Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Mahtuiskos tänne yksi kuumeilija lisää? :) Meillä olisi tarkoitus aloittaa yrittäminen joskus loppukeväästä/alkukesästä.. nyt ollaan vähän tjot-meiningillä, välillä ehkäistään ja välillä luotetaan vaan tuuriin :D:D Lapsi olisi enemmäin kuin haluttu, mutta parempi ajankohta olisi myöhemmin...
 
Vieläkö mahtuu uusi kuumeilija mukaan?
Kolmannesta lapsesta haaveilen, mies ei oikein vielä ole ajatuksesta innostunut. Itsekin olisi järkevää oman työtilanteen takia ajatusta vielä siirtää, mutta minkäs kuumeelleen voi... :D
Itse olen 27v., mies 33v. ja lapset -05 ja -07 syntyneet.
 
No niin, yritän nyt hieman päivitellä itseäni tähänkin pinoon!

Ensiksi kaikille uusille tervetuloa!

mianjon raskaaksitulokalenterista: eli jos sen mukaan katsoin, paljonko kyseisenä vuonna tullut ikää, niin kaikki piti paikkansa! Tämä km/ku ois ollut tuon mukaan tyttö :/ eli harmillinen juttu meille. Mutta onneksi näyttäis olevan alkamassa kunnon tyttösuma tuossa keväällä, toivottavasti kalenteri osaa ennustaa ja me päästää yrittämään raskautta!

Ehkäisystä: meillä on ollut käytössä kondomi kohta 2 vuotta. Aika pitkältä ajalta kuulostaa näin yhtä äkkiä! Aiemmin on ollut kuparikierukka, mutta väsyin sen tuomiin runsaisiin vuotoihin, siis kun muutenkin on runsaat vuodot, ei jaksanut enää runsaampia. Hormonikierukan luulin olevan osaltani pannassa verenpaineen takia, mutta koska se on lääkityksellä kunnossa, lupa heltisikin tuossa syksyllä. Sitten tuli se ylläriraskaus+km+kohdunulkoinen+hematooma ja vuoto mikä kesti pari kuukautta, joten eipä tuota ehkäisyä ole juurikaan tarvinnut :kieh: Mutta eiköhän kumin kanssa pelata siihen asti että alkaa yrittäminen.

JenPen kyseli rahatilanteesta. No, eipä juurikaan ole rahatilannetta ajateltu, kun lapset ovat tulleet. Tai siis mies on ollut koko ajan töissä, joten siinä mielessä ei ole tarvinnut paljon ajatella, itse opiskelin esikoisen syntyessä ja nyt hoitovapaalla vakituisesta työstä. Eli on työpaikka löytynyt vaikka lapsia olikin.

hopeapajulle paranemisia :hug:

taikaliina: meillä kolme lasta ja ei kolmannen myötä hirmuisesti tullut muutoksia! Tosin meillä oli jo aika isoja esikoinen ja kakkonen. Nyt kun neljättä haaveillaan, on vaihdettava sitten isompi auto, samaan ei kaikki enää mahduta.

Talvicci: kyllähän sitä on sattunut, että raskaaksi on tullut vaikka ei loppuun asti ois mentykään! Pidän sulle peukkuja db

Pantalaimon: mukavaa reissua teille! Ja kovasti pidän peukkuja, että plussa tulisi!

kukkaiskeiju: ihanaa että sait vaihdettua sun harjoittelun! Ollaan toivottavasti sitten yhtä aikaa tositoimissa ;)

Red Dragon: Kovasti paranemisia! Ikävältä taudilta kuulostaa.. Toivottavasti oiskin enne noiden hoitajien jutut! Mistähän ne niin päätteli :LOL:

miina-: Toivottavasti testiin tulee toivottu tulos pian! Inhottavaa kyllä, kun noin menee.. Mikäs kp sulla nyt on? db pidän edelleen

(.) Täällä sitä yritetään kovasti päivittää tietojani, yritän kyllä hieman ahkerammin taas olla mukana menossa! Pari viikkoa, niin alkaa selvitä tuo hematooman kohtalo ja muutenkin koko vauvakuumeilu. Jepulis, nähdään taas!

 
Raskauskuumetta? Onko täällä muita, joilla on raskauskuumetta? Kun yrittää saada vasta ensimmäistä lasta, on jotenkin paljon helpompi ajatella sitä raskaaksi tulemista kuin vauvan saamista. Huomaankin usein ajattelevani raskautta (äitiysvaatteita, raskauden kertomista, raskauden rajoitteita) enemmän kuin vauvaa. Odotan raskautumista innolla, vaikka tiedostan, että se saattaa olla rankkaakin.. Saattaa johtua siitäkin, että vaikka olen paljon tekemisissä lasten kanssa, he ovat jo aikaa sitten ohittaneet vauva-ajat.
 
Juu kyllä täälläkin podetaan raskauskuumetta. Mietin jatkuvasti päivät pitkät miltä se tuntuisi kasvattaa mahaa ja kun tietäisi, että masussa todella kasvaa joku. Miltä näyttäisin ison mahan kanssa, minkä kokoinen maha tulisi ja minkä muotoinen. Miltä tuntuisi tuntea liikkeitä. Miltä se tuntuisi kun mies saisi tuntea ne kokeilemalla kädellä tai korvalla masun päältä. :heart: ym ym ym ym..
Tosin kaikki tutut ja kaverit jotka ovat olleet raskaana, ovat sanoneet että raskaus ei sitten tosiaan ole mitään herkkua. On kipuja, pahoinvoinnit, itkeskelyt ym. Mutta silti odotan sitä odottamista niiiin paljon. Vauva-elämää en oikeastaan edes osaa vielä ajatella, koska en tiedä mitä se on. Toivottavasti sen saa nähdä piakkoin. :heart:
 
Täällä parempi olo nyt, kuume ohitte ja särytkin melkein tiessään :)

Kyllä mullakin on tuota raskauskuumetta. Mulla on ollu suht helpot raskaudet, esikosta ei mitään oireita muuta kuin liitoskipuja ja nekin aika pieniä. Kuopuksesta sitten oksentelinkin jonkun verran mutta oli kyllä ihanaa olla raskaana :) Jotenkin se vauvamaha on vain niin ihana!!!! :heart: Ei sillä, tykkäsin kyllä synnyttääkin ;) Tosin hätäsektio ei niin kiva juttu ollu, mutta ihan ok sekin...

Mulla olis hirveä hinku alkaa ompelemaan sellaisia nb-kokoisia pikku vaippoja ja villahousuja. Huutiksessakin käyn kattomassa kaikkin tuommoiset pienemmät kohteet.

Kuukupista sen verran... Eilen toinen sisäänajo onnistui :) Ekalla kertaa sisu loppu kesken ja nyppäsin kupin pois "puoli välissä" mutta eilen sitten uskalsin laittaa paikoilleen ja sain poiskin, joten ei tarvii sitäkään enää miettiä :)
 
Linna: Raskauskuumetta hyvinkin! Tahtoo ison masun! :D Tuolla toisessa ketjussa kirjoitinkin jo, että tänään kävin vähän shoppailemassa ja ostin neuletakin (kietaistavan, sopii hyvin myös "pyöreämmille" muodoille) ja tunikan (ehdoton suksee raskaana!). :LOL: Tsemppiä oviksen tikuttamiseen!

berry: Kiitos toivotuksista, vaikka lähdetäänkin vasta helmikuussa. Mutta äkkiähän se aika menee! :) Minäkin toivon kovasti, että tärppäisi, mutta en uskalla vielä siihen uskoa. Olisi niin kiva päästä ostelemaan vähän äitiys- ja vauvanvaatteita Lontoon ihanista kaupoista!

Tervetuloa uudet! :wave: Tämä on mahtava pino, varmasti viihdytte! :)

ON: Olin kaksi tuntia jumpassa (ennätys)! Tosin toinen tunti oli rauhallisempi kehonhallinta- ja venyttelypainotteinen. Nyt olen ihan naatti, joten taidan hipsiä nukkumatin maille!
 
Heipparallaa tännekin!

Tuli sellainen asia mieleen kun näitä juttuja luin, että minullakin jäi muutama ovistesti käyttämättä. Ne on halpa-testi.fi:n liuskatestejä ja niitä on vain neljä. Jos joku ne kuitenkin haluaa niin voin lähettää, ihan ilmaiseksi. Voin yrittää penkoa niitä käyttöohjeita jostain, mutta voi olla että olen ne heittänyt menemään... Eipä niissä mitään ihmeellistä ole, testin voi tehdä mihin päivänaikaan tahansa, purkkiin pissataan ja pissa jäähdytellään sopivan lämpöiseksi. Sitten kolme sekuntia testiä pidetään pissassa.
Sovitaan vaikka niin että lähetän testit sille joka ensimmäisenä ehtii laittamaan yhteystietonsa yksärillä minulle :)
 
hopeapaju

Oho,mun moka :whistle:
Joo korjataanpa että haaveissa kolmas lapsi eikä neljäs.


Kukkaiskeiju

Onnea harjottelupaikasta!!! :flower:

Niin ja pitää korjata että mä en ollu laittamassa sitä vainajaa ku se oli kuollu jo ennen ku tulin tonne harjotteluun.
Mut olin mukana ku luovutettiin se ku tulivat ruumisautolla hakemaan.
Näin kyllä sen ruumiin ja jotenki tuli semmonen jännä olo ku se näytti niin levolliselta ja ku ties että se ihminen pääs tuskistasa eroon niin ehkä lähinnä oli helpottavaa.


Red Dragon

No huh onpa sulla ollu lääkärireissu :eek:
Aika paha moka sinänsä ku ajattelee vaikka jos potilas et olis ollu sinä vaan joku muu ja se ei vois vaikka saada lapsia...
Kysyitkö mistä se oli saanu sen päähäsä?
Jospa se oli enne :whistle:


Tervetuloa uudet!!!

Kuumeilija87

Onko teillä eka sitten toiveissa?
Ootko muuten ollu ennenki tässä pinossa ku tuo nimimerkki tuntuu tutulta?

Emmu80

Missä kuussa teijän nuorimmainen on syntyny?


Berry76

Noh on mutta meillä ei olla menty edes sisälle asti :LOL: (Voi elämä näitä mun juttuja...)

Täällä kans yks raskauskuumeilija... :wave:

" Mietin jatkuvasti päivät pitkät miltä se tuntuisi kasvattaa mahaa ja kun tietäisi, että masussa todella kasvaa joku. Miltä näyttäisin ison mahan kanssa, minkä kokoinen maha tulisi ja minkä muotoinen. Miltä tuntuisi tuntea liikkeitä. Miltä se tuntuisi kun mies saisi tuntea ne kokeilemalla kädellä tai korvalla masun päältä. ym ym ym ym..
Tosin kaikki tutut ja kaverit jotka ovat olleet raskaana, ovat sanoneet että raskaus ei sitten tosiaan ole mitään herkkua. On kipuja, pahoinvoinnit, itkeskelyt ym. Mutta silti odotan sitä odottamista niiiin paljon. Vauva-elämää en oikeastaan edes osaa vielä ajatella, koska en tiedä mitä se on. Toivottavasti sen saa nähdä piakkoin. "


Tuohon miinan tekstiin peesi.Ihan ku olisit lukenu mun ajatuksia...


Taikaliina

Onpa jännä tuo sokeri-juttu. Sen mä oon tienny että painon pudottaminen(jos ylimäärästä) ja liikunta voi auttaa mut en tota...


No mutta hei Pantsu

Voithan sä ostaa jo ns. varalle...
Jos sieltä vaikka löytyy jotain tosi ihanaa ja tiiätkö kuule sitten jälkeen päin harmittaa ihan sikana ku ei ostanu :whistle:


 
Joy
Hirveästi tullu tekstiä! En ole kerennyt kirjottelemaan, enkä nyt jaksa millään lukeakkaan kaikkea. Hirmunen väsymys painaa. Mutta huomenna yövuorossa lupaan lukea KAIKKI tekstit :D
Täällä on mies päättänyt että vauvaa ei varmasti tehdä pariin vuoteen. Mutta minä aion kääntää sen pään, ja kyllä se tänään jo toteskin että tarvitaan me varmaan yks huone lisää (suunnitteilla asunnon vaihto meinaan). Kysyin että minkäs vuoksi, "no lapsille tietysti" :heart:
Mutta huomenna palaan ja päivitän itseni kaikkien tilanteiden tasalle. Morjens! :wave:
 
Pantalaimon Jaiks!! olin ilmaissut itseni huonosti. Koiralla ultra vasta ensi viikolla jolloin selviää onko masussa pentuja vai ei :D :p Minähän olen sitä mieltä että kyllä siellä on, toivon mukaan lääkärisetä on samaa mieltä ;) Kiitos nyt kuitenkin!

Kaikille ihanille :wave: olen lueskellut taustalla teidän elämän menoa! Pitäkäähän tytöt lippu korkeella! :heart:

Koiruus ja pentunen rv 5+1
 
Huomenta..Kiirus on.. testistä sen verran, että tänään tuli selkeempi viivanpaikka, mutta en kyllä edelleenkää näe väriä siinä, ja on vieläki tosi haalea. Tuli about 10minuutin päästä ku tulos pitää lukea ennen ku 15 min on menny. Teen ylihuomenna uuden ni sitte pitäis näkyy vahvempana selkeesti jos se on plussa. Ainiin ja toi testi ei oo aconin vaan se on joka David Pregnancy Test.
 
Oho! Sorgen koiramamma! Toivottavasti pennut kuitenkin löytyvät ultrassa. :heart:

miina: Voi harmi! Toivottavasti tilanne ratkeaa nyt suuntaan tai toiseen, mieluummin kuitenkin siihen parempaan suuntaan! Tiedän, että tuo on NIIN raastava tilanne. :hug:

Talvicci: Juu, voihan sitä ostaa etukäteen, mutta jos tärppäisi, niin sitten olisi ihan "oikea syy". Etenkin kun mies on tähän asti ainakin jarruttanut kovasti kaikkia ostohimojani (varmaan ihan syystä!). :)

Meiltä meni tänään valo vessasta, eikä tietenkään kaapissa ole ylimääräistä loisteputkea! ;) Kävin sitten suihkussa kynttilänvalossa. Hyvin romanttista, harmi kun mies vielä veteli sikeitä. :D Minä heräsin jo seitsemältä, ihan itsestään, vaikka olisin saanut nukkua vielä reilun tunnin. Nyt sitten alkaa taas väsyttää. Ihan tyhmää... :kieh:
 
miina-: Sanoisin, että vaikuttaa kuitenkin lupaavalta :)

Pantalaimon
: Vaikka kynttilät ovat ihana romanttisia jotenkin se romanttisuus häviää, kun ei ole vaihtoehtoa.. Tansaniassa, kun asuin, illalla ei tosi usein ollut sähköä(ei siis tietty päivälläkään, mutta silloin oli valoisaa). Sen jälkeen ei kyllä tehnyt mieli poltella kynttilöitä vapaaehtoisesti pitkään aikaan! :LOL:
 
Huomenta...
Joku kyseli tuolla raskauskuumeesta. Tunnustan, että kuulun tähän joukkoon. Kyllähän mä haaveilen paljon siitä vauvasta ja siis en pelkästään vauvavaiheesta, vaan mun mielestä kaiken ikäiset lapset on ihania... Mut kyl sitä jotenki odottaa sitä raskauden kokemista. Mietin kans että miten nopeesti se alkaa näkymään, kelle kerrotaan missäkin vaiheessa, ja että miten sopeudun kehon muutoksiin... Toisaalta odotan sitä että pääsen toden teolla oikeesti suunnittelemaan ja hankkimaan kaikkea vauvaan liittyvää.
 
Linna kyseli raskauskuumeesta. Kyllähän sitä on mullakin vaikka siis on raskauksia takana. Yksi syy on varmaankin myös se, että kuopus syntyi 5 viikkoa ennen laskettua aikaa, joten jäi se loppuraskaus kokematta..

taikaliina: meillä oli esikoinen 9 ja kakkonen täytti pian 6 vuotta, kun kolmonen syntyi. Hieman kyllä oli pohdinnassa, jaksaako aloittaa koko rumban alusta. Mulla oli semmoinen kipinä myös taustalla, että aikoinaan ajattelin haluavani lapset ennen 30v. ja se alkoi siis olla lähellä. Nyt kyllä tuokin ajatusmalli on muuttunut täysin, eli yli kolmekymppisenä vielä toivottavasti saan vauvan. Lohdutuksena sanottakoon, että olin ihan varma ettei meillä mies enää neljättä toivo, mutta niin mieli muuttui hänellä. Eli kaikkihan on mahdollista!

Talvicci: No sitten vois olla jo melkoinen houdini tulossa ;) :LOL:

miina- Eiköhän se siitä vahvistu! Oisko mahdollista saada kuvaa näytille, voitais yhdessä pohdiskella tulosta! Mitkäs ne kp:t olikaan?

(.) Eipä uutta tämän taivaan alla.


 
Talvicci: se hoitaja kysyi sit multa, että tunnemmeko toisemme? Mie, että ei kyllä... Ni en mie oikein saanu vastausta siihen, että mistä on saanut päähänsä, että oon raskaana.

Olenhan mie kyl lihonut kuukausien aikana,mutta ei mua tarvii silti lihavaksi väittää.. :LOL:
 
Aika jännä juttu Red Dragon.
Oli pakko tulla kertomaan omasta "enteestä". Tämä on ihan oikeasti tosi juttu.

Pari viikkoa ennen joulua (ja siis pari viikkoa ennen plussausta) olin tupakalla työpaikkani edessä, kun siitä sitten vanha mummeli rollaattorin kanssa meni ohi.
Hidasti vauhtia kohdallani ja katsoi tuimasti, sanoi sitten: "Älä myrkytä lastasi tupakalla", ja jatkoi matkaa.
Minä siinä sitten seison monttu auki ja mietin, että olisikohan syytä saada pömppistä pienenemään. :LOL: En nyt kuitenkaan mielestäni niin isomahainen ole, että toppatakin alta joku tuntematon olettaisi minun olevan raskaana...
Kotio mennessä sitten kerroin miehelleni tästä, johon mies, että jos se olikin fiksu mummi joka näkee jotain mitä me ei vielä nähdä...

Ja plussahan sieltä sitten pärähti pari viikkoa myöhemmin, tiedä sitten oliko se ennustajamummu, vai onko minun syytä hommata löysempi talvitakki...

Plussaonnea kaikille!

terv. Meritähti ja Teletappi 7+0
 
Meritähti Tuo on muuten aika jännä juttu, jotkut ihmiset, etenkin vanhempi väki näkee naisesta sen jos tämä on raskaana. Isäpuoleni oli minusta nähnyt kuopuksen odotuksen, en vielä itsekään silloin tiennyt. Ja silmistä olen kuullu monen ihmisen näkevän onko raskaana vai ei.

Esikoinen kuumeili taas yöllä (siis ei vauvakuumetta :D ) . Kuudes päivä siis. Aamulla ei enää onneks ollu. Huomenna mennään kontrolliin tarkistamaan tuo tulehdusarvo, joko on laskenut. Itellä jo ihan normi olo, yleensä paranen tosi nopeasti. Toivottavasti esikollakin alkais jo mennä ohi. Hermo menee kun ei ulos oikein pääse...
 
berry76: noku ei oo mahollista ku tää pöljä ei omista edes kameraa.. :LOL: Luulen et jos se ois plussa niin jotain väriä siinä kyllä vilahtais! ..mut tosiaan huominen ja ylihuominen testaus kertoo paljon! Jännittää..
 

Yhteistyössä