Voisiko joku valaista minua tästä karppauksesta, kun foorumilla ei vastata!

  • Viestiketjun aloittaja "pullero"
  • Ensimmäinen viesti
........................
Alkuperäinen kirjoittaja minä-;27935005:
Hetkinen hetkinen...? Lukuisat tutkimukset, missä niitä on, lukisin mielelläni!
Minäkin jään jännityksellä odottamaan. Toivottavasti ei tule liian pitkää odotusta, kun tätä elinaikaa ei paljoa kai ole jäljellä, ties koska se sepelvaltimotauti tulee ja vie.
 
"vieras"
Ihan Sydänliiton sivuilta:

"Ruokavalion rasvan laatu vaikuttaa olennaisesti veren kolesteroliarvoihin. Tyydyttynyt eli kova rasva suurentaa veren kolesterolipitoisuutta. Tyydyttymätön eli pehmeä rasvan pienentää veren kolesterolipitoisuutta ja edistää sydämen terveyttä. Pehmeä rasva sisältää välttämättömiä rasvahappoja ja rasvaliukoisia vitamiineja sekä saattaa parantaa sokeriaineenvaihduntaa. Ylipainoisen on tärkeää pitää rasvan määrä kohtuullisena."

Mutta ne varmaan valehtelevat ja ovat salaliitossa kaikki THL:n kanssa... :D

:popcorn:
 
minä-
[QUOTE="vieras";27935033]Ihan Sydänliiton sivuilta:

"Ruokavalion rasvan laatu vaikuttaa olennaisesti veren kolesteroliarvoihin. Tyydyttynyt eli kova rasva suurentaa veren kolesterolipitoisuutta. Tyydyttymätön eli pehmeä rasvan pienentää veren kolesterolipitoisuutta ja edistää sydämen terveyttä. Pehmeä rasva sisältää välttämättömiä rasvahappoja ja rasvaliukoisia vitamiineja sekä saattaa parantaa sokeriaineenvaihduntaa. Ylipainoisen on tärkeää pitää rasvan määrä kohtuullisena."

Mutta ne varmaan valehtelevat ja ovat salaliitossa kaikki THL:n kanssa... :D

:popcorn:[/QUOTE]

Ei ole kuule mikään tutkimus tuo. Tutkimustuloksia kysyttiin? Mitkä on ne lukuisat tutkimukset?
 
........................
[QUOTE="vieras";27935033]Ihan Sydänliiton sivuilta:

"Ruokavalion rasvan laatu vaikuttaa olennaisesti veren kolesteroliarvoihin. Tyydyttynyt eli kova rasva suurentaa veren kolesterolipitoisuutta. Tyydyttymätön eli pehmeä rasvan pienentää veren kolesterolipitoisuutta ja edistää sydämen terveyttä. Pehmeä rasva sisältää välttämättömiä rasvahappoja ja rasvaliukoisia vitamiineja sekä saattaa parantaa sokeriaineenvaihduntaa. Ylipainoisen on tärkeää pitää rasvan määrä kohtuullisena."

Mutta ne varmaan valehtelevat ja ovat salaliitossa kaikki THL:n kanssa... :D

:popcorn:[/QUOTE]

Hei, pyydettiin TUTKIMUKSIA.
 
"vieras"
Minäkin jään jännityksellä odottamaan. Toivottavasti ei tule liian pitkää odotusta, kun tätä elinaikaa ei paljoa kai ole jäljellä, ties koska se sepelvaltimotauti tulee ja vie.
Toivoisin sinuna, että tulis ensin se sepelvaltimotauti, jota voitaisiin alkaa hoitaa. Nimittäin olen nähnyt muutaman alle 50-vuotiaan äkkikuoleman, siinä ei ehditty kissaa sanoa kun pumppu petti. Mutta olivathan nuo "hyvässä" kunnossa, kun karppasivat ja paino oli normaali. Kukaan vain ei ollut älynnyt tsekata kolesteroliarvoja, jotka oli pilvissä.

Mutta kukin tyylillään, ei teidän karppaus ole multa pois. Mitä enemmän äkkikuolemia, sen vähemmän veronmaksajien rahoja kuluttavia... :)
 
vieras.
[QUOTE="vieras";27935033]Ihan Sydänliiton sivuilta:

"Ruokavalion rasvan laatu vaikuttaa olennaisesti veren kolesteroliarvoihin. Tyydyttynyt eli kova rasva suurentaa veren kolesterolipitoisuutta. Tyydyttymätön eli pehmeä rasvan pienentää veren kolesterolipitoisuutta ja edistää sydämen terveyttä. Pehmeä rasva sisältää välttämättömiä rasvahappoja ja rasvaliukoisia vitamiineja sekä saattaa parantaa sokeriaineenvaihduntaa. Ylipainoisen on tärkeää pitää rasvan määrä kohtuullisena."

Mutta ne varmaan valehtelevat ja ovat salaliitossa kaikki THL:n kanssa... :D

:popcorn:[/QUOTE]

Kyllä mikä tahansa liitto voi kirjoittaa mitä tahansa. Tuohan on se virallinen suositus vaan. Mutta missä on puolueettomia tutkimuksia jotka tukisivat sitä?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minä-;27935042:
Ei ole kuule mikään tutkimus tuo. Tutkimustuloksia kysyttiin? Mitkä on ne lukuisat tutkimukset?
Luulis kai jokaisen osaavan itse etsiä. Nettihän on tiedon valtatie. Kannattaa laittaa hakusanaksi tällä kertaa muutakin kuin Antti Heikkilä karppaus hyvä -sanoja... :LOL:
 
........................
[QUOTE="vieras";27935053]Toivoisin sinuna, että tulis ensin se sepelvaltimotauti, jota voitaisiin alkaa hoitaa. Nimittäin olen nähnyt muutaman alle 50-vuotiaan äkkikuoleman, siinä ei ehditty kissaa sanoa kun pumppu petti. Mutta olivathan nuo "hyvässä" kunnossa, kun karppasivat ja paino oli normaali. Kukaan vain ei ollut älynnyt tsekata kolesteroliarvoja, jotka oli pilvissä.

Mutta kukin tyylillään, ei teidän karppaus ole multa pois. Mitä enemmän äkkikuolemia, sen vähemmän veronmaksajien rahoja kuluttavia... :)[/QUOTE]

Minäkin olen nähnyt muutaman alle 50v saavan sydänkohtauksen. Mutta he eivät karpanneeet. Tästä voimme sinun logiikallasi päätellä, että karppaamattomuus aiheutti heidän sydänkohtauksensa.
 
vanhanaikaista
[QUOTE="vieras";27934989]

Mutta jatka ihmeessä voin ja kerman käyttöä ja jätä ne hiilarit minimiin. Katsotaan sitten, kumpi elää pidempään :)[/QUOTE]

Tähän mun on nyt pakko puuttua. Itse olen vetänyt hiilarit minimiin (okei no saan niitä kasviksista ja hedelmistä) ja käytän voita ja oikeaa kermaa ruuanlaitossa ja olen just niin terve kuin ihminen voi olla. Vaikka on perheessä sekä korkeaa kolesterolia että melkoinen kakkostyypin diabetesalttius. Uskon siis eläväni hyvinkin pitkään.
 
........................
[QUOTE="vieras";27935065]Luulis kai jokaisen osaavan itse etsiä. Nettihän on tiedon valtatie. Kannattaa laittaa hakusanaksi tällä kertaa muutakin kuin Antti Heikkilä karppaus hyvä -sanoja... :LOL:[/QUOTE]

Eli toisin sanoen, sinulla ei ole hajuakaan ko. tutkimuksista tai niiden olemassa olosta. Kunhan toistelet muiden sinulle kertomaa mantraa.

Oikeesti, olisin odottanut edes jotain yritystä, mutta että linkittää jotain sydänliiton propagandaa. No, sain ainakin päivän naurut. Ja nauruhan pidentää ikää, mikä on tietysti tarpeellista, siirtyy se sepelvaltimokuolema edes päivällä eteenpäin. :D
 
........................
Tähän mun on nyt pakko puuttua. Itse olen vetänyt hiilarit minimiin (okei no saan niitä kasviksista ja hedelmistä) ja käytän voita ja oikeaa kermaa ruuanlaitossa ja olen just niin terve kuin ihminen voi olla. Vaikka on perheessä sekä korkeaa kolesterolia että melkoinen kakkostyypin diabetesalttius. Uskon siis eläväni hyvinkin pitkään.
Ei, kyllä sä ihan varmasti olet oikeasti sairas ja kuolet kohta. Niinkuin joku Raakel Lignelkin, näkeehän sen nyt kaukaa, että haudan reunalla sekin keikkuu. Toisin kuin silloin 50kg paksumpana, kyllä oli terveen näköinen silloin! ;)
 
minä-
[QUOTE="vieras";27935065]Luulis kai jokaisen osaavan itse etsiä. Nettihän on tiedon valtatie. Kannattaa laittaa hakusanaksi tällä kertaa muutakin kuin Antti Heikkilä karppaus hyvä -sanoja... :LOL:[/QUOTE]

Osaan kyllä etsiä, hyvinkin. Sellaista on vaikea löytää mitä ei ole, katsos.

Sitä on kysytty itse Puskalta tv:ssä, eikä ole saatu vastausta.

Olet aika neropatti, jos sellaisen meille jostain esität!
 
vanhanaikaista
Ei, kyllä sä ihan varmasti olet oikeasti sairas ja kuolet kohta. Niinkuin joku Raakel Lignelkin, näkeehän sen nyt kaukaa, että haudan reunalla sekin keikkuu. Toisin kuin silloin 50kg paksumpana, kyllä oli terveen näköinen silloin! ;)
Mulla on kyllä pieni epäilys siitä että Rakel on laihtunut liikkumalla ja pienentämällä annoskokoa plus lisäämällä vihannesten käyttöä ja vähentämällä höttöhiilareita. Ei metukkaa ja pekonia ja partaäijää syömällä. Mutta voin olla väärässäkin.
 
vanhanaikaista
Mulla on kyllä pieni epäilys siitä että Rakel on laihtunut liikkumalla ja pienentämällä annoskokoa plus lisäämällä vihannesten käyttöä ja vähentämällä höttöhiilareita. Ei metukkaa ja pekonia ja partaäijää syömällä. Mutta voin olla väärässäkin.
Vastasin vähän väärään viestiin, mutta väliäkö tuolla. Kommenttini siis aiempaan Rakel-viestiin ;)

Joo mä kuolen huomenna. Ihan taatusti.
 
toinen vieras
Jos karppaus olisi niin terveellistä, niin kyllä suurin osa ihmisistä karppaisi. Mutta kun ei ole, niin ei ole. Mutta hauskaa on silti se, että karppaajien joukko on niin lapsellisen yksinkertaista, vertaisin rokoteinfosivustojen huuhaauskojiin ja Magneettimedian lukijoihin :)
 
minä-
Mulla on kyllä pieni epäilys siitä että Rakel on laihtunut liikkumalla ja pienentämällä annoskokoa plus lisäämällä vihannesten käyttöä ja vähentämällä höttöhiilareita. Ei metukkaa ja pekonia ja partaäijää syömällä. Mutta voin olla väärässäkin.
Tässä on ihan Raakelin oma tarina. En usko että antaisi kenenkään sepitellä satuja julkisuuteen omasta puolestaan. Vaikka onkin sen paljon parjatun Antti Heikkilän sivulla juttu.
 
vanhanaikaista
Jos karppaus olisi niin terveellistä, niin kyllä suurin osa ihmisistä karppaisi. Mutta kun ei ole, niin ei ole. Mutta hauskaa on silti se, että karppaajien joukko on niin lapsellisen yksinkertaista, vertaisin rokoteinfosivustojen huuhaauskojiin ja Magneettimedian lukijoihin :)
Ei kyse ole siitä, että onko joku terveellistä vai eikö se ole, vaan lähinnä siitä että se on niin hankalaa ja on helpompaa syödä niitä pastoja sun muita. Niin monen ihmisen olen nähnyt aloittavan ja palaavan takaisin vanhaan.
On se kieltämättä välillä vaikeaa, just olin Italiassa työreissussa ja oli lounailla aina pelkkää pastaa ja leipää. Helpommalla olisi päässyt kun olisi vaan syönyt niitä kiltisti.
 
minä-
[QUOTE="vieras";27935131]Teitä vaan vituttaa, kun tiedätte mun olevan oikeassa :)[/QUOTE]

Ai jaa :). Eipä vituta yhtään. Sä saat luulla olevas oikeassa ihan kaikessa rauhassa.
 
hoikka ja terve
[QUOTE="pullero";27934314]

- En ole liikkunut, mutta ymmärsin että ei tarvisikaan..
[/QUOTE]

Hei haloo oikeesti! Painoa 80+kg, mutta "ymmärsin ettei ole tarviskaan". Just. Perusasiat kuntoon, lenkille siitä, ihan vaikka kävely! Tämän takia musta ei tullut ravitsemusterapeuttia, vaikka ravitsemus kiinnostaa. Saakeli pitäis urpoille mammoille jaksaa jankuttaa niinkin perusasian kuin liikunnan tärkeyttä, ei vain painonhallinnassa, vaan kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa.
 

Yhteistyössä