Toivoisitko, että puolisosi löytäisi uuden rakkauden jos sinä kuolisit?

  • Viestiketjun aloittaja "Henna"
  • Ensimmäinen viesti
"Henna"
Otsikossa kysymys. Eli toivoisitko, että puolisosi löytäisi uuden rakkaan jos sinä kuolisit?
Ajatellaan, että tämä tapahtuisi nyt tässä elämäntilanteessanne.
 
Professional Griefer
Paha. Oon jopa uhkaillu kummittelemisella, jos mä nyt kupsahdan ja se menee rakastumaan johonkin toiseen.. :D

Mut kyllä mä haluan että mun rakkaat on onnellisia, eli jos uusi rakkaus toisi onnea mieheni elämään niin tottakai.
 
vie ras
Jos se uusi rakkaus välittäisi myös meidän lapsista tai ainakin kohtelisi hyvin. Ja jos lasteni isä ei höyrähtäisi niin, että lapset jäisivät kakkoseksi menetettyään jo äitinsä.
 
Löytyykö ketään, joka voi rehellisesti sanoa että EI haluaisi puolisolleen uutta rakkautta?
Mistä tämä tunne sitten johtuu? Mustasukkaisuus, omistushalu?
Joko minä riitän, tai sitten en ole koskaan ollut tarpeeksi hyvä, jos minut tarttee korvata. En halua olla kertakäyttökamaa, joka unohdetaan ja siirrytään seuraavaan. Minun pitää olla tarpeeksi, minun täytyy olla niin hyvä, ettei kukaan muu koskaan kelpaa. Muiston on oltava puhtoinen, eikä mitään ämmiä jälkikäteen tahraamaan sitä. Epäilen vahvasti, ettennitse jaksaisi kunnolla elää, jos mieheni kuolisi, ainoastaan olen luvannut etten jätä lapsia. Olisin sydänmurtunut leski ikuisessa surupuvussa, enkä edes kuvittelisi koskaan etsiväni ketään. Mieheni on parasta.
 
Joko minä riitän, tai sitten en ole koskaan ollut tarpeeksi hyvä, jos minut tarttee korvata. En halua olla kertakäyttökamaa, joka unohdetaan ja siirrytään seuraavaan. Minun pitää olla tarpeeksi, minun täytyy olla niin hyvä, ettei kukaan muu koskaan kelpaa. Muiston on oltava puhtoinen, eikä mitään ämmiä jälkikäteen tahraamaan sitä. Epäilen vahvasti, ettennitse jaksaisi kunnolla elää, jos mieheni kuolisi, ainoastaan olen luvannut etten jätä lapsia. Olisin sydänmurtunut leski ikuisessa surupuvussa, enkä edes kuvittelisi koskaan etsiväni ketään. Mieheni on parasta.
 
kukakuka
Joko minä riitän, tai sitten en ole koskaan ollut tarpeeksi hyvä, jos minut tarttee korvata. En halua olla kertakäyttökamaa, joka unohdetaan ja siirrytään seuraavaan. Minun pitää olla tarpeeksi, minun täytyy olla niin hyvä, ettei kukaan muu koskaan kelpaa. Muiston on oltava puhtoinen, eikä mitään ämmiä jälkikäteen tahraamaan sitä. Epäilen vahvasti, ettennitse jaksaisi kunnolla elää, jos mieheni kuolisi, ainoastaan olen luvannut etten jätä lapsia. Olisin sydänmurtunut leski ikuisessa surupuvussa, enkä edes kuvittelisi koskaan etsiväni ketään. Mieheni on parasta.
Erittäin kummallinen ja sanoisin valitettavasti jopa epäterve suhtautuminen. Onkohan tässä suhteessa minkä verran mustasukkaisuutta. Väitän, että jokainen joka aidosti ja puhtaasti rakastaa tahtoo rakkaalleen pelkkää hyvää ja tämä vastaus ei mielestäni sitä nyt ole vaan toinen ääripää.
 
Itse en tahtonut eroa.

Siitä huolimatta ihan vilpittömästi toivoisin, että exrouvakultani löytäisi sen mitä etsii.

Jos taas kuolemasta on kyse... Kuolleita voi ja tulee muistaa ja surra. Mut heidän varassaan ei voi elää. Se suurikaan rakkaus ei nouse sieltä haudasta takaisin.

Suoraan sanottuna... olisin hemmetin pettynyt jos joutuisin haudan takaa katsomaan puolisoni hirttäytymistä kuolleeseen sen sijaan, että jatkaisi omaa elämäänsä.
 
VR
Ehdottomasti toivoisin! Joku yhtä mukava, joku yhtä hyvä kuin minä!
Joku joka olisi hyvä lapsillemme eikä olisi mustasukkainen meidän muistoistamme ja "pyhästä äidistä".
Eikä mieheni huonoa naista valitsisikaan. Uskon kuitenkin ettei meidän rakkautemme veroista toista löydy, mutta joku hyvä kakkonen kyllä :)

Aika sairasta mielestäni haudan takaa alkaa sanelemaan sääntöjä miten ei uutta rakkautta saisi tulla "tahraamaan"??? Jos nyt ei kuitenkaan hautajaisten jatkoilla panemassa ole muita.

Jos minä alkaisin uuteen suhteeseen miehen kuoleman jälkeen, sen olisi hyväksyttävä minun muisteluni ja ikäväni ja kunnioitukseni miestä kohtaan.
 
ajattelen
Joko minä riitän, tai sitten en ole koskaan ollut tarpeeksi hyvä, jos minut tarttee korvata. En halua olla kertakäyttökamaa, joka unohdetaan ja siirrytään seuraavaan. Minun pitää olla tarpeeksi, minun täytyy olla niin hyvä, ettei kukaan muu koskaan kelpaa. Muiston on oltava puhtoinen, eikä mitään ämmiä jälkikäteen tahraamaan sitä. Epäilen vahvasti, ettennitse jaksaisi kunnolla elää, jos mieheni kuolisi, ainoastaan olen luvannut etten jätä lapsia. Olisin sydänmurtunut leski ikuisessa surupuvussa, enkä edes kuvittelisi koskaan etsiväni ketään. Mieheni on parasta.
Heh, kerrankin tajusin astron huumorin!
 
v iera s
Suoraan sanoen en toivoisi.
Uskon siihen ikuiseen liittoon, minkä olemme solmineet mennessämme naimisiin. Ei se tarkoita, että olisi onneton tai vain kaipaisi puolisoaan lopunikäänsä, jos toinen menehtyy. Se tarkoittaa, että kun on luvannut rakastaa yhtä ja ainoaa elämänsä loppuun asti, niin se lupaus täytyy pitää.
Tietysti nykyään on tapana ottaa uusi puoliso, perustaa uusioperheitä ja on suorastaan pakko olla joku, jonka kanssa jakaa arki. Jos mieheni tapaisi jonkun ihmisen joka on hälle rakas, toivoisin että hänet saisi pitää elämässään, jopa sitten puolisona jos siltä tuntuu. Minun pitäisi kuitenkin aina olla ykkönen, se elämänsä rakkaus koska olen hänen ensimmäinen vaimonsa ja lastensa äiti ja minun täytyy olla se joka mahdollisessa kuolemanjälkeisessä elämässä hänen rinnallaan on. Minua pitäisi muistaa, erityisesti lasten kanssa.
Onneksi olen saanut osakseni miehen, joka ajattelee samoin ja kunnioittaa hyvin paljon isovanhempiaan, jotka elivät leskenä kymmeniäkin vuosia. Onnellisesti, ikuisesti naimisissa. :)
 

Yhteistyössä