???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 21:34 Hannis kirjoitti:
Moiks!

Mäkin olin eilen rakenneultrassa... Kaikki hyvin, painoa 325g


Ja niin, minäpä se asunkin Lahessa! =)

Hannis 20+2
Mulla viikkoja 20+3 ja on kovasti kiinnostanut tuo vauvan koko, mä en useisiin ultriin ole menossa, joten kiva tietää edes suunnilleen mitä näillä viikoilla voi olla :) Mittailuja TOIVOTTAVASTI sitten myöhemmässä vaiheessa, vaikkakin ei ne tulokset paljon vaikuta mihinkään, ainakaan mun kohdalla...
Kurkkasin profiiliin, saako kysyä mihin päin Lahtea rakennatte :) saa laittaa yks.viestiäkin... Me ollaan just muuttamassa mukkulaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 21:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 21:23 Minä vierailen kirjoitti:
Lokamasuista...'

Minulla on siis rakenneultra kohta edessä, silloin viikkoja 17+0 ja ajattelin tieltä jo kokeneiltä kysyä, että jokohan sieltä sukupuoli selviäisi, jos vaan vaavi suostuu esittelemään?

Onko kukaan muu teistä käynyt näin aikaisessa vaiheessa rakenneultrassa?

Millainen kokemus on? Saako siitä mitään irti?
Miksi menet noin aikasin rakenne ultraan?
Kyllä täälläkin (Kokkolassa) käydään rakenneultrassa rv 17-20. Ite kävin rakenneultrassa muistaakseni rv 18+1 ja silloin ainakin oltais saatu tietää sukupuoli jos oltas haluttu. =)
 
Meilläkin oli eilen rakenneultra. Terve vauveli on tuloillaan. :heart:
Sukupuolikin näkyi kuulemma, mutta ei haluttu sitä tietää, nii se on sitten salaisuutena loppuun asti. :) Jotain olin itsekin havaitsevinani, mutta ne saa vaan olla omia arvailujani. Ei sitä kaikkee ymmärrä niistä kuvista. :LOL:
Lääkäri katsoi rakenteet tavan 2D-ultralla ja sitten saatiin pienestä kuvaa myös 4D:llä! Siis vitja että oli selkeetä kuvaa! Ensin meinas pikkuinen olla ujopiimänä kun kasvojaan piti kohdun seinämää vasten, mutta pienen pyörittelyn jälkeen näytti kasvonsakin. :heart: :heart: :heart: Oli suloinen tapaus. :) Ja nyrkit näytti maistuvan jo tässä vaiheessa.. :D
Oli niin vilkas eilen, että ei meinannu saada otettua mittoja. :D Pituutta olisi n. 15cm, ehkä enemmänkin ja painoo on 300g. :) hienosti kasvanut. Taitaa olla aika paljon kokoeroja itse kunkin pienokaisella tässä vaiheessa, mitä lueskelin muittekin kommentteja.
Meillä on vielä niin "vanhanaikainen" se 4D että ei saanut dvd:lle vaan vhs:lle. Mutta onneks tuo mies ymmärtää tekniikan päälle, niin varmastikin saa digitaaliseen muotoon muutettua.
Lääkäri oli erittäin asiantunteva ja kaikki paikat esitteli ja kertoi aina mitä mittasi. Jäi erittäin hyvä mieli siitä käynnistä. Äitiyskorttiin merkkasi asukin painoarvion, ei muuta.

Täällä kyseltiin, että missä vaiheessa meinaa hommata vaunut, sängyn ym.. Ajattelin tuossa juuri, että voisin ilmoitella sille ihmiselle miltä ostetaan vaunut ja sänky, että jos hän jo ensi maanantaina toisi ne tänne. :D ompahan ainakin ajoissa. :) Turvakaukalo ostetaan varmaankin tässä loppukeväämmällä tai kesällä. Vielä en ole ostanu vauvalle yhtään vaatetta. Nyt on jäänyt tuokin neulomin paussille. Meni jotenkin into. Nuttu ja toinen tossu ois jo valmiina! :D ..jotain edes. :)

Mutta kyllä todellakin helpotti omiakin ajatuksia, kun on terve vauva tulossa. :) ja todella hyvä mieli jäi eilisestä muutenkin. :)

Saatiin muuten eilen postista vaukirjan lähettämä paketti. Oli neljä pienen pientä vaippaa mukana. :D Miettii kokoeroo niihin mitä vuodeosastolla käytetään vanhuksilla. Tuli vaan mieleen, että miten kukaan voi käyttää noin pieniä vaippoja. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 20 TASAN!!! :heart: :heart: <br><br>
 
Iltaa kaikille,jos täällä nyt sattuu ketään enää tähän aikaan oleen :D Rupes tossa naurattaan ku meikäläiselle on iskenyt pahemman sortin "pesän rakennus vietti"!!Aivan kauheat innostukset sain tänään vaihtaa järjestystä :D Onko kellään muulla vielä tullut moisia kohtauksia? :D Iltapäivällä piti järkätä olkkari uuteen uskoon,sohvat vaihto paikkaa ja samoten ruokapöytä ja kaikki muut pikku romppeet eli jalkalamput ja lasten nojatuoli ym.Eikä kauaa nokka tuhissut siinä hommassa :LOL: Sit käytiin saunassa tytön kans seitsemän aikaan(mies ja poika eka) ja sen jälkeen oli salkkarit,katoin ne ja TAAS iski uus inspis,meijän makkari tällä kertaa.Mies katteli silmät pyöreinä mun touhuja ja vissiin ihmetteli että hulluksi ku oon tullut :D No makkari meni kans aivan täysin eri näköiseksi,sänky ja lipasto ym.Oli aika raskasta niitä siirrellä yksin tuolla ku meillä on parisänky(luojan kiitos)kaksi osainen niin pääsin vähän helpommalla.Siellä minä ähersin sitten petivaatteitten kans sängyn päällä ku sänky meni yhteen kulmaan niin tuli enempi liikkuma tilaa huoneeseen.Minä meen seinän puolelle nukkuun niin saan sit yöllä loikkia mahollisimman hankalasti vessassa käymään,onneksi on hyvät jouset sängyssä niin voi ottaa vähän vauhtia siitä :LOL: :LOL: Ei kait tässä muuta,oottelen innolla ens maanantain rakenneultraa ja ootan josko tässä sais muita "kohtauksia" :D No ainakin lastenhuone muuttuu viikonloppuna,laitan tytön eri huoneeseen nukkumaan ku yöunille laitto onnistuu niin surkeasti pojan kans kun sitä pitäis silitellä ainakin puolituntia ja sit vielä maata lattialla sen vieressä toiset 30min.Nyt on aika alkaa opettaan se nukahtamaan ite sänkyyn ku ei tuo peli vetele enää sit ison mahan kans saati sit ku vauva syntyy ja sitä joutuu imettään paljon niin sitä ei noin vaan lähetäkkään makoileen pojan kans noitten huoneeseen =) Saa nähä miten onnistuu tuo homma..Mut toivotaan parasta =) Öitä vaan kaikille ja huomiseen =)
 
Huomenta!

Voi miten paljon hyviä ultrauutisia!!! :heart: Onnea kaikille hyvistä uutisista ja :hug: sille jolla oli ikävä lääkärikokemus, anteeksi etten muista nimimerkkiä!

Täällä ollaan hyvällä tuulella tänään tai ainakin nyt aamusta, kun tiedän iltapäivällä iskevän ikävämmän asian... Koulupsykologi kertoo tyttärellemme yhden ikävän asian ja se tietää sitä, että täällä on täys hurrikaani iskemässä oven läpi ja kukapa muu kuin minä saan peeaska-alkuryöpyn niskaani, kun kotona olen, mies töissä. No aisaan on varauduttu ja se eletään.

Hyvällä tuulella olen mutamastakin syystä. Ensinnäkin sain yöllä nukuttua, toiseksi sain eilen kunnon "piristysruiskeen" unilääkkeeksi ja kolmanneksi mies toi mulle ennen töihin lähtöään ruusukimpun ja ojentaessaan sanoi vielä et "Parane pian Rakas" Ja soittelipa tuo pisin työiltaa mulle et miten jakselen. :heart:

Vanhimman tytön kanssa käytiin eilen ihastus-keskustelu. Hän kysyi millä luokalla mä ihastuin ekan kerran ja APUA et oli vaikeeta muistella. Tajusin et siitähän on jo ikuisuus kun olin alaluokilla tai ylipäätään koulussa...VAIKKA nuori olenkin! Samoin puhuttiin sydänsuruista sun muista poikien ikävästi aiheuttamista jutuista... Vai on meitin tyttö ihastunut...poika on vitosella ja neiti kolmannella. Kauhia miten nuorena...

Ai niin, yksi ISO asia miksi olen hyvällä tuulella: Mä maistan ja haistan taas!!!!! Mulla on ma asti ollut maku- ja hajuaisti tipotiessään, siis ihan kokonaan!! En ole haistanut yhtään mitään enkä maistanut. Ihan KAMALAA kun perusaistit tekevät tepposet!!! NYT nautin mustikka-vadelmakeiton mausta tässä...siis oikeasti NAUTIN!!!

Tänään pitäisi hoidella pyykkivuori ja täytyy myöntää, et kun saatiin kuivausrumpu ostettua niin ei kyllä pyykkääminen maistu enää puulta!

Mä hilipasen nyt surffailemaan lisää ja meen keittämään kaffetta!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 21+5 tai 6
 
esikoista odottava
Onnea tytöstä, en nyt muista nimimerkkiä. Onnea hyvistä ultrauutisista, ja pahoittelut sille jolla oli ikävät ultrakokemukset. Kuulostaako tutulta? Täällä joka pinossa kovasti onnitellaan, mutta ei se tunnu ihan sydämestä tulevan, kun ei viittitä edes nimeltä mainita onniteltavia. Sama jättää sitten onnittelematta ja pahoittelematta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 08:08 esikoista odottava kirjoitti:
Onnea tytöstä, en nyt muista nimimerkkiä. Onnea hyvistä ultrauutisista, ja pahoittelut sille jolla oli ikävät ultrakokemukset. Kuulostaako tutulta? Täällä joka pinossa kovasti onnitellaan, mutta ei se tunnu ihan sydämestä tulevan, kun ei viittitä edes nimeltä mainita onniteltavia. Sama jättää sitten onnittelematta ja pahoittelematta.
Taitaa olla huono päivä? Tai aamuhan tämä vasta...
 
tiksu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 08:08 esikoista odottava kirjoitti:
Onnea tytöstä, en nyt muista nimimerkkiä. Onnea hyvistä ultrauutisista, ja pahoittelut sille jolla oli ikävät ultrakokemukset. Kuulostaako tutulta? Täällä joka pinossa kovasti onnitellaan, mutta ei se tunnu ihan sydämestä tulevan, kun ei viittitä edes nimeltä mainita onniteltavia. Sama jättää sitten onnittelematta ja pahoittelematta.
Njäh, ei se haittaa jos ei nimimerkkiä muista... meitä on niin paljon, viestejä kasaantuu, jos ei päivään pariin käy lukemassa ja ihan luonnollista on, että ei kirjoittaessaan enää muista, että kuka oli kyseessä. Raskaana olevilla on hatara pää horopää, ne on ne hormonit... ei saa vaatia liikaa aivotyötä! :D kyllä onnittelut ja pahoittelut silti sydämestä tulee, vaikka nimimerkit menee sekaisin tai unohtuu kokonaan
 
Bella25
Moikka vaan kaikille!!


Enpä ole sitten kirjoitellut aikoihin tänne palstalle, mutta lukemassa olen käynyt teidän juttuja sitäkin enemmän :)

Meilläkin oli rakenne-ultra maanantaina ja meitin vaavi ei suostunut kääntymään sitten millään vaikka kuinka sitä yritettiin käännellä, joten sain uuden ultra ajan parinviikon päähän..
Yhtä jästipää kun isänsä :heart:
Painoarvio oli 360g ja muuten vauva oli kasvanut ihan hyvään malliin..

Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja. Saadaan aika paljon kaikkea tarvaraa vauvalle tutuilta, joten ne ehtii hakemaan niiden nurkista vähän ajan päästäkin. Vaatteita mun on tullut osteltua jonkun verran, mutta ne on kaikki aika neutraalin värisiä, joten ei haittaa kumpi sieltä tulee.


Liikunta on kieltämättä jäänyt aika vähälle ja painoa on tullut lisää 5kg :ashamed: Nyt oon toki menossa kohta uimaan, joten yritän edes kerran viikossa uida, parempi sekin kai kun ei mitään. Mites te muut käyttekste vielä normaalisti aerobicissä ja muissa jumpissa?? Mä lopetin jo aikoja sitten ja siirryin lenkkeilyyn ja uimiseen.. Kait sitä on liian varovainen kun ensimmäistä odottaa :whistle:

Muuten olo on ollut ihan loistava, joten välillä ei edes muista, että on raskaana kunnes näkee taas ton pallon tossa edessä :LOL:

Kait sitä tarvii mennä laittaan uikkartit ja pyyhe kassiin ja sitten polskutteleen!! :wave:

Bella25+ vaavi 21+1
 
Onpas usvainen aamu :eek:

Ihanaa, että on tullut taas paljon hyviä uutisia!! Itse jännityksellä odottelen sitä rakenneultraa, joka on 1,5 viikon päästä.

Pippurimamma: Kerroit, että tunnet pikkuisen pään vatsan päältä. Minä näin tässä joskus sellaista unta, että vauva oli masussa tuossa heti ihon alla. Näytti siltä kuin se olisi ollut vain ohuen kankaan alla. Siitä minä sitten esittelin miehelle, että katso nyt, tuossa on sen pää, tuossa pylly.. :LOL:

Liikunta on jäänyt turhan vähälle. Työpäivinä tosin tulee käveltyä ihan kiitettävä askelmäärä ja siellä saa lisäksi kyykkiä, kurkotella, kantaa ja nostella eli aika monipuolista.. Tiistaina mammajumpassa tehtiin selkää ja lantionpohjanlihaksia. Illalla sen kyllä tunsi taas tuolla alaselässä ja takamuksessa. Suunnilleen se on tuo häntäluun alue, joka aina kipeytyy ja väsyy, töissäkin. Rahan takia tekisin mieluummin enemmänkin työvuoroja, mutta katsotaan, miten tässä jaksaa ja kykenee, kun eilenkin oli sen viiden tunnin vuoron jälkeen jo aika epämukava olo. Reilu kaks kuukautta on vielä kesälomaan.

Pikkuisen liikkeet on vielä aika hentoja, enkä pariin päivään tuntenut niitä ollenkaan. Eilen illalla töissä, kun ehdin pieneksi hetkeksi istahtaa kassalle, alkoi kuitenkin sellainen kutittelu tuolla navan alla, ettei siitä voinut erehtyä :D . Näytin varmaan ihan hölmöltä kun siinä itsekseni hymyilin ja kuulostelin pikkuisen touhuja. Nyt sitä toivoo, että liikkeitä tuntuisi enemmän, mutta ei varmaankaan tarvi odotella kovin kauaa, kun sitä jo miettii, että voisi potkia hiukan vähemmän..

Nyt pitäis vähän kohentaa tätä ulkoista olemusta (tukka pystyssä yön jäljiltä) ja lähteä kauppaan ostamaan lihapullatarpeita. Olis sitten ruokaa tiedossa kun mies tulee töistä.

Joe ja pieni 19+0
 
Hyvää torstaita syysmammat!

Tuli tässä mieleeni kysymys, joka voi kuullostaa kyllä ihan tyhmältä mutta kysynpähän kuitenkin: eli minulla on usein niska ja hartiat jumissa ja mies on ahkerasti hieronut niitä. Eilen kuitenkin mies hieroi hartioitani sellaisella "hieromalaitteella", joka värisee ja antaa myös lämpöhoitoa. Ei kai tuosta laitteen käytöstä ole mitään haittaa vauvalle? En löytänyt sen laitteen ohjeita mistään josta oisin voinut lukea onko sen käyttö sallittua raskaana.

Brazil taisi kysellä liikunnasta, minä olen yrittänyt päivittäin liikkua ulkona, eli lähinnä noin tunnin kävelylenkkejä olen tehnyt miehen ja koiran kanssa. Välillä vatsa alkaa "supistella" kun mies kävelee niin lujaa enkä minä meinaa pysyä perässä. Kesällä tulee liikuttua varmasti enemmän, uinnista ainakin tykkään.

Lueskelin rakenneultrassa käyneiden vauvan painoarvioita, onkohan meidän vauvasta tulossa joku jättiläinen kun muilla arviot oli paljon pienempiä. No mutta hyvähän se on että vauva kasvaa hyvin. Toisaalta taas joillakin oli ultrat jo rv:lla 18-20, minulla oli vasta rv 21+1.


Hyviä vointeja....

Halinalle ja pikku ihme rv 21+2<br><br>
 
Heippa!

Liikunnasta kyseltiin, minä yritän liikkua sen verran kuin pystyn. Koiran kanssa rauhallisisa kävelylenkkejä ja sitten noita pihatöitä. Nyt jäänyt tällä viikolla ihan nolliin kun toi issias vaivaa ja työpäivän jälkeen ei menee edes pystyä kävelemään. Helpompi kyllä nyt kun on seisonut osan työpäivästä.

Viikonloppuna pitäisi lähteä Ähtäriin eläimiä katselemaan ja sitten kylpylään polskimaan. Joku mainitsikin, että uinti tekee hyvää kipeälle selälle.
 
Heissan kaikille tasapuolisesti! :D Nyt täytyy sanoa että voihan kilin ketara!Käytin lapset tossa vähän aikaa sitten korvakontrollissa ja kas kas,kummallakin oli TAAS korvatulehdukset! \|O Ohan se kumma kun niistä ei pääse eroon.Tosin nyt on ollut flunssaa niin paljon että varmaan siksi menee niillä aina korviin.Tyttö joka täyttää heinäkuussa 4v.ei oo ikinä aikasemmin kärsinyt korvatulehduksista,mutta nyt tänä vuonna oli eka ja nyt se tuntuu olevan niin ettei sitä pois saa..Sitkas pöpö liikenteessä :kieh: Ja pojalla on ollut muutaman kerran aikasemmin ja silläkin nyt sitten kans tulehukset on vaivana(kummallakin aina yhtä aikaa).Tuossa just mietin että taitaa olla kunnon äkänen virus nyt jylläämässä ku minä sain nuhan ja tyttö ja meillä kummallakin on ollut aina yleensä tosi hyvä vastustuskyky että ei ihan joka flunssasta oo tarvinut kärsiä.Ja sekin vielä sai miettimään että kun meijän iskä kävi jokunen päivä sitten pikaseen kylässä(ei ees kahvia juonut)eli ihan pika visiitti niin johan kerkes sillekkin tarttua tämä!Jospa nuo pöpöt alkais kohta vähenemään ettei koko ajan joku oo kipeänä..No tämmöstä valitusta tällä kertaa,mutta alkaa jo risomaan tuo jatkuva lääkärissä ja apteekissa ravaaminen ja ennen kaikkea kun lapset ei kerkeä olla kun hetken terveenä ja taas on räkätauti.. :( Niillä se varmasti inhottavampaa on ku ne tuosta kärsii eniten..Toivottavasti te muut vältytte noilta kurjilta viruksilta =)
 
Moikka!
Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli kohdallaan, ihanaa!
Eniten pelkäsin painoani mutta onneks oli aisoissa vielä. viimekäynnist noussu 1,2kg ja alusta yht.2,3kg.
Hemppa pysyny vielä hyvänä 141, tietty tullu alas hieman lähtölukemist mut olikin korkea 156.
Pikkanen oli vilkkaal tuulella kun kuunneltiin sydänäänii, syke vaihteli 150-170 :heart:
Ens viikolla olisi rakenneultra heti vapun jälkeen keskiviikkona. Aattelimme kysyy kumpi tulossa.
Meillä nuorempi neiti (13v) odottaa niin kovasti poikaa, on nimennyt sen `ihme-Erkiks´ ja sano et nimi pysyy ristiäisiin asti :LOL:

Mulle puhuttiin tänään neuvolas tukivyöstä, et mun kannattais kokeilla sellasta ainakin töissä. käyn varmaan ens viikolla kattoo tk.n lainaamosta.
Onko kellään kokemusta minkälainen on käytössä?

Samalla multa kyseltiin et olenko miettinyt että jäisinkö varhaistetulle äippälomalle? Sehän taas lyhentäis toisest pääst eli ei kiitos. Täytyy vaan yrittää jaksaa olla elokuun puoleen väliin mut puhuttiin siinä sit et jos alkaa loppuvaihees supistelee paljonkin, niin sit saikulle. Oon siis ravintolan keittiös. Nyt vaan kun kesä tulos, kiirettä ja kuumuutta riittää.

Jaksamisia kaikille!
Terv. Jaana ja pikkuinen masuasukki 19+3
 
Joku kyseli liikunnasta. Olen perussohvaperuna eikä raskaus ole tehnyt minusta yhtään liikunnallisempää :ashamed: tiedän, että pitäisi liikkua, että paremmin jaksaisi, mutta kun olen laiska. Kouluun menen kumminkin pyörällä, jos sää suinkin vain sallii. Matkaan menee noin 20 minuuttia aamuin illoin. Koiran kanssa käyn lenkillä, mutta en ihan joka päivä. Yleensä puolisen tuntia kävellään, sen ajan tuo koira jaksaa keskittyä kävelemään nätisti hihnassa. Käytäntöpäivinä tulee koulussa liikuntaa riippuen tietysti siitä, mitä tehdään. Kasvihuoneessa yleensä tulee vaan kyyrötettyä ihmeellisissä asennoissa, mutta jos leikataan pensaita tms niin siinä tulee jopa kuuma. Venyttelen kotona ja teen joitakin joogaliikkeitä, mutta aika onnettomalla tasolla on minulla tuo kehonhuolto :\| pitäisi palkata joku orjapiiskuri ajamaan minut lenkille...
 
Liikunnasta:Pyöräilen melkein aina töihin, joka ilta 45min-1h lenkki, ja sitten hyötyliikuntaa kuten oihan hoitoo, haravoimista ym. Mutta ei mitään suurempaa.

Tukivyöstä:Mulla on semmonen töissä, mutta en tiiä auttaako se mitään. Mää käytän sitä, ku mulla se painon tunne alapäässä on niin kova, mutta en tiiä onko siitä mitään hyötyä, yhtä kipeenä on iltasin paikat.

minttu-82 ja TaimiMainio 21+2
 
Ihanaa, liikkeitä tunsin ekan kerran oikein pidemmän aikaa tiistai-illalla. Vauvalla oli kunnolla meno päällä. Sitä ennen on ollut vain jotain yksittäisiä töksähdyksiä. Jospa kaikki on sittenkin ihan kunnossa siellä, huolestunut kun olen ollut kaikista lukemattomista vaivoista..
Huomenna saa sitten ainakin varmistuksen, kun on ultra =) Odottelen jo malttamattomana. Samalla tulee puoliväli täyteen, voiko olla totta!!
Tietääköhän muuten joku, näkyykö kohdunkaula siinä ultrassa niin, että samalla voisi tarkistaa, ettei kivuliaat supistukset ole alkanut sitä avaamaan?Tulipahan vaan mieleen :/
Mutta huomiseen..

Tinka ja menninkäinen 19+6
 
Eilen kaappeja penkoessa tuli mieleen, että olenkohan mä ihan outo kun en ole ostanut vielä yhtäkään vaatetta tälle pikkuiselle... Niin, me muutetaan vappuaattona, joten ihan kaikki on käytävä läpi ja pakattava, siinä sen tavaran määrän näkee ja vaatetta meillä ois vaikka kolmosille :whistle: eli en aio vieläkään rynnätä vaatteita shoppailemaan. Sitäpaitsi vaatteet on vähän liiankin sukupuolisuunnattuja ja enhän mä tästä masuasukista sitä vielä ainakaan tiedä. Ja meillä löytyy vaatetta kummallekin :) parhaimpia säästin järjettömät määrät, 5 kassillista vein vaatekeräykseen ja poika oli tyytyväinen kun suunnilleen tietää mihin ne menee :)
Kävin lastenkirpputorillakin, vaunuja etsin. Siinä lähellä on kierrätyskeskus Kontti, vähän kuin kirppis ja sieltä löytyi vaunut ja tietysti paljon halvemmalla, hinnoittelijoilla kun on siellä ihan eri tavoitteet kun tav. kirppiksillä ;) Ostin Brion yhdistelmät, 30e, uudethan ne ei ole, mutta siistit ja tärkeintä että niissä ei ole niitä pirun ilmakumirenkaita \|O ja työntökahva niin päin että näen vauvan, iso tavarakori ja kulkee kevyesti...
Meillä siis muuttopuuhia, nettitaukoa ei taida paljon tulla, jos vaan liittymä siirtyy niinkuin on luvattukin. Neuvolaankin vielä yli viikko aikaa, en jaksais millään odottaa, kiinnostaa jo ihan sen uuden neuvolantätinkin vuoksi, että mitenköhän siellä sujuu :whistle: ja tytön 2v tarkistus on silloin myös, vaikka synttärithän oli jo.
Vauvalla tuntuu kaikki olevan hyvin, potkut tuntuu jo kivasti masun päältäkin :heart: rv 20+5 meneillään...
 
Huomenta!

Eilen jo kirjottelin pitkät pätkät, mutta kas kummaa, nettiyhteys katkes..
Elikkäs piti tulla hehkuttamaan kun tiistai-iltana tunsin nyt ekaa kertaa liikkeet joista ei enää voinut erehtyä! Kyllä ne samalta tuntu mitä on jo varmaan pari viikkoa tuntunut, mutta kun en ole ollut varma onko ne vauvan liikkeitä. Mutta nyt tuntu mahan päälle asti.
Neuvolakin oli alkuviikosta. Rautakuurille jouduin, Hb 111. Ei vielä matala muttei tarvis laskeakaan. Vauvan syke oli 150, niitä saatiinkin metsästää, kun toinen karkas aina alta pois. Ens kerralla saan kelan paperit täytettäviksi. Laski että 13.5 tulis se 154 pv täyteen.
Hankinnoista täällä oli ollut puhetta. Pari vaatetta on tarttunut kaupasta mukaan, mutta siinäpä ne. Jos sitten kesälomalla lähtettäis ostamaan vaunut ja sänky. Meillä molemmilla miehen kanssa 3-vuorotyö niin ei oikein vapaat satu yksiin.
Nyt taas täytyy mennä, mukavaa päivää kaikille!

Pilvi ja vauva 19+5
 
Huomenta kaikille :))))))
Aamu alkoi ihanasti aurinko paistaa ja vauva potki niin että näkyi masun läpikin ....oon sitä ootellutkin kun mulla on istukka edessä niin potkutkin on niin hentoisia.Väsymys senkun jatkuu ja liitoskivut alkoivat 18+ jotain jo ja pahenee vaan,nyt on tullu vielä selkäkin kipeeksi olo on kuin ois ihan viimeisillään.4D-ultraa odotellessa,kaikille hyvää vappua! :D
 
Tsau!

Täällä satunnaiset jumppailut tuntuvat myös vatsan päältä, pikkusen vielä voimaa potkuihin niin isukkikin erottaa selvästi =). Mukavasti vauva potkii tälläkin hetkellä. Liikkeet tuntuvat hyvin pitkin päivää.

Liikunnasta; itse olen alalla, mutta jotenkin vapaa-aikaa kulutan mielelläni nyt raskauden aikana enemmän sohvalla kuin lenkkipolulla :whistle: . Ihan omaa laiskuutta. Tällä viikolla otin taas itseäni niskasta kiinni ja olen käynyt reippailla kävelylenkeillä ja salilla. Olen myös yrittänyt karsia turhia herkkuja pois ettei painoa kertyisi liikaa. Nyt on tullut joku reilu kolme kiloa.

-meja

 
Neuvolakuulumisia:
Hb 125, pissa puhdas, paino 61,0kg eli noussut viime kerrasta 1kg. Verenpaineet 110/62, ja sydänäänet seilasi 145 molemmin puolin. Olipas kivaa kuulla että kaikki on ok!! Kohdunpohjan korkeus 18cm :heart:

Brazil + nuppuinen 20+5
 
Tukivyöstä: Mulla oli esikoisen raskaudessa ukivyö käytössä päivittäin jostain rv 25 lähtien. Ilman sitä en osannut enään olla, tuntui että vatsa painoi ja oli hankala liikkua, samoin se auttoi selkävaivoihin.

Nyt en ole vielä ottanut tukivyötä käyttöön, kun vatsa ei ole pahemmin vielä kasvanut... selkä kyllä jo aika paljon oireilee. Mut heti kun masu vähän tästä kasvaa, niin otan taasen vyön käyttöön =) .

Ja täällä jatkuu sama.. vauvan liikkeitä en edelleenkään tunne :( ... siis niin stressaavaa taas tämä odottaminen. Neuvolakin vasta 8.5... mut en nyt viitsi sitäkään aikaistaa. äh ja tuntuu, että mä kokoajan stressaan jostakin. Esikoisen odotus meni jotenkin paljon rennommin.

Oikein hyvää vappua kaikille!! =)

MamMam ja pikkanen rv 20+3
 

Yhteistyössä