TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

katrinainen: Lohdutuksen sana täältäkin ja :hug: ! Ihan samaa, kuin joku muukin tuossa sanoi, että ihme ettei satu useammin kolhasuja ja muita, kun kaiket päivät vauvojen kanssa touhutaan. Mäkin oon kopauttanut lavuaarin reunaan kaverin otsan ihan alussa, kun pesin pyllyä... Ei kyl ollu moksiskaan :D Ja eilen naama uppos vauvauinnissa veteen vaikkei vielä ollu tarkotus ja siitähän se huuto lähti... Poistuttiinkin sit takavasemmalle sen jälkeen :LOL: Mut oikeesti; siellä oli vettä 1,4m ja mä oon 160cm pitkä, melkein upposin sinne ite! Onneks mies oli mukana :D

Marmotta: Meillä on nuo Mosaicit ja on pelittäneet hyvin! Suosittelen :) Jos vaan siis ovat sopivan korkuiset miehellesi.

Joo kilot lähtee... Vieläkin on sunnuntaista suklaakakkua jääkaapissa :ashamed: Tai ehkä on hyvä, että sitä ON siellä kaapissa, etten oo kaikkea syöny ;) Mut oon kyl muuten vetänyt kasviksia ja hedelmiä niin paljon, et ei pieni kakunpala haittaa... Niin ja jumppa alkaa tänään! Tosin puistojumppa, mutta kai se ihan tehokasta sekin on :)

Saunassa ei olla käyty. Jostain luin, et ei ihan pienen kans sais mennä ja on sit jääny. Tosin ei oo kesällä paljon kotona saunottukaan. Ehkä kerran tai kaks. Mut pitänee nyt kokeilla joku päivä sillai ilman löylyjä. Onhan tuo jo iso mies, kohta 3kk ;) Ei siellä vauvauinnissakaan ehditty kokeilla, kun oli vähän tilanne päällä äitin hukuttamisyrityksen jälkeen :LOL:
 
Heipat taasen,

nopiat tervehdykset ennen kuin pitää esikoinen herätellä päikkäreiltä. Pojat nukkuu päivällä tähän aikaan yhtä aikaa päikkärit, aika hieno juttu. Pitää nauttia, kun vielä näin on; huomennahan kaikki voi olla jo toisin...

Vauva kasvaa tosi kovaa vauhtia, parhaillaan 1 kg / 2 vkoa noussu paino. Ylihuomenna onkin 2 kk neuvola, veikkaan että 7 kg on menny on menny rikki paukkuen. 6 vkon iässä kun oli jo 6,7 kg ja 61.5 cm. Rauhallinen poika ollut, hymy ja jokeltelut herkässä ja esikko ei ole ollut mustis.

Marmotta, musta toi 3 h välein syöminen on ihan normaalia. Yölläkin. Ei näin nuoren vauvan tarvitse vielä yötään läpi nukkuakaan. Että jos vaan jaksat imettää, niin korvikkeen antaminen olis aika turhaa. Meidän poitsu syö yötä päivää 1-4h välein, yöllä syöttöväli on loppuyöstä vain 2h. Koen silti, että maito riittää. Päivällä sama rytmi, noin 2-3h välein syö.

Kiloklubiin pitää itekin osallistua....Jälkitarkastusta ei oo vielä ollu, mut torstaina on sekin. Itkien tuun varmaan kotiin :( Ei vaineskaan, tiedän kyllä että kiloja on jäljellä vielä varmasti se 10, jopa enemmän. Katrinainen, noin minäkin olen asian ymmärtänyt, että ruuasta pihistämättä voi ns. laihduttaa täysimetyksen aikana. Minäkin täysimetän, saa nähdä miten kauan, kun on tuo poika jo niin iso. Jos hyvin menee, niin sinne 5-6 kk saakka pyrin.

Saunaan en poikaa ole vienyt, kun minusta se on vauvalle vain vaarallista. Ainakin näin sanotaa, ettei sen vuoksi saa vauvaa saunaan viedä kun sen lämmönsäätelykeskus ei vielä toimi. Alkaa ns. aivot kiehumaan...

Mulla tippu esikoinen sängystä varmaan 5 kertaa ekan vuoden aikana, ja joka kerta olin tosi syyttäväinen itselleni. Tipahtelut sattui ihan kummallisesti, milloin pienestä väliköstä sojotti pää lattiaa kohden kuin tosiaan tikku p*ssa! Joka kerta paransin s"uojausmenetelmiä", ja silti...kops. Onneks ei mitään ikinä sattunu, mutta huoli on kyllä suurta ja itsesyytökset suuremmat.

Tik-tak, tik-tak, taas täytyy mennä! :wave:

Sinuhe ja pötkylä 8 vkoa sekä isompi pötkylä 2 v 3 kk
 
moi vaan
eilen sitten oli 3kk neuvola pituutta oli 62cm painoa 6,5kg hyvin on kiia syönyt.
rokotus pistettiin kiia oli eilen huomattavasti väsyneempi tänään on sitten kitissyt koko päivän :/
katrinainen vahinkoja sattuu älä nyt itteäsi piiskaa.
weiss voimia sulle on varmaan rankka aika meneillään ei muuta kun pää pystyyn ja nauti lapsistasi ja elämästä.
mun exä petti mua koko raskauden ajan ja melkein koko 10v mitä yhdessä oltiin olin vaan niin sinisilmänen ja nuorikin uskoin että kaikki kääntyy paremmaksi viälä niinkun joka kerta lupaili mutta sitten se mitta täyttyi ja heitin pihalle ukon melkein heti tapasin mun nykyisen joka onkin ihan erilainen mutta arvet se jätti vaikee on luottaa toiseen vaikka kuinka yritän.

kiloklubi että on vaikee ohittaa jätskit ja suklaat mä en kohta enään käy kaupassa täytys jostain saada itsekuria mässäilyyn, 2päivää ilman jätskiä kauheet viekkarit :LOL:
 
heippa taas..
semmosella asialla että onkos kellään muulla sellaista ongelmaa syömisen kanssa että on yhtäkkiä syöntivälit pidentyny? meillä ennen syötiin kolmen tunnin välein, joskus jopa tiheämpään.. nyt yhtäkkiä muutaman päivän ajan jo neiti on syöny neljän, joskus jopa viiden tunnin välein ja yöllä seitsemän. jos siinä välissä esim. kolme tuntia edellisestä syötöstä yrittää tarjota tissiä niin johan neiti raivostuu. ei ala syömään vaikka miten päin yrittää. huolettaa että voiko se tosiaan pärjätä. täällä siis mennään täysimetyksellä.
tästä rouvasta tulee muutes kätilö, sain tänään koulupaikan. :D
riinak ja sofi pian 11 vkoa
 
Onnea kovasti riinak!!! :flower:

Hei, te joilla on ainun tuttipulloja käytössä. Voiko sen normituttiosan korvata jollakin toisenlaisella? Se kapea tuttiosa on meillä aika huono ja mietinkin et saako niihin jotain vaihtoehtoisia tuttiosia, esim. jotain mam:in tms. leveämpää?
 
Naukuri;
Ei ihan varmaa tietoo tosta, muistaakseni hieman falkas muut.Heitin just aventit ja kaikk muut roskiin, kun meillä toimii hyvin noi ainut. Meillä oli alkuun avent ja emma tms. mistä tuli hitaammin ja oli ihan ok. Nyt ei sitten enään muista huolita kun tosta littanalättänästä =)

Riinak;
Onnea koulupaikasta. Sulla alkaa sitten piakkoin opinnot, hienoa kun jaksat vaikka pieni vauva onkin. Multa ei onnais iltalukemiset/kotiläksyt vauvan kans
=) muutoin kyllä, mä valmistuin pari vuotta sitten uuteen ammattiin ja oli kova opetteleminen ihan lukemistekniikassa, hassua mutta mulla onkin pahvipää ja vaalea tukka :LOL:
 
weiss: Voimia. Voin kokemuksesta sanoa, että niitä tarvitaan. Kertomasi voisi olla otos mun elämästä 4 vuotta sitten, kun aloin tota keskimmäistä odottaa. Onneksi aika parantaa pahimmat haavat ja toisenlaisiakin miehiä maailmasta löytyy. Jos kiinnostaa/ on tarvetta voit heittää Yvtä. Puhuminen/kirjoittaminen auttaa. Minä hullu aikanani panttasin kaiken sisääni.

saunassa ei olla vielä käyty, kun en itsekään ole mikään kova löylyttelijä.

ainun tuttipullot: meillä on ainaskin niissä käytetty NUKin "venttiili"tutteja.

kiloklubi: puntarissa en oole viime päivinä käynyt. Lauantaina oltiin häissä syötyä tuli olan takaa ja siellä baarisakin poikkesin kuten jo etukäteen kirjoittelin. Meinas yöllä iskeä paniikki kun mistään ei saanut taksia ja lapsenvahti oli luvattu tiettyyn aikaan päästää kotiin.

Kirjoittelut on edelleen vähissä, kun mies viel tämän viikon isyyslomalla.

Jossu & K 2kk16pv
 
Marmotta Ei huolta, mäkin kävin just puntarilla ja huomasin että on tullut lisää +2kg :eek: vaikka oon ollu herkuttomalla nyt ja imetän! Miten voi olla mahdollista? :D :eek:

Eli tuosta painosta, nyt on siis yhtäkkiä ainakin 8-9kg lähtöpainoon ja huomenna olis jälkitarkastus ja tiedän että saan kuulla valitusta tuosta painosta |O minkäs teet!
Mitä näin yleensä jälkitarkastuksessa yleensä tehdään/katsotaan?

Saunassa Ei olla myöskään käytetty tyttöä vielä, tosin itsekkään en niin saunasta pidä. ( Paitsi loppuraskaudessa kun koitti kaikin keinoin päästä synnyttämään :LOL: )

Ja tosiaan käytiin edestakaisin asuntomessuilla, kun ilmasi lupit saatiin. Kaikkia taloja ei edes kierretty ja muutenkin oli aika pika visiitti. Toki oli hienoja taloja, useissa pihoissa komeili uima-altaita ja pore altaita ym. Miinusta tietysti oli kun talot olivat niin lähekkäin toistaan että varmasti näki toisesta ikkunasta toisen talon sisälle ja tontit älyttömän pieniä. Muuten oli kyllä kauniita taloja mutta myös hintavia, se talo mistä itse pidin eniten maksoikin yli puoli miljoonaa että.. :D :D
 
weiss On ihana lukea, että saat voimia lapsistasi! Ethän ihan kokonaan hylkää meitä! :hug: :heart:

Raapimista harrastetaan täälläkin väsyneenä ja siksi koitan pitää Nean kynnet todella lyhkäisinä. Ei siinä mitään, jos kasvojaan joskus raapii (Bepanthenia pintaan vaan, ettei jää arpia ;) ), mutta ne silmät :eek: Välillä simmut ihan punottaa, kun toinen on kynsillään raapinut ja on osunut suoraan silmämunaan :ashamed: Kai tuokin menee aikanaan ohi, kun toinen tajuaa, että se oikeasti sattuu kun silmään osuu!

Saunassa ei olla uskallettu käydä, kun olen lukenut niin ristiriitaista ohjeistusta asiasta: toisaalla lukee, että ei saisi viedä alle 1 vuoden ikäistä saunaan, kun vauva ei osaa hikoilla (ja tosiaan sitten "kiehuisi") ja toisaalla sanotaan, että on ok, jos ollaan alalauteella maks.70 asteessa eikä löylyä heitetä. Olen sitten jättänyt menemättä, kun en itsekään ole mikään himosaunoja.

Kaikki varmaan pudottavat tai kopsauttelevat vauvojensa päitä jossain vaiheessa, joten älä huoli katrinainen :hug: Itse kyllä pelkään ihan kauheasti sitä hetkeä, kun moinen tapahtuu - soitan varmaan ambulanssin samantien B) Raskausaikana näin jopa unta, että tiputan vauvan portaissa tai jotain yhtä kauheaa! Itse olen tippunut hoitopöydältä parin kuukauden iässä, mutta onneksi oli toppahaalari ja karvalakki niin ihan suht' normaaliksi kasvoin :D Lisäksi isoveli auttoi vähän äitiä vauvanhoidossa ja nosti minut syliinsä 3kk iässä - je enkö sitten tullut pää edellä kivilattiaan alas! Aivotärähdyksellä silloinkin selvittiin =)

riinak Onnea opiskelupaikasta! Ja juu; meillä ihan sama ilmiö menossa eli täysimetyksellä ollaan ja syöntivälit tihentyneet. Tosin tätä edelsi muutaman päivän super-tisuttelu eli olisikohan käynyt niin, että maidon lisätilaus meni perille ja nyt mölöä tulee niin paljon, että pitää kylläisenä pidempään?

Me menemme huomenna punnitukseen neuvolaan, rokotukset siirtyivät ensi viikkoon, kun Nealla on ollut massu vähän sekaisin :/ Ei kuulemma kannata ainakaan rotaa antaa tässä tilanteessa.

Voi kun saisi mässytellä edes karkkia iltojensa iloksi, kun mies on taas harrastamassa :/ Koitin saada "tyydytystä" nektariinista ja muroista, mutta kas kummaa, kun makeanhimo jäi :LOL: Minäköhän päivänä sitä pitäisikään karkkipäivän tällä viikolla ja mikä tärkein: minkä namupussin ostaisi... :p Voi kun nämät karkkihimot saisi siirrettyä tuonne makuukammarin puolelle :LOL:
 
sauna mä muistaisin et pienet alle 1v. ei sais saunoo, mut esikoisen kans aikoinaan aina vauvauinnin päätteeks lämmiteltiin ja tissiteltiin saunan lämmös -ilman löylyy. :) yleensä käydään suihkus 2xviikos. kylvys ei olla viel käyty.

passistaollaan lähdös viroon kylpylää -mitens passi, jos ottaa vauvalle niin miten pitkään voimas?

kiloklubi ollaan lomareissus -eilen oli karkkipäivä :p ja tänään vetelin suklaakakkua :|
mut loppuviikko sit lenkkeillään mökillä. TSEMPPIÄ KAIKILLE.
Makeehimo on täälläkin kamala.

:wave:
 
Kiitos ainu-vinkeistä Jossu ja Kirsikkatomaatti! Meillä taas nuo aventit on ihan ykkösiä ja haluaisinkin noihin ainuihin jonkun vastaavan tutin, kun en haluis poiskaan heittää. Pitääkin kokeilla noita Nukin tutteja. Toivottavasti löytyy ihan prismasta tms.

Mun ei edelleenkään tee mieli namia, mutta muuta makeaa kyllä jonkun verran. Varsinkin, kun poika on huutanut koko illan ilmeisesti vatsaansa, niin oli pakko syödä pala suklaakakkua :ashamed: Mä oon tosi tunnesyöppö. Mut kävin sentään jumpalla! :) Ihanaa kun sai ulkona puistossa jumppailla eikä hikisessä salissa.

Carmen: Onpas sua kolhittu vauvana :D Ilmeisen kovapäinen olet ;)

Meillä asuu muuten v*****leva vaaka. Todellakin. Kävin tänään (kuitenkin) vaa'alla ja mitäs se näyttikään; reilu puoli kiloa enää "tavoitepainoon"! Mä meinasin tipahtaa vaa'alta ku innostuin niin kovasti. Näinkö helposti tää kävi?!?! Pakko oli sit tehdä tarkistuspunnitus ja niinhän siinä sit kävi et -200g oli oikea lukema... Hitsi että revin jo pelihousuja innoissani. No ehkä se vielä joku kerta oikeesti näyttää vaan sen plus 500g ylimäärästä... Jep.
 
Katrinainen Onneksi selvisit säikähdyksellä. Vahinkoja sattuu, joten älä murehdi liikaa. :hug:

majj Mulla jälkitarkastuksessa terkkari katsoi verenpaineen, painon ja pissan sekä otti hb:n. Kyseli myös imetänkö, koska jälkivuoto on loppunut yms. päällimmäiset kuulumiset. Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen, paineli kohdun sekä vaihdettiin hänenkin kanssa kuulumiset.

Onnea riinak! :flower:
 
Yönaikaisia ajatuksia...

1. Minkä ikäisenä olette siirtäneet/siirrätte vauvanne nukkumaan omaan huoneeseen? Siis jos olette nukkuneet vauvan kanssa samassa huoneessa syntymästä saakka, vauva pinniksessä. Meillä mies on todella herkkäuninen ja asuukin nyt väliaikaisesti vauvan huoneessa, kun Nean öiset mölinät pitävät häntä hereillä. Nyt mietimme, voisiko vauvan laittaa omaan huoneeseen nukkumaan, kun ensi viikolla tulee 3kk täyteen.. Itse haraan vähän vastaan, kun nyt sängyn ollessa ihan vieressäni pystyn vastaamaan hänen nälkäkutsuunsa jo ennen kuin se muuttuu itkuksi (neiti ei koskaan ala suoraan itkemään oikeastaan mitään vaan "varottelee" todella pitkään muilla äänillä). En millään haluaisi huudattaa häntä turhaan :ashamed:

2. "Pelleilevätkö" muiden vauvat tissillä? Meillä välillä Nea ikäänkuin venyttää nänniä ja lopulta päästää sen voimalla irti --> sattuu aika makoisasti.. Tätä voi tapahtua montakin kertaa peräkkäin: joko kunnes nostan hänet pois tissiltä tai kunnes alkaa kunnolla syömään. Lisäksi hän on nyt pari kertaa ottanut ihan alunperin jo väärän imuotteen ja "puree" nänniä ikenillään :eek: Olenkin miettinyt, että olenko tulkinnut hänen kitinänsä väärin eikä hänellä olekaan nälkä..

Viime yönä melkein nauratti ääneen, kun toinen imi vain ne muutamat imut tisua, että maitoa alkoi tulemaan ja lopun aikaa, 10minuuttia, nieleskeli vain heruvat/suihkuavat maidot! Pikkuisen laiska tyttö meillä :LOL: Saas nähdä paljonko painoa on tullut tuolla taktiikalla (ihan jännittää se punnitus B) )!

Mukavaa päivää! :flower:
 
Carmen: Mä oon miettiny samaa, et koska pikkuinen siirrettäis omaan huoneeseen. Nyt siis nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieres. Meillä tää järjestely auttais lähinnä mua, sillä mä oon se herkkäunisempi ja herään nykyään kaikenlaiseen mölinään ja hälinään, jota pinniksesta kuuluu. Ja sen huomaa aamulla... |O Mietin sit sitä et pitäskö sinne vauvan huoneeseen laittaa itkuhäly? Tai tietty siitä kuuluu se mölinä ihan samalla tavalla... Meillä mies nukkui ennen lomaa kans vauvan huoneessa vierasängyssä, kun herätyksiä oli melkein aina 2x yössä. Nyt kun herätään enää kerran (ja sekin klo 5-7 maissa), niin mies on pysynyt samassa huoneessa :) Mut toisaalta en vielä kuitenkaan raaskis laittaa omaan huoneeseen. Mä en tuota ns. huudattamista sinänsä pelkää ;) mutta kyllä meilläkin yleensä syömisestä ilmoitetaan ähisemällä ja tuttia heittelemällä, joten harvoin yöllä tarvii huudattaakaan. Sit ei ehkä kuulis sitä ähinää ja sit siihen huutoon heräis ainakin kaikki...? Äh, vaikeeta :)
 
CARMEN: meillä esikoinen siirrettiin omaanhuoneeseen pojan ollessa 10kk:tta ja kaikkien unet parani tuon siirron jälkeen..poika oli pienenä kovin herkkäuninen, auroran annetaan nukkua samas huonees niin kauan kuin tuntuu hyvältä mut jos auroran unet alkaa häiriintymään meistä niin sit siirretään omaan huoneeseen, itse odottaisin siihen asti kunnes yösyötöt loppuu. kyllähän monet siirtää aika aikaisessakin vaiheessa..

KATRINAINEN: mä kopsauttelin esikoisen päätä alussa pyllynpesun yhteydessä lavuaarinreunaan...joten älä murehdi et ole ainoa kelle sattuu matkanvarrella vahinkoja

viime yön aurora nukkus ihan hyvin, eka unipätkä oli jopa 6h eli nukahti 19 jälkeen ja heräs 1:30 nukkus 5 asti ja sit noustiin ylös 7:ltä ja nukahti ekoille päikkäreille tai ehkä paremminkin jatkoi yöuniaan 7:45..

 
Tulin vain käväisemään pikaisesti, ennen neuvolaan lähtöä.

Täälläkin on alkanut taas se aamuähinä ja sitä saattaa jatkua niin pitkään kun herättää poitsun. Mistähän lie johtuu.. Ähinän ajan heppu kuitenkin nukkuu tai on silmät kiinni...

Carmen, kyllä ne tuonkin ikäiset muksut osaa olla aikamoisia :D Meillä poitsu on välillä semmonen, kun ollaan syömähommissa makuulleen ja alkaa masu olla jo aika täysi, niin välillä heppu kahtelee muualle ja höpöttelee ja sitten ottaa pikku hörppyjä ja jatkaa touhujaan, tätä jatkuu niin kauan kun otan tisun pois!

Kohta neuvolaan... jänskättää :D

santrra ja pikkuheppu melkein 3kk
 
kurpitsa Ai vasta 10kk iässä... Minkälainen äiti mahdan ollakaan, kun suunnittelen Nean siirtoa jo hänen täyttäessään 3kk :ashamed:
Oletko muuten sattumoisin "varsinaisesta Suomesta"? Eräs sana vaan edellisessä viestissäsi pisti silmään ;)

Ja niin; Baby Bio jää meillä valitettavasti nyt väliin: neidin rokotuspäivä siirtyi ensi keskiviikolle ja olen jo valmistautunut itkuiseen yöhän ke-to.. Mutta ensi kerralla sitten varmasti mukaan! Ja voitaisiinhan me toukuiset treffata muutoinkin Hkissä, esim. Sanomatalon Wayne's Coffeessa! Eikös se ole tunnettu mammaparkki? :D
 
CARMEN: jep sieltähän me :D älähän nyt, jos susta itestäs tuntuu että nyt on hyvä aika siirtää nea omaan huoneeseen niin kannattaa ainakin kokeilla muutaman yön ja saahan sitä sit tytön siirrettyä takas jos tuntuu pahalta, eikös
kun poika siirrettiin omaan huoneeseen niin arvaas nukkusiks mä, ravasin vähän väliä kattomas hengittääkö poika ja yritin kuunnella korvat suurina et kuuluko sielt jotain, olin siis hermorauniona ekat yöt kunnes huomasin et ei sil mikää hätä siel ole ;) ja mekin tehtiin tuo siirto omaan huoneeseen ihan kokeilumielessä ensin..
 
mä laitoin pojan noin 10kk-1v ikäsenä omaan huoneeseen nukkuun vaikka nukku yönsä kuukauden ikäsestä ja oli muutenkin hyvä uninen.

olipahan päivä eilen kiia ei nukkunut koko päivänä noin 2tuntia nekin pätkissä kitisi koko ajan klo 23 simahti yöunille tais tulla rokotuksesta vähän jälkikäteen vaivaa.
yritin laittaa suppoa en saanut ne on sitten tosi raivostuttavia kun sulaa käteen,taidan kanssa hakee sitä nestemäistä.
 
Olispa kiva jos ois ylimääräinen huone, josta vois tehdä lastenhuoneen. Mutta mutta.. Kaksiosta on vaikea saada isompaa. Ja kun on vielä ensiasunto niin ei voi vielä vaihtaa.. Tytsi varmaan nukkuu meidän kans samassa huoneessa vielä kouluiässä :LOL: Voi kyllä mie haaveilen isommasta asunnosta ja lastenhuoneesta..

Onneks sää näyttää tänään paremmalta, pääsee taas lenkille. Ja vaaka väytti tänään puoli kiloa vähemmän kuin muutama päivä sitten! Jee :) Tosin tämä varmaan siksi, etten syönyt iltapalaa eilen.. :whistle: Mut joka tapauksessa kiva näky.
 
Heipähei! :wave:

Vieläkö joku muistaa meikäläisen.... Vihdoin ollaan muutettu ja eilen saatiin netti pelittämään. kamat on sikinsokin ja laatikoita odottaa purkamista,mutta hyvin ollaan jo kotiuduttu.

Poika on alkanut nukkumaan vaunuissa vaikka ne olis paikoillaan,halleluja!!! Edelleen joudun käymään ulkona heijaamassa ja laittamassa tuttia n.puolen tunnin välein,joskus lyhkäsemmän joskus pitemmän ajankin nukkuu. Mut yhteensä kaks kolme tuntia. Pääsee jopa tänne koneellekkin!!!

En nyt ala kaikkia viestejä lukemaan kun niitä on niin paljon ehtinyt erääntyä siitä kun viimeks kävin,mut muutamaa kommentoin...
Weissille :hug:

Mulla on kans poika livennyt erään kerran hoitopöydältä,todellakin sekunniks käänsin katseeni muualle ja poika tipahti,mut heittäydyin koppaamaan sen ilmasta ennenkuin kerkes lattiaan kopahtaa :eek: Että olin vihanen itelleni,mut en tajuu vieläkään miten se onnistu siitä kierähtämän... :ashamed:

Kiloja on jäljellä tasan 1kg tänäpäivänä,enkä mitenkään ihmeesti oo syömisiäni kattonu,oikeastaan päinvastoin :p ,mulle siis tuli 16KG raskauden aikana. Ilmeisesti toi pojan vatkaaminen ja muutot yms pitää hoikkana :LOL: Oon aika happy =)
Tsemppiä myös muille,kyllä ne siitä karisee.... =)

Meillä poika nukkuu edelleen meidän välissä,se on ainoo tapa saada nukutuks. Muuten hää ähisee ja puhisee pinniksessä kunnes hermostuu. Johtuu niistä ilmavaivoista edelleen. Syö 2 kertaa yössä,lähinnä herää paukkuihin ja sit tahtoo maitoa,lisäks joskus kuuden maissa ottaa pientä hörppyä mahavaivoihin lohduks,ja saadaan näin torkuttua vielä tunti,joskus enemmänkin. Sitkeästi kuitenkin lasken joka ilta pojan pinnikseen ja siellä nukkuu noin puolisen tuntia sikeästi ja sit alkaa ähinä. Yhden yön kokeilin laittaa hänet aina syötön jälkeen takasin,mutta olin niin puolikuollut seuraavana päivänä että totesin omien yöunien olevan tälä hetkellä tarpeellisemmat kuin se että poika oppis pinnikseen.
Luotan siihen että jonain iltana Kasper jää sinne vuoteeseen aina vaan pidemmäksi aikaa,kun syötötkin loppuu yöllä. Ja luulenpa että kun noista ilmavaivoista lopullisesti päästään,niin yötkin sujuu =) Mutta siis nukutaan kyllä kaikki hyvin kun poika on välissä

Meillä kanssa ens kerralla rokotus neuvolassa ja haluaisin kysyä teiltä sen "kokeneilta" :attn: Oletteko ataneet rokotuksen jälkeiselle yölle särkylääkettä vauvallenne!!! Meillä oli viimeks neuvolassa särklääke info,mutta jäi jotenkin epäselväksi että milloin sitä on syytä antaa. Meillä on aina niin säätöä noi neuvolat kun poika ei jaksais olla ilman viihdyttämistä paikoillaan ja sit mun keskittymiskyky herpaantuu kun yritän yhtäaikaa kuunnella ja vispata poikaa :ashamed:

Käytiin sairaalassa siinä takasinvirtaustutkimuksessa ja meni oikein hienosti,vähän poika itki katetrin asentamista,mutta muuten oli oikein hyvällä tuulella ja mikä parasta,ei mitään rakeenteellista vikaa!!! Lääkkeet on nyt lopetettu ja palattu normiin arkeen. Syytä ei lekuri osannut sanoa mistä noin pieni sen virtsainfektion saa,mutta mitään ei kuulemma oltas voitu tehdä sen estämiseksi. Mut pääasia että poika on nyt kunnossa =)

Jepulis,ilmavaivoja on,mutta iltahuudot on selkeesti alkaneet vähenemään ja muutenkin elo helpottamaan. Poika viihtyy sitterissä ja lattialla jo pitkiä aikoja vaikka seurankipee onkin,mutta tykkää katella kun äippä tekee kotiaskareita yms. Ja tosiaan,nyt on aikaa päivälläkin kun saa pojan ulos nukkumaan. Nyt odotan että noi iltanukutukset ja unet paranis niin,että kun pojan vie ylös tietäis että se kanssa nukkuu,niin vois vaikka ukon kanssa kattoo elokuvaa yms. Tosin niin väsynyt oon aina kun pojan saa tainnutettua,että ei paljoo jaksa valvoo muutenkaan,mut jospa toi alkais nukkumaan vähän pidempään =)

Nyt koitan tehdä muitakin askareita,mutta palaan jo huomenna jos hyvin käy!!!

Repa ja Kasper 2kk 11päivää =)
 
meillä on kolmio pojalla on oma huone ja meillä tietenkin toinen makkari ollaan helmikuusta asti jonotettu neliöö että saataisiin tytölle oma huone joskus pahalta näyttää,taitaa tyttö olla meitin kanssa niinkaun kun poitsu muuttaa pois eli teini ikään asti :LOL:
tuskin poitsu kotoo muuttaa ennenkun on 30v.
 
carmen, meillä poika siirtyi nukkumaan omaan huoneeseen 2v. Ei meillä sitä ennen ollut mahdollisuuttakaan, kun oli vaan kaksio sillon. Nyt ollaan omakotitalossa, mutta pienessä sellaisessa. Eli yks huone pitäis saada jotenkin lisää..kylmä kuisti meillä on josta sais rempattua. Olis vaan rahaa siihen. Eli mahdollisuutta ei ole nytkään laittaa omaan huoneeseen. Enkä vielä haluaiskaan, vaikka ei yösyöttöjä ole ollut pitkiin aikoihin.
Mutta teet niinkun teistä parhaalta tuntuu. Tiiän tuttuja jotka on laittanu melki heti vauvan synnyttyä.

Repa, laitoin supon kun kotiin päästiin ja yöksikin varulta.

Marmotta, ei meillä mitään ihmeitä. Isompaa alan ens vkolla viemään ma-ke aamupäiviks hoitoon. Onhan meidän nähtävä ennen kun lähette! En kyllä kehtais kenellekään myöntää, että näin lähellä ollaan eikä olla nähty.. Ainakin viimestään kun teillä on yksinäiset viikot.
 
Repa, tervetuloa "takaisin"!! :) Mukava kuulla, että poika on terve. Ja tuollasilla laihtumisilla ei saa täällä kehuskella!! Nyyh! ;) Ei vaan, hienoa, että kilot on karisseet :)

Carmen: Me varmaan pidetään poikaa vielä hetki meidän kans ja katsotaan pysyykö yöt tällasina vai muuttuuko jotenkin. Syksyllä voidaan varmaan siirtää omaan huoneeseen. Mut ehkä joku yö vois tosiaan kokeilla, et miten sujuu. Viime viikonloppuna kävi itseasiassa niin, et vauva häiriintyi meistä ja heräsi! (mies kuorsasi...) Sen jälkeen loppuyö menikin sit ihan hulinoinniks ja kaveri heräili puolen tunnin, tunnin välein :|

Asunnosta: Meilläkin kolmio, mutta aika iso sellainen. Mahtuu kyllä toinenkin lapsi tarvittaessa. Meil on toinen makkari niin iso, et siellä porskuttais pari muksua pitkään samassa huoneessa. Ei nyt ehkä ihan 30v asti, mutta kuitenkin ;)
 

Yhteistyössä