TOUKOKUUN TOIVOTUT

tervetuloa Lilia ja Muska!

Summer81 älä huoli, luultavasti vuoto oli ihan harmitonta, kolmatta odottaessa mä vuodin aina ovulaation ja kuukautisten aikaan, loppui vasta viikolla 16 tai yli en muista enää. Ekassa ultrassa syyksi todettiin kohdunsuun päällä osittain ollut istukka.

Oma olo; etovaa oloa jonka sain pidettyä sisälläni siihen asti kunnes kuopus keksi oksentaa iltapalansa olkkarin matolle (hänellä kova yskä ja se kait sitten sai aikaiseksi oksennusrefleksin, siis ainakin toivon niin, joku mahatauti tähän kohtaan :snotty: |O )
No, ei muuten oiskaan mitään, mutta mies töissä, joten siinä sitten siivoilin ja yökkäilin, 2v taputtelee selkään ja kysyy että onko äitikin kipeä :whistle:

voikaa hyvin ja kuulumisiin :wave:

 
Iltaa!
Ja MOI kaikille uusille =)
Kyssäri kaikille nimenomaan uudelleensynnyttäjille: Onko teillä näin raskauden alkuvaiheessa vatsa/kohtu alkanut kasvamaan paljon nopeammin kuin edellisissä raskauksissa? Kun mulla tuntuu alavatsa olevan kokoajan kipeä ts. "luimii" ihan niinkuin kohtu kasvaisi jo huimaa vauhtia... :whistle: Vai onko ihan normaalia? Kaikki nopeat kyykystä ylösnousut ja koukistukset vihlasee vatsaa :/
 
Huomenta!
Vieläkö mahtuu mukaan yksi toukokuun odottaja :D

Meillä odotellaan esikoista syntyväksi 24.5.2008 eli vielä on pitkä matka edessä.Vähän pelottaa ja jännittää kumpaakin,kun ei vielä tiedä onko kaikki hyvin kohdussa ja pysyykö "matonen" matkassa loppuun asti.Toivotaan ainakin kovasti!!!
Nyt kai sitten pitäis varailla neuvolaan aikaa ensiviikolla ja millos sinne varhais ultraan voipi mennä?!?Ajattelin vaan,et millon siellä mahdollisesti näkyisikin jotain.Mitä on muuten maksanut?

Onko täällä jo puhuttu,millaisia alkuraskauden oireita teille tullut?
Mua ainaki väsyttää iltaisin mahdottomasti,maha murisee/pistelee/turpoaa,huimaa nopeat liikkeet,hikoiluttaa ja pissittää useimmin,röyhtäyttää aina ruuan jälkeen jne.Siinä kai ne pahimmat tällä hetkellä:LOL:
 
Huomenta ja uusille tervetuloa!

Neljättä odotan ja ainakin tuntuu siltä, että maha ois jo kasvanut, ainakin on turvoksissa. Housut ei tahdo mahtua kunnolla jalkaan.. Vähän on ollut myös tuota viiltelyä, ei tosin kovin paljon. Edellisessä raskaudessakin oli rv 16 jo tosi iso maha, vaikka välissä oli 6 vuotta aikaa. Nyt mietityttääkin, että kuinkahan pitkään tätä voi peitellä :whistle: Onneksi on tuota 'vararavintoa' sen verran paljon, että ei heti huomaa.

Vessassa saa tosiaan rampata, viime yönä en käynyt kertaakaan, mutta edellisenä varmaan kolme kertaa. Aina kun oli uneen päässyt, kohta taas heräsi ja eikun vessaan. Sekin varmasti lisää tätä väsymystä. Eilen päiväunista ei tullut mitään tuon vessassa hyppäämisen takia, lopulta sitten luovutin ja nousin ylös. Pikkuset unen pätkät sain kuitenkin nukuttua.

Mutta siinäpä sitä tuntemuksia, tälle päivää ois pyykin pesua ja siivousta tiedossa. On hieman jäänyt siivoukset vähemmälle viime aikoina, kun on välillä niin vetämätön olo. Tänä aamuna myös kutvottava olo taas, puurosta jäi puolet syömättä.

Mukavaa torstaita =)
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4

Mollakka.................kolmas..........PHKS
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
bluebird................esikoinen


3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
e rika...................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen



6.5

ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs
EkaVakara .............toinen


7.5

Liro..................toinen...........SatKs



8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula


10.5
Annaliina73............kolmas..........OYS
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lilia78....................esikoinen
summer 81...........toinen.............Jyväskylä



11.5

poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5

Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen
Lumikko71


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas


14.5

singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
tapsu85.................toinen...........Mikkelin keskussairaala
wilhelmiina81...........toinen


15.5

äippä 84 ................kolmas..........SatKs


16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS
mouku80.................esikoinen


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


19.5
Jonsku83...............esikoinen


21.5
sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen


24.5
Hemuli79 ...........esikoinen




lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah.................kolmas
ninaTT
Repa .....................esikoinen
haaveilia
Muska
Hipsulainen-80
London calling
Sara80
 
Vaula
Huomenta kaikille!

Väsyttää ihan mahdottomasti. Tuntuu, että aamusta iltaan vaan pitää painaa puolitokkurassa. Veto ihan poissa. Toivottavasti tää väsy tästä helpottaa.
Sädetikku: Mulla kanssa alavatsa tuntuu kireältä ja eilen tuntui vihlaisuja, kun käänsin kylkeä. Maha on ollut jo jonkin aikaa turvoksissa. Mutta toi kireys tuntuu vähän samalta kun edellisessä raskaudessa, kun vatsa alkoi kasvaa, mutta ei kai tässä vaiheessa pitäisi kohdun vielä olla appelsiinia suurempi.

Oletteko jo varanneet neuvola ajan? Pitäisi kai alkaa soittelemaan. On vaan niin hankala töistä soitella. En haluaisi kertoa töissä ainakaan ennen np-ultraa.

Ehkä neuvolassa alkaisi tuntua oikeasti todelliselta tämä raskaus, jos näkisi pienen pisteen liikkuvan.

Mukavaa päivän jatkoa ja hyviä vointeja kaikille!
 
Sateista huomenta kaikille!
Katseliko kukaan eilen 45 min.? siinä kun puhuttiin riskiraskauksista.. mutta oli ne vastasyntyneet taas niin suloisia...kumpa tämä omakin pysyisi nyt kyydissä.. :heart:
Elz83N: Ai täällä on muitakin lähihoitajia?! :D se on tosi, että keikkailemalla kaiken parhaat rahat tässä hommassa käärii, mutta kyllä siitä "kovan hinnan" joutuu maksamaankin.. Tarkoitan, että mä heitin tossa vuoden keikkaa erilaisissa paikoissa ja laskeskelin, että kaikki pyhät sitä tuli kevään ja kesän aikana tehtyä töitä ( äitienpäivä, vappu, pääsiäinen, juhannus yms.. kaikki!) ja kotona kun odotti kaksi pientä lasta, niin mulle sai riittää :LOL:
Sädetikku:Kyllä mulla ainakin vatsa erottuu ihan selvästi aikaisemmin.. ja repii ja viiltelee.. pitänee johonkin telttaan kääriytyä, että saa tämän vielä salattua :LOL: kakkosestakin anoppi meinaan kysyi jo viikolla 8 että oletkos raskaana taas? tosin silloin oli kesä ja vähemmän vaatetusta, mutta kuitenkin...
 
45min: Katsoin joo. Tuli kyllä itku ja viimeisin raskaus mieleen. Samanlainen osasto on oys:ssa, siellä pari viikkoa vietin tammikuussa 2006. Ei varmaan passais mitään tuollaisia ohjelmia nyt katsoa, kun heti itkettää.

 
Huomenta vain odottavaiset!! B)

Havahduin tässä pari päivää sitten myös siihen, että olen käynyt nyt toista viikkoa vessassa öisin. En tavallisesti tee niin, joten tuntuu kyllä aika harmittavalta herätä hyvistä unista vessaan. Mutta pikkuvikoja :D

PieniTytönTylleröinen: Minulla on kanssa närästystä päivittäin ja sellaista kummaa oloa vatsassa. Ei pahaa oloa, vähän sellaista niinkuin olisin syönyt itseni ihan ähkyyn. Hassua mitä kaikkea se raskaus tekeekin.

Hieman on alkanut pelottamaan sen tuulimunan riski, siis ihan vain silleen, että kun on niin onnellinen tästä tulevasta vauvasta ja on jo alkanut tehdä kaikenlaisia suunnitelmia. Niin sitten jos se onkin tuulimuna :( Niinkuin Carmen kerroit sinulla olleen sellainen ja raskausoireet olivat ihan normaalit. Mutta ei kai tämmöisiä pitäisi miettiä, vaan nauttia nyt näistä mielialan vaihteluista, pahoista ja turvottavista oloista, vessassa juoksuista :D

Onkos muuten normaalia, että mitä pitemmällä raskaus etenee, niin sitä kovemmin nippailee vatsasta. On parin päivän ajan alkanut pistelemään jos vaikka esimerkiksi yskii?! :( :eek:
 
Hei kaikille ja tervetuloa uudet! Hurjasti kertynyt tekstiä, kun en oo jaksanu koko viikolla täälä käydä!

Nyt tarvitaan vertaistukea ja roppakaupalla! Mulla on ollut ihan hirvee viikonloppu ja viikko pahoinvoinnin suhteen. Mitään ei ole tehnyt mieli syödä ja olo on ihan kammottava. Töissä oo käyny, koska en halua paljastaa siellä vielä mitään. Eilen aamupäivä oli vielä ihan karsea, mutta iltapäivällä ei ollut enää mitään oireita ja sama on jatkunut tänäänkin. Nyt mieleen hiipi ajatus siitä, että onko pahoinvoinnin aiheuttaja lakannut olemasta :'( Kertokaa viisaammat, voiko keskenmeno tai tuulimuna aiheuttaa raskausoireiden katoamisen nopeasti, vai miten tämä yhtäkkinen oireettomuus johtuu? Viikot on kuitenki vasta 7+4, joten ei pahoinvointi oikein vielä voinut kokonaankaan loppua...


Ja vielä eilen aamulla kun mä niin hartaasti toivoin, että kun tulis yksi päivä ilman karmaisevaa oloa, ja nyt kun se on, oon kahta enemmän kauhuissani! :ashamed:

Santtra Noi kuulostaa ihan niiltä kohdun kasvamisen aiheuttamilta pitsos/viiltokivuilta. Etenkin liikkuessa tai yskiessä niitä ilmeisesti pitäisi ilmetä. Eli kuulostaa hyviltä oireilta =)
 
Mulla kans vihlas alavatsasta tossa pari päivää sitten, että oikein pelästyin..
Vatsa tuntuu kasvavan ja turpoavan myös. Katselin juuri vanhaa äitiysneuvolakorttiani. Lähtöpainoni on nyt sama kuin edellisestä oli viikolla 28. heh heh. Kesällä niin suunnittelin, että jouluun mennessä tää vatsa lähtee. Vaan toisinpa kävi.
Katsoin myös 45 min-ohjelman. Kyllä se riipas sydämmestä, varsinkin kun puhuttiin just "vanhoista" 40 v synnyttäjistä.
 
Pieni iltapahoinvinti on vaivannut mutta nyt... ihan hirveä olo ja pitäisi pojan kanssa ulos lähteä. Viime yö meni valvomiseksi ja oksetti koko ajan. oksentanut en ole, tosin en ehdikään, kun kaikki tulee ulos toisesta päästä... onpa todella olo... esikoisen kohdalla ei mitään ja nyt ei kestä istua ku on p***e niin ruvella ja yököttää mielettömästi...
 
Nyt mulla alkaa tulemaan jo samanlaisia oireita kun tuosta esikosta. Vatsa ei oikeen toimi kunnolla niinkun ei toiminut edellisessä raskaudessakaan. Eikä siihen auttanut mikään. |O
Samaten vessassa ramppaan koko ajan. yöllä tulee heräiltyä vähintään kerran ainakin vessa reissulle.

Pahoinvointi on vähän hellittänyt....nyt se on jo suht siedettävää. Varmaan nuo inkiväärikapselit on sit auttanut. Koittakaa siis muutkin pahoinvoivat jos niistä ois teillein apua!
Tosin ruoka mulle ei kyllä maistu vieläkään. Eilen mies toi meille kebabit mutta 2 haarukallisen jälkeen loppui senkin syöminen....kun ei vaan mene alas. Mieskin sitten jo sanoi että sun taitaa oikeesti tehdä pahaa. :LOL:

Multa jäi tuo eilinen 45min katsomatta ja nyt harmittaa niin vietävästi. Mä missaan aina nämä.

Moniko muuten meinaa käydä synnytysvalmennuksessa? Esikoisesta käytiin ja aika turhalta se tuntui....mitään sellaista ei tullut eteen mitä en olisi jo valmiiks tiennyt. Eli tästä toisesta ei mennä enää.

-Liro ja papu 7+2-
 
Heippa!
Ajattelin nyt varovasti uskaltaa ilmoittautua mukaan kun sain tänään vahvistuksen viime maanantaina tehdylle haamuplussalle. Olen 3-kymppinen 3,5-vuotiaan tytön äiti pk-seudulta. Toista lasta toivotaan ja keskenmeno oli tuossa kesäkuussa. Nyt jännittää ihan hirveästi, että mitä tapahtuu tällä kertaa!Olo on melkoinen: oksetusolo 24/7, joka vähän helpottaa iltaa kohti, väsyttää ihan järjettömästi ja ärsytyskynnys miinus sata. Eli hermot menee pienestäkin. Nyt vaan toivotaan, että nämä oireet jatkuu vielä pitkään! Jälkikäteenhän vasta tajusin, että kun mulla viimeks loppui tämä huonovointisuus viikolla 9, niin luulin sen pahoinvoinnin vaan helpottaneen, mutta oikeastihan se tarkoitti keskenmenoa. Ja itse keskenmeno huomattiin vasta lääkärissä pari viikkoa myöhemmin kun sydän ei enää sykkinyt. Vuotoja tms. ei siis tullut ikinä. Nyt varmaan juoksen 7.viikon jälkeen joka viikko yksityisellä ultrassa tai neuvolassa varmistelemassa että kaikki on hyvin...!!

Ovulaation mukaan raskausviikkoja olis kasassa 4+2 ja laskettu aika 27.5., mutta saan siitä varmaan tarkennuksen sitten alkuraskauden ultrassa, jonka varasin jo lokakuun tokalle viikolle. (Omalle yksityiselle gynelleni siis menen.)

t.Emik rv 4+2 (HUH! Onpa pieni luku! Voi kun aika menisi nopeesti...!)
 
Hei kaikille ja onnittelut kaikille uusille odottajille! Itsellä viimeiset pari päivää olo ollut todella huono ja mahassa velloo... Tällä hetkellä vointi onneksi hieman parempi. Kun muistelen esikoiseni raskautta niin pahoinvointi ei ollut näin kova silloin, vai olenko jo ehtinyt kahdessa vuodessa unohtaa?? Varasin eilen itselle neuvolan 16.10. La myös hieman aikaistu eli la olisi 17.5.
Tästä raskaudesta ei mieheni lisäksi tiedä kuin yksi työkaverini. Mutta luulenpa kun nyt lauantaina menen vapaiden jälkeen töihin, joudun mahdollisesti jo raskauden muillekin töissä paljastamaan, koska en pysty enään kaikkia työhommia tekemään. Olen nimittäin syöpäosastolla sairaanhoitajana ja sytostaattien laimentaminen/tiputtaminen ei raskaana ollessa onnistu.

rv 5+5
 
Hei taas! Emikille tervetuloa!

Tänään jätin päiväunet väliin, kun iltaisin on ollut nukahtamisvaikeuksia. Tosin osittain johtuu varmasti vessassa hyppäämisestä.

Me ei vielä ole kerrottu kenellekään uutista, vaikka välillä minusta tuntuu että ois pakko sanoa jollekin! Onneksi miehen kanssa jonkin verran asiasta puhutaan ( silloin kun ei ole pojat lähettyvillä ) ja täällä voi asiasta jutella. Muuten varmaan oisinkin jo kaikille mahdollisille kertonut!

Tänään on masua nippaillut enemmän, olen kyllä touhuillutkin tänään aika paljon. Näläntunne on koko ajan, mutta silti ei tahdo ruoka maistuvan. Jalassa on tällä hetkellä ylisuuret housut, viime raskauden aikana ostettu. Meinaa pudota, mutta eipä ainakaan ahdista tai purista ;)

Ultrauutisia kävin myös tässä samalla kurkkimassa, vielä ei ollut tullut niitä. Itse ultraan vasta sitten neuvolan kautta.

Mukavaa torstain jatkoa!
 
Sädetikku: mulla samanlaista tuntua..vihloo ja viiltelee välillä, varsinkin kyykyt ja jos joutuu nosteleen jotain esim.lattialta...

muuten hyvä olo..paitsi toi närästys...ihan mahdotonta :D voiko samarinia ottaa?? mun tekis mieli kans jo ensviikon alussa vaik heti maanantaina käydä ultrassa sairaalaan kun pääsee, jos jotain dramaattista on tapahtunut, mjut en toisaalta uskalla valehdella kipuja, vaan että pääsisin ultraan näkeen joko sinne on kasvanut jotain..
 
Tervetuloa kaikki uudet,Emik onkin tuttu tuolta kuumeilupuolelta :wave:

Hemuli:Varhaisultraan noin yleisesti suositellaan mentävän Rv7-8 mutta kyllä ne jo rv6+ sieltä pystyy jotain erottamaan... hinta riippuu paikasta, mutta melko tyyriistähä se on. Täällä on jotain 80e luokkaa...

Haluaisin vaan maata kaikki päivät |O Huono olo aamusin päivisin ja iltasin...aaltoilevana,ei onneks jatkuvalla syötöllä. Nipistää kiristää ja väsyttää :ashamed: Työ aika fyysistä joten tiukkaa tekee.

Mutta yritetään jaksaa kohtalotoverit ;) Illanjatkoja....
 
sädetikku täällä yks uudelleen oottaja/synnyttävä.
mulla oli tuon esikoisen kanssa että melkein heti "turpos" masu ja oli menkkamaisia kipristyksiä, rintoja aristi ym ym. mut tämän toisen kanssa ei yhtikäs mitään "oiretta", rinnat ovat samallaiset tyhjät nahkasäkit imetyksen lopetettua, maha ei oo kasvanu eikä turvota...lähinnä tuntuu vaan että olis jopa pienentyny. en oo huomannu että olisin väsyneempi, nälkäisempi ym. testin tehtyä oli pari päivää kuvottava olo, mut siihenpä se sit jäi... en tiiä... mitähän tämäkin on olevinaan...
tuosta kuinka moni jo tietää... miehen ja omat vanhenmat ja muutamia kavereita...me ei oikein osata pitää yhteisenä tietona =) heti vaan hölöttämässä.
 

Yhteistyössä