The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Joko kaikki on heränny päivään ja ruvenneet ahkeroimaan?
Huomenta kaikille!
Herännyt hyvinkin, vaikkei nukuttanut sitten yhtään: kiehautin mansikoista hilloa yöllä. Onnistui todella hyvin, kun kattila oli laakea, haihtui nestettä sopivasti. Laitoin luomuhunajaa lopuksi siihen vain vähän ja ihan riittävästi kuitenkin:)
En tykännyt keppihevosjutusta - kuka lienee laittanut. Enkä tiennyt et sellainen on tehtykään...
Mut nyt täytyy kerätä loput rikkaruohot kukkapenkeistä, ennen kuin tämä viimeinen kortteli (=kuun neljännes ennen uuttakuuta) hurahtaa ohi. Ruohosilput levittelen yöllä jo, koska sitä tulee lisää. Ilman keräävää ruohonlleikkuria olis aika turhauttavaa touhua, täytyy sanoa ja meidän kone on ostettu käytettynä- merkkiäkään en ole huomannut katsoa:)
Kaikki kasvaa hienosti tällä systeemillä, mutta herukat kypsyy koko ajan ja pian on niiden keruun aika... Aijoo: veskoita ei saa unohtaa: ne risukot täytyy leikata pois nyt, niin eivät kasva uutta versoa tyvestä, kuten niillä on tapana. Muistutin siis itseäni taas...!
http://www.ts.fi/uutiset/maailma/2730276/Aurinkoenergialla+toimiva+lentokone+paatti+maailmanymparimatkansa
---tärkeä linkki mukaan:)
 
vierailija
Milloin Paula nukut, kun yöllä hoitelet puutarhaa ja keittelet hilloja?
Mulla on sellainen systeemi, että annan unen tulla, kun on tullakseen tai miten milloinkin - taidan tulla toimeen aika vähillä unilla kuitenkin. Eilen aamulla taisin nukkua pitempään, joten ei sitä aina tarvi niin paljon. Unettomuutta ei ole olemassa - ainoastaan ajoituksen taito - tai taitamattomuus:)
Pikkupuput- sellaiset nyrkinkokoiset - pitävät seuraa tuolla pihalla. On ne niin söpöjä, eivätkä kauheesti pelkää - emot tosin luikkivat muualle. Tuoksut kaikista kasveista on yöllä niin ihania, että se valvominen itsessään unohtuu kokonaan. Jos joku on kuullut flow- tilasta, se tulee siellä hyvin helposti, vaikka olis kuinka ärsyttäviä riivittäviä.

Edelliseen postaukseen liittyen täytyy laittaa talteen tämä... siis jos joskus myöhemmin katsottavaksi:
 
vierailija
Jos joku ei ole kuullut ruohosilpusta, tässä siitä asiaa, mutta esimerkiksi meillä ei ole kylvetty ensimmäistäkään heinänsiementä minnekään... Se silppu laitetaan kasvien ympärille suojaamaan kastematojen elämää auringolta ja ne kastemadot sitten pitää maan kunnossa. Kaikki kasvaa - eikä muuta lannoitusta silloin tarvikaan, välttämättä:
http://www.jarki.fi/fi/viherlannoitusnurmi
Niin, täällä foorumilla piipahdan välillä - jäseniä oikomassa. Siksikin olen usein ihan pihalla muiden keskusteluista:)
 
Mä olen monasti taloyhtiön talkoisiin yrittänyt saada paikalle oksasilppuria, mutta hallitus ei ole innostunut asiasta. Viime syksynä tuli lavallinen risuja ja oksia, kun pihalta siivottiin isoja pensaita pois. Heidän mielestä on ok maksaa lavallisen hävityshinta kuin vetää ne silppurin läpi ja levittää pensaiden juurille.
 
Huomenta! Heräsin kummaan mökään ja ajattelin talkkarin puuhaavan jotain pihalla. Avasin makkarin oven ja kävelin kuumana aamuna puolalastomana keittiön keittämään kahvia, kun vastassani oli raksaukko jonkin vekottimen kanssa mun partsilla! Niin että kiitos vain nimeltämainitsematon taloyhtiö, kun jätätte tiedottamtta asukkaille heidän vuokrakämppien kunnostustöistä ja siitä, että sinne tulee vieraita ukkoja hillumaan laitteiden kanssa. :cautious:
 
Kysynpä seuraavaa, missä säilytätte keittokirjoja ja lehtiä? Ei oikein löydy hyvää paikkaa, joten ne majailee telkkarin alla olevassa senkissä. Tarvitsisin sen tilan kyllä ihan muuhun säilytykseen. Keittokirjoja on paljon ja ne eivät mahdu keittiöön. Lehtiä tulee paljon ja osan säästän vuoden verran (n)
 
Ei varmaan mikään mut en osta mitään kun en tiedä minne haluun asettua.Olis helppo jos työpaikka olis lähellä mutta kun sinne on matkaa ihan kivasti.Ei mulla oo kiire ostaa mut muilla tuntuu olevan ongelma sen suhteen.
Kutsut kotiasi nukkumaluukuksi, joten oletan ettei se ole kovin viihtyisä -> ostamalla oman saa mieluisan. Looginen johtopäätös.
 
Huomenta! Heräsin kummaan mökään ja ajattelin talkkarin puuhaavan jotain pihalla. Avasin makkarin oven ja kävelin kuumana aamuna puolalastomana keittiön keittämään kahvia, kun vastassani oli raksaukko jonkin vekottimen kanssa mun partsilla! Niin että kiitos vain nimeltämainitsematon taloyhtiö, kun jätätte tiedottamtta asukkaille heidän vuokrakämppien kunnostustöistä ja siitä, että sinne tulee vieraita ukkoja hillumaan laitteiden kanssa. :cautious:
Tarjositko ukkelille kahvit :coffee:
 
Kysynpä seuraavaa, missä säilytätte keittokirjoja ja lehtiä? Ei oikein löydy hyvää paikkaa, joten ne majailee telkkarin alla olevassa senkissä. Tarvitsisin sen tilan kyllä ihan muuhun säilytykseen. Keittokirjoja on paljon ja ne eivät mahdu keittiöön. Lehtiä tulee paljon ja osan säästän vuoden verran (n)
Lehtiä ja lappusia kirjoituspöydän laatikossa, kirjoja (muutama) keittiön työpöydällä. Koristeenahan noi on. Aina jos tarvii jotain uutta kokkailla, niin katon netistä.
 
Kutsut kotiasi nukkumaluukuksi, joten oletan ettei se ole kovin viihtyisä -> ostamalla oman saa mieluisan. Looginen johtopäätös.
Niin sä meinaat että vuokra asunnot ei voi olla viihtyisiä ja kun ostaa oman niin se sitten on....kyllä mä tästä tykkään ja paljonkin,siisti ja kaikkea mut liian pieni. Ei mun tarvi selitellä päätöksiäni kenellekään,varmaan ehin sen omanki joskus ostaa jos haluan.
 
Keittokirjat ovat mummulassa "hoidossa" kun tässä kämpässä ei oo kirjahyllyä. Lehdet, jotka haluan säilyttää tovin, heitän isoon ikean muovikassiin ja potkaisen kassin puusohvan alle. Sieltä se on hyvä kaivaa kun pitää vipata sinne uusi lehti jtai etsiä vanhasta resepti.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä