Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin. Erittäin liikkuvainen tyyppi siellä mahassa oli, mikä aiheutti tietenkin hiukan haastetta tutkimuksille, mutta kaikki saatiin kuitenkin tutkittua.:)

Istukka on etuseinässä, mikä selittää minullakin liikkeiden tuntemisen vähyyden. Vaikka olen hyvin vahvasti epäillut poikaa, niin vahvistusta tälle tiedolle ei saatu, vaan enemmän tytöltä vaikuttaisi, jalkojen välissä kun ei näkynyt ultrassa mitään.:)

Kokonaisuudessaan jäi erittäin mukava kuva käynnistä ja mieskin vaikutti erittäin onnelliselta. :heart: Oli ekaa kertaa mukana, vaikka eipä aikaisemmin mitään mielenkiintoista olisikaan ollut.

ennie ja myrmy 21+4
 
Olettepas ahkeria kirjoittajia =)

Mahantaputtelijoita ei onneksi vielä ole tullut vastaan. En kyllä muista, että viime raskaudessakaan kukaan ihan ventovieras olisi tullut mahaani koskemaan. Se kyllä olisi ihan kamalaa kun joku ihan tuntematon tulisi hiplailemaan. Mikähän siinä on, että raskaana olevien mahat ovat ikäänkuin kaikkien kosketeltavissa. Eihän kukaan mene ei-raskaanaolevienkaan mahaa taputtelemaan :/ Jos joku tulee koskettelemaan, niin eikös se ole sitten ihan ok, jos minäkin alan taputella tämän tuntemattoman mahaa :D
Perheenjäsenilleni sen ilon suon, että saavat kosketella ja ihmetellä ilman luvan kysymistä.

Epeti Ei meidänkään tyttö suostunut missään vaiheessa raskautta paljastamaan sukupuoltaan. Oli niin tiiviisti jalat ristissä ultrissa, että oli ihan mahdotonta sanoa kumpi oli. Ja Linea negra tuli viimeksi myös ja ylsi melkein tisseihin asti! Vasta muutamia kuukausia sitten alkoi vaalenemaan kunnolla. Vieläkin näkyy tuohon napaan asti sellainen haalea viiva.

Raskausarpia tuli viimeksi vasta 36.viikon jälkeen. Vähän kyllä harmitti, kun ajattelin, että raskaus on jo niin pitkälle ettei niitä enää tulisi, vaan tulihan niitä sitten ihan koko vastan täydeltä :/ Nyt ovat jo täysin vaalentuneet, mutta ovat aika syviä, joten näkyy tietyssä valossa ihan selvästi. Eipä paljon tarvi enää bikinejä käyttää :LOL:
Nyt rasvailen vatsaani joka ilta, saas nähdä auttaako mitään....tuskin!

Sannimarja Mullakin on skolioosi todettu joskus aikoinaan murrosiässä. Kyllähän se vähän viime raskaudessa vaivasi, mutta ei niin pahasti kuin ajattelin. Lähinnä tuo iskias vaivasi tosi pahasti. Olin silti kyllä reippaana tyttönä viikolle 32 asti töissä hoitoalalla.

Shuri Niitä mittoja kyselit. Kävin rv 18 lääkäriultrassa ja siellä ne kyllä mittasi tosi tarkkaan kaikki mitat, mutta en kyllä mitenkään pysty muistamaan, mitä ne olisi olleet. Sen muistan, että painoarvio oli tuolloin 248g.

Mä en osaa yhtään vertailla, että miltähän liikkeet tuntuisivat, jos istukka olisikin takana. Viime raskaudessakin se oli nimittäin tuossa edessä. Varmasti tuntuisi ihan paljon selvemmin potkut sun muut pyörimiset. Silti tunnen ihan selvästi, milloin pikkutyyppi tuolla potkii. Saattaa olla, että pieni osa liikkeistä jääkin huomaamatta. Tämä tapaus on kyllä paljon vilkkaampi liikkuja verrattuna tyttöön.

Tosi ällöttävä ilma ulkona. Pitää lähteä vähän shoppailemaan, kunhan tyttö herää uniltaan.

Aplo ja Pikkutyyppi tasan puolivälissä 20+0 :heart:
 
Terve taas kaikki! :)

Olen aika vähän täällä kirjotellut, mutta éi mitään kummempaa ole ollut kerrottavanakaan :)
Silti ihana lukea muiden kokémuksia, kun samoilla viikoilla mennään!

Mulla on skolioosi ja erittäin laajalle levinnyt (nyt pitäs olla kuitenkin jo äärimmäisyytensä) eli se kyllä tuottaa mulle välillä ongelmia selänalueelle. Nyt vklna ekan kerran tunsin sitä lantion löystymis-kipua vasemmalla alaselässä, ja sattu jokaikisellä askeleella :( ihan hirveetä. Onneks meni ohi ku venyttelin lonkkia auki sekä tein sellaisia manipuloivia liikkeitä selälle, jotka sain fyssarilta.

Mullakin on liikunta muuttunut paljon kevyemmäksi. Teen kyllä aina fiiliksen mukaan, jos tuntuu hyvältä ni sit vähän kovemmin mutta jos vähääkään tuntuu oudolta niin hiljennän tahtia. Eilen kävin sauvakävelee ja se oli niin ihanaa! :)

Linea Negra näkyy jo navan alapuolella ja yläpuolella. Näyttää vaan hassulta kun se lähtee eri kohtaa napaa alhaalla ja ylhäällä, ts. näyttää ihan vinolta :)
Meillä on huomenna ultra!!! Mä TOIVON että saadaan tietää tulokkaan sukupuoli :heart: Ollaan menossa myös 4D-ultraan parin viikon päästä :)

Mulla on ihan tyttöolo.. ja 80% tyypeistä arvailee tyttöä, muutama sanonu vaan vatsan perusteella että ois poika.. saa nähä ;)
Isoksi tämä maha on jo kasvanut ja sehän tässä vähän jännittääkin, että kuinka isoksi se sitten loppujen lopuksi venyy?!! Painoa on tullut 5kg.
Vauveli potkii jo paljon, ja mieskin ne tuntee! Oon tuntenu potkut jo viikolta 16. Etenkin sillon se alottaa sen futaamisen ku rauhotun ja istun/makaan aloillani. Esim. nytki koko ajan se potkiskelee :heart: Äitin kultamussukka!!!! :D

Mun tekis jo hirveesti mieli alkaa hankkia tuttipulloja jne jne vauvantarvikkeita! Pikkuhiljaa tossa kesän aikana sitten..

Oletteko yhtään vielä miettinyt sitä, että mitä vaatetta te otatte vauvalle mukaan sairaalaan? Mä oon ´miettinyt ja tuntuu niin vaikealta.. pitää kait hommaa joku pikkufleecepuku, ja sinne alle jotain. Syyskuussa kuitenkin saattaa olla jo viileempi.

Vauvakuume on VALTAVA enkä jaksais enää venaa! :) mut ihan hyvä vaan että pysyy siellä nyt ainakin seuraavat 18vkoa... ;)

Mä tuun sit kertoo ultrakuulumiset!! :) Mukavaa päivänjatkoa, säästä huolimatta!
 
Heippa!

Pitkästä aikaa tänne!
En edes haaveile jaksavani lukea kaikki mitä on melkeen kolmessa viikossa tapahtunu!
Toivottavasti voitte kaikki hyvin? :)

Nyt on muutettu, hommat kyllä vaan ihan vaiheessa vielä...
Väsymys on iskenyt, liekö hemppa laskenut?

Painoa tullut 6kg, ei kyllä "näy" missään? :D Maha on kyllä kasvanu!

Potkut tuntuu tosi vahvoina joka päivä :)

Maanantaina koittaa kauan odotettu rakenneultra, en malttais odottaa!!

Kiitos muuten Lahopää-Liisa uudesta pinosta taas kerran!!

Mulla ollut kanssa kiusana kipeät supistukset... Parhaimmillaan olen joutunu valvoo pari tuntia yössä niitten takia... :( Lääkärissä selvis, että olen vaan todella supistusherkkä ja onneksi ne ei sitten ollut tehny mitään kohdunkaulalle jne. Tarvii vaan kestää!

Muina vaivoina ollu tosi kipeät lonkat/ nivuset, liikkuminen on välillä tuskaa...
Pissalla saa käydä niin usein, kun jaksaa, mutta kaikkiin näihin vaivoihin on auttanu semmonen tukivyö! Oon ollu tosi tyytyväinen siihen :)

Onnea kaikille lupauksia saaneille, toivottavasti meidän kaveri myös näyttäis kumpi tulee... :)

Lara- ja Nuna rv19+5
 
Pikaisesti omaa napaa:
Rakenneultrassa käytiin tänään ja kaikki oli kunnossa! Siellä näkyi myös pienet killuttimet jalkojen välissä, joten Lahopää-Liisa, minun kohdalle listaa voi päivittää poikalupauksen. :heart: Painoarvio oli huimat 472g. "Pääsen" vielä kontrolliultraan ennen juhannusta, koska istukka saattaa olla hitusen kohdunkaulan päällä. Todennäköisesti se kyllä siitä nousee, kun raskaus etenee, mutta haluavat vielä sen tarkistaa eikä mulla ole tietenkään mitään sitä vastaan, päinvastoin. Istukka mulla onkin kohdun takaseinämässä, joten ei ihmekään että liikkeet on tuntunu jo monta viikkoa niin selvästi.

Piti heti käydä ostamassa muutamat poikavauvelin vaatteet, ja nyt kovasti pähkäillään miehen kanssa pojan nimiä :heart:

Endotar & poitsu 21+1
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Puoliväli on täälläkin vihdoin saavutettu! Ei kyllä yhtään tunnu, että olisi mennyt nopeasti... Rakenneultra oli pe, kaikki ok. Hassua oli, että nyt istukka oli takaseinässä, kun viikolla 11 etuseinässä, kun ottivat istukkabiopsian - mietin, onko ne voineet ottaa omat kromosomini jostain kohdun seinästä:) Ei kuulemma ole mahdollista!

Oli eilen vihdoin toinen neuvolakäyntikin, eipä ole turhan tiheään. Painoa on tullut 6-7kg, nyt 70kg. Hb oli 124, vaikka on nyt viime aikoina väsyttänyt niin mielettömästi, että ajattelin sen olevan matalampi. Mulla on myös tuo etukeskiliitos lantiossa tullut todella kipeäksi, jos yhtään pidempiä lenkkejä kävelee. TUntuu, että on jo aika paljon vaivoja ja raskas olo, kun vasta puoliväli ja monta kuukautta edessä!

Oletteko miettineet nimiä? Kahden aiemman nimet ovat olleet aika itsestäänselvyyksiä, mutta nyt kolmannen tytön nimeä on todella vaikea päättää. Tytöt haluaisivat kutsua jo vauvaa jollakin nimellä, mutta voi olla, etä täytyy odottaa, minkä näköinen nuppunen on.

Voimia kaikille loppupuoliskoon!
 
lätäkkö Mä ostin vauvalle kirpparilta ihan käyttämättömän näköisen kevyttoppapuvun. Se oli ihana valkoinen pienillä korvilla ja hupun sisäosassa oli ruskeita eläinkuvioita, maksoi 2?! =) Esikoinen tuotiin sairaalasta sellainen velourpaita ja -housusetillä, jonka alla oli body ja muistaakseni sukkikset. Meinasin nyt samanlaisen setin laittaa vauvalle ton kevyttoppapuvun alle. Ellei ole jotain ennätyslämmintä syyskuun loppua =)

Muhun iski kauhea kirppisinto taas! Nyt kun tietää, että vauva on tyttö, niin aika paljon on tarttunut tytön vaatetta mukaan :heart: Esikoinen kun on poika, niin aika sinivoittoisia on vaatteet. Täytyy vielä juhannuksen jälkeisistä aleista kattoa jotain kivaa =)

Jaksamista Laralle supistuksiin ja lonkkakipuihin!

Liisa71 Me ollaan jonkun verran mietitty nimiä, tai lähinnä heitellään nimiä aina, kun tulee joku hyvä mieleen. Mulla olis yks suosikki, mutta mies ei ole sitä ainakaan vielä hyväksynyt. Ei kyllä hylännytkään. Se sopisi meijän esikoisen nimen kanssa kivasti yhteen. Mulla on aika erikoinen toinen nimi, sen haluan antaa eteenpäin nyt sitten omalle tytölleni =)

Puoliväli häämöttää pikkuhiljaa mullakin! =)

-dask ja nro2



 
Täällä vaivaa sitkeä päänsärky jo kolmatta päivää. Niskat on jumissa, ja mies on niitä hieronut + olen venytellyt. Ei apua muuta kuin särkylääkkeestä. Onko muilla päänsärkyä?? Ei tää mitään migreeniä siis kuitenkaan ole.

mp ja kirppunen 21+5
 
Hei vaan pitkästä aikaa :)
Lukenut oon ahkerasti teidän juttujanne, mut en oo ehtinyt kirjoittelemaan. Tänne kuuluu ihan hyvää, masu kasvaa, potkut voimistuvat ja mieli on ollut aika hyvä. Neuvolassa kävin ja nyt on hemoglobiini laskenut 118, vielä ei kuulemma tarvi lisärautaa, ensi kerralla on lääkärineuvola ja silloin katsotaan mihin päin tuo hemppari on lähtenyt. Painoa on nyt tullut yhteensä tasan kilon, onneks ei yhtään enempää, kun painoindeksi oli raskauden alussa 26. Muuten kaikki hyvin :)

Liikunnasta on ollut puhetta, niin oon yrittänyt liikkua edes kerran viikossa sillein kunnolla, että hiki tulee pintaan, mut aina tietty kuulostellut vointiani.

Meripihka, itsellä on ollut samoja ongelmia ja ainakin mua on auttanut kylmägeeli ja panadoli yhdessä.

Tähdenlento huomenna poksuu rv 23
 
dask: Kiitos tsempeistä! Sulla siis ilmeisesti ultra jo ollut? Onnea tyttölupauksesta!
Ihanaa, kun muistutit mua kirjppareista, taidan maanantaina käydä ultran jälkeen itsekkin kierroksella... :)

Täällä myös päänsärkyä! Juominen ja panadol auttaa! (siis vettä!) :D
 
Täälläkin ollut melkoisen paljon päänsärkyä. Panadolia nassuun ja lepoa, eipä siihen oikein muu ole auttanut. Minulla myös aurallista migreeniä, mutta onneksi ollut vain pari kohtausta nyt raskauden aikana. "Normaalisti" olen migreenin kourissa aina ennen menkkoja.
Minäkin tein parit kirpparikierrokset toissapäivänä ja eilen, iso kassillinen vauvanvaatetta ja yksi vaippakuori tarttui mukaan.
Onkos täällä muuten muita ekoilijoita, jotka aikovat kestoilla syysvauvansa kanssa? Itse olen muutenkin aikamoinen hippiäinen, niin on ollut alusta asti selvää, että kestovaippalinjalla mennään.
 
Tervehdys täältäkin päin. Mä oon taas ahkerasti lueskellu teidän tekstejä, mutten oo joutanu ite kirjottamaan.

Joku tuolla mainihti kiinalaisen kalenterin sukupuolen arvailussa. Yleensä en moisiin humpuukeihin usko, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin tarkastamassa, kumpaa se meille arvais. Tyttö ois tuon mukaan tulossa. Sitten heräs kiinnostus ja rupesin kattomaan että oisko sen mukaan esikoinen menny oikein, ja kyllähän se sattu kohilleen. Sit rupesin laskeskelemaan tuttujen vauvoja ja nekin sattu kohdalleen. Outoa :D Jospa siinä on jotain perää. Ite en kyllä osaa yhtään arvata onko tyttö- vai poikaolo. Ens keskiviikkona on ultra, näinkö se siellä selviää kumpi siellä köllii.

Joskus alkuraskaudessa oli jollain toisellakin puhetta kutinasta. Vieläkö sitä kellä muulla esiintyy? Mulla se välillä helpotti, mutta melko tasasesti ollu matkassa. Mulla ei siis yleensä ole herkkä eikä atooppinen iho, ja kutinaa esiintyy vaan polvitaipeissa. Siihen ei auta kortisonikaan, vaikka neuvolasta sitä neuvovat pahimpina päivinä. Ja muutenki koko kutina on käsittämätöntä.. Ei näy mitään iho oiretta ja vaikka kuin rasvaa niin kutittaa. Kai mulla on pään sisässä se kutina sitten :p Anoppi sano tähän että se on niitä raskausjuttuja, mitä ei voi millään selittää.. Jos se sit on näin.

Mulla on kans linea negra jo, kun ei se ehtiny kunnolla kadotakaan edellisen raskauden jäliltä. Nyt se vaan on alkanu hiipiä navan yläpuolellekin kun ekassa oli vaan navan alapuolella, vaikka olikin tosi tumma. Karvoista sen verran että on mullakin masussa karvaa, mut sitä on ollu aina. Oon siis muutenkin aika karvanen niinkun muutama muukin täällä tais olla. Onneks kuitenkin vaaleeta ja hentoa :D

Raskausarpia mulla ei oo kun rinnoissa, ja ne on edellisen jäliltä. Mut mukava kun nyt rinnatkin on saanu vähän jotain takasin, kun imetyksen loputtua ne oli kyllä niin onnettomat että meinas itku tulla. Saapahan nyt taas vähän aikaa olla vähän runsaampi povinen :) Edellisestä raskaudesta mulle ei tullu mahaan arpia ollenkaan, saa nähdä tuleeko nyt. Oon kyllä niin pienimahanen yksilö että epäilen. Nytkään mullei raskausmahaa näy juuri ollenkaan. Ite iltasin sen erotan, mutta eipä juuri muuten. Esikoisestaki mun maha oli tosi pieni ja huomaamaton. Mut potkuista kyllä tietää että on siellä elämää. Viime yönäkin varmaan volttia heitti tuo toukkanen tuolla, kun tuntu että koko maha pyörii ja hytkyy. Ei tuntunu kovin kivalta se. Ja vei kyllä yöunetkin. Vaikka onhan se kiva että siellä liikettä on niin eipähän ainakaan luulis minkään olevan pielessä. :)

Mahantaputtelijoita ei vielä oo ollu, kun ei ole mahaakaan. Mut toivottavasti ei tulekaan. Oon aika tarkka rajoistani, ja varsinkin mahastani jos siellä vielä on pikku napero. Eli siihen ei kyllä vierailla oo lupa koskea. Tutut ja perhe on asia erikseen. :)

Vaunuasiaa
on täällä pähkäilty ihan hulluna. Tuplat on ostettava, pitäs olla edulliset, pienikokoset, mutta tukevat ja hyvillä ominaisuuksilla. Saa nähä mistä mä tommoset ihmeet löydän. Uskomattoman vaikeeta. Yhen istuttavat kärryt oli paljon helpommat, kun ei tarvinnu niin sitä kokoa ajatella. Saa nyt nähdä mihin päädytään.

Semmosta tänne. Nyt heräs esikoinen, niin pitää rueta sitä hoitelemaan. Mukavaa masunkasvatusta kaikille

Lynien ja nana 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
dask: Kiitos tsempeistä! Sulla siis ilmeisesti ultra jo ollut? Onnea tyttölupauksesta!
Ihanaa, kun muistutit mua kirjppareista, taidan maanantaina käydä ultran jälkeen itsekkin kierroksella... :)

Täällä myös päänsärkyä! Juominen ja panadol auttaa! (siis vettä!) :D
:)

Ultrassa tosiaan kävin maanantaina ja tyttölupauksen sain, vaikka eihän se ihan 100% varma ole. Mutta se, ettei siellä näkynyt vehkeitä yhdistettynä mun vahvaan tyttöoloon antaa mulle aika varman olon tytöstä :) Mä rakastan kirppareita, eilenkin kävin yhdellä (onneks meillä on 3 isoa kirpparia kävelyetäisyydellä!) ja löysin molemmille mussukoille vaatteita :heart:
 
Moikka!

Neuvolassa oltiin eilen ja kaikki on ok. Sydänäänet saatiin kuuluviin pienen etsimisen jälkeen ja syke oli hyvä. Hemoglobiini oli laskenut 110, kun viimeksi se oli 135. Sain kehotuksen alkaa syömään rautaa yhden tabletin päivässä. Liikkeiden vähyydestä kyselin ja terkka sanoi ettei vielä olisi huolissaan, kun liikeitä kuitenkin tuntuu. Ja mua helpotti että sain kuulla sydänäänet. Mutta mulla on myös ollut pari kertaa mahan kouristuksia ja jos niitä vielä tulee niin sitten pitää soittaa terkalle ja otetaan tulehdusarvot. Muutoin seuraavan neuvola on kuukauden päästä ja sitä ennen vielä ultra, muutaman viikon päästä.

Raskausarpia mulle tuli ekassa raskudessa muutama mahaan, jotka sitten tulivat kunnolla esiin kakkosta odottaessa. Nyt toivon että säästyisin arvilta. :eek: Bodyshopin kaakaovoidetta oon mahaan aina silloin tällöin laittanut.

marza ja sintti rv 18+5
 
arpia tuli mulla vaan rintoihin kun maidot nousi, siinä ei enää mitkään rasvailut auttaneet :whistle:

kestovaippoja käytetään täällä nyt ja tulevaisuudessa

tuplia olen myös kovin pähkäillyt ja jonkin verran on alkanut houkuttaa ne phil & tedsit, onko kellään niistä käyttökokemusta?? lisäksi meinasin sen kantoliinan hankkia. manducan möin juuri pois.

mp + kirppunen 21+6 :heart:
 
Meillä oli neuvola eilen... Vai olikos se jo toissapäivänä. Aika rientää niin, etten pysy kärryillä :LOL: Hemppa oli hyvä, pissa puhdas, sf mitta asettui kauniisti suoraan keskikäyrälle (19 cm) ja sydänäänet saatiin kuulumaan - vaikkakin Onni-Ilona oli taas niin vauhdissa, et ei siitä alkuunsa meinannu tulla mitään. Sanoinki terkalle, et meijän tyttö on raskausviikolta 16 saakka tanssinu kaboeiraa 24 tuntia vuorokaudessa :LOL: Joku muukin täällä sanoi, että pikkuisen liikkeet veivät yöunet. Mullakin siis tilanne ollut tämä jo pidemmän aikaa.

En tiedä jothuuko ihan väsymyksestä vai mistä, mut olen viimeaikoina voinut aika huonosti (heikottaa, oksettaa, särkyä joka puolella kroppaa), niin sain sitten ajan lääkärille parin viikon päähän. Tai pääsen jo aikaisemminkin, jos tämä vielä pahenee. Toistaiseksi on pystynyt suunnilleen normaalia elämää kuitenkin elämään.

Menninkäistyttö, meillä on aikomuksena täyskestoilla tämän esikoisen kanssa. Itse asiassa pitää aina toppuutella itteäni, etten vallan innostu liikaa hankkimaan noita vaippoja... Vaikka ideana on kyllä ollut nyt alkuun hankkia aika montaa erilaista vaippaa, niitähän voi sitten laittaa kiertoon jos jotkut mallit ei omalle vauvalle passaa. Esimerkiksi meillä on muutama FuzziBunz, mut se fleece tuntuu ainakin mun iholle ärsyttävältä, joten jos pikkuisella on yhtä herkkä iho, niin niitähän ei sit pysty käyttää. Kaikkein eniten olen ihastunut Engelin nauhavaippoihin, mut katsoo nyt sitten, miten toimivat käytännössä.

Lynien, vielä toissapäivänä olisin pystynyt sanomaan, et mun kutina (oli muistaakseni pahinta just taipeissa) helpotti aikanaan, eikä ole tullut takaisin... Mut eilen sitten se rysähti taas kertaheitolla päälle! Nyt kyllä tuli hartoihin ja reisien sisäpinnoille, joista jälkimmäinen mulla on ollut aika yleinen paikka, missä atooppista ihottumaa esiintyy. Ei varmaan ole ihan samanlaista kutinaa kuin sulla. Toivottavasti päästään vielä kumpikin vaivasta eroon!

Käytiin eilen kirpparilla, ja tuli ostettua jonkin verran vaatteita. Paljoa ei kehdannu ostaa, vaikka halvalla sais hyvääkin, kun vaatteita on jo niin paljon tuttavilta saatu. Kirpparilta on löynyt myös se ulkohaalari, johon aijotaan tyttö pukea kun lähdetään laitokselta kotiin. On aika paksu, mut eihän sinne alle tarvii sit niin paljon laittaa vaatetta. Äitini löysi puvun kirpparilta, ja onhan se niin nätti, että ymmärrän kyllä ettei hän voinut jättää sitä ostamatta. 56 cm, valkoista vakosamettia, rinnuksessa söpö jellona :heart: Ei varmaan montaa kertaa kerkiä käyttää, ennen ku jää pieneksi. On niin hyvässä kunnossa, ettei varmaan edellinenkään käyttäjä ole lastaan siihen pukenut kuin muutaman kerran.

Eilen ostettiin myös ne Quinny Speedi yhdistelmärattaat. Vaunukoppa musta, ratas väriä chili. Tämä tarkoittaa samalla sitä, et meillä on kaikki suuret hankinnat jo tehtyinä =)

Shuri ja Onni-Ilona 22+3
 
Meripihka Phil & Tedseihin minäkin olen ihastunut, käyttökokemusta ei vielä tosin ole. Englannista ollaan ajateltu moiset tilata.:)

Raskausarvista: Hitusen on tulleet selvemmin esille nuo esikoisesta jääneet arvet, jotka sitten tulivatkin silloin viimeisenä päivänä laitoksella. |O Ennen synnärille lähtöä arpia ei ollut, palatessa oli. Vaan eipä nuo ole mitenkään menoa haitanneet, enkä ole jaksanut itseäni sen kummemmin rasvailla.:)

Kutina: Mulla ainakin oli tuota kutinaa ihan älyttömästi alkuraskaudessa, sitten helpotti. Taisi tosin johtua vain kuivasta ihosta, aiemmin ei kyllä ole tarvinnut rasvailla, mutta silloin huomasi että jos ei rasvannut niin kutina oli ihan älytöntä.:| Sekin tosin jäänyt jo taa.

Ensi viikon tiistaina rakenneultra, neuvola vasta 25. päivä. Vielä ei pahemmin ultra jännitä, mutta uskonpa että maanantain ja tiistain välinen yö tulee olemaan aika vähäuninen.;) Sukupuoli meinataan kysyä, jos pieni sen suostuu näyttämään.:)

Hyvää viikkoa kaikille!

Lahopää & Tuhto




 
Oon unohtanu kommentoida...

Raskausarvista ja kutinasta: Vanhat kasvuarvet on alkanu venymään uudestaan ja uusiakin on tullut vähän... Arvet on tosin vielä ihan vaaleita/ sinertäviä, mutta isompia eikä punasia ole. (vielä! :D ) Arpia on kyljissä, tisseissä ja reisissä, muutama alaselässä. Mahassa ei vielä yhtään. Rasvaan ihoa pari kolme kertaa päivässä, koska mulla on tosi kuiva iho, melkein atooppinen ja kutina äityy ihan hirveeks jollei rasvaa. Suihkun jälkeen päästä varpaisiin!

Mahan taputtelijoista: Tuttu kävi tänää ja sano, että ihana maha sulla, onpa kasvanu ja kosketteli sitä :eek: Tunsin oloni tosi epämukavaks, ei olla edes niin läheisiä! En kuitenkaan viittiny kommentoida, vaikka oudolta se tuntu... Tähän mennessä kukaan muu, kun lapsen isä ei ole mahaan koskenu. (hyvä niin :D ) Miksköhän jotkut luulee, että raskaanaolevien masuja saa tosta vaan taputella?

KYSYMYS: Monellekko on ulkopuolinen ihminen kommentoinut raskautta?
Tänään semmonen Tiimarin myyjä kysy laskettua aikaa. Se tuntu kivalta, kun kukaan ei aikasemmin oo kommentoinu masua. Kävin tänään terkkarissa terveydenhoitajalla mittauttamassa HB:n, kun olo oli vähän heikko jo muutaman pvn... Se kysy, että onko mulla taipumusta alhaseen hemoglobiiniin, kun haluan mitata? Totesin vaan, että ei, mutta olen raskaana... Terkkari oli vaan, että aijjaa no olisit menny neuvolaan. (en viittiny pelkästään ton takia varata aikaa) Hassua ettei se itte tajunnu et oon, ku piti kertoa :D

Hemoglobiini oli muuten 128! Paljonko teillä muilla on ollut, oletteko joutunu ottamaan lisärautaa? Siitä kai olikin jo juttua, mutta niin... :)
Raskauden alussa mulla oli miehinen 145 :D

Esikoista odottavat: Aijotteko juhlia jo äitienpäivää, vai onko liian "aikaista"?

Lara- ja Nuna rv19+6 (huomenna puoliväli!! :heart: )
 
Lara-- , mulla edellisessä raskaudessa lähtöhemoglobiini oli 157 ja kun putosi alle 110, sain määräyksen alkaa popsimaan rautaa. Siinä vaiheessa oli jo vähän väsy olo, melkoinen pudotus kuitenkin.

Äitienpäivää en esikoisia odottaessani sen kummemmin viettänyt, mutta tänä vuonna pääsen ensimmäistä kertaa moista häppeninkiä juhlimaan. Saas nähdä onko isäntä asiaa edes rekisteröinyt, lapset kun ei vielä tajua äitiä muistaa muuta kuin aurinkoisilla hymyillä. Tosin se riittää varsin hyvin. :heart:

Hyväsetti, ollaan me vaan aikamoisia mammoja miettimään. ;) Eiköhän siellä teilläkin ole kaikki ihan kunnossa ja onhan se hienoa, että noin kovan pahoinvoinnin päälle pääset ihan tohtorin tutkittavaksi. :hug:


Epeti 20+3
 
Mulla oli hemoglobiini raskauden alussa 151 ja pari viikkoa sitten mitattiin viimeksi neuvolassa niin oli pikkuisen tippunut 137 oli lukemat. Joten vielä ei tarvi edes ajatella lisärautaa.:)

ennie ja myrmy

 
Huomenta!

Käytiin aamulla rakenneultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin. Vaava vastasi kooltaan hyvin viikkoja ja kaikki tarvittavat osasetkin löytyi. :) Tyttöseltä tuo ainakin tällä hetkellä näytti kätilön ja miehen mukaan, saa nähdä että mitä sieltä syyskuussa sitten putkahtaa...

Mie oon syöny tuota lisärautaa melkein koko raskauden ajan, tai no sillon kun oon muistanut. Eli miulla oli 108 hb ekassa neuvolassa, nyt viimeisimmällä käynnillä oli noussut 118.

AngelEyes ja vaava 20+6
 
Onnea Angel Eyes ultrakuulumisista :)

Mulla siis ei ole tippunu toi hemppa suoraan 145-128 vaan pikkuhiljaa!
En tarvitse kuulemma lisärautaa minäkään vielä.
Ajattelin syödä pinaattikeittoa, jos siitä sais rautaa :D

Lara- ja Nuna rv20+0
 
Hemoglobiinista Onpas teillä korkeita arvoja. Mä oon niin onneton, että mun hemppa on normaalistikin jotain 120. Joten mulla rautaa ei vielä oo käsketty syyä. Viime raskaudessa sit kun putos alle 110, niin napsin tabletteja. Synnytyksen jälkeen oli sitten jotain 90 hemoglobiini, eikä mulle kyllä sillonkaan kukaan muistanu rautakuuria määrätä. Itse söin jonkin aikaa, mutta hirvittävän ummetuksen takia lopetin ja söin sitten muuta rautapitosta. Se vessassa käynti kun ei muutenkaan ollu hirmu mukavaa synnytyksen jälkeen. Jospa nyt pysys hemoglobiini ees suht hyvänä ettei tarviis rautalisää alottaakaan.

Äitienpäivää voi mun mielestä viettää jo raskaana ollessa, kuka vaan osaa. Jossain korulehdessä oli oikein äitienpäivälahjaksi ehdotettu bola-korua odottavalle äidille. :) Ite oon jo yhen kunnon äitienpäivän viettäny, kun esikoinen synty maaliskuussa 09, eli toukokuussa sain kahvit sänkyyn ym. Oli aika herkkä hetki, kun ikkunasta näky suomenlippu ja poika pötkötti sylissä kun söin herkut yöpaidassani. Ajatella, meitä varten liputetaan, keksin sillon. Äidit on kyllä aika tärkeitä tyyppejä ;) Että ei muuta kun Hyvää äitienpäivää kaikki odottajat!

Vaunuasiaa oon pähkäilly, ja taidan päätyä Carena double swingeihin, vaikka niissä harmittaakin etten saa esikoista käännettyä kasvot minuun päin. Jostain sitä on kuitenkin tingittävä näköjään joka kärryn kohdalla ominaisuuksien suhteen. Onneks on vielä aikaa miettiä, tiiä vaikka löydän paremmankin vaihtoehdon. Meillä vaan on niin ahdas rappukäytävä että saa aika kevyet ja helpot kärryt olla. Mietitään, mietitään :)

Laran kysymykseen
vastailen, että ei oo ulkopuoliset kysyny, kun hyvä kun tutkaan huomaa koko raskautta. Mulla ei tosiaan oo vielä yhtään vauvamahaa. Eilen kävi äiti kylässä ja sekin taivasteli, että esikoisesta kun kuitenki jo tässä vaiheessa huomas kuulema. Kai tää tuleva vauva on kirppu tai jossain piilossa tuolla sisälmysten välissä, ettei halua pullahtaa näkyviin :D Potkut kuitenki tuntuu ja näkkyy!

meripihka sanoit että manducan möit pois. Oliko teillä pitkään käytössä? Mitä mieltä oot moisesta kapistuksesta. Ite pähkäilen että ostanko sen, vai rupeenko opiskelemaan kantoliinailua. Ihan siis pitäs tyhjästä alottaa, ja siks tuo kantoreppu kuulostaa helpommalta. Saa nyt nähä mitä sitä keksii.

Aurinkoista päivää odottajat!

Toivottaa Lynien ja Nana 19+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lynien:
Vaunuasiaa oon pähkäilly, ja taidan päätyä Carena double swingeihin, vaikka niissä harmittaakin etten saa esikoista käännettyä kasvot minuun päin. Jostain sitä on kuitenkin tingittävä näköjään joka kärryn kohdalla ominaisuuksien suhteen. Onneks on vielä aikaa miettiä, tiiä vaikka löydän paremmankin vaihtoehdon. Meillä vaan on niin ahdas rappukäytävä että saa aika kevyet ja helpot kärryt olla. Mietitään, mietitään :)

Mäkin olen noita Carenoja miettinyt, kun niihin saa vauvalle sen kopan niin että vauva on työntäjään päin. Mutta kun se koppa on niin pieni tai siis kapea niin mahtaakohan sillä pärjätä talvella. Esim. maaliskuussa ollaan jo puolivuotiaita ja sitten pitäisi topattuna siihen kapoiseen koppaan mahtua :/

Kertokaahan te joilla kokemusta noista vaunuista tai nimenomaan tuosta kopasta, että kuinka pitkään vauva mahtuu siinä olemaan.

-eeva- ja pikkutyyppi 20+4
 

Yhteistyössä