Vauva vuodelle 2016 <3

Kinder_Kitty Sulla siis aika sama tilanne. Mäkään en tonne terveyskeskukseen edes yritä, kun sieltä varmasti käskettäisiin odottamaan vielä. Tuon YTHS:n suhteen oon vähän toiveikkaampi, kun sieltä on yleensä saanut hyvin ajan, mutta jos ei saa niin kyllä yksityiselle täytyy.

Mäkin oon miettiny, että miksen oo merkkaillu menkkoja sillon ennen pillereitä. Muistan vaan, että sillon tuli oltua hirmu onnellinen, kun niitä menkkoja ei niin usein ollu.. Nyt vähän eri tilanne, mutta eiköhän tämä tästä :)
 
Heippa!

Voisin liittyä mukaan, vaikkei olekaan aivan varmaa, että lasta yritettäisiin ensi vuodelle.

Meillä mies haluaa isomman ikäeron kuopuksen ja seuraavan välille. Mitään tarkempaa aikataulua ei ole, mutta yritän lämmitellä, jos yritys voitaisiin aloittaa jo tämän vuoden lopulla. Tässä kierrossa on kuitenkin ollut mahdollisuus tärppiin (ehkäisytön kerta ja ovis 1,5vk normaalia aiemmin) ja noin parin viikon päästä pitäisi selvitä, kuinka kävi. Tilanne ei ole paras mahdollinen, sillä itselläni on työpaikka hakusessa ja haettavana on ollut yksi oikea unelmaduuni kaikin puolin (raskaana joutuisi varmasti koeajan jälkeen pihalle). Kaikesta huolimatta olen tässä alkanut toivoa, että tärppi kävi. Tuskin raskaaksi tulen, mutta silti sitä joka päivä (tai tunti) toivoo.

Olen 24-vuotias ja kolmas (ja todennäköisesti viimeinen) lapsi olisi toiveissa.

Nyt täytyy jaksaa odotella testin tekoa tai menkkoja, ja katsella sitten miten jatketaan. :)
 
Mä voisin kanssa liittyä tänne mukaan keskutelmaan, ikää löytyy 20 vuotta ja kovasti täälläkin kuumeillaa ja toivotaan, että esikoinen saatais ensi vuonna maailmaan.

Jätettiin pillerit pois nyt helmikuussa, en ole ovulaatioita tikutellut ja vähän vaan suuntaa antavasti laskeskellut. Toivotaan että pian voitaisiin jo plussailla :)
 
Minäkin taidan liittyä joukkoon kasvavaan=)

Eli meillä on entuudestaan 3v ja 2v ja nyt kolmas haaveissa. Mirena-kierukka ollut vajaa kaksi vuotta ja parin viikon päästä olisi sen poistatus. Sitten vaan hommiin :)

Toiveissa alkuvuoden vauva kuten esikoinenkin (kakkonen oli heinäkuinen).
 
Viimeksi muokattu:
Minä mukana myös! Oon siis itse pian 29-vuotias, opettaja ammatiltani ja mies 30.

Lasta (esikoinen) ollaan yritetty nyt viime elokuusta lähtien mutta ongelmana ollut ensin kuukautisten poisjäänti, sitten epäsäännölliset kuukautiset ja sen jälkeen se, ettei ovulaatiota aina tullut. Siispä käveltiin yksityiselle lapsettomuusklinikalle josta ensin Terolutilla sain säännöllisen kuukautiskierron, sen jälkeen annettiin Letrozol-lääkitys, sillä sain ovulaation kerran ja muina kuukausina testit näytti negatiivista.

Tämä kuukausi on sitten ensimmäinen kun testataan Menopuria+Pregnyliä :) toiveet on korkealla koska tämän viikon ultrassa näkyi vasemmalla puolella kaksi hyvin kypsynyttä munarakkulaa vaikka lääkettä otin minimiannoksella ja tänään pistin Pregnylin, elikkä ovis pitäisi alkaa pian :)

Vaikka jo kuukausia tässä on kulunut tuosta ensi käynnistä lääkärillä niin niin kiitollinen olen vihdoin tästä säännöllisestä kierrosta että mieli on vaan toivoa täynnä :)

Meillä on molemmilla hirmuinen vauvakuume ja toivotaan että esikoinen vuodelle 2016 saataisiin. :)
 
Viimeksi muokattu:
On se mukava huomata että on muitakin yrittäjiä kun minä. Kaverit ja tutut saa kesäkuu heinäkuu aikana lapsoset niin utse on jälkijunassa ehkä tammikuun alussa olisi tulossa.

Tänään tuli pientä vuoroa eilen oli lämpöä. Joko tärppös. Sen tietää 1 1/5 viikon päästä. Jännittää :)
 
Poucodeamor, Esikoisen kohdalla kun tulin raskaaksi, niin kiinnittymisen aikaan tuli pientä vuotoa. Sillon tuli vahva tunne raskautumisesta, eikä turhaan ???? peukut pystyyn, että sulla ois tärppi käynyt ????
 
Viimeksi muokattu:
Mulla esikoisen kohalla ei tullut mitään. Silloin seurasin hirveen tarkkaan kokoajan että tuleeko. Nyt myös tarkkailin ja tuli. En vaan tiedä millloin tehdä testi kun ei Ole tietoa kierosta. Ollut kapseli kädessä 2,5v ja tullut 3-4kk välillä menkat. Ennen oli sekasin kun seinäkello. Ehkäisyn poiston jälkeen oli semmoset viikon menkat jotka mulla on tavallisesti 4-5pvä. Ja tää on ensimmäinen yritys kuukausi.
 
Täällä kanssa oli parina iltana lämpöä ja rinnat on aristaneet muutaman päivän, mutta pelkään niin paljon sitä pettymistä ja testiä ei olla vielä tehty. Ehkä jos nää oireet jatkuu tai lisääntyy niin täytyy testi tehdä.
 
miss_piggy
Silloin kun aloin odottamaan poikaa, olin töissä eräässä turvallisuusalan firmassa, ja olisin varmaan päässyt vakituiseksi. Työ sisälsi kuitenkin paljon yövuoroja ja oli henkisesti ja fyysisestikin välillä aika raskasta, ja kun siinä vaiheessa työsopimus oli vielä muistaakseni tarvittaessa töihin kutsuttava (vaikka työvuoroja olikin paljon) tein sen päätöksen että sanoin heipat koko paikalle toukokuussa-13, menin kesäksi töihin pariksi kuukaudeksi eräälle leirintäalueelle ja sitten sen jälkeen kasvattelin mahaani tyytyväisenä :) Siis meillähän mies on myös työtön, töitä on hankala löytää kun on sellainen koulutus että ei mitään meinaa saada vaikka hakemuksia on laittanut sinne ja tänne. Itse voisin harkita töihin menoa jos mies ei mitään saa, ja ollaankin puhuttu että jos hän jäisi sitten pojan kanssa kotiin ja minä menisin töihin kun on paremmat mahdollisuudet mulla löytää töitä kun alla on myös kaupallisen alan koulutus. Nyt siis pällistellään molemmat kotona ja kotihoidontuella sekä työttömyyskassan päivärahalla olen minä.

Mulle vois päivittää vielä listaan, että pco, kkm 02/13

Alkion kiinnittymisestä, ei se tosiaan heti kiinnity, siksihän esim. raskaustesti näyttää plussaa usein vasta kun on dpo jotain 12->, eli päiviä ovulaatiosta pitäisi olla ainakin pari viikkoa.
Itellä ekat oireet ekassa raskaudessa oli aivan ÄLYTÖN turvotus juurikin tuossa kiinnittymisen aikoina, ja pari päivää siitähän sitten testi näyttikin plussaa. Mitään muita oireita ei juurikaan ollut, pahoinvointikin alkoi vasta joskus rv8.
 
TERVETULOA KAIKKI VAUVASTA HAAVEILEVAT!




Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle (jos mahdollista) PUNAISENA, kiitos!


Maanantai 13.4.2015



YK: Yrityskierto
<3: kuinka mones vauva haaveilussa
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäYAYK<3TJOTTaustalla
MooiMama265/14131.
pipiipa21121.
Kinder_Kitty2201/1521.
pumpulipallero291.
tiitu86281.x
Eea283/1526.
Sade_276/152.
jennimarjaana201/1531.
stua277/141.km 3/15
Cosey341/1542.yksi munasarja
Jepulis803/144.
Leonella317/1492.
makau3110/1462.
Equus2911/142.
Unelmoida267-8/151.
Wellmu342.
miss_piggy332.pco, km 2/13
OmaAurinkoinen324/151.
Piitu85304/152.
Vivi Hellion356/142.
kka248/151.
Pupelaattori351/153.
Puuharakka232.
erica87283.
outius282.
Autumnn241.
Jembbba2212/141.
JustDoIt20111.km
poucodeamor223/1512.
IMN224/153.
Linap231/1511.
Lotus243.
Nettte201.
Ninnatar3.
Mappe86291.



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
[TR]
 
Viimeksi muokattu:
Jo 35 ihanaa naista listalla! Toivon hirveästi lämpimiä plussatuulia näin kevään edetessä kesää kohti!! <3

Mää oon kanssa samaa mieltä siitä että lapsen saamiselle ei varmaan ikinä elämässä oo sitä "oikeaa täydellistä" hetkeä, koska aina on jotain sellasta mikä saa miettimään asiaa kaks kertaa.. Ite aloitin juuri työt määräaikaisena ja onneksi soppari on puolen vuoden mittainen niin kerkeää hyvin tehä töitä vaikka nyt heti tulisinkin raskaaksi (mitä epäilen suuresti). Mies opiskelee oppisopparilla, että sillä on ainakin turvattu palkansaanti joululle 2016 asti :) Ite valmistun juuri kasvatustieteiden kandiksi käsityötieteistä, mutta hain opiskeleen sosionomiksi, koska en mä haluakkaan kässämaikaksi vaan ennemmin suuntautua kehitysvammapuolelle :) Siellä puolella mää alotin työtkin nyt ja oon tehty sen alan töitä koulun ohessa vuodesta -12 :)

Linap: Mää oon menossa ens viikolla YTHS:n lapsettomuuteen erikoistuneen gynen vastaanotolle :) Olin ihan ihmeissäni että ne siellä myös antaa neuvoon tähän asiaan ku oon ymmärtäny että ne ei puutu raskausjuttuihin ollenkaan. Mutta kiva näin :) Jos eivät voi tuota konsultaatiota pidemmälle neuvoa niin voipahan ainakin antaa varmasti lähetteen sit yksityiselle jos on tarvetta :) Ollaan miehen kanssa päätetty että ei edes yritetä lähtee julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin jos tarvetta vaan mennään suoraan yksityiselle :) Ei haluta nyt ekan kohdalla jäädä odottaan :)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille! Mää oon ihan lauantaissa tänään ku oon ollu vikat viis päivää töissä ja tänään alko kolmen päivän vapaat :)
 
IMN
Ajoituksesta Mulla oli toista lasta yrittäessä samoja fiiliksiä, että onkohan tää nyt oikea hetki. Olin kuitenkin vasta 19-vuotias ja opinnot kesken, mutta tärkeämpää minulle oli ettei sisarusten ikäero kasvaisi liian suureksi ja että heistä olisi toisilleen seuraa. Nyt jälkeenpäin, kun lapset ovat 5v ja 2,5v, olen tyytyväinen päätökseeni. Lapset ovat kuin paita ja peppu. Ikäero oli meille juuri oikea :)
Nytkin on samanlaisia ajatuksia alkanut pyöriä, että onkos tää nyt oikeasti se oikea aika alkaa yrittää kolmatta. Ikäero tulisi olemaan hieman isompi kuin esikoisella ja kuopuksella, enkä sen isompaa siitä haluaisikaan.
Tämä kolmas tulee olemaan (jos se miehen tämän hetkisestä mielipiteestä on kiinni) meidän viimeisemme, ja se on toinen asia mikä pistää miettimään. Haluanko oikesti "tuhlata" tämän viimeisen tilaisuuden jo näin nuorena? Kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta pääni sisällä järkevämmältä :D Sen siis olen päättänyt ettei mitään iltatähteä meille tule. Tai ainakaan vain yhtä..
Olen vihdoinkin saanut opinnot hoidettua alta pois, miehellä on vakityö ja oma asuntokin on. Joten miksi ei? No en tiedä, joku vaan takaraivossa välillä kolkuttelee, mutta uskon että samoja fiiliksiä on kaikilla "yrittäjillä".

Miehen innokkuudesta Täällä myös on yksi mieheke joka ei osaa sanoa juuta tai jaata :D Kyllä hänkin kolmannen haluaa, mutta epäröi hänkin välillä. Kai se ero on siinä että mies kertoo epäröintinsä ääneen heti samaisella sekunnilla kun alkaa panikoida, kun taas nainen pohtii ihan päänsä sisällä. Näin ainakin meillä. Jos olisin noiden miehen "paniikkitilojen" takia lykännyt yrittämistä, ei meillä olisi yhtäkään lasta.. :rolleyes: Aina mieskin kuitenkin on uudesta vauvasta innostunut ja rakkaudella odottanut, mutta vasta plussatestin jälkeen, eikä vielä peitonheilutusvaiheessa.

Omaa napaa Jokohan täälläkin päästäisiin tositoimiin? Odottelen siis edelleen sitä tyhjennysvuotoa viimeisen pillerilaatan jäljiltä ja viimeisestä pilleristä on kulunut jo reilusti yli viikko. Yön aikana oli tullut vähän todella haaleanpunaista vuotoa, jota ei sitten sen koommin näkynyt.. Voi kyllä johtua eilisestä puputtelustakin. Tää on kyllä suoraan sanottuna niin perseestä kuin voi tilanne olla, kun ei ole yhtään kartalla kierrosta.
Tänään pitäisi postin mukana tulla testejä, niin jospa illalla oltaisiin jo viisaampia..

Teroluteista Onko kenelläkään kokemusta miten "helposti" teroluteja saa ihan tk:n kautta? Vai kannattaako varata aika yksityiselle? Mietin vaan kun tää kierto ei ota loppuakseen, saati sitten luomukierto alkaakseen.. Mulla ois toukokuun alussa astmakontrollin yhteydessä myös papan otto ja mietin jos siellä viitsisin kysäistä kuuria. Eihän siinä tietenkään mitään häviä vaikka kysyykin.. :D
 
Mulle voit lisätä taulukkoon kanssa, että yritys alkoi 02/15 :)

Meillä tuntuu kanssa, että mies ei oikein osaa sanoa mitään tilanteeseen. Toki yhteistuumin ollaan päätetty ehkäisy jättää pois mutta välillä hänelle iskee kanssa jonkin sortin paniikki, että mitä jos ne lapsi nyt tuleekin ja asiat on vielä ihan auki. Ei sitä täydellistä ajoitusta varmaan ikinä löydy !
 
Ny on mamma sekasin.tänään näköjään alkoi menkat tai sen tyyppisesti tulee verta. Kierto on vasta 21pvä. Normaalisti kierto on 29-34 pvä. Ei kipuja ei mitäään. Ärsyttää niiiiiiin paljon.mietin että onkohan menkat vai mitkä...
 
Linap jep aika sama tilanne =) Joku kyseli täällä, että kuinka helposti teroluteja määrätään terveyskeskuksesta, itsellä ei oo kokemusta mutta ajattelin ite niin, että sanoisivat vaan, että odottele ja sitten kun ei tuolla meidän terveysasemalla oo gyneä ja en halunnut, että peruslääkäri sinne katsoo kun hän ei ole kuitenkaan gynekologiaan erikoistunut, joten varasin ajan yksityiseltä ja samalla sitten ultrattiin alakautta =) Olihan se kallista lystiä kun maksoi 180e ilman kelakorvausta ja kelakorvauksen kanssa 140e ja mehiläisessä kävin.
 
miss_piggy
Teroluteista, en osaa sanoa julkisen puolen käytännöstä kun mulle ne aikoinaan määräsi yksityinen gyne. Kierto lyheni todella mukavasti ja oli aina sitten se joku vakio eli olikohan 27 päivää. Ovulaatiota ei kuitenkaan tullut kertaakaan, en muista sainko 6kk aikana edes ovistesteihin kunnon viivoja. Mulle parempi vaihtoehto olikin sitten clomifenit jotka lyhentää myös kiertoa, ja auttaa ovuloimattomuuteen joka mulla oli se suurin ongelma. Mullahan on nuoresta asti ollut kierto silleen, että voinut olla ihan mitä tahansa 36-100 päivän väliltä.

Minä pääsin siis keskenmenon jälkeen lapsettomuuspolille julkiselle puolelle ilman mitään lähetettä jota ihmettelen vieläkin, soittelin vaan sinne ja sanoin että kun yritystä on jo takana yli vuosi, yksi keskeytynyt raskaus ja ikää 32 että miten teille pääsis, tarttisko lähetteen tai jotain, niin se ihana hoitaja varas mulle heti puhelimessa ajan parin viikon päähän. Ja sieltä lähdin sitten clomi-resepti kädessä kotiin ja heti ekasta kierrosta tärppäsi.

Clomien kanssahan vaan tarttis seurantaultran ilmeisesti mutta mulla sellaista ei ollut, eikä kukaan sitä edes ehdottanut.
 
Tämä kuulostaa hyvältä ketjulta minulle, vähän taustaa..

Ensi vuonna 30v tulee täyteen ja yhteistä elämää jo yli 10v. Ei olla oikein ikinä puhuttu edes lapsista, ja tiedän että suku olettaa ettei me niitä hankita. Itsellä ei ole aiemmin ollut mitään varsinaista vauvakuumetta ja ajatus on ollut se että lapset on kivoja mutta kunhan ovat jonkun muun :)

Viime vuosina lähipiiriin on ilmaantunut lapsia enemmänkin ja lisää on tulossa. Nyt otin asian puheeksi ja totesimme että alkaisi olla "järkevä" aika niitä hankkia jos hankitaan. Molemmilla on kuitenkin vakityöt, on oma (no osittain pankin) asunto missä on tilaa jne.
Itsellä ei ole mitään kovin kummoista uraa mutta pidän työstäni ja joskus lomatkin on tuntunut pitkältä, joten kynnys jäädä pois töistä on kyllä korkea joka on aiemmin myös jarruttanut mietteitäni.

Ajatuksena kevät vauva olisi mukava, mutta tiedän että ei se niin vaan käy (varsinkaan kun peitto ei meillä kovin usein heilu, ehkä nyt useammin). Joten tässä seuraavien kuukausien aikana saa tulla jos on tullakseen, ainakaan vielä en lähde mitään oviksia tikuttelemaan tms..

Vähän kyllä hirvittää mutta kuten muutkin on todenneet, ei taida ikinä olla "oikeaa aikaa"
 
Heippa!
Minäkin voisin liittyä keskusteluun mukaan :)!

Esikoinen meille syntyi 4/14, eli melko pienellä ikäerolla olisi lapset toiveissa saada.
Itselläni oli viimeksi pitkä kierto (79pv), mikä johtuu varmaankin siitä että imetän vielä pari kertaa päivässä.
 
Minäkin voisin liittyä joukkoon. Taustaa: 28v, ya 6/2014, yk 10, esikoinen haaveissa. Löysin ihanan miehen jonka perässä muutin syksyllä Ruotsiin, yhdessä oltu 2 vuotta. Väittelen alkukesästä ja sitten alkaa työnhaku täällä Uumajassa. Olen myös bonusmam kolmelle tytölle, jotka asuvat meillä joka toinen viikko. Minulla ja miehellä ikäeroa 10 vuotta, molemmat toivotaan vauvaa kovasti, myöskin ikäeron takia. Minulla on säännöllinen kierto ja selkeät ovulaatio-oireet sekä oviskin tikutettu monta kertaa, mutta kohta on mennyt vuosi ilman yhtään nappausta. Olenkin jo valmistautunut että kesällä mennään tutkimuksiin. Kiva jakaa kokemuksia tämmöisessä ryhmässä.
 
Mäkin hyppään mukaan! :wave: Ikä 33, yk 2 loppusuoralla, kolmatta haaveillaan. Pojat -10 ja -11. Kirjoittelin tuolla kolmannesta haaveilevissa aiemmin, mutta taitaa tosiaan mullakin tämän vuoden juna kiitää ohitse, siltä vähän tuntuu.

Meillä on ollut kakkosen koliikin ja miehen työkuvioiden vuoksi muutaman vuoden suvantovaihe lasten"teon" osalta. Mietitty varmaan tahoillamme, mikä on sitä meidän tulevaisuutta. Itse oon jotenkin aina haaveillut isosta, elämänmakuisesta perheestä lapsineen, koirineen. Kolme on ollut jotenkin se maaginen luku. Pikkukakkosen jälkeen tuli tunne, että tässäkö tämä oli. Vaikka koliikkiaika menikin sumussa ja tukka takussa, tuntui että tämä ei ole vielä tässä. Kun elämä hieman (siis vain hieman :saint:) tasoittui, kerroin miehelle haaveistani kolmannen suhteen eikä mieskään kieltäytynyt. Syksyllä sain lääkäriltä luvan kolmanteen ja päätettiin miehen kanssa, että tänä vuonna jätetään ehkäisy pois. Mulla on sairaus, jonka vuoksi en nuorena edes tiennyt, voinko koskaan saada lapsia. Luulen, että siksi mä olenkin niin perhekeskeinen ja uskon että työt kyllä hoituu. Meillä on miehen kans molemmilla yliopistotutkinnot, miehellä vakipaikka ja mullakin alan töitä ainakin kesään asti. Tällä hetkellä tilanne on vähän Nyt tai ei koskaan -tilanne. Eihän sitä tiedä, suodaanko sitä kolmatta edes, mutta lohduttaudutaan sillä, että eipä ainakaan kiikkustuolissa tarvi harmitella, ettei edes yritetty.

Niin kiva tulla jännäämään tänne muiden tilanteita :popcorn:

Suuri kiitos päivittäjälle! :flower:
 
Pääsiskö listoille. :) Eli Sniff/35 v/ ya 10/14 /yk ? /2. /2 km 2013, ku 2014
Toiveissa siis toinen lapsi. Olin jo vauva vuodelle 2015 kuumeilulistoilla mutta valitettavasti tästä alkanut raskaus oli ku. Nyt uudella innolla taas mukana kuvioissa. Jännäpäivät menossa mutta peruspessimistinä liityn nyt suoriltaan uudelle vuodelle. Tällä hetkellä dpo 8 menossa vielä pitäis ootella testien kanssa (aamulla dippailin hätäpäissäni mutta negaa pukkaa :( ). Kauhee vauvakuume on päällä. Toivon kaikille pikaisia plussapuhureita. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä