toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
jeppistä: juu yritys on kyl kova etten kauaa olisi pystyssä. tänään taas päivä lisää masuelämää jäbykälle. pääsis vielä sen reilu kaksi viikkoa nii oisi jo paljon isompi ja keuhkoilleen vahvempi kuitenkin. hermojen päälle tää jatkuva pelko alkaa käymään kyl jo pikku hiljaa.
mut jospa tämä tästä. lyhythän tämä loppu enää sinänsä on ku jo tänne asti päästy porskuttamaan. ja sinänsä ku 24 viikolla oli ekat merkit ulostulosta niin hyvinhän täs on kohta kuus viikkoa pelattu aikaa kuitenkin.
tyhmä olin ku aloin täs välis liikkumaan ja siivoileen ku aukeaminen pysähty.. :headwall:
likan sairastaminen väliin tietty myös otti veronsa ku oli pakko kantaa ja nostella.
mut touhusin kyl hulluna muutakin mitä ei ois pitäny. :headwall: :headwall:
et en tiiä onko siit vai kapinoiko luonto vaa mua vastaan nii kauheasti. :kieh:
mut minkäpä enää auttaa valittaa. ku tilanne meni tähän eikä se paremmaksi muutu enää. täytyy toivoo et pysähtyisi tuo kohdunkaulan kypsyminen toviksi nyt nii pääsis vähän etiäpäin vielä. ja huomaa kyl et toi lepo on auttanu aikast paljo. tosin ens viikolla olen si tytön kans kaksin ilman apuvoimia. nyt ku talviloma tääl nii pojasta hurja apu ku vie likan ulos ja leikkii tääl sen kans. et en tiiä mite ens viikol käy sit. mut oon päättäny etten ennen rv32 kuitenkaan suostu synnyttämään.. :LOL: :LOL:

nemika+jäbä (joka myllää aivan hulluna) 30+4 :saint:
 
Merika ja Jeppistä: Juu viidettä lasta odotan ja eka kerta kun jäin kiinni seulassa,turvotusta oli 1.7 eli ihan norm.Tiesin kyllä sen että ikäni jo hälyttää...mutta on tämä nyt niin masentavaa.
Ens viikon torstaina on aika keskussairaalaan...ensin vaan jutteleen lääkärin kanssa ja tehdään uusi ultraus.Siinä sitten päätetään tehdäänkö punktio vaiko ei.
Pidän kyllä vauvan jos sillä vain on mahdollisuukset elämään....mutta silti haluaisin tietää onko vauva kromosomeiltaan norm.Niin epätietoisuus on kamalaa..Täytyy kai vaan alkaa asennoitumaan siihen punktioon...onneksi en ole lukenut siitä mitään kauhutarinoita.
 
kristiina67 : Minä en käynyt ollenkaan np-ultrassa vaan menin suoraan lv.punktioon. Halusin varmuudeksi tietää nuo kromosomijutut eli onko terveet koska tätä ikää on jo tänkin verran. Oli hyvin nopea ja yksinkertainen homma ja saadulla tiedolla on ollut valtava merkitys siihen että on pystynyt nauttimaan tästä mahan kasvattelusta. Joten tsemppiä sulle mitä ikinä päätätkin.
 
Karpalo-67:Tuntuu tosiaan että tämä odottamisen onni on pysähtynyt paikoilleen ja huoli vauvan terveydestä on aina mielessä.
Toimenpiteen tekijä on kyllä osaava ja kokenut äitiyspoliklinikan ylilääkäri....nooh kyllä tämä tästä. :)
 
kristiina: älä suotta huolehdi, kyllä se menee hyvin. kokenut lekuri vielä, niin aina parempi. mun istukkatutkimuksen tehnyt lekuri oli kyllä erikoistunut, mutta nuori joten tuskin hyvin kokenut. sama lekuri teki istukkatutkimuksen myös mun systerille pari kk aiemmin ja tyri senkin... itsellähän vaikka repi kolme palaa istukasta, oli näyte liian pieni eikä sitä pystytty loppuun asti tutkimaan. tuli vaan siitä vähäisestä se tieto trisomia 16:sta. pyysin kyllä suoraan äitipolilta lapsivesipunktioon toisen lekurin, joka otti sen tosta vaan. tosin se lienee helpompi muutenkin.... tieto lisää tuskaa mutta onhan epävarmuuskin kauheata...

nemika: hyvä et vieläkin siellä pyristellään... muistahan et tarkoitus ois se 40 viikkoa yrittää, joten älä nyt ala riekkumaan jos pari viikkoa vielä saat sinniteltyä :LOL:
mökö mölkkyää kans älyttömästi taas, mutta väärinpäin... mä muuten keksin syyn näihin perätiloihin (samaan sukuun tulossa parin vkon päästä yksi muksu joka kans pt; ilmeisesti eilen yritetty kääntää mut en tiedä miten käyny). nimittäin varmana nää johtuu karkausvuodesta :LOL: :LOL: kato vaan ni mökö kääntyy karkauspäivän jälkeen :LOL: :LOL:

jeppistä ja perämökö 31+3
 
jeppistä: juu kääntyy se perämökö vielä varmasti.. :LOL:
juu mie en osaa haaveilla siitä 40 viikosta edes.. :(
jos pääsis edes tuoho 33-34 nii oisin tosi onnellinen. ku toi 40 viikkoa on täysi mahdottomuus täällä. :(
tänään on supistelluki taasen vaiks olen levänny. mut toivon et rauhoittuu mahd. paljon ku eilinen oli kuitenki tosi hyvä päivä.
mut olen raivonnu kaikesta puhelimes puolelle suvulle ja muksuille ku pinna pukkaa kiristymään tän ainaisen stressin takia.
soitin äippäpolille ja kyselin tuota aukeamista paljonko se mahtaa olla ku en mittoja saanut. niin alle sentin oli paikat sisäsuulta auennut silloin. mut toi kohdunkaula ku oli lyhentyny nii hurjasti. 1.8-2.1 cm oli enää jäljel.
et lepoa lepoa vaan yritettävä. onneks noita iltasarjoja alkanu tos maatessa seuraamaan nii jää koukkuun niinpä tulee si joka ilta noi saippuasarjatki tuijotettua lukuun ottamatta kauniita ja rohkeita. :LOL: :LOL: :LOL:

nemika ja raivojäbä 30+4
 
Jeppistä: vai sä haluat elää jännityksessä :) Musta välillä tuntuu et täällä mahassa onkin poika ja olen kuullut puhelimessa väärin sukupuolen. Toki poika sana poikkeaa paljon tytöstä :D Oon ostanut muutamia pieniä ihania tyttöjen vaatteita ja mies tekee kiusaa et mitäs jos on sittenkin poika. En kyllä kehtaa enää uudelleen soittaa TYKS:iin ja kysyy. Onneks viis tuttua on raskaan et kyllä niille vaatteille käyttöä olis. Ei raskaus on ollut tosi samanlainen kuin esikoisesta ja tytöltä siksi tää on tuntunut alusta asti. Vaikka ei se tunteesta kiinni ole.

Jos mökö ei käänny, annatko jonkun yrittää kääntää sitä?
Kyllä se kääntyy, on sillä vielä aikaa.

Neminka: pidä vain jalat ristissä. On toi varmaan tosi stressaavaa kun ei mitää saa tehdä. Onneks on tää netti. Mä olen ihan jäänyt koukkuun, mies poistuu takavasemmalle kun emäntä valtaa koneen.
 
merika: jos tää perätilamöntiäinen ei käänny, niin saavat kyllä yrittää sitä ulkokäännöstä. sen verran olen päättänyt, etten alakautta pt-muksua lähde tekemään, joten sama yrittää kaikkensa et normaalin synnytyksen sais... :eek: on sil viel aikaa tietty; äippäpolillakin sanoivat et sit viikolla 36 varmistuu vasta tarjonta, joten ei kait pitäis hätäillä. mutta tulee vaan mieleen, et voiko tää lastenteko olla oikeesti näin hemmetin vaikeeta? :headwall:

nemika: noikin mittaajat mua naurattaa... kun ultralla katottuna rakenteissa kanavaa oli jäljellä 5-6 cm, niin sillon kolme viikkoa sitten sama lääkäri ultralla katsoi ja jäljellä 3 cm. no nyt kolme viikkoa myöhemmin oli niiiiin noheva nuori tyttö-lääkäri (oli jo mun ekaa tehdessä tuuraamassa paikallista lekuria) et vielä sormella tunsi 2,5 cm :LOL: :LOL: merkkas kuiteski 2 cm kun kuuli et edellinen merkintä 3 cm (3vkoa aiemmin) oli ultralla katottuna :LOL: :LOL: ihan mielenkiinnosta odotan seuraavaa kysin keikkaa sillon viikolla 36 et minkä verran sillon jäljellä vai joko on koivet ulkona :LOL: pitää soitella huomenna niitä tuloksia ettei vaan joku pöpö nyt aiheuta näitä suppareita. on niin perkeleen tiukkoja ja kyl tuntuvat ihan alhaalla kipeeltä et ihme jos ei täällä oikeesti paikat enempää aukea! en mä pelkkään supisteluun heräis, kyl se kipu herättää =)
jos sulle tulee lähtö sairaalaan, niin huikkase edes sen verran lähtiessä niin tietää vaaviuutisia odotella

ja koukussa ollaan täälläkin!!!!!!!
 
Hei!
vaihdoin nimimerkin xxy:sta kun ei tuntunut enaan sopivalta. Rakenne ultra pari paivaa sitten ja oikein normaalilta kaikki naytti, ei merkkiakaan mistaan poikkeavasta! :) Uskaltauiduin muutamat vaatteet jo ostamaan ja kaytiin katselemassa vaunuja ym. valmiiksi, luultiin etta ollaan aikaisessa mutta kuulemma toiset ostavat jo viikolla 12 pinnasangyt ym..
Poika kasvanut niin hyvin etta isompi kuin mita LA ennustaisi, tosin vain 4 pvaa mutta kuitenkin.

Jeppista: Babybrain vaivaa kun vahan hidas sytytys, olen lueskellut teidan tuskailuja peratilatarjonnasta ja nyt vasta tajusin etta kiinalaisessa laaketieteessa kaytetaan akupunktio pisteiden aktivoimista jotta vauva kaantyy. itse opiskelin sita hieman ja on tutkitusti todistettu etta aktivoimalla moksatikulla(sikarin nakoinen hitaastipalava lampotikku) pistetta joka sijaitsee isonvarpaan juurella 80% vauvoista kaantyi raivotarjontaan. Itse asun ulkomailla mutta uskoisin etta suomessakin on esim shiatsu terapeutteja jotka voivat asian kanssa auttaa. eli jos asiantunteva henkilo jostain loytyy neuvomaan ja aluksi nayttamaan pisteen aktivointia voi sitten tehda itse kotona kunnes vauva kaantyy.
toivottavasti ei kuullostanut liian sekavalta, voin yrittaa selventaa jos haluat tietaa lisaa?
 
jeppistä: juu huikkasenhan minä =) mut en aio nyt pariin viikkoon lähteä kyllä. eilinen oli kyl supparipäivä kokonaan. vasta illalla saunas rauhottu supistelu ja yö meni hyvin. en ainakaan tiedostanna yhtään supparia.
raivosin ku hullu eilisen päivän kaikille, sain si illalla pyydellä jo anteeks ku pinna vetelee nii tiukoilla tän asian kans. =)
mut jospa tänään helpompi päivä sitten olisi.
ukolla kivaa tehdä päivät raskasta työtä ja jatkaa imurin varres ja pyykin pesussa kotona.
illalla uhmasin ja kävin ulkona viemässä tinteille jyviä lintulaudalle. nii kyl toi raitisilma oli nii ihanaa et meinasin kantaa sängyn ulos et saan raitista ilmaa... :LOL: :LOL: ¨
pääasia et vielä yhdes kasassa ollaan. jäbä potkii ja riehuu nii et meinaa tulla jo ihan nahasta läpi. ja raivotarjonnassa viel onneks..mut hillitön potkuttelija on..enpä oo aiemmilta tollasta sotaa mahan läpi nähny..tiiä ketä vastaan se siel messuaa vai nykiikö ite tuota sisäsuuta auki :LOL: :LOL:

nemika+raivojäbä 30+5 ja päivä taasen lisää...jeeee... B)
 
heinähattu: jee, mistä kohti ihan silleen tarkalleen sitä pitäisi painella? ulko- vai sisäsyrjältä, päältä vai jalkapohjasta? nyt taitaa mun päivät ruveta kulumaan pottuvarpaita pyöritellen.... jos vaan voit tarkemmin selostaa, niin kaikki konstit kyllä kokeilen! :heart:
onnea teille sen rakenneultran puolesta! :heart: :flower:

nemika: mäkin jopa tänään uskaltauduin ulos. aurinko paistoi, niin olipa tosi nastaa ekan kerran moneen päivään päänsä ulos laittaa! mulla vaan supistelee ja sit tänään soitin neuvolaan niistä tuloksista. ja onhan siellä perkele taas joku tulehdus... oon kyllä sitä mieltä, et viimeks kuuri tempastiin tosta vaan samana päivänä ja liekö se pöpö sitten ees hävinnytkään. nyt joudun odottamaan ensi keskiviikkoon asti viljelyn tulokset, jotta tietää mikä pöpö ja kuuri sitten sattuu oikeaan. voisin sanoa, että vit...aaa! ja nyt sit pitäisi ottaa rauhassa nää päivät ennenku kuurin saa. ai mitenkä sen teet kakrun kaa? yöllä jälleen heräilin supisteluihin ja mietinkin, et tuskin mökö edes pystyy kääntymään, kun heti pienimmästäkin liikkeestä vetää mahan kovaks. ei kait se mikään fakiiri ole kun ei kohtu anna pätkääkään tilaa supisteluiltaan. jospa tuo heinähatun konsti ja se ens viikon kuuri sen verran rauhottas tilannetta, että ois mökölläkin tilaan voltti heittää! :eek:
 
Minun oli tännekkin pakko tulla kertomaan hyvät jälkitarkastusuutiseni! Km oli siis tasan 3 viikkoa sitten ja tänään ultratessa lääkäri sanoi, minun ovuloineen jo, oikein 2 munasolua irronnut ja kohdun limakalvo alkanut kasvamaan, joten saan ne odottamani menkat viikon-2 viikon sisällä!
Sitten hän kovasti toivotti Onnea ja tervetulotti uudestaan varhaisultraan, eli vauvaa alamme heti "työstämään" kun menkat ovat olleet!
Voi, että olen onnellinen, un elämä taas palautuu "normaaliksi" Ihanaa vauvan odotusta teille kaikille pinossa myös!
Minä täältä yritän raskautua mahdollisimman noepeasti myöskin! :heart:

Rakkaudella rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Ihana kuulla, että olette noin hyvin päässeet jatkamaan elämäänne raskaan kokemuksen jälkeen. Niin se vaan elämän kiertokulku jatkuu ja toivotaan, että plussauutisiin ei mene kauaa! :hug: Ja kun tulet seuraavan kerran raskaaksi, niin toivottavasti tämä ketju ei ole se ajankohtainen muutoin, kuin meille ilouutisten kertomiseen.... :flower: :heart:
 
rouva pikkumyy: ihana kuulla että elämä jatkuu siellä :hug:
toivotaan pikaisia plussa uutisia sinne nyt vaan. kovia olette kokeneet mutta ihailtavasti porskutat asioiden kanssa eteenpäin. :hug:
ja toivotaan ettet joudu ikinä tälläiseen ketjuun mukaan enää vaan että kaikki menisi hienosti. :hug:

jeppistä: tääl taas parempi päivä. eilen ku suppaili nii hitosti. tänään saanu olla suht rauhassa noilta suppareilta. mikä vähän toiveita nostattaa nyt. :)
jospa kaikki menisikin hyvin ja vähän paremmille viikoille kuitenkin.
tähän lepoon alkaa kyl tottua pikkuhiljaa vaiks vaikeeta on makuulle pysyä. sisällä tosin köpöttelen varovasti väliin ku paikat tilttaa kiinni. ja sen mikä on pakko lasten takia ruuat lämmittää ja vaatteet pukea jne. mut vähiin olen passaukset jättäny.
lasken vaa päiviä millo uskaltaa liikkua si vähän enemmän. ulkona en uskalla pahemmin käydä. päiväheinät vien elukoille päiväl ja imppaan raitista siinä samal minkä kerkien :LOL:
maanantaina varmaan tuikkaavat sitä kortisoonia sit mulle niin pakko pysyä aloilla sinne asti et kerkiee pistämään varmaan. tosin ukolle vannotin et uskaltaa saunaoluet ottaa etten meinaa pariin viikkoon synnyttää kyl :LOL:
mut on tää landella olo sinänsä eristettyä elämää ku ei nää ku ohi ajavia autoja tuos väliin.
mistään ei tiedä mitään.eikä ihmisiä nää ku telvisiossa..
:LOL: :LOL:

tänään meinasin kauppaan lähteä mukaan ku ollu nii hyvä päivä mut sit ei uskaltanu kuitenkaan vielä. :( tuntuu jo et on sellases laskuhumalassa ku ei raitista ilmaa saa..
samanlainen hönttiolo.

jospa saisit nyt oikeat mömmöt tulehdukseen nii lähtis piinaamasta sua tollaset.
ja saisit supparit rauhoittumaan sitten.ollaan me aina melko onneton kaksikko kyl :LOL:

nemika+jäbä 30+5
 
Heinähattu: Kiva kuulla et kaikki on hyvin. :heart: onnellista loppuodotusta sinne

Rouva pikkunyy:Sinulle myös tsemppiä uuteen yritykseen. Mukava kuulla, että kaikki on mennyt hyvin ja elämä jatkuu. Kohti kevättä :heart:

 
nemika: juu onneton kaksikko, heh. älä nyt laske päiviä kun malta rauhottua et saisit kokea sen ilon, mitä on punnertaa se kolme puol kilonen maailmaan.... :LOL: sulla kun vieläkin jäbä on rt, niin saisit viel alakautta sen tehdä :LOL: :LOL: kato se tarkoitus on vieläkin 40 viikkoa, ei 32!!!!! :p meikä on yrittäny ettiä netistä siitä varvaspunktiosta ja jotain löysinkin, mutta edelleenkään en tiedä mistä kohti sitä pitää painella! niitä pisteitä kun taitaapi olla miljoona. jospa se heinähattu kerkeis selittää tarkemmin :ashamed:
isäntä töissä ja ekan kerran varmaan muutamaan viikkoon kävin hepan ottamassa sisälle ja hain postin 100m päästä. oli kyllä niin kestosuppari, et ei oo hinkua uudestaan. ja tää supistelee varmaan toistakymmentä kertaa tunnissa; levossa taitaa jopa 10 minuuttia pitää väliä! mut sano se neukkutäti et leukkarit kolmella plussalla, joten kait siel pikku tulehdus on :LOL: nämä vaan laittaa pelkäämään enemmän tätä supistelua, kun yksi syy keskenmenoihin on äidin tulehdus :eek: sehän tästä vielä puuttus et meikä ois kohta leikkauspöydällä :LOL: viikkoja 31+4.....

voihan trisomia 16 ja perätilat! :LOL: have a baby, have fun :LOL:
 
kopion tekstin netistä kun oli selkeämmin selitetty kuin mitä tuo minun selitys.Tässä kyse onkin pikkuvarpaan juuresta eikä ison varpaan. saatoin muistaa väärin, kuten sanottu, aivot menossa kovaa vauhtia puuroksi..
eli:
A very successful "do it yourself" technique with a proven high success rate is to use locally applied heat treatment.

The heat from burning moxa sticks can also be used to stimulate the baby's movements and encourage it to turn. These sticks, shaped like cigars, are available from herbalists, Chinese medicine stockists and some acupuncturists (who use moxa sticks for other purposes) and they contain tightly rolled dried leaves of the mugwort plant. They are very inexpensive and two sticks will be needed - they can be used several times.



Sit on a chair and place each foot on a book with your little toes hanging over the edge. Place each stick on another book with the tip in the gap.



Light the sticks (they burn with no flame but an intense heat and pungent smell) and position the hot tip as close as possible to the outside of each little toe, with the heat directed at the point just above the toe nail. Leave in place for 20 minutes. Be careful not to touch the skin as you will burn yourself. The heat should be as strong as you can tolerate, for the best effect.



After a few minutes, you will notice the baby begin to kick and move. The primary aim of the moxibustion treatment is to encourage the baby to move around and thus increase the effect of gravity which will help the heaviest part of the baby (its head) to turn over and enter into the pelvis.

This simple treatment is best done just before bed, starting at 34 - 36 weeks. It takes several hours for the baby to turn, and this will be easier if you are lying down, because the baby will not be sitting as firmly into the pelvis. Continue over several nights, or until the baby has turned itself.

A randomised controlled trial indicates that at approximately 70% of breech babies will turn using this method. If the baby does not turn from its breech position, external cephalic version should be attempted just before labour begins.

If, after trying the moxibustion and/or external cephalic version, the baby does not move into a head down position, there may be a good reason why the baby prefers to remain in the breech position -perhaps the placenta is positioned low down, limiting the space for the baby's head in the lower part of the uterus or the uterus itself is shaped unusually and is restricting the baby's movements. If the baby does not turn easily, then it must be assumed that the baby needs to stay where it is, and options for the birth (either by caesarean or vaginally) will need to be considered.

eli kyse ei ole painelusta vaan pisteen aktivoimisesta lämmöllä. uskoisin että noita moksa tikkuja suomestakin saa.
yleisesti ottaen jalkojen hieronnassa pitää olla hieman varovainen koska on pisteitä joita aktivoimalla saatetaan käynnistää synnytys ja sitähän ei nyt ihan vielä haluta.

jos googletat chinese medicine breech babies tai vastaavaa löytyy muitakin vinkkejä. toivottavasti englanninkieli ei liian vaikeaa, voin yrittää suomentaa jos haluat?
onnea yritykseen! =)

Heinähattu ja Elmeri 20+1
 
jeppistä: tääl eiline suht hyvä. illalla nappas kerran kunnon supparin ja aamul yhden. täytyy täs toivoa et menee ny maanantaihin ilman isompia suppareita mahd. hyvin.
ukon serkun emäntäki sai tänään jostain tietää et vauva tulos.. :LOL:
eikä ne asu meistä ku n.10km pääs. et hyvin tää on hiljaiselossa pysyny tää vaavin tulo nähtävästi vieläkin. ku kohta on jo ulkona :LOL: :LOL:
ukolla tuntuu olevan pinna kireellä näin aamusta jo ku joutuu kaiken tekemään.
näkeepähän ny mitä mä teen. ja teetätän sil kuitenki murto-osan siitä mitä ite tekisin.
et have a nice day tännekin :LOL: :LOL:
poitsu pitäis mummolaan päästää yökylään ku on viikon tuos jeesannu mua. pääsee omiin touhuihin eikä äiti passuuta koko aikaa =)
mietin uskaltaisinko sen verran auton kyytiin ku mökkihöperyys meinaa iskeä.
ja lepo menee muuten mut ku ei liiku nii noi levottomat jalat iskee iltaisin nii et eilen meinasin moottorisahan hakea ja jalat hurauttaa irti. :kieh:
ei enää magnesium auta ku makaa vaan. :( pakko se oli käpötellä sit pitkin kämppää hissukseen et sais nukuttua edes jotenki.

mut tädin mies on akupunktiolääkäri. taidan lähettää sen sinne mökön luokse :LOL:
kyl se kääntyy kuule viel. sil on aikaa viel monta viikkoa tehdä se vaiks tuntuu ettei kunnolla mahtuisi. mut mahtuu se varmasti ja kääntyy. se ei tykkää vaa roikkua siel pää alaspäin vielä.
kiitos tuonne viikolle 40 tsemppauksesti mut nykyään ku sitä on kasvanu täs "ikuiseksi optimistiksi" niin melkein uskoo tuohon 32 vielä ennemmin :LOL: :LOL:
mut eihä sitä tiedä mite yllätän ja synnytän vasta kesäkuussa :LOL: :LOL:
teen enkat siinä :LOL:

mökkihöperö nemika+raivojäbä 30+6 (huomenna viikon vaihto) jeeeee!!!!!! :wave:
 
Voi teitä supparilaisia Jeppistä ja Nemika! On se varmaan ilkeetä kun kun koko ajan mahaa kiristää :hug: Rupesin itekin miettimään noita suppareita, kun itsellä ei niitä ennenaikaseti yhtään ole. Ekalla pojalla oli kuukauden verran, tulehduksen takia, mutta syntyi täysiaikaisena. Mullahan meinataan että käynnistettäisiin, mutta en taida suostua, on meinaa hirveet kivut, ne keinotekoset. Viimesin poika käynnistettiin ja poika syntyi tunnissa, meni meinaa lapsivedet. Pisin synnytys on kestänyt 3h 25 min ja lyhyin ton tunnin.
Kyllä se on on kumma, kun yhden murheen saa pois päiväjärjestyksestä, niin tilalle tulee toinen. No lopputulos on varmasti senarvoinen, vaikkei se siltä nyt varmaan tunnu. Nemikalle ja Jeppikselle :hug: :hug:

Onnea Ensikertalaiselle normaaleista tytön kromosomeista ja Heinähatulle rakenneultrasta.
Rouva pikkumyylle tsemppiä ja eikun vauvantekopuuhiin. :heart:
 
jade-julia: kyllähän tämä päivien laskuksi menee et jäbä masussa pysyisi mahd. pitkään.
noi supparit vaa tehny tuhoa tuol nii paljo et usko meinaa loppua kyl.
jaksais pariviikkoakin vielä pysyä niin olisi helpompi elämän alku toiselle.
maanantaina saa sit nähdä alkaako se kortisonin pumppaaminen et keuhkot saisi lisää potkua ennen ku ulos tulee.
ole onnellinen ku vältyt tältä ongelmalta. tosin tiesin et tämä eteen tulee ku noi aiemmatki on hätäisiä ollu kuitenki. :)
mut vielä saisi tovin polskia tuolla masussa kuitenkin.

ja onnea kaikille hyvän tuloksen saaneille taasen..märehdin täs vaa tätä omaa vointia nii et meinaa ihan unohtua et hengessä silti mukana ollaan aina. =)

nemika ja jäbä 30+6
 
Jade-julia: onko se käynnistys todella paljon kipeenpää? Mä en millään haluis synnyttää viis kiloista. Toivottavasti tää ei kasva yhtä kovin kuin esikoinen tai syntyis aikaisemmin.

Miten muuten -syntyykö kakkonen yleensä aikaisemmin kuin esikoinen? Mulla on varmaan paikat niin tiukasti kiinni loppuun asti. 4v. tulee synnytyksille väliä. Vatsa on kyllä kova vähän välii, mut ei mulla tollaisia suppareita ole kuin muilla -onneks viellä.

Sokerirasituskokeeseen meen ens viikolla. Viimeks ne oli ok-eikä vauva ainakaan siksi niin suuri. Tutkimuksia riittää.

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

:hug:
 
heinähattu: aika pitkälti ymmärsin, mitä tos puhuttiin, mut jos tarkennat itse session vielä. jotenkin kirjan päälle koivet niin että varpaat ulkopuolella ja sit pitäis niitä palavia tikkuja tuoda mahdollisimman lähelle varpaiden ulkoreunaa? meniks mettään? :whistle: eli toi ois sit muutaman viikon päästä, jos ei käänny ennen sitä....

nemika: siis voiko jollakin supistella noin vähän? kaksi päivässä? mä en ees kehtaa laskea; varmaan kertotaulukin loppuis kesken :LOL: tää on ihan järkyttävää, enkä oikeesti ees tajua miten näitä ei ole kaikilla? onneks nää nyt ei kipeitä kuin silloin tällöin, mut ottaa niin tiukalle et tuntuu et kusella tarttee käydä satayksi kertaa päivässä. sillä jo arvelin et varmaan viel kusitulehduskin ja pyysin senkin nyt ottamaan, mut puhdas ees se oli :headwall: sä oot varmaan käyny siel sukulaisen luona sen jäbän kääntämässä :LOL:
mä oon varmaan tulos kipeeks tän kaiken kivan lisäks.... viime yö sit meni valvoessa se ukon exän takia ja isäntä haki töitten jälkeen pojan tänne. jospa nyt viimein tää paska loppuis ja soskunkin ukot ja akat tekis asialle jotain. on kyllä melkoinen show!

jade-julia: miten sä noin nopeeta synnytät? voi jee. mun eka kesti reilun kymmenen tuntia ja se käynnistettiin oksitosiinilla. vettä rupesin tihkuttamaan jo sunnuntaina ja päivä päivältä enemmän. mul supisteli kipeesti koko ajan, mutta ihan vaan huvikseen kuten nytkin. :LOL: sit ne viimein torstaina tempas sen oksitosiinin lisäks, et alkais muksu syntyyn kun vedet loris päivä sotalla siihen mennessä :kieh: kivusta en tiedä onko se paljonkin kipeempää, mut vittumaisinta oli se piuhojen päässä oleminen. sul oli mahdollisuus liikkua about metrin verran sängystä; lievitä nyt siinä neliön alassa tippakanyylit kädessä kipujas :LOL:

merika: toivottavasti kakkonen syntyy aiemmin (tosin eka meni vaan sen 3 pv yli käynnistyksen vuoksi) :LOL: itteenikään ei kiinnosta neljä viiskiloset :LOL: mullahan paikat jo pehmeet ja eikö lie kohta mökön koivetkin pellolla :LOL: ja kanavaa vajaa neljä viikkoa sitten sen kolme senttiä kaikkiaan... eli puolittunu jo silloin.... vaan mitäpä sillä tiedolla tekee jos leikattavaksi joutuu :LOL: :headwall:

jeppistä ja mökö 31+5
 
Tosiaan -02 syntynyt poika käynnistettiin vesien mentyä. Lääkäri kävi sanomassa, että laittaa tippaa kunnolla tulemaan, että saadaan syntymään tän päivän aikana :kieh: Itsellä meinas taju lähtee heti alkuunsa, kun supistuksissa ei ollut mitään väliä. Kätilökään ei pysynyt hommassa mukana, kun sanoin että ponnistuttaa ja ponnistin pojan parilla työnnölla seisaalta maailmaan.
Tippa laitettiin liian kovalla menemään ja supistukset tulivat liian kovalla voimalla. Jälkeenpäin terveydenhoitaja sanoi, että emättimeen laitettavat käynnistystabletit eivät aiheuttaisi niin kovia kipuja, kuin tuo käteen laitettava tippa! Sulla käynnistettäis varmaan ison koon vuoksi, no toivottavasti et siihen joudu.!

Jeppistä! Mä oon tällainen syöksysynnyttäjä, kaikki syntyneet vauhdilla! Taas ultrassa käydessä alkoi puheet käynnistyksetä, kun kaksi poikaa on syntynyt puoli tuntia sairaalan tulon jälkeen. Kieltäydyin kunniasta, koska matkaa meiltä sairaalaan on noin 25 min. ja sanoin että kerkeen kyllä! Normaalit synnytykset menee vielä, kun pysyy itse tilanteen herrana, mut se käynnistys oli jotain järkkyä, ainakin itellä. Toivottavasti en ketään säikytellyt, eihän se kaikilla oo samanmoista.

Jade-Julia ja tytsy 23+2 :heart:
 
jeppistä: :LOL: voin melkein kuvitella ku yrität mököä kääntää. tuikkaat vielä ittes tuleen tuossa touhussa.. :LOL: :LOL: tääl iha sikakauhea yö levottomien jalkojen kanssa. puoli kolmeen kuppasin pystyssä ku ei voinu maaten mennä. :kieh: :kieh:
ukko erehty sanoon et ei tuota enää kauaa tarvi kestää..meinasin tintata jo sitä tuosta hyvästä. :kieh:
levollahan mullaki noi supparit vasta asettu. täytyy toivoa et pysyisi myös pois nyt. huomenna on se poliaika ja sanoin ukolle et nyt tulee mukaan ku aina ku meen yksin saan huonoja uutisia ja ukko ku on mukana nii kaikki on pysähtyny etenemiselleen ja kaikki suht.hyvin. :LOL:
ja saa olla siin mukana ku tiedän et saan tapella tuon sairaalaan jäämisen kanssa.
vihaan sitä laitosta nii kauheasti ettei musta ole sinne ylimääräisiä makaamaan. :ashamed:

anna ny mökölle mahdollisuus kääntyä itestään..epäilen vaa et siel on varmaan rovio/kokko pystyssä ku rupeet noiden tikkujen kans vehtaan :LOL:

nemika ja jäbä tasan 31!!!!!!! ja edelleen raivotaan!!!!!! :LOL:
 
jade-julia: no onnea sulle ettei tartte montaa päivää punkea... :LOL: sen mitä minä tiedän näistä käynnistyksistä, niin lekuri sanoi mulle ekaa tehdessä, et sitä emättimeen laitettavaa ei pysty säännöstelemään vaan se on sit siellä ja jos on vauhdilla tullakseen niin tulee. kuten siskollani ekan käynnistivät jollain emättimeen laitettavalla ja tuli sellaisella syöksyllä, että repi paikat viimeisen päälle. eikä tuntunu silläkään sillon oleen välejä supistuksissa. kehottivat jopa tekemään hoitovirheestä valituksen.... itellä se oksitosiinitippa ja lekuri sanoikin, että sitä voidaan vähentää mikäli näyttää liian kovalle. oma menikin sitten niin, että oksitosiini on lopetettu jossain vaiheessa ja ponnistusvaiheen olen klaarannu omilla supistuksilla.

nemika: on mököllä muutama viikko aikaa yrittää itekin kääntyä :LOL: mä alan olla ihan kypsä tähän ison mahan kanssa olemiseen. sillon kun liitokset pahemmin natisivat, niin automaattisesti sitten käveli väärässä asennossa ja nyt on niin kipeät jalkapohjat (tuli kovettumia) et tuntuu tuskalle joka hemmetin askel. lisäks nää univelat taas painaa ja tää supistelu on syvältä. tää maha on ihan järkky, kun yks lötköttää ylävatsalla. :headwall: eipä ollu näin tuskaista odottaa tuota ensimmäistä! viime yönä taas heräsin johonkin, mikä oikeesti koskee ihan sikana. en tiedä pureksiiko mökö vai mitä muuta, mutta ei meikänkään kipukynnys matala ole vaan silti piti hampaita purren yrittää kääntyä toiselle kyljelle. sitten se taas helpotti... :LOL: ja nää supistelut koskee tonne kohdunsuulle. kyllä mä odotan sitä keskiviikkoa et sais sen kuurin ja toivottavasti olo helpottais. on tää ihan omaan napaan tuijottamista ja omista ongelmista marmatusta :ashamed: isäntä vielä huikkas töihin lähtiessään, et yritä kestää vielä pari kuukautta, sitten se helpottaa. kyllä tuli tippa linssiin.... :'( hoh hoijaa....
toivottavasti saatte huomenna hyviä uutisia! :flower:
 

Yhteistyössä