***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Merika kävin HM:llä mutta heillä kuulema tilapäisesti lopussa kaikista Trondheimin myymälöistä. Mutta pistän äitini käymään sekä HM:llä että stokkalla katsomassa Helsingissä. Uskomattoman vaikeaa yksien sukkahousujen saaminen. odotan vaan kauhulla, kun menen shoppaamaan itselleni ristiäispukua.
:$
 
PP:lle :hug: voimia ja toivottavasti saatte välit kuntoon..

Jennistä oli kiva kuulla teillä onkin jo "vanha" tyttö :D ihana kuulla että pieni neiti on kasvanut hienosti ja voi hyvin yhdyn muiden sanoihin teillä on erityinen paikka monen sydämmessä ja mielessä..

Omaan eloon ei erikoisia pojulla vähän massua vääntää kun kakka ei oikeen irtoa..muuten ukkeli voi hienosti. Äitikin koettaa pysyä positiivisena vaikka välillä se teettää kauheesti työtä ettei ajatukset synkkene :ashamed:

Katrinaiselle onnea sukkahousujen kanssa =)
 
Heips!

Me käytiin 1 kuukautis neuvolassa tyty painaa nyt 4200g (3480g), 52.8cm ( 50cm) ja pipo 37.3 ( 34) eli kasvanut on tätin mielestä hyvin...pituudessa mennään omilla käyrillä...kun mun ja miehen suku ollaan kaikki "pätkiä"...niin ei voi olettaa, et tytystä koripalloilija tulis :LOL: !! Pikkuisen on tyty pienempi kuin veljensä samanikäisinä...johtunee sukupuolesta... =) ...

Sukkahousuja ei ole löytynyt siis valkoisia...kaikkia muita kylläkin...pilkullisii ja raidallisii...ei taida ihan sopia kastemekkoon :( !

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 1kk :heart: :heart:
 
D-vitamiinista ja korvikkeen annosta: Siis voi P sanon minä! Meidän opiskelijaharjoittelijaterkkari sanoi, et d-vitamiinin määrää lasketaan vasta kun korviketta menee yli LITRA päivässä! Tekis mieli purra siltä kimulilta pää irti... Onneks torstaina on lääkärineuvola ja saa kunnon ohjeistusta. MUR! Deetippoja annan ja niitä menee täysimetyksessä 20 tippaa/pv ja korvikkeella menis 12. Oon nyt antanut 16-20 tipan välillä päivittäin. Taidan laskea sen suosiolla sinne 12 tippaan, kun korviketta menee jo 8-9dl päivässä.

Nimitutit: Mäkin kävin ihastelemassa noita nimitutteja :) Kertokaa kokemuksia kun saatte niitä, et sujuiko tilaus ja toimitus hyvin.

Ristiäiset olis sunnuntaina ja kaikki on ihan vaiheessa. Meil ei ole sopivaa pöytäliinaa, ei kastemaljaa, ei kynttilänjalkaa... Vihkiraamattu sentään löytyy! Apua, pitäs vissiin ruveta haalimaan tavaroita kasaan, et sais viikonloppuna keskittyä leipomiseen. Ristiäiset pidetään siis kotona.

Rintaraivarit, apua?!
Meillä mennään siis osittaisimetyksellä ja olen vaalinut niitä muutamia imetyshetkiä tosi paljon. Nyt pikkumies on alkanut kuitenkin saamaan ihan hillittömiä raivareita rinnalla enkä oo saanu imetettyä eilisillan jälkeen juuri lainkaan... Nyyh :( Ilmeisesti nyt on huomattu et pullosta saa ruuan helpommin ja nopeammin eikä tissi enää maistu. Vauva rauhottuu kun ottaa tissiltä pois ja käy kirkumaan, kun koittaa imettää. Huaah. Onko kellään vinkkejä mitä tehdä? Oon koittanu antaa eka vähän korviketta, et pahin nälkä menis ohi, mut ei auta.

Mukavaa viikon jatkoa äiteet! :)

naukuri ja poika 6vk 5pv
 
Noista sukkahousuista vielä. Tosiaan koko Itäkeskuksen kiersin ja tosiaan ei stockkalla, henkkamaukas, anttilas, jesperissä, cittaris eikä myöskään kappahlissa saati lindexillä ollu. (tosin en kokoa 62 ees ettiny, vaan 56) ja tämä oli kaksi viikkoa sitten. Ainoot mitä löyty oli ne legginssit Lindexiltä ja ne on kyllä ollu hyvät sen jälkeenkin :) Joten täst vois päätellä, et valikoima vissiin on sitten paikkakunnittain tai sit Itiksestä oli vaan kaikki muut mammat vieny sukkikset mun nessuttimen eestä :D

Rintaraivareista, täällä tissillä kanssa kiukutellaan. On vissiin menossa se kuuden viikon tiheän imemisen jakso. Mutta sitkeesti pidän tissillä raivareista huolimatta, koska oon huomannu sen, et kun lapsi jonkun aikaa imee ilman nielemisäänen kuulumista, niin hetken kuluttua alkaa nielemisäänet taas kuulua, et rinta on vastannu vauvan tilaukseen. Se on se kysynnän ja tarjonnan laki mikä siinä toimii, pitää ite vaan muistaa juoda ihan törkeen paljon vettä päivän aikana et jotain irtoo. Tän oon siis ihan ite huomannu. No muutaman kerran olen kyllä antanu korviketta illalla lisäksi :) Oletteks huomannu eroa Nannin ja Tuttelin mauissa. Meillä likka kieltäytyy syömästä Nannia, mut Tuttelia vetelee ihan tyytyväisenä... kumma juttu :)

Birdie, ai sulla alko toi ihanuus nimeltä menkat. :( Mä pelkäsin niin ku viime viikolla aloitin pillerit ja alko menkkakipua tuntua, et jaiks, nytkö ne mullakin sit alkaa... no eipä ole onneks näkyny, ehkä toi yösyöttö antaa vielä muutaman kuukauden ajan "suojan niitä vastaan" :LOL:
 
Piiitkästä aikaa heipat!!! :flower:

Meillä oli ristiäiset nyt sunnuntaina. Pidettiin miehen lapsuuden kodissa ja kaikki meni tosi hyvin! Papsukka (on muuten tosi vaikeaa alkaa kutsua häntä nyt nimellä..) ei itkenyt yhtään vaikka toista pelkäsin. Tänään käytiin sitten passi-kuvassa, joka olikin aikamoinen prosessi kun neiti ei vielä pidä päätään ja ens tiistaina saadaan vuoden passi: nuorena se on matkailu aloitettava ;) Italiaan lennetään ens kuun alussa, mikä vähän kyllä arveluttaa, mutta minkäs teet kun on työkeikka sovittu jo vuosi sitten, kääk.

Luin tuossa pikäisesti muutamat sivut ja kommentoin nyt minkä muistan. Eli D-vitamiinia, Jekovittia, annoin tänään vasta täyden satsin eli kaikki 5 tippaa. Tähän asti oon vähän himmaillut 1-4 kanssa. Maitohapon kanssa jatkan edelleen: nuo Lactophilukset on meillä tosi iso apu ollut vatsa-vaivoissa, suosittelen! Teen aina niin et lypsän maitoa rinnasta lusikkaan, johon sotken maitohapot, Jekovitin ja Disfatylia aamuisin, illalla sitten "mössöstä" jää pois vaan nuo D-vitskut. Hyvin ottaa lusikasta.

Yö-unet oli viime yönä katkonaiset: mamma tais vetää vähän liikaa kaffetta +muita herkkuja, jotka aiheutti sit vatsavaivaa pienelle. Eli itsepähän sitten valvoin viime yönä ja pikkuinen parka kipristeli tosissaan. :ashamed: En vaan voinut vastustaa anopin tekemiä ristiäis-herkkuja!!

Kysymys seksistä kävin jälkitarkastuksessa ja kaikki pitäis olla ok. Nyt ollaan pari kertaa koetettu vähän heilutella täkkiä niin loppuu kyllä alkuunsa. Mulla koskee aivan sairaasti alapäähän, lähinnä polttaa. Ei ole hiivaa eikä muutakaan. Onko sitten näin et limakalvot on nyt niin ohuet johtuen täysimetyksestä et sen takia sattuu? Siis kyse ei ole pikku-nipistelyistä vaan ihan sellaisesta et meinaa itku tulla. Ja mähän oon sektio-tapaus eli ei pitäis siinäkään mielessä olla mitään hämminkiä tuolla alakerrassa. Onko muita, joilla samaa ongelmaa ja kenties siihen ratkaisua? Liukuvoiteet et auta yhtikäs mitään, paria merkkiä kokeiltu. :|

Meilläkin neito kasvaa hyvin, kuitenkin mietin koko ajan riittääkö maito. Mistä sen oikein tietää? Mies antoi yhteän päivänä Nannia kun olin töissä ja naiti oli hotkaissut sen parissa minuutissa tyhjäks. En tajua: kyllä se aina itse lopettaa imemisen tai sitten nukahtaa tissille, voiko silti olla ettei maitoa tule tarpeeksi?

Ehkäisystä jos sitä nyt siis enää ikinä päästään käytämään... meillä käytössä kortsu. Mitä muuten muille sektiolaisille on sanottu kakkosen yrittämisajankohdasta: mulle sanottiin et puoli vuotta väliä riittäis sektion jälkeen?

No niin nyt lopetan, mutta palaan asiaan vähän nopsempaan kuin nyt.

t. eeti+papsukka hmmm... 6vk ja risat :heart:
 
D-vitamiinista mulle sanottiin neuvolassa et 3 tippaa kun annan vain korviketta ja sitten jos ja kuin menee yli litra päivässä ei tippoja anneta ollenkaan! Meillä käytössä Devitol.

Vieläkin odottelen uutta sitteriä postista. Yli viikko on jo mennyt ja aamun kohokohtia on täl viikol ollut (ja tulee varmaan olemaan) posti paten odotus :LOL: Onneksi huomenna 1kk neuvola niin saan muutakin puuhaa ;)

Vilma ja sylivauva 4vko ja risat
 
naukuri Meillä sama juttu :( Poika ei syö kuin muutaman minuutin ja sitten alkaa tempominen. viime yönä käänsi pään pois rinnasta.Käy kattoo imetystukilistan sivut; siellä ihan hyviä vinkkejä. Muuten ihan kiva, mutta en voi edes lypsää kun ranteet ja olkapää ovat äityneet niin kipeiksi, että syön melkoisen määrän särkylääkkeitä + paikallista kipugeeliä laittelen. Huomenna onneksi lääkäri. Mä luulen että meillä on syynä kun maitoa ei tule murun mielestä tarpeeksi nopeasti. Vrt pullo

Muutoin poju on tyytyväinen, paitsi viime yön meni heräillessä kun yöunille laittoi jo seitsemän jälkeen. Kahdelta oli jos sitä mieltä, että nyt on aamu |O Nyt meillä on tosiaan muutama yö mennyt melko pitkillä unilla about 5-6 tuntia, mutta aina pidempi pätkä silloin kun äiti vielä valvoo. Isommat pojat lähtivät isälleen, joten nyt ehtii nukkua vaikka keskellä päivää jos väsyttää kovasti :) Viime yönä meinasin muutamaan otteeseen tosissaan tuskastua kun tämä poika ei varottele vaan aloittaa heti ihan silmittömän huudon jos ruokaa ei het ole tarjolla. Lämmitteleppä siinä sitten tissimaitoa vesihauteessa, kun vastikkeen lämmityskin kestää pojun mielestä niin kauan että nälkään kuolee...kovin kauaa ei kehtaa huudattaakaan kun muut lapset heräävät. No nyt onneksi ollaan ihan kahdelleen.

Meillä ei nukahdeta rinnalle vaan jos kunnolla väsyttää niin äidin viereen ja ilman tuttia. Jos tosiaan väsyttää ja masu on täysi niin sylkee tutin pois. Öisin saattaa nukahtaa rinnalle, mutta yleensä nykäisee päänsä pois ennen kuin nukahtaa. Mutta saapa nähdä miten meilläkin tuon imetyksen kanssa nyt käy. Toisaalta tavoite olikin 6 viikkoa aikaisempien epäonnistumisten vuoksi, joten se on ainakin täytetty ja loppu on plussaa.

Mitäs muuta...niin ehkäisystä en vielä tiedä, mutta lapsiluku on ehdottomasti täynnä. Oli synnytys sen verran kivulias, että ei enää koskaan.
Ristiäiset on 6.7 jahka päästäisiin nimestä sopimukseen.

Muoks....sori mikä romaani tuli kirjoitettua

annaliina ja muru 6 vk ja 1 pv
 
Moi. Tässä yksi linkki tuohon rintamaitoon liittyen ( silläkin uhalla, että saa joiltakin karvat pystyyn... ) , kun siitä on ollut jonkin verran puhetta.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=101&Itemid=104
 
Onneks jollain muillakin on niitä raivareita... vaikkei se kivaa olekaan :| Mut tosiaan mä luin et ei sais väkisin pakottaa ja pitää vauvaa huutavana tissillä, joten oon sit aina yrittäny hetken tyynnytellä poikaa ja yrittäny uusiks. Mutta mutta... Imetystukilistan sivuilla oon jo käynyt ja koittanu onkia jotain vinkkejä. EI AUTA, kaveri vaan kirkuu hullun lailla eikä tarraa tissiin. Puolen tunnin jälkeen oon luovuttanu ja antanu korviketta, joka on kelvannu saman tien. No ehkä se menee ohi pian. Jatkan sinnikkäästi tarjoamista :)

Mä vähennän samantein tota d-vitamiinien määrää. Pois kaikki harjottelijat neuvoloista! ;) Ei sinällään ihan kiva tyttö tuo meidän neuvolan täti, mutta sais antaa oikeita ohjeita...

 
Meidän ipana unohtaa välillä, että on syömässä. Alkaa sitten tohista jotakin muuta ja puolen minuutin päästä huutaa nälkää eikä tissi silti kelpaa, kun on sitä muuta puuhaa. Luoja ties mitä, kamala viuhtominen ja tuhina päällä kuitenkin. Ja sitten kun sen tissin saa suuhun, niin tunkee lapsiraukka vielä nyrkkejäänkin sekaan, ihan kun siinä tississä ei olis tarpeeks. Äitiinsä tullut, unohtelee mitä on tekemässä. :)

eeti, meillä on kanssa passikuvasirkus edessä. Yksi yritys oli jo, mutta siitä ei tullut yhtään mitään. Italiaan meilläkin olis ens kuussa suunta, uutta kotia katsastamaan. Hiukan hirvittää, että mitä siitäkin lennosta tulee. Hyvällä tuurilla ipana vetelee unia koko matkan, mutta mulla ei koskaan ole ollut hyvä tuuri..

Yritin osaa apteekista jotakin muuta kun Relaa kun niitä maitohappoja hain, niistä kun on kuullut huonoakin. Väkisin sen täti ne kuitenkin tuputti vaikka yritin monta kertaa, että ei kun jos Lactophilus.. En sitten siinä kuumeessa jaksanut alkaa inttämään vaan otin ne mitä sain suosiolla, kokeillaan nyt noilla.
 
eetikokeile ihan perusrasvaa -esim: decubal(saa apteekist) tai jotain muuta. Ei mitään niveaa tai muuta ne kirvelee varmasti, mut apteekin tavara ok. Rasvaa molemmille ihan kunnolla(sopivasti). Me ollaan käytetty sitä systeemii ja toimii musta hyvin.

ristiäiset on lauantaina, meillä kans kaikki ihan vaihees. huomen pesen ikkunat ulkopuolelt -silleen nopeesti. voi että kun mä inhoon silittämistä, :/ pakko ne liinat on silittää ja miehen paita. anoppi ja äiti auttaa leipomises ja mies siivoo :D itselle jää paikkojen järjestäminen et saadaan koti juhlakuntoon. Onneks nyt olis luvassa aurinkoista viikonlopuksi.

Pitäs laittaa neiti nukkumaan ja mennä itse viereen -eilen mentiin nukkumaan vasta 01.30.
öitä :wave:
 
eeti,
oon kanssa antanu maitohappoja jauheena. Voinko antaa niitä säännöllisesti niin kauan kun on masuvaivoja? Oon jo kohta 2 pakettia syöttäny ja mun mielestä on apua. Disflatylit jätin pois ja relaa koitin sillon alussa. Nyt siis pelkkä jauhe käytössä.
 
Pitkästä aikaa täällä taas. Aika on vierähtänyt nopeaan ja nykyään tuntuu ettei kerkeä mitään tekeen. Päivät tulee ja menee, aika usein olen ollut aamutakissa iltaan asti...Noh, ajattelin että nukun itsekin aina kun vain väsyttää olipa sitten yö tai päivä!

Meidän Maija syntyi 14.5. ja alkuun kaikk meni loistavasti - olin lenkillä jo kolme päivää synnytyksestä. Sit iski kohtutulehdus ja karmee hevoskuuri lääkkeitä. Nyt tuntuu että väsymys on päivisin aivan sairaalloista, käsivoimat mitättömät ja tuntuu vaan voimattomalta. Meillä herätään siinä kolmelta yöllä syömään ja sit aamusta taas se 3 tunnin rytmi jatkuu. Mietin vaan väsymystä vaikka kaikk sujuu ja ei sen kummemin valvota eikä itkuilla. Onko muilla tällästä? Alotan tänään taas jumppaamisen ja salittelun, ehkä se on yksi osasyy tähän kaikkeen. Ehkä taas hiljalleen happi alkaa virtaamaan ja olo tuntuu paremmalta. Liikuin ihan viime metreille asti, kävin pumpissa ja tanssitouhuissa. Noh kiloja tuli 20 lisää ja niistä vielä 7 jäljellä. Niillä ei kiire, mutta hitaasti lähtevät sen olen huomannut. Itsellä nyt ikää 39v ja aikaisemmat raskaudet 10 v sitten olivat tässä suhteessa helpommat...

Lueskekelin nopsaan näitä juttuja ja pisti silmään nämä tutut jutut; ilmavaivat, jälkitarkastastus, ristiäiset, parisuhde onkelmat... Meilläkin eletään näiden kaikkien kanssa. Annan cuplatonia (vanhasta tottumuksesta) muutaman kerran päivässä, ja se ainakin toimii/ennalta ehkäisee. Jälkitark perjantaina, ehkäisyä ei ole ajateltu...vaikkain peitot on sauhunnu, hohhoijaa, kohta taas ollaan vatsa ojossa ja sittehän näitä iltaisia tähtitisiä olisikin kaksi - noh yksikin riittää - kunto ei kestä toista. Ristitäiset joskus myöhemmin (pitäis varmaan järkätä).

Parisuhde ollut kunnossa, vaikka olen oikeesti ollut aivan kaamea välillä - kyttään kellon kanssa miehen kotiutumista töistä - johtunee tästä väsymyksestä ja neljästä seinästä (ulkona on satanut urakalla jatkuvasti ja väsymys on ikävää). Onnekseni hän ymmärtää, eikä rupea kiukutteluun mukaan. Mun exä oli tässä mielessä ikävä että veti aina herneet ja sota oli valmis! Eronneena ihmisenä ymmärrän kaiken ajattelun erosta ja sen mahdollisuudesta, mutta tässä vaiheessa kannattaa yrittää muita keinoja. Äidin väsymys ja hormonit ovat kuitenkin arvaamattomia, että toivoa vielä on. Ja sitten toisaalta jos ero on ainoa vaihtoehto, niin sitten elämää on senkin jälkeen. Mulla on 3 lasta edellisestä liitosta synt.96,97,99 ja jäin yksin kun pienin oli 2v. Kaikille tsemiä - ei tämä ruusua ole, lapset ovat ihania, mutta erittäin sitovia rakkauden helmiä - vaatii paljon vanhemmilta sovittaa elämää/aikatauluja.

Kaikesta huolimatta - olen optimistinen ja uskon että itselleni tuo paljon ihan tuo kuntoilu. Pääsee lataamaan akkuja, vaikkakin voimat on nollassa... Ai niin , vielä yksi juttu - ANOPPI PERKELE. Mua on alkanu ärsyttään toisinaan sen ohjailu... vkl olisi yhdet rippijuhlat ja kutsussa oli puolenpäivän aikaan... noh, hää kysyi milloin ollaan menossa ja sanoin että kun päästään ja en rupea kellon kanssa juoksemaan pienen vauvan kanssa tai sitten ei tulla ollenkaan - hiljakseksi meni. En tiijä, ärsyttää, eihän juhlat ole sen vaan sukulaisten ja kuiteski mennään virallisen osuuden jälkeen... Noh tulipa taas purkauduttua.
:LOL:
 
Kiitos sädis hyvästä linkistä - antoi paljon uutta tietoa ainakin itselleni! Varsinkin oli hyvä lukea tuosta "maidontulo vain loppui yht'äkkiä"- uskomuksesta, koska niin moni siitä puhuu. Itselläni ei ole ongelmia sen suhteen, etteikö maitoa tulisi tai se olisi mukamas loppumassa (kertoo hyvin sekin, kun äsken linkkiä lukiessani tunsin tutun vihlonnan nänneissä ja sieltähän sitä maitikkia alkoi suihkuamaan :p ) vaan se, että maitoni muuttui yht'äkkiä "täysmaidosta rasvattomaan maitoon". Eli kirjaimellisesti yhtenä päivänä maito oli vielä sellaista kellertävää, kermamaista ja seuraavana niin blissiä, että siitä näkyi läpi! :eek: Juttelin asiasta neuvolassa ja he pitivät sitä erittäin todennäköisenä, että oma huono syömiseni kostautui sillä, että rintamaidon laatu heikkeni. Ja jos maidossa ei ole riittävästi rasvaa niin vauva ei saa sitä kylläisyyden tunnetta, jolla pysyy rauhallisena ja tyytyväisenä :/ Siispä aloitin sen 2 krt 40-60ml/pvä korvikkeen ja on meillä ihan must: vauva imee yhtä paljon tissiä kuin ilmankin sitä, mutta ei vain huuda ja nukkuu päivisin 4h ja öisin 8 tuntiakin putkeen!

Olin aina ajatellut, että imetys on helppoa - sen kun lyö vauvan tissille ja se siitä - mutta kyllä se aikamoinen taiteen laji onkin... B)

Meillä oli eilen 6- viikkois neuvolalääkäri ja saimme hienon arvion: "terve, jäntevä tyttö, joka kasvaa hyvin". Painoa oli tullut 6 pvässä 270g :D ja pituuttakin on jo 56cm. Paljonko teidän vauvat painavat/painoivat n. 6- viikkoisena? Meillä paino on nyt 4.930g, kun syntyessä oli 3.792g. Pituutta on tullut 5cm (51 vs. 56cm). Vieläkin menee 5- kymppiset vaatteet ja suurin osa 56- kokoisista on liian isoja. Neiti on niin sirorakenteinen ;) Ihmettelen muuten suuresti miksi kaikki ihmiset antavat lahjaksi 62- ja 68- kokoisia vaatteita, kun 50- kokoisetkin menevät näin pitkään! Meillä on iso pahvilaatikollinen yli 60cm vaatteita, jotka odottavat vain käyttäjäänsä :p

Neuvolalääkäri sanoi muuten tuosta D-vitamiinista, että kun korvikkeen määrä on >5dl/vrk niin sitten vähennetään D- vitamiinin määrää. Olen nyt antanut tosiaan vain 4 tippaa, mutta sain ohjeen lisätä siihen normaaliin eli viiteen tippaan/pvä.

Sitten mieltä askarruttavaa galluppia: ketkä suunnittelevat jo nyt uuden vauvan hankintaa? Taisi meillä olla synnytys liian helppo, kun asia pyörii mielessä jatkuvasti :LOL:



 
Huomenta !

Kirsikkatomaatti
,

Mulla kanssa ylimääräistä painoa n.6kg ja ikää 40v...iän vuoksi saa tehdä kunnolla työtä, että pääsee kiloistaan...mullakin jonkin asteen väsymystä...en ole vielä aloittanut mitään liikuntaa ...paitsi lenkkeilyn kun sää on sallinut :ashamed:! Kroppa on vatsan seudulta armotonta löllöä...vyötäröä ei laisinkaan...ehkä jonain kauniina päivänä :/ ...olen jo hyväksynyt itseni tällaisena...joten en hoppuile painon suhteen ;) !

Jaksamista kaikille...väsyttävää tämä arki on välillä varmaan jokaisella ! :hug:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 1kk ja 1pv :heart:
 
MATAMI MIMMI

Juu tuttu ja turvallinen tunne sullakin siis. Vatsa on sellainen löysä röllö täälläkin ja tulee olemaan... ellei sitten mene kirurgin pakille. Fysiikan laki on näissä asioissa sellainen että navan alla oleva ylimääräinen nahka on ja pysyy kun taas navan yllä oleva on itse aiheutettua. Olen oikeesti varautunut menemään vatsan kiristykseen mikäli se näyttää vielä painon pudotuksen jälkeenkin itseäni haittaavan. Tuskin, mutta kaikk mahdollista. Tässä vaiheessa ainakin minulla kudos on löysää ja rasvaa on kertynyt ja sen sulattaminen on työlästä. Kudosten palautuminen kestää puolisen vuotta riippumatta onko ylimääräistä painoa tai ei, kudostoiminta on hormonaalista eikä millään lailla riippuvainen kiloista tai liikunnasta... että kärsivällisyyttä. Kyllä naisen elämä on IHANAA!

 
Carmen: Käytiin tänään neuvolassa iso veikan kanssa niin samalla pyysin punnittemaan meiän PikkuJätin, niin pituus 62cm ja paino 6.020kg ( tasan kilo tullut syntymästä ) "Jäntevä tarkkaavainen poika. Kasvanut hienosti."

Mulla vaaka näyttää vielä 10 kiloa lähtöpainoon. Tavoite olisi yhteensä 15kg pois painosta ni sitten olisin tyytäväinen. Mutta aina kun päätän etten osta mitään hyvyyksiä ja menen kauppaan niin aina tulee ostettua jotain karkkia. Tämä on aivan kauheata tämä makean himo. Kokoajan mielessä pakko saada, pakko saada... Nyt seuraa tunnustus: Olen karkki riippuvainen eli karkkiholisti :headwall: :headwall: :headwall: Eilen käytiin alennus myynneissä niin meinasin ostaa housut MUTTA olen normalisti ollut kokoa 38 nyt kokeilin kokoa 44 ja se puristi ja ei ollut hyvät joten jäi housut ostamatta ja kun kotiin päästiin, niin karkkia taas lisää poskeen... :headwall: Nyt täytyy oikeasti ottaa niskasta kiinni itseä ja alkaa tekemään jotain eikä vaan suunnitella. lenkille olisi päästävä ja jos uskaltautuisi salille, mutta mitä siellä kannattaisi tehdä? Vinkkejä? en ole koskaan salilla meinaa käynyt.

Mutta nyt täytyy lähteä kyläilemään. :wave:

tmvk ja PikkuJätti 6vk
 
Moikka tmvk ja pikkujätti.
Noniin, ja onneksi olkoon näin jälkikäteen. Hengissä ollaan :) Kyselit tosta kuntoilusta, mitä painon pudotukseen tulee niin kävely on erinomaista rasvan polttoa - ttosin tylsää, itse en oikein innostu siitä, ite tykkään käydä ryhmäliikunta tunneilla ja salilla siinä sivussa. Jos meet johonkin salille niin yleensä ne tekee ohjelman ja jos ei niin siitä kannattaa maksaa, niin tulee tehtyä järkevästi ja tavoitteet on saavutettavissa. Keskimäärin 3 krt/vko niin alkaa tapahtuun- olo kohentuu ja lihakset vahvistuvat (selkä ja niskavaivat yms kaikkoaa) ja ehkä painokin putoaa tai sitten lisääntyy - samapa tuo jos oma olo vaan on ok hyvä! :hug:
 
Tuli tässä mieleeni,et oliko täällä ketään samaan aikaan synnyttämässä pienokaistaan kätilöopistolla kuin minä eli 21-23.5 välisenä aikana?Piti jo aikaisemmin kysellä,mut en ole ehtinyt.

Meillä poika kans saa kamalia raivareita välillä rinnasta ja välillä pullosta...silloin ei tuttikaan auta!!!Tänään ollaan menossa vauvahierontaan vatsavaivojen takia.Saas nähdä auttaako yhtään!?
Tän päivän vaunukävely meni täysin pieleen!Vauva säpsähti hereille ja ei lakannu huutamista koko matkan aikana eli jouduin palaamaan kotia jo ennen,kuin matka oli alkanutkaan.Naapuri tuli vastaan vielä matkan varrella ja alkoi kyselee kaikenlaista esim.oletko pitäny vauvaa pystyssä ja hyssytelly vaunuissa ym.ja vauva vaan huus,kun tarjosin tuttia.Tuli sellainen olo,et toi naapuri varmaan pitää mua huonona äitinä,kun en saa vauvaa hiljaiseksi!?!

Yöt menee edelleenkin kahdella syötöllä ja välillä hyvin ja välillä huonosti eli kitistään koko loppu yö,kun ollaan kerran herätty.
Nyt olenkin ottanu pojan nukkumaan mun viereen ja vaihtanu omasta makkarista vieras sänkyyn nukkumaan,kun ukko herkkä kaikille vauvan äänille,niin ei saa muuten nukuttua ollenkaan.

Ristiäiset meillä 27.7 eli siihen vielä aikaa.Kummit ollaan jo saatu valituksi ja varmistettu,mut nimi on pojalle vielä hakusessa.Yksi vaihtoehto kyllä miellyttää meitä kumpaakin,mutta katotaan nyt otetaanko se pojalle käyttöön!

Ehkäisyksi ajattelin pyytää e-pillereitä,jos vaan onnistuu.Mulla jälkitarkastus vasta 28.7,et ehdin vielä miettiä vaihtoehtoja.Me kun ei oikein voida noita kumeja käytellä,kun kummallakin tulee niistä yliherkkyyttä ja toista vauvaa en ihan perään heti halua,vaan vasta muutaman vuoden kuluttua uskoisin!

Taas täytyy lopetella,kun poika heräilee puolen tunnin tirsoilta...odotan jo innolla,et rytmi vähän selkeytyisi,niin voitais liikkua muuallakin,kuin kodin läheisyydessä!En kehtaa vielä lähteä yleisillä liikenteeseen,jos poika päättää herätä kesken matkan ja alkaa raivoamaan.En tunne oloani vielä niin varmaksi,että kestäisin muiden ihmisten vihaisia ilmeitä!!!
 
Hei!

Summer81 olin tänään just neuvolalääkärillä ja kysyin noista maitohapoista, sanoin et oon antanu tuota Lactophilusta. Se sanoi et hyvä vaan: tuo Lactophilus on "vanha" tuote eli paljon tutkittu ja käytetty ja hyväksi havaittu. Se auttaa suolistoa kehittymään, lisää vastustuskykyä ja vähentää noita vatsavaivoja eli voit huoletta käyttää. Mäkin oon käyttäny alusta asti (kun eka huomasin et Rela ei sovi ollenkaan: Relassa on jotain palmuöljyä, joka ei käy toisille vauvoille) ja nyt menään jo toista pullollista. Annan aamuin illoin, en tosin ihan mitallista vaan lusikalla, kuten jo aikaisemmin kerroinkin.

Kirsikkatomaatti samanlaisia täällä kans mietin. Väsymys on välillä kova ja mieli sekaisin eli en kans lähtis mitään ratkaisevia siirtoja tekemään tässä mielentilassa parisuhdetta ajatellen.

Carmen olin tänään just neuvolalääkärillä, ikää on vaavilla n.7vk. Painoa oli 5210 ja pituus 55,5cm, eli kuulemma käyrillä mennään. Uutta vauvaa ollaan mietitty, vaik välillä tulee tunne et miten sitä jaksaa sit kahta pientä yhtä aikaa, kun nyt on jo välillä aika poikki. Sisarus olis kyllä aikeissa hankkia, tiedä sitten missä vaiheessa. Tosin ikää on jo sen verran et ei tässä vuosia voi enää odotellakaan.

Neitokainen sai tänään myös 3kk yhdistelmärokotteen kuukauden aikaisemmin, kun mennään sinne Italiaan. Nyt odottelen reaktioita (joita toivottavasti ei tulis..!)

Hemuli79 tutulta kuullostaa tuokin. Eli neiti on saanu muutamat raivarit julkisissa ja siis huutanut kurkku suorana koko matkan riippumatta otanko syliin tms. Ja hänellä on vielä todella kova ääni (tämän ovat muutkin panneet merkille). Oon suhtautunut itse tilanteessa niin että lapset itkee ja sille ei välillä vaan voi mitään: jos joku kanssa matkustaja alkaa valittaa (mitä onneks ei ole vielä käynyt) niin voi-voi vaan, ottakoon taksin jos hermo ei riitä. Oikeesti: mielestäni ollaan kyllä tosi kaukana siitä mitä elämä on, jos ei kestä kuulla vauvan itkua bussissa. :kieh: Täytyy myöntää, et kyllähän siinä tuskan hiki otsalle kihoaa, mutta en katso niitä muita ja niiden naamoja, jos ahdistaa - itse ainakin vaan juttelin itkevälle vauvalle enkä välittänyt muista. Kyllä se siitä! :hug: Ja oikeesti: kyllä jokainen normaali ihminen ymmärtää et vauvat tosiaan itkee sillon tällöin ja sosilaalisesta tilanteesta riippumatta. Eli rohkeasti vaan liikkeelle sanon minä!!!

Paino ja liikunta itsellä tuli tosiaan 21kg raskauden myötä ja nyt on hävinyt 12 itsestään, uskon et loput häviää kun alan liikkua. Jonka muuten aloitin eilen: kävin hölkkää varovasti ja oli ihan ok. Kunto on vaan käsittämättömän paska, :D Tänään ajattelin kokeilla jumppaa, jos mies vaan tulee ajoissa töistä.

Marmotta muutatteko siis Italiaan? Passikuva onnistui meillä niin et mies pujotti kätensä bodyn sisään takakautta ja tuki parilla sormella niskaa et saatiin kuva otettua. Itse seisoin sivussa ja nappasin salamana tutin pois juuri ennen h-hetkeä, jolloin suu oli suht kiinni. On se aikamoista taiteilua, mutta kuulemma sitten paljon helpompaa kun vauva kannattaa itse päänsä.

Jep, täältä taas romaani tuli ihan huomaamatta, mut lukee ken jaksaa ;)

t.eeti
 

Yhteistyössä