Voisiko joku valaista minua tästä karppauksesta, kun foorumilla ei vastata!

  • Viestiketjun aloittaja "pullero"
  • Ensimmäinen viesti
Tuollaisella ruokavaliolla saat vielä sepelvaltimotaudin. Enemmän kasviksia kehiin eikä vaan tomaattia ja kurkkua. Monipuolisesti salaatteja ja kasviksi, pähkinöitä (jos en ole allerginen) ja siemeniä.
 
........................
Juustoa, ruokana gratiini jossa juustoa ja munakas metwurstissa. Eipä ole rasvaa, ei...ei turkkilainen jogurttikaan ole ihan rasvatonta.
No annappa nyt sitten ap:lle jotain kehitysideoita.

En usko, että ap syö joka päivä samalla tavalla (vai syökö?), joten tuskin joka päivä tulee esim. juustoa noin paljon.

Itse kirjoitit, että syöt oivariinia ja oikeaa kermaa. Onko jogurttisi sitten kuitenkin jotain low fatia, jos turkkilaisessa on liikaa rasvaa?
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27934438]Oiskohan se vialla, että jos syö enemmän kuin kuluttaa, ei laihdu? ;) Tiedän kyllä että perinteisen karppiuskonnon mukaan annoskoolla ei ole väliä, mutta tässähän meillä nyt on elävä esimerkki siitä, että homma ei toimi...[/QUOTE]

Minäkin ihmettelen, miten ei laihdu, jos kuitenkin lisää ruokavalioon kovia rasvoja eikä liiku.....

:LOL:
 
"pullero"
Tuo oli esimerkki päivän aterioista. Teen myös kaalilaatikkoa, kesäkurpitsa lasagnea Tulee kyllä syötyä näitä useampi päivä kun teen isomman satsin kerralla jotta kerkeän kokkaamaan muille perheen jäsenillekin :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Höpö höpö mitä bullshittiä;27934406:
Parempi syödä kunnollinen lämmin ruoka kaksi kertaa päivässä kuin mussuttaa leipää tms.
Sitä kun ei kuuluisi koko ajan mussuttaa jotain. On kyllä ihan tosi, että aikuinen ihminen, joka ei liiku ei tarvitse kahta lämmintä ateriaa. Sen takia ihminen lihoo, koska ei ymmärrä , että aineenvaihdunta hidastuu koko ajan iän tullessa. Et voi syödä 40 vuotiaana samaa määrää, kun 20 vuotiaana, ilman lihoamatta. Sitä on vaan tasaisesti annettava vatsalaukun pienentyä vuosi vuodelta ja näin ollen ei joudu kärsimään nälästäkään. Moni jatkaa koko ajan samaa rataa ja ei yhtään ihme, jos paino nousee ja sitten on nälkä kun ei ole syömässä koko ajan.

Voi tietysti syödä monta kertaa päivässä, mutta pieni aterioita. Tietysti sen yhden lämpimän aterian voi jakaa kahteen pieneen.
 
vanhanaikaista
Itse kirjoitit, että syöt oivariinia ja oikeaa kermaa. Onko jogurttisi sitten kuitenkin jotain low fatia, jos turkkilaisessa on liikaa rasvaa?
Ei ole, en käytä kevyttuotteita. Ja syön turkkilaista jogurttia satunnaisesti, en enää päivittäin. Mutta ei nuo gratiinit ja metwurstit ihan perinteisimmästä päästä ole laihduttajan ruokavalioon kuuluvia. Kyllä se vaan niin menee, että laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Pastat jne jättämällä annoskoko vaan pienenee merkittävästi, ei siihen sen kummempia vippaskonsteja tarvita.
 
vanhanaikaista
[QUOTE="vieras";27934531]Sitä kun ei kuuluisi koko ajan mussuttaa jotain. On kyllä ihan tosi, että aikuinen ihminen, joka ei liiku ei tarvitse kahta lämmintä ateriaa. Sen takia ihminen lihoo, koska ei ymmärrä , että aineenvaihdunta hidastuu koko ajan iän tullessa. Et voi syödä 40 vuotiaana samaa määrää, kun 20 vuotiaana, ilman lihoamatta. Sitä .[/QUOTE]

Olen ehkä huono esimerkki kun liikun paljon ja päiväkulutus on (42-vuotiaana) 2900 kcal. Olet totuttamalla totuttanut itseni syömään myös niitä välipaloja. Uskon vakaasti siihen, että painonhallinta on helpompaa jos syö useammin ja vähemmän. Koko ikäni olen syönyt kaksi lämmintä ateriaa päivässä enkä meinaa tavasta ihan heti luopua...
 
........................
Ei ole, en käytä kevyttuotteita. Ja syön turkkilaista jogurttia satunnaisesti, en enää päivittäin. Mutta ei nuo gratiinit ja metwurstit ihan perinteisimmästä päästä ole laihduttajan ruokavalioon kuuluvia. Kyllä se vaan niin menee, että laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Pastat jne jättämällä annoskoko vaan pienenee merkittävästi, ei siihen sen kummempia vippaskonsteja tarvita.
No metukasta samaa mieltä, se on prosessoitua lihaa eikä sitä kannattaisi kenenkään syödä. Sama pätee pekoniin.

Gratiinissa taas en näe mitään pahaa.
 
"noh"
Ei ole, en käytä kevyttuotteita. Ja syön turkkilaista jogurttia satunnaisesti, en enää päivittäin. Mutta ei nuo gratiinit ja metwurstit ihan perinteisimmästä päästä ole laihduttajan ruokavalioon kuuluvia. Kyllä se vaan niin menee, että laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Pastat jne jättämällä annoskoko vaan pienenee merkittävästi, ei siihen sen kummempia vippaskonsteja tarvita.
Se on ihan eri asia jos haluaa laihduttaa virallisterveellisen mukaisesti. Tässä ketjussa puhutaan kuitenkin karppauksesta, jossa hiilareita on vähän ja rasvaa vähän enemmän. Jostain on ihmisen saatava energiaa, ei voi jättää molempia pois.
 
vanhanaikaista
[QUOTE="noh";27934558]Se on ihan eri asia jos haluaa laihduttaa virallisterveellisen mukaisesti. Tässä ketjussa puhutaan kuitenkin karppauksesta, jossa hiilareita on vähän ja rasvaa vähän enemmän. Jostain on ihmisen saatava energiaa, ei voi jättää molempia pois.[/QUOTE]

Kaksi vuotta menty kovaa treenaten 2900 kcal päiväkulutuksella. Ilman hiilareita (siis höttöä) eikä juurikaan rasvaa lisäten. Paljon kasviksia, lihaa, proteiinia, rasvatonta jogurttia, hedelmiä, marjoja. Täysin terveenä. Joten on se ihan mahdollista. Tai sitten mä vaan olen joku outo friikki.
 
minä-
Kaksi vuotta menty kovaa treenaten 2900 kcal päiväkulutuksella. Ilman hiilareita (siis höttöä) eikä juurikaan rasvaa lisäten. Paljon kasviksia, lihaa, proteiinia, rasvatonta jogurttia, hedelmiä, marjoja. Täysin terveenä. Joten on se ihan mahdollista. Tai sitten mä vaan olen joku outo friikki.
Toi on ihan ok. Ei karppaus ole mitenkään kaikille tarpeellista. Sinä olet kuunnellut kehoasi ja elimistöäsi ja tehnyt mikä tuntuu hyvältä sulle, hyvä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä-;27934584:
Anteeksi nyt vaan, mutta katopa sitä tutkimusta, jonka perusteella noi otsikot revittiin. Siinä ei ollut millään lailla tutkittu karppausta. Älä nyt ihan mitä vaan niele!!
En mä sen perusteella mitään oo päätellytkään. Töiden kautta ollu koulutuksessa hiljattain jossa näitä asioita ruodittiin. Mutta ilmeisesti ne sitte sairaanhoitopiirissä kouluttavat ihan huuhaata.
 
itsellä
Itsellä ainakin raskauksien jälkeen kehon ei millään meinannut päästää irti rasvoista. Vasta kun aloitin laihdutuksen rajulla alulla eli 3 päivää energiansaanti oli noin 500 kalorin luokkaa eikä ollenkaan viljaa, perunaa, pastaa, riisiä tai hedelmiä. Tämän jälkeen nostin kalorisaannin noin 1300 kaloriin. Aamulla syön yhden leivän ja se onkin ainoa hiilaripitoinen päivässä. Olen huomannut että tällainen pieni nainen ei paljoa voi syödä jotta laihtuu. Itsellä myös ruokamäärien arvioinnissa auttoi kiloklubi. Ei kannatta niiden suosituksista välittää, minulle se aina herjaa, että liian vähän kuituja yms. Mutta esim. viikon yritä punnita ihan kaikki mitä syöt ja merkkaa sinne rehellisesti. Näin se antaa hyvän arvion kuinka paljon saat kaloreita, hiilareita yms.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77

Yhteistyössä