* TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2009*

Laitoin viime yöksi neidille supon ja kas kummaa meillä nukuttiin todella hyvin! Hampaita? tai jotain muuta.

Kiva kun tuli vähän lunta ja pääsee lapsetkin peuhaamaan lumessa =)

Ihana tuo neiti...teki samat kun veikkakin aikanaan. Kaupassa äsken osotteli karhun 24 packia ja sanoi ihi ihi! eli isin siis :D Miehellä näkee silloin tällöin tölkin kädessä, kun mä en ite juo kaljaa niin ei sano äitin. Laitto kyllä hymyilemään =)
 
Summer: Hyvä homma, että saitte nukuttua, voiha se olla et hampaita tekee, meillä ainaki on sillo aina tosi levottomia öitä.

On tosi ihana ku on lunta, aamulla tehtii naapurin ja lapsien kans lumitöitä, sit lapset laski mäkeä ja sai äipiltä hurjaa kyytiä pulkkien kyydissä. Niklas kilju riemusta kolan ja rattikelkan kyydissä kun juoksin sen kans :D
 
heippa taas pitkasta aikaa,
meilla on taalla niin kiire kahden pienen kanssa, etta ehdin koneelle tosi harvoin. kovasti kylla olette mielessa. Kaikki menee hyvin nyt, mikali Avan ihan hirveaa uhmaa ei lasketa. tytto tekee ehdottomasti kaiken mika on kiellettya ja mieluiten silloin kun vauvan pitaisi syoda. Viela kun kerroksia on kaksi, niin taman mamman aika menee kahden kerroksen valia, otsa hiessa, juostessa. Ihaniahan nama lapset ovat, mutta kovasti puuhaa riittaa, Viela kun tama pienempi olisi mielellaan hereilla iltaisin 17-22!!! Miten ihmeessa kuukauden ikainen on noin pitkan patkan valveilla? Oisin nukkuu kylla.
pulloilu sujuu hyvin ja valilla tuntuukin silta, etta ei varmasti edes olisi aikaa imettaa Avan perassa juostessa. Mielestani vauvalla on ihan mahdoton ruokahalu. Kerralla korviketa menee 100-160 ml, pakkauksessa kuitenkin lukee, etta 160 on viela ihan ok nain pienelle. Kova on tosin tyton ruokahalu ja kasvuvauhti. Hyvin erimallinen kuin pieni ja hoikka siskonsa.
jenni minusta kanssa olet aivan ihana ja isosydaminen ihminen, jolla riittaa aina jotain positiivista ja lohduttavaa sanottavaa muille. :heart: Olet usein mielessani ja pohdin miten teilla menee. Masennus on todella epareilua, itsekin olen siita karsinyt enka kenellekaan samaa kohtaloa soisi. Onneksi rakkautesi tyttoihisi ja mieheesi kantaa sinua. :hug: Onneksi joku paiva olo alkaa pikkuisen helpottamaan ja paiava kerrallaan omat tuntemukset paranevat. Sita ei masentuneena uskoisi, mutta kylla se paiva sinullekin koittaa.
carmen ihan hyvalla omallatunnolla annat korviketta jos silta tuntuu. Itsekin olen joutunut luopumaan imetyksesta talla kertaa ja pitkan suremisen jalkeen tajusin, etta ei se imettaminen minusta parempaa aitia tee ja vauva kasvaa hyvin pullolakin.
nemika teilla on kylla ollut ihan liikaa vastoinkaymisia. :hug:
 
Meillä on poika nuhassa... sitä se viimeöinen jatkuva heräily tiesi :snotty: On ollut aika väsy ja reppana,ei oikein saanu päiväunia nenältään nukuttua. Ja on nyt sit jo yöunilla.

Mulla on kauhee jouluyritys päällä,kovasti koitan tehä,mut pojan kans ei juur saa aikaseks...
korjaaja kävi tänään ja kuulemma koneesta saa pelin vielä.

Piikillä käytiin myös,huusi kuin syötävä jo etukäteen kun hokas et nyt se pistää :D Mut muuten meni hyvin.

Väsyttää..pitäs vielä paketoia lahjat ja huomenna odottaa kauppareissu ja loppusiivo...sit loput jää mitä jää tekemättä =)

Sori oma napa,pää lyö tyhjää :ashamed:
 
Huomenta!

Reissu Taysin vastasyntyneidenteholle on nyt ohi. Olivat todella mielissään pienistä vaatekerroista! Olipa todella koskettava reissu, nousi tunteet pintaan. Taisimpa vasta ekan kerran oikein selkärengassa asti tajuta millaisia juttuja ollaan noiden ihanien tyttöjen kanssa läpi käyty. Mä yritin kamalasti selittää jotain siitä kuinka ihania ihmiset on kun ovat eläneet mukana meidän perheen tarinassa jne.jne. Mutta puhe vaan puuroutui kurkkuun ja silmät kastu. Onneksi kirjoitin pakettiin mukaan kirjee, siellä kiitin kaikkia osallistujiakin =)

Kiitos Teille Kaikille mukana olosta, niin vaattein kuin ajatuksin! :heart:

Carmen Meillähän kanssa taisteltiin , kummankin tytön kanssa, noiden lyhyiden päikkyjen kanssa. Kumpainenkaan ei päivällä nukkunut kuin maks tunnin putkeen...ulkona maksimissaan puoli tuntia. En tiedä mikä noissa tytöissä oli "vikana" kun kumpikaan ei koskaan tykännyt nukkua ulkona, paitsi silloin jos vaunuja lykki kokoajan. Neean kanssa se vähän vielä onnistukin, mutta Netalla ei enää. Netta nukkui ne yhdet tirsat ulkona kun koko pesue ulkoili. Neean päikkyjen aikaan surutta nukutin Netan sisälle että sain itsekin hieman unta. Sitä vaan joutuu tekeen kompromisseja...olishan se ollut kiva kun molemmat olis jo alusta saakka vähän pidempiä tirsoja niin olis äitikin saannut hengähtää....mutta, mutta. No lohdutuksen sana, kyllä se siitä helpottaa. Nyt nuo ajat tuntuu meillä jo niin kaukaisilta. Tytöt leikki paljon keskenään, ottaa päivällä yhtäaikaa 3 tunnin päikyt, ruuat on samat jo molemmilla, harjoitukset pottailuun menossa kummallakin (Neea istuu supistajalla pötöllä, Netta potalla) jne. Sanoisinko että monessa asiassa menee kaksi kärpästä yhdellä iskulla :LOL:

Katrinainen Ihana kuulla että olet päässyt sinuiksi pullon kanssa. Eihän se helppo päätös ole, mutta se vaan on päätettävä, näin mä itse joskus asian pähkäilin. Eli vaikka muut sanoi mitä niin ajatus tuntui pahalta niin kauan ennen kuin äkkäsin itse antaa itselleni armoa.

Ai niin, mun piti ottaa kuvia tuosta sairaalakäynnistä teillekin, mutta se oli kovin pikainen visiitti kun osastolla oli odotetustikin vierailukielto infektiokauden vuoksi. Mä koitan kuitenkin ympätä tonne profiiliin joulutervehdyksen tytöiltä teille kaikilla!
 
Heips.
Hyvät joulun toivotukset kaikille. Meidän loma on lopuillaan ja huomenna päästään kotiin.
ihanaa kun sielä näyttää olevan lunta ja ennen kaikkea meidän pikku mamseli -jolla on sujunut mukavasti -vaikka onhan hän meitä välillä etsinyt.

Palailen -halaus kaikille. :heart:
 
Jenni...ihanat tytön tylleröt :heart:

katrinainen...kiva kuulla teijänkin jaksuja, mukavaa, et syöminen sujuu :hug:

Merika...tervetulloo talviseen ja lumiseen kotomaahan =) ....kerrohan sit, et miten reissu meni..

Meillä neiti myös nuhainen :/ ...ja edelleen mahotonta uhmaamista...alkaa välillä pinna loppuu todella kesken :eek: ...

Tänään sain kuulla, et oon aattoillan ja joulupäivän aamuvuorossa :/ ...eiköhän nuo pärjää ilman minuakin, kun on koko lähisuku samassa paikassa...eivät edes huomaa kuka puuttuu joukosta :whistle: ...hiukan harmittaa se yhteinen ruokailu ja lasten "ilmeet", kun saavat lahjat...mut enköhän kestä ;) !
 
Huomenta. Heräilin miehen kanssa näin aamutuimiin (isäntä lähti töihin), jotta saatiin laitettu kinkku tuonne leivinuuniin. Muksutkin aion pakata autoon ja hurauttaa viel Prismassa käymään, kun pitäis jotain kalaa löytää huomiseen pöytään. Joulupaperiakin pitää muistaa ostaa (lisää), jotta saan sit ensi yönä viettää lahjavalvojaisia glögin kera. Pikkumiehen kummeja käydään iltasella moikkaamassa ja iiiiihanaaa vauvan tuoksua nuuhkimassa :LOL: Ei ole kuume ei. Mitään en ainakaan myönnä :p
 
Meillä on ollut oma kone rikki, joten täällä käyminen on ihan jäänyt ! :ashamed:
En silti ole teitä unohtanut. Tulin toivottamaan kaikille Ihanaa joulua ! :heart:

Nyt en kerkeä lukea pinoa läpi, mutta kun saadaan oma kone toimimaan koitan päästä juttuihin mukaan ! :)
 
Rauhallista Joulua kaikille ja kiitos vertaistuesta! :heart:

minua vielakin harmittaa etten saanut Jennille mitaan vietavaksi sinne tayksiin.

Ihanat tytot Jenilla ja Marmotalla!

Taalla elelin toivossa etta maa ois valkoinen jouluna, mutta nurmikko vaan vihreana rehottaa :( . Joulu touhuillaan tanaan eli laatikot uuniin ja silleen. Huomenna taytyypi viela kayda toissa ja sit olenkin kotona varalla jos tarvitsevat hommiin. Joululta odotan paljon aikaa unelle kun meilla edelleen heraillaan kerran kaks yossa. Nyt on tullut sellaisia vakivaltaisia purkauksia yolla etta huudetaan, lyodaan ja heittelehditaan puoli unessa ja rauhottuminen kestaa. En tieda onkos hampaat vai painajaiset. Neuvoja?

Nyt Pika siivous ja sitten haen tytyn tarhasta!



 
LC kuulostaa aika paljon meidän öiltä. Sama homma nukahtaessa, umpiväsyneenä puoliunessakin jaksaa riehua ja repiä. Oon yrittänyt pidellä kiinni mutta sehän vaan pahenee ja menee ihan hysteeriseen itkuun ja kirkumiseen. Yritän sit vaan pysyä sen verran kaukana ettei satu pahemmin, kuten pari viikkoa sitten kun sain mustan silmän. En sit tiedä mitä tekis ja mistä se johtuu.. tuskin meillä ainakaan hampaista kun Eevalla on niitä jo 16 eikä se pureskele mitään siihen malliin että ikeniin sattuis. Kuluttavaahan tuo on, varsinkin kun se ei ole unista pois eli vaikka herää riehumaan niin ei nuku pidempään. Kai se on vaan joku vaihe. TAAS. Jaksamisia sinne ja hyviä joulu-unia. :)

Vielä on pari kakkua uunissa ja aamusta tehdään nimpparikakkupohja, muuten alkais olla joulu paketissa. Mä treenaan jo suklaansyöntiä kovasti, availin tässä ihan pari laatikkoa.. Ettei lopu sit kunto kesken kun pitää ihan tosissaan alkaa syömään huomenna! :p
 
Miä täällä paistan kinkkuu, syön suklaata ja juon olutta ( hyvä yhdistelmä :p )...Edith on räkätaudissa :( ...ei onneksi ole kuumetta...vielä...hommat on tehty...tuo kinkku viel....miä pääsen lepään vasta joulupäivän iltana...mut maltan odottaa.

Marmotta....ihana kuva Eevasta :heart:

MUKAVAA JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE MAMMOILLE JA MUKELOILLE :xmas: :heart: ....nauttikaahan hyvästä ruuasta, herkuista ym. palaillaan joulun jälkeen :wave:
 
Jahas, kaikki taitaa oikeesti olla joulunvietossa. Mä oon vissiin niin addikti, etten malta pysyy poissa koneelta. Toki ollaan kotona eikä kenenkään luona, olis varmaan eri tilanne :D

Lahjoista, meidän olkkari on ihan täynnä neidin tavaroita, oli joulupukki oikein niska vääränä kantanu lahjoja meille. On nukenkehtoo, vaunuja, syöttötuolia, taaperomopoa, uunia, keittiövälineitä sekä soiva teletappinukke :heart: joku interaktiivinen hömpötys se on, mut likan kanssa tanssivat yhdessä :heart: :D

Joulupukkikin kävi mutta meitähän se ei hetkauttanut mihinkään suuntaan :D Aha, ok vai että tollanen setä tuli... serkun jalkapallo olikin sitten se mielenkiintoisempi kohde :LOL: Ja lahjojen avaamisesta, neiti jakso ehkä sekunnin repiä paperia pois. Jos paketista näkyi vaatetta -> paketti lens samoin tein. Mitä isompi paketti, sen enempi kiinnosti. Myös serkun paketit, jotka oli isompia kuin omat, oli kiinnostavia ja 4v-serkkuraukka hätää kärsimässä :D

Marmotta ja jenni ,
ihastuttavia kuvia :)

Käytiin aamulla pulkkalenkillä ja täällä oli kyllä joka väylä niin hiekotettu että tekipäs ihan mahdottomaks pulkkailun. No me sitten käveltiinkin lähes koko matka :)


Hyvää Joulunjatkoa!
 
Oijjj ihana kuva Eevasta :heart:

Täällä on joulu mennyt mukavasti, ollaan lahjojen avaamisen jälkeen leikitty miehen ja lasten kanssa, ja pelattu lautapelejä ja tietty ulkoiltu, syöty hyvin, aivan ihana joulu ollut :heart: Lahjoja tuli paljon vaikka kaikki olikin meiltä lapsille :whistle: saa nähä mikä lahjavyöry odottaa kun pohjoiseen ensi viikolla lähdetään viikon lomalle :whistle:

Hyvää joulun jatkoa :xmas:
 
Meilläkin joulu oikeastaan ohi jo, tänään vietettiin päivää lähinnä autossa kun vietiin sisko ja sen poikaystävä Tampereen nurkille. Eeva veteli hirsiä menomatkan, tulomatkalla syötiin pipareita ja laulettiin "Row, row, row your boat.." Hyvin jaksoi vaikka 6 tunnin reissu olikin ja mullakin oli kivaa vaikka etukäteen pelkäsin että mitä siitä tulee.

Eilen ei käynyt joulupukkia, luojan kiitos. Sellaiset traumat Eeva saanut jostain että oksat pois. Lahjoja tuli iso kasa, jaksoi avata ensimmäisen puoliväliin ja sitten kiinnosti enempi viritellä nauhoja mun siskon käteen. Ja kun sain sen ekan paketin avattua niin se olikin niin mielenkiintoinen, että unohtui muut paketit samantien. Sai mamma rapistella ne kaikki auki ilman Eevaa, ei olis neitiä voinut vähempää kiinnostaa paitsi Hello Kitty -aiheiset kirjat, vaatteet ja lelut (kiitos kirjasta, summer!)
Onneksi ei tullut mitään vilkkuvia härveleitä eikä myöskään ääntä pitäviä, sukulaisille mennyt viesti perille.. kiskon mölylaatikoista patterit irti kuitenkin. Jätin kirjat, vaatteet ja muutamat lelut esille, muut meni kaappiin odottamaan. Kaivellaan ne sieltä sitten yksitellen joskus niin niillekin saattaa riittää huomiota. Ja ensi jouluna se on max. 2 lahjaa plus 1 nimpparilahja, tässä ole mitään järkeä kun leluja tulee muutenkin ostettua joka viikko.

Terveiset Hello Kitty -valtakunnasta, ollaan lattiasta kattoon kohta täynnä sitä. En ole varma kumpi tykkää enemmän, mamma vai Eeva. :D
 
Vieläkin kone rikki.. Mun vanhempien luona tulin piipahtamaan, niin pakkohan se koneellakin on käydä! ;)

Meillä joulu sujunut hyvin, aattona oltiin ensiksi mun vanhemmilla ja sit anoppilassa, minne pukkikin eksyi. J pelkäs niin lujaa, tärisi ja piti musta niin lujaa kun ikinä pystyi, ja silmät kans pysyi visusuti kiinni! Lähdettiin sit toiseen huoneeseen ja kesti hetki ennenkun uskaltauduttiin takasin, kun piti varmistaa ettei pukkia enään näkynyt. Lahoja tuli taas tosi paljo, itse oltiin ostettu vaan kaksi. Onneksi oli aika paljo sellasta hyödyllistä, ei tullut mitään "krääsää" ! :)

Sit taas vähä ikävämpiä juttua.. Jos oikeen muistelen niin kirjottelin tänne siitä kun neiti oli pitkään kuumessa/lämmössä ja lääkärissäkin käytiin. Aattona oli sitten eka kuumeeton päivä ( jonka mittasin ) mut neiti oli tosi väsynyt ja maha ihan sekasin, tuli sellasta ( anteeksi kuvailu :x ) harmaata ihan löysää kakkaa, ja sitä tuli tooosi usein ja paljon. Eilen sit oli vielä väsyneempi, nukkui 13h yö unet ja oli tunnin hereillä ja nukahti taas autoon. Makas vaan mun sylis eikä syönyt mitään, ei oo syönyt nyt pariin viikkoon oikeen mitää! Maitoa ja mehua on kyllä uponnut. Makarooneja suostui sit syömään, ja meni taas päikkäreille.. - No onneks päikkyjen jälkeen alkoi pikku hiljaa saamaan energiaa ja nyt ollut taas aika lailla normi. Ruoka ei tosin oikeen vieläkään maistu, seuraillaan tilannetta ja en tiedä pitäiskö taas lähteä lääkärissä käymään jos olo paranee..
Inhottavaa, aina kun meillä sairastutaan niin sairastutaan kunnolla!! :|
 
Siinähän se meni meidänkin joulu. Syöty on hyvin ja pukkikin kävi =) Ei peppi pelännyt, mutta ei syliin kuitenkaan suostunut. Sanoi vaan kun näki pukin "puppi!!!". Kivoja lahjoja tuli....Ehdoton suosikki on ti-ti nalle pehmolelu. Kiitos Marmotta ihanista lämpöisistä rukkasista! =) Juuri niitä oon kaupassa hypistellyt.
 

Yhteistyössä