* TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2009*

Helou..

Joulut ohi tääläkin =)

Pukki kävi ja Kasper istu sylissä tyytyväisenä...lahjapaperit ei niinkään kiinnostanut,availu siis,mut lahjoista piti...jopa vaatteista. kaikkia ihasteli ja ihmetteli tasapuolisesti. Tuli leegopakki,muumitietsikka,palapeli,kahvinkeitin ja kirjoja + vaatteet. Varmaan oli siks niin kiitollinen kun ei juuri oo saanut leluja ennen tätä... onhan meillä tota kamaa,mut oikeestaan hyvin pitkälle sellasta käytettynä lahjotettua,ilman et Kasper varsinaisesti olis sitä saanut.Me ei olla ostettu vissiin mitään lelua :whistle:
Me vanhemmat saatiin paljon rahaa,lahjakorttina ja käteisenä. Päästään ostoksille ens viikolla kun on mattoa ja huonekalua mitä puuttuu :p

Päikkäreitä ei oo koko jouluna nukkunut,mut hyvin on jaksanu vierailut yms. ja valvonu ihan normisti.
Roikkuu vaan nyt mun perässä ihan mielettömästi...siis pitäs pitää kokoajan sylissä.

Lc:lle piti sanoman et meillä alkuyöstä/illasta noita mahdottomia itkukohtauksia...ei nyt ehkä väkivaltaisia,mut ihan sen olonen kun olis nähny pahaa unta.....
 
Majj, mites teillä voidaan? toivottavasti paremmin jo.

Laitoin profiiliin kuvan meidän neidistä =)

Auto rikki ja muutenkin tosi takkusia ollut pari päivää. Miehen kanssa riitaa koko ajan...kai se on totuttelua kummallekin, kun yhtäkkiä ollaan tässä kaikki kotosalla. Mies on ollut paljon töissä ja pitkiä päiviä. Oon sitten tottunut olemaan yksin lasten kanssa. Ärsyttää toi autokin, kun eihän täältä mihkään pääse ilman autoa...poikaa pitäs viedä luistelemaan, laskemaan mäkeä tai vois vaikka kylään lähteä. Ja kaiken lisäks tulee maksamaan ihan törkeesti :| mistähän nekin rahat yhtäkkiä saadaan.
 
summer, samaa totuttelua täälläkin mutta Eevan isovanhempien kanssa. Mä oon kuitenkin tottunut olemaan aika paljon omissa oloissani Eevan kanssa täälläkin ja sit yhtäkkiä onkin talo täynnä porukkaa eikä omaa rauhaa missään. Mulla kiristyy pinna ihan välittömästi ja herne eksyy nenään ihan pikkujutuista, rähisen täällä sit kaikille. Tosi leppoisaa.. :/ Onko Jani ens viikonkin kotona? Viikon päästä alkaa jumppa taas ellen muista ihan väärin, oletko tulossa? Odotan sitä kyllä kun kuuta nousevaa, ihana päästä taas kitumaan sinne!
 
repa: meillä samaa roikkumista ilmassa ollut. :|

summer: no meillä taas toisinpäin. ukko ollu kotona puol vuotta ja täytyy taas totutella yksin vetelemään päivää kolmen koplan kanssa. :| ja mä oon taas tykänny kovasti ku ollaan molemmat kotosalla ku ollu näitä korvakierteitä ja nyt pojan sydänjutut päälle et ollaan sit kimpassa näitä vedetty. mut alkuun oli samat fiilikset.

helmikuussa on isoimman pojan sydänlääkäri sairaalassa ja leikkauskin lähenee. ja kaiken päälle myös Timin sydämessä sivuääni mitä lääkärit sit arvailee. oon pyytäny monta kertaa lähetettä sydän ultraan ettei tarvi joka kerta lääkäreiden kanssa asiaa läpi käydä. vaikka pojan sydänlääkäri sanoi että suurin osa on hyvänlaatuisa näistä ettei tarvi huolissaan olla. mut joka kerta ku on eri lääkäri kuulen että mikäs on tämän sivuäänen tarina. eli nyt 13. tammikuuta on lastenneuvolan lääkäri aika ja pyydän myös timin kohdalla lähetettä ultraan vaikka sovittiin että vuoden päästä on kontrolli. meitä ku meinattiin kiertävän lääkärin ultraan laittaa ja lääkärin päähähn ei mennyt ettei niillä laitteilla nää lasten sydämen virtauksia.
:headwall:
joten anelen nyt eri lääkäriltä lähetettä että tää jatkuva arvailu loppuu. ja sit voin sanoo et jos kahdelle lapselle tulee sydänleikkaus nii mä varmaan romahdan täysin. heitän jo nyt ylikiepeillä isoimman kanssa..mä en oikeesti ymmärrä miksi kaikki rymähtää meille..en toivo tälläistä kenellekään silti...ja tää on tyhmää arvuutella miks kaikki rysähtää tähän taloon. :'(
oon todennu et venyn lähes äärettömiin mut toi olis varmasti aivan liikaa...
 
Marmotta, on se tän viikon kotona :/ sitten kun totutaan tähän, niin alkaa sillä työt. Mullahan alkaa ne työt 18 pvä, mutta kyllä mä sitä ennen tuun jumppaan...sitten tulee tauko. Ihanaa olis päästä jumppaan!
 
Nemika :
Luulin ennen, että jossain
mitataan tarkalleen,
milloin on annettu liikaa jollekin kantaakseen.
Se on pelkkä harha, perätön luulo,
toiset hölmöt uskoo niin.
Jäävät hartiat väkevän, suuren,
pieneksi kuin heikonkin
(PMMP)

Sä venyt kyllä etkä ratkea, vaikka se väliillä siltä taatusti tuntuu. Me ihmiset kyetään ihmeisiin kun on pakko. Toivotaan nyt kuitenkin että Timin kohdalla selviäisitte vähemmällä.

:hug: :heart:
 
nemika...toivotaan, että ei olis mitään...kyllä teijän perheessä todellakin on ollut jo tarpeeksi vastoinkäymisiä :( ... :hug: :hug: !

summer...suloinen typykkä :heart:

Joulut jolkutti ja taas on arki...miä lähen tänään taas töihin, mutta ehdin kyllä viettää pyhiä ihan tarpeeksi =) ...lahjoja tuli lapsille ihan sopivasti...ei mitään älytöntä kasaa ja ollaan pelailtu koko perhe innolla Wii:tä...on nimittäin tosi mukava peli ja käsi on kipeä tenniksen pelaamisesta :D ...ale myynteihin en lähde...ei nyt kiinnosta...joku päivä EHKÄ, jos jaksan...pitäis isommalle rukkasii ja toppahousuja ( reimatecin housuissa punteissa reikä...muutaman kerran ollut päällä :kieh: ) Sisko oli taas sunnuntaina sairaalassa...oli hirvittävät kivut ja vuotoo...lääkäri KÄSKI olla tekemättä mitään...kun sisko oli taas joulunakin touhunnut kaikkea...toivon, että pikkunen pysyy masussa...kivuille lääkäri ei keksinyt syytä ja vuotaa sen vuoksi, kun istukka on kohdunsuun eessä...

Mukavaa maanantaita kaikille :hug:
 
jenni: kiitos kovasti..kyyneleet sait silmiini...ihana oot. :hug:
matami: kiitos :hug:

tänään tuntuu taas et jaksaa mitä vain kyl nämä joskus loppuu. ja tottahan se on että enemmän nuo antavat kuin ottavat. mä en vaan kestä ku ei voi lasten puolesta asioita käydä läpi ettei niiden tarvisi sitä tehdä.

matami: nyt pistät siskos sängyn pohjalle ja käsket siellä pysymään. mulla tuli noita kipukohtauksia ja selvis et kohdunsisä suu aukesi vauhdilla. vuodelepo parasta. multa kiellettiin istuminenkin ja turhat vessareissut..aivan kaikki. mut se kannattikin sit vaikka rankkaa oli olla nii kauan paikallaan. toivotaan et masu asukki pysyy sitkeästi sisällä ja kaikki menisi hyvin :hug:

meillä on kunnon tapaturma joulu ollut..pojalla lohkes hammas ku otti sellasen lennon...onneks on maitohampaat niin ei haittaa. harmittaa vaan kovasti mua. ja sit toissailtana onnistui kompastumaan niin et silmäkulma osu lipaston laitaan ja silmästä lähtee puolentoista sentin vekki ja silmä mustana. :eek: nyt on hieno meikkaus sällillä ku luomi on ihan violetti...kaupassa ku käytiin nii oli toinen rassu ihan hakatun näköinen. varmaan jo tuijottivat et pieksetäänkö tuota muksua ku ol nii hurja tuo nassu... :eek: mut on nii kauhee kiipeilevä apina ettei kerkie joka väliin ennen ku jo rysähtää... :ashamed:

mut nyt laittaan ruokaa valmiiks ku ukko tuloo kohta. viimoiset laatikot on nyt uunissa ja sit saadaan muutaki ruokaa :p
 
Ihana kuva summerin pepistä :heart:

Nemikalle iso :hug:

Tulin toivottelemaan hyvät uudet vuodet kaikille, lähetään huomen aamulla mummuloihin, ainaki 7 tunnin ajomatka ois tiiossa, toivottavasti menis yhtä hyvin matkat ku viimesimmät, ihmeellisen hyvin onkin lapset viihtyneet autossa yleensä noi matkat, kai ovat tottuneita jo siihen, että mummulaan meno kestää.

Nyt ulkoileen lasten ja koiran kanssa :wave:
 
sarbba...mukavaa mummulareissuu teille :wave:

Meillä oli neuvola tänään, neiti oli 79,5cm ja painoo 10,320...omilla käyrillä mennään =) ...miä olin neitin iän kanssa jo sekaisin, kun luulin, et on 1,5v...oikea ikä 1v ja 7kk...rokotukset pyysin jättää väliin, kun sai viikko sitten sen influenssa tehosteen ja siitä saakka on ollut kipeä :( ...sama juttu oli silloin sika ja influenssa 1 jälkeen...nyt olis tullut se MPR ja rokotetutkimusrokote :eek: . Hölmö, kun osallistuin siihen rokotetutkimukseen....nyt ei saada ollenkaan varmistusta, et saako neiti sen A-hepatiittirokotteen vai ei....äsken soitti lääkäri sieltä tutkimuslaitokselta ja kertoi, et se A rokote on turha ihan pienillä lapsilla...he sairastavat taudin oireettomana...uskoin sit lääkäriä ja en alkanut tappeleen :/ Marmotta...eikös siellä Italiassakin oltu sitä mieltä, ettei pienet tarvitse sitä rokotetta tai jotain???....vähän minuu kyllä jäi kaivelemaan asia...ja kun lupasivat rokotteen varmasti antavansa ja sitten peruivat...outoa...
 
Nemika,Kyllähän sitä ihminen jaksaa kun on pakko ja hyvin oot jaksanutkin :hug: Kyl miä haluaisin uskoo,et jossainkohtaa teillä kääntyy tuo onni ja saatte samalla mitalla hyvää kuin nyt on tullu noita huonoja uutisia. Jotenkin uskon tohon tasapainoon.. =)

Summer,ihmejuttu,mut tosiaan uskaltautu sinne pukin syliin...ei oo missään vaiheessa pelännyt joulupukkia kun ollaan nähty kaupassa ja kerhossa,päin vastoin :eek: en tiiä mikä siinä sit on niin "tuttua" :|

Matami,Toivottavast siskos nyt hokaa pysyä levossa :/
Oon kuullu tosta hepatiitista,et jotkut lääkärit tykkää et se kannattaa ottaa ja jotkut ei...siis noin pienelle...et ota selvä.miksköhän se sit ees on siinä rokotetutkimuksessa jos siitä ei oo iloo :eek:

Meil ei tullu jälleen mitään oireita rokotteista :flower:

Meil ei kummempia...päikkyjä ei oo taas nukuttu päiviin,no eilen torkahti 10min autoon mut heräs sit heti.
Nukkumaan menee jo kuuden jälkeen ja nukkuu sellaset 13h ja aika hyvin.
Uudeksvuodeks menee mummulaan ja meillä on juhlat tiedossa....

Nyt pitää taas mennä...poika itkee mun perään vaikka on isänsä kanssa. Joku ahdistus käynnissä :|
 
Heips,

majj : miten sun pikkunen jaksaa? Halaus :heart:

Matami Reissusta - Thaimaassa oli aivan taivaallista. Mietin jo miten saisin rahat kasaan seuraavaa matkaa varten :D Mihin te olittekaan menossa? Me kierrettiin eri rantoja ja nähtiin aikast paljon. Itseä tuli hemmoteltua erilaisilla hieronnoilla iltaisin. Tyttö nautti aalloista ja uimisesta. Posket vaan pääsi kärähtämään :ashamed: vaikka kuinka yritti rasvata. Meillä ei ollut sitä uv suoja paitaa mutta kyllä sille olis ollu käyttöö. hymyileviä ihmisiä ja todella ystävällisiä. Sara söi sielä lihapullia ja muussia -lapsille oli oikein kotoisaa ruokaa. :) Kyllä siel oli eläminen edullista. E oli pärjännyt kotona hienosti.. mutta tulihan häntä ikävä.. mut seuraavalla kerralla sitten pääsee mukaan. :)

Mut nyt pitänee lähtee nukkumaan, öitä :wave:
 
repa: niin kai se on..mut oon mie miettiny sitä tasapainon löytymistä jo niin pitkään ja aina tulee jotain eteen..joten olen jo aika pessimisti tän asian kans. mut joka päivästä etsin illan lopusta ne hyvät asiat mille voi hymyillä ja loppu yön suren niitä huonoja asioita.

kaveri leikataan huomenna. sillä ollut syöpä ja taas löytynyt jotain mistä ei varmuutta mitä mahtaa olla. kesällä saatettu jo yksi kaveri saman syövän vuoksi hautaan. hirvittää onko taas yksi menetys edessä. mut kädet ristissä täällä toivon ettei syöpää ole vaan jotain muuta. tälläisten asioiden rinnalla myös meidän perheen asiat tuntuu hyvin pieniltä.
ja saa tuntee tunnon tuskia että kehtaan edes täällä ääneen omia asioitani valittaa.. :'(
musta tullu oikeasti yksi murhekryyni...ja pakko yrittää takavasemmalle kohta täältä väistyä. aika puisevaa kaikkien lukea mun ainaista narinaakin... :|

mut meillä väsätty joulun aikaan kolme poskihammasta läpi ja teko on pahan kerran kesken..ja meno ollut sen mukaista. eli pakko yrittää nukkua jos on levotonta yötä luvassa. päivä ainaki nii itkun sekaista ollut.
jaksuja kaikille ja jaksuja kaikille :hug:
 
nemika...et saa minnee kadota :( ...tää palsta on sitä varten, et saa purkaa murheitaan :hug: :hug: ...eihän elämälleen mitään voi...välillä on vastoinkäymisiä ja minusta täältä saa aina sanallista tukea...mikä tuntuu mukavalta, et joku "kuuntelee"...jos itselläni elämä on suht`koht ok...miä ainakin jaksan kuunnella :heart: :hug: :hug: !
 
Nemika, yhdyn edellisiin kirjoittajiin, kyllä me jaksetaan kuunnella. Kaikilla on huonoja sekä pikkasen huonompia päiviä siinä missä hyviäkin ja yleensä tuntuu et ku alamäki alkaa ni siitä ei meinaa tulla loppua eli kaikki tulee sit samaan syssyyn, mut jossain vaiheessa on P A K K O tulla niitä parempia aikoja. Älä ihmeessä siirry takavasemmalle!

Hampaiden pesusta,
mä oon ihan hukassa. Meillä ei vieläkään digata siitä yhtään. Pesettekö muuten aamuin ja illoin vai pelkästään iltaisin? Siis musta tuntuu et saan maks puol minuuttia harjata niitä ja sitten alkaa semmonen huuto et varmaan tolla lapsella on jotain traumoja pesusta. Kiltisti se tulee kyllä ku harjan näkee ni mukaan, mut ainoastaan siihen asti et on saanu hammastahnan suuhun.... :headwall: :D Sit ku alkaa harjaus, ni se on yhtä hel**ttiä... :ashamed:

Jaa-as, lähen kattelemaan meille uutta sänkyä... Siis mulle, tuo lapsi saa jatkaa pinnarissa nukkumista. Nukkuuks muilla vielä pinnarissa? Ensin opetellaan nukkumaan koko yö ja sitten uusi sänky. Kunnon diktaattori-äiti täällä :D
 
Nemika,Älä katoo...onhan se hyvä jossain saada purkaa tuntoja :hug:

Hampaiden pesu...ei nyt mitenkään mieluista puuhaa mut jotenkuten antaa nykyään pessä ja aamuin illoin sohin. Aika supussa pitää suuta et ei nyt hirveesti nää sinne mitä jynssää,mut sinnepäin kuitenkin..imeskelee sitä harjaa aina välillä...tahnat pois =) Hyvin lyhykäinen operaatio on,muuten palaa kaverilta hessu :p

Edla,Meil ei poika suostunut koskaan pinnikses nukkumaankaan :D Nyt vast jotenkuten pysyy omalla puolella kun kalterit poistettiin =)


Mulla taas kestämistä ton poitsun kans kun ei prkle nuku päiviksiä vaikka on silmät punasena ja ulisee väsymystään :kieh: Tänään ajeltiin herra uneen mut nukku sit 10min kun ollaan tultu siihen et enää ei pysty turvaistuimesta nostamaan ilman et herää... mulla ei oo enää mitään huijauskonstia millä sais pojan nukkumaan ja ennenkaikkee pysymään unessa... ja sit on niin rasittava illanmittaan kun on ihan kuitti...kyl toi pikkutorkahduskin pikkasen piristää,heti menee iltapuurokin paremmin..ei tarvi itkevää lasta syöttää kun on usein siinäkohtaa niin väsy et uikuttaa vaan ja kuitenkin annan iltapuuron monasti jo heti puoli kuuden jälkeen.. siitä ei paljoo aikaisteta enää:/
Viimeyönä heräs kaheks tunniks höpiseen ja sen jälkeen nukku 2h ja rupes heräileen tunnin välein ja uliseen syliin ja pusuja. Eikä halunnu sit kuitenkaan syliin |O

Nooh,huomen soppailuterapiaa ja poika mummulaan yöks...saa taas akkuja ladattua. Ihanahan tuo muuten on...laulaa ja höpöttää kokoajan uutta :D
 
Tervehdys kaikki!

Ja mukavaa joulun jälkeistä elämää! ;) Meillä oli oikein mukava joulu ja ihana oli seurata miten innoissaan Nea jo oli kuusesta, koristeista, pipareista ja tietysti lahjoista :D

nemika Teitä kyllä koetellaan :ashamed: Jaksamista sinne koko perheelle sairasteluiden ja muiden epäonnien keskelle! :hug:

merika Kiva kuulla teistä! Juurikin ajattelin sinua, kun piipahdin eilen Skanssin alennusmyynneissä (jotka ei muuten olleet kummoiset :/ )!!

Hampaiden pesu on tahtotaistelua - niin kuin kaikki meidän "mää itse- pimun" kanssa :LOL: Ensialkuun annan "harjata itse" eli neidin imeskellä hammastahnat harjasta ja sitten koitan saada joten kuten harjattua. Ihmettelen vaan miten tuo viitsiikään pistää hanttiin kerta kerran jälkeen, kun kuitenkin tietää, että joutuu pytylle istumaan ja harjattavaksi???? Luupää..... Ja juu, aamuin illoin meillä taistellaan :whistle:

katrinaisesta ja naukurista olisi kiva kuulla - miten teillä vauva-arki sujuu??

Meillä vauva täytti sunnuntaina jo 3kk! :eek: Mihin aika oikein kuluu.... Olen nyt lisännyt aika paljonkin korvikemääriä ja nyt suhde imetysten kanssa taitaa olla 50-50. Syöntikertoja meillä on vaan aivan järkyttävän monta päivässä, kun neiti ilmeisesti vaan syö "liian pieniä" annoksia kerralla, jotka ei sitten pidä nälkää :/ Iltapotun otin ohjelmaan alkuviikolla, kun typy päätti sitten LISÄTÄ 3.syöntikerran yöhön (kun Nea 3kk iässä söi enää kerran :eek: ) :kieh: Niin ja päiväunia meillä ei edelleenkään nukuta kuin lyhkäsiä pätkiä, mutta olkoon sitten niin kunhan yöt sujuvat.

Nea menee maananatina taas pariksi päiväksi mummolaan ja meillä alkaa sisustusurakka! Tehdään alakerran työhuoneesta Anniinalle oma huone ja sinne pitää käydä ostamassa lipasto, verhot ja lamppuja. Ajattelin lisäksi värkätä omasta vanhasta "prinsessasängystäni" (sellainen valkoinen metallinen, kultanuppinen sänky =) ) sohvan eli laittaa sängyn seinää vasten ja ostaa valkoiselle päiväpeitolle kauhean kasan tyynyjä. Siellä minun pitää kuitenkin nukkua, jos en halua huudattaa vauvaa öisin.. Koitan nimittäin antaa hälle maitoa jo siinä vaiheessa kun nyrkkien lutkutus alkaa ettei huudollaan vaan herättäisi Neaakin. Siitä vasta riemu repeäisi B)

Sitten vielä kyselyä loppuun... Meinaan ostaa ensi talven ulkovaatteita Nealle niin paljon kuin vaan alennusmyynneistä löydän, mutta nyt mietinkin, että oletteko jo törmänneet hyviin tarjouksiin?? Täällä Turun suunnilla mm.Reimateceista saa tässä vaiheessa vasta -30% ja jos lähtö on 139e niin ehkä kuitenkin vähän enemmän halvennusta kaipailisin.... Entä onko kukaan löytänyt netistä hyviä lasten ulkovaatteita halvalla?

Jospa vielä piipahtaisi lukemassa syyskuisten kuulumiset ja painuisi nukkumaan! Öitä!
 
Ps. Mä alan oikeesti olemaan jo ihmeissäni, kun tuo tyttö ei edelleenkään sano oikein mitään... :( Omaa mölinää tulee vanhaan malliin ja aika ajoin koittaa tapailla joitain sanoja, mutta missään nimessä ei voi sanoa, että käyttäisi mitään sanoja tarkoituksenmukaisesti :ashamed:
 
Merika...mennään Katan rannalle B) ...on aivan mahtava maa Thaimaa...olen menettänyt sydämeni :heart:

Carmen...meillä ei puhuta myöskään...sanoin siitä neuvolalääkärille, mut ei ollut huolissaan...itseäni vähän huolestuttaa myös :/

Hampaiden pesu...ei neiti tykkää...tosi vähän aikaa saa pestä ja sit alkaa hermostuu...itse pesee eli pureskelee harjaa :whistle: ...

pinnis...siellä nukkuu päikkäreitä, mut ei yöunia...nukkuu yhä miun vieressä :ashamed: ...ajattelin joskus rippikouluiässä yrittää vierottaa :LOL:

Kurpitsa, kirsikkatomaatti...mis ootte :wave:
 
Heips ja hyvaa uutta vuotta kaikille! Joulu menna hurahti kotosalla nautiskellen ruokapoydan antimisita ja suklaasta kun paivystin toihin nii ei voinut ottaa edes lasillista viinia :D

Nemika :hug: tanne vaan purkaan huolia. Ethan sina niita pysty kokonaan sisallas pitamaan. Kylla me luetaan ja tuetaan sinua.

Hampaiden pesu Kiva kuulla etta teilla muillakin on sama meininki. Yritan pesta aamuin illoin ja valiin xyli tablettia. Joulun aikana on tutustunut vahan liiankin kanssa makeisiin (piparit ja suklaa).

Puhe Hopottelee omiaan suurimmaksi osaksi ja muutama selkosana eihan joka paiva uutta sanaa, mutta muutama viikossa. Paa- asiassa enkkua. Suomen sanat on pappa (mun isa ja kaikki muumit)mummu, aiti, loppu, lamppu ja ei. Enkuksi numeroita, blue, no, that, there shoe, fish...

Taalla super- aiti sairastui vihdoista viimeinen flunssaan. Kun tauti on kieratnyt kaikki muut ja itse hyvaakkaana ajattelin et selviydyn ilman mitaan :D . Nyt on ollut sit pari paivaa paa turvoksissa. onneks hellittaa. Ollaan menossa kaverille ottaan uutta vuotta vastaan ja shampanjan nautiskelua tideossa.

ai niin,
Vatteet Ajattelin ostaa talvitakin neidille ens vuodeksi. Ja ehka housut jos loydan. Seka muuta hepenetta, olen kiikaroinut yhta POP:n mekkoa syksysta asti... Haalarin oston jatan sit suomeen jos paastaan tuleen jouluksi. Tosin voipi etta loytyy lainaan tutuilta kuten tanakin vuonna.

nyt heit ja huushollin kimppuun!
 
Matami, siitä rokotteesta sanoivat juurikin niin Suomessa ja Italiassa. Että A-rokote on periaatteessa tarpeeton piikki sairastetun taudin oireisiin verrattuna. Mun lääkäri täällä sanoo, että jos ottaa B-rokotteen niin samassa piikissä voi sit ottaa sen A:n myös kun ne kerran saa sillai 2 yhdessä, mutta erikseen hän ei lähtis A-piikkejä lapseen tökkimään. Ja sama Italiassa, B-rokote kuuluu ohjelmaan mutta A sairastetaan vaan jos sairastetaan. Ei kai sekään ihan vaaraton ole, mutta voihan kotiinkin kuolla.. mikään ole täysin vaaratonta. En mä ole sen A-suojan puutetta murehtinut hetkeäkään, hyvin todennäköistä että Eevakin on sen jo sairastanut kuitenkin.
Mä uskon että antaisivat sen piikin teille vaikka sit senkin uhalla että tulee tuplana jos tosissaan näkisivät sen tarpeelliseksi. Ainakin mun järkeen käy se, että tutkimuksessa on toisena rokotteena joku 'tarpeeton' koska eihän se voi mikään elintärkeä olla ellei sit tiedä kuka sen on jo saanut ja kuka ei. Onpa sekavaa, ota näistä mun ajatuksista taas sit selkoa.. :) Ja muuten ihan sama nukkumissysteemi täällä, päikkärit yleensä pinniksessä ja muuten vieressä. Ihan naurettava ajatuskin että se nukkuis omassa sängyssä yöt tai omassa huoneessa.. hah.

Hampaiden pesu onnistuu jotenkin aamuisin jos tehdään se silloin kun telkkarista tulee Hello Kitty ja iltaisin Eeva katsoo Simpsoneita sen aikaa että saan jotenkin harjattua. Joskus antaa hyvin pestä kylppärissäkin mutta nyt on sellainen kausi että suu ei aukea millään. Hämään sit piirretyillä sen verran että unohtaa hetkeksi mitä meinaan tehdä. Tosi hätäinen homma se on silti.

Hienoa vuotta 2010 ihanaiset! Me vietellään iltaa ja yötä ihan rauhassa kotona. Olin just eilen yötä pois, ei viitsi toista yötä perään lähteä muualle. Varsinkin kun Eevalla ei yhtään ollut edes ikävä, tuskin noteerasi kun tulin takaisin. Höh, vois se vähän edes ikävöidä kun olen poissa!
 

Yhteistyössä