***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Isä hoitelee meillä tosi paljon vauvaa, kuin myös isompia lapsia, tänään oli heränny aamulla kaikkien lasten kanssa niin minä nukuin 10 asti :heart:

mielialat vaihtelee täälläkin ja tulee miehelle naputettua ihan turhasta, raukka tekee täällä niin paljon hommia töidensä lisäksi että kyllä hävettää aina ku jostai napisen, mut onneksi tuo mies ymmärtää että hormoonit ne on jotka tekee naisen hulluksi :whistle: :LOL:

poika on edelleen tyytyväinen vauva ja isot siskot hoitaa vauvaa mielellään, ei mustasukkasuutta havaittavissa :)

sarbba& poju 1vko 6vrk :heart:
 
huomenta! Tällä kertaa meidän aamu alkoi jo kuudelta. Edelleenkään ei minkäänlaista rytmiä ole havaittavissa. Tai no ehkä jonkunlainen: yöunille aletaan klo 22-23 ja eka syöttö on joko kahden tai kolmen nurkilla. Joskus sitten nukutaan aamulla pidempään tai sitten ei, niinkuin tänä aamuna. Kokonaisuudessaan nukkuu kaks pidempää pätkää vuorokauden aikana; toisen päivällä. Parina päivänä päiväunet olleet 5-6 tuntia =) Muutoin ei sitten nukutakaan ja hereilläolo pitää saada olla sylissä.

Hormonit heittelee, mutta tasoittuneet huomattavasti muutaman viikon takaisesta. meillä ei onneksi olla oltu kipeinä. Nokka ja hengitys rohisee, mutta vauvallahan ne ei välttämättä ole merkkejä sairaudesta vaan hengitys rohisee kun maito jää kurkkuun. Mutta...yhdellä tuttavalla on vyöruusu aktiivisena ja käytiin kyläilemässä ennen kuin lääkäri totesi. Nyt sitten jännäillään vesirokkoa. :(

Muutoin vauva-arki rullaa omalla painollaan... =) Isä hoitaa paljon ja saa hoitaakin, koska minähän olen jo kaksi hoitanut, joten hän tarttee enemmän harjoitusta. Kovasti meillä jo hymyillään ja äänellään.
 
weiss
Päivää.. ei kehtaa huomenia enää toivotella.. :ashamed: :D

Poika: Et ole ainoa kätkytkuolema pelon kanssa. Mie pelkään kanssa ja välistä sydän meinaa pysähtyä, kun pieni nukkuu sikeintä untaan. Miun on pakko välistä hipaista kättä, että poika reagoi jotenkin. Mutta kai se jossain välissä helpottaa. Jotenkin vaan aattelee, että mie oon liian onnellinen tuon pojan tuhinasta, jotta jotain pahaa tapahtuu. :(

Miulla on jo vauvakuume.. :p Meille ei enää vauvoja tule, mutta mie haluun.. aika menee niin nopiaan ja tuntuu pahalta, ettei enää saisi kaikkea kokea uudestaan. Pojukin kasvaa niin kauhian nopiaan, tuntuu pahalta viikata jo pienimpiä vaatteita laatikkoon ja aatella jottei niitä koskaan enää tarvi. Taitaa miullakin vielä ne hormoonit tunteita keinutella.. :whistle:

no, kai nuo tästä tasaantuu.. Mitäs juhannus suunnitelmia? Me vietellään jussit kotosalla siskon perheen kanssa.

weiss ja pikkuinen jo 6 vkoa! :heart:
 
Johan oli yö täällä, ipanalla kamala meno päällä yhdestä kuuteen. Itse pääsin nukkumaan kahdeltatoista jalkapallomatsin jälkeen, tunnin ehti vedellä hirsiä. Viiden aikaan väsytti jo niin että kävelin päin kirjahyllyä. Hattua vaan voi nostaa yksinhuoltajille jotka tän yksin puurtaa läpi, mulla sentään omat vanhemmat apuna ja mieskin poissa "vaan" 6 viikkoa. Kun vaan osais nukkua päivällä..

Onko muilla ollut rintatulehdusta? Mulle lykkäsi sellaisenkin heti ekan viikon jälkeen ja nyt koko ajan tuntuu siltä, että uusinta vois olla tulossa. Ipana ei vaan yksinkertaisesti syö niin paljon kun maitoa tulis ja pumppaamallakaan sitä kaikkea näköjään ulos saa. Rinnat varsinkin aamuisin kovat kun kivi ja kipeät. Koko ajan pelko takapuolessa, että kohta se kuume taas nousee ja se on menoa sitten. Yksi kerta riittäis, ei se niin herkkua ollut ja ipana tuntui saavan mun antibiooteista ilmaa mahaan pienen ilmalaivan verran. :/

Murmeli&Ipana 3 vkoa 2 päivää
 
Heips!!

Weiss

Minullakin samanlaisia tuntemuksia...meillekkään ei vauvoja tule enää...mulla on ikää jo niin paljon...haikeita oloja tulee välillä :'( ..ei voi tunteilleen mitään.

Meillä oli hiukan kiireinen aamu...piti viedä tyty lääkäriin...kun soitin sain ajan tunnin päähän, tyty oli vielä aamu-unilla ja itse tukka pystyssä |O ...no lähtö oli aikas vauhdikas...mutta ehdittiin :p !!

Tytyllä on sitten infektio ja sieni navassa :( ... antibioottivoidetta 2-3 krt/ pv:ssä...ja sain kotiin sen aineen...en muista nimee joku " laabas" tai sinnepäin...jota laitetaan muutaman päivän välein...oli tuttu lääkäri ja itse olen hoitaja...luotti senverran minuun, että antoi lääkkeen kotiin. Yleensä sitä laitetaan neuvolassa semmoisella kynällä...kuivattaa ja hoitaa infektiota...Inhottava vaan hoitaa oman lapsen napaa, kun tuntuu, että tytyn napa on kipeä ja se on aikas hirveän näköinen :'( !!

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 3vk ja 4 pv :heart:

P.s Jussit vietetään kotosalla...on luvannut huonoa säätä :(
 
Weissmulla on kans jo uusi kuume :D Mut isäntä kai on sitä mieltä et nyt on lapset tehty..mut ei kuiteskaan aloteta mitään ehkäsy juttuja..kumilla kai sit mennäään =) kuhan ees himot palaisi :eek: sääli laittaa noita pienenpieniä vaatteita pois :( onpas helpottavaa kuulla et en oo ainut joka tarkistaa et onko vaavi hengissä välillä..mä laitan aina käden vatsalle ja kokeilen..2-4 kk yli kun päästään niin sit varmaa helpottaa se on kuulema pahin riskiaika...
 
Matamimimmin kanssa pähkäillään samaa ongelmaa, meillä muuten th sano, et heitä ab-kuurilla vesilintua!!!! Häh, tosi ammatillista! Lastenlääkärillä käytetty, niin eikö tuo tietäne paremmin mikä on infektio ja mikä ei?

Neuvolassa tosiaan käytiin eilen, kun ikää oli 1 vko 2 päivää. Painoa oli jo 4350g, eli syntymäpaino ohitettu (4220g) Kaikki ok muutoin.

Juhannus ollaan kotona, aika outoa!

Mulla on hirmu kiirus nyt, kotihommat ei lopu taas tekemälläkään.

Heippa, palaan paremmalla aikaa! Ai niin, vauvakuume mullakin...kyllä meille vielä joskus se kolmas tulee! :heart:
 
weiss
Kiva kuulla, että muutkin jo kuumeissaan. Taitaa johtua hormoneista, koska kenellä täysjärkisellä oikiasti vois olla vauvakuume, kun sylissä alle 2kk ikänen vauva?!? Juurhan kaikki tahto vatsasta eroon ja synnytyskin oli täyttä tuskaa :LOL: Mie en tosin ole sitä tuskaa vielä unohtannu..
No, haikeeta kuitenkin.. Ja eiköhän myökin Poika se kolmas viellä joskus.. ;)
 
meillä oli pojan 2kk lääkärineuvola. painoa oli tullut hienosti. 4280g ja pituutta oli nyt 53,7cm. et hienosti kasvellaan. ja meillä ku kummitteli se sivuääni vauvalla väliin. niin nyt sitä ei onneksi löytynyt. eli varmaan pojan lenssun aikaan lääkäri sekoitti keuhkojen rohinaan. rohisi sit sydämenlyönnin tahtiin nähtävästi. onneksi näin.
poika on niin yhtä hymyä ku olla ja voi. ja nukkuu tosi hienosti. klo 22 maaten viimeistään ja aamulla 4-5 maissa syödään eka kerran.
täällä kans vauvakuume ollu ilmassa. mut meidän lapsimäärä on nyt täynnä, kolme saa piisata. :( isäntää ei enää taivutella kyllä...
ja tosin on jo ihan kiukkune selibaatistaan ku mua ei vaan vieläkään iske peittojen alle mennä... :( et siitä saatu jo makosat riidat aikaiseksi...huoh... :(
mut nyt lähdettävä saippuasarjalle.

nemika+jäbä 2kk =)
 
Heips!

Täällä isukki osallistuu vauvanhoitoon vaihtelemalla vaippaa ja kantamalla sylissä,mutta kovin on epävarma vielä vauvan kanssa,kun eka lapsi ja koskaan aikasemmin ei oo eläessään ees pitänyt pientä lasta sylissä :) Mutta kovasti yrittää kuitenkin,tosin luulen että paremmin pääsee juomneen kun poika tuosta hiukan rotevoituu...

Poika tekee ennätystä,nukkunut jo tunnin vaunukopassa itekseen lenkin päätteeks,halleluja...kohta tosin herännee syömään...

Neuvolassa käytiin maanantaina,pituutta tullut jo 6cm ja painoakin jo 4250g,syntymämitat siis 49cm ja paino 3.4kg,ja tää neuvola oli siis viikon myöhässä eli poika 3viikkonen =) Kaikki oli muutenkin ok,masuvaivoja seurataan. Täällä otettiin heti matioallergia mahollisuus esiin ,mutta koska ei ihottumia eikä pullautteluita,eikä suvussa allergiaa+ pojan vaivat menee kakkaamalla/pieremällä useesti ohi,niin sitä ei nyt heti lähtä testaamaan. Vaikka välillä mietin että voiko olla pelkkiä ilmiksiä,kun pieree niin tajuttomasti ja vääntää ja kääntää...mutta oikeestaa harvemmin niitä kipujansa ihan itkee.. Mutta sitten jos kakkaakin on tehty koko aamupäivä niin sitten kyllä tulee porukin.

No nyt se heräs sitten,pitee mennä syöttämään...

Myöhemmin lisää...
 
moron.

oottepas te olleet aktiivisia..

Juhannus ollaan ihan kotosalla. Huomenna mennään piknikille jos sää sallii.. ja suklaamoussea aattelin tehdä..

tänään käytiin neuvolassa. Kaikki ok. pojalla painoa 4325g, eli viime käynnistä (3 viikkoa sitten) noussut sen 700g!! Paino nousee siis hyvin. Pituutta on tullut 3,5 cm lisää.. joten silläkin saralla kaikki ok. Puklailua seurataan... sitä kun riittää..

tein tänään semmosen ratkasun, että lopetan osittaisimetyksen.. Oon havainnut, että poika ei saa tissistä mitään irti.. imee kyllä, mutta nielasua ei tapahdu.. tai maitoviiksiä tms tuu.. eli ei taida mun tisseistä enää mitään tulla.. jo pari viikkoa sitten kattelin, että ei kuulu nielemisääniä ja silti sinnikkäästi tisua annoin.. nyt sitten aattelin että taitaa lutkuttelu riittää kun ei maitoa sieltä saa.. vähän on haikea ja epäonnistunut olo.. toivottavasti seuraavan lapsen kanssa homma sitten onnistuu...

muutoin ei mitään kummempia.. vauva on oma ihana itsensä... ja me vanhemmat nautitaan vanhemmuudesta täysillä.

ihanaa juhannusta
 
birdie: mä lopetin kanssa osaimetyksen kokonaan eilen. haikea mieli myös täällä, mut eipä voi mitään jos tisseistä ei maitoo tuu...mulla kävi samoin myös esikoisen imettämisen kanssa, tosin tuolloin oli täysimetyksellä tuon kuukauden, joten ei oo mun tissejä imetykseen luotu :|

1kk neuvolas oltiin toissa päivänä ja hienosti oli tyttö kasvanut 3225g, painoa oli tullut yli 600g kahdes viikos, pituutta oli jo 52cm, sitäkin oli tullut 3cm lisää.

täällä ei ole vauvakuumetta. meidän lapsukaiset ovat tässä, kaksi lasta riittää meille..

tyttö nukkuu ihan kivasti yöt, unille mennään 22-22:30 välillä, eka herätys 1-2 aikaa ja toinen herätys 4-5 aikaan ja aamut aloitetaan 7 aikaan..

kurpitsa ja tyttö 4vko1pvä
 
Heips,

liskojenyö takana onneks. neiti huusi 23.00 -02.30 aina kun irtos tissistä. Liekö ollut ilmaa mahassa tai sit hän vaan nukku liikaa päivällä ja olis halunnut seurustella. :| onneks näitä öitä ei ole ollut kuin muutama -toivottavasti ei johdu d-vitamiinitipoista. Nännit oli jo niin pehmeet et ei niistä pikkunen hyvin kiinni saannutkaan -mut kyllä nyt taas saa ja rinnat on ihan täynnä. Herkkuateria odottaa -pikkusen yöllinen työ palkitaan :LOL:

neuvolassa me kans käytiin eilen. Neiti oli kasvanut hyvin 200g viikossa ja pituuttakin oli vähän tullut. Seuraavaks mennäänkin sit kuukaudan päästä ja mulla samalla jälkitarkastus.


mitä ehkäisyä käytätte hormoonikierukasta kokemuksia? Sen saa 4kk iässä -mitäs sitä ennen. Täysimetys suojaa kuulemma aikast hyvin-pitäskö uhmata luontoäitii ja kokeilla toimiiko. Meillä kesti 8kk tän pikkusen "tekeminen" joten tuskin se oikeesti vois napata heti uudelleen. lapsiluku ei ole kyllä viel täynnä et sen puoleen.

Oikein mukavaa juhannusta kaikille tää on sit mukava palsta ja niin kiva kun voi vaihtaa kuulumisia ja saa toisilta vinkkiä ja tukea tarvittaessa. :hug: kaikille.

Merika ja pikkunen 3 viikkoo
 
Huomenta...meillä kitistiin kans 22- 01.00 välinen aika :( tissit oli kaksi tyhjää rukkasta ja teki jo kipeää |O ...en tiedä vaikuttiko se, että söin puolilitraa mansikoita :ashamed: ...ehkäpä oli oma vika :kieh: !! D-vitamiinejä en ole vielä aloittanut...nyt pitää, kun tyty tulee jo kuukauden...muuten neuvolantätiltä tulee sapiskaa :LOL: !

Hormoonikierukka mulle laitetaan jälkitarkastuksessa...mulla on siihen resepti...saakohan siitä kela korvauksen, kun lekuri on laittanut sairauden hoito ja syyksi runsaat vuodot??! Kierukka on ihan kiitettävän hintainen ilman korvausta :/ !

[/b]Leppoisaa Jussia kaikille!!

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 3vk
 
Birdie ja kurpitsa :hug: ei kannata huonoa omatuntoa potea täyttä häkää vaan korvikkeella eteenpäin ja vaavit kasvaa ja voi hyvin...

Weiss totta hullulta tuntuu et jo ois vauvakuume ja tosiaan kyllä mekin viellä se 3 tehdään :D

Hyvää Juhannusta kaikille

me vietetään juhannus ristiäisiä ja kotosalla grillataan
 
Heips!
Jussia vietetään kotosalla kera appivanhempien...

Meillä on tytöllä loppunut nuo kaikki kitinät. (kop, kop, toivottavasti eivät palaa...) osaan jo äänensävystä erottaa että mikä pikkuisella on hätänä... Ihanaa... ja täysimetyksellä edetään täällä.

Neuvolantäti tulee käymään heti juhannuksen jälkeen, niin nähdään taas paljonko pikkuinen on kasvanut =)

Miehen mielestä meidän lapsiluku on täynnä, että tyttötrio riittää kuulemma.. Mulla vähän haikea mieli, kun ehkä yksi lapsukainen meille vielä sopisi, ei tosin ihan hetkeen mutta parin vuoden päästä ehkä...mutta saas nähdä, onhan mulla vielä ainakin 10 vuotta aikaa... ja miehelläkin ;)

äippä ja "tilta" 3vko 3pvä :heart:
 
Heips!
Ihan kotosalla ollaan juhannus. Jos vaikka grillattais ja syötäis hyvin.
Meillä vaihtelee nuo masuvaivat...välillä hyviä päiviä ja välillä ei. Tuota puklausta olen miettiny että mikä normaalia ja mikä ei. En minä tiiä.... Toivottavasti olis kuitenkin ihan ilmasta johtuvia vaivoja eikä allergiaa.
Yöt menee hyvin. Niinkun on menny tuolta pari-kolme viikkosesta asti. Nukkumaan tossa 22-23 ja sit syömään 4-6 aikaan ja sit jatkaa vielä unia pari kolme tuntia. hyvin itekin jaksaa kun saa yöt nukkua. Raskausaikana nukuin huomattavasti vähemmän kun nyt. Sillon oli tosi lyhyitä nuo yöunet. Ja olin muutenkin paljon väsyneempi kun nyt.
Oon miettiny että kun mulla on tuolla kaapissa rautaa obsidania...niin voisinko napsia ne sieltä pois. Ei ainakaan mulle haitaks olis, mutta voiko tulla vauvalle masuvaivoja? Kertokaas jos tiedätte.
Imetyksellä ja pari kertaa päivässä korvikkeella mennään meillä eteenpäin. Ite annan ihan huoletta korviketta kun siltä näyttää. Älkää muutkaan paineita ottako :hug:
 
NuoriÄiti
Täällä yöllä heräiltiin muutamia kertoja, liekö levottomuutta ukkosen ja kauheen sateen takia :$ Mulla riittää maitoa tisseistä vaikka muille :D paitoi saa vaihdella koko ajan ku tulee liivinsuojuksienki läpi :LOL: mutta nyt me lähetää tytön kaa vaunuilee. Ja kauppaan... ja mökille juhannusta viettää... mukavaa jussia kaikille.
nuoriäiti ja tyttö 3vko :heart:
 
Heippa !

isin osallistuminen: Niin kuin olen täällä hieman ruikuttanutkin, niin miehellä töissä, kesäteattereiden ensi-iltojen kanssa, täysi hoppu eikä ole kauhiasti kotona ehtinyt olemaan. Mutta nyt alkaa helpottamaan.. jatkossa hieman enempi kotona. Nyt on jopa pari vapaapäivää edessä ja kovasti on puhunut pyhittävänsä ne Mytyn hoidolle ja mamman kanssa olemiseen :).

Miehellä ei ole kokemusta ennestään pienistä täälläkään, joten hiukka epävarmaksi tuo olonsa tuntee, mutta kovasti haluaa oppia ja yrittää. Sanoi, että kun minulla on niin varmat otteet, vaikka ei ne sitä ole, yhtälailla minä olen tässä ekaa kertaa, mutta kai se on joku mammautumis-juttu, että kun ipana on hengissä pidettävä niin sitä on vaan pakko rohkeasti oppia käsittelemään.

Joku kysyi raudasta.. , minulle neuvolatäti sanoi, että voin popsia raskausajalta jääneet raudat huoleti pois, voipi tehdä kuulemma ihan hyvääkin rankan synnytyksen jälkeen.

Vauvan "rytmi": Meillä vaavi ei meinaa ikäänkuin USKALTAA mitenkään nukahtaa. Aina säpsähtelee hereille ja kurkkii ja yrittää sinnitellä hereillä vaikka kuinka on rättiväsynyt. Nukutusvinkkejä otetaan vastaan... ;) Saattaa vierähtää useampi tuntikin siinä projektissa kerrallaan. Tissittelyä, hytkyttelyä, kanniskelua, rauhoittelua illat läpeensä. Päivällä aavistuksen helpompi. Mytty nukahtaa vasta joskus 01-02, sitten herää puoli viiden aikaan syömään, nukahtaa helposti viereen silloin ja jatkaa uniaan 07, jolloin taas syöpötetään ja ollaan hetki hereillä ja sitten nukkuu vielä 11:sta saakka.

MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE ! :flower:
 
Heipa hei pitkästä aikaa! :)

Meillä oma kone on rikki, niin enpä ole paljoa päässyt koneelle! :)

Meille kuuluu tytön kanssa pelkkää hyvää vielä on tosi kiltti ei paljoa itke, hikkaan enimmäkseen meinaa hermostua :)

synnytyksestä hieman:

Elikkä joskus klo:17 maissa alkoi "napakat" ( ei kipeät! ) supistukset, mutta oltiin vielä ihan rauhassa kaupassa ym, vähän klo: 18 jälkeen mies ns. pakotti lähtemään sairaalassa käymään, koska supistuksia tuli n.6min välein. En meinannut vieläkään uskoa että olisi tosi kyseessä, koska ne eivät olleet kipeitä.
Sairaalaan päästessä olin 5cm auki ja pääsin suoraan saliin.
Klo: 20:30 olin 7cm auki ( mutta en yhtään kipeä ) luin lehtiä kaikessa rauhassa ja supistuksia tuli 3 min välein.
Klo: 21:00 olin 8cm auki, ja laitettiin kohdunkaula puudutus, vaikken ollut vieläkään kipeä, mutta varmuuden vuoksi, ja ensiksi lääkäri meinasi ettei sitä saa laiettua kun ei meinannut enään kaulaa löytyä mutta jotenkin se sen sinne sai.
Klo:22:00 puhkastiin kalvot.
Klo: 23:00 alkoi puudute haihtua ja aloin tuntea pieniä supistuksia.
Klo: 23:30 sain alkaa ponnistamaan ja n. klo: 00:00 haettiin lääkäri ja imukuppi käyttöön, tehtiin eppari ja klo: 00:15 oli pieni prinsessa sylissä :)

Ainut missä olin kipeä, oli tua ponnistus vaihe mikä venyi 45minuutiksi. Mutta positiivinen mieli jäi :)

maj ja tyttö 10pv :heart:
 
Pidin kolmen päivän tauon d-vitamiineista, kun tyttö ähisi niin kovasti masuaan. Tauon aikana nukahtikin yöunilleen kohtuu helposti n. klo23. Eilen annoin sitten kokeeksi taas 2 tippaa. Tyttö alkoi ähistä jo sen syötön aikana jolloin tipat annoin ja illalla ähinä ja paukuttelu vaan paheni. Nukkumaan pääsin klo2. Kolmen tunnin ähinöinnin jälkeen tyttö lopulta nukahti meidän vanhempien sänkyyn. Yritin kyllä aikaisemmin siirtää hänet useammankin kerran sänkyynsä ja vaunuissakin yritin rauhoittaa. Ainut millä rauhoittui ja nukahti oli tissittely ja tisut olivat jo täydelliset kärpäslätkät, koska tyttö oli imenyt useamman tunnin...lopulta otti vain tisun suuhun ja nukahtu. Kahdelta luovutin sänkyyn siirtämisen suteen ja päätin, että tyttö saa nyt nukkua meidän viekussa, vaikka en saa silloin itse kunnolla nukuttua. Tänään ollankin oltu taas ilman d-vitskuja ja taidetaan olla ilman ainakin ens vkon neuvolaan asti.

Ehkäisyä ei olla vielä kovsti mietitty. Pillereitä käytin ennen, mutta nyt en tahdo niitä aloittaa. Kierto oli totaalisen sekaisin silloin, kun ne lopetin. En tahdo sellaista enää, sitten kun jonain päivänä annamme pikkukakkoselle luvan tulla :). Ehkä ihan kortsulla mennään aluksi.

Jussiksi ajellaan huomenna Keski-Suomeen veljeni perheen luokse.

Hauskaa Juhannusta kaikille!!! :wave:
 
mukavaa jussia kaikille!!

Kauheasti olis tehnyt mieli lähteä kavereiden kanssa Jussin viettoon (koko perheen kera..), mutta mies halus viettää ihan koti juhannuksen.. on mun miehestä tullut niin kotikissa.. Mutta hyvä vaan että viihtyy meidän kanssa kotosalla.. no ens juhannuksena sitten vietetäänkin lapsijuhannusta,kun kaveripiirissä on sillon neljä alle 3 vuotiasta taaperoa, jos raskaudet sujuu hyvin.. innolla odotan.

onko kellään kokemusta kuparikierukasta??? Meillä sais sen ilmaseksi.. ja ajattelin , että pitäskö kokeilla.. Nyt jussina olis tarkotus yrittää elvyttää peitonheilutteluakin.. Tai jotain vihjettä tuli miehen suusta.. muistankohan mä enää edes, mitä seksi on... :LOL:

koitan nyt siltikin sitä tissiä pojalle antaa.. muutama tippa sieltä tissistä tulee, joten voisko se siitä vielä lisääntyä? no kyllä taitaa lopun alkua olla maidon tulo.. mutta kuten täällä on todettu, ei aihetta morkkikseen asian suhteen. pääasia että vauva kasvaa.. Mistä voin tietää varmasti saako vauva tissistä maitoa??? meillä kun menee korviketta melkeen desi kerralla.. Ja on enenevään päin.. Kuulostaa hassulta kysymykseltä, mutta on vaikeaa arvioida mitä vauva tosiaan tissistä saa, kun annetaan korviketta noin paljon.

mulle ainakin suositeltiin raudan syöntiä alhaisen hempan takia ja pojalle ei siitä mitään masuvaivoja oo tullut..

meillä mennään yät parin heräämisen taktiikalla.. Poika nukkumaan klo 22-23, syöttö klo 02-03 ja uudestaan klo 05-06 (syötössä ei siis mee tuntia).. ja siitä sitten parin tunnin syöttövälit.. parhaimmilaan poika on nukkunut 7 tuntia putkeen, ja joskus viitä tuntia.. eli ihan hyvin meilläkin nukutaan. haaveilen silti täysistä yöunista.. no jos siirrytään lopullisesti pulloimetykseen, niin sitten voi täydet yöunet tulla kyseeseen kun nakittaa miehelle yöheräämisen..

nyt miehen ja pojan viekkuun kattomaan telkkua..


PS: ei tullut piknikistä mitään, kun sato vettä.. mutta ihana torireissu meillä oli. ja sain kesän ekat mansikat. nams.
 
birdie81, ei ole kokemusta kuparikierukasta, mutta mun terveydenhoitaja ja lääkäri suositteli ehdottomasti hormoonikierukkaa. Sanoivat etteivät kenellekään enää suosittelis kuparikierukkaa. Tiedä sit... Ite meinaan jossain vaiheessa tuota hormoonikierukkaa koittaa...olis 5 vuoden suoja. Tällä hetkellä ei vielä tarvi mitään. Tarvis eka peittojen heilua :ashamed:
Hauskaa juhannusta! B)
 

Yhteistyössä