Voi apua, taitaa Yh-äipät "edustaa" vahvasti BB:ssä tänä vuonna...

  • Viestiketjun aloittaja bb
  • Ensimmäinen viesti
H-q
"Miks helvetissä niitä lapsia on pitäny pukata maailmaan, jos ei ne mene tärkeysjärjestyksessä kaiken edelle??!!"

Oon pahoillani et oot ymmärtänyt väärin, mut lapsiaan voi rakastaa ja hyvä äiti olla, vaikkei ne menisi aina kaikkien omien uneelmien, toiveiden ja haaveiden edelle, kunhan kaikissa päätöksissään myös huomioi lapset. Tuskin nää äipät on lapsiaan roskikseen jättäneet ton ohjelman ajaksi, vaan järjestäneet niin, että niillä lapsilla on oltavat mahdollisimman hyvin. Mut tietty se isä tai sukulainen ei oo synnyttänyt 36 tuntia alakautta ja imettänyt seitsemänvuotiaaksi saakka, niin ei se voi olla yhtä hyvä kuin äiti.

Mun mielestä on ihanaa, että nää ihmiset voi tavoitella omia unelmiaan äitiydestä huolimatta, ihan niinkuin työelämään heti synnytyksen jälkeen palaavat ja monet muutkin äidit, jotka eivät elä vain lapsilleen ja lastensa kautta, tekevät.
 
Mun mielestä on ihanaa, että nää ihmiset voi tavoitella omia unelmiaan äitiydestä huolimatta, ihan niinkuin työelämään heti synnytyksen jälkeen palaavat ja monet muutkin äidit, jotka eivät elä vain lapsilleen ja lastensa kautta, tekevät.
Menisitkö sä kertomaan telkkariin, ohjelmaan, jota mahdollisesti katsoo sun lasten kaverit, että oon pannu rahasta naisen kanssa?
 
"joopa"
Mä en tajua 4lapsen äitiä. "biletän 3-4 kertaa viikossa" SIIS miten se voi olla mahdollista? jos on NELJÄ lasta. JA siis en tarkoita sitä, ettei vois bilettää. Mutta jokaviikko ja 4kertaa viikossa :O
 
H-q
"Menisitkö sä kertomaan telkkariin, ohjelmaan, jota mahdollisesti katsoo sun lasten kaverit, että oon pannu rahasta naisen kanssa? "

En, eikä kerro noistakaan kaikki, mut se ei estä teitä yleistämästä.

Kandee muuten tsekata noi ohjelmien ikärajat sieltä subin sivuilta ja sen jälkeen päätellä mitä ne mukulat oikein saa tietää äidin touhuista siellä. Ajatus siitä että naapurin Petteri katsoisi sitä isin 24/7:n läpi on aika kaukaa haettu.
 
H-q
Miten te muuten oikein kasvatatte lapsenne, jos alle kymmenvuotiaat tietää mitä maksusta paneminen tarkoittaa.

Olisko kannattanut vähentää sitä isän uuden vaimon huorittelua netissä, jos se on johtanut siihen että mukulat tietää maailman vanhimman ammatin.
 
"vieras"
[QUOTE="joopa";24536672]Mä en tajua 4lapsen äitiä. "biletän 3-4 kertaa viikossa" SIIS miten se voi olla mahdollista? jos on NELJÄ lasta. JA siis en tarkoita sitä, ettei vois bilettää. Mutta jokaviikko ja 4kertaa viikossa :O[/QUOTE]

Tätä jäin itsekkin miettimään.Mulla on neljä lasta ja ei tulisi mieleenkään juosta baarissa koko ajan.Mutta kai se kerkeää kun laittaa asiat tärkeysjärjestykseen :(
 
Kandee muuten tsekata noi ohjelmien ikärajat sieltä subin sivuilta ja sen jälkeen päätellä mitä ne mukulat oikein saa tietää äidin touhuista siellä. Ajatus siitä että naapurin Petteri katsoisi sitä isin 24/7:n läpi on aika kaukaa haettu.
Eihän se lapsi itse välttämättä telkkarista sitä katso. Mutta voi kuulla muiden juttuja esim bussissa, nähdä lehtien juttuja, lukea bb:n nettisivuja tms. Nykypäivän media ja bb-jutut kun tuntuvat olevan läsnä joka paikassa.
 
pyh
[QUOTE="vieras";24536750]Tätä jäin itsekkin miettimään.Mulla on neljä lasta ja ei tulisi mieleenkään juosta baarissa koko ajan.Mutta kai se kerkeää kun laittaa asiat tärkeysjärjestykseen :([/QUOTE]

Ei siinä tarvii olla kyse tärkeysjärjestyksestä. Kyllä mullakin lapsia on ja viime vuonna kun oli meno päällä niin joka toinen päivä olin baareissa. Lähdin esimerkiksi kun lapset olivat nukkumassa ja joku muu jäi vahtimaan ja aamulla olin kotona kun heräsivät joten eivät edes tienneet että olen ollut pois.
 
bb
"Miks helvetissä niitä lapsia on pitäny pukata maailmaan, jos ei ne mene tärkeysjärjestyksessä kaiken edelle??!!"

Oon pahoillani et oot ymmärtänyt väärin, mut lapsiaan voi rakastaa ja hyvä äiti olla, vaikkei ne menisi aina kaikkien omien uneelmien, toiveiden ja haaveiden edelle, kunhan kaikissa päätöksissään myös huomioi lapset.
Joo sori väärä sanamuoto, eihän lapsien tarvi AINA ja KAIKESSA olla ykkösenä, eihän äiti muuten saisi käydä edes harrastuksissaan tms. mutta tarkoitinkin juuri samaa kuin sinäkin, eli KAIKISSA PÄÄTÖKSISSÄÄN ON HUOMIOITAVA LAPSET. Se nyt vaan kuuluu vastuulliseen vanhemmuuteen, että ottaa huomioon, että kaikki mitä tekee, vaikuttaa jollain tasolla lapseen. Vanhemman päätettävänä on, mitä voi tehdä ja mitä ei, niin että lapsi ei siitä kärsi. Ja vielä ohjata toimintaansa sen mukaan...
Väitätkö sä, h-q, että nämä bb-lapset eivät millään tasolla kärsi tästä ajasta, jonka ovat erossa eristetystä äidistään? Oletko tutustunut esim. kehityspsykologiaan tai kiintymyssuhdeteoriaan? Puhumattakaan kiusaavista kavereista ym. (Joo, ei kannata olla niin sinisilmäinen, että ohjelman ikäraja estää lapsia katsomasta ohjelmaa tai saamasta mitään siihen liittyvää tietoonsa... ;) )
Ja vielä sille jollekin, joka kyseli listaa hyväksytyistä unelmista: Niin, eiköhän se ole jokaisen vanhemman harkintakyvyn mukaista, mitä voi ja mitä ei voi tehdä, kun on lapsia... En mä ainakaan voi kellekään mennä sanomaan mikä on hyväksyttyä ja mikä ei. Voin vaan ohjata omaa toimintaani sen mukaan, ettei se vaikuta vahingollisesti lapsiini tai meidän väliseen kiintymyssuhteeseen. Mitä itse pidät hyväksyttynä?
 

Yhteistyössä