea nukahtaa selän säryn takia. Raskaiden päivien jälkeen myös lonkat on todella kipeät.

Rakkaudesta äiti kyseli raskausarvista ja suonikohjuista. Luojan kiitos olen toistaiseksi kummiltakin välttynyt! Luin jostain vihkosesta rv18 kohdalla varoituksia niistä raskausarvista, ja siitä saakka olen ajatellut olevani aina voiton puolella, joka ilta kun huomaan ettei niitä vieläkään ole :D Toisaalta olen varma, että jossain vaiheessa tulevat. Autokolarin jäljiltä on melkoiset arvet toisessa kyljessä, joten sieltä iho kiristyy ja ratkeaa varmasti melko pian. Samoin atooppinen iho ei lupaa hyvää raskausarpien suhteen... Rasvaan kyllä itseni aamuin illoin, niin kuin tekisin ilman raskauttakin. Jospa se auttais.

Kiinnostais edelleen tietää niitä reisi- ja lakimittoja. Meillä siis Rm 3,4 cm ja Lm 4,7 cm.

Näköjään meitä vatsasta apinoiksi muuttuvia on sitten aika paljon :LOL: Pidetään peukkuja, ettei kenelläkään muuttuis karvat tummiksi ;)

Shuri ja Onni-Ilona 22+1
 
Täällä kanssa yksi karvamaha ilmoittautuu! :LOL: Juuri viikonloppuna esittelin miehelle masukarvojani, vaaleita onneksi täälläkin.

Taputtelijoita ei ole tähän mennessä ollut kuin yksi yrittäjä. Miespuolinen pomoni yritti lähestyä käsi ojossa vatsaani ihan raskauden alussa, kun vatsa oli lähinnä sellainen pieni pömppö. Uhkasin potkaisevani häntä jos tulee vielä lähemmäksi kouransa kanssa. On antanut massuni olla sen jälkeen ihan rauhassa. :D

Työnimeä
ei ole meilläkään, puhutaan vaan vauvasta ja ipanasta. Taitaa jäädä nimettömäksi kun ollaan jo näin pitkällä.

Mousse 22+1
 
Pitkästä aikaa minäkin saan taas aikaiseksi kirjoitettua tänne. Viime viikolla tuli vietettyä talvilomaa ja olishan sitä voinut vielä tämänkin viikon vaikka lomailla.:)

Toissa viikolla oli neuvola ja kaikki oli aivan hyvin. Hemoglobiini oli hieman laskenut, mutta varaa siinä olikin laskea, kun se oli 151 j anyt 137, ei paljon rautalisää tarvitse ainakaan vielä ajatella.:) Syke löytyi hyvin ja oli 150, sama kuin viimeksikin. Positiivista oli myös että mun verenpaine oli laskenut, kun normaalisti se on aavistuksen liian korkea.

Huomenna olis sitten rakenneultra, mulla on niin vahvasti poikaolo vaikka toivonkin tyttöä niin, että ihme ja kumma on jos siellä ei ole poikaa. Ilman muuta haluamme tietää kumpi siellä on. Minä kun olen kaikissa muissakin asioissa niin kärsimätön, niin tottakai tämänkin haluan tietää.

Kaiken kaikkiaan olo on minulla oikeastaan ollut aika loistava, varsinkin nyt kun se pieni väsymyskin on poistunut mikä on hieman vaivannut. Yöllisent vessaravailutkin on hiukan rauhoittuneet, joten senkin puolesta on saanut sitten koko yön nukuttua. paino on noussut muutaman kilon, mutta ei häiritsevästi ja vielä mahtuu yhdet farkutkin jotka on olleet käytössä ennen raskautta.:) Onneksi myös vaatearkistostani löytyy suurempia housuja kun muutama vuosi sitten olin tämän painoinen kuin nyt raskaana ollessani, joten ne voin sitten ottaa hyvin käyttöön, niin ei tarvitse lähteä housuostoksillekaan. :D

ennie ja myrmy

 
Kukkuluuruu :wave:

Karvaa kasvaa täälläkin, tosin jo ennen raskautta.. onneksi on vaaleita :D

Massu on nyt kyllä erilainen, esikoisesta (poika) meni ihan suoraan eteen juurikin niin ettei takaa edes huomannut kokomahaa. Nyt on selvästi levinnyt jo tuonne sivullekin. Masunhiplaajia on ollut tasan 1 jos ei miestä lasketa, ja se oli anoppi... en tykänny yhtään :kieh:

Shuri kyseli niitä mittoja, mutta ei niitä minulle kerrottu. Joten ei ole harmainta aavistusta mitä ne voisi olla. Sanottiin vaan, että vastaa viikkoja eikä kokoarviotakaan kerrottu.

Seksikkääksi en kyllä itseäni tunne ollenkaan.. ei tää nyt niiiiiiiiin hehkeetä aikaa ole tää masunkasvattelu :whistle: ehkä sitten joskus taas tuntee itsensä seksikkääksi kun saa "oman kropan" takaisin, ja siihen menee aikaa. Toistaiseksi olen välttynyt niin raskausarvilta kuin suonikohjuiltakin, hyvä niin.

Nyt mä lähden istuttelemaan yrttejä :wave:

mp ja kirppunen 21+4
 
Aurinkoista päivää!

Masun taputtelijoilta oon ainakin toistaseks välttynyt ja hyvä niin. :D

Mahan muodosta sen verran että mulla on molemmissa aikasemmissa raskauksissa mennyt ne ihan toisin päin. Ekaa odottaessa oli "tyttömaha", joka levisi joka puolelle ja kaikki veikkasivat tyttöä, mutta poikahan sieltä tuli. Tokassa raskaudessa mulla oli taas pieni ja sievä pyöreä, "poikamasu" ja kaikki sanoivat että ihan selvästi poika tulossa kun maha ei näy yhtään takaapäin. Mutta toka tulokas oli tyttö. :LOL: Nyt kolmatta odottaessa mulla on itsellä vähän tyttöolo, mutta mahan muodosta ei vielä kyllä pysty sanomaan mitään, niin pieni se vielä on.

marza ja sintti rv 18+3
 
Vielä mahtuu uutena mukaan?
Ahkerasti käyn kyllä lukemassa juttuja mutta kirjottaminen aina jää....

Täällä ollaan tyttöoloissa, rakenneultra on kyllä tällä viikolla. En vaan osaa päättää haluanko tietää etukäteen. Jotenki samanlaista on ollut odotus vaikka kuitenki vähän erilaista; nyt en ole oksentanut kertaakaan, iho on paremmassa kunnossa, linea negraa ei ole näkynyt ja näytän ihan ryhävalaalta- turvonnut joka suuntaan tasaisesti.... Saas nähdä oonko heti keskiviikkona hehkuttamassa että siellä on tyttö, siellä on tyttö!

Mua vaivaa kanssa suonikohjut. Vasemmassa jalassa on just polvitaipeessa ni en pysty käyttään niitä polvimallin sukkia eli jouduin hankkimaan ihan sukkahousut ja kesää varten ostin sit stay-up sukat. Molemmat instrusta ja hintaahan niillä oli... Mutta mulla kyllä suonikohju niin kipeä että ihan mielelläni oon niitä sukkiksia kiskonut jalkaan ja meillähän on raskaudesta johtuva riski saada veritulppa että suosittelen kyllä kaikille sukkia. Kyselin jo mahdollisuutta päästä sitten raskauden jälkeen siihen suonikohjujen vaahdotushoitoon, tahdon tosta eroon!!!

Ansku 21+jotain
 
Minäkin voisin hiipiä takaisin pinoon mukaan. Kirjoittelin ihan alkuaikoina mukana, mutta jättäydyin sitten taustalle. Nyt on tätäkin pinoa tullut taas ahkerasti luettua läpi ja voisin liittyä mukaan juttuihin. :)

Kävin tänään rakenneultrassa, missä todettiin istukan olevan käytännössä yhtä kuin kohdun etuseinä. Siitä siis johtuu se, että olen todella huonosti tuntenut liikkeitä ja dopplerilla on saanut hakemalla hakea sykettä. Istukka myös haittasi ultrausta ja pikkuinen istuskeli kohdun pohjalla jalat ristissä eikä kaikkia rakenteita voitu todeta. Tästä syystä pääsen sitten reilun viikon päästä erikoislääkärin syynättäväksi paremmilla laitteilla. :D
Tosin jouduin toteamaan tänään olevani vainoharhainen, kun aloin sitten yksikseni ultran jälkeen miettimään, että mitä jos kätilö epäilikin jonkin olevan vialla ja sain siksi ajan lääkärille. :eek: :ashamed: Tosin kätilö kysyi meiltä miehen kanssa ehkä kymmenen kertaa, että eihän nyt jääty moisiin ajatuksiin. Hän vaan haluaa, että kaikki tulee tutkittua perinpohjin ja koska sikiö ei halunnut lootus-asennostaan liikkua, on helpompi ultrata viikon päästä, kun sikiö on kasvanut hieman. Nilkkojen liikkuvuus ja napavirtaukset siis jäivät vain näkymättömiin. Niin ja ne jalkojenväliasiat. ;)


Epeti 20+0 puoliväli saavutettu!
 
Tervetuloa menninkäistyttö ja mörritin munkin puolesta! :flower:

Aplo Mulla oli viime raskaudessa huomattavissa karvojen kasvun lisääntymistä, sekä myös hiusten rasvoittumista, hikoilua ja finnejä (eli kaikki murrosiän oireet :LOL: ), mutta nyt ei ole ollut mitään. Viimeksi sain pojan ja nyt odotan tyttöä, voisko ero johtua siitä?

Jonspe kyseli äitienpäivästä. Me varmaan grillataan uudella grillillä jotain hyvää ruokaa ensin kotona ja käydään sitten anopin luona. Mun äiti on Jenkeissä lomalla, joten sille lähtee onnittelut ihan fb:n kautta =)

felessa mulle tulee selkäkipuja imuroinnista ja moppaamisesta. Muuten on selkä pysynyt vielä kunnossa. Viime raskaudessa tähän aikaan se olikin tosi kipeä. Yöunet mulla on levottomia ollut alusta asti, eikä niitä yhtään auta esikoisen yöheräilyt. Yritänkin sitten käydä aina vessassa, kun joudun esikoisen luona käymään, niin ei tarvii sitten heti taas nousta vessaan.

rakkaudesta äiti kyseli raskausarvista. Mulle ei tullut viimeksi juuri yhtään arpia. Ihan viimeisillä viikoilla tuli navan ympärille joitain ja pari pientä lantion molemmin puolin. Ne on kuitenkin vaaleita eikä sellaisia liiloja. Rasvasin ahkerasti ihan perusvoiteella, en ostanut mitään kalliita arpirasvoja. Toivottavasti tepsii tälläkin kertaa! Olen tosin unohtanut rasvailla :ashamed:

(.)Tänään vihdoin oli rakenneultra! =) Kaikki oli oikein hyvin, ja tyttö näyttäisi olevan tulossa :heart: Näin mä kyllä olen koko ajan ajatellutkin ja olisin kovasti yllättynyt, jos vauva olisikin ollut poika. Ei sillä, että sillä mitään väliä olisi =) Kävinkin heti tänään kirpputoreilla ostelemassa tytön vaatetta =) Löysin aika paljon kaikkea kivaa ja tosi edullisesti! Vielä olisi tehnyt mieli käydä yhellä kirpparilla, mutta piti tulla esikoinen syöttämään kotiin. Ehkä huomenna sitten =) Mittoja en muista, mutta painoarvio oli 228g, joka kuulema vastaa viikkoja, vaikka kuulostaakin aika pieneltä, kun katsoo teidän muiden laittamia lukuja. Mutta uskon lääkäriä, enkä sen kummemmin pohdi asiaa itekseni =)

Tyttö on ahkera liikkuja, potkii ahkerasti ja ultrassakin heilutteli ja potkutteli kovasti =) On ihana tuntea liikkeet jo ihan kunnolla, niin tietää kaiken olevan hyvin!

Keväistä viikkoa kaikille! :flower:

-dask ja nro2



 
Raskausarpia ei minulla ole onneksi ainakaan vielä näkynyt. Olen yrittänyt kovin ahkerasti rasvailla masua ja rintoja, vaikka jotkut ovat melkoisen skeptisiä sen suhteen auttaako tuo. Tuskinpa siitä ainakaan haittaa on. He.
Nyt on alkanut masun kasvu oikein rankalla kädellä tuntuakin. Kamalat liitoskivut, hyvä ettei luiden rutina kuulu, vatsanahkaa kiristää ja sen tuntee ihan selvästi, miten vaavin paino on lisääntynyt. Tänäänkin tuntui, että koko rääpäle olisi jotenkin änkeytynyt tuonne vasemmalle puolelle, tuntui epämukavalta kävelläkin, ja sitten jalat vielä potkivat tuossa kylkiluiden vieressä. Ihme vempula :heart: .

menninkäistyttö & rääpäle 20+0
 
Tervetuloa, mörritin :wave:

Dask, toi teidän tytön painoarvio on varmaankin siks noin pieni, kun viikkoja vasta 19+3. Sikiöhän alkaa kerryttämään rasvaa vasta viikolla 20+ jotain, jonka jälkeen sikiön paino alkaa nousta hurjasti nopeammin kuin aikaisemmin.

Mustahan on tullut tosi aktiivinen kirjoittelija... On kyllä ollut pari huonovointisempaa päivääkin, niin tulee sit istuttua tässä koneella.

Shuri ja Onni-Ilona 22+1
 
Epeti, lohdutan sinua, että kyllä he ultrassa kertovat jos epäilevät jonkun asian olevan pielessä. Eivät siis lähetä erikoislääkärin ultraan ilman syytä ja syyn kertovat. Teille syynä oli yksinkertaisesti vain vauvan huono asento ja istukan paikka. Ei siis syytä huoleen. Meille kerrottiin heti epäilyt ja tämä on tärkeää myös sen takia, että erikoislääkäri tai kätilö voi tarkistaa vanhemmilta esim. puhelimitse asioita ennen tutkimusta.

Myös minulla liikkeet tuntuvat edelleen huonosti, mutta yritän vakuuttua siitä, että syynä on istukan paikka etuseinässä. Tunnen välillä pienten jalkojen hipaisut kun Vompatti potkii alavatsaan tai kylkiin, mutta aika usein hän taitaa monotella suoraan istukkaan koska liikkeitä tuntuu niin vähän. Ultrassa hän liikkui paljon, joten se ei voi olla syy liikkeiden vähyyteen.

Selkäkipuja on ollut muutaman päivän, mutta ne johtuvat luultavasti huonosta uniasennosta. Täytyy yrittää tukea itsensä johonkin ergonomiseen asentoon yöksi :kieh:

Minulla oli ns. poikamaha kun odotin esikoistani, joka siis on tyttö. Maha oli pieni, eikä sitä nähnyt takaapäin. Nyt tuntuu, että mahasta on tulossa saman mallinen. Se ei ole kovin paljon kasvanut ja on kiinteä, selkeä vauvamaha :heart: Minua ei haittaa vartalon muuttuminen raskausaikana, päin vastoin. Varsinkin olen pitänyt siitä, että imetyksessä kadonneet rinnat ovat nyt odotusaikana palanneet, edes joksikin aikaa.

Raskausarpia en viime raskaudessa saanut, mutta rasvasinkin mahaa oikeastaan koko raskausajan Weledan raskausarpien estoon tarkoitetulla öljyllä. En tiedä oliko siitä suoranaista apua, mutta olen jo hankkinut pullon sitä ja aloittanut rasvauksen. Itselläni ainakin viime raskaudessa venyvä iho kuivui helposti, joten voi olla, että öljy tai rasva suojaa ihoa hiukan.

Masun taputtelijoita ei vielä ole tullut vastaan, hyvä niin. Viime raskaudessa yllätyin jopa täysin vieraiden ihmisten halusta koskettaa ilman lupaa vatsaani. Se tuntui ja tuntuu edelleen käsittämättömältä :eek:

Tervetuloa uudet kirjoittajat.

Tiinuliini ja Vompatti 20+0
 
Shurille piti tarkistaa mittoja, meillä siis rv20+0 reisimitta 31,6 mm ja lakimitta 47,1 mm. Onhan näissä ihan hurjat mittaustekniset heitot vielä tässä vaiheessa (ja kaiketi myöhemminkin). Esim. meillä tuo reisimitta vastaa viikkoja 19+6, mutta haarukka on ultralaitteen tulosteessa 18+0 - 21+4. Painoarvio oli 327g (+/- 48g).

Mä voisin oikein siristelemällä saada masuun näkyviin hennon linea negran. Ja koska poikamasussa ei moista ollut, saan siitä lisää pontta ajatukseen, että tämä häveliäs tapaus olisikin tyttö. Pojat nimittäin myös näyttelivät auliisti jokaisessa ultrassa jalkovälejään... :D

Tiinuliini, mulla ainakin liikkeet tuntuu aivan erilaiselta nyt kun istukka on edessä verrattuna siihen, kun on ollut takana. Kuvailin miehelle näitä liikkeitä, että tuntuu silti, kuin joku soittaisi bangorumpua mun sisällä. :LOL: Aiemmin potkut on tuntuneet ihan selvästi vatsanahkaan ja näkyneetkin sitten näillä viikoilla ulospäin. Nyt ei toivoakaan, istukka vaimentaa ne niin hyvin.


Epeti 20+1
 
Epeti Meillä molemmat tytöt olleet jalat ristissä rakenneultrassa ja sukupuoli on selvinnyt vasta rv 25 tienoilla. Nyt tämä poika alkoi hahmottua jo rv 15 maissa. Myöskin tytöistä ollut linea negra ja tästä pojasta ei ole. Jännä nähdä, jospa teille olisi nyt tyttö tulossa :)

mahan muoto on kyllä ihan sama kuin ennen ns. poikamasu, vaikka kaksi tyttöä ja nyt poika tulossa.

raskausarpia ja suonikohjuja ei onneksi ole nytkään ilmaantunut. Ei ole tullut ennennään niin uskoisin ettei nytkään. Ekassa raskaudessa rasvasin ahkeraan, toisesa vähemmän ja nyt en ollenkaan :) .

Nyt ulos muksujen kanssa. Aurinko paistaa :)
-Poni 21+0 poks
 
moi taas pitkästä aikaa! ensin olin jumissa etelässä tuhkapilven takia ja nyt olen ollut kuumeessa, niin kirjoittelu on jäänyt taas tosi vähälle. mutta lukenut olen kyllä teidän kuulumisia. :) ja tervetuloa uusille!

meillä rakenneultra on vasta ensi viikolla. sitä jännitän kovasti! mies toivoo ehkä enemmän poikaa, minä tyttöä... taitaa olla aika tavallinen toive noin päin juuri. tässä kipeänä tapoin aikaa tutkailemalla kaikkia hömppätestejä siitä, tuleeko tyttö vai poika. en näihin toki usko, mutta oli hauskaa ajanvietettä. sormustestin mukaan ois tulossa tyttö, ruokatottumusten perusteella (ei makeannälkää) poika, ja kiinalaisen kalenterin mukaan poika. mahanmuodosta en oikeen osaa sano, kumpaa ennustaisin. mutta varmaan ensi viikolla sitten selviää, jos ei pieni ole jalat ristissä. :)

suonikohjuja tai arpia ei ole mullakaan ilmentynyt, mutta peräpukamat alko vaivata viime viikolla, ja mulla on nyt todella kivuliaita ja vuotavia sellasia. :(:( todella ikävä vaiva, joka ei varmaan kovin helpolla tässä tilanteessa lähde pois. yhyy.

mulla on alaselkäkipuihin auttanut liikunta ja kovempi patja. huomasin reissussa, että kun hotellissa oli kova patja, kivut hävisivät. vaihdoin sitten kotonakin vähän kovempaan. kannattaa kokeilla!

hurjaa, että ollaan jo puolivälissä menossa ja osa jo sen ylikin! alkuun aika meni niiiiin hitaasti mutta nyt tuntuu, että se rientää.. itse ajattelin pitää n. 1 kk kesälomia ja sitten äippäloman, eli ei ois enää kun 2-3 kk töitä! motivaatio onkin aika hiipunut..

mukavaa toukokuuta!
solete ja pikkukaveri 19+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Epeti, lohdutan sinua, että kyllä he ultrassa kertovat jos epäilevät jonkun asian olevan pielessä. Eivät siis lähetä erikoislääkärin ultraan ilman syytä ja syyn kertovat. Teille syynä oli yksinkertaisesti vain vauvan huono asento ja istukan paikka. Ei siis syytä huoleen. Meille kerrottiin heti epäilyt ja tämä on tärkeää myös sen takia, että erikoislääkäri tai kätilö voi tarkistaa vanhemmilta esim. puhelimitse asioita ennen tutkimusta.


Tiinuliini ja Vompatti 20+0
Mie oon miettiny tuota samaa, että kertovatko jos jotain on vialla. Np-ultrassa kätilö sanoi, että kaikki on kunnossa, mutta laittaa rakenneultran lääkärille mun pahoinvoinnin takia. Ja oon siis miettiny, et näkikö kätilö kuitenki jotain, eikä vaan kertonu.. No, viikon päästä se selviää...


Linea Negraa mulla ei vielä näy.. pojista semmonen tuli, mut en muista missä vaiheessa.

Vauva potkii ja liikkuu tosi paljon, varsinki aamuyöllä. Ja vaikka vauva on vielä aika pieni niin maha on todellakin "täynnä vauvaa". Välillä on aika raskas olo..

Lapissa paistaa aurinko =) ja me ollaan puolessa välissä raskautta, jeeee :heart:

Hyväsetti ja Pöpö 20+0
 

Yhteistyössä