uskotteko että kaikkien asioiden tekeminen on vain järjestelykysymys,siis jos on lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja äitirapunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Joo en mäkään kyllä ymmärrä millä järjestelyllä ilman apulaista voisin jättää vauvan ja kaksivuotiaan keskenään, kun menen yksin suihkuun tai nukkumaan...
eihän niitä nyt keskenään tarvii jättää etes siksi aikaa, se on vain järjestely kysymys =)
No mihinkä mä ne järjestelen siksi aikaa...? =)
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En mä kyllä ymmärrä miten on mahdollista nukkua, jos vauva heräilee ja on muita lapsia. Yhden lapsen äitinä saatoin nukkua vauvan kans torkut päivälläkin, enää se ei oo mahdollista.
kun kyse oli järjestelykysymyksestä, niin silloin sit vaan meni nukkumaan 8 illalla kun lapsetkin meni, toki yöt on pienten lasten kanssa katkonaisia ja univelkaa tulee, mut sit jätin väliin sen "oman ajan" lasten nukkuessa ja painuin nukkumaan heti kun nekin nukahti, enkä valvonut illalla telkkaa katsoessa.
Meillä ei ihan pieni vauva enää, nukahtaa illalla n. 23.00, isommat sisarukset klo 20.00 jälkeen. Meen nukkumaan kun vauva nukahtaa. Yöllä herää monta kertaa ja aamulla ensimmäinen isompi sisarus herää klo 6.30 ja vauva viimeistään klo 8.00. Rytmejä on yritetty muuttaa, mutta silloin yöt meni vielä huonommin. Ei kaikki ole aina järjestelystä kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitirapunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Joo en mäkään kyllä ymmärrä millä järjestelyllä ilman apulaista voisin jättää vauvan ja kaksivuotiaan keskenään, kun menen yksin suihkuun tai nukkumaan...
eihän niitä nyt keskenään tarvii jättää etes siksi aikaa, se on vain järjestely kysymys =)
on se :D

suihkuun silloin kun lapset nukkuu illalla tai aamulla kello soimaan niin et ehtii ennen niiden heräämistä :D Tai lapset mukaan kylppäriin.

tietenkään mitään "ylläri suihkuja" ei voi välttämättä ottaa päivällä, vaan pitää järjestää se asia niin ettei silloin tarvitse mennä suihkuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Alkuperäinen kirjoittaja äitirapunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Joo en mäkään kyllä ymmärrä millä järjestelyllä ilman apulaista voisin jättää vauvan ja kaksivuotiaan keskenään, kun menen yksin suihkuun tai nukkumaan...
eihän niitä nyt keskenään tarvii jättää etes siksi aikaa, se on vain järjestely kysymys =)
No mihinkä mä ne järjestelen siksi aikaa...? =)


Eikö sitä vois nukkua silloinkun ne lapset nukkuu? =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Joo en mäkään kyllä ymmärrä millä järjestelyllä ilman apulaista voisin jättää vauvan ja kaksivuotiaan keskenään, kun menen yksin suihkuun tai nukkumaan...
Suihkuun mä olen mennyt kolmen pienen kanssa niin, että vauva on sitterissä ja isommat kylpee samalla kun käyn suihkussa.
 
vib
Mun ei kyllä ole pakko päästä suihkuun päivällä, mutta jos on, niin otan vauvan mukaan. Mutta silloin en ole yksin suihkussa, sitähän täs kysyttiin... mä käyn suihkussa illalla kun mies on kotona, sillon saan olla rauhassa ja pitkään eikä tartte kiirehtiä:)

Myös muut tuollaiset vastaavat hoidetaan sitten kun mies on kotona. Jos ei miestä olisi, niin täytyisi kyllä keksiä ihan uusia temppuja....
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja äitirapunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Joo en mäkään kyllä ymmärrä millä järjestelyllä ilman apulaista voisin jättää vauvan ja kaksivuotiaan keskenään, kun menen yksin suihkuun tai nukkumaan...
eihän niitä nyt keskenään tarvii jättää etes siksi aikaa, se on vain järjestely kysymys =)
on se :D

suihkuun silloin kun lapset nukkuu illalla tai aamulla kello soimaan niin et ehtii ennen niiden heräämistä :D Tai lapset mukaan kylppäriin.

tietenkään mitään "ylläri suihkuja" ei voi välttämättä ottaa päivällä, vaan pitää järjestää se asia niin ettei silloin tarvitse mennä suihkuun :D
Sanoinkin aiemmin et otan vauvan sitterissä mukaan kylpyhuoneeseen ja kaksivuotiaan suihkuun mut jos haluaisin yksin niin ei tulis onnistumaan... En jaksa herätä aamulla yhtään sen aikasemmin kun on pakko. Ja mun isot ipanat menee nukkumaan 20-20.30, sitte 2v n. klo 22.00, ja tämä pikkuruinen joskus 23 tienoilla enkä jaksa enää sillon mitään!

 
Riippunee lapsista ja tilanteesta sekä järjestelykyvystä. Olen kyllä kahden lapsen kanssa saanut pääsääntöisesti nukuttua hyvin ja suihkuunkin olen oikeastaan aina päässyt ilman lapsia (en tietty aina juuri sillä hetkellä kun olen halunnut). Joidenkin muiden asioiden järjestely taas on ollut vaikeampaa enkä kaikkea ole edes jaksanut yrittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vib:
Jotkut lapset ei nuku päiväunia:)
Tää oli kaiketi mulle. =)

Jep, ei meilläkään enää tuo isompi. Mutta ei meillä kukaan läpeensä öitä valvokaan, eli kyllä mä saan silloin nukkua jonkin verran, ja enemmän jos illalla painun pehkuihin samaan aikaan muksujen kanssa (jota en siis ikinä omaa tyhmyyttäni tee).


Sandrah: minkä ikäisiä sulla on ne vanhemmat lapset?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Joo en mäkään kyllä ymmärrä millä järjestelyllä ilman apulaista voisin jättää vauvan ja kaksivuotiaan keskenään, kun menen yksin suihkuun tai nukkumaan...
Suihkuun mä olen mennyt kolmen pienen kanssa niin, että vauva on sitterissä ja isommat kylpee samalla kun käyn suihkussa.
Näin oon tehnyt... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vib:
Jotkut lapset ei nuku päiväunia:)
Tää oli kaiketi mulle. =)

Jep, ei meilläkään enää tuo isompi. Mutta ei meillä kukaan läpeensä öitä valvokaan, eli kyllä mä saan silloin nukkua jonkin verran, ja enemmän jos illalla painun pehkuihin samaan aikaan muksujen kanssa (jota en siis ikinä omaa tyhmyyttäni tee).


Sandrah: minkä ikäisiä sulla on ne vanhemmat lapset?
7v ja 6v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vib:
Jotkut lapset ei nuku päiväunia:)
Tää oli kaiketi mulle. =)

Jep, ei meilläkään enää tuo isompi. Mutta ei meillä kukaan läpeensä öitä valvokaan, eli kyllä mä saan silloin nukkua jonkin verran, ja enemmän jos illalla painun pehkuihin samaan aikaan muksujen kanssa (jota en siis ikinä omaa tyhmyyttäni tee).


Sandrah: minkä ikäisiä sulla on ne vanhemmat lapset?
7v ja 6v
Jos sä haluat kahden minsan pikasuihkut, eikö ne voi katsoa pienimpiään sen aikaa?

Mä oon varmaan tosi kurja ja mun lapsestani kasvaa kieroutunut, mutta kyllä mä jätän viisivuotiaan tuon pikku-ukon vahdiksi olkkariin siksi aikaa kun mä kirjaimellisesti pyrähdän suihkuun aamulla ja takaisin. Ei sitä nyt tietysti miksikään rentoutumiseksi voi kutsua, mutta peseytyy siinä nopsaankin tilanteen vaatiessa.
Tosin, mulla siis tuo nuorempi ei silleen vielä varsinaisesti liiku, että ehkä mä en ole mikään sanomaan tähän yhtään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vib:
Jotkut lapset ei nuku päiväunia:)
Tää oli kaiketi mulle. =)

Jep, ei meilläkään enää tuo isompi. Mutta ei meillä kukaan läpeensä öitä valvokaan, eli kyllä mä saan silloin nukkua jonkin verran, ja enemmän jos illalla painun pehkuihin samaan aikaan muksujen kanssa (jota en siis ikinä omaa tyhmyyttäni tee).


Sandrah: minkä ikäisiä sulla on ne vanhemmat lapset?
7v ja 6v
Jos sä haluat kahden minsan pikasuihkut, eikö ne voi katsoa pienimpiään sen aikaa?

Mä oon varmaan tosi kurja ja mun lapsestani kasvaa kieroutunut, mutta kyllä mä jätän viisivuotiaan tuon pikku-ukon vahdiksi olkkariin siksi aikaa kun mä kirjaimellisesti pyrähdän suihkuun aamulla ja takaisin. Ei sitä nyt tietysti miksikään rentoutumiseksi voi kutsua, mutta peseytyy siinä nopsaankin tilanteen vaatiessa.
Tosin, mulla siis tuo nuorempi ei silleen vielä varsinaisesti liiku, että ehkä mä en ole mikään sanomaan tähän yhtään mitään.
Oon mäkin jättäny vauvan just muutamaks minuutiks leikkimään isompien kanssa, mut tämä 2v onkin hankalampi tapaus kun se keksii heti kaikkee "hauskaa" kun katoan näkyvistä. Uskallan kyllä tällä tavalla hakea postin laatikosta... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vib:
Jotkut lapset ei nuku päiväunia:)
Tää oli kaiketi mulle. =)

Jep, ei meilläkään enää tuo isompi. Mutta ei meillä kukaan läpeensä öitä valvokaan, eli kyllä mä saan silloin nukkua jonkin verran, ja enemmän jos illalla painun pehkuihin samaan aikaan muksujen kanssa (jota en siis ikinä omaa tyhmyyttäni tee).


Sandrah: minkä ikäisiä sulla on ne vanhemmat lapset?
7v ja 6v

tuon ikäiset pstyvät varmasti itsenäisesti katsomaan vaikka piirrettyä sen aikaa kun äiti lepää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vib:
Jotkut lapset ei nuku päiväunia:)
voi ne silti lepäämään laitta, ja mennä itse viereen
Ai että itse nukkuisi, jos lapset "lepäävät" vieressä? :eek:
no kyllä meillä o usein käynyt niin että isommatkin ovat nukahtaneet, kun kaikki on levänneet aikuisten sängyssä äidin kainalossa.
 

Yhteistyössä