SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Onnea synttäripäivänä baby2003 :flower: :flower:

Eilen käytiin miehen kanssa illalla kävelyllä, eikä mitään vaikutusta! Paitsi että koko yö meni päin peetä. Heräsin n. 15 kertaa vessaan eikä ole ees kunnon hätä mutta pakko käydä ennen kuin saa uudestaan nukahdettua!
Noh tänä aamuna heräsin sitten 11 maissa ja siivosin kämpän putipuhtaaksi:)
Jostain sitä energiaa kuitenkin riittää vaikka yöt ovat katkonaisia,en tunne itseäni yhtään väsyneeksi :whistle:

Nyt oottelen kaveria kylään, ei pääse vielä pikkusta kattomaan vaan mun isoa mahaa :LOL:

Voimia kaikille loppu rutistukseen! :heart:


Inka&vaavi 40+3 :heart: :heart:
 
[quote="Annmari-76Joe80:
Okei, eli ei taida olla mitenkään yleinen sääntö toi n. 7 vrk. Onko sulla jotain kontrollikäyntejä ennen sektioo? Ja saitteko valita tuon päivän vai oliko vain määräys että silloin tultava?
[/quote]

Tulevana torstaina ollaan menossa verikokeisiin, jotka pitää ottaa ennen sektiota (en kyllä tiedä, mitä tutkivat verestä) ja samalla käydään sektioon liittyvässä "tulohaastattelussa" lapsivuodeosastolla. Siellä käydään läpi se sektiopäivän ohjelma ja täytetään joku anestesiakaavake yms. En nyt muista ultraavatko vielä vauvaa, mutta muistaakseni sydänkäyrän ottavat. Ja sitten seuraavana maanantaina on se sektio.

Täällä tosiaan tehdään noita sektioita maanantaisin ja perjantaisin, joten ehdottivat tuota päivää. En tiiä olisko siihen voinu itse vaikuttaa, mutta eipä sillä meille niin väliä, että mikä se päivä on. Se tietysti hiukan jännittää, että kun sektion jälkeen yleensä kotuidutaan 4-5 päivän kuluttua, jos kaikki on hyvin, niin just sitten viikonlopuksi tullaan kotiin.. No, saahan sitä apua tietysti viikonloppunakin, jos joku hätä yllättää.
 
:flower: :flower:

Kasassa vielä täälläkin =) Ei mitään uutta, ei mitään oireita mahdollisesta uudesta perheenjäsenestä =)

Voi ei RvaHeinonen, varmaan aika turhauttavaa tollanen eestaas ramppaaminen! Myös nannalle tsemppiä huomiselle!! MamMam taisi jäädä sille tielleen Taysiin kun ei ole mitään kuulunut :) Onko muuten Taysissakin vain tietyt viikonpäivät jolloin käynnistetään? Mä alan olemaan aika varma että mäkin liityn siihen joukkoon...

Joku kyseli painonnoususta; mulle on tullut 24 kiloa (ollaan miehen kanssa nyt samanpainoisia :LOL: :LOL: ) mutta en ole ollenkaan huolissani, että se jäis. Olen aina ollut kova liikkumaan ja normipainoinen, eikä mua muutenkaan rassaa jos pari ylimääräistä kiloa on joskus tullut. Aika mulla ei ole tullut pitkäksi, olen ollut kotona jo kesäkuun lopusta. Mun työ oli tosi reissaamista,joten kotona oleminen on aika luksusta. Kai se on aika itsestä kiinni että saa ajan kulumaan.

Kasvukivuista; joku kyseli. Kärsin itse niistä koko lapsuuden ja nuoruuden. Mä harrastin paljon liikuntaa; balettia, kilparyhmävoimistelua, luistelua ja yleisurheilua. Joka ilta jossain menossa ja illat ja yöt isä sai hieroa polvia kun itkin kivusta. Myöhemminhän se diagnosoitiinkin lapsuusiän reumaksi, ts. ylirasitukseski. Vedin itseni siis piippuun ja olin ylisuorittaja, eikä kasvuiässä oleva kroppa kestänyt kaikkea rasitusta. Mutta tämä nyt oli mun kohdalla näin.

Tsemppiä kaikille keillä LA:t paukkuu tai sovitut käynnistys-, sektioajat! Ja kärvistelijöille voimia loppuajalle!
:hug:

Junnu ja peanut 40+2
 
Sain tänään viestin... Nestori on laskeutunut (rv 40+2)!
Pojan syntymämitoiksi saatiin komeat 52,5cm ja 4760g :D
Kaikki kuulemma hyvin. Synnytyksen kokonaiskesto huikaiseva 1h20min josta ponnistaminen 2min.

Paljon onnea koko perheelle! :flower: :flower: :flower:
 
Onnea Räpärällä! :)

Miehen kaverit lähettivät mulle linkin synnytyssuunnitelmaan liitettäväksi; http://freshgasflow.com/images/our_crazy_planet_images/share_pain_with_him.gif
Olo on tänään ollut supistusten ja päänsäryn kanssa kyllä niin kärventävä, että tuostahan saa ihan ideoita :kieh:
 
Räpärällälle onnea!!! Mahtavan kokoinen vauveli!

Junnu: Kyllä Taysissa käynnistellään joka päivä, ainakin osastolla... nyt on vaan kauhea ruuhka ainakin tällä saralla, joten joutuu välillä odottelemaan, että saa nappia naamaan. MamMamillahan oli sektioaika, joten hän sieltä varmaan jo kohta kotiutuukin... toivottavasti ainakin on mennyt kaikki hyvin. Itse olin tyytyväinen siitä, että pääsin mieluummin kotiin osastolta.
 
Joe80
On varmaan jännää kun tiedätte jo h-hetken ajankohdan/ uuden tulokkaan syntymäpäivän =) Katsotaan milloin meille selviää, tai jos saavat sittenkin kaverin käännettyä niin sitten ei selviä :)
Joko sua paljon jännittää, enää viikko h-hetkeen ?? =)

Mulle tuli mieleen verikokeesta että katsoisivatko sun veriryhmän että jos tuleekin komplikaatioita operaatiossa, tosin eikös toi veriryhmä katsota jo ekoilla nla-käynneillä, en nyt muista..

Mua mietityttää että jos nyt sektioon päädytään niin kotiutumista saa ootella aika pitkään, ja ei voi tietää miten pitkään joutuu särkylääkkeitä vetämään/iisisti ottamaan. Onneks äijä on himassa ainakin 3 viikkoa, joten on apuna sitten.
Ja jos siis viikonlopuksi te kotiudutte niin luulisi että synnäriltä apua saa jos tulee semmonen tilanne.



 
Lämpimät onnittelut..

RäpäRällä:"pikku" prinssistä :flower:
Perlos:Prinssistä :flower:


Venlae:Tuo sun laittama linkki oli hauska :LOL: Ehdotin miehelle sen toteuttamista, mutta ei se lämmennyt ajatukselle :LOL: Miksiköhän ei? :LOL: :LOL:

Tehdäänkö suunniteltu sektio spinaalipuudutuksessa? Täytyykö olla aamulla syömättä ja juomatta?
Mää täällä panikoin nyt ihan kaikkea. Tuntuu hullulta, kun yleensä en kauheesti panikoi asioista etukäteen ja nyt sitten tuntuu, että kaikki asiat aiheuttaa pientä paniikkia. :(

RouvaHeinonen:laitoin yv:tä tulemaan

T:panikoiva Nanna ja Alvar (joka ei toivottavasti stressaa tulevaa)
 
...tyttövauva tiistaina 4.9 :heart:. Vedet menivät jo sunnuntaina, mutta suppareita ei kuulunut, joten maanantaina alettiin käynnistämään. Klo 8.52 putkahti pikkutyttö ulos; pituus 50 cm ja paino 3020 g. Rv siis 38+3. Synnytys oli tuskainen, erityisesti ponnistusvaihe pitkä ja kamala, mutta nyt vointi on jo erinomainen. Tänään vasta päästiin kotiin kun vauva oli bilirubiinin takia pari päivää lampun alla.

Tyttö on täydellinen eikä olo voisi olla onnellisempi :heart:.

-meja ja tyttö 5 pv
 
Eli 5.9 meillekkin syntyi pikku prinssi mitoin 3160g ja 51cm :heart:
Sairaalana oli SATKS
Eilen päästiin kotiin, kun oltiin ylimääräistä sokerien takia.
Nyt taistellaan aika hurjien masukramppien kanssa :(
Myöhemmin lisää, JA ONNEA VIELÄ KERRAN JOKAISELLE NYYTIN VANHEMMALLE, JA HURJASTI TSEMPPIÄ VIELÄ ODOTTAVILLE!!!!
 
Räpärällä,Perlos ja Meja :D :flower: :flower: :flower:
Täällä meikäläisellä on ollut varsin ihanat 2 päivää,virtaa riittää vaikka muille asti! :D Eilen siivoilin,vaihoin verhot makkariin ja käytiin markkinoilla ja ostin vauvan sänkyyn ihanan pehmolelun semmonen lumiukko jolla on porkkananenä ja beige kaulaliina ja lakki,aivan söpö! :D Vain 3 euroa!Ja itelle ostin kirpputorilta hienon lasimaljakon,lasisen keksivadin vai mikä se on nimeltään jossa on semmosia lokeroja mihin voi laittaa erilaisia keksejä ja lasin pohjassa oli ihanat kukkakuviot,en oo aikoihin nähny yhtä hienoa juttua ja maksoi vaan euron ja se oli kuin uusi!Ja tarttui sieltä mukaan muutakin pientä koristeesinettä ja vähällä rahalla selvisin :D Tänään taas ollaan ulkoiltu ja haravoitu ja sitten siistittiin kaverin kans terassi ja vaihettiin siellä vähän järjestystä.Sitten liiterin edustalta siistin nuo ärsyt koriste raparperit veks ja yritin repiä niitä juurineen ettei niitä kasvais ainakaan kovin paljon ens keväänä.Semmosta mukavaa pientä homman tynkää tuli tehtyä nyt kun kerrankin on niin mahtava olla kun mitään ei paina/kolota ym.Aivan ihanat ilmatkin on ollut nyt pari päivää,aurinko paistanut lämpimästi pilvettömältä taivaalta niin sekin on vaikuttanut taas mielialaan :D Mutta hyvää sunnuntai illan jatkoa kaikille ja hyviä vointeja!
P.S. Saa nähä kuka häipyy BB:stä,toivottavasti Henkka!!
Miimari ja vauveliini rv 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Eli 5.9 meillekkin syntyi pikku prinssi mitoin 3160g ja 51cm :heart:
Sairaalana oli SATKS
Eilen päästiin kotiin, kun oltiin ylimääräistä sokerien takia.
Nyt taistellaan aika hurjien masukramppien kanssa :(
Myöhemmin lisää, JA ONNEA VIELÄ KERRAN JOKAISELLE NYYTIN VANHEMMALLE, JA HURJASTI TSEMPPIÄ VIELÄ ODOTTAVILLE!!!!
Onnea oikein paljon ja voimia sinne vauvan hoitoon! :hug: :hug: :flower:
 

Yhteistyössä