* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Ja tuosta miten lopettaa niin itellä toiminu:
-päättää päivämäärän etukäteen
-syö esim tavallista purkkaa tai pastilleja (muuten jatkaa vaan nikotiini riippuvuutta)
-ei lähde mukaan röökille ja ite joudun rupee absolutistiks (alkoholi saa mut himoitsee tupakkaa ja siitä repsahdukset aina jatkunu).
-tauoille keksii etukäteen jotain tekemistä.
 
Mä lopetin plussaan polttamisen.. sen jälkeen en oo polttanut ja hajukin jo oksettaa. Mies lopetti myös kerrasta kun sairasti viikon eli pakko lopetus :) pastilleja meni silläkin eli niitä kannattaa kokeilla. Sähkötupakkaa tupruttaa sillätällö tai seurassa.
 
Täällä kans yks tupakoitsija ilmottautuu. Ennen esikoista saatoin polttaa askinkin päivässä ja lopettaminen oli plussauksenkin jälkeen hankalaa.. Pikkuhiljaa sen kuitenkin tein ja pääsin irti. Ja oletin että enää en synnytyksen jälkeen polta. Imetys takkuili, 2 viikkoa niin ei tullu maitoa enää edes pumppaamalla -> samontein tupakin ostoon.. mut määrät nykyään paljon pienempiä, mulla on periaate et en polta jos oon tytön kans kaksisteen, muuta kun hänen nukkuessaan. Illalla kyllä menee vähän ennemmän kun mieskin on kotona, mut oon kuitenkin saanu hyvin piettyä kurissa. Nyt aattelin, et josko rupeisin vähentämään vaik siihen, et polttais vaan aamulla tjsp. (oon niitä ihmisiä kellä on saatava se aamutupakki). Ei varmaan tee hyvää hedelmällisyydellekkään ja ois sit helpompi lopettaa kun se plussa tulee. Ehkä vähän ohi aiheen, mulla ei mitään erikoisempia vinkkejä lopettamiseen kyllä oo.
 
Hei kaikille!

Tervetuloa uudet ja kaikille tsemppiä, jaksamista ja niitä kuuluisia plussatuulia :).

Titti: Täällä yksi kohtalotoveri, jolla kohtu taaksepäin kallellaan. En ole yrittänyt tunnustella kohdunsuuta/napukkaa, enkä taida mennä ronkkimaan tästä edespäinkään..

On: Juilintaa alamahalla välillä, vatsaa turvottaa. Ihmeellinen parin tunnin vuoto oli sunnuntaina. Lämmöt olleet koholla viime lauantaista lähtien ollen n. 36.8 - 37, kun normisti mulla 36.4 - 36.6. Liekö jotain flunssaa. Ainakaan en jaksa uskoa raskautumiseen, sen verran omituista vuotelua oli sen kierukan poiston jälkeen. Oletettu ovis on ehkä ollut n. 29-31.10., vaikka eipä siitäkään nyt voi mennä niin varmasti sanomaan.

Jos ei menkat ala viikon sisällä niin voisi kai sen testin varmuuden vuoksi tehdä. Odotukset ei ole kyllä korkealla.
 
Meillä on nyt 2edellistä yhdyntää keskeytynyt kun mies ei vaan yksinkertasesti laukea. Taitaa olla romantiikla kaukana ja yhdynnät vaan pakkopulla oviksen aikoihin. Tänään DPO1 (kp18) ja viime yhdyntä ollut kp15. Nyt en elättele mitään toiveita tähän kiertoon enkä tikuttele ensikierrossa, kun tuntuu olevan ovis aina samaan aikaan.
 
Täällä kans tupakoija. Kovasti oon yrittäny vähentää tässä hissukseen kun ehkäsy jätettiin pois, mutta se kerpeleen aamukessu on saatava. Työpäivä menee ilman (savuton työpaikka) mut sit heti ku pääsee autoon ni iskee nikkikset. Ja siitä se päivän sauhuttelu jatkuu.. jotenki toivon, että viimeistään plussatessa iskis nii kauhia pahoinvointi ettei vois polttaakkaan :D
 
Kiitos kaikille vastauksista! Helpottaa kun huomaan etten ole yksin tämän asian kanssa! Mulla kans tuo alkoholi sai aina himoitsemaan tupakkaa, nyt en ookkaan juonut 7kk sairaudellisista syistä.. Mutta, yritän keksiä korvauskeinoja, kerran aikaisemmin lopetin ja söin silloin korvikkeena purkkaa, mutta siitä tulikin leukaperät tosi kipeiksi ha ha :D

Lulina ei mennyt, kiva kun kerroit sun kokemuksen! On toi tupakka kyllä yks piru... :kieh:

Pisamapeikko Ajattelin jo tovi sitten kokeilla noita nikotiinipurkkia ja laastareita, mutta tässä maassa missä asun ei näköjään niitä sitten myydäkkään, tai en ainakaan ole löytänyt mistään.. Ärsyttävää..

Mimmi92 Pitää joo kokeilla tuota päiväyttämistä. Hyvä kuulla, että on noinkin pitkän jälkeen mahdollista lopettaan kuin seinään. Mulla on niin paha tapa, ei mulla sinänsä oo kaipuuta sitä itse nikotiinia kohtaan, vaan juuri se, että siitä on jääny tapa. Kai se on tosissaan vaan asennoitumiskysymys :)
 
Mä lopetin tupakoinnin vajaa kaksi vuotta sitten. päätin kaverin kanssa marraskuussa et 1.1.2013 ei enää poltella ja se onkin pitänyt suht hyvin! Mä olen "kännitupakoitsija" ja seuratupakoitsija ja edelleen poltan mutta hyvin hyvin harvoin - kännitupakat kaks kertaa vuodessa ja seuratupakkaa esim. viime kuussa kolmena päivänä muutama. Ja nekin siis seurassa missä on tupakoitsijoita ja kun alkaavat polttamaan niin itsekkin tekee mieli.
 
  • Tykkää
Reactions: eläinystävä
Mä olen kans entinen tupakoitsija/kännipolttaja. Lähdin helmikuussa 2viikoksi afrikkaan äitini kanssa ja en kehannu polttaa, oli niin pirun kuumaki ettei tehny mieli. Sain matkalta jonku järkyn taudin ja mikää ei pysyny sisällä melkee 2viikkoon. Sit olinki ollu lähes kk. ilman röökiä ja lopetus oliki tosi helppoo. En ees käyttäny niksapurkkia vaikka otin matkalle mukaan. Helmikuun jälkeen oon repsahdellu alkoholin kaa mutten kertaakaan ole polttanut ilman :)
 
Oon muuten pannu merkille et jos tosta aamutupakista pääsis eroon nii jäis varmaan koko paha tapa.. Monesti herään tytön kans yhtäaikaa, joten tupakalle pääsen vasta ku tyttö nukkuu päikkärit. Joskus se tapahtuu tavallista myöhempään, esim vasta kello 13 ja huomaan, et mulla ei ees oikeesti haluta sitä tupakkia enää mut on pakko mennä ku siitä on jo muodostunu tapa et meen tupakalle kun tyttö nukahtaa.. Sitte poltan melko pian toisen ihan vaan sen takia et tiiän en sitten taas voi polttaa ku tyttö on hereillä.. ja sittepä sitä tasaseen tahtiin haluttaaki ku mieskin kotiutuu. Hullua eikö? Jos lähtiski sitä kautta lopettamaan, et koittais jättää sen pahimman pois, eli sen aamutupakin.
 
Mä voisin tulla tähän ketjuun mukaan :) ikää mulla pian 35 ja lapsia on omia 2 ja miehellä 3. En tidä millasta minibussia pitää hankkia, jos tärppi käy. Nyt 7 hengen auto on ihan täynnä. Samoin asuntoa pitäisi sitten vaihtaa :) Hullua tää kuumeilu... nyt olis just piinapäivät menossa.

Puhelimella netissä, niin en saa punaista väriä. An79 yk2 3 (6) lapsi toiveissa

Ja juu...täällä yks tupakkamamma. Tiedän et pitäis koittaa lopettaa. Vähentää olen yrittänyt.
 
Meillä liikutaan sen jälkeen kahdella autolla jos tärppi käy.. ei oo sellasta tilaihmettä löytyny joka miellyttäs ja johon mahduttas kaikki.. kun koiralle oltava tilaa myös ja 62kg ei tungeta hanskalokeroon :D
Asuntoa ei pysty vaihtaa kun oktaloja juuri sellanen unelma mitä taajaman reunalta voi täältä löytää kun ei oo varaa siihen metän keskellä olevaan maatilaan.

Tikuttaako kukaan noilla edistyneillä digitaalisilla? Ovatko ok..
 
Leonella jos se olis jotenkin kiinnittymiseen liittyvää.

Itselläni oli tässä kuussa kp 15 ovislimat, kp 16 kuivaa ja taas kp17 ovislimt. Ei tietia kumpana päivänä ovis oli. Nyt siis dpo 8-10. Tänään malttamattomana testasin ja viivanpaikkaa se tarjos. Tarvii käydä apteekissa shoppailee ;)
 
An79 meillä on aikalailla sama dpo, mulla on nyt dpo 8! Mä en vielä aio piiiiitkääään aikaan testailla (jos nyt malttaisi ens viikon alkuun... :whistle: Edellisessä raskaudessa plussasin kp 32/31 ( ensimmäinen ja ainoa testi siinä kierrossa). Täällä aina välillä tommosta pientä kivistystä alavatsalla munasarjojen kohdalla, muttei mitään muita tuntemuksia. Väsyttää ja kiukuttaa ja oon jotenkin yliherkkä ja itken ihan pienestä. Saattaapa enteillä alkavia menkkoja. Toivottavasti ei.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin hakee apteekin omia. Kerkesin dippaamaan jo yhden. Siihenkin tuli kai joku haamujen esiäiti. Vitsi et on nyt toiveet korkeella. Pidän nyt taukoa testailusta ja testaan sit viikonloppuna. Kemiallisista kokemusta, niin koitan olla noteeraamatta noita viivanpaikkoja.
 
An79 pidetään peukut pystyssä! Viivalle vahvistumista :)

Pisamapeikko mä oon nyt tikuttanu ihan tavallisilla digeillä, oli noi edistyneet aika kalliita :( itehän hätähousuna aloin ovista tikuttaa jo kp 7. Raskaustesteissä en haluu enää yhtään negaa nähä niin vasta 2 viikon päästä teen jos ei menkat ala. Nyt dpo 0
 
Huh, täällä sen kuin piina jatkuu.. Kp 37, vieläkään ei menkkoja näy. 35-36 päivää on yleensä ollut ihan maksimipituus menkoille, ellei sitten ole jäänyt kokonaan välistä, mitä käy ehkä kerran vuodessa. Nyt alan pikkuhiljaa olettaa että oli ovuloimaton kirto kun en kerta löytänyt ovista ja testit negaa edelleen. Rinnat on tosin olleet kipeinä, mutta nekin kivut ovat laantumaan päin, joten toiveet alkaa kaikkoamaan kipujen mukana. Argh, kun nyt jotain tapahtuisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Titti.

Yhteistyössä