TOUKOKUUN TOIVOTUT

Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Kukaan hieman pidemmälle ehtineistä ei kommentoinut vielä edelliseen kysymykseeni eli milloin teillä alkoi pahoinvointi? Mulla taas tänäänkin melko normaali olo.

Oikein kivaa syyspäivää kaikille!

mouku rv 5+4 omien laskujen mukaan

Mulla on pahoinvointi kestänyt pari viikkoa. Eli ihan niin kauan kun olen raskaudesta tiennyt. :x

Tänään aloitin napsimaan inkiväärikapseleita ja todella toivon että ne auttais....oon niin kyllästynyt tähän ympärivuorokautiseen oksetukseen jo!

Neuvolan sain ensiviikon keskiviikolle...viikkoja ois sillon sitten 8+1. Samoihin aikoihin tuosta esikostakin kävin ensimmäistä kertaa.

-Liro ja papu tasan 7-
 
Mulla pahoinvointi alkoi myös just ennenkuin tein testin, itseasiassa olin cittarissa menossa kalatiskiä kohden kun käännyinkin ympäri ja kävelin apteekkiin. Suht lievää ollut tähän asti, nyt parina päivänä hiukka voimakkaampaa. Ja kokopäiväistä.

 
Täällä kitkutetaan vaihtelevalla menestyksellä...
Eli aika ajoin pelko ottaa vallan ja alan maalata piruja seinille,nyt taas ihan hyvä päivä meneillä :saint:

Eilen tuli kerrassaan kummallinen kramppi keskivartaloon :eek: selkä ihan lukossa,ylävatsa kireenä,sellanen painontunne ja vähän niinkuin pieru olis ollu pahasti eksyksissä ;) Sit se laukes ja olo oli ihan normaali. Samoten mulla on ollu välillä kasvukipumaista jalkojen jomotusta :/ Outoja oireita kerrassaan...
Rintojen arkuus tuntuu vaihtelevan päivittäin,esim.nyt ei oo kovinkaan pahasti kipeet..
Paha olo alkaa nostaa päätään,ei vielä mitään oksennusjuttuja mutta aamulla tuli ihan tuskan hiki :x

Joko mainostin että meinaan yksityiselle ultraan mennä? Ihan siks että haluan varmuuden että siellä joku on ja vielä elossakin.Eihän se mitään takaa,ettei myöhemmin sattuis,mut sitten on lyhyempi matka seuraavaan ultraan....

Kylläpä ällöttää :x

Repa ja kutvonen rv.5 ja risat?
 
Hei, ilmottaudun myös mukaan. rv 7 + 1, la 5.5
Nimimerkkini tuli esikoisesta, tyttö syntyi 1.5.2004.
Tästä uudesta raskaudesta ollaan olltu hipihiljaa, eka neuvola on 1.10.
Varsinaista pahoinvointia ei ole, mutta välillä on sellainen "ällöolo". Avaan jääkaapinoven, ja yök, äkkiä takaisin kiinni. Rinnat ovat olleet kipeät alusta asti..
 
Voi ei nättitähti, voimia sulle! En osaa oikein muuta tohon sanoa, tosi ikävä tilanne. Ehkäpä uuden vauvan aika vaan sitten on vasta vähän myöhemmin. :hug:

Tervetuloa mukaan vappuvauvan äiti.
 
Mä varasin neuvolan heti parin päivän päästä kun sain positiivisen testin. Mulla on 4.10. Ei malttais odottaa et aika menis ja masu toivottavasti kasvais (hassua että sitä kerrankin toivoo)...
 
Pahoittelut nättitähti :hug:

En ole hirveesti kirjoitellut, mutta ei ihmeellistä ole ollutkaan.
Pahaolon tunne on kokopäiväistä ja rinnat on tosi kipeät ja väsy on aika moinen mutta päivä kerrallaan

Neuvola on varattuna se on 20.9. Kiva kun on jo noin pian :)

 
Pahoitteluni sinulle Nättitähti :hug:
Itse en ole vielä neuvolaikaa varannut, muuta tarkoituksena kyllä olisi. Olo vielä hyvä.. Tosin, jos ehtii tulla kunnolla nälkä niin silloin meinaa hieman tehdä pahaa. Täytyisi muistaa syödä ettei etova olo pääsisi yllättämään. Mä ajattelin odottaa tuonne rv 12 paikkeille ja mennö sitten vasta ultraan. Siihen tosin on pitkä aika odottaa, mutta ei se auta kuin toivoa parasta että kaikki on hyvin.
 
pahoittelut Nättitähti :hug: Mulla alko kuvottava olo ennen plussatestiä ja jatkuu. Illat ja aamut pahimpia. Närästys tullut uutena jo tässä vaiheessa...maha kun pallo iltasin verrattuna aamuun. Mulla oli tota närästystä aikasemmassa raskaudessa vasta loppu vaiheessa. Muutenkin tuntuu että tästä tulossa täysin erilainen raskaus.
 
summer81: tutulta kuulostaa nuo sun oireet eli turvotus ja närästys. Ja edellisissä raskauksissa närästystä ollut vasta loppuraskaudessa.

Mulla siis neuvola 3 viikon kuluttua, 9.lokakuuta. Tänään soitin ajan.

vappuvauvan äiti Tervetuloa!
 
mun neuvola aika siirtyi, eli nyt se on 9.lokakuuta. Silloin viikkoja 10+
Ensi viikon alussa soittelen Jorviin ja tilaan ajan np-ultraan.

Mulla on muuten kanssa kummasti alkanut nyt jo närästys, muutamana iltana ollut tosi hankalaa nukkumaan mennessä. Nyt selvinnyt vaivoista banaani+maito yhdistelmällä ja aloittamalla nukkumisen oikealla kyljellä, mutta rennietä ostin jo varuilta.

Ja tänään muuten laitoin ekaa kertaa sellaiset säädettävät äitiyshousut jalkaan, turvotusta siis täälläkin.

vappuvauvan äiti, tervetuloa minunkin puolesta :wave:



 
vai kuvittelenko vaan turhia...eilen ku kävin siellä ultrassa niin näkyi vaan se pussi?? :| ja gynen mukaan olisin 4+jotain viikoilla..kun oletin olevani jo 7viikolla..tuli niin sanotusti takapakkia...koko ajan semmonen menkkamainen olo :| :( ala mahassa tuntuu nippailuja ja ihan niinku mahaa venytettäs...pelkään niin prrr..keleesti..vasta 2viikon päästä ultra..pelkään et siellä ei oo mitään.... :/ :'(
 
Minulla on 2.10 neuvola ja samalla myös ultrataan. Esikoisen odotusaikana sairastin laskimotukoksen eli veritulpan ja sen seurauksena joudun piikittämään joka raskaudessa verenohennuslääkettä 12. viikolta aina synnytykseen asti päivittäin. Kurjaa... Tämän vuoksi käyn Kokkolan äitipolilla tiheään kontrollissa. Onko kukaan muu KPKS:n asiakkaana ja tulossa sinne synnyttämään?

Minulla oli viikonloppuna lievää pahoinvointia, mutta onneksi se meni ohi, kun työviikko alkoi. Olisi järkkyä olla töissä semmoisessa olotilassa :x Kun ei ihan vielä huvittaisi kertoa raskaudesta siellä. Me ei olla kerrottu vielä kuin parille hyvälle ystävälle. Mitenkäs te muut?

dedefilus 6+jotain
 
nättitähti :hug:

dedefilus Minä olen sairastanut syvän laskimotrombin urheiluvammaleikkauksen yhteydessä ja minunkin kohdallani mietitään piikitystä :x Juttelin eilen yksityisen gynekologini kanssa ja hänen mukaansa - koska altistavia tekijöitä ei ole verikokeella löytynyt - voi hyvinkin olla, että vältyn piikitykseltä. Lähetän huomenna tutkimuskertomuksen tuolle lääkärilleni, joka lupasi konsultoida alan eksperttiä. Kivahan tuo olisi, jos piikittää ei tarvitsisi, mutta jotenkin kun sillä on vuosikausia peloteltu niin tuntuisi varmaan riskialttiilta jättääkin yht'äkkiä asia "hoitamatta".
No, pitää katsoa mitä lääkäri sanoo ja ehkä jopa luottaa hänen sanaansa ;)

Me soitimme eilen ultran jälkeen vanhemmilleni ja kerroimme ilouutisen tuleville isovanhemmille! Lisäksi asiasta tietää muutama kaverini - miekkonen sen sijaan on pystynyt pitämään asian vielä paremmin salassa.

Minä olin reipas ja menin tänään töihin kärvistelemään, vaikka oksensin taas koko aamun :( Lounaalla oli pitelemistä, ettei tullut sapuskat samantien tarjottimelle :LOL: Vaikka tämä olotila onkin järkyttävä niin enpä sitä mihinkään vaihtaisi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
vai kuvittelenko vaan turhia...eilen ku kävin siellä ultrassa niin näkyi vaan se pussi?? :| ja gynen mukaan olisin 4+jotain viikoilla..kun oletin olevani jo 7viikolla..tuli niin sanotusti takapakkia...koko ajan semmonen menkkamainen olo :| :( ala mahassa tuntuu nippailuja ja ihan niinku mahaa venytettäs...pelkään niin prrr..keleesti..vasta 2viikon päästä ultra..pelkään et siellä ei oo mitään.... :/ :'(
Voi sinua ressua :heart: Koita pysyä positiivisena ja jaksaa uskoa pikkuisen olemassaoloon! Ja vaikka se ei helppoa olekaan niin koita olla välittämättä kaikista pienistä nippailuista. Jos se yhtään lohduttaa niin itsellänikin on ajoittaista menkkajomotusta, vaikka pienen sydän siellä ultrassa eilen sykkikin.
Nämä tällaiset asiat ovat korkeimmassa kädessä emmekä me pysty niihin kamalasti vaikuttamaan :heart:

 
kiitos, mulla ei oo minkäänlaisia raskausoireita..paitsi toi mahan nippailu/tuntemus..ja väsymys...mutta ei siis suurepia...täytyy vaan tosiaan toivoo että se alkaa kasvamaan..kun siksi näin epätoivonen oon kun mulla oli se varhainen alkuraskauden km, marras-joulukuun vaihtees.. luonto hoiti sen ihan itellään pois.
 
paljon voimia nättitähdelle :hug:
käytiin tuossa iltapäivällä yksityisellä ja on kaikki pikkusella hyvin(edellisessä viestissä mietin sitä kun minulla ei ole ollut mitään oireita : pahoin vointia, rintojen aristusta, nälkää ym. ym. ym, mitä mulla oli ekassa raskaudessa). 7,2 vk nyt eli toukokuun puolella...eli 6.toukokuuta la.
 

Yhteistyössä