Voisiko joku valaista minua tästä karppauksesta, kun foorumilla ei vastata!

  • Viestiketjun aloittaja "pullero"
  • Ensimmäinen viesti
........................
[QUOTE="vieras";27937017]Niin, kuten Antti Heikkilä, lääketieteemme toisinajattelija ja onnettomien ihmisten ylijumala... *tirsk* :LOL:[/QUOTE]

Joo, ymmärsin jo, että Heikkilä on sulle fiksaatio. Mutta ei se mitään, palvo sinä häntä ylijumalana, jos niin tahdot. Itse en ole ko. henkilön sanomisiin perehtynyt, jotta voisin sanoa asiaan juuta tai jaata. Mutta hyvä, että hän tuottaa sinulle noin paljon iloa. ;)
 
äitiliini jäh
Mun karppaus päivän ruoka:

Aamu : keitetty muna ja ruususuolaa. Vettä iso lasillinen , salaattia, kurkkua, tomaattia, siemeniä monia erilaisia esim auringonkukan, vesimelonin yms. Loraus auringonkukka öljyä. Pähkinöitä sievästi.

Päivä ruoka : höyrytettyä kasvista aina fiiliksen mukaan mutta parsakaali pääosassa. Paistettua kaalisuikaletta ja siihen pakko olla voi silmä maun vuoksi, liha uunissa kypsennettyä,
öljypohjainen kastike, jotai voimakkaampaa juustoa raastettuna eli tulee noin siivun verran, tuoresalaattia ja siihen peruskamaa paprikaa yms.
Joskus munakoisoa paistelen uunissa ja kesäkurpitsaakin käytän. Kaiken pääle loraus öljyä kohtuudella. Sekaan voi mennä seesamin siemeniä ja erilaisia pähkinöitä.

Iltapala : rahkaa ja yleensä punaista. Marjoja kohtuudella, siemeniä , ei aurinkonkukan koska niissä pommin määrä jo rasvaa, pellavarouhetta 2rkl liukunemaan joukkoon hetkeksi, kurpitsan siement hyviä :D

Onko tämä nyt kuolemaksi? Proteiinia menee laskujen mukaan oman painonverran grammoina. Aamupalalle saatan lisätä kanaa ja lusikalla suuhun sen pirunmoisen makuisen oliivi öljyn. Iltapalalle välillä lisään proteiinia täysliha leikkeleillä.

Onko tämä nyt sydän kohtauksen paikka? Maha toimii, paska kumkee, nälkää ei ole, ketoosi pääl ja rasvaa palanut. Kolestroli mitä lie, lähen mittauttaa kun viimeksi oli 7,5 :/ josta aikaa vuosi. Kuulemma sitä perinnöllistä ja ei lääkitä vaan takaa pitkää ikää kun viel nainen ...
 
no joo
Höpsistä, siellä vaan on niin paljon asiaa jo valmiina, siksi eivät vastaa:)

Katsos:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=1158713&sid=48f13e46af50484cd17091ba37e62b66#p1158713

Lukituissa ketjuissa on jotain, mistä ei saa keskustella?
 
[QUOTE="vieras";27936851]No kyllähän se nyt jotain kertoo, jos kokonaiskolesteroli on yli 8. En ymmärrä teitä vänkääjiä, on se Heikkilä kyllä joidenkin ressukoiden suhteen erinomainen aivopesijä...[/QUOTE]

Kertoo lähinnä sen että kokonaiskolesteroli on yli 8. Se ei itsessään ole riskitekijä.

Mä suosittelen Andreas Eenfeldt: Ruokavallankumous kirjaa. Sieltä löytyy myös tiedot tutkimuksista ni voi iteki tarkistaa asioita. Sen luettua saattaa "vänkääjiä" vähän paremmin ymmärtääki. Vaikkei itse allekirjoittaiskaan sitä.
 
[QUOTE="vieras";27936886]Joo, kannattaa edelleenkin tutkia hieman laajemmin kuin Antti Heikkilän linkkien takaa... :LOL:

Ja btw, missään ei ole myöskään tutkimustuloksia, että karppaus olisi jokaiselle ihmiselle se ainut oikea ruokavaliomuoto. Minä olen kaikkiruokainen, koskaan ei ole ollut painon kanssa ongelmia ja ihan lautasmallin mukaan syön. Kokonaiskolesteroli oli viime mittauksessa 4.1, triglyt ja HDL/LDL suhteet ihanteelliset. Vaikka syön jopa pullaa joskus! :D

En ymmärrä niitä, jotka elävät siten että joku asia rajoittaa merkittävästi elämää. Mua ahdistais todella, jos pitäis kokoajan kytätä, mitä suuhuni pistän. Kohtuus kaikessa pitäis jokaisen muistaa, niin ei tulis mitään ongelmia kenelläkään.[/QUOTE]

Antti Heikkilän linkeistä en tiedä mitä ne on, mutta olen samaa mieltä että kannattaa tutkia asiaa laajemmin. Yhden sivuston varaan ei kannata jättää.

Valitettavasti se ei ole aina oma valinta että joku rajoittaa ruokavaliota. Joidenki onnettomien on pakko rajoittaa voidakseen hyvin.
 
........................
Mä oon syönyt tänään:

Aamupala: Hedelmäsmmothie (mangoa, banaania, täysmaitoa ja turkkilaista jogua. Usein laitan marjojakin, mutta nyt unohtuivat pakkaseen). Yksi keitetty muna.

Lounas: Puolikas täytetty paprika (täyte: jauheliha, sipuli, porkkanaraaste, he-ma-pa, tomaattipyre, herkkusienet, aurajuusto, juusto, paistamiseen voita). Salaattia (kurkku, paprika, tomaatti, punasipuli, feta, oliivit, oliiviöljy).

Päivällinen/Illallinen: Kukkakaalivuokaa puoli lautasellista (kukkakaali, jauheliha, paprika, porkkanaraaste, tomaattimurska ja -pyre, sipuli, munamaito täysmaitoon). Salaattia (parsakaali, kurkku, paprika, tomaatti, punasipuli, feta, oliivit, oliiviöljy).

Juomana aine vesi. Iltapalaa en syö.

Kuolemaa odotellessa. :)
 
"vieras"
Minä olen syönyt tänään:

Aamupala:
-kaurapuuro, raejuusto, lasi maitoa, kahvi

Lounas:
-hernekeitto
-höyrytettyjä vihanneksia
-näkkileipää
-margariinia

Välipala:
-kahvi ja leetapulla

Päivällinen:
-spagettia ja jauhelihatomaattikastike
-salaatti
-öljy

Iltapala:
-karjalanpiirakka kinkulla ja margariinilla, kurkulla ja tomaatilla
-päärynä iltamussutukseksi vielä

OMG, I'm gonna die................. :D
 
"vieras"
Vähähiilihydraattinen ruokavalio voi auttaa myös nivelvaivoihin. Itselläni lonkka kipuili. Välillä aamuisin oli vaikea kävellä, kun jalka ei meinannut pitää alla. Liikunnassa pti pitää taukoa yms. Olen huomannut, että kipu liittyy ruokavalioon. Joten jos on kipua polvissa, lonkissa, sormissa tai muissa nivelissä, niin kannattaa kokeilla. Harmittaa kun en uskalla mainita asiasta ollenkaan 40-vuotiaalle kaverilleni, jolla on polvet paskana. Hän haukkuu karppaajia ja ilkkuu syömillään sokeri- ja vehnäherkuilla, joten en usko hänen olevat vastaanottavainen ruokavalion mahdollisesti parantavalle voimalle.
 
[QUOTE="vieras";27938525]Vähähiilihydraattinen ruokavalio voi auttaa myös nivelvaivoihin. Itselläni lonkka kipuili. Välillä aamuisin oli vaikea kävellä, kun jalka ei meinannut pitää alla. Liikunnassa pti pitää taukoa yms. Olen huomannut, että kipu liittyy ruokavalioon. Joten jos on kipua polvissa, lonkissa, sormissa tai muissa nivelissä, niin kannattaa kokeilla. Harmittaa kun en uskalla mainita asiasta ollenkaan 40-vuotiaalle kaverilleni, jolla on polvet paskana. Hän haukkuu karppaajia ja ilkkuu syömillään sokeri- ja vehnäherkuilla, joten en usko hänen olevat vastaanottavainen ruokavalion mahdollisesti parantavalle voimalle.[/QUOTE]

Mullakaan ei polvet enää rutise. Karppausta ja tanssiliikuntaa. Joskus oli ihan kamala kävellä portaita ylös kun oli niinkuin olisi ollut näkkileipää polvinivelien tilalla.
Työt rasittaa aina vähän, mutta kokonaistilanne on parempi nyt.
 
äityliini hä
Ihmiset mieltää karppauksen kananmuna-pekoni-voi uskonnoksi.

Totta on , että käytän voita kun sitä tarvitaan. Paistan kaalisuikaleet voissa, maku on taivaallinen. Kahviin lorautan kerran päivässä kuohukermaa! Juon siis yhden kupin kahvia päivässä. Miten taivaallisen makuinen.
Rahkana syön sitä paheksuttua rasvaista ja miten suloisen silkkisen pehmeää ja paksua se on.

Ruuan valmistukseen käytän aitoja tuotteita, en keinotekoisia. En edes karppisokeria. Suosin erilaisia pehmeitä rasvoja . Ruokavalioon kuuluu paljon siemeniä sekä pähkinöitä kohtuudella.
Hedelmiä en syö päivittäin mutta nekin tulen lisäämään ruokavalioon kun lopetan ketokarppaamisen saavutettuani normaalin rasvaprosentin. Tässä tietenkin otan huomioon sen että vastaavasti kun hiilihydraatti määrä nousee joudun tasapainotteleen rasvasta tulevan energian määrällä. Hieman vaivaa katsoo mutta tasainen lasku ketokarppauksesta vhh ruokavalioon onnistuu kun vähän malttaa ja miettii ;)
 
///
[QUOTE="vieras";27937675]Minä olen syönyt tänään:

Aamupala:
-kaurapuuro, raejuusto, lasi maitoa, kahvi

Lounas:
-hernekeitto
-höyrytettyjä vihanneksia
-näkkileipää
-margariinia

Välipala:
-kahvi ja leetapulla

Päivällinen:
-spagettia ja jauhelihatomaattikastike
-salaatti
-öljy

Iltapala:
-karjalanpiirakka kinkulla ja margariinilla, kurkulla ja tomaatilla
-päärynä iltamussutukseksi vielä

OMG, I'm gonna die................. :D[/QUOTE]

No tähän voisi ihan hyvin vastata, kuten monet vastanneet ap:lle, että syöt liian vähän kasviksia. Eli lisää kasviksia (muutakin kuin kurkkua ja tomaattia), niin hyvä tulee. :)
 
........................
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27938546:
Mullakaan ei polvet enää rutise. Karppausta ja tanssiliikuntaa. Joskus oli ihan kamala kävellä portaita ylös kun oli niinkuin olisi ollut näkkileipää polvinivelien tilalla.
Työt rasittaa aina vähän, mutta kokonaistilanne on parempi nyt.
Yhdistätkö nivelien kipuilun juurikin viljoihin? Vai sokeriin?
Tuli vain mieleen, kun tänään piloxing-tunnilla polvet kipuili semmoisissakin liikkeissä, missä ei pitäisi erityistä painetta tulla polville. Olen pääsääntöisesti karppi, mutta miehen tekemiä tuoreita sämpylöitä en voi vastustaa ja niitä syön silloin tällöin. En ole edes yrittänyt vastustaa kiusausta, koska en pudota psinoa, mutta voisi kyllä kokeilla olla ilman ihan noiden polvien takia. Näkisi olisiko apua. Sokeria en ole syönyt joulun jälkeen.
 
Viljojen jättäminen vois hyvinki auttaa nivelkipuihin. Kannattaa kokeilla.

Lähipiirissä kaikkien viljojen ja puhdistetun sokerin jättäminen on mm. parantanut ihon kuntoa (kuivuus ja kipeät isot finnit historiaa), hävittäny mahakivut ja turvotuksen, hävittäny epämääräiset lihaskivut joille ei tutkimuksissa löytynyt syytä. Plussana lisää energiaa.
 
Yhdistätkö nivelien kipuilun juurikin viljoihin? Vai sokeriin?
Tuli vain mieleen, kun tänään piloxing-tunnilla polvet kipuili semmoisissakin liikkeissä, missä ei pitäisi erityistä painetta tulla polville. Olen pääsääntöisesti karppi, mutta miehen tekemiä tuoreita sämpylöitä en voi vastustaa ja niitä syön silloin tällöin. En ole edes yrittänyt vastustaa kiusausta, koska en pudota psinoa, mutta voisi kyllä kokeilla olla ilman ihan noiden polvien takia. Näkisi olisiko apua. Sokeria en ole syönyt joulun jälkeen.
En osaa sanoa. Tiedän vaan että tilanne on nykyään huomattavasti parempi.
 
"vieras"
No tähän voisi ihan hyvin vastata, kuten monet vastanneet ap:lle, että syöt liian vähän kasviksia. Eli lisää kasviksia (muutakin kuin kurkkua ja tomaattia), niin hyvä tulee. :)
Normipäivänä kasviksia menee enemmän, nyt vain ei ollut muuta kaapissa eikä viitsinyt sitä varten lähteä kauppaan :)

Tässä tän päivän syömiset;
Aamupala:
-anopin tekemää ohrarieskaa kinkulla ja kurkulla, maitoa

Lounas:
-uunissa kanaa ja riisiä, salaatti, maito

Välipala:
- luultavasti rahka

Päivällinen:
- vskermaperunat ja siikaa, salaatti, maito

Iltapala:
- luultavasti samaa kuin aamupala :p
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27950428]En usko, että kyse on öljyistä. Miehellä häipyi sorminivelien ja polvien kivut karppauksen myötä, mutta hänen syömänsä rasvat ovat lähes kokonaan eläinperäisiä rasvoja.[/QUOTE]
Tuli mieleen, että kyllä öljyjenkin määrä on lisääntynyt, vaikka varsinaisia öljyjä ei juuri käytetä, sillä ruokavalioon kuuluu päivittäin pellavan- ja auringonkukansiemeniä. Luulisi kuitenkin, että suurin merkitys on viljojen ja sokerin poisjäännillä.
 
vierailija
Oivariinia 400% vitamiinintarpeesta 100grammassa päivässä!
Mun täytyy todeta, että en ymmärrä ylenpalttista rasvojen syöntiä ts. sen sorttista karppausta. Se on vähän jo "passe" eikä terveysvaikutuksetkaan taida olla ihan kohdillaan. Mikset vaan jätä ruokavaliosta pois pastaa, perunaa, riisiä ja leipää ja korvaa kasviksilla. Laihdut takuuvarmasti ja nopeasti.

Itse olen noudattanut tuollaista "järkikarppi" ruokavaliota jo kohta pari vuotta, ei ole tarvinnut laskeskella yhtään mitään. Minä en ole laihtunut kiloissa, mutta mies on 15 kg. Mulla ei ole pudotettavaa, mutta hänellä on.


Ei katsella rasvapitoisuuksia, syödään oivariinia ja käytetään oikeaa kermaa. Muttei läträtäkään sen rasvan kanssa.

Kävin just perusteellisessa terveystarkastuksessa ja kaikki mahdolliset arvot kolesterolista hemoglobiiniin on erinomaiset.
Suosittelen lämpimästi.
 
vierailija
[QUOTE="noh";27934432]Hmm, ei tuossa juuri parantamisen varaa ole. Voit tietysti kokeilla jättää jugurtin pois mutta sen ei pitäisi olla tarpeen. Olethan punninnun painosi aina aamulla pissan jälkeen, ennen syömistä ja juomista? Jos olet niin joko vaakasi on varmaan rikki tai sitten on ehkä joku vialla.
Oiskohan se vialla, että jos syö enemmän kuin kuluttaa, ei laihdu? ;) Tiedän kyllä että perinteisen karppiuskonnon mukaan annoskoolla ei ole väliä, mutta tässähän meillä nyt on elävä esimerkki siitä, että homma ei toimi...
[/QUOTE]
Tietysti annoskokokin vaikuttaa
 

Yhteistyössä