Terveisiä Brysselistä: "Tuntuu kuin täällä olisi sota."

  • Viestiketjun aloittaja Suvisten unelmaa
  • Ensimmäinen viesti
Luetun ymmärtämisessä vikaa? [kysymys]

Oletko peräti muutaman hassun negatiivisen lehtijutun nähnyt turvapaikanhakijoista? [kysymys] Jos et tiennyt, niin niitä on tullut kymmeniätuhansia. Oletko siis henkilökohtaisesti tavannut näistä kymmenistätuhansista turvapaikanhakijoista "enemmistön", jotta olet voinut tehdä tämän päätelmäsi siitä että he ovat huonokäytöksiä eivätkä halua sopeutua yhteiskuntaamme? [kysymys]
Ensimmäiseen kysymykseen en vaivaudu vastaamaan.
Toiseen kysymykseen en vaivaudu vastaamaan.
Kolmanteen kysymykseen olen jo aiemmin vastannut, että olen tavannut riittävän usean turvapaikanhakijan muodostaakseni mielipiteeni. Esitin myös sinulle vastakysymyksen ja kysyin, että oletko sinä tavannut henkilökohtaisesti "enemmistön" , jotta voit päätellä heistä koituvan vain positiivisia seurauksia?
 
vierailija
No hienoa, että aasialaisten kokemukset ovat olleet hyviä.

Mitä tulee uusien tulijoiden käytökseen, en vain näe, että joku mätämuna joukossa tarkoittaisi, että kaikki ovat. Sitten taas tuo ilmaisen elonnon perässä tuleminen.. mä en jaksa uskoa, että heitä olisi lopulta kovin paljon, mutta jos näin on, asia selviää kyllä ja heidät käännytetään, jos perusteita turvapaikan saannille ei ole.

Mites, edistääkö tällainen tulijoiden sopeutumista?

http://kaksplus.fi/threads/terveisiae-brysselistae-tuntuu-kuin-taeaellae-olisi-sota.2464419/reply?quote=31089809
Miten tyhmä ja naivi voi ihminen olla?
Vieläkö joku oikeasti uskoo, että valtaosa pakolaisista on oikeasti sotaa paossa?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Oletko peräti muutaman hassun negatiivisen lehtijutun nähnyt turvapaikanhakijoista? Jos et tiennyt, niin niitä on tullut kymmeniätuhansia. Oletko siis henkilökohtaisesti tavannut näistä kymmenistätuhansista turvapaikanhakijoista "enemmistön", jotta olet voinut tehdä tämän päätelmäsi siitä että he ovat huonokäytöksiä eivätkä halua sopeutua yhteiskuntaamme?
Outoa, että kellään ei tunnu olevan omakohtaista kokenusta mukavasta ja leppoisasta maahanmuuttajanuorukaisesta. Kun niitä nyt on kymmeniä tuhansia tullut, niin luulisi, että niihin kivoihinkin välillä törmäisi, jos kerran valtaosa sellaisia on.
 
vierailija
Mähän nimenomaan tein niin, tosin kuin sulla, mulla ei ole koskaan tapana toimia syyttäjänä ja tuomarina ennen kuin rikostakaan on tehty, Sun tapauksessa tuomion voi julistaa koska toditusaineistoa on koko palsta täynnä. :D
Eikö mielestäsi ole rikos valehdella viranomaisille?
Tai eikö ole rikollista väärinkäyttää suomalaista sosiaaliturvaa?
Käsittääkseni nämä ainakin suomalaisille on määritelty rikoksiksi, mutta eivät sitten liene koske ulkomaalaisia.
 
vierailija
Eikö mielestäsi ole rikos valehdella viranomaisille?
Tai eikö ole rikollista väärinkäyttää suomalaista sosiaaliturvaa?
Käsittääkseni nämä ainakin suomalaisille on määritelty rikoksiksi, mutta eivät sitten liene koske ulkomaalaisia.
Suomessa asuvalla ihmisellä on oikeus sosiaaliturvaan, en mä oikein usko että sos.turvan hakeminen ois rikollista, muutenhan puolet suomesta lusis vankiloissa. Väärinkäytöksistä vastaavat viranomaiset.
Meinaatkos että kaikki turvapaikanhakijat käyttävät sua hyväkseen? Tuskin tuore maahantulija edes tietää miten tää systeemi toimii ja trulkkejakin on vähän. Asiat edistyy hitaasti. Toivotaan että saadaan lisäresursseja että menis lupa-asiat ja muut nopeemmin. Suomalaisillehan se tietää töitä, mikä on aina hyvä asia.
 
ystävällinen
Luulisi. Mutta se on suomalaisten vika, että kivoihin ei törmää!!!!
Mä veikkaan samoin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ite kun hymyilee ja on ystävällinen vastapuolelle, yleensä vastapuoli tekee samoin.
Tietty tylyjä ihmisiä on aina (kaikissa lokeroissa), mutta sellasten vuoksi ei kannata kyynistyä ja unohtaa käytöstapoja seuraavan ihmisen kohdalla. :)
 
vierailija
Ei, kun ne on kaikki isis-terroristeja jotka tekee suomesta islamilaisen kalifaatin. :ROFLMAO:
Mä uskon mieluummin tosiasioihin (sotaan), kuin peloteltujen ihmisten kauhupropagandaan.
SUPO valvoo hämärätyyppejä, nukun yöni rauhassa.
Ei, vaan valtaosa heistä on tullut paremman elintason perässä tänne. Eikä siinä mitään vikaa, jos tekisi sen omalla kustannuksella.

Enkä tajua, miten tämä nyt vielä voi jollekulle kaaliaivolle olla epäselvää. Monet maahanmuuttajat ovat tämän ihan reilusti itsekin sanoneet. Mutta ei, silti ei mene joillekin perille.
 
vierailija
Mä veikkaan samoin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ite kun hymyilee ja on ystävällinen vastapuolelle, yleensä vastapuoli tekee samoin.
Tietty tylyjä ihmisiä on aina (kaikissa lokeroissa), mutta sellasten vuoksi ei kannata kyynistyä ja unohtaa käytöstapoja seuraavan ihmisen kohdalla. :)
Joo, tervemenoa vaan hymyilemään vaikkapa sinne jumbon parkkiksella hilluville miesjoukoille... voi olla, että saat ystävällisemmän vastaanoton kuin osasit odottaakaan...
 
sivusta seurannut
Outoa, että kellään ei tunnu olevan omakohtaista kokenusta mukavasta ja leppoisasta maahanmuuttajanuorukaisesta. Kun niitä nyt on kymmeniä tuhansia tullut, niin luulisi, että niihin kivoihinkin välillä törmäisi, jos kerran valtaosa sellaisia on.
Mulla on vaikka kuinka monesta, viikottain käyvät liikkeessämme. Kohteliaita olleet jokainen.
Ehkä te jotka pelkäätte vielä turvapaikanhakijoita, ette oo kuin nähneet sellasia kaukaa tai menneet äkkiä ohi.
Mun on helppo ollut olla tekemisissä nuorukaisten ja vanhempienkin kanssa kun ovat piipahtaneet asiakkaina.
 
vierailija
Suomessa asuvalla ihmisellä on oikeus sosiaaliturvaan, en mä oikein usko että sos.turvan hakeminen ois rikollista, muutenhan puolet suomesta lusis vankiloissa. Väärinkäytöksistä vastaavat viranomaiset.
Meinaatkos että kaikki turvapaikanhakijat käyttävät sua hyväkseen? Tuskin tuore maahantulija edes tietää miten tää systeemi toimii ja trulkkejakin on vähän. Asiat edistyy hitaasti. Toivotaan että saadaan lisäresursseja että menis lupa-asiat ja muut nopeemmin. Suomalaisillehan se tietää töitä, mikä on aina hyvä asia.
Oletko oikeasti vähän tyhmä?
Mitä hyödyttää, vaikka saisimme maahanmuuttobisnekseen satoja uusia virkoja???
Ymmärrätkö, että kaikki ne palkkamenot muiden kustannusten lisäksi maksetaan verorahoista.
 
vierailija
Ei, vaan valtaosa heistä on tullut paremman elintason perässä tänne. Eikä siinä mitään vikaa, jos tekisi sen omalla kustannuksella.

Enkä tajua, miten tämä nyt vielä voi jollekulle kaaliaivolle olla epäselvää. Monet maahanmuuttajat ovat tämän ihan reilusti itsekin sanoneet. Mutta ei, silti ei mene joillekin perille.
Tekeekö se ihmisestä rikollisen jos liikkuu paremman elintason perässä? Helppohan se suomalaisen kermaperseen on ylellisyyden keskeltä huudella että on väärin elää mukavasti, että jäisivät vaan sinne kaaosta poteviin maihin ootteleen että isis leikkaa jalat poikki jos eivät liity.
 
vierailija
Mulla on vaikka kuinka monesta, viikottain käyvät liikkeessämme. Kohteliaita olleet jokainen.
Ehkä te jotka pelkäätte vielä turvapaikanhakijoita, ette oo kuin nähneet sellasia kaukaa tai menneet äkkiä ohi.
Mun on helppo ollut olla tekemisissä nuorukaisten ja vanhempienkin kanssa kun ovat piipahtaneet asiakkaina.
Aika jännä. Meillä asiakkaina on käynyt lähinnä niitä vittupäitä. Toki asiallisiakin osunut joukkoon, mutta vähemmän.
 
vierailija
Tekeekö se ihmisestä rikollisen jos liikkuu paremman elintason perässä? Helppohan se suomalaisen kermaperseen on ylellisyyden keskeltä huudella että on väärin elää mukavasti, että jäisivät vaan sinne kaaosta poteviin maihin ootteleen että isis leikkaa jalat poikki jos eivät liity.
Tämä kermaperse on ikänsä tehnyt töitä sen kermansa eteen. Kuten sanoin, minulla ei ole mitään ongelmaa, jos joku tulee töihin suomeen hankkimaan omat kermansa. Mutta sitä en hyväksy, että joku tulee tänne vaatimaan osaansa minun rankalla työlläni ansaitsemasta kermasta. Mielestäni se ei ole reilua.
 
vierailija
Oletko oikeasti vähän tyhmä?
Mitä hyödyttää, vaikka saisimme maahanmuuttobisnekseen satoja uusia virkoja???
Ymmärrätkö, että kaikki ne palkkamenot muiden kustannusten lisäksi maksetaan verorahoista.
Mä maksan ilioiseti veroni, maksatkos sinä?
Maksan veroni ilolla sen vuoksi, että meillä tässä maassa on sosiaaliturva ja muut turvaverkot sekä julkiset palvelut. Se vaan että tää porvarihallitus ei taida oikein ymmärtää veroeurojen tarkotusta kun ovat kaiken yksityistämässä. Huonompi juttu. :(
 
vierailija
Tämä kermaperse on ikänsä tehnyt töitä sen kermansa eteen. Kuten sanoin, minulla ei ole mitään ongelmaa, jos joku tulee töihin suomeen hankkimaan omat kermansa. Mutta sitä en hyväksy, että joku tulee tänne vaatimaan osaansa minun rankalla työlläni ansaitsemasta kermasta. Mielestäni se ei ole reilua.
Mitä sä sitten vingut. Kaikki tuntemani mamut tekee töitä ilolla ja jaksavat päälle käyttäytyä hyvin. Sä se jaksat vain valittaa vaikka mitään ei puutu ja anna kun arvaan, työpaikkakin on perseestä?
Suomalaisille itkupilleille mikään ei riitä eikä mikään oo hyvin. Koskaan.
 
vierailija
Tekeekö se ihmisestä rikollisen jos liikkuu paremman elintason perässä? Helppohan se suomalaisen kermaperseen on ylellisyyden keskeltä huudella että on väärin elää mukavasti, että jäisivät vaan sinne kaaosta poteviin maihin ootteleen että isis leikkaa jalat poikki jos eivät liity.
Olet typerin ihminen aikoihin. Voi luoja mitä mielen köyhyyttä. En voi sanoa mitään muuta.
 

Yhteistyössä