Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Mitäs täällä muille kuuluu? Onko alkuraskauden oireet iskenyt teille, jotka ootte vasta hiljakkoin plussanneet? :D
Täällä mennään viikolla 16+3 :) tuntuu että aika matelee tällä hetkellä... rakenneultraan aikaa vielä neljä viikkoa. Sitten onkin jo puolet raskaudesta takana, huhhuh! Monta viikkoa ollut jo aika oireetonta, mitä nyt pikkasen väsyneempi kun normaalisti. Vatsakin alkanut pikkuhiljaa tulla näkyviin, vaikka aika pieni onkin, niin kuin kai yleensäkin hoikalla ihmisellä ja varsinkin ensiraskaudessa :)
Hyvää odotusaikaa kaikille!
 
Tämä on kyllä varsinaista odotusta koko raskaus, ei sovi tällaiselle kärsimättömälle ihmiselle !:D
Joko tunnet pienen liikkeitä Mandree?
Eihän sillä tuossa vaiheessa vielä kiire, jotkut tunteet ajoissa ja jotkut myöhemmin.:) mä tunsin esikoisesta vasta rv 22, toisesta jo rv 17 selvästi.

Täällä rv 8+6 :) aika paljon on ollut pahoinvointia, mutta en onneksi joudu oksentamaan, vihaan sitä yli kaiken! dopplerilla saan jo vauvan sykkeet kuuluviin, se helpottaa mieltä <3 uskalsin alkaa kokeilemaan koska neuvolassakin onnistui sykkeet löytymään jo rv 8+2. kävimme yksityisellä varhaisultrassa viikko sitten, ja siellä näkyi viikkojaan vastaava elävä pikku rusina <3 :D menisi nyt nämä viikot eteenpäin niin voisi alkaa iloita ja lopettaa tämä peittely. Minulla kasvaa vatsa aina tosi nopeasti. Viimeksi se jäi kuitenkin maltillisen kokoiseksi vaikka alkuun näyttikin aika hurjalta. Nyt jo turvottaa ja alavatsa pullottaa omasta mielestä ihan selvästi. Jopa löysemmissä vaatteissa vaikea peitellä kun on vaikea vetää vatsaa sisään :D
 
Heipä hei!

Täällä jälleen maailman surkein listan ja ketjun päivittäjä ikinä! Ja päivityksiä ei ole nytkään luvassa, sillä päivitän nopeasti varjossa oman navan ja sitten menen taas ulos nauttimaan kesästä.
Anteeksi!

Tänään rv 33+0.

Vointi on hyvä, maha on iso ja odotus malttamatonta.

Tuplarattaat vauvakopalla odottavat jo eteisen nurkassa, muuten ei oikein hankintoja tarvi tehdäkään ja valmistelujen kanssa odottelen lähemmäs Juhannusta. Kovasti tekisi mieli pestä pienet vaatteet ja viikata ne kaappiin odottamaan, mutta sen aika ei kyllä ole vielä. :D

Esikoisen imetys loppui kuukausi sitten, eli aika isoille viikoille riitti maito. Tuleva isoveli taputtelee vatsaa ja hymyilee korvasta korvaan sanoessaan "vauva".

Miehellä on kova pesänrakennuskuume. Laittaa paikkoja kuntoon, vaikka minusta näyttää, ettei mitään laitettavaa ole. Mutta samoin viimeksikin, talon piti olla tiptop vauvaa varten.

Noin 7 viikkoa vielä. <3
 
Mäkin voisin ilmoittautua mukaan. Viikko sitten plussasin ja nyt 4+5 meneillään :)
Toivottavasti tänne toiveena vauva -ketjun plussanneet kirjoittaisivat silloin tällöin kuulumisia.
Mun la on oviksen mukaan 22.1. eli kauan tässä saa vielä odotella. Toisaalta kyllä tätä raskautta on toivottu ja odotettukin, niin että yritän paikoinnin sijaan nauttia. :love:
Oireena lähinnä turvottelu ja rintojen aristus, välillä kuvottaa ja närästää, välillä huippaa.

Aika ihanaa oikeestaan kun täällä on odottajia niin eri viikoilta, kiva lukea eri vaiheista kuulumisia kun itse on vasta niin alussa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Onnittelut plussanneille :) On se kylla niin jannittavaa aikaa!
Itsestani tuntui alussa etta aika mateli tosi hitaasti ja meni hirveen pitka aika odotella esim seuraavaa ultraa ym. mutta nyt loppuraskaudesta se tuntuu menevan nopeammin!

Itsellani on siis nyt menossa 33+5 :) ensi viikolla on katilolle aika (asun Englannissa niin taalla ei ole neuvolapalveluja erikseen). Eli ihan perusjutut kay yleensa lapi. Ja rv 34 lahtien ne tarkastukset tulee olemaan 2vk valein, nyt olleet 3vk valein ja sillon alussa harvemmin. Taalla en siis nae laakaria ollenkaan, ellei ole joku varsinainen tarve.

Meilla rupeaa olemaan suurin osa hankinnoista valmiina, mika hyva.
Olen huomannut, etta vasyttaa helpommin ja taukoja pitaa tehda tarpeeksi usein. Esim ihan perus kavelylenkki kaupungille (n.10min) pitaa menna mummovauhtia :D mutta eipa tassa mikaan kiire olekaan :)

Kaikki hyvin pienen kanssa. Kovasti poitsu liikkuu ja nyt liikkeet tuntuu kovemmin kun noita viikkoja on enemman. Ensimmaiset kuplinnat tunsin rv17 :) se taitaakin olla todella yksilollista, millonka niita rupeaa tuntemaan.

Itsellani raskauden toinen kolmannes oli helpoin, Silloin oli hyva olo, eika vatsakaan ollut viela iso. Eka kolmannes oli vahan inhottava kun oli semmonen yokotysolo (tosin en oksentanut kertaakaan) eika kaikki ruuat/juomat maistuneet. Muutenkin oli tosi vasynyt ja saamaton olo :p ehka se talviaika myos vaikutti asiaan. Nyt loppuaika on vahan rajoittavampaa tietenkin kun vatsa isompi ja ruvennut tulee ns vaivoja, esim yolla herailen useamman kerran kun on lantiokipuilua (kuuluu asiaan) ja vessassa taytyy kayda. Mutta yleisesti ottaen kylla mennyt todella hyvin eika ole tarvinnut olla huolissaan mika on tietenkin hyva :)

Nyt sita rupeaa enemman miettimaan tulevaa synnytysta ja siihen valmistautumista ja sitten kun se vauva tulee maailmaan.. jannia aikoja! :)

Kaikkea hyvaa odottajille ja oikein ihanaa sunnuntaita :) <3

Pumpulipallero ja baby 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Hellurihei! Aattelin pitkäst aikaa tänne kirjotella,nyt oon viikolla 16 (la 14.11). Nt-ultras kaikki oli kunnossa ja nyt oottelen kesäkuun loppuun jolloin odotettu rakenne ultra! :) toivotavasti tyyppi suostuu näyttään sukupuolensa :D helpottaa kovasti vaatteiden ostoa. En oo ostanu vielä mitään,jos on tyttö niin paljoo ei tarvikkaan vaatetta ostaa kun esikoisen vanhat vaatteet tallella.

Kiva kans törmätä tuttuihin nimiin ja lukea että kaikki hyvin,täält pari ollu munkaa heinäkuun ryhmäs josta itse poistuin km takia,ja sit tietty toiveena vauva listalta .
 
Selkkis, kivaa et jo ainakin toinen helmikuinen, oon miettiny et millon tulis oma kuukausi ketju. :)

Soittelin jo neuvolaan, lähinnä kilpirauhasen lääkityksen takia kun jostain luin että pitää heti nostaa annosta ja niinhän se onkin. Nyt on uusi annos laskettu ja eka neuvola on 23.6 ja siitä viikon päästä lääkäri ja katselleen sit kilpparin uusiksi. Kahdessa ekassa raskaudessa kun ei tätä vaivaa ollut, eli jotain uuttakin. :)

Oireettomuutta en osaa pelätä, ensimmäisestä oli ehkä hetken ajan aamuisin huono olo mutta toisesta ei muistaakseni ollut mitään. Ja muutenkin raskaudet meni ilman ongelmia, tosin siitä on nyt 10v ja 7v kun edelliset raskaudet oli. :)

Bejpi ja pieni 4+2
 
Täälläkin yksi plussannut, en ollu tässä ketjussa ollukaan.. Mulla on l.a. siinä tammi-helmikuun vaihteessa, oon kans odotellu, että millonhan tulee helmikuisten ketju. En oo jaksanu ite sitä tehdä :D melkeen samoissa mennään, Bejpi ja Selkkis!
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Miulla on la 13.11 :) kaikki oli ekassa ultrassa hyvin ja seuraava oiskin 4.7,toivon kans että näyttäs sukupuolensa kun aikas vilkas kaveri on :D Tullu hommattua kaikki isommat hankinnat jo valmiiksi kun kavereilta käytettynä edullisesti sain :) vaatteita vaan ei oo uskaltanu ostaa ku valkosia ku ei tiiä kumpi on,poikaa veikkaan ite,katotaan :) esikoinen siis tyttö :)Nyt rv 18+1 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Nyt meni pasmat sekasin! Siis minähän olin alusta asti odottavinani poikaa, kaikissa unissa ollut poika vauva yms. No ultran mukaan olisikin aika selvästi prinsessa tulossa! :eek::love: vähän aikaa kesti kyllä sulatella, mutta ihanaa. Kumpi vaan olisi ollut yhtä toivottu. Nyt viikot 20+5 ja vointi hyvä :)
 
Heippa hei kaikille!
Liityn nyt tähänkin keskusteluun, koska kyseisestä kuumeilijaketjusta tänne minäkin pongahdin.
Yk1 ja heti napsahti, vaikka 8 vuotta ehti ehkäisy olla käytössä. Rv 6+4 täällä meneillään, ystävänpäivälle näyttää laskurit laskettua aikaa. Itse epäilen että muuttuu sitten ultrassa, koska yksiäkään luomumenkkoja ei ehtinyt välissä tulla :D
Meillä siis kyseessä "uusiosuurperhe"; minulla tytöt vm. -03, -05 ja -08, miehellä pojat -09 ja -11. Saattaa olla ens vuoden puolella pikkusen vipinää.. niin kuin ei nyt jo tarpeeksi olisi.. :LOL:
 
Miten muilla sujuu? Täällä rv kohta 15 ja pahoinvoinnit helpottaneet. Olo on oikeastaa niinkuin en raskaana olisikaan :) vatsa alkaa kasvaa mutta liikkeitä ei vielä tunnu. Nautin nyt, kokemuksesta tiedän että se toooodella raskaana oleva -olo on vielä edessä :D

Onnea uusille plussanneille ❤ Ja heille jotka ovat saaneet vauvan sukupuolen selville :love: rakenneultraa tässä itsekin odottelen, se olisi elokuun alussa.. Seuraava etappi tässä raskaudessa. Aika varma poikaolo minulla on. Kotoa löytyy jo tyttö ja poika.:)

Sen jälkeen ei ole sitten kun odotella malttamattomana pienen syntymää <3 joulukuuhun tuntuu olevan vielä ikuisuuuuus​
 
  • Tykkää
Reactions: Pieni haave
Uusi kuumeilijoiden puolella kirjoitellut liittyy mukaan :) Torstaina tuli kolmannesta yrityskierrosta oikein kahteen testiin plussa joten kai tämä on uskottava :love: Nyt olisi kai menossa 4vk 6pv eli lasketun ajan pitäisi laskujeni mukaan olla 5.3. Kunpa kaikki vaan menisi loppuun asti hyvin! :cautious:

AINIIN! Itsellä siis ikää 31v ja eka lapsi kyseessä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Onnea tytöstä Kuhmura :love:
Meillä (stressaava) muutto ohi, mutta vielä on ihan hirveästi kaikkea laitettavaa... vauvan huone on ainakin toistaiseksi vielä vaan rojua täynnä :unsure: ei yhtään inspiroi tällä hetkellä loppujen tavaroiden paikoilleen laitto ja uusien hankkiminen. Onneksi enää neljä pv töitä ja sitten kesäloma. Alkaa vähän jo ahdistaa kerkeääkö tässä kaikkea tekemään ennen vauvan syntymää! Mutta kai ne asiat siitä selkiää. Kovasti alkanut pikkuinen mylläämään mahassa :) rv 23+3
 
Sylin täydeltä onnea Kuhmuralle! Ihana uutinen. :love:

Täällä on "selätetty" ensimmäinen kolmannes. Eilen nt-ultrassa kaikki hyvin. Kovasti jo odotan, että liikkeet alkaisivat tuntua. Jonkun viikon saanee vielä odotella, tänään 12+0. :)
 
Heipsan! :) Onnea kuhmuralle! :) Meillä oli siis 4.7 ultra ja oma veikkaus osui oikeaan ja poikaa odotellaan,410g oli painoarvio :) Isosisko vaan ei samaa mieltä ollut,olis halunnut tytön :D Kaikki mennyt muuten hyvin,selkä vaan ollu tosi kipee jo pitemmän aikaa :/ Kova on mylttäämään tämä kaveri kyllä :D Äitiyspakkausta tässä innolla odottelen,että millon tulee,viime viikon perjantaina oli tilattu :) Nyt rv. 25+3 :)
 
Mitäs muille kuuluu? :) Täällä nyt rv 28+1,ei ois enää kauheen pitkä aika :D Äitiyspakkauskin tuli jo,oli kivoja vaatteita yms. Pojalle :) Kovasti joka päivä liikkuu ja mylttää,neuvolassa viime viikolla oli jo pää alaspäin tuolla :D alaselän järkyttävä kipu ei oo helpottanu ja oon sairaslomalla äitiysloman alkuun asti kun ei oikein mitään lääkkeitäkään saa käyttää niin ei tähä mikään auta..Toivottavasti helpottaa synnytyksen jälkeen :)
 
Täälläkin mennään tasaista tahtia eteenpäin ja kohta puoliväli häämöttää. Liikkeet tuntuu ihanasti vaikka istukka on edessä. Mulla oli rv 16+3 ylimääräinen ultra ja pikku poika siellä köllötteli. :love: Rakenneultraan vielä reilu pari viikkoa aikaa.
Toivottavasti huuhaa kivut helpottaa, vaikka aika ihanaa kun saat olla jo lomalla. Täällä vielä pitkä matka äitiyslomalle.

Kuhmuran jälkeen on tainnu joku muukin jo synnyttää. Olispa kiva kuulla uutisia.:)

Mamadread ja itu 18+2
 

Yhteistyössä