Toukomurut 2014 ~ Toukokuussa

Neuvolakuulumisia:
Painoa tullut lisää 1,4kg VIIKOSSA! että se siitä mun rauhallisesta painonkertymisestä. Tosin turvotuskin oli nyt ++, että sillähän tuo selittyi, mutta silti...
Syke 150+
RR 129/89
Pissa puhdas.
Tarjonta RT ja kiinnittynyt vihdoin :)
SF mitta 39 o_O mutta oli myös eri th kuin yleensä...

Minttumaari kyseli muita kipuilijoita...mulla ilmeisesti tuon kiinnittymisen myötä alkaneet aivan järkyt häpyliitoskivut! Eilen jokainen askel tuntu siltä ku ois sahattu luuta irti alakerrasta. Myös alaselkä on aivan tulessa, mut neuvolassa meinasivat et se tod.näk. on supisteluista aiheutuvaa särkyä.

Kiitos wasabi ja mea28 synnytystarinoista :) helpottaa omaa jännitystä kun lukee, ettei kaikki meinaa kuolla kipuun ja repeä kahtia synnytyksessä :)

Flowerpower85 ja Möttönen 39+5
 
minttumaari kyseli kivuista. Minulla on nyt alkanyt aivan sietämätön selkäkipu! En pysty kävelemään, koska toisella jalalla astuminen aiheuttaa viiltävän kivun alaselkään, niin että meinaa jalka mennä alta. Ostin tukivyön, mutta valitettavasti sekään ei paljon auta ja lähinnä tuntuu puristavan vatsaa :( LA:n on kaksi viikkoa, mutta jos menee pitkäksi, niin neljä viikkoa tuntuu loputtomalta ajalta istuskella sohvalla!
 
Poca ja flowerpower - toi kipu kuulostaa ihan samalta, kuin minkä kanssa itse olen nyt kamppailut.


Ja siis olisi jotenkin lohdullista tietää, että se olisi merkki alkavasta synytyksestä tai edes jotenkin pidempipiimäisesti kypsyttäisi paikkoja. Mutta pelkäänpä, ettei se kuitenkaan ole merkki mistään muusta kuin että vauva painaa jotain hermoja ja luita.

Näinkö se epätoivo alkaa kasaantua...

Noh, onneksi mies ainakin vielä auttaa kaikessa todella kuuliaisesti ja itse vaan istuskelen jossakin kun liikkuminen on liian kipeää.
 
Viimeksi muokattu:
Joosukalle tsemppiä perheen kestämisessä ja potilaalle paranemisia!

Wasabi: Kiva että synnytys meni noin hienosti ja etenkin sen takia kun edellisestä oli jäänyt pelkoja. Nyt hyvillä mielin siis synnyttämään lisää lapsia :)

Kiva Mea, että sinullakin meni synnytys hienosti alun hitailuja lukuunottamatta.

Minttumaari: Mulla ei lonkkia ja häntäluuta särje (paitsi yöllä lonkkia). (Keski?)Selkää särkee jatkuvasti kuten oon valittanut. Ja tietyissä liikkeissä alapäätä vihloo kovasti.

Huomenna vihdoin sentään neuvolakuulumisia multa.

Lokakuinen
 
KUTISEE! Onko muilla ihan pieniä näpylöitä mahassa tai käsissä, kutiavat kokoonsa ja määränsä nähden noin tuhat kertaisesti... Eikös hepatoosiin liity terveen näköisen ihon kutina, ja enemmänkin kämmenissä ja jalkapohjissa? googlailin vähän ja mietin, että voisko olla raskausihottumaa, onko kellään kokemusta? Tosin mietin, että voisko olla joku vaatekuituallergia, tuntuu, että nyt raskausaikana oon saanu allergiaoireita paljon helpommin tai voimaakkaammin kuin normaalisti.

Muutoin... täälläkin on lenkkeilty ahkeraan, eilen 2x reilu puolen tunnin lenkki, mutta ei siitä mitään muuta palkinnoksi saa kuin hieman kipeät reisilihakset. Noh, ehkä se sitä kuntoa pitää yllä ja mielen virkeenä. Jotain hermoa muksu painaa toisessa lonkassa silloin tällöin, tulee sellainen jännä olo, että jalka puutuu jollei asentoa vaihda heti.

Ja nyt ollaan pidemmällä raskaana kuin äitini ikinä :/ Se siitä perintötekijäteorista, että nainen synnyttäisi samoilla viikoilla kuin äitinsä on synnyttänyt...

38+3
 
Poks poks 40+0 ja mitään ei tapahdu.. huoh.. :kieh:

Eilen tuli lähdettyä pihalle lenkkeilee, mutta noin km jälkeen alkoi paikat lonksua sillä lailla että kokoajan jännitti miten kotia päästään kun joka paikkaa alkaa kolottaa. Selvisin, mutta nukkumaan mennessä. Ai kauhee mikä kipu jalkojen välissä ja lonkissa, kun nostaa jalkoja erilleen. Sänkyyn meno, sängyssä kyljen vaihtaminen, autoon meno ja nousu huhu.
Muttei mitään muita tuntemuksia!! Alkas jo riittää.. : /

Kiva kyllä lukee, noinkin positiivisia synnytyskertomuksia. :)

mintssi ja rinsessa 40+0
 
Pahoin pelkään minttumaari, että ainakin omalla kohdallani selkäkipu ei liity raskauteen oikeastaan millään lailla. Ainakaan siten, että se olisi merkki lähestyvästä synnytyksestä. Minulla on ollut vastaavaa aiemminkin, mutta lievempänä. Nyt ongelma on vain se, ettei voi mennä esim hierojalle tilannetta helpottamaan. Neuvolassakin ehdotti, että vauva painaa johonkin hermoon, mutta silloin se helpottaisi kun vauva liikkuu. Tämä ei helpota vaikka vauva nousee välillä ihan reilusti ylös lantiolta.
Etsin netistä, mitä vaivan helpottamiseksi voisi tehdä ja löysin jotain: lonkankoukistajien, takareisien ja pakaroiden venyttäminen. Selinmakuulla perhosasento ja polvien kierto sivulle sekä kobra-liike. Tiedättekö, voiko vartalon isoja kiertoja tai selän voimakasta taaksetaivutusta tehdä näin loppuvaiheessa kuin me jo olemme? Selinmakuu ainakin on hankalaa, mutta jää nuo venyttelyt jäljelle tuosta listasta :headwall: Toivottavasti helpottaa minttumaari!!
 
varhaista huomenta =)

kipuilijoihin minäkin ilmoittaudun, ollut kans jo pari kk:tta. nlassa juteltuani asiasta vastaus on llut että sit helpottaa kun synnytys on ohi. ei tietysti heti salama kirkkkaalta taivaalta mutta parin kolmen viikon sisään kuulemma pitäisi rueta helpottaan..

soittelin illalla jo salille että saisko tulla näytille kun on ollut nyt yli 24h noita paine supistuksia ja limaa on tullut sitten ainakin 3desiä :D veren sekaista.. vastaus oli että no sä tuut jos susta sille tuntuu.. no otin 500mg paratabsin ja supistukset ei laantunut mutta ei koventunutkaan.. ja nyt nukuin melkein 3 h putkella ( JEEE :D ) heräten kipeään supistukseen.. oon nyt kellotellut sitten niitä tuol puhelimes olevalla sovelluksella muutaman tuntuvan jälkeen.. supistukset tuntuu edessä, kipu on sellaista että pitää jo keskittyä hengttämisellä pahimman yli. jokohan sitä uskaltais soittaa lapsenvahdille :D

noh katsotaan mihin tämä vie :)

Saspa ja tirriäinen 40+1
 
Selkäkivut lueskelin teitin oireita ja ainakin jollakulla kuulosti issias/noidannuoli kivulta, joka meinaa viedä jalan alta. Itselläni oli kolmatta odottaessa vastaavaa, joka alkoi jostain rv 28-30 tienoilla ja loppui synnytykseen. En tosin muista, että paria päivää enenn synnytystä olisi ollut enää noita kipuja, vaikka koko loppuraskaus meni niin, että en voinut oikein mitään erikoista tehdä selän vuoksi.

Kiitos synnytyskertomuksista :) Ihanan nopeasti ponnistusvaiheet menneet, toivon että näin käy itsellänikin jos vaan alakautta pääsen synnyttämään.

Supistus ketutus Riepoo nää supparit ihan huolella :D Kokoajan hirvee odotus päällä, kun tulee lupaavia suppareita, jotka sitten kuitenkin loppuu heti siinä vaiheessa kun meinaan alkaa kellottamaan. Välit pitenee tuntiin :/ Kaverille nauroinkin, että mulla on varmaan joku tälläinen hidas synnytys, jossa kaksviikkoa vailen tunnin välein tulevilla supistuksilla ja sitten oonkin 10cm auki, enkä kerkee ees sairaalaan :D

(.) Takana jälleen yksi hyvin nukuttua yö. Joka toinen menee ihan päin seiniä ja joka toinen taas hyvin :) Toivottavasti pääsen synnyttämääns ellaisen yön jälkeen, joka on mennyt hyvin.

Joosukka ja MiniMuru 38+3
 
Hei kaikille!
Täällä ois yks hiljaiseloa pitänyt tuore äiti, 7.5 klo 01.06 saatiin pieni prinsessa vihdoinkin syliin, 51cm ja 3212g. (Syntyi rv 39+4 ja KOKS)

On ollut hyvää tukea lukea täällä teidän juttuja koko raskausajan, valitettavast omalt kohdalt jääny kokonaan kirjottelu pois.

Kaikki meni raskausaikana hyvin ja niin myös synnytys.

Paljon paljon onnea kaikille nyyttinsä saanneille <3 ja muille tsemppiä loppuun!! :)
 
Täällä myös vähällä kirjoittelulla menty mutta lukenut olen kyllä säännöllisesti.

Meille syntyi 4.lapsi, poika vihdoin 3 tytön lisäksi, 8.5.2014 klo 03.10. Poika oli 3818g ja 50cm. Vielä ollaan laitoksella, jospa huomenna kotiin. Hieman oli bilirubiinit koholla.

Koko lasketun päivän 7.5. Supisteli epäsäännöllisesti ja kipeästikin. Itse synnytys alkoi n. 21.30 säännöllisillä supistuksilla jonka jälkeen lähdettiin sairaalaan verisen vuodon alettua. Oysissa oltiin 00.20, spinaalin sain 01.45, joka vei kaikki kivut ja oli ihan paras! Aukas paikat puolessa tunnissa 5cm:stä 10cm:n. Odoteltiin vielä josko kalvot puhkeaisi mutta eivät menneet itsekseen joten ne puhkaistiin klo 3.00. Siitä 10 minsaa ja poika oli maailmassa. <3

Aivan ihana nyytti!

Onnea kaikille vauvautuneille sekä tsemppiä loppusuoralla oleville!
 
  • Tykkää
Reactions: sallamaria84
Ollakkovaiei, niiinnnnii ja selma Onnea nyyteistä!

(.) Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että olen seuraava joka lähtee hakureissulle, mutta saa nähdä. Supistukset muuttuneet säännöllisiksi ja kovenee. Mutta se ei vielä tarkoita kuitenkaan mitään. Nämähän voi lopahtaa.

Joosukka ja MM 38+3
 
Onnea synnyttäneille! Tsemppiä Saspa!

Neuvolakuulumisia:
paino: + 380g/vk
RR 113/77
SF 34cm -> 31cm, vauva laskeutunut erittäin alas ja kiinnittynyt :rolleyes: Neuvolatäti sanoi, että "voi olla, ettei ensi viikolla sitten nähdäkään" . Varas ajan kyllä kuitenkin...

No perään menin käymään apteekissa ja siellä sai käsihieronnan ilmaiseksi, niin meni sitten se kosmetologi harjoittelija tokaisemaan "mahasta ei taideta äitien päiväksi vielä ennättää". No kerroin kyllä, että voidaan sieltä tulla vaikka heti...vaikka eipä sieltä taideta äitienpäiväksi ulos haluta :/

Viikonloppukin sopivasti tulossa, pitäisköhän siivota? vois ehkä lämmittää saunan? lenkille? Ikeaan? ;)

38+4
 
Täällä vieläKIN yhtenä palana. Koko päivän harvakseltaa tullut supistukset ja nyt viimeisen parin tunnin aikana on ollut het niin tuntuva ettei seisten tai istuen ole hyvä. Mee nyt joosukka niin mäki pääsen ;-)
 
Ei jumakauta, nää laimeni :( siis ei oo todellista. Nyt tulee vaan harvakseltaan. Mä olin ihan 100% varma, että oltaisiin jo tähän aikaa matkalla sairaalaan :( Mä en kestä! Mä nyt vaan toivon ja rukoilen, että nää alkaa uudestaan tiheentymään..
 
Äläs nyt joosukka hätäile ;) saat minutkin kärsimättömäksi kun ollaan niin samoilla päivillä ;) Meillähän on laskettuun aikaan vielä melkein kaksi viikkoa :)
Ei vaan, ymmärrän jos alkaa jo kärsivällisyys loppua. Itse yritän asennoitua siihen, että aikaa on vielä sen neljä viikkoa, niin ei käy aika niin pitkäksi odotella ;)
 
Onnea taas vauvan saaneille :)
Täällä kaksi valvottua yötä takana tai kyllähän mä nukkuisin jos ei yön aikana tarvitsisi 8 kertaa pissalla käydä ja makuuasennossa alkaa kovat menkkakivut selässä ja vatsassa :/ elän siis toivossa että laskettuun aikaan mennessä tulisi lähtö:)
Onko teillä äitienpäivä Suunnitelmia? Meillä olis tarkotus mennä ulos syömään mutta ei yhtään kiinnostais joten toivon että pääsis nauttimaan sairaalan pöperöistä :D

Avantasia ja viikari 38+4
 
Ooiiii.. vauvoja tullut ? onnea ? tällä taas liian hyvä vointi, ei taida olla tulossa ihan heti maailmaan.. ei jaksais enää odottaa yhtään.. noita pistoja ja kivuttomia supistuksia kyllä on seurana mutta lähinnä vaan haittaa olemista ja tekemistä. Ei auttanut kuntopyöräily, ei siivous eikä saunakaan.. päinvastoin, tuntuu että olo vaan paranee ja ne vähäisetkin oireet katoaa. Mieliala heittelee vuoristorataa, välillä kaikki on niiiiin ihanaa ja autuasta ja yhtäkkiä kaikki ihan pyllystä. Mitä mitä tää on? Ärsyttää ihan suunnattomasti kaikkien soitot ja kyselyt et joko joko joko.. no ei ei ja vieläkerran ei. Huoh.. Saspalle nyt tsemppihalit sinne! Toivotaan että vihdoin tapahtuu :) samoin Joosukalle! Ja kaikille muillekkin.

kaksihärkää 38+5
 

Yhteistyössä