Uskisketju pääsiäisen kunniaksi

"Tepi"
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29799818:
koulujen lomat... :rolleyes: trullit liikenteessä.
jos nyt vihdoin menisi perille, olin kirjoittamassa. Mutta eipä se mene. Mitään viestejäkään ei ole poistettu, se oli ihan paras :D höpinä noista.
Sivusta seuranneena, kyllä siellä sulta pari tyhjää/väärin lainattua viestiä on. Tiedä sit miksi, kuhan vaan kerroin
 
En mä tappele kenenkään kanssa. Mä esitin vilpittömästi kristinuskoon liittyviä jatkokysymyksiä dogmeista, jotka tuotiin esiin. Oleellinen kysymys oli se, miten x kokee tietyt ristiriidat voitavan ratkaista, koska kuten varmasti tiedät, eri kr:n suuntaukset selittävät ne eri tavalla. Eikös juuri se ole kristinuskon miettimistä?
Siispä vaikka sinun "jos ei ole raamatullista mä älähdän" on tietty tulkinta raamatusta, sillä kirjaimellisesti sitä on länsimaisessa hyvinvointivaltiossa mahdotonta ellei jopa turhaa noudattaa (insesti, orjat, naisten asema, karvojen ajelu, äyriäiset...) Yritin siis saada vastausta kysymykseen, jonka x itse otti puheeksi.

En tiedä, mitä tarkoitat tällä: "Mutta silloin kun mä väittelen niin käyn mieluiten väittelyä semmoisten ateistien tms. kanssa, jotka ovat varmoja asiastaan. Ah kun tänne eksyisi joku pesunkestävä muslimi. :D" Minä en ole kanssasi väitellyt enkä myöskään ole ateisti, mutta ilmeisesti toivoisit minun olevan, jotta oma argumentaatiosi helpottuisi. Ilmeisesti pidät myös muslimeja lähempänä ateisteja kuin kristittyjä, mikä osoittaisi aika dramaattista tietämättömyyttä sekä aate- että kulttuurihistoriasta, mukaanlukien kristinuskon historian.

Mikset sano suoraan, että toivot tiettyjen ihmisten tiettyine mielineen menevän muualle? Minä lähden suorilta kuninkaallisesta ketjustasi. Toivotin jo kerran mutta sanonpa uudestaan: oikein kristillistä pääsiästä!
Mites mä nyt tämän selittäisin...jos ajattelee vaikka poliittisen puolueen tai vaikka pankin valintaa, niin eihän siinä kannata käydä väittelemään niiden potentiaalisten ja vielä harkitsevien äänestäjien tai asiakkaiden kanssa. Se ei olisi heille reilua. Sapelit heiluu niiden eri aatteiden varsinaisten kannattajien välillä jotka on jo vähän vannoutuneempia ja jotka osaa oman asiansa (siis mikään teologi en ole mutta Raamattuni lukenut olen).

Uskonnollinen keskustelu on sitäpaitsi vielä herkempää, koska -vaikka se ei Raamatun ajan kulttuureissa ollut yksityisasia eikä nykyään ilmeisesti esim. latinalaisessa Amerikassakaan- se on monille länsimaalaisille yksityisasia. Olen ollut huomaavinani että eniten hätkähtävät uskontojen/uskomusten välisestä vertailusta ne, jotka eivät kannata oikein mitään, ei selkeää omaa teismiään tai ateismia. Jonkun toisen uskonnon edustajat ovat kovapintaisempia ja osaavat olla ottamatta väittelyä, asiakysymyksiä henkilökohtaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
"Tepi"
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29799500:
Lue se Echon ensimmäinen viesti nyt tästä, sipuli.
Vaikka olihan tässa ketjussa pari muutakin jotka tulivat ketjuun ainoastaan häiriköimään. Syytä en tiedä, käytöstapojen puute vai jokin muu puute ehkä.
just vaikka tätä meinaan, ku ei tässä ole sitä viestiä mitä väittää olevansa. Et jos käytöstavoista puhutaan, ni siitä puhe mistä puute. Sori, en puutu enempää, ei kuulu mulle.
 
[QUOTE="Tepi";29799842]Sivusta seuranneena, kyllä siellä sulta pari tyhjää/väärin lainattua viestiä on. Tiedä sit miksi, kuhan vaan kerroin[/QUOTE]

ohhoh, se onkin semmoinen internetti, että on trolleille räätälöity eri näky kuin tänne.
Ihan tarpeeksi noita viestejä on tässä ketjussa, niitä kun lueskelee, totuus aukeaa...hitaimmallekin. :)
 
[QUOTE="sipuli";29799762]Miksi sulla on avaus keskustelupalstalla, jos et halua keskustella? Sitä sä et edelleenkään päätä, kuka mitäkin sanoo. Jos sulla on niin kiireitä ettet ehi vastata viesteihin NYT , ni milläs hiton ajalla ton yllä olevan just naputtelit? Tosi huolestuttavaa kuulla, että sulla on jatkuvasti nettikäyttäytymisestäs ongelmia mutta mua ne ei kiinnosta. On muuten kunnianloukkaus syyttää ihmistä tollasesta ku sinä ja Läskipää tmv nimimerkki teitte eli menee poliisitutkimukseksi näiltä osin.[/QUOTE]

Keskustella vai väitellä hikisesti? Tässä ketjussa kävi jo yks ateisti pyörähtämässä ja sillä oli hyvä tyyli:rauhoitetaan homma pääsiäisen ajaksi mutta sit kun arki koittaa niin otetaan matsi.

Vaikka mä voisin sanoa että mitä tahansa aihetta sä heität kristinuskon tiimoilta, niin niihin olen vastannut jo 1-3 kertaa tällä palstalla. Ja viettänyt aikaa päiväkausia. Nää asiat mitä tässä ketjussa olen sanonut ei tule niin usein esille.
 
[QUOTE="mummo";29799788]Uskomalla Jeesukseen ja siihen etta han on Jumalan poika niin paasee taivaaseen. Jeesus on ainoa tie paratiisiin. Vanha testanentti on pullollaan saantoja, mitka on kumottu Uudessa testamentissa. Kannattaa alottaa tutkimaan Raamattua lukemalla esim Johannaksen evenkeliumi. Ihanaa paasiaista kaikille taalta etelasta. T. 55 vuotta uskonpolkua taivaltanut[/QUOTE]

Hyvää pääsiäistä sulle kanssa sinne etelään. :) Sä olet ollut pitkään uskossa, mulla tulee parikymmentä vuotta täyteen. Mutta Jumala pitää uskoa yllä itse, se on mahtava asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ettämitä;29799779:
Siis näin: Kun sinulla menee hyvin, sinä pidät huolta teidän perheestä.
Kun sinulla menee huonosti, Jumala pitää huolen teidän perheestä. Ei mies?
Siis:muksuista on pakko pitää huolta aina.
Mutta siis, kirjoitin vähän huonosti, Jumala antaa meille vähän vuorotellen sitä puhtia. Silloin se toinen jaksaa tehdä oman osuutensa lisäksi vähän ylimääräistä eli puolison osuutta, kun näkee että toisella on mieli maassa.
 
ettämitä
Siis:muksuista on pakko pitää huolta aina.
Mutta siis, kirjoitin vähän huonosti, Jumala antaa meille vähän vuorotellen sitä puhtia. Silloin se toinen jaksaa tehdä oman osuutensa lisäksi vähän ylimääräistä eli puolison osuutta, kun näkee että toisella on mieli maassa.
Ok, sorry kun vähän saivartelin, arvelinkin ettet tarkoita sitä, miltä se vaikutti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
abcdeeff
Mites mä nyt tämän selittäisin...jos ajattelee vaikka poliittisen puolueen tai vaikka pankin valintaa, niin eihän siinä kannata käydä väittelemään niiden potentiaalisten ja vielä harkitsevien äänestäjien tai asiakkaiden kanssa. Se ei olisi heille reilua. Sapelit heiluu niiden eri aatteiden varsinaisten kannattajien välillä jotka on jo vähän vannoutuneempia ja jotka osaa oman asiansa (siis mikään teologi en ole mutta Raamattuni lukenut olen).

Uskonnollinen keskustelu on sitäpaitsi vielä herkempää, koska -vaikka se ei Raamatun ajan kulttuureissa ollut yksityisasia eikä nykyään ilmeisesti esim. latinalaisessa Amerikassakaan- se on monille länsimaalaisille yksityisasia. Olen ollut huomaavinani että eniten hätkähtävät uskontojen/uskomusten välisestä vertailusta ne, jotka eivät kannata oikein mitään, ei selkeää omaa teismiään tai ateismia. Jonkun toisen uskonnon edustajat ovat kovapintaisempia ja osaavat olla ottamatta väittelyä, asiakysymyksiä henkilökohtaisesti.
Mä en sinuna ehkä alkaisi kelleen saati Korpille väittelyä tai mitään muutakaan opettaa
 
"Tepi"
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29799861:
ohhoh, se onkin semmoinen internetti, että on trolleille räätälöity eri näky kuin tänne.
Ihan tarpeeksi noita viestejä on tässä ketjussa, niitä kun lueskelee, totuus aukeaa...hitaimmallekin. :)[/QUO

Tai sitte voit ite kattua joskus kunnon ruudulta etkä pikkupuhelimesta ja opetella käyttämään molempia. Mitä sinä minulle vittuilet? Oletpa nahkia akka, hyi saatana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29799973:
:popcorn:
en voinu olla huomaamatta että pelkkä usko ei riitä, pitää vielä uskoa sen lisäks oikein. :O
Joidenkin näkemysten mukaan näin on. Itse katson, että usko on ihmisen ja HaShemin välinen asia. Ja koska olemme kaikki erilaisia niin uskokin on erilaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29799973:
:popcorn:
en voinu olla huomaamatta että pelkkä usko ei riitä, pitää vielä uskoa sen lisäks oikein. :O
Jeesus: Iskä, sovitinko mä nyt kaikki maailman synnit?
Isä Jumala: Emmää tiiä.
Jeesus: No mitä varten mä sitte siellä ristillä roikuin?
Isä Jumala: No kun mä menin jo vähän sekaisin kun tuo Allah väitti mulle eilen että et sä ristillä ollutkaan. Jehovakin sanoo sitä ristiä paaluksi. Väinämöinen, turpa kii siellä!

Et cetera.
 
säpäle harmaana
Joidenkin näkemysten mukaan näin on. Itse katson, että usko on ihmisen ja HaShemin välinen asia. Ja koska olemme kaikki erilaisia niin uskokin on erilaista.
Tähän päätelmään minäkin olen tullut. Tuntuu jotenkin hassulta, että olisi olemassa jokin ainoa oikea uskonto, koska aikojen myötä niin moni ihminen on näihin näkemyksiin antanut omia vivahteitaan. En pysty kyllä käsittämään, miten kukaan pystyy sanomaan, että "tietää" jonkun toisen uskovan väärin. Eikö uskon ja tietämisen raja mene juuri siinä, että uskossa luotetaan johonkin, mitä ei oikein pysty todistamaan? Jos tietää jotain, mihin uskoa enää tarvitaan?
 

Yhteistyössä