Tammikuun tähtöset 2017 **HEINÄKUU**

Apua, RubyS, mikä show teillä on ollut rahojen kanssa. Onneksi sait asioita järjestymään ja toivottavasti loppuloma sujuu mukavammissa merkeissä.

Täällä lämpötila on laskenut, tänään "vaan" 27 ja mulla oli niin kylmä että laitoin villatakin päälle :ROFLMAO: Nopeasti keho ilmeisesti tottuu lämpötiloihin. Ei kyllä tarvitsis enää mennä hirveesti yli kolmenkymmenen, ei silloin tosiaan jaksa mitään.
Me käytiin tänään miehen kanssa ihmettelemässä Venetsian turistialueita. Olipahan tungosta, mutta tunnelmallista myös.

Mulla tuntuu väsymys ja pahoinvointi aikalailla kadonneen, ihanaa! Ajoittain heikottaa verenpaineen takia. Esikoisen aikaan vielä tosiaan suositeltiin salmiakkia tai lakritsia huippaukseen, nyt sitä pitäisi varoa :unsure: Voi kun löytyisi joku helpotus...o_O

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mamadread ja itu 12+6
 
Moikka!

Uusi odottaja mukaan linjoille ja heti kysymystä siitä, että onko fb ryhmään vielä mahdollista päästä? Odottelin toisessa paikassa turhan kauan ennen kuin tajusin, ettei sieltä pääse faceryhmään mukaan niin kuin esikoisen odotusaikana pääsi..

Eli laskettu aika olis 18.1.17, viikkoja siis kasassa 13+2. Synnytyssairaalana TYKS ja ikää mittarissa 26. Yks lapsi ja yks keskenmeno ennestään. Tää raskaus oli tiedostettu riski mut ei ajateltu sellainen eli aika yllätys siis :) Nyt kyllä jo jännityksellä odotan tulevaa.
 
Tervehdys!

Sain vihdoin kerrottua pomolle ja muutama työkamukin jo tietää... Teen fyysisesti raskasta työtä jossa myös aika-ajoin stressi läsnä, ja todennäköistä on etten tossa tehtävässä pysty jatkamaan kovin kauaa joten mua uhkaa siirto kevyempiin töihin joista en erityisemmin ole innoissani :unsure: työvuorotkin voi olla mitä sattuu tuossa toisessa toimessa, mut minkäs teet...

Neuvolaa pukkaa tiistaina, sitä ennen aamulla sokerirasitus :eek:
Mullakin hemppa oli ihan eri lukemia sormenpäästä kun mitä labran kokeessa kun ekalla kerralla otettiin, saa nähdä mitä nyt on.

Olo on muuten mainio mutta väsyttää ihan tolkuttomasti. Musta ei oo mihinkään työpäivän jälkeen...

Mamadread, kuumat on oltavat:eek: oltiin talvella Chilessä ja siellä oli samat lämmöt, ei pystynyt päivällä ulos juuri ollenkaan...

Haukkeli, tervetuloa mukaan (y)

Ainiin, olen kanssa ollut tuntevinani liikkeitä mutta aika harvakseltaan. Mulla istukka etuseinässä ja esikoisen aikaan se blokkas aika hyvin liikkeet. Tokasta oli takana on ja tuntu paljon paremmin.
Kiitos kiitos! :)
 
Mulla on viikkoja nyt 11+4, raskaus ollut melko oireetonta ja ehdin viettää "tavallista" elämää vkolle 8 asti. Silloin neuvolassa arvioitiin että viikkoja olisi 7+risat, mutta kun viime vkolla kävin varsinaisessa ensimmäisessä neuvolassa niin sikiön arvioitiin olevan viikkoa edellä :p vähän olen soimannut itseäni kun en vähäisiä oireita ole ymmärtänyt, vaikka näin jälkikäteen ajateltuna selkeitähän ne oli :D tein testin keväällä heti kun menkat jäi pois, mutta sillon tuli nega ja jäin vaan oottamaan menkkoja. Kun niitä ei alkanut kuulumaan tein testin, ja sen tuloksesta ei ollut epäilystäkään <3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvalisko
Huomenta kaikille :)
Täälläkin päästiin vihdoin eilen ensimmäiseen ultraan ja masussa kaikki hyvin Helpotti itseäkin kun ekan kerran näki ja kuuli vaavin. Viikot oli eilen 12+2 ja vastas 12+4 mutta noin pientä eroa ei käyty siirtämään. Nyt ehkä jo jollekin uskaltaa kertoa tulevasta. Hankintoja ei ole mitään tehty, mutta niitä kyllä ehtii. Nyt vaan odottelee, jotta liikkeet alkaa tuntumaan :)

12+3
 
Moikka!

Uusi odottaja mukaan linjoille ja heti kysymystä siitä, että onko fb ryhmään vielä mahdollista päästä? Odottelin toisessa paikassa turhan kauan ennen kuin tajusin, ettei sieltä pääse faceryhmään mukaan niin kuin esikoisen odotusaikana pääsi..

Eli laskettu aika olis 18.1.17, viikkoja siis kasassa 13+2. Synnytyssairaalana TYKS ja ikää mittarissa 26. Yks lapsi ja yks keskenmeno ennestään. Tää raskaus oli tiedostettu riski mut ei ajateltu sellainen eli aika yllätys siis :) Nyt kyllä jo jännityksellä odotan tulevaa.

Fb-ryhmästä en osaa sanoa kun en itse siihen kuulu. Yksi fb-ryhmä ainakin suljettiin jo aikaa sitten, mutta mielestäni toinenkin perustettiin, sen kohtalosta en tiedä mitään. Tervetuloa kuitenkin keskustelemaan tänne kaksplussalle meidän kanssa!
 
Täällä ollaan kotiuduttu Englannista. Siellä kuulin sellaisia iloisia uutisia, että äitini on päättänyt palata Suomeen joulun jälkeen :) ihanaa saada hänet tänne vähän lähemmäs.
Tiistaina on ensimmäinen ultra. Jännittää hirveästi, että onko siellä kaikki hyvin. Minun pitäisi oikeasti jo alkaa pakkailla muuttoa varten, mutta oon jotenkin lykännyt kaiken mielessäni "ultran jälkeiseen" -aikaan. Muutto hirvittää, mutta ihanaa lopultakin päästä kaksioon! Tähän yksiöön ei mahtuisi enää edes äitiyspakkausta :D Onko täällä muita joilla on muutto edessä?
 
Ääh, mun raskausaivoni unohtivat tulla kirjoittamaan tänne torstaina.

Mutta joo, laivareissu meni erinomaisesti, lapset viihtyi ja kyllä meillä miehenkin kanssa oli hauskaa ja viihdyttiin.
Ruoka varsinkin oli allekirjoittaneen mielestä mahtavaa, mä voisin mennä laivalle jo ihan pelkästään sen ruuan takia.
Torstai-illasta tytöt oli kyllä ihan väsyneet, päikkärit jäi välistä ja sen kyllä huomasi, aina suhteellisen kiltit tytöt, tappeli ja kiukutteli, mutta no, kyllähän sen ymmärtää.
Meijän oli pakko takas tulo matkalla pysähtyä syömään (onko ihmekään? +edellisestä ruokailusta oli jo yli viis tuntia) ja siinä samalla tytöt söi iltapalan ja käytiin vaihtamassa heille yövaattet päälle, koska arvattiin, että he nukahtaa autoon ja mukavampi kantaa sänkyyn nukkumaan, kun ei tarvitse ottaa vaatteita enää siinä vaiheessa pois.
No he tosiaan nukahti ja perillä kotona saatiin heidät sänkyihin ja siellä he tyytyväisenä nukkuivat aamuun asti.

Perjantaina käytiin anoppilassa kyläilemässä ja hakemassa koiruliini kotiin ja siskolla hakemassa kissat kotiin, onneks nuo eläimet on tottunu visiteeraamaan, joten eivät ota pahalla ja änkevät joka tapauksessa mun syliin nukkumaan.

Ajateltiin miehen kanssa mennä (ehkä, luultavasti) laivalle syyskuussa.
Meillä on 4. Hääpäivä ja ajateltiin, että vois olla kiva mennä kaksistaan sitä juhlistamaan.
(Meillä on avioliiton siunauksen mukainen 2. Hääpäivä 2 päivän päästä, mutta ollaan päätetty juhlistaa tota syyskuista, koska se on se alkuperäinen päivä milloin meistä tuli aviopari. Kyl ne tota toistakin juhlistetaan mahdollisesti pienillä lahjoilla, mutta ei muuten.)

Onnea ihanista ja hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mä en kehtaa kohta liikkua itseni kanssa missään, tossa kun siellä laivalla oltiin ja huomasin, että joku oli unohtanut pehmolelun pöydälle (todennäköisesti lapsi) ja mentiin sitä viemään laivan infoon ja hyvä kun saan sanaa suustani, kun alan parkumaan ja selittämää, että miten joku lapsi on unohtanut tärkeän pehmolelunsa ja, että lapsen täytyy se saada takaisin ennen kuin laiva on satamassa.
No siinä infossa oli mukava henkilö, joka sitte sanoi, että he yrittää jollain keinolla saada omistajaa kiinni (eihän siinä ollu siis mitään nimeä tai vastaavaa siinä lelussa).
Jätettiin lelu siihen ja jatkettiin eteenpäin.
Kunnes suunnilleen 1-1,5 tuntia ennen kuin laiva oli satamassa, tuli samainen infohenkilö sanomaan, että pehmolelu on löytänyt omistajalleen ja, että omistaja oli onnellinen, kun sai lelun takaisin.
Ja mitä tekee allekirjoittanut...
...Halaan sitä infotyyppiä....
... Ja jälleen alan parkumaan, keskellä laivaa, yhä halatesaani laivan työntekijää.

Mies tais jossain vaiheessa, että miten ihanaa on, kun joku on näin herkkä ja uskaltaa näyttää sen kaikkialla.
Joskin tuntuu, että mies ei uskalla sanoa, että "rakas vaimo, älä itke joka paikassa."
Ei mies sitä myönnä, mutta epäilen suuresti, ettei tuo miespuolinen kehtaa liikkua mun kanssa kohta missään.

Ja syyskuussa mun ehdoton lempiartisti tulee tänne keikalle ja me mennään kuuntelee sitä.
Se tulee kyllä baariin, mutta eiköhän sen keikan uskalla mennä katsomaan ja sen jälkeen luikerrella nätisti kohti kotia.

Raskauden saralla ei tapahdu kummia.
(Sen takia teksti onkin vähän raskauden ulkopuolista tekstiä )
Hajuaisti on erinomainen, tissit on ottanu pienen kasvupyrähdyksen, masu tuntuu kasvavan päivä päivältä (eihän se siis kasva joka päivä, vaikka siltä tuntuukin).
Muuten olo on hyvä, energinen (keskiraskaus?) ja raskaana oleva.

RubyS, onneks ne rahat loppujen lopuks ilmestyi tilille.

Siinäpä varmaan nyt suurinosa.

Susanna & Pähkinä 16+0 (uskomatonta, että jo näin pitkällä ollaan. Aikahan tuntuu lentävän.)
 
  • Tykkää
Reactions: annelski
Heh, Susanna, ihanan tunteikasta. :LOL: Mäkin oon kyllä sillä tavalla herkkis, että liikutun tosi helposti, mutta kohtuu tasainen kuitenkin. Ei oo tullut ainakaan vielä "mokailtua".

Tännekään ei raskauden osalta kuulu kummempia. Perus hyvä olo ja on se kyllä aika ihanaa kolmen kuukauden etomisen jälkeen. Mulla on neuvola ja lääkärineuvola ens viikolla kun palataan täältä maailmalta. Ajattelin, että saa luvan tarkistaa jo kohdunkaulan tilanteen kun mulla tulee sinne helposti muutoksia ja loman loppu häämöttää. Että voi sit turvallisin mielin rehkiä töissä. Elokuun tokalla viikolla onkin sit muistaakseni kontrolli äitiyspolilla "kahden komplisoituneen raskauden vuoksi" eli just sen ennenaikaisuuden takia. Esikko syntyi 32+4, viime raskaudessa pääsin jo viikoille 36+4 ja nyt tavoitteena viikko 38+. :D En ole kovin huolissani kun tiedän että seuranta on tarkkaa ja olen hyvissä käsissä.

Onko muut jo kertonut raskaudesta kaikille? Mulla tietää vaan omat vanhemmat ja muutama kaveri. Töissä kerron kun palaan lomalta, vaikka eiköhän ne sen huomaa kertomattakin. :D:D

Me ollaan vielä pari päivää Venetsian seutuvilla ja sit Rooman kautta Sisiliaan. Ajateltiin käydä matkalla Vatikaanissa, joskin siellä on varmaan kamala tungos..

Mamadread ja itu 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Huhuh, viikonlopun reissusta selvitty, olipas tehokasta:D (..tai sit mä väsähdän vaan aika helposti nykyään..) oltii yks yö sellai vuoristokylässä, mies pelas lätkää ja mä juoksin esikoisen perässä ympäri pihamaita ja puistoja:geek: matka meni kyl esikoisen kaa hyvin, mut autolla sai ajaa sellai 40min serpentiinitietä vuoristossa, mullehan ei siis tule huono-olo autossa, mutta sanottakoon että olo oli helpottunu ku vihdoin saavuttiin motarille:censored: mies toteski, että ei ois pystyny istumaan kyydissä oksentamatta:sick::LOL:
Viikko alko hyvin lempeesti ja sain nukkua puol kymmeneen, tais olla pojalla vähä univelkoja reissusta:p kyllähä nuo irtiotot arjesta piristää, mutta on ne ton pienen menijän kans aika rankkoja. Ja mä itekkin yllän aika äkkiä pikku lapsen tasolle jos ruokavälit venyy, taitaa miehellä olla välil vähä kestämistä:whistle: Saas nähä miten syyskuussa käy ku suunnataan koko perheen voimin 10pv kreetalle meidän häämatkaa viettämään...
Raskauden osalta kaikki oikeestaa ihan jees, välil vähä ikäviä sivuoireita havaittu... Kuten ummetusta, mikä tietty turvottaa oloa entisestään... Esikoisesta säästyin tolta vaivalta aika pitkää ku sillonen lääkäri kirjotti mulle päivittäin magnesiumia ja sit oli viel rautatabletit.. Nyt en oo viel ees rautaa tarvinnu. Vaikka kyselinkin sen perään aika vainoharhasesti lääkäris, esikoisen synnytykses ku menetin 1,5l verta.. Ni jotenkin osaa arvostaa rauta-arvojen korkeutta;)
Mullakin on nyt eilisesta asti eka kolmannes taputeltu(y) kiva kuulla muittenkin ultrakuulumisia!
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :love:

mamadread, oon käyny Roomassa ja Vatikaanissa silloin joskus 10 vuotta sitten häämatkalla, porukkaa oli kyllä :) hyvää reissua teille edelleen (y)

Mä paastoon,on meinaan se sokerirasitus huomenna :sick: samaten neuvola. Säilöin sieniä ja kerättiin mustikkapiirakkaan marjat. Huomenna se on paniikissa leivottava,jos sattuu että pääsee taas sokereita mittaamaan.

Kauheen nopeasti kesä menee, kohta alkaa p.koti ja koulu rumba :cautious:
 
Täällä maha kasvaa ihan järkyttävää vauhtia, ainakin mielestäni. :D Voin tosi hyvin, ei mitään oireita. Tukivyötä rupesin pitämään jo niin säästää selkää ja jaksais pitempään töissä(fyysinen työ). Hyvinhän nuo puutkin eilen liikahti, talvea varten puita siis. Hyvää hyötyliikuntaahan se on. :)

yli 3-vuotias tytär sanoo joka päivä ja osottaa mahaani ja toteaa: äidin mahassa vauva. :) <3 (toisena päivänä toteaa että hänestä tulee isosisko, toisena päivänä väittää todella että ei tule)

ootan innolla kuukauden päähän kun seuraava ultra ja jos sais selville sukupuolen, sit rupeis tekemään hankintoja. ne vaunut nyt ekaks ainakin. vaatteita on tallessa esikoisenkin ajalta ja sit tutuilta saa jos sattuu poika tulemaan. :)

Meinasitteko ottaa äitiyspakkauksen? Ihastelin sitä netistä, ja tuli sellai olo että haluais jo päästä tutkiskelemaan sitä laatikkoa. :p

15+6 <3 (nyt jo noin paljon? kauhean nopeesti menee aika) :D :)
 
Onpahan tullut vietettyä hiljaiseloa tämän palstailun suhteen. Joka päivä oon kyllä käyny lukemassa uudet viestit mutta jotenki on ollu voimat niin finaalissa ettei oo jaksanu ite alkaa kirjottaa. Mulla on tällä hetkellä työharjottelu menossa jonka päälle teen vielä töitä että vapaa-aikaa ei liiemmin ole. Ja omissa töissä vielä lisäksi ollut paljon yövuoroja niin ne tuntuu varsinkin melko raskailta. Pomolle jo tuossa vähän sanoinkin että voisin niistä pikkuhiljaa jo luopua. Ei tätä enää onneksi kestä kuin pari viikkoa :)

Oon kyllä ihan kade kaikille reissulaisille :) kertokaahan kovasti matkakuulumisia!

Täällä tänään menossa 15+5. Hurjaa ajatella että puoliväli on jo niin lähellä! Maha kasvaa täällä ainakin ihan liian hitaasti :p ja rakenneultraan on vielä kuukausi :confused:

Täälläkin odotetaan jo kovasti että pääsisi hypistelemään äitiyspakkausta :D
 
Neuvola sekä sokerirasitus oli eilen ja rimaa hipoen pääsin läpi rasituksesta, tunnin arvo oli aika lähellä rajaa.
Neuvolassa kaikki hyvin, hemppa jopa noussut 134(y) varmaan parsakaalin ansiosta, tullu syötyä aika lailla sitä sorttia. :LOL: painoa tullu hiukka lisää ja paineet priimaa. Sykkeet kuulu tasaisesti ja kovaa. Terkka totes et kohtu on todellakin esillä hyvin ja kyl sen huomaa, oon kun puolessa välissä olisin :ROFLMAO: no se on se kolmas raskaus....mikään ei koht mahdu päälle mut en pääse kaupoille asti.

Äippäpakkaus otetaan kyllä, ei oo ensimmäistäkään vauvanvaatetta enää olemassa.
 
Täällä ilmottautuisi yksi odottaja lisää. Kävin jo ihan alkuraskaudesta kurkkimassa, että josko tällä näille tammikuisille olis jo palstaa, mutta en tohtinu sillon vielä liittyä.
LA 2.1. / Valjakka / 25 / OYS / 4.

Kyselisin facebook-ryhmästä. En löytänyt nyt äkkiseltään sitä missä siitä puhuttiin ja haluaisin sinne liittyä. Tätä palstaa ei tule juuri käytettyä.

Täällä siis touhua riittää, sillä vauvaa odottavat äitin ja iskän lisäksi myös 5v isosisko sekä 3- ja 1-vuotiaat velipojat. Nyt ollaan koko porukka kesälomalla <3 ja vielä hetki tästä saadaan nauttia. Elokuussa jatkuu miehen työt ja syyskuussa omat opinnot ja lasten päiväkotiarki.

Raskausaika on tähän asti sujunut suht hyvin. Pahoinvointia on ollut mutta oksentaa ei oo tarvinnu. Hentoja potkuja on ihan muutama vasta tuntunut, joskin ehdin suunnilleen illalla sängyssä vasta niitä kuulostelemaan. Luulen silti että istukka taitaa olla edessä, sillä edellisistä potkut on tuntunu tässä vaiheessa jo paljon reippaammin.

Kahvinjuonnin vähenemisen on tämä raskaus saanut aikaan. Olen ollut monia vuosia jo kahvista täysin riippuvainen, etenkin aamukahvista ja sen väliinjättäminen on ollut kohtalokasta järjettömän päänsäryn muodossa. Keväällä päätin että kerrankin yritän vähentää kunnolla ja päästä ainakin siitä riippuvuudesta eroon. Pari päivää podin särkyä, mutta sen jälkeen ei aamukahvia ole tarvinnut!

16+3
 
Terveisiä Fiumicinon lentokentältä, jossa odotetaan lentoa kohti Sisiliaa. Vatikaanissa käyty, mutta oli niin kuuma (35), että meni istuskeluksi. Ei todellakaan jaksanut jonottaa tuntia nähtävyyksiin ja kaupungillakin kierrettiin rajallisesti.

Mekin otetaan toki äitiyspakkaus, kunpa sitä tosiaan saisi jo hypistellä. Samoin oon selaillut vaunuja ja kantoliinoja läpi. Kantoliinoista tiedän jo, mitä haluan, mutta vaunut on vaikee pala. Mieluummin jotkut kaupunkikäyttöön soveltuvat ketterät ja kevyet, hyvin jousitetut ja pitkäikäiset yhdistelmät. Jaa-a :D No, onneksi ei ole kiire, varmaan rakenneultran jälkeen voi aloittaa tarpeelliset hankinnat. Joskin liinan tilaan kun sopiva tarjous sattuu kohdalle.. :rolleyes:

Valjakka, tervetuloa mukaan! Facebook -ryhmästä on moni kysellyt, mutta kukaan ei tunnu tietävän, joten ne lienee jo kaikki suljettuja. Olet kuitenkin tervetullut jakamaan ajatuksia tänne meidän kanssa.

Mamadread ja itu 13+5

Ps. Narana85, tsemppiä yötyöhön ja opiskeluun!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: narana85
Mamadread, mä en siitä ihanasta niinkään tiedä, mutta ainakin tunteikasta.
Mä oon normaalistikin herkkä, mutta tosiaan tuntuu, että tää raskaus vaan korostaa ja lisää herkkyyttä.

Että teillä on kuuma siellä matkalla.
Mä saan tarpeekseni jo näistä Suomen lämpötiloissa, vaikka ei ne ole edes samaa luokkaa mitä siellä.

Onneks sitä ei oo viimisillään raskaana näin kesällä.

Täälläkään ei millään malttais odottaa, että pääsee hipelöimään äitiyspakkauksen vaatteita.
Eli se siis otetaan, otettiin tytöillekin ja niin otetaan myös tälle tulevalle vauvalle.

Täällä ei oikeestaan sen kummempia tapahdu tai ole tapahtunut.

Siskon kanssa vertailtiin raskauksia, kun nyt kerta samaan aikaan ollaan raskaana ja samassa kuussa laskettu aikakin, aika hauska sattuma kyllä.

Me ajateltiin tässä joku päivä lähteä kattelemaan pinnasänkyjä.

Ja muutaman päivän päästä jatkuukin mulla työt jälleen.
Taitaa olla taas isompien vaatteiden vaihto, ei tää pötsi enää vanhoihin mahdu.

Aa, joo raskauden saralta sen verran uutta, että nyt tuntuu kunnolla kun pieni potkii, masun päältä tuntuu ihan älyttömän hennosti. Ihana tunne ❤

Sisko ja avomies saapuilee tänne päin perjantaina. Mitään kummempia suunnitelmia meillä ei ole, jos ilmat sallii niin ajateltiin mennä rannalle. Ja sitte ihan grillailua kotipihalla.

Ja pystyin muuten juomaan kupin kahvia ensimmäistä kertaa ties kuinka pitkään aikaan ilman, että piti lähteä oksentamaan! Voiton puolella siis. :D

Mutta ei tässä nyt muuta.
Ajattelin lähteä koittamaan, pystyiskö vielä juoksemaan, jollei, niin meen vaan kävelylenkille.

Narana85, täältäkin tsempit yötöihin! :)

Ja tervetuloa uudet! :)

Susanna & Pähkinä 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Tiistaina käytiin tosiaan ekassa ultrassa. Jännitti niin paljon, että pelkäsin antavani ylen odotushuoneen lattialle. Melkein tuli itku, kun kuultiin sydänäänet <3 Oikeastaan ihme, että ei tullut... olen yleensä tosi herkkä. Lopulta homma venyi pariin tuntiin, kun pikkuinen ei suostunut kääntymään, että oltais niska saatu mitattua. Siinä sitten pompittiin, kääntyiltiin, käveltiin, käytiin kahvilla ja oltiin ravisteltavana ja tökittävänä :D onneksi lopulta saatiin kaikki tarvittavat mitat. Ja kaikki mitä nyt ultrassa voi nähdä oli just niinku pitääkin ja pikkuinen potki ihan huimasti, vaikka minä en vielä mitään tunnekaan.
Eilen kerrottiin Facebookissa iloiset uutiset. Oltiin aika kahden vaiheilla, että laitetaanko mitään sinne, mutta lopulta olin iloinen, että laitettiin :) mulla ei ole "oikeassa elämässä" juurikaan oman ikäisiä tuttuja, joilla olisi pieni vauva tai lapsi tulossa, mutta yllättäen yksi etäisempi kaveri otti yhteyttä ja ehdotti tapaamista :)
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS ja narana85
Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan! :love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi




Tammikuun tähtöset

30.12
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi
Mötti / 27 / K-SKS / 2. lapsi
Rietu94 / 21 / KYS / 1. lapsi
nelluri / 22 / K-SKS / 1. lapsi

2.1
Musicro / 30 / 1. lapsi
Valjakka / 25 / OYS / 4. lapsi

4.1
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi

5.1
Mariani
Teetintti / 26 / TAYS / 1. lapsi

6.1
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi
Susu86 / 30 / SATKS / 1. lapsi

7.1

vevikaa / 23 / K-SKS / 3. lapsi

9.1
eveliinu / 22 / E-KKS / 2. lapsi

11.1
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi
Pin / 27 / KOS / 4. lapsi

13.1
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi

16.1
mokomat / 29 / K-SKS / 3.lapsi

17.1
pallero26 / 2.lapsi
piitu85 / 2. lapsi

18.1.
PikkuMyyh / 26 / KOKS / 1. lapsi
vauvalisko / 26 / TYKS / 2. lapsi

19.1.
särkke / 26 / KYS / 2. ja 3. lapsi

20.1
Kuurankukka / 31 / KOS / 2. lapsi

21.1
Lellu83 / 33 / KYS / 3. lapsi
mamadread / 29 / NKL / 3. lapsi

25.1.
JeVu / 29 / TYKS / 2. lapsi

26.1.
pipes / 31 / HYS / 1. lapsi

27.1.
Maddie / 22 / KOS / 1. lapsi

28.1
isbee92 / 24 / PHKS / 1. lapsi
mimmik / K-PKS
pikkuemo91 / 25 / TAYS / 1.lapsi

29.1
Patu123 / 29 / 1. lapsi
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi

30.1.
Rino / 32 / TYKS / 2. lapsi

31.1.
haukkeli / 28 / SEKS / 1. lapsi


** yht. 37 tulevaa äitiä **



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Heips vaan taas! :)

Täällä on lomasta toipuminen ottanut tämän viikon, niin en oo jaksanut kirjoitella. Kyllä voi ihminen olla kipeä kävelemisestä! Ette uskokaan, ei lopulta meinannut enää tuolista ylös päästä kun nivusiin sattui niin perkeleesti. Ja pinna oli niin kireällä, että päätä särki kolme päivää! Ei tee hyvää raskaana lomailla kolmen esiteinin kanssa :D Varsinkin miehen muksu laittoi kaikesta vastaan ja sit mun poika hermostui siihen ja siinähän olikin sit mukava lomatunnelma kaikilla. Onneksi on loma ohi ja lapset isällään, niin oon saanu rauhassa elpyä ;)

Meillä tässä oli lääkärikäynti tänään tyttären kanssa. Sille tehtiin se tähystys silloin 7.7. ja nyt oli vastaukset tulleet. Keliakiahan sillä nyt sit on, joten pitääpä laittaa kaikki ruokailutottumukset uusiksi. Ihan kuin ei olis tarpeeksi muutoksia tulossa muutenkin arkeen. No, kaipa tuohon tottuu kun tulee ensin sinuiksi uusien elintarvikkeiden kanssa. Pitää muuten meidän muidenkin käydä testeissä, kun on kuitenkin helposti periytyvä tauti ja voi olla myös piilevänä ihmisellä.

Jos sit raskaudestakin jotain. Täällä on oireet alkaneet helpottaa, suurin piirtein pysyy jo tolpillaan ja ruoka pysyy sisällä. Kaikkea ei kyllä vieläkään tee mieli syödä ja mulla onkin sen takia aika suppea ruokavalio tällä hetkellä. Onneksi on nuo vitamiinit lisänä, niin saa ainakin vauva kaiken tarvitsemansa. :) Kävin tänään ostamassa ekat mamma alushousut. Saa nähdä tykkäänkö niistä, mut ajattelin jos niistä sais enemmän tukea tuolle vatsalle, kun huomenna pitäisi mekko ahtaa päälle ja mennä miehen isän 70v juhliin. Edelleen vähän stressaa, kun en yhtään tiedä mikä olis sopiva asu sinne, ovat kuitenkin suht rennot, mut silti juhlat niin pitää kai vähän hienompaa olla. Ovat kuitenkin vasta illalla, niin mietin et palellunko sinne sit mekossa? Noo, pitää lähteä sit kotiin jos tulee kylmä. ;)

Meille kans muuten otetaan se äitiyspakkaus. Joku siitä kyseli.. Pitäis kaikki muukin hankkia, niin hyvä et on ees joku starttipaketti vaatteita sit :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa tänne taas kirjoottelen ... Maanantaina oli kiva,kun oli kaks kaveria Vaasasta käymässä,kun mulla vapaapäivää oli ja se vietettiin kaupungilla kierrellen , täälä on tän viikon eurooppalainen ruokatori
Seuraava vapaapäivä oiskin lauantai. :)
Pahoinvointia on viälä vähän ollu, mut ei enää oo tarvinnu ku kerran päivässä oksentaa eli voiton puolella ollaan
Väsymystä ja huimausta on viälä jonkun verran ja sit on ruvennut jalat kramppaan ja särkemään aina välillä töiden jälkeen voi johtua kyl noista lämpimistä säistäkin jne...

Kotidopplerilla aina välillä kuunnellu sydänääniä ja liikuttunut kun kuullu pikkuusen sykkeen ❤
Täällä ois 4.8 neuvola, malttais vaan sinne oottaa :)

Pakko kai se on yrittää mennä nukkuun ku aamuvuoroon huomenna :/ :) jalkoja särkee nyt parhaillaankin , toivottavasti saa nukuttua.. ootan niin lauantain vapaata,kun saa rentoutua ja toivon mukaan nauttia auringosta vapaapäivänä
 

Yhteistyössä