???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Kauheeta, kun mua jännittää huominen neuvola!! On kyllä ihan tavallinen käynti, mutta vatsa on ollut tooodella kipeä muutamana päivänä/ iltana. Mahtaakohan kaikki olla hyvin? Jokohan nyt kuuluis sydänäänet (ultrassa on siis ainoastaan kuulunut)? Ja onkohan sokeriarvot taas kahdella plussalla? APUA!! No, ei auta muuta kuin odotella. Olenkin tässä "sopivasti" yön töissä, tuntuu sitten nämä viimeisetkin tunnit ennen neuvolaa matelevan. Olisinpa edes ollut kotona, ni ois yö tullut nukuttua eli aika ois mennyt olevinaan nopeammin, heh heh...

Mulle tuli ensimmäisen raskauden aikana muistaakseni 12-14 kiloa painoa lisää. Ihan ilman mitään ihmeempää yritystä lähti kaikki pois synnytyksen jälkeen, nyt tosin kertynyt pikkuhiljaa salakavalasti muutama kilo lisää (siis ennen tätä raskautta).

Ja hoitopöydästä: ei ostettu esikoiselle hoitopöytää, vaan käytettiin isoa ja sopivan korkuista lipastoa. Sama systeemi jatkuu tälläkin kertaa. Me kyllä käytettiin ahkerasti vaipan ja vaatteiden vaihdossa tätä paikkaa, kaikki tarvikkeet ja vaattet oli sitten käden ulottuvilla.

Nyt ei järki kulje, mietin vaan huomista. Jos siellä todetaan, että kaikki on hyvin, niin kai tämä kipu sitten on ihan normaalia..?! Esikoisen odotusaika oli ihan toista, ei vaivan vaivaa.

Tinka ja menninkäinen 16+3
 
Tewwe taas kaikille!

Täällä olen edelleen päänsäryn kourissa eikä lääkärille saa aikaa, ei tk:ssa eikä yksityisellä ellei Turkuun lähde... Tk:ssa ovat räpeltäneet lomien kanssa eikä ole lääkäreitä... No kärsitään sitten, toki jos ei helppaa niin kaarran vaikka TYKSin polille :headwall:

Hoitopöydästä

Kaipa sitä sellainen meillekin tulee. Vaihtelin kyllä esikoiselle vaipat missä sattuu, kun selkä antoi myöden ihan hyvin. Olen miettinyt sitä pinnasängyn päälle laskettavaa tasoa, kun tuskin tulee pitkään taaskaan itse hoitotasoa käytettyä, tai tiedä tuota :)

Kestoilu

Kestoilin esikoisen kanssa tuolta 6kk siihen asti kunnes vaipat jäi eli alle 2 wee oli silloin. Pottailtiin samassa tahdissa enemmän ja vähemmän menestyksekkäästi, mutta kuitenkin :) Käytin mä rinnalla välistä kertakäyttövaippojakin. Luulen, etten ihan vauvasta taaskaan kestoile, on sitä hommaa näin isossa perheessä muutenkin :D

Muuten omaa napaa vielä:

Flunssa on sangen sinnikästä sorttia. Alkaa hermo menemään!! Eilen pidettiin miehen kanssa leffailta, katsottiin WTC ja mä pillitin varmaan puolet leffasta :LOL: Eilen ostin myös uusia liivejä, oli vähän pakko kun fyllunkiä alkoi olemaan vanhoihin liiveihin niin, että oikein kipeää teki niitä käyttää. NYT on sopivat ja ihanalta tuntuvat. Ostin itse asiassa kahdet, toiset sellaiset triumphin soft (tai jotain tonnepäin) jotka eivät ole mitkään super-seksikkäät, mutta kuppiosa on stretcahtavaa materiaalia ja venyy pidemmälle kuin normi liiveissä. Sokkarilla oli tarjouksessa S-etukortilla (vihje).

Nyt siirryn kurssille valmistautumaan, päätä jyskyttää niin etten tiedä miten selviän tästä päivästä, mutta yritetään!

Vointeja kaikille!

PippuriMamma & "MatiasMatilda" 18+2
 
pippurimamma: Täällä kans kärsitään taas kovasta pääkivusta. Yöllä otin taas panadolia, mutta mitään ei tunnu auttavan. Klo 12 pitäis mennä töihin, saa nähä selviänkö hengissä. Meinasin jo että soitan neuvolaan aamulla ja kysyn tästä, mutta jospa nyt kärsin ja ootan torstain rakenneultraan.

Jotenkin on kauhee paniikki siitä ultrasta. Minä kun en ole vieläkään tuntenut mitään selviä liikkeitä, niin jännittää että onko siellä mitään elämää enää. Tiedän, hullua tätä on murehtia etukäteen, mutta...Tunteeko kaikki muut jo liikkeet?????????? Esikoiselta tunsin rv 18+0, ja ku tuntuu että kaikki sanoo että toiselta tuntuu paljon aikasemmin... :'( Oikea masennusviikko menossa, kaikki vaivat ja tekis vaan mieli itkeä. Oon nukkunut pari yötä entistäkin huonommin, ku poitsulla ja mulla pientä flunssaa ja sitte koitetaan päästä tuosta poitsun peukun syömisestä eroon, niin sen nukkuminen on ollut tosi levotonta. Noh olipas taas oikein valivali viesti... :ashamed:

minttu-82 ja TaimiMainio 17+6
 
Minttu-82

Oikeastaan sitä sanotaan että uudelleen synnyttäjä voi tuntea liikkeet aikaisemmin.. Ei kaikki niitä tunne edes vielä viikoilla +20.
Älä huoli, kyllä kaikki on varmasti hyvin teidän pikkuisella :hug:

Joillakin täällä on alkanut liikkeet tuntumaan todella aikaisin, mutta sehän on niin yksilöllistä. Mä olen ainakin oppinut ettei raskaus todellakaan ole aina samaa, sillä tällä kertaa kaikki on toisin.

Itkuisuuskin kuuluu asiaan, joillakin enemmän ja toisilla vähemmän. Tuonkin sain huomata itse. Viime raskaudessa olin tosi itkuinen ja nyt itkeskelen kyllä, mutta olen ollut todella alamaissa ja ärsyyntynyt super helposti.

Onneksi perheessä ymmärretään että hormonit ne vaan hyrrää :D

PippuriMamma

Kyllä kannattaa mennä jo noin pitkä aikaista päänsärystä jonnekin. Soita vaikka neuvolaan/äpolille ja kysy mitä vois olla.
Itse kävin katsomassa sen WTCn leffassa ja vaikken ollut raskaana niin itkin todella paljon, kai sitä tajuaa että toi oli oikeesti todellista :'(


Omaa... Tänään 16:40 4D ultraan, jihuuu :D :D :D <br><br>
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Hoitopöydästä: Meillä ei ole hoitopöytää eikä sellaista aiota nyttenkään hankkia. Esikoisen vaipat ollaan vaihdettu kodinhoitohuoneen tason päällä, missä siis pehmustettu hoitotaso, on edelleen käytössä. On kyllä todella käteväksi havaittu systeemi, kun lavuaarikin on ihan vieressä :)

Kestovaippailuista: Taidan kanssa olla sen verran laiska (ja mies myös), ettei kestovaippoja nyttenkään kokeilla niinkuin ei esikoisenkaan kanssa. En vielä edes tiedä että otetaanko tällä kertaa äitiyspakkausta, mistä niitä kestovaippoja siis esim. saisi, päätän vasta sitten kun kuvat julkaistaan =)

Minttu-82: Mä en ole vielä tuntenut ainuttakaan liikettä, joten et todellakaan ole ainut! Esikoiseltakin kyllä tunsi liikkeet vasta viikolla 22-23, joten en nyt vielä ihan ole niitä odottanutkaan. Silloin oli kyllä istukkakin kohdun edessä, et senkin takia niin myöhään vasta tuntui, nyt siis istukka kohdun päällä.

4D-ultrasta: Mua kyllä kovasti kiinnostaisi siihen mennä! Jos rakenneultrassa ei sukupuoli selviä, niin sitten kyllä varmasti menen! :D

Turun tapaamisesta: Mulle sopii lähes kaikki päivät ja ajat, joten sopikaa te, keillä on mahdollisesti enemmän menoa :)

Voikaa hyvin! :hug:

-Niiskuneiti82 ja Helmi 15+4-
 
Räntäistä huomenta Joensuusta!

Valitusta
Onneksi tänään on vapaapäivä :whistle: Eilen illalla alkoi töissä veettämään niin, että kotona itku pääsi kun kerroin miehelle. Ja sitten vielä tänä aamuna pomo soitti "turhasta" asiasta. Mähän en ole oman alani töissä, mutta olen jatkanut tuossa paikassa ihan rahan takia, kun en parempaakan ole saanut. Viime syksynä vaihtui firman omistaja ja monet jutut piti opetella uudestaan. TAvallaan se oli piristävääkin. Ihan tuossa alkuvuodesta eli alkuraskaudesta mulla ei väsymyksen ja oman navan tuijottelun takia ollut motivaatiota ollenkaan, mutta nyt hetken jo tuntui mielekkäämmältä. Nyt taas.. :kieh: en tietenkään toivo itselleni mitään semmosia vaivoja, että joutuisin niiden takia sairaslomalle, mutta odotan kyllä että pääsen pois sieltä. Kesäloma alkaa heinäkuun puolivälissä. En tiedä tuntuuko musta vain siltä, mutta mun mielestä ilmapiirikään ei meillä töissä ole mikään paras mahdollinen. Tiedän kyllä ettei täydellistä työpaikkaa/yhteisöä ole, mutta mä en nyt jaksaisi.

Hankinnoista
Eipä meilläkään ole hankintoja mitenkään tarkasti mietitty, eikä varsinkaan ostettu tai katseltu, että minkälaista. Siitä hoitopöydästä ollaan samaa mieltä, että se tarvitaan. Sitten pinnasänky ja vaunut. Turvakaukalo olis mahdollista ostaa tutulta vähän käytettynä. Esimerkiksi mitään vaunujen malleja ei olle katseltu ollenkaan. Hankinnat ajoitetaan sitten kesälle. Meillä ei ole tilaa säilytellä noin isoja tavaroita, vaikka muuten ihan tilava asunto onkin ja on varmaan kiva sitten lomalla/äityislomalla laitella kaikkea valmiiksi. Ja sittenhän ne saa olla jo esilläkin.

Kestoilusta
Meillä mies otti tämän ekana puheeksi. Olen kyllä kiinnostunut ja katsellut netistä ohjeita vaippojen/housujen tekoon, mutta vielä en ole mitään tehnyt. Tiedän kestoilijoita, jotka ovat olleet tyytyväisiä valintaansa. En tiiä olisko se helpompaa alottaa heti näin esikoisesta, niin ei ehtisi tottua kertiksien käyttöön..

Liikkeistä
En minä ole vielä mitään varsinaisesti tuntenut. Pari kertaa olen maannut mahallani ja lepuuttanut sillä tavalla selkää, ja siinä tuntenut pienen muljahduksen, mutta se on kyllä ihan yhtä hyvin voinut olla vain suolen kuplintaa. Innolla odottelen.

Tänään meillä siis on toka neuvola. Ekasta käynnistä onkin jo aikaa, kun se oli rv 8+0. Jospa nyt kuultais ekaa kertaa ne sydänäänet. Ultrassa kyllä näkyi syke, mutta olishan se jo ihanaa kuullakin. Neuvolasta onkin sitten kiire jo seuraavaan paikkaan, kun ilmoittauduin mammajumppaan, joka alkaa tänään. Saapa nähdä, minkä kokoisia masuja siellä on jumppaamassa.

Joe ja pieni 15+5
 
:'( :'( :'( :'( :'(
Varoitus, sisältää itkua ja valitusta!
:'( :'( :'( :'( :'(

Soitin sitte kuitenkin sinne neuvolaan ja kerroin tuosta pääkivusta ja pyörryttämisestä. Pyysi tulla klo 10 mittaan paineet. No menin sitten, 2 kertaa mittas ja paineet oli kovasti koholla, olikohan korkein jotain 170/92. Sanoin vaan sitten että onneksi enää kolme päivää töitä ja sitte pääsiäisloma, johon terkkari vaan tuumas, että noilla paineilla et todellakaan ole töihin menossa. Kuulemma tuosta ei enää saa paineet nousta. Antoi lääkärille ajan huomenna klo 15.30, saa kuulemma kattoa samalla tuon alapäätilanteen, kun painon tunne on niin kova siellä aina töissä.
Ensiavuksi terkkari vaan kehotti lepäämään, ja koittamaan unohtamaan kaikki työstressit (jota on kasaantunut aika paljon), syömään vähäsuolaista ruokaa ja rentoutumaan. Kotia tultuani vaan itkin, itkin ja itkin, jolloin vasta huomasin kuinka väsynyt oikein olen. Jännittää huominen lääkäri, jännittää torstainen ultra ja huono omatunto ku en mee töihin...koitappa tässä sitten ottaa rauhallisesti ja välttää stressiä... :ashamed:

Nyt meen sänkyyn peittojen alle, olihan se sentään terkkarin määräys... \|O

minttu-82 ja TaimiMainio 17+6
 
minttu-82 :hug: nyt lepäät ja kunnolla :hug:

joku kyseli sf-mittaa..mulla ei ainakaan vielä ole mitattu..enkä muista esikoisen ajoiltakaan nyt ollenkaan enkä tietenkään löydä sitä korttiakaan..

tänne ei mitään ihmeempiä kunhan tulin lukasemaan teitin juttuja, ja kulutan aikaani ennen iltavuoroni alkamista..
 
Päivää kaikille!
Tiksulle kiitti ohjeista! Täytyy käydä hakeen anopilta lainaks toi lehti. Saan ruveta sitten puikkoja heiluttaan. Ne pysyy paremmin kädessä kuin ompelukone. Se onkin ollu melko turha kapistus, kun monesti lyhennän housunpuntitkin käsin, ku on muka niin hankalaa vaihtaa langat.
Saatiin se hoitopöytä eilen. Se on just sellanen kauheus, jota en tahdo! Metallijalat ja yläpäässä se muovi. Voi kökkö. Taidan tehdä itte hoitopöydän, seinästä laskettavan tason. Sirkkeli pysyy paremmin käsissä kuin ompelukone.
Ja RäräRällälle kiitokset peukuista. Tänään kyllä tuntuu jo siltä, ettei se posti tule ikinä. Ja jos postipoika pyöräilee ohi, käyn kamppaamassa sen ja vaatimassa postini heti nyt!!!!!!!! Luulenpa kyllä, ettei hermo kestä enää odottelua, vaan soitan tänään sinne sikiötutkimusyksikköön jollei posti tuo oikeaa postia.
Mä oon käyny
neuvolassa 3krt,
ultrassa 3krt,
terveyskeskuksessa kokeissa 2krt ja
ylihuomenna on jo 2. neuvolalääkäri.
Olkaa vaan iloisia, jos ei tartte näin usein hypätä tutkituttamassa itteensä.

PippuriMammalle ja Minttu82:lle ja muille päänsäryssä kituville paranemisia. Taitaa olla aika yleistä toi päänsärky. Mulla ka´nssa särkee ja huimaa, huimaus iskee välillä ihan istuessakin.
Ja minttu! Ollaan yhdessä kateellisia, kun jotkut tuntee liikkeitä. Ainakin mä oon vähän kade. Mun mahassa tuntuu vaan oman sydämen syke. En kyllä yhtään muista, koska viimeksi tunsin liikkeet.
Tuun ilmotteleen, kun oon nähny postipojan!
Jode & Tulevainen 18+0
 
Huh, nyt on 2 rankkaa työvuoroa ohi ja pari vapaapäivää! Mulla on parina päivänä tuntunukipua vasemmassa nivusessa, mut sit luettiin Vau'kirjasta että näillä viikoilla se on normaalia tuntea jotain nivusissa, kun kohdun ligamentit venyttyy :D Eli onnex sit ei mitään vakavaa ollutkaan!

Mul on kyl töissä hyvä et vielä ei kauheesti masua erotu, ku asiakkaina voi olla ties minkälaista hullua, päihtynyttä, hoitoalan vihaajia.... Vielä uskaltaa olla töissä! :D

Painajaisista: Mä oon kans nähny aika paljon niitä, juuri keskenmenoon liittyviä, ja oon monesti heränny siihen et melkein huudan täysillä unissani...hirveetä...toivottavasti ne pian loppuu.

Oon varannut ajan kosmetologille tuon selän ihon takia, se on ihan hirveessä kunnossa! Siellä on pari niin tulehtunutta finniä, et hyvä ku voi paitaa pitää päällä ja lapojen liikuttelussa sattuu... tää on tosi outoo, ku on atooppinen iho et tällasta nyt tulee... antibakteerisella rasvalla oon yrittäny hoitaa, mut ei siitä oo apua.

Brazil + nuppuinen 17+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 12:00 Brazil15 kirjoitti:
Oon varannut ajan kosmetologille tuon selän ihon takia, se on ihan hirveessä kunnossa! Siellä on pari niin tulehtunutta finniä, et hyvä ku voi paitaa pitää päällä ja lapojen liikuttelussa sattuu... tää on tosi outoo, ku on atooppinen iho et tällasta nyt tulee... antibakteerisella rasvalla oon yrittäny hoitaa, mut ei siitä oo apua.

Brazil + nuppuinen 17+2
Millaiseen hoitoon olet menossa?

Itsellänikin on atooppinen iho ja tuohon vois auttaa Hjeronymus hoito, joka muuten kuivattaa ihon sitten tosi hyvin, mutta puhdistaa myös. Kuivuman saa hoidettua super kosteuttavalla rasvalla viikossa, mutta pitää varautua rasvaamaan monta kertaa päivässä. Sitten iho onkin puhdas ja hyvä jopa yhden hoitokerran jälkeen =) <br><br>
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 12:49 balik kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 12:00 Brazil15 kirjoitti:
Oon varannut ajan kosmetologille tuon selän ihon takia, se on ihan hirveessä kunnossa! Siellä on pari niin tulehtunutta finniä, et hyvä ku voi paitaa pitää päällä ja lapojen liikuttelussa sattuu... tää on tosi outoo, ku on atooppinen iho et tällasta nyt tulee... antibakteerisella rasvalla oon yrittäny hoitaa, mut ei siitä oo apua.

Brazil + nuppuinen 17+2
Millaiseen hoitoon olet menossa?

Itsellänikin on atooppinen iho ja tuohon vois auttaa Hjeronymus hoito, joka muuten kuivattaa ihon sitten tosi hyvin, mutta puhdistaa myös. Kuivuman saa hoidettua super kosteuttavalla rasvalla viikossa, mutta pitää varautua rasvaamaan monta kertaa päivässä. Sitten iho onkin puhdas ja hyvä jopa yhden hoitokerran jälkeen =)
Hei,tuli tosta atooppisesta ihosta mieleen(mulla kans)Ja tämä vuosi on ollut kyllä pahin kaikista! :( Nyt viime aikoina alkanut paraneen pikku hiljaa.Mutta asiaan,kuulin vasta semmosesta suolahuoneesta,niitä on ympäri suomen noita paikkoja,mutta laitan yhen linkin www.oulunsuolahuone.fi siellä on tietoa siitä mitä siellä tehään ja mihin auttaa ja vissiin myös noista paikoista mistä noita löytyy ja ihan kuvia siitä millanen se suolahuone on.Hengitys juttuihin auttaa kans(astma)jne.Ite en oo kokeillut ikinä tota ja vasta kävin itekkin tarkastaan nuo sivut,mutta ei kait siinä mitään menetä jos soittais ja kysyis tarkemmin tai laittas s.postia =)
 
Täällä taisi olla kyselyä Hoitopöydistä, esikoisen kanssa sellainen oli ja oli mielestäni tosi kätevä. oli vielä sellainen malli, jossa oli kaappi alapuolella, eli sinne sai kaikki vaatteet, vaipat ym. Hoitopöytä myytiin pois ja vähän olisi mietinnässä, että ostettaisko taasen hoitopöytä... Kyllähän sitä ilmankin pärjää, mutta mun selän kanssa ei hirveesti lattialla kyykistellä :/ .. no vielä on aikaa miettiä =) .

Kaikilla tuntuu/näyttää olevan jo niin isot masut =) , täällä ei edelleenkään ole mitään muutosta masussa.. No onneksi pe olin ultrassa ja kaikki oli ok, sekä vauva kasvanut normaalisti viikkoihin nähden, sekä lapsiveden määrä oli ok. Mulla vain kohtu niin taakse kallistunut, että kestää kasvaa eteenpäin... näin mulle viisaammat asian selitti =) . Toisilla taas työntyy ekana eteenpäin. Jännä vaan, kun esikoisesta oli jo vatsa hyvin näkyvissä näillä viikoilla.. niin ne raskaudet voi sit ilmeisesti olla tässäkin asiassa erilaisia.

Niin ja painokyselyä oli aikaisemmist raskauksista.. mulla esikosesta tuli +9kg ja synntyksestä imetyksen loppumiseen lähti -20kg.. ja nyt ollaankin taas niissä mitoissa, joissa lähdin esikoista synnyttämään :ashamed: . Ne vain tuli kaksinkertaisina takaisin, kun imetys loppui esikoisesta.. Elikkäs nyt todellakin toivon, ettei tulisi edes tota määrää, mitä esikoisesta tuli. Tällä hetkellä painomuutos lähtöpainoon -900g.. johtuen pahoinvoinnista, eli vielä ei ole ainakaan kiloja tullut.

Kohta ollaan jo raskauden puolivälissä, kamalan nopesti mennyt aika =) .

Mä odotan innolla sitä 4d- ultraa, joka on 18.4. Toki toivon, että kaikki on vauvalla hyvin, mutta lähinnä innolla odotan, että kumpikohan sieltä on tulossa. Toivottavasti vauveli ei vain ole juuri jalat ristissä silloin :/

Täällä tulee lumihiutaleita!! :eek:

MamMam ja pikkanen rv 17
 
Nonni. Sairaalasta tuli kirje, mutta siinä oli vaan kutsu ultraan. Eli soitin sitte sikiötutkimusyksikköön. Sieltä on kuulemma lähteny mulle kirje jo viime perjantaina. Mä taidan olla eka, joka tietää varmuudella tulijan sukupuolen. Ja kromosomien kunnon. Eli meille tulee


:heart: terve poika :heart:


T. Jode ja Onni 18+0
 
Onnea Jode :flower: :hug:

Me tiedetään sitten muutaman tunnin päästä... toivottavasti :D
Jännään niin että masuun sattuu :LOL:

MamMam:

Meille ainakin sanoivat siinä aikaa varattaessa että jos vaavin jalat on ristissä niin sitten käytävälle kävelee hetkeksi et muuttaa asentoaan ;) <br><br>
 
Tervehdys masukit :wave:

Jode: Iiks, ihanaa, että teille tulee poika ja että kaikki ok. :heart:

Paljon on puhuttu hoitopöydistä ja kestoilusta. Itse en ole vielä ottanut selvää hirveästi noista vauva tarvike asioista, mutta siskoni kokemuksen siivittämänä ajattelin, että jos meillä tulisi kylpyhuoneeseen taso pesukoneen päälle eli hoitopöytä jäisi ostamatta.
Kestoilua en ole vielä miettinyt, pitänee ottaa selvää ja harkintaan :/
Vaunut ajattelin ostaa uutena ja kerralla kunnolliset. Jospa niitä voisi sitten hyödyntää jos sitä joskus tulee toinen vauva.
Muita tarvikkeita ajattelin ostella käytettynä, jos vain löydän sopivia :)

Ihanaa, että monet tuntevat jo liikkeitä. Itselläni ei ole vielä mitään tietoa liikkeistä, tosin viikkojakin on vasta 14+5.
Neuvolalääkäri on ylihuomenna ja rakenne ultra toukokuun alussa.
Sukupuoli ajateltiin selvittää yksityisellä, mikäli rakenne ultrassa sitä ei kerrota... :/

Balik: tulehan heti kertomaan 4D kuulumiset, olen ajatellut että kävisimme myös 4D:ssa siellä Femedassa (johon olette käsittääkseni tänään menossa). Eli hintatietoa yms. kokemusta olisi kiva kuulla :)

Nyt pitää jatkaa taas töitä, täällä on mukava käydä välillä kuikuilemassa.
Itselläni ei vielä ole mitään erikoista ollut kerrottavana, joten siksi täällä taka-alalla lueskelen teidän juttuja :)

:hug: kaikille ja aurinkoista päivänjatkoa!

Elwi ja papuli 14+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 16:42 Villipilli kirjoitti:
kauhea ahdistus siitä tavaranpaljoudesta!! Jotenkin tulee ihan epätoivoinen olo kun on niin paljon kaikkea, mitä pitäisi suunnitella ja hankkia, mutta sitten kun pääsen sinne kauppaan niin ei kiinnosta yhtään. Sama juttu netissä kun esim. täältä palstalta löytää jonkun hyvän linkin vaikka lastenvaunuvertailuun tms. niin sitä kattoo että aha, tälläisiä ja sitten tulee semmoinen olo, että voi ei, ei nyt millään jaksais ajatella näitä... :ashamed:

No, onhan tässä vielä aikaa ja odotan, että sukulaiset alkavat kaupata vanhoja tavaroitaan kunhan maha tästä kasvaa...

Onko muilla ekaa odottavilla vastaavia kokemuksia vai onko kaikki muut jo ihan innoissan tehneet tai ainakin suunnitelleet vauvahankintansa? :xmas:
Kun olin saanut tietää olevani raskaana ja siitä fiilikset parin viikon hämmennyksen jälkeen laski lähes normaalille tasolle, aloin ottaa selvää, mitä kaikkea me vauvalle syksyllä tarvitaan. Ja selväksihän se kävi, että paljon tarvitaan. Mitään ei oo ennestään. Ajatus kaupoilla laukkomisesta otti vähän sydämen päälle... Mutta oon alkanut asennoitua niin, että hiljalleen kun ostelee hyvä tulee. Ehkä intoa pukkaa päälle lähempänä laskettua aikaa. Ehkä niitä tavaroita satelee sukulaisiltakin ja ennen kuin huomaakaan, on jo aika paljon "hankittuna". Pahin taantumus mulla on ollut kestovaippojen kanssa. Kyylään netissä, että mimmosia pitäis olla, enkä tajua puoliakaan, mikä harso menee minnekin (en oo koskaan vaihtanut vaipan vaippaa!) Toisaalta kovalla innolla olen koonnut isyyspakkausta ja tuleehan siihen paljon tarpeellista tavaraa vauvalle, ei vain konjakkia ja suklaata isälle ;)

minttu-82
Toipumisia, äläkä huoli vauvan vuoksi, eiköhän se siitä :hug:

Jode
Sanat terve poika sai ilon sykähtämään täällä päässä. Onnea ja iloa, että kaikki on kunnossa! :flower: :D


Maarja ja vauva 18+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Onnea Jode! :flower:

Pahoinvoinnista: pahoinvointi jatkuu edelleen... :x No ei tietenkään niin voimakkasti kun ennemmin mutta iltasin tulee vielä yököttävä olo...

Maanantaina kävin labrassa otattamassa maksakokeet kun on tuota kutinaa edelleen mahan alueella. Hyvissä ajoin katsellaan tilannetta. Tulokset saan tietää seuraavalla neuvolakäynnillä ellei mitään hätyyttävää niissä ole.

Vauvan liikkeistä tai potkuista ei täällä ole kanssa vielä tietoa, tai en ehkä osaa ajatella, jos vaikka olisikin jo ollut, kun ekaa odottelen.

Kai sitä pikkuhiljaa pitäis ruveta ajatteleen et mitä sitä hankkis tulevalle pienokaiselle. Yhden violetin värisen bodyn uskalsin jo ostaa. (lempiväri) :) käy kummalle vaan.

Onnellista odotusta kaikille! miikku78 17+4


 
Mintulle jaksamista ja Jodelle onnittelut!!

Olin siellä mammajumpassa. Mun masu oli yllättäin kaikkein pienin, ja kaikenlisäksi tuntui siltä, että sen jumpan ajaksi pikkuinen oikein painautui selkärankaa vasten, ettei häntä vain huomata.. :heart:

Neuvolassa varailtiin kovasti aikoja kaikkia seuraavia käyntejä varten ja vähän ylimääräistäkin, kun pitää noiden allergioiden takia päästä lääkärille juttelemaan niistä lääkkeistä. Syke kuului hyvin ja se oli noin 138. Kohdunpohjan korkeus oli 15 cm ja hemppa oli 125. RAkenneultra on sitten kuukauden päästä. Mutta kaikki siis hyvin =)

Joe
 
Onnea Jode :flower:

Modasin vanhoista farkuista mammahousut. Hirveän väännön jälkeen sain ne valmiiksi. Ompelutaitojani kuvaa ehkä parhaiten se, että nytkin meni mokien purkamiseen enemmän aikaa kuin itse ompelemiseen :D Mutta onpahan nyt pöksyt ja itsetunto koholla, kun sain omilla kätösilläni jotakin aikaan ;) Mies saakin nyt sitten tehdä omilla kätösillään jotakin tuolle ompelukoneelle, sillä se jotenkin hajosi viimoisia ompeleita ommellessa, päästi omituisen äänen ja veti alalangan solmuun :whistle:
Saa nyt sitten nähdä, miten onnistuu se vaippojen ompelu, kun yksien housujen kanssa temutessa meni monta tuntia... mutta yrittää aijon silti. Ehkäpä löydän sisäisen käsityöläiseni jostakin :p
 
Paljon onnea jodelle :heart: .

Täällä tuntuu liikkeet tosi hyvin ja näkyykin jo päällepäin. olo on tänään ollut outo; tosi janoinen ja jotenkin olo kuin paksulla puupölkyllä. Omista housuista ei sitten enää tarvitse edes verkkareita jalkaan laittaa- yökkärin housut menee himassa ok. Nyt tänään on tuntunut istuessakin jotenkin ahdistavalta ja mha tuntuu viimisen vrk:n aikana kasvaneen paljon...tuntuu että se ei enää ole pienenä pyöreytenä alamahalla vaan lähtee jo kylkiluista- onpahan kohta puoliin taas mukana kulkeva pöytä mukana

Gallupeista yms...
Painoa mulle tuli molemmissa aikasemmissa raskauksissa 15kg ja lähti sitten 3-4kk synnytyksen jälkeen pois 17kg eikä niitä sen koommin sitten ole näkynytkään, paitsi nyt on kiloja tullut.

Hoitopöydästä: meinasin ostaa meille sellasen tason joka nostetan pinnasängyn päälle, totesin sellaisen hyväksi nuorimman kanssa ja ei sitä muutoinkaan ole meillä tullut käytettyä kuin just sen ens.3kk ja sit se on ollut varastossa.

Kestoilusta...

Ajatuksena hyvä ja ihanteellinen mutta enpä usko että siihen itse jaksan ryhtyä, kertakäyttövaipat ovat olleet hyviä tähänkin asti ja helppoja joten enköhän niissä pysy jatkossakin- olen sen verrn mukavuuden haluinen...


Perjantaina sitten alkaisi työt uudessa/vanhassa työpaikassa, lopetin työt siellä viime elokuussa ja nyt meen sit takas- hoitotyö sairaalassa ei oo onneks niin rankkaa kuin hoitotyö ihmisten kotona jolloin saa unohtaa ergonomian ect...

Kävin tänään katsastamassa esikon esikoulupaikan ja nuorempi pääsee samaan leikkikouluun sitten puolipäiväiseksi hoitoon ensi syksynä ja mukavalta vaikutti.

äippä ja kunto 16+3 (isukki keksi viikonloppuna uuden työnimen...)
 

Yhteistyössä