SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Hui nythän olikin illan aikana tullut oikein liuta näitä vauvauutisia (ei ees hitaampana perässä pysy) :eek: .

Itse täällä onkin alkanut kärvistelyjen ilta, kun juniori on taas päättänyt pitää hiljaiseloa. Ei oikein meinaa jaksaa töniä ja liikelaskennat täyttyy vaivoin kovalla työllä ja häirinnällä. Vaikea pojasta ainankin taitaa tulla, kuten isästäänkin. Naistenklinikalta suosittelivat vetämään "sokeriöverit" ja seuraamaan tilannetta. Kuulemma sillä pitäisi saada lapseenkin vauhtia. Nyt käy täällä kierroksilla vain isovatsainen nainen.. Noh limatulppa ainankin taisi irrota, kun siteeseen oli ilmiintynyt rusehtavan punainen liraus. Enää vain liikkeitä odotellessa.. Huoh :p
 
KAIKILLE JO NYYTIN SYLIIN SAANEILLE :flower: :hug:

täällä taas tämä sama kuvio, kolmatta tuntia on tullu jo valvottua,purot on syöty ja taas sama saakelin lehden odottelu.. ottaa hermoon tämä valvominen vaikka tietää et on tätä loppuun asti niin silti kiristää, esikoiselta oli kans sama mut sillon sai nukkua niin myöhään ku väsytti, nyt tuo terminaattori nousee seiskan jälkeen ja siinä ei paljon armoa anneta..

ke sinne sairaalaan kontrolliin ja oon kyllä ihan valmis kaikkiin tarvittaviin toimenpiteisiin tämän vauvan ulos saamiseksi, jopa käynnistykseen.. onko muilla sellaista vaivaa et yöllä heräät siihen et tulee oksennus ja kun pomppaat pystyyn tunne hipuu hetken kuluttua??? on aikas ärsyttävä ku tuntuu et justiin laatotus lentää ja sitte ku saat itses raketin lailla sängystä ylös vaiva ihan turha. esikoinenki tuos kätisee kaiken aikaa, onneksi ei ota yhtään hermoihin ku itse valvoo joka tapauksessa.
no jos kokeilis kellahtaa tuohon poitsun viereen, tiiä vaikka uni tulis ennen sitä kauan odotettua lehteä..
 
onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:
minä täällä kärvistelen |O heräsin 04.45 supistuksiin, väliä 2min, no ne kesti 05.30... nyt heräsin 06.35 ja siitä asti menkkajomotusta ja nyt tuli yks kunnon supistuskin.. eiköhän tää kuitenkin kohta lopu :LOL: :kieh:
 
Janita mulla kanssa samanlainen yö..tuli toosi kipeitä suppareita ja lopahtivat taas...mä oon tosi kypsä näihin suppareihin, eikö ne voi muuttua synnytyssuppareiksi...tänään neuvola

Paljon onnea kaikille vauvautuneille, oli tullut niin paljon etten muista nimiä :flower: :flower: :flower: :flower:
 
hantta: mulla nyt noi supistukset lisääntyny :whistle: nyt olli viimisin väli 10min :p oletin vaan että tämäkin olisi käynnistyny vesien menolla niinkuin esikko... miten muilla, onko kakkonen tullu maailmaan samalla tavalla kuin esikko?
 
Uusi päivä taas :) Tänään pitää hiukkasen järjestellä, kun epäjärjetys koettaa vallata kodin. Tänään saadaan uusi sohva, joten senkin kunniaksi pitänee hiukka kohentaa kodin ulkoasua.

Kivuttomia supistuksia on alkanut olla tosi usein. Muutama kivuliaampikin on ollut, mutta niillä on ollut väliä useampi tunti. Pääasia kuitenkin, että supistelee, niin homma etenee edes jonkin verran =)

Huomenna on edessä se kontrolliultra. Mietin, että mitäs jos napanuoran virtauksissa onkin jotain häikkää, niin mitä sitten tehdään? Tarkkaillaan tilannetta? Ei huvittaisi kuitenkaan käydä ultrassa alituiseen, sillä siitä seuraa konkurssi (polimaksu on 22 euroa kerralta ) ja hermoilua... Luultavasti mitään vikaa ei löydy, luulen, että Juniori on pikkanen ihan perinnöllisistä syistä.

Mutta nyt siivoilemaan, ei pidä jumittaa koneelle....

tiksu ja uffe-juniori (37+4)
 
Noh tsemppiä sulle, mulla supparit taas loppu...mulla esikko käynnisty vesien menolla, toisella puhkastiin kalvot sairaalassa, saa nähdä miten tää kolmas lähtee....toivottavasti ilman käynnistystä, täällä ei ainakaan mitkään ässät ole tepsineet :kieh: :kieh: :kieh:
 
Aku
Tää meitin pienokainen tuntus nyt olevan tulossa maailmaan,mutta tosiaan pidemmän kaavan mukaan.Supistelut jatku koko yön ja edelleen.Tiheimmillään 5min. välein ja sitten putoskin taas 15 min. pirun kipeitä ovat :eek: yöllä kolmesta neljään istuin suihkussa,naapuritkin varmaan nauttii :/ Saapi nähä kauanko tässä pitää kotona kökkiä,en viittis turhaan kättärillekkään raahautua.Mies seuraa mua kun haukka,paitsi tietysti yöllä :kieh: Toivottavasti pian tulis lähtö kun tuntuu että taju lähtee!Siirrynpä kärvistelemään taka alalle...Voimia kaikille!

T.Aku ja tyyppi matkalla maailmaan :eek: :x oksetus!
 
:flower: :flower: :flower:

Täällä vielä odotellaan, viikkoja on nyt 39+6 eli huomenna olisi laskettuaika B)
Olo on hyvä, mitä nyt iltaisin on supistellut kipeesti ja säteillyt kipu selän puolelle---kauratyyny on auttanut minullekin. Odottelu siis jatkuu rauhallisin mielin...paitsi että synnytys vähän jänskättää.Monenlaisia tarinoita onkin jo saanut lukea, kiitos niistä kaikille!

Päde
 
Onnea vauvoista, kovastihan niitä nyt putkahtelee =)

Mulla oli eilen aika huono päivä, menkkamaista jomotusta melkein koko päivän etenkin selkäpuolella ja jotenkin masentava olo, aikamoiset itkutkin pääsi kun omenapiirakka epäonnistui... :whistle: Iltaa kohta onneksi helpotti eikä yöllä ollu jomotusta. Päätäkin vähän särki illalla, ja tänään olikin neuvolassa verenpaine hieman noussu, jospa se tästä lähtisi :)

Limatulppaa ja kunnon suppareita odotellessa... 39+5
 
Onnea taas uusille vauvatuneille :flower:

Tsemppiä supistelijoille ja muuten jo kärsimättömille!

Täällä aamu alkoi mukavasti, mutta nyt jo ketuttaa. Minulla on leikattuna imetyspaidan osat ja eilen illalla sain keittiön verhojen päärmeet käännettyä ja neulattua ja kuvittelin, että alan nyt heti aamusta ompeluhommiin. Ja p.askat. Tuo halpa ompelukone alkoi temppuilla oikein kunnolla :kieh: Aluksi en saanut alalankaa puolattua, mutta sitten jotenkin vahingossa sain koneen toimimaan. Tuosta kun mieli vähän kirkastui, niin ompelu ei onnistukaan, kun neula ei liiku mihinkään.. Joku jumi siellä on, mutta enhän minä sille osaa mitään tehdä :headwall: Ja kaiken lisäksi mies lähti meidän autolla aamulla koulutukseen, joten en pääse viemään konetta mihinkään näytille. Ärsyttää, kun kuvittelin että saan nuo ompelut tänään melko pitkälle ja sitten pääsisin viimein siivoamaan tuonkin huoneen. Nyt ei sitten huvita tehdä mitään, vaikka onhan minulla listalla vielä monta muutakin asiaa, mitkä olen ajatellut ennen vauvan syntymää tehdä. :/

Parempaa maanantaita teille muille!

Joe ja pieni 38+4
 
Viikko laskettuun ja saas nähdä, tuntemuksia ei liieemin ole ollut. Meno masussa on kyllä valtavaa, miten muilla?Vai kiinnittääkö siihen jokseenkin enemmän huomiota?!?!Noh mut täällä sitä nyt sit vaan odotellaan...

Tsemppiä kaikille =)

Mira-84 ja oliver 39
 
mä ja lämpösestä suihkusta tulin nyt supistusten väli putos 20min mut kipeentyivät :whistle: ukko hermorauniona töissä odottaa et koska soitan :p kyllä tääl itekin on ihan tyhmänä kun ei tiedä mitä tehdä :ashamed:
 
TAIDETAAN ME SYYSMASSUT OLLA AINOITA JOILLA ON TÄMMÖSIÄ IHME SUPISTUKSIA :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

En ymmärrä tällästä harjoittelua päivästä toiseen,oon ite ainakin päättäny et lähen synnärille sit vasta kun pää tuntuu haaravälissä. :LOL: :LOL: :LOL:

Olin eilen taas ihan masentunu tästä,en jaksa enää herätä tän mahan kanssa kertakaikkiaan :snotty:


baby2003&40+tuskaiset 5 päivää yli |O
 
Mira-84
Mulla kans mahassa kova meno päällä :D vaikka viimeviikolla neuvolassa sanottiin että vauva on jo kiinnittynyt. Luulisi että silloin liikkeet vähän rauhottuisi.
Uusi vaivakin on ilmaantunut, peräpukamat, eipä ole ennen ollut....eikä kovin kivalta tunnu. Täytynee mennä apteekkiin...
 
Jaahas, kohta pitäis lähteä sitten sinne oikeasti viimeiseen neuvolakäyntiin :D Onhan sekin edes jotain.
Viimeistään perjantaina sitten varmaan sinne Kättärille yliaikakontrolliin.

Missäs muut rv 41+ viikkolaiset ovat kun eivät kirjoittele ollenkaan? Olenko ainoa??? :/

balik 41+1
 
Onpas tullut paljon uusia vauvoja :) Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille :hug:

Täälläkin yliajalla ollaan..8 pv oli la. Alaselkä-ja vatsakivut varsinkin iltaisin ja öisin kovia sekä tuntuu et vauva työntyy väkisillä alapäästä ulos..mutta ei kuitenkaan synnytykseen vielä ole tullut lähtöä..
Katsotaan ja odotellaan..jospa ne loppuviikosta käynnistäisivät jos ei itse rupea tulemaan..
 
Mulla tänään se kauan odotettu LA, eikä mitään tuntemuksia paitsi kohta alkaa veeitutus. Sanoinki neuvolassa, että mulla menny tää koko aika kaiken kaikkiaan niin hyvin, että jos joutuu kovin vielä lasketun ajan jälkeen odottelee ni hermot alkaa kyllä menee.
Olis kyllä jo niin ihanaa päästä tästä mahasta ja nähdä minkä näköinen uusi asukas meille olis tulossa...
Tsemppiä kaikille muillekkin kärvistelijöille! :flower: :heart:

Hannis 40+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päde:
Mira-84
Mulla kans mahassa kova meno päällä :D vaikka viimeviikolla neuvolassa sanottiin että vauva on jo kiinnittynyt. Luulisi että silloin liikkeet vähän rauhottuisi.
Uusi vaivakin on ilmaantunut, peräpukamat, eipä ole ennen ollut....eikä kovin kivalta tunnu. Täytynee mennä apteekkiin...
Joo ei ole kyllä pelkoa että tarvitsisi pitää liikeseurantaa, se tuntu jotenkin kauhistuttavalta ku neuvolatädiltä sen sai. :/ Niin mäkin luulin et liikkeet vähenis mut toisin käyny ja kuulemma ihan syntymään asti siel sätkii =) söpöö..

 

Yhteistyössä