***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
PipsaPossu Toivotaan, että saatte asiat selvitettyä miehen kanssa ja että pieni miekkonen paranee massupöpöstään :hug: Meillä muuten myös neiti nieleskelee "väärään kurkkuun" ja sitten haukkoo ilmaa joskus, varsinkin öisin. On kuulemma normaalia näin pienillä. Ja tuosta vastikkeesta ja D-vitamiinista vielä: meidän tuuraaja-th sanoi , että vasta kun vastiketta antaa 500ml niin alennetaan D-vitamiinitippojen määrää :eek: No, onneksi olen antanut vain sen 4 tippaa. Ja huomenna kysyn asiaa lääkäriltä.

Me lähdemme tänään pimun kanssa alennusmyynteihin :D Pitää vain odottaa iltapäivään ja väsyttää hänet kaikilla aktiviteeteilla sitä ennen! Saa sitten mami rauhassa penkoa alekoreja B) No juu, todellisuudessa käyn ruokaostoksilla ja sitten pitää hankkia uudet imetysliivit ja Nirpulle pari yöpukua. Vaatteita en itselleni viitsi ostaa, kun kaappi on pullollaan entuudestaankin eikä niihinkään kaikkiin mahdu :LOL:
 
Jenni ihana kuulla taas teistäkin. Aina välillä mietinyt että mitäs teille kuuluu. Teillä on kyllä erityinen paikka sydämissämme kuten Carmen sanoi.

Täällä nukkumiset on aika hyvin mennyt. Nukkumaan mennään 23-24 ja siinä 4-5 eka syöminen ja 7-8 syödään toisen kerran ja välillä vielä nukutaan 10 asti. Päivisin rytmi on vaihtelee välillä paljonkin. Pää sääntöisesti kahdet pitkät noin 2-3 tunnin päikkärit ja yhdet lyhyemmät noin 30min päikkärit, muuten ollaan sitten hereillä. Nyt juhannuksena meillä meni rytmit pahasti sekaisin kun käytiin kyläilemässä, niin itkua riitti illalla tunnin sijasta useamman tunnin. Eilen rytmi jo normalisoitui onneksi...

On se niin ihanan kuuloista kun pikkuinen "juttelee" sinulle. Itselle tulee harvase kerta tippa linssiin, kun poika alkaa juttelemaan ja ne ihanat ilmeet ja hymyt. Täällä ollaan ainakin ihan myytyjä molemmat vanhemmat. Ja meillä allotettiin "jutteleminen" alta viikon ikäisenä. Nyt meillä on jo ihan mahdoton "höpötiti" hän saattaa yli puolikin tuntia jutelle ja hymyillä :D

Hormoninäppyllöistä: Meillä niitä tuli noin viikon ikäisenä ja kesti noin viikon kaksi. Ja kun ne lähtivät, niin tilalle saatiin koko kehoon hikinäppylät. Meillä hikoaminen on todellakin erittäin "suurta", kun syödään tissiä niin hän on ihan litimärkä hiestä. Näillä keleillä varsinkin on vaikea pukea toiselle oikea määrä vaatteita kun toinen on kokoajan nihkeä hiestä. Melkeimpä oli vaatteita miten paljon tai vähän päällä niin hikinen on poika.

tmvk ja PikkuJätti
 
Heips,

mökiltä palattu -sateinen mutta ihana juhannus jokatapauksessa :) esikoinen jäi mökille viellä ja nyt pitäs alkaa ristiäisiä valmistelee. tekis vaan mieli lähtee alennusmyynteihin :whistle: tekee löytöjä.

PP :hug: sulle. Toivottavasti asiat järjestyy.

Matamimimmi meillä sen h-kierukan saa 4kk iässä. Näyttää vaihtelevan tosi paljon -riippuen missä asuu. meillä kans täys imetyksellä mennään. Sitä kierukkaa ajattelin itsekin kokeilla.katrinainen mulle minipillerit sopi tosi hyvin -ei ollut vuotoa juuri lainkaan.
ehkäisystä kortsuja mies haki eilen paketillisen et niillä sit 4kk -ensin ajattelin et jos ilman, mut jos kuitenkin tulis raskaaks(väsymys on alussa niin tuskaa et ei voi ottaa sitä riskii vaikka se lapsiluku ei viellä olekaan täynnä)

tuntuuko seksi missään taivas mulla on paikat ihan tunnottomat tai sit viel niin venyneet -no toisaalta jos sellanen 5kg möhkäle on tullut sielt 3viikkoo sit niin ei kait sitä voi muuta odottaakaan. No, mies tuli sentään onnelliseks :LOL: suotakoon se hänelle. oon ollu laiska tekee lihasharjoituksia -pitänee niitä alkaa oikeesti tekee.

Vauva on söpönen -syö hyvin ja nukkuu viel todella paljon.

Mulla ongelma, en ole vielä keksinyt neidille nimeä ja ristiäiset lauantaina Onko ehdotuksia??? Isosisko on Sara. Mikä sopis esim: Ellalle toiseksi nimeksi. Me soitettiin tänään kirkkoherranvirastoonkin -kysytiin muutaman isoisoäidin nimeä, josko se olis auttanut. Oli Amandaa ja Wilhelmiinaa yms. Olis kiva saada muutama ehdotus-josko se vaikka selventäis omaa päätä. :)

Mut mukavaa päivänjatkoo kaikille. Taidan mennä surffailee valion sivuille -siellä kuulemma kivoja reseptejä. :wave:
 
neuvola lääkärissä käyty typylle painoa tullut 840gr kolmessa viikossa nyt painaa 5100gr pituutta 3senttiä eli 58senttiä hyvin tyttö kasvaa vaikka refluksia vähän vaivaa vaikka gavisconikin on auttannut jonki verran.
tänään aloitetaan syöttään almiron peptiä katsotaan olisko mahdolisesti maito-allergia mahakipujen syynä.
lääkärin mielestä on vain koliikkia
[/b]matamimimmi mulle tehtiin tänään jälkitarkastus niin lääkäri sanoi hormoonikierukka laitetaan vasta 6kk päästä jos imettää,mä en imetä joten saan sen heti laittaa.

pipsa possu toivottavasti saatte asiat selvittettyä :hug:
meillä on ollut suhde yhtä vuoristorataa miehen kanssa varsinki nyt parin viikon ajan johtuen kyllä mun kiukuttelusta,itse jo mietin olisko parempi pitää taukoa suhteesta vaikka en halua yksin jäädä.
ei se perhe elämä ole ruusuilla tanssimista vaikka on vauva ja kaikki pitäs olla hyvin.

nuppu 7vko
 
merika tässä olisi pari ehdotusta olettaen ella on etunimi joka on muuten kiva nimi.
esim katriina,linnea,kristiina,susanna,anette,anniina.
etunimi saran kanssa sopisi myös neea.
meillä on etunimi valmiina mutta toisen nimen kanssa on viälä vääntöä mies haluaa laittaa mun toiset nimet mä en taas ole oikein innostunut ajatuksesta.
keskiviikkona tulee pappi käymään pitäs siihen mennessä päättää.
 
Merika Ella Amanda olis ainakin minusta tosi nätti nimi! Saran siskolle sopis (minusta) myös Jade, Iina tai vaikka Sini :)

Meillä ristiäisiin vielä vajaa kaks viikkoa. Nimi on tosin ollut selvä jo heti pojan synnytyä. Olin pyörittänyt pariakin nimeä mutta heti jo laitoksella tiesin mikä olisi hänen nimensä ja mies ihme kyllä oli samaa mieltä. Olin odottanut pitkää ja väsyttävää taistelua niinkuin esikoisen nimen kanssa. Toinen nimi meillä vielä harkinnassa. Olen antanut miehelle lähes vapaat kädet mutta hän ei tunnu löytävän yhtään mieleistään nimeä kun nyt itse sais päättää :D Täytyy varmaan ruveta vaivihkaa ehdottelemaan mun suosikkeja ja saada hänet ajattelemaan ne omina valintoinaan :LOL: Meillä vaikeuksia tuottaa kaksikielisyys ja mieheni mielestä nimi ei mielellään saisi olla kenelläkään sukulaisella/kaverilla käytössä. Ankkalammessa se on aika suuri saavutus jos siinä onnistutaan :LOL:

Sitteristä alkaa kuulua ähinää joten ei sit enempää tällä erää...

Vilma ja poju 4vk ja risat
 
tmvk: toimittaako ne noita tutteja suomeenki? "huono kielipää" ku katselin et maissa ei ollut suomee ollenkaan ku tilauslomaketta katsoin..täytyy tarkemmin katsella vielä ku on aikaa. kivoja tosiaan.

meillä on pojalla pakko työntää tuttia ku kauhea imutarve toisella. ja jos ei ole tuttia suussa nii nyrkit on kovaa kamaa. pakko työntää sukat käsiin ettei käsiään opettele järsimään.

yöunista on tullu ihanat..viime yönä nukuttiin yli 7tuntia putkeen. tosi hyvin rytmi löytynyt päivällä ja yöllä. ja masukipuja ei ole enää ollut ja pieniähän ne olikin aikaisemmin. mut nykyään ei enää mitään. ja yhtä hymyä on sälli koko ajan. ja onha se vastapainoa et tää vauva-aika on helpompaa ku raskausaika ei sitä todellakaan ollut.
kauhea suru puserossa ku toinen kasvaa niin nopeasti eikä kohta enää ole vauvaa meillä.
haikea olo ku sakki on täynnä. :(

nemika+Timi 2kk
 
Tervehdys pitkästä aikaa.

Juhannus tuli vietettyä. Isommat lapset olivat isällään. Saunottiin ja grillattiin ja istuttiin naapureiden kanssa pikku tunneille.

Peittojakin ollaan jo muutamia kertoja heiluteltu vaikka aluksi jännitinkin miten paikat kestää, mutta oikeasti ei ollut mitään ongelmaa.

Ehkäisystä ollaan viel vähän kahden vaiheilla. Joko ollaan kokonaan ilman ja annetaan uuden tulokkaan tulla heti kun luonto suo tai sit käytän hetken laastareita, jotta paikat saa rauhassa palautua ja jos jopa diettiä saisin pidettyä ja painoa pudotettua jolloin olis raskausdiabeteksen mahdollisuus pienenisi.

Pienempiä vaatteita jouduin heti ekoina viikkoina laittamaan pois, kun toi meidän pieni on jo äijä kokoa.

Lähes kokonaan korvikkeella mennään, mutta silti syöttöväli noin 3 tuntia sekä päivällä että yöllä.

Viikonloppuna pitäis lähteä anoppipuolen 50v. synttäreille. Matkaa yhteen suuntaan noin 150km.

Nyt isommat lapset kaipaa leikkikaveria magneettien rakenteluun.

Jossu & Hemuli 5vkoa
 
juu no olihan siel ruotsin puoleisella tekstillä toimitus suomeen..onko se ihan luotettavaa toi luottokortilla maksu??? ja ottaako ne sit miten sen maksun ku kruunuissahan se näyttää maksun summan??? tietääkö joku viisaampi? siis noita tuttijuttuja katselen :D
 
Heips!

Juhannus tuli juhlittua rauhallisissa merkeissä Keski-Suomessa. Grillailtiin ja syötiin muutenkin kaikkea hyvää :p sekä vietettiin kummityttöni synttäreitä. Reissu meni tosi hyvin. Tytöllä oli koko viikonlopun esimerkillinen päivärytmi, nukahti yöunilleenkin jo klo21-22, yleensä valvoo puoleen yöhön. Matkat tyttö nukkui kiltisti.

Pikkuset vaatteet (50cm) olen joutunut myös viikkaamaan jo pois käytöstä. Neiti kasvaa hurjaa vauhtia. Torstaina on neuvola, joten sitten selviää miten paljon paino on noussut. Arvelisin, että tyttö painaa nyt n.4,5kg.

Ristiäiset on ensi sunnuntaina. Kaikki on muuten ajateltu/tehty valmiiksi, paitsi uusi vaaleanpunainen silkkinauha täytyy käydä ostamassa mekkoon.

Ihania nuo nimitutit :). Meidän tyttö on aika huono syömään tuttia. Tuttiin hän ei ainakaan tissiä suostu vaihtamaan, jos nukahtaa syötyään ja herää, kun aijon nousta ylös siirtääkseni hänet omaan sänkyynsä. Tissi on saatava suuhun uudelleen, muuten uudelleen nukahtaminen voi viedä vaikka kuinka kauan. Jos tyttö on hereillä, kun lähden vaunuttelemaan, niin silloin hän ottaa tutin suuhunsa. Nukahtavatko teidän vauvat syliin ilman tissiä? Meillä nukahti aikaisemmin, mutta nyt 1kk:n iän jälkeen tissistä on tullut jotenkin tosi tärkeä. Tutiksi en tahtoisi ryhtyä, mutta erityisesti ennen yöunille nukahtamista, neiti ei enää syö vaan ns. nauttii tissin lupsuttelusta suussaan :D.

Huvittaisi lähteä ulos, mutta koko ajan sataa. Sateeseen ei huvita mennä. Pikkuiselle happihyppelylle on pakko päästä illan mittaan, vaikka sade ei taukoaisikaan.

Marimint ja Nöppönen 7vkoa
 
Tänne tuli sitten jo toinen rintatulehdus. Juhannus meni ihan pipariksi, vaikka tuskin sitä ihmeempiä olis sillä sateella muutenkaan tehnyt. Ottaa silti päähän, voi antibioottikuurilla koko aikaa olla.

Meillä ei ipana nukahda ilman tissiä, ei. Tulee kyllä sellainen olo, että huvitutiksi tässä on nyt joutunut, mutta nukahtaapa vauva ainakin. Aika usein öisin minäkin. :) Jossain vaiheessa sitä sitten heräilee sen verran, että kantaa vauvan omaan sänkyynsä, jos jaksaa. Vannoin pyhästi miehelle, etten totuta ipanaa nukkumaan vieressä sillä välin kun mies on poissa, muttamutta.. se on vaan niin helppo imettääkin, kun ei tarvii sängystä nousta. Laiska kun olen. :)

Ollaanko me ainoita, joilla ei ole ristiäisiä? Ei ainakaan vielä, ehkä sitten myöhemmin uudessa kotimaassa. Tai sitten annetaan olla ja saa lapsi itse päättää mihin haluaa kuulua jos haluaa. Jonkinlaiset juhlat tässä on kai silti suvulle järjestettävä, jos vaikka vuokrais savusaunan ja hommais seisovan pöydän sen jälkeen.

Onko kenelläkään ollut tai onko Espritin turvakaukaloa? Käyn harva se päivä vilkuilemassa sellaista ihanan karkkipinkkiä kaukaloa netissä, mutta missään ei ole minkään valtakunnan arvostelua tai kommenttia siitä. Se olis vaan niin mukavan värinen..
 
Meillä myös :wave:, ei nukuta ilman tissii, paitsi ku uni yllättää ihan yllättäen isän sylissä tai sitterissä. Tuttia ollaan tuon nyrkinsyönnin takii kans nyt treenattu ihan urakalla :)

Minipillereistä, mulla oli jälkitarkastus viikko sitten ja sain samat minipillerit mitkä mulla oli käytössä jo ennen raskauttakin ja niillä mennään sit nytkin. Ei mulla ikinä ole ollu mitään tiputtelua menkkojen välissä tai mitään muutakaan ongelmaa niiden suhteen.

Meillä melkein 7 viikkoselle likalle mahtuu vielä 50-senttiset vaatteet ja Pamppersseissakin käytetään ykkösiä... neiti on niin siro, et 56 on vielä pikkasen liian isoja :D

Hormoninäppylät, meillä on kanssa otsa ku perunapelto ja poskissakin on jokunen näppy. Neuvolassa vaan sanottiin, et vähän kosteusvoidetta voi laittaa jos tuntuu tosi kuivalta se iho. Sitten täytyy kattoo ettei vauva ite revi niitä näppyjä aukitte koska sit on iso tulehdusriski joka sit pitääkin jo näyttää lääkärille. Hurjaa toi "teini-ikä"... :LOL:
 
voi vee, mikä yö takana :|
tyttö itki ja vääntelehti koko yön, ehkä vartin ajaksi nukahti kunnes jatkoi huutamista, tuttia laittelin suuhun vähän väliä varmaan sata kertaa, puklaili kaaressa senkin vähäisen tutteli määrän mitä sai, ei siis mitään pient' puklailua kun sänky oli ihan märkä..eka kerta kun noin paljon puklaili..
tytöllä on ollut ilmavaivoja ja eilen aloitin antaa disflatyliä ja tämä oli siis tulos, pahensi tilannetta ja paljon, heitän noilla tipoilla kyllä harakan pyllyä. aamulla tyttö itkikin sitten pelkkää väsymystä mutta onneksi nukahti nyt vaunuihin, kakka tuntuu olevan kiinteämpää ja yrittää vääntää sitä pää punasena ulos joten annettiin jo yöllä mallasuutetta. toivottavasti auttais.

marmotta: ikävä tuo rintatulehdus, paranemisia sinne :hug:

sain sellaisen ohjeen neuvolasta koskien d-vitamiinin määrää, jotta kun rupeaa menemään sen kolmen korvikepurkin verran päivässä korviketta niin tippamäärä tiputetaan 3tippaan päivässä.
( meillä annetaan 3 tippaa kun korvikemäärä päivässä on noin 8dl )

kurpitsa ja tyttö 5vko
 
Huomenta =) !

Kurpitsa, jaksamista...mikähän tytyn laittoi noin puklaileen... :( ...meillä ähistään aamuyöstä syötön jälkeen ja puklua ja pierua...puklut on enemmän sellaista takaisinvirtausta...ei tule kaaressa eikä aina suusta pitemmälle :| ...olen lukenut refluksista, oireet täsmäisivät meillä!

Olin eilen ostoksilla...eli etsimässä itselleni vaatetta ristiäisiin...voi kauheeta |O ...ei paljon sovituskopissa naurattanut :kieh: :kieh: ...nimittäin mikään ei istunut tai ei sopinut...vartalon malli on pikkasen muuttunut...ei vyötäröä ja tissit ihan mahdottomat :ashamed: ...meinasi itku päästä...minun onneksi muoti suosii...löysin Vilalta oikein söpön a-linjaisen mekon...muuten hyvä, mutta näytän kuin olisin viimeisilläni raskaana :LOL: :LOL: ...mutta pakko tyytyä...en vielä ole aloittanut teho laihdutusta...pelkään että vaikuttaa imetykseen...

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 1kk :heart:
 
Kurpitsa jaksuja sinne!!

Meillä poika luulee, että yö on ohi klo 6 aamulla... Tänäänkin heräs siihen aikaan seurustelemaan.. voi mahotonta... ja sitten yheksältä nukahti kiltisti unilleen... Iskän yösyöttövuorolle on annettu tilaus ens viikonlopuks :LOL:

Pulauttelua on täälläkin.. Ja juurikin kaaressa lentää.. Paidat vaihtuu mulla ja vauvalla tiuhaan.. Matot on puklussa, samoin sänky ja sohva.. Neuvolassa kysyin asiaa eikä osannut oikeen sanoa mitään (sijainen). Kysyn asiaa ens maanantain neuvolassa uudestaan.. Paino kuitenkin kotipunnituksien mukaan nousee.. Ja kun pojalle antaa lisäsatsin hetki pulautuksen jälkeen niin pysyy kyllä sisällä.. Ja mahan vääntelyä ei liity asiaan...

Laihdutus on aloitettu täällä.. Aloitin eilen pitämään ruoka-ainepvkirjaa.. Toimii ainakin mulla. Aiemmin oon sen avulla laihduttanut 15 kiloa.. Nyt tavote olis näin alkuun kuus kiloa.. Pääsin jo tässä lihomaan kilon verran.. Kun ei voi noita syömisiä pistää ton "imetys-kuluttaa" lausahduksen piikkiin... Muutenkin on ruokailutottumukset vähän hakusessa.. Karkkia menee.... Tänään sitten jumppaan.. ja jos musta ei hetkeen kuulu, niin oon nääntynyt sinne jumppasalille..

D-vitamiinin annostukseen annettiin meillekin ohje, että 3 tippaa/päivä jos vastiketta menee purkki tai enemmän.

tilasko joku jo noita nimitutteja??? Jos, niin kerropa kokemuksista.. Vähän houkuttas tilata meidänkin pojalle sellasia..

Joko muilla on menkat alkaneet??? en sitten kauaa päässy nauttimaan vuodottomista ajoista :'( mutta ainakin vuoto näyttäs olevan nyt niukempaa ja vähemmän menkkakipuja ku ennen raskautta.. eli jotain positiivista..

nyt kaalikääryleiden kimppuun, vielä kun kerkiää syyä ennen ku poika herää...

mukavaa tiistaita

birdie + ahmatti 6vko
 
Meillä on tyttö tänään 2 kk. Niin se aika nopeasti menee. juuri miehen kanssa aamulla puhuttiin, että kivempaa nyt kun ihan vastasyntyneen kanssa. Toinen on keksinyt lelut ja nauraa koko ajan. Aamulla leikki jumppamatolla niin, että lelut lensivät ja toista nauratti koko ajan. Rytmikin selkeytyy, aamupäivällä 3 tunnin päikkärit (ja aluksi ei nukkunut päivisin ollenkaan) ja iltapäivästä n. 30 min. Yöunille nukahtaa vasta 22-23 pintaan, mutta nukkuukin sitten n. 6 tuntia putkeen, syö ja nukkuu 3 tuntia lisää syö ja mahdollisesti nukkuu vielä tunnin tai pari.

minipilleritaloitin sitten eilen. Odottelen tässä, että alkaako joku ihan hulvaton vuoto.

menkoista ei ole alkanut. Ehkäpä selviän ilman kokonaan, kun nuo minipillerithän saattavat myös niin vaikuttaa.

laihdutuksesta aloitin eilen äit/vauva jumpan. Kivaa oli, mutta jumppa jää nyt saman tien kesätauolle, eli elokuussa uudelleen. Muuten käyn treenaamassa pari kertaa viikossa. Painoa vielä ylimääräiset 6 kiloa. Varsinainen laihdutus alkaa vasta kun alan osittaisimettämään.

miksi mistään ei saa valkoisia sukkahousuja? ristiäisiin tarvitsisin. Mistä te ostatte omanne? tietenkään niitä liikkeitä ei norjassa ole, mutta jos saisi äidin tuomaan mukanaan.

katrinainen ja neito 2 kk
 
Edla-mamma voi hitsi. Käyn sitten huomenna katsomassa täältä lindexilta uudelleen. täytyy varmaan ostaa legginsit sitten. Meillä kyllä oli kokoa 50 valkoiset sukkikset, mutta kun neiti käyttää jo kokoa 62. Eivät siis enää sovi.
 
kurpitsa täällä kanssa valvottiin yö päästiin puoli kuusi vasta nukkuun ja nyt herättiin.
:x meillä ei disfltylistä tullut mitään oireita mutta niistä hävis kyllä teho joten vaihdoin cuplatoniin hyvin on toiminut vaikka olen kuullut että voi aiheuttaa vatsaväänteitä.
joo ja hyvn alkoi päiväkin koira oli syönyt almiron pept jauheen ei muuta kun ukko hälyttää apteekkiin hakeen uuden purkin eihän se maksa noin 45e purkki :kieh: manasin täystuhon alimpaan tiädätte kyllä minne.
meillä menee likka tänään ekan kerran muutamaksi tunniksi mummolle hoitoon vähän jännttää kuinka siällä menee huutaako koko ajan :eek: pitää alkaa tehdä suursiivousta ristiäsiä varten ei kyllä jaksais mutta pakko se on kun on tuo siivominen jäänyt vähän vähemmälle :whistle:
[/b]matamimimmi kannattaa käydä lääkärin luona jos refluksia epäilet ettei oireet pahene se on kovin kivuliasta pienelle.
meillä alkoi 5viikon iässä kipu huuto jota on viäläkin pitäisi saada kunnon lääkitys gavisconi voi lakata toimimasta.
pitäisi tilata oikein ykstyiselle aika mutta se on kallista kun ei ole vakuutusta :(
 
PP :hug:

Meillä arki on yhtä hulinaa ja kirjoittelulle jää tosi vähän aikaa. :/ Mutta lueskelemassa kyllä äyn teidän kuulumisianne!!! =)

Minipillereistä (cerazette) Esikon synnyttyä söin minipillereitä ja muuten ne olivat tosi hyvät ja tuntui sopivan, mutta ehkäisytehoa en menisi kehumaan. :D Meillä siis vauva sai alkunsa pillereiden syömisestä huolimatta.
Oli kyllä iloinen ja ihana yllätys vaikkakaan ei suunniteltu juttu.

Ehkäisynä meillä nyt kumit ja kunhan mun omalääkäri tulee kesälomalta niin sitten laitetaan se hormonikierrukka. Suositus kai olisi että vasta puoli vuotta synnytyksestä se laitettaisiin koska kohdun seinämät on vielä ohuet tms. Mutta jos on tullut kuukautiset se voidaan laittaa aiemminkin tai jos on kokenut lääkäri niin voi laittaa aiemminkin.

Täällä mennään täysimetyksellä tuon ruokailun suhteen.
Esikko alkoi saamaan kauheita rintaraivareita 3kk iässä ja 4kk iässä hän alkoi saamaan korviketta kaverina aina sillon kun oli noita raivareita. Osittain imetin sitten esikkoa 7kk ikään.
Nyt kauhulla odotan koska poika alkaa tisusta kieltäytymään koska maitoa heruu niin kauheella vauhdilla että joka kerta poika kakoo ja yskii kun menee väärään kurkkuun. |O :/
Onko muilla imettävillä ollut ongelmaa tuon "liian" herumisen kanssa?

Lapsiluku on meilläkin nyt täynnä. Tai vannomaanhan ei voi mennä kun ikääkin on vielä sen verran "vähän" että vauvanteko aikaa kun on reippaasti yli 10 vuotta niin voihan sitä mieli joskus muuttua. :whistle:
Mutta siis nyt ainakin ollaan kumpainenkin sitä mieltä että meidän perhe on nyt tässä. :heart:

mutta nyt ruuanlaittoon kun kumpainenkin pienokainen vielä koisii. :wave:

Liro ja poikanen 2kk :heart:
 
Valkoisia sukkiksia löytyi ainakin viime kesänä Stockmannilta.

kurpitsa, meillähän meni yö sitten ihan samoissa merkeissä. Nyt on itsellä niin väsynyt olo, että seiniä päin meinaa kävellä.
Meillä toi johtuu mun antibiooteista, nyt on sen verran tujumpaa tavaraa, että vaikuttaa jo pikkuiseenkin. Relatipat aloitettiin eilen, mutta ainakaan heti eivät auttaneet mitenkään. Tai jos auttoivatkin, niin en halua edes ajatella millaista ilman niitä sitten olis ollut. Ipana pulauttelee nyt kyllä aivan hurjia määriä, kun syötän ehkä vähän liikaa ton tulehduksen vuoks. Saa olla koko ajan vaihtamassa vaatteita ja lakanoita ja pesemässä lattioita, kun tyttö jotenkin osaa sen pulautuksen ajoittaa niin, ettei ole esmes sideharsoa siinä sen pään alla.
 

Yhteistyössä