???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Femedassa käytetään Suomen rarhainta 4D laitetta, jolla sikiön rakenne näkyy parhaiten 18.-24. raskausviikolla. Sukupuolen voi määritellä viikosta 17 alkaen.

Yritän kovasti säästää kaikessa mahdollisessa niin meinaan mennä vain kerran nyt ultraan ja tahdomme tietää sukupuolen niin ainoa mahdollisuus on tuo 4D.

Ilman muuta laitan heti juttua siitä millaista oli ja mitä näkyi :D B)

Yritän lataa dvdn sitten koneelle ja linkittää sen jotta kaikki pääsevät katsomaan sitä ;)

Meillä vaan on iltapäiväaika ja sen jälken käytetään vielä tilaisuus hyväksi kun on lastenhoitaja kotona, että mennään katsomaan se Mr. Bean lomailee :LOL: Saa nähdä voiko siihen mitenkään keskittyä.


balik ja pikkuinen 18+1


Laitan vielä Femedan linkin jos joku kiinnostui http://www.femeda.fi/index.php?page=35<br><br>
 
Heippa huomenta ja hyvää alkavaa huhtikuuta kaikille :wave:

Liekö hormoneja taas triplamäärä liikkeellä, kun mökötin melkein koko sunnuntain enkä itsekään lopulta tiedä että miksi. Voi mies parkaa :(

Tässä on nyt parina päivänä maha ollut oikein plumpsakka. Tänä aamuna ei niinkään. Edelleen se vaan vaihtelee näköjään. Liikkeitä olen jo oppinut tunnistamaan, luulisin. Pikkuinen monottaa ensin vasemmalla puolella, sitten oikealla puolella, pian uudestaan vasemmalla... Se tuntuu jollakin tapaa jomotukselta, sellaiselta epätasaiselta =)

4D-ultraa me ei olla harkittu eikä varmaan mennäkään. Säästetään rahaa muuhun. Ollaan juuri pistetty uusi kirjahyllystö, nojatuoli ja rahi tilaukseen. Kaikenlaista ostettavaa olisi uuteen kotiin puhumattakaan lastenvaunuista ja turvaistuimista. Hoitopöydästä olen ajatellut, että onkohan se ihan turha kapine. Kai niitä vaippoja voi vaihtaa millä tahansa tasolla? :/ Ei huvittaisi "turhaan" pistää rahaa kiertoon.


Maarja ja vauva 18+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 09:43 Maarja kirjoitti:
Kaikenlaista ostettavaa olisi uuteen kotiin puhumattakaan lastenvaunuista ja turvaistuimista. Hoitopöydästä olen ajatellut, että onkohan se ihan turha kapine. Kai niitä vaippoja voi vaihtaa millä tahansa tasolla? :/ Ei huvittaisi "turhaan" pistää rahaa kiertoon.


Maarja ja vauva 18+2
Mekin ollaan mietitty näitä tulevia menoja. Meille kyllä ehdottomasti tulee hoitopöytä. Jonkinlainen. Meillä on vähän niukasti kaappitilaa omillekaan vaatteille ja tavaroille, niin tarvitaan semmonen pöytä/lipasto, johon saadaan kaikki vauvan vaatteet, vaipat jne. Vessakin on niin ahdas, ettei sinne saa mitään tasoa eikä varsinkaan tilaa siinä hoidossa tarvittaville tavaroille. Teidän kyllä monia, jotka on pärjänneet ilman hoitopöytää.

En tiedä käykö niin kaikille (kokeneemmat voi taas kommentoida), mutta ainakin osalla äideistä voi olla synnytyksen jälkeen (miten pitkään?) selkä siinä kunnossa, että ei tee mieli kumarrella esim sängyn päällä tai lattialla vaippoja vaihtamassa. Sen takia joku korkeammalla oleva taso olis varmasti hyvä. Jotkut hoitaa vaipanvaihdon esim pyykkikoneen päällä hoitoalustalla. Riippuu taas perheestä, mikä on se oma juttu tässäkin asiassa =)

Joe
 
Liikkeistä: mulla tuntui ekat yksittäisetrv14+? ja sitten sarjoina ihan rv15+2 ja kyllä nuo ihan samaan aikaan ovat vatsan päällekkin tuntuneet sekä näkyneet, varsinkin jos makaa selällään.

Jipii, kohta oon ollut jo puolitoista viikkoa oksentamatta B) B) B) , ja muutoinkin suht hyvä olo. Oon tän viikon "lomalla" ja perjantaina sitten aloitan uuden työn joka ei ole niin raskata fyysisesti.

Mulla on seuraava nlalääkäri torstaina koska aikas helposti noita supistuksia edelleenkin tulee, mut onneks nyt voi jo hiukan henkäistä huolesta koska vaavin liikkeet tuntee niin tietää et kaikki ok. ja rakenneultraa pitäis jaksaa odottaa sinne 27.4 asti :headwall: .

äippä ja vaavi 16+2
 
tiksu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 09:43 Maarja kirjoitti:
Kaikenlaista ostettavaa olisi uuteen kotiin puhumattakaan lastenvaunuista ja turvaistuimista. Hoitopöydästä olen ajatellut, että onkohan se ihan turha kapine. Kai niitä vaippoja voi vaihtaa millä tahansa tasolla? :/ Ei huvittaisi "turhaan" pistää rahaa kiertoon.


Maarja ja vauva 18+2
Meille ei mahdu hoitopöytää, mutta mies tekee puusta hoitotason, jonka voi laittaa pinnasängyn päälle. Lapsia jo saaneet kaverini ovat kertoneet, että varsinkin alussa on helpompi vaihtaa vaipat ja pukea vauva, kun ei tarvitse kumarrella. Jos hankkii sellaisen pehmustetun hoitoalustan, voi ne vaipat vaihtaa vaikka kirjoituspöydän päällä... Eli ei kai se hoitopöytä mikään pakollinen varuste ole :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 10:13 Joe80 kirjoitti:
[

En tiedä käykö niin kaikille (kokeneemmat voi taas kommentoida), mutta ainakin osalla äideistä voi olla synnytyksen jälkeen (miten pitkään?) selkä siinä kunnossa, että ei tee mieli kumarrella esim sängyn päällä tai lattialla vaippoja vaihtamassa. Sen takia joku korkeammalla oleva taso olis varmasti hyvä. Jotkut hoitaa vaipanvaihdon esim pyykkikoneen päällä hoitoalustalla. Riippuu taas perheestä, mikä on se oma juttu tässäkin asiassa =)

Joe

Eihän siinä sängyllä tartte välttämättä kyristellä kun voi istua siinä vauvan vieressä. Sillai mä vaihdoina kakkosen vaipat kotona ko hoitopöytä jotenkin vaan täytty tavaroista ni ei siihen mahtunu mitään vaihtaa. Nyt ajattelin,ettei laiteta tota lipastoa enäää hoitopöytä muotoon ollenkaa edes vaan mennään tossa sängyllä. Siinä on ihan hyvä vaihtaa ja kun ottaa siihen viereen aina kaikki tarpeelliset ni hyvin menee. Eihän siinä loppupeleissä tarvita ku se vaippa ja pyyhe ja alus tietty navanputsaus vermeet..Mut tietty kaikki tyylillään. Kyllä meilläki esikoisen aikaan hoitopöytä oli ihan ehdoton.

Lisää galluppeja! Monikos meinaa kokeilla kestoilua? Ite tunnustaudun kyllä niin laiskaks,etten edes kokeile. Tai saa nähä muuttuuko mieli vielä kun veli vaimoineen saavat vauvan kaks kuukautta ennen meitä ja meinaavat kokeilla. Jos näyttää menevän hyvin heillä ni ehkä iteki uskalatais kokeilla. Oon vaan niin tottunu noihin kertiksiin ja koen ne niin helpoiksi yms ni ei sinänsä oo innostusta lähtee siihen ralliin. Tosin ne kestot on kyllä tosi söpöjä kun ite tekee. Ja musta tuntuu,että tota miun miestä ois vaikee innostaa siihen hommaan. Ollaan mielessämme jotenki ehkä väännetty siitä jopa vaikeempaa mitä se oikeesti on. Ennakkoluuloja ennakkoluuloja.. :ashamed: Vielä kun ottaa huomioon,et tiedän tosi monia ihmisiä,jotka on kestoillu ja kestoilee eikä kukaan oo sanonu,että se ois mitenkää rankkaa. Jotenki tää oma pää vaan on tämmöne..

Emmaliina ja Vusseli


Ja taas vähän peräänkuulutan tota Turun tapaamista..Jos vieläki pitäis paikkana Myllyä. Päivämäärä vaan..<br><br>
 
Moi!

Eilen illalla isäntäkin tunsi ensimmäisen potkun tuosta vatsan päältä! :) :heart:

Soitin tänään lääkäriin ja jatkoin saikkua vielä tän viikon. Pikkasen vielä sellasta rusehtavaa vuotoa... Kattoo sit jos ens viikolla piipahtais töissä kun sit seuraavalla oliskin talviloma!

Hoitopöytäkeskusteluun: Mä en aatellu sellasta hommata, meillä kun ei oikeen taidan olla tilaa sille. Sellasen tason ajattelin hommata minkä saa laitettua pinnasängyn päälle. Tosin meillä kyl ois toi pesukonekin, mitä vois käyttää hyväkseen. Aikasemmilla kerroilla se hoitopöytä ei kovin pitkään oo ollut käytössä, vaan vaipat on vaihdettu millon missäkin. lattialla, sängyllä, sohvalla.... :) (Mulla ei kyl mitään selkävaivoja ole koskaan ollu)

Kestoilu: Mä ajattelin kokeilla kestoja. Ainakin alussa oon aatellu noita harsovaippoja, kun villahousuja oon kutonu kaappeihin valmiiks jo kuopuksen aikana =) Tuskin kuitenkaan ihan täyskestoiluun alan, tai mistäs sitä tietää ennenku on kokeillu...

Möörwa ja papu 16+
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 11:49 Emmaliina kirjoitti:
Lisää galluppeja! Monikos meinaa kokeilla kestoilua? Ite tunnustaudun kyllä niin laiskaks,etten edes kokeile. Tai saa nähä muuttuuko mieli vielä kun veli vaimoineen saavat vauvan kaks kuukautta ennen meitä ja meinaavat kokeilla. Jos näyttää menevän hyvin heillä ni ehkä iteki uskalatais kokeilla. Oon vaan niin tottunu noihin kertiksiin ja koen ne niin helpoiksi yms ni ei sinänsä oo innostusta lähtee siihen ralliin. Tosin ne kestot on kyllä tosi söpöjä kun ite tekee. Ja musta tuntuu,että tota miun miestä ois vaikee innostaa siihen hommaan. Ollaan mielessämme jotenki ehkä väännetty siitä jopa vaikeempaa mitä se oikeesti on. Ennakkoluuloja ennakkoluuloja.. :ashamed: Vielä kun ottaa huomioon,et tiedän tosi monia ihmisiä,jotka on kestoillu ja kestoilee eikä kukaan oo sanonu,että se ois mitenkää rankkaa. Jotenki tää oma pää vaan on tämmöne..

Emmaliina ja Vusseli


Ja taas vähän peräänkuulutan tota Turun tapaamista..Jos vieläki pitäis paikkana Myllyä. Päivämäärä vaan..
Täällä on tuleva kestoilija :wave: itse asiassa aloitin juuri neuloa ekoja villahousuja tulokkaalle :) vaippojakin ajattelin ommella itse, kun löysin helpon kaavan ja selkeän ohjeen. Kummityttöni (kohta vuoden ikäinen) on kulkenut kestoissa ja on kuulemma mennyt hyvin, eikä ole ollut liian rasittavaa.
 
hoitopöydästä:
meille ei tällä kertaa tule, esikoisella oli mutta eipä sitä juuri tullut käytettyä, aina tuli vaihdettua jossain muualla, joten nyt olen päättänyt olla hankimatta..
meillä on sellainen pehmustettu hoitoalusta joten sen voi lykätä minne vaan niin ei ole kova alusta..

kestoilusta:
en ole innostunut ajatuksesta ollenkaan, mä olen liian laiska täytyy tunnustaa :ashamed: jopa ne äitiyspakkauksen vaipat lahjoitan kummipojalle käytöön..ei ole mun juttu..

vähän mua jänskättää kun huomenna meen sinne uuteen paikkaan, vaikka samalla lailla ne perushoidot taitaa sielläkin mennä :snotty:
 
Hoitopöytä asia

Meille ei hankittu hoitopöytää ekan kanssa ja vaipanvaihto ja muut hoidot hoidettiin pesukonenn päällä ja hyvin meni. Ei vie turhaa tilaa. Ja niin jatketaan tämänkin kanssa. Loppujen lopuksi kun ihan vaaviajasta päästiin vaipat vaihdettiin lattialla ja milloin missäkin pehmeän hoitoalustan päällä =)

Kestovaippailu

Olen kyllä niin laiska etten moiseen kehtaa ryhtyä tämänkään kanssa. Vaihdettiin nimittäin kertakäyttöisetkin viime kerralla aika aikaiseen teippivaipasta housuvaippaan, kun tyty niin hirmu vilkas ettei kerinnyt teippejä ruveta punomaan :LOL: Näin jatketaan edelleen tytyn kanssa, toivottavasti kesällä päästään vaipoista.

Kävin neuvolassa tänään ja kaikki oli hyvin. Painoa ei ollut tullut lisää, mutta ei sitä tullut viime raskaudessakaan kun sen lapsiveden ja mahan verran. VAikkakin suklaa on nyt maistunut toisin kun viimeksi... :snotty:

t. Roosakaisa ja pipaliini 16+3
 
Hoitopöytä

Meillä oli esikoisen kanssa sellainen jalallinen amme hässäkkä, jossa oli kiinni "kansi joka oli samalla pehmustettu hoitotaso. Eipä sitä tullu käytttyä, joten nyt emme tuhlaa turhuuteen. Onneksi hankittiin silloin lipasto vaavinvaatteille, joka on toiminut tähän asti esikoisen leluilla. Nyt sitten vaavi saa sen vaatteillee kun meilläkään tuota ylimääräistä kaappitilaa ei ole. Kyllä ne vaipat vaihdettiin ihan olkkarin maton päällä ja nyt varsinkin kun on kesävauva niin ihan varmasti köllöttelee paljon ilman vaippaa viltinpäällä.

Kestovaipat

Ajattelin hankkia äp kestovaipan lisäksi yhden tai kaksi muuta ja käyttää kotona ollessa niitä, mutta kyllä normaalejakin käytetään jos tulee uupumus/laiskuus ja todellakin kun lähdetään ulos. Josko näin säästäisi edes vähän luontoa :saint:


Omaa napaa...

Olin tänään uimassa ja todella ihanaa oli. Väsy tuli nopeasti enkä uinut kuin 300 m :ashamed: mutta paikallaan polskuttelin aika kauan =)
Todella rentouttava kokemus ja meinaan jatkaa uimista kyllä niin pitkään kuin voin. Ja saunomista :heart:

Mietin vain että saakohan niissä poresuihkuissa olla? Niistä tulee kuitenkin kovalla paineella juuri ristiselän ja alaselän kohdalle se suihku.

Äsken kuin kotiuduin ja kävin pitkäkseen niin pikkuinen alkoi saman tien rymistellä ja muljahduksia tuntui pitkän aikaa :D :heart: se on niiin ihana tunne aina .

Painosta... tänään oli aamulla -7kg aloituspainosta ja vielä saa lähteä 3kg seuraavan 2 kk aikana.

:D :wave: kyllä neuvolantäti nyt tykkää :LOL: <br><br>
 
Heippa taas vähästä aikaa!
RäpäRällälle tiedoksi; Ei ole vieläkään tullu tuloksia sairaalasta. Viimeistään torstaina kyllä soitan, ettei tarvi hermoilla pääsiäisen yli. Kauhee jännitys päällä.
Tiksu; Mä ajattelin kansaa alkaa kestovaippailemaan. Mistä sait ohjeita vaippoihin? Jos ittekin alkaisin jo kutomaan ja ompelemaan.
Meille tulee hoitopöytä tänään, mies käy hakemassa siskoltansa. En yhtään edes tiedä minkä tyyppinen, saa nähdä huolinko sitä edes.
Painogallupiin; Esikoisesta tuli painoa vain 7kg (Lähtöpaino 53), jälkitarkastuksessa paino oli 52kg. Ja nyt on koossa jo n.8 kiloa ylimääräistä, lähtöpaino 54kg. Musta taitaa tulla valtaisa valas seuraavien 5kk:n aikana!
Kävin hiiva- ja trikomonasnäytteissä viime viikolla, ei mitään löytyny. Nyt neuvolatäti käski mennä taas näytteisiin. Nyt katotaan klamydia ja joku muu. Ensin se sano, että ne on varmaan otettu lapsettomuustutkimuksissa. Tuntuu turhalta mennä, kun ei meillä noita syrjähyppyjäkään harrastella. No, pakko kai, kun torstaina pääsen lääkäriin, niin on hyvä olla tulokset tiedossa. Supistelukaan ei ole loppunut, niin pitää ottaa varman päälle. Tulee ennätyspitkä synnytys, jos se lasketaan supistuten alkamisesta!
Aurinkoista päivää toivotellen Jode ja Valaanpoikanen 17+6
 
Galluppeihin:

Painoa esikoiselta tuli sellaset 20 kg, suurin osa ihan loppuajasta ja suurimmaksi osaksi nesteitä.

Hoitopöytää ei tule, meillä kodinhoitohuoneessa lipasto, jonka päälle voi sitten laittaa pehmustetun hoitoalustan. Kätevää kun vessakin on sitten siinä ihan vieressä.

Kestovaippoihin taidan olla kyllä liian laiska, kertakäyttövaippoja käytin esikonkin kanssa.

Muuten vointi suht hyvä selkäkipuja ja alapäätä lukuunottamatta. Luulin jo, että on hiivatulehdus, mutta kun ei kutia yhtää. Alapää on kuitenkin arka ja turvonnut ja välillä jos seisoo pidemmän aikaa tulee ärsyttävä painon tunne ja pakko päästä istumaan. Onneks huomenna on toi rakenneultra niin pitää samalla kysyä mikä kumma tuolla on. Onko sitten limakalvot yksinkertaisesti niin kuivat, että ovat ärtyneet.
 
Kiitos vastauksista koskien hoitopöytäasiaa.
Taidankin ehdottaa miehelle, että jos yritettäisiin olla ilman. Meiltä kyllä tasoja löytyy ja kuten jotkut jo totesivat, myös sängyllä ja lattialla voi vaippoja vaihtaa. Nyt pitää vaan hankkia jonkinlainen pehmeä hoitoalusta jostain... *pistää korvan taakse*
Pikku hiljaa alkaa tavaralista päässä muodostua. Vielä pari kuukautta sitten mä en edes ollut varma, millainen vaatekappale body on :eek: :D

balik
Onnittelut kilojen karisemisesta :flower:
Kuulostaa todella hyvältä, että oot ottanut itteäs niskasta kiinni ja ennakoinut tuolla tavalla. Hyvähän se vaan on, jos terveellisellä syömisellä ja liikkumisella lähtevät B)

Kestovaippagallup
Me halutaan ainakin kokeilla. Äitiyspakkauksen mukana tulee käsittääkseni jotain, millä pääsee alkuun. Lisäksi oon jo tilannut sisä- ja päällysvaippoja Vaippatalosta, http://www.vaippatalo.fi/kauppa/index.php
Paljon ne maksaa, mutta kalliimmaksi tulisi vaippailu pelkillä kertakäytöillä. Toki me hankitaan niitäkin, ovat varmaan kätevämpiä kaupungilla ja kyläillessä =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 14:59 Maarja kirjoitti:
Kiitos vastauksista koskien hoitopöytäasiaa.
Taidankin ehdottaa miehelle, että jos yritettäisiin olla ilman. Meiltä kyllä tasoja löytyy ja kuten jotkut jo totesivat, myös sängyllä ja lattialla voi vaippoja vaihtaa. Nyt pitää vaan hankkia jonkinlainen pehmeä hoitoalusta jostain... *pistää korvan taakse*
Pikku hiljaa alkaa tavaralista päässä muodostua. Vielä pari kuukautta sitten mä en edes ollut varma, millainen vaatekappale body on :eek: :D


noita alustoja saa ihan lastentarvikeliikkeestä, ja vaihtoehtoja on monia :)
ja mä en ainakaan oo paljoa viisaampi mitä esikon kanssa hankinnoista, täytyy taas alusta asti miettiä mitä hankitaan, sentään onneksi jotain on säästössä.. :snotty:
 
Heips kaikille!

Vastailen ekana galluppeihin:

Hoitopöytä meillä on esikoisen jäljiltä sellainen lipastomallinen, ja on ollut kyllä vieläkin esikoisella käytössä ( ikää 1v 7kk ). Oon itse pitkä ihminen ja selkävaivat iskee tosi helposti jos täytyy kauheasti kumarrella joten toi hoitopöytä on ollut meille tarpeen. Mulle sängyllä vaihtaminen on vaan liian matalalla. Ja vinkki, jos ostaa pelkän pehmustetun hoitoalustan, ostakaa sellainen jossa on pienet korokkeet eli pehmusteet reunoilla, ei pääse vauva putoamaan niin helposti tai kääntymään ympäri alustalla.

Kestovaippailusta..toisaalta tekisi mieli kokeilla, toisaalta kertakäyttövaipoilla on menty esikoisen kanssa ja hyväksi havaittu. Täytyy vielä miettiä...

Painogallupista: esikoisesta tuli painoa raskauden aikana 12 kg, jotka lähti kaikki pois imetyksen aikana. Imetyksen lopetettua tuli sitten 10 kg takaisin :ashamed: Joten nyt lähtöpaino oli jo 10 kg enemmän. Nyt ei ole vielä paino noussut tässä raskaudessa..hyvä niin.


Muuten mulle kuuluu ihan hyvää, pahoinvointi on hellittänyt, vaan joskus aamuisin huonoa oloa ennenkuin saa syötyä jotain. Potkuja on tuntunut jo pari viikkoa, välillä on monta päivää taukoa ja sitten taas tuntuu. Seuraava neuvola on ensi viikon lopulla, sitä odottelen. Flunssassa ja mahataudissa oon ollut viime viikon ja nyt nautin ulkoilusta ja pihahommista kun ollaan taas terveinä ;)

Iloisia ulkoilupäiviä toivottelee:

Hassuliini ja masukas rv. 16+3
 
Ihanaa aurinkoista huhtikuuta kaikille :flower: B)

Eli viimeviikolla oli se lääkäri ja oon nyt sairaslomalla oikeeseen lomaan asti eli töihin vasta toukokuun puolessa välissä.

Mulla vaan huonovointisuus jatkuu :( tai oikeestaan on yltynyt!
Viikossa ehkä pari päivää ettei oksennus tuu, muuten about kerran päivässä joutuu pyttyä halata. Näillä viikoilla pitäs olla jo loppu mutta mulla menee päinvastoin. Onko muita joilla yltynyt mitä pidemmällä raskaus?
Tää vie voimia. Öisin nukun vaan n.5h, josta pari kertaa nousen pissalle.
Nyt viime yönä posotin sitten 9h ja aamupalan jälkeen vielä 1h, mutta sitten tulikin kiire halimaan pyttyä. Oli aika lailla univelkaa. Ja edelleen joka yö nään unta töistä...

Ei oo vielä vauva potkinut, tietääkseni...
Pari kertaa on ollu sellasta kutinan tapasta masussa, onko sit sitä, en tiiä.

Vatsa on kasvanut huimasti, ei voi erehtyä enää...
Rinnat mielestäni taas eivät ole kasvaneet, nännit tosin todella arat. Suihkusta kun tulee ja pyyhe vähänkin hipaisee, niin... :eek:

Viime viikolla neuvolassa sydänäänet kuulu pienen etsinnän jälkeen =)
Unista kun puhuin niin ehdotti psykologia ja nyt to menenkin juttelemaan sen kanssa.

Mutta näin, paksusti siis voidaan. Edelleen suurin osa ihmisistä ärsyttää, onneksi ei oma mies. Välillä itkettää jne.
Mutta eiköhän se tästä B)

Äityli75 ja 15+1 'Eemeli'
 
Vastaanpa nyt minäkin noihin kyselyihin, vaikkakin harmaana. Ei jaksa kirjautua...

Kestovaipat on harkinnassa, varmaan ainakin osittaiseen käyttöön kun mieskin on semmoinen ekohippi viherpiipertäjä.

4D-ultraan ei varmastikaan mennä, meillä on täällä kunnan tarjoamana peräti kolme ultraa (olen käsittänyt, että jossainpäin vain 1 ilmainen ja loput joutuu maksamaan omassa pussista), joten eiköhän ne riitä.

Hoitopöydästä... Kävin taas tänään kattelemassa kaupungilla yhdessä lastentarvikeliikkeessä noita "välineitä". Sama juttu kuin parilla aiemmalla kerralla: kauhea ahdistus siitä tavaranpaljoudesta!! Jotenkin tulee ihan epätoivoinen olo kun on niin paljon kaikkea, mitä pitäisi suunnitella ja hankkia, mutta sitten kun pääsen sinne kauppaan niin ei kiinnosta yhtään. Sama juttu netissä kun esim. täältä palstalta löytää jonkun hyvän linkin vaikka lastenvaunuvertailuun tms. niin sitä kattoo että aha, tälläisiä ja sitten tulee semmoinen olo, että voi ei, ei nyt millään jaksais ajatella näitä... :ashamed:

No, onhan tässä vielä aikaa ja odotan, että sukulaiset alkavat kaupata vanhoja tavaroitaan kunhan maha tästä kasvaa...

Onko muilla ekaa odottavilla vastaavia kokemuksia vai onko kaikki muut jo ihan innoissan tehneet tai ainakin suunnitelleet vauvahankintansa? :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 14:42 Jode kirjoitti:
Tiksu; Mä ajattelin kansaa alkaa kestovaippailemaan. Mistä sait ohjeita vaippoihin? Jos ittekin alkaisin jo kutomaan ja ompelemaan.
Suuri käsityö-lehden numerosta 2/2007 löysin vaippojen kaavan. Lehteä ei taida olla enää kaupassa, mutta varmaankin kirjastosta löytyy. Samassa lehdessä on myös villahousujen ohje. Nämä ekat housut neulon kuitenkin Ottobren ohjeella:

http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf

Ottobren sivuilla on myös vaipan ohje:

http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/vaippa.pdf

En ole mikään taitava käsityöihminen, mutta ajattelin silti saada ommeltua vaipat itse... toivottavasti onnistuu :)
 
Möörwa harmailee
balik
Just luin kuntoplussan julkasemasta spa-oppaasta tota porekylpyjuttua.
Kopsaan sen tekstin tähän:

"Raskaana olevien naisten pitää suhtautua varovaisesti porekylpyihin. Varsinkin kovin lämmintä vettä ja voimakkaimpia vesisuihkuja tulee välttää. Raskaana ollessa verenkierto on muutenkin vilkastunut ja kehon lämpötila korkeampi. Vatsassa kasvavalle lapselle liika lämpö on rankaa kokemus. Monet kylpylät suosittelevatkin, että raskaana olevat eivät viivy poreammeessa viittä minuuttia pidempään."

 
balik harmailee
Kiitos Möörwa :flower:

Olinkin tänään varmaan juuri tuon max 5 min. siinä poreilussa.
Onneksi poreet oli isossa altaassa joten vesi ei ollut mitenkään lämmintä.

Tiedän ainakin nyt etten mene siihen todelliseen porealtaaseen, sillä siinä
on noin 32 asteista vettä.

Jännä muuten tuo lämpöjuttu kun käyhän raskaana olevat saunassakin...

Kauheeta kun ei saa ajatuksia huomisesta pois sitten millään... jännittää todella paljon :D
 
Heippa!

Tein niinkuin sinakin Balik eli varasin ajan 4D-ultraan.Se olisi sitten ens viikon torstaina,silloin viikkoja tasan 19:) Voi että ku jännittää ja pitäis jaksaa odottaa vielä yli viikko.
siellä sanoivat kun soitin että kannattaa mennä ennen viikkoa 24,ja en mene kulma liian aikaisin.Ihanaa nähdä pikkunen taas ja me myös halutaan tietää sukupuoli.Perun sitten sen kättärin ultran.
Joten kiitos vinkistä ;)

Inka 17+4 :heart:
 
Hyvä Inka85, jännätään yhdessä :D :D :D

Päivitin masukuvaa... eipä tuo vielä ole iso, mutta vähän kasvanut.
Omat varastossa olevat tuntuu työntyvän ylöspäin... ehkä mulla on loppuraskaudesta kaikki ylimääräinen rasva siirtynyt rintoihin :LOL:

Oletteko muuten huomanneet että jos puet äitiyspaidan niin masu korostuu isomman näköisenä? Itse ostin H&Mltä mama-neuleen ja siinä näyttää masu tosi isolta. <br><br>
 
JODE: Mä olen edelleen peukut pystyssä!! Mulla ei varmaan olisi hermot kestänyt odottelua enää yhtään, olisin jo soittanut monta kertaa perään :whistle:

Ja mä ihmettelen täällä olevaa uudelleensynnyttäjän neuvola-käytäntöä.. Olin ekassa neuvolassa vko 9+ ja seuraava on vko 22!!! Ei sillä, en mä sinne puntariin nyt niin himoitsekaan :whistle: :ashamed:

RR ja Nestori 17+3 :heart:
 
Tänään oli siis kolmas neuvolakäynti, viimeinen nykyisessä neuvolassa ja vappuna kun muutetaan niin pian onkin aika uudessa neuvolassa.
Eipä tuo meidän vaaka näköjään huijaa, paino ei ole noussut ollenkaan. Hemoglobiini laskenut reiluun 120... Opiskelija luuli löytäneensä vauvan sykkeen mutta itsekin kuulin että minunhan se :whistle: terkka löysi sitten samantien vauvan sykkeen :heart:
Puhuttiin siitä että koneelle on merkitty että mulle sokerirasitus, synnytystapa-arvio, vauvan painoarvio jne. Mitään näistä mulla ei ollut viime raskaudessa vaikka tarpeen ois ollut..!

G: Mikä teillä on ollut sf-mitta, suunnilleen samat viikot..? Mulla tänään rv 17+1, 14cm. Ei mitään hajua onko paljon vai vähän, mutta samapa tuo, ei se siitä vauvan koosta myöhemminkään kerro mitään =)
 

Yhteistyössä