***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Iltaa.

Onnea Zucchero ja Saaramanta. Mukava saada vauva-uutisia taas tähänkin pinoon.

Voi Pehmis uskon kyllä että alat olemaan totaalisen kypsä! Eipä oikein ole mitään millä lohduttaa. Koita vaan jaksaa.

Mayah viikonloput on kyllä kivoja kun mies on kotona. Ei ole lainkaan niin mökkihöperö olo. Meillä mies saa heti työpäivän jälkeen ovesta sisään tullessa sellaisen puhetulvan päälleen, että oksat pois :D

(.) Viime yönä en saanut ekaa kertaa nukuttua kipujen ja jomotuksen takia. Selkäkipu tuli ja meni tasaisen aaltomaisesti. Välillä poltteli hiukan reisiin asti ja nipisti mahasta. Lienevät jotain velmistelevia supistuksia kenties... Mutta ei mitään kunnollista kumminkaan :/ Muuten päivä mennyt mukavasti kaupungilla väenpaljouteen hermostuessa ja hetki sitten synnyttäneen ystävän kanssa turistessa. On se ihana puhua jonkun kanssa joka ymmärtää ja muistaa miltä tässä hetkessä tuntuu. Ettei ole lähes näyttelyeläin olo niin kuin joidenkin ystävien kanssa on ollut. Ja olihan noita ystävän vauvoja ihana taas nähdä. Mieskin tossa just mietti, että sitten voidaan porukalla järjestää lastenkestejä kun meidänkin vauva päättää vihdoin tulla pihalle. Sitä odotellessa :)

Feli 39+5
 
Jaksamisia Pehmikselle! :hug: Ei varmaan oo just nyt voittajafiilis. Koita nauttia viikonlopusta kuitenkin ja jospa vauva hoksais tulla vaikka sen kunniaksi maailmaan! :)

Niinpä Feliana! Saa mies olla hyvinkin seurallinen, ku mökkihöperöt äitiyslomalaiset saa vihdoin puhekaverin :LOL:

( . ) Tultiin just saunasta. Saattoi olla viimeinen saunavuoro ihan kahdestaan miehen kanssa. Varmaan ens perjantaina sanotaan samaa... :| Mutta toivossa on hyvä elää. Nyt Maajussien ääreen ja sitten leffa. Hyvää yötä! :)

Mayah ja Pikkuinen 40+5 :heart:
 
Täällähän minä,täällähän minä :LOL:

Alkaa meneen jutut jo melko sekaviksi :D Ei vainen,ahistaa vaan,kun ei tää pikkuinen riepu tajuu tulla pois :LOL:

Huomenna ois miehen kans 5-vuotis hääpäivä!!! Ja kotona ollaan lasten kans :kieh: Haluttas jotain extraa ukkokullan kans,mut ku meilläkään ei noita lapsenlikkoja liiaksi asti ole...Jos jonnekki vietäs ni sit mun vanhemmille,mut ku neki asuu 250km:n päässä :kieh: . Joskus toivos et ton ukon vanhemmat,jotka asuu 15km:päässä, jaksais ottaa noi pojannassikat,mut ku ne on vanhoja ja sairaita,eikä ne saa noihin mitään kuria,niin yhistelmä on aikas huono!

Noh...käytiin tos koko perhe kuites pizzalla ja ostettiin mässyä ja muuta herkkuruokaa huomiseksi,et syödessä sit menee hääpäivä :D

Oon ollu oikeesti aivan p....leen laiskalla tuulella tänään,ehkä olen jotenki alitajusesti nyt kokeillu sitä zen-oloa :LOL: ,eilen kun kokeilin jopa 4 ässää,eikä niistä ollu mitään hyötyä,yhtään kipeetä supparia ei saanu aikaan silittäminen,siivoaminen,saunominen ja seksi :kieh: .

Jaa mut jos jatkais BB:n seurassa...

Axda ja pikkuinen 40+3

 
Tulin vaan pikaseen puhaltelemaan supparituulia kaikille!!! :whistle:

Ei oo montaa päivää enää koittakaa kestää!!!

T: nim. synnytykset 41+5 ja 41+3 :kieh:

(ja mistään ei voinu ennakoida ennenku alko tapahtua)


Yliaikaiskontrollissa ollaan käyrällä ja tarkkaillaan vauvan liikkeitä,ultrataan ja tehdään sisätutkimus,katsotaan että lapsivettä on riittävästi,tutkitaan istukan virtausta ja sikiön painoarviota.

Jouskari&Inkkuliini 2vkoa 4 pvää :heart:
 
Aamuvirkkuna täällä istuskelen, kahvikupin ääressä. Ei merkkejä ollenkaan, mitä nyt yöllä valvoin 3-4 supistusten taas. Kivuttomia, mutta tuntuu, ettei henkeä saa ja siihen heräänkin. :headwall: Ei taida tulla meiän tytöstä täsmällistä... Eilen 2h kävelyä ja saunomista. Mutta terkkari sanoikin, ettei ymmärrä näitä ässiä, parempi vaan levätä ja ottaa rennosti. Että niin kai sitten. Jos ei itestään synny, niin mulla ya-kontrolli 9. pv vasta ja 10. pv käynnistys. No, 13 päivää niin meistä viimeistään tulee äiti ja isä. Mieletöntä...

Pehmis, voi ei. Tosi ärsyttävää. Mitäs sä sille voit, ettei paikat oo pehmenneet?

Feliana, kuulostaa siltä, että sulla voisi lähtö olla kohta edessä!

Axda, hyvää hääpäivää :flower:

Mulla menee täysin hermot näihin harjoitussuppareihin, joita koko ajan. Kiristää ja puristaa ja ahdistaa, muttei tee mitään |O Vauvakin varmaan ihan pinteessä, mä erotan sen jalankin ääriviivan vatsan läpi...

Cora ja tyttö PPPPoooooKKKKSSSsss 40+0
tuuuu jo....
 
..ja näin sitä saavutettiin 41+0
juu,täytyy toivoa,että jotain olisi tapahtunut tiistaihin mennessä.
mulla on tehty just joka kerta noi ultraus,käyrät,verikokeet,sisätutkimus,pissat ja paineet katotaan.neuvolaan ei tarvitse enään mennä vaan käyn nyt vain tuolla jorvissa.

tänään on talkoot ja pojan kans pitäisi mennä leffaan,et onneksi saa muuta ajateltavaa :wave:
 
ja piti vielä sen verran purkaa,et kun se toinen lääkäri vähän niin kuin "lupas"et käynistellään,koska mulla kuitenkin on melkein kaikki raskaus myrkytyksen oireet.paineet oli vain nyt hyvät..noh katotaan mitäs ne tiistaina sanoo.
 
Huomenia kaikille.

Cora, mistä tiedät, että käynnistävät 10.päivä, jos vauvanne ei ole suvainnut sitä ennen syntyä? Onko teille luvattu se jossain? Kyselen vain mielenkiinnolla, sillä olen kuullut, että Helsingissä eivät välttämättä aloita käynnistystä silloin kun yliaikaa on menty kaksi viikkoa vaan seuraavat tilannetta :headwall: . Olisi niin kiva tuudittua siihen ajatukseen, että kun 42+0 on täynnä niin käynnistys aloitetaan. En ole vain uskaltanut toivoa sitä.

Axda, oikein hyvää hääpäivää :flower:

Pehmis, pidetään peukkuja, että lääkärin "lupaus" olisi todellinen. Vähän liiottelet niitä myrkytyksen oireita, niin eiköhän se siitä :whistle: .

Vietin eilen illalla tunnin Naikkarilla katsomassa ystäväni 18 tuntia vanhaa tyttöä :heart: . Aivan ihana pikkuinen. Synnytys oli vielä mennyt käynnistyksestä huolimatta nopeasti ja hyvin, joten koko perhe oli tyytyväinen. Yritin saada vauvaa vakuuttamaan meidän pienelle, että ulos kannattaa tulla. Ei tainnut suunnitelmani toimia, sillä ilman supisteluja mentiin tämäkin yö.

Jospa lähtisi ulkoilemaan ja sitten Valokuvataiteen museoon. Siellä on mielenkiintoisen oloinen näyttely.

Tiinuliini ja vauva 40+6 (40+3)
 
TERPPA :wave:

Onnea vauvoista Zucchero ja aatumaria :heart: :flower:

Pehmis Tiistaina tiedämme taas lisää, josko sitte saisit aikaa käynnistykseen... Tsemppiä :hug:

Felinia Kuulloostaa ihan kyllä kypsyttäviltä supistuksilta... jännää =)

( . ) Täällä vielä mun vanhempien luona yövytään. Mies kävi viimesen kerroksen öljyvahaa levittämässä lattialle aamulla 6 aikaan :eek: Iltapäivällä mennään peseen ikkunoita ja huomenna viimestään siivotaan kunnolla koko tupa... Ihanaa. Sitte voi huokasta ja ottaa kunnon löylyt ja siemenet sisään jne jne...
Ässistä puheen ollen. Mulla ne ainakin auttaa, tai ainakin luulen niin. Eilen saunottiin ja vatta oli lähes koko ajan kovana. Nukkumaan mennessä oliki taas "menkkakipua" ja supisteli. Siihen ku olis vielä lisäny seksin ja siivouksen niin varmaan olis lähtö tullu. Mut siis mullahan on jo kypsymisen merkkejä kohdun suulla. Niitä pitää vaan harrastaa joka ilta, eihän se lääkkeellinen käynnistyskään heti tehoa. No tää on mun oma teoria ässistä...
Ja se kuumat löylyt ja kylmää vettä selälle sai kyllä tosi kivuliaan yön aikaan... vink vink ;)
Maanantaina tai tiistaina vois lähteä synnyttämään :LOL: Kerkee levätä hetken siivouksen ja ns. "muuton" jälkeen!!

Nyt aamupalalle :wave:
R iikka 39+1
 
Tiinuliini, neuvolatädin mukaan näin tapahtuu. Ja koska la +14 on vknloppuna (la), niin käynnistävät kuulemma perjantaina 10. pv. Näin siis hänen mukaan... Tiedä sit mitä todellisuudessa. Ainakin näin on mukava uskoa... Ja näin mulle sanottiin tiistaina Kättärillä. Ootko puhunu kenenkään kanssa asiasta?
 
Täällä vietetään saaressa l.a. päivää...Illalla sitten kotia. Uskallettiin olla yötäkin poissa kotoa kun eilen neuvolassa sanottiin ettei se ainakaan eilen (pe) synny:)

Vähän sisätutkimusta tehtiin ja kohdunkaulaa jäljellä 2,5 cm ja paikat kiinni, joten kypsyttelyä vielä kaivataan mun jalkovälissä. Verenpaine oli tosi huippu ja leposyke 52. Oli terkka vähän ihmeissään, että miten se noin matala. nO, sanoin, et mun leposyke on normaalistikkin tosi matala ku oon pienen ikäni harrastanut liikuntaa. pissa puhdas ja painoa tullu viikossa 1,2kg suurin osa turvotusta ja sen kyllä huomaa iltaisin...Jalat on pulleat pallot, naama turvoksissa ja sormukset alkaa puristaa kahdeksan jälkeen...Että tämmösiä oma napa -juttuja.

Yöni nukun toosi hyvin, ei paljon supistele. Lenkkeillyt oon tällä viikolla joka ilta ilman mitään seurauksia. Shoppailemassa oon käynyt myös tällä viikolla, hyvin jaksaa vielä!

Mulle varattu ensi perjantaiksi neuvola, ja jos ennen sitä ei mitään tapahdu, niin silloin varataan aika myös äippäpolille yliaikaiskontrolliin. Terkka korosti että se kontrolliaika ei ole vielä se päivä jolloin päästään synnyttämään vaan ne voivat vielä siellä sanoa että tulkaapa huomenna tai ylihuomenna takaisin synnyttämään...Että eipä auta muuta ku odotella. Hermoja on vielä ainakin jäljellä. Ja siitä ylpeänä

Nöpöliini ja Bebe tasan 40 tänään
 
Huomenia!

Täällä todella raivostuttava yö takana. Ei mitään jomotuksia eikä supisteluja, mutta silti en saanut nukuttua. Kolmesta neljään pyörin sängyssä hereillä Oli pakko nousta kun mies alkoi ärsyttämään niiiin paljon. Toinen vaan nukkuu ja tuhisee tyytyväisenä. Lopulta mua alkoi ärsyttämään sen hengityskin kun oli muka liian kova ääninen. Siinä vaiheessa kun teki mieli motata sitä, niin päätin että on varmaan aika nousta ylös. Puoli kuudelta sitten takas sänkyyn pyörimään ja hiukan untakin sain. Tänään oon ollut niin totaalisen huonolla tuulella ja kypsä ja kettuuntunut ettei tästä tule mitään :kieh:

Cora Kiva jos sulle ovat "luvanneet" jo jonkun päivän. Mulle terkka totes torstaina, että kolme viikkoa voi vielä mennä. Ensi perjantaina varataan se yliaikaiskontrolli joka on sitten seuraavalla viikolla. Ja kuulemma jos siellä kaikki hyvin niin voivat vielä odotuttaa jonkun aikaa. Kolme viikkoa tuntuu (nyt tänään varsinkin) aivan tolkuttoman pitkältä ajalta :whistle:

Axdalle onnea hääpäivän johdosta!

Pehmis hyvä että lupaili käynnistystä, mutta toivotaan ettet sinne asti koskaan pääse yhdessä koossa :D

Riikka Hyvä jos ässät auttaa! Mä en oikein niihin usko, mutta onpahan ainakin jotain ajanvietettä ja edes hiukan semmoinen olo että tässä voi jotain itse tehdä.

Nöpöliini Mahtavaa että sulla on hermoja vielä jäljellä! Helpottaa varmasti omaa olotilaa ihan hirveästi kun pystyy olemaan stressaamatta.

Feli 39+6
 
Cora, hyvältä ja lupaavalta kuulostaa. Kiitos tiedosta =) .

En ole itse puhunut kenenkään kanssa asiasta, mutta olen saanut kuvan, että vähän tutkivasta lääkäristä on kiinni se koska käynnistetään. Olen itse menossa Kättärille synnyttämään, joten jos sinulle siellä sanottiin, että näin toimitaan, niin elän siinä toivossa, että se on yleinen käytäntö kyseisessä paikassa.
 
Tiinuliini, siellä päivystyksessä olivat sitä mieltä, ettei pidempään odotella. Onneksi. Kai se on myös vähän siitä kiinni, missä kunnossa "paikat" on. Eli jos paikat erittäin epäkypsät, ja vauva voi hyvin, laittavat varmaan hieman odottelemaan. Tiedätkö yhtään, mikä sulla kohdunkaulan tilanne?
Toisaalta eräs mun tuttava pääsi käynnistykseen Kättärillä just 42+0, vaikka kiinteetä kohdunkaulaa oli jäljellä 3cm. Murusen olivat laittaneet sinne alapäähän ja sitten kehottaneet menemään lounaalle. Syömisestä ei ollut oikein tullut mitään, koska menkkakivut alkoivat heti. Tää tuttava vaan sitten sinnitteli, koska oli ekakertalainen ja kuvitteli, et paljon pahempaa tiedossa. Tunnin päästä pääsi kuit. lääkäriin olon takia, ja kohdunkaula täysin hävinnyt ja paikat auki 2-3cm. Siinä miettivät, kestääkö vauva niin kovia ja tehokkaita supistuksia ja painetta... No, kestihän se ja syntyi pikaisesti. Toisilla taas sitten menee useampi vuorokausi ilmeisesti. Mä kuulun varmaan tuohon sakkiin...

Ja mäkin siis tosiaan menen Kätilöopistolle, en Nkl:lle, niin kuin ainakin vähän aikaan sitten luki etusivulla. Kiitos Katjuska, jos viitit vaihtaa :flower:

Feliana, voi sua. Muakin hieman ketuttaa välillä, kun mies on niin hyväuninen. Nukkuu missä ja miten päin vain. Mä olen tällainen ikuinen kieriskelijä... Vauvakin kaa olis varmasti iisimpää, jos aina osais nukahtaa, kun imetykset hoidettu. Mies saa olla meillä virallinen yövaipan vaihtaja ;) Mut ainakin tällä hetkellä unettomuus saa ärtyneeksi ja välillä itkuseks...

 
Morjens!

Täällä on ollut puhetta Ässien tehokkuudesta. Minä en oikein tiedä uskoako vai eikö, oikeastaan seksillä varmaan on ihan oikeasti jotain vaikutusta, kun sperma sisältää sitä jotain joka pehmentää kohdunsuuta - mutta sitäkin pitäisi vissiin olla sitten niin että paikat kylpee siinä nesteessä :D Sauna taas vaikuttanee rentouttavasti ja rentonahan supistukset toimii paremmin. Joka tapauksessa minä eilen Siivosin, Shoppailin ja Söin. Totesin, että Siivoamalla sain mahan kiristämään koko Shoppailun ajan ja Syömällä sitten muuten vaan mahan pinkeäksi. En tiedä - kyllä mua on koko viime yön ja tämän päivääkin tosiaan aika paljon kiristellyt ja välillä jomottanutkin, mutta saa nähdä. Huomenna viimeistään sairaalaan kuulemaan tilanteesta.

Tänään sain taas miettiä tätä ihmisten ajattelemattomuutta (??) tai totaalista typeryyttä kun eräs tuttu kauhisteli että olen edelleen kasassa. Sitten sain kuulla siitä, miten vauvat tässä vaiheessa kasvaa IHAN hirveästi ja kun yritin sanoa, ettei meidän vauvalle ainakaan ole tehty kovin kauheaa painoarviota niin jatko oli että "Niin mut ne ei pidä paikkaansa, niin meidänkin vauvan piti olla 3,5kg ja olikin 4,5kg että sit kätilö vaan sanokin APUA tää onkin näin suuri...". Mä en tajua miksi ihmiset päästelee suustaan tommosia pelotteluja... mikä tarve se on se pelottelu ?? :/

Kun tämä vaan olisi jo ohi ja vauva sylissä... :heart:
 
Mä olen aikamoinen palstailija: jo 3. viesti tänään. :D no joo, ollut vähän tylsää...
Mä en ole saanut ässistä mitään apua, mutta kai mulla paikat vielä niin epäkypsät, ettei apua voikaan saada. En sit tiedä. Tosiaan shoppailu aiheuttaa jalkasärkyä ja kestosupistuksia, niin kuin siivoaminen. Saunominen kyllä rentouttaa, muttei muuta... Ehkä sitä vikaa ässää pitäs testata, mut mies ei vaikuta niin innostuneelta. Toisaalta eilen sanoi, että kyllä suostuu, mut en halua, et seksi olis kauheeta vääntämistä. Että antaa olla...

Pienpapu, että ihmiset on höhliä -mitäs apua tuostakin kommentista oli!!? Mitäs sä tilanteelle voit? Ja painoarviot voi toki heitellä, mut myös sinne toiseen suuntaan... Ja lasketun ajan jälkeen painonnousu vauvalla vissiin yleensä pikemminkin hidastuu. Yritähän jaksaa!

Nyt lähden äidille. Jotain tekemistä sentään...
 
Axdalle hyvää hääpäivää :heart: :flower: Koittakaahan nauttia miehen kanssa tästä päivästä =)

Monilla tuntuu tuo nukkuminen olevan jo vähäistä. Itse kuvittelin, että sitten kun vauva on maailmassa, niin saa valvoa yöt läpeensä, mutta kyllä mä enemmän hereillä öisin olin silloin loppuraskaudesta :kieh: Että joskos teilläkin toivottavasti yöt rauhoittuu, kun vauva päättää syntyä. :D

nyt lähetän varovaiset tökkäsyt jokaiselle masuasukille, jotta ymmärtäisivät vähitellen tulla tänne ulkomaailmaan meille esittäytymään. :heart:
 
VIHDOINKIN KOTONA! Pikainen ilmoitus, että poika syntyi laskettuna päivänä 24.9. klo 6.39 painoa oli 3115g ja pituutta 50cm :heart: ihana pakkaus!
tulen lukemaan missatut jutut piakkoin, ONNEA KAIKILLE NYYTIN HAKENEILLE :flower:
synnytyskertomusta myöhemmin =)
 
meille syntyi TYTTÖ 10.9 klo 02.12!!! painoa neitillä 3605g ja pituutta 50,5cm. Kotona ollaan oltu jo kaks viikkoa, mut ollu koko ajan niin kamala kiirus ettei ole kerinny konetta aiemmin edes avata :( synnytys meni hyvin ja tyttö sai täydet 10 pistettä... :D palailen myöhemmin kirjottelemaan asiasta enemmin...
nii ja valtavat onnittelut kaikille jo nyytin saaneille :flower: ja voimia kaikille joilla koitos vielä edessä :)
 
Meripihkalle ja Miukalle onnea! :flower:

Axdalle hyvää hääpäivää! :flower:

Ässien tehosta: Kai seksi voi oikeesti kypsyttää paikkoja, jos tilanne otollinen. Neuvolassakin suositellaan. Muuten en kyllä oikeen usko. Tänäkin viikonloppuna harrastettu kaikkia kolmea lajia vieläpä ihan ahkerasti vailla tuloksia. Vauva varmastikin syntyy sitte ku on valmis. Mutta onhan se kiva, jos voi ainakin ajatella edistävänsä asiaa :) Ja kukapa meistä ei rakastaisi siivousta ;)

( . ) Menkkajomotus alkoi (sattumoisin saunan jälkeen) ja ehdittiin jo innostua, mutta eipä seurannut jatkoa tuolle touhulle. Nyt vielä hetkeksi telkun ääreen ku just kotiuduttiin kylästä ja sitten unten maille. Huomenna 41+0... |O Ai niin käynnistyksestä: Naikkarilla yliaikaiskontrolli 41+5. Siinä voidaan joko käynnistää tai lähettää kotiin pariksi päiväksi vielä, jos äidin ja vauvan vointi hyvä. Kun luonnollisesti käynnistyvä synnytys on lääkärin mukaan parempi, käynnistyksessä aina enemmän riskejä. Varmaan siinä saa omiakin mielipiteitä sanoa :)

Hyvää yötä! :wave:

Mayah ja Pikkuinen 40+6 :heart:
 
Iltaa vain naiset!!!

Täällä yhä odotellaan poksahdusta :LOL: . Olo hyvä...vähän vissiin liiankin kun on saanu levähtää tän päivän ihan kunnolla...Kolmen tunnin päikkärit tossä päivällä vetasin lasten kanssa ja aamullakin sain nukkua 8:n :D

Isäntä ollu tosi paljon tänään lasten kans,joten on saanu olla ihan itekseenkin(netissä :D )...Oon koittanu ottaa selvää tosta kestovaippailun haastavasta maailmasta,kun tuntuu et on kaikkee nin paljon ja sit kuitenkin se "oma" juttu selviää vasta kokeilemalla...Vaikeeta!!!! Pitäny sit ostaa vähän jokaista sorttia :D .Onneksi sain kaveriltakin jo ihan mukavan kokoisen kokeilupaketin,et ei ihan hirveesti oo vielä rahaa menny,mut sit ku ne kaikki on niin kauniita :whistle: .Ja jos sit kuiten tuntuu et ei riitä kokeiluvara,niin täällä on kuulemma lainaamo,josta saa viikoksi kokeiluun jotain 5 egellä ison kasan niitä. Onkos täällä muita kestoilijoita tai sellasia,jotka aikoo kestoilla tämän tulevan pienokaisen kanssa?? Jos vaikka vähän kokemuksia tänne laittas ja niinku varsinkin ihan vastasyntyneen kans kestoilijoita,et tietää sit kauanko kannattaa kokeilla ennen kuin hermonsa menettää. Tarkoitan just sitä kun alussahan se on kuulemma aika vaikeeta vuotojan ja sopivuuden kanssa??

Hääpäivää ollaan vietetty tosiaan ihan rauhallisissa merkeissä.Mies on tosiaan ollu paljon lasten kanssa ja koittanu pitää ne pois äitin tieltä,ku meinaa välillä olla tosi hermoheikko olo !!Huono äiti olo tuli taas kun luki tän kirjotuksen,mut ku tää mieli pyörii melkein vain ja ainoastaan tulevan synnytyksen ja vauvan ympärillä,niin tuntuu et mitään ylimääräistä melua/tappeluita ei kestä.Ja ne 2 ja 3 vuotiaat tosiaan pitää melua ja ovat lähes koko ajan toistensa kurkuissa kiinni (ihan kirjaimellisesti).
Ostin miehelle eilen vitsikirjan lahjaksi(menee vessaan yhteiseksi huviksi :LOL: ),mies ei taas vaihteeksi ostanu mitään lahjaa,mut osaan jo olla suuttumatta,ku se nyt vaan on niin horopää :LOL: . Enkä ois kyllä itekkään hälle mitään ostanu,mut ku oli niin halpa se kirja :D ja kun itekki tykkään :D . Viime äitienpäivänä meinasin kyllä vetää herneet nokkaan,kun oltiin kaupassa ja mies tuli kysymään et minkä kukkakimpun haluat? ja et hällä ei oo lompakko matkassa niin maksatko? Jäi kukat kauppaan :kieh: ,ei riittäny mun huumori siihen...

Niin ja meripihkalle ja miukalle´suuret onnentoivotukset pienokaisista :flower: :flower: :heart:

Axda ja pikkuinen 40+4 huomiseen...
 

Yhteistyössä