Voisiko joku valaista minua tästä karppauksesta, kun foorumilla ei vastata!

  • Viestiketjun aloittaja "pullero"
  • Ensimmäinen viesti
........................
[QUOTE="vieras";27935150]Ja tuo Antti Heikkilän sivuille linkki kruunasi tämänKIN ketjun :LOL:[/QUOTE]

Kyllä se kuule kruunattiin jo sillä Sydänliiton lainauksella. :D Tuo Heikkilä-linkki nyt sentään oli jotenkin kontekstissaan, kun kerran Raakkelista siinä on kyse ja Raakkelia tässä on sivuttu.
Raakel söi ainakin laihdutusvaiheessa 60g hh:ta, treenipäivinä 80g. Näin muistan jostain lehdestä lukeneeni, sama voi olla tuossa linkissä, jota en nyt viitsi avata.
 
vanhanaikaista
Alkuperäinen kirjoittaja minä-;27935134:
Tässä on ihan Raakelin oma tarina. En usko että antaisi kenenkään sepitellä satuja julkisuuteen omasta puolestaan. Vaikka onkin sen paljon parjatun Antti Heikkilän sivulla juttu.
Ei tuossa artikkelissa muuten puhuta mitään metukan tai pekonin tai partaäijän syömisestä päivittäin. Todetaan että syö joskus pekonia. Niin minäkin syön. Joskus. Olen edelleen sitä mieltä että hyvä tulos on saavutettu järkeistämällä ruokavalio ja pienentämällä annoskokoa ja lisäämällä liikuntaa.

Ja huom. mä olen siis itsekin "järkikarppi", en sen rasvaisemman linjan kannattaja. Sääli että julkisuudessa kaikki karppaajat niputetaan samaan nippuun.
 
minä-
Ei tuossa artikkelissa muuten puhuta mitään metukan tai pekonin tai partaäijän syömisestä päivittäin. Todetaan että syö joskus pekonia. Niin minäkin syön. Joskus. Olen edelleen sitä mieltä että hyvä tulos on saavutettu järkeistämällä ruokavalio ja pienentämällä annoskokoa ja lisäämällä liikuntaa.

Ja huom. mä olen siis itsekin "järkikarppi", en sen rasvaisemman linjan kannattaja. Sääli että julkisuudessa kaikki karppaajat niputetaan samaan nippuun.
Olet ihan oikeassa, eihän siinä mitään tolkkua ole vetää pekonia kaiket päivät. Etenkin siinä Heikkilän VHH:ssa nimenomaan painotetaan sitä ravinteikkuutta ja luonnollisuutta jne. Eikä pelkästään sitä, että ei hiilareita ja paljon rasvaa.
 
minä-
Ei tuossa artikkelissa muuten puhuta mitään metukan tai pekonin tai partaäijän syömisestä päivittäin. Todetaan että syö joskus pekonia. Niin minäkin syön. Joskus. Olen edelleen sitä mieltä että hyvä tulos on saavutettu järkeistämällä ruokavalio ja pienentämällä annoskokoa ja lisäämällä liikuntaa.

Ja huom. mä olen siis itsekin "järkikarppi", en sen rasvaisemman linjan kannattaja. Sääli että julkisuudessa kaikki karppaajat niputetaan samaan nippuun.
Mutta oli siinä siitä, että kevyt tuotteet vaihdettiin oikeisiin rasvoihin. Että käyttää voita, oliiviöljyä jne.
 
........................
Ei tuossa artikkelissa muuten puhuta mitään metukan tai pekonin tai partaäijän syömisestä päivittäin. Todetaan että syö joskus pekonia. Niin minäkin syön. Joskus. Olen edelleen sitä mieltä että hyvä tulos on saavutettu järkeistämällä ruokavalio ja pienentämällä annoskokoa ja lisäämällä liikuntaa.

Ja huom. mä olen siis itsekin "järkikarppi", en sen rasvaisemman linjan kannattaja. Sääli että julkisuudessa kaikki karppaajat niputetaan samaan nippuun.
Mun mielestä tässä ketjussa ei ole KUKAAN kehottanut syömään pekonia/metukkaa/partista joka päivä ja jatkuvasti. Ainoat jotka niihin tuntuu vetoavan, on nuo terveydenhuollon "asiantuntijat" tässä ketjussa.
Minä henkilökohtaisesti en syö metukkaa koskaan. Pekonia en syö koskaan siten, että paistaisin sitä esim. pannulla sellaisenaan syötäväksi. 1-2 ruokaa on, johon pekonia laitan mausteeksi, mutta sen määrä suhteessa ruoan määrään on ehkä 1/20. Ja noita ruokia syödään ehkä kerran kahdessa viikossa, jos silloinkaan. Partista en syö koskaan sellaisenaan, marjasmoothieen sitä joskus laitan, mutta määrä on ehkä 1dl ja ko. smoothieta syö neljä ihmistä. :)
 
vanhanaikaista
Mun mielestä tässä ketjussa ei ole KUKAAN kehottanut syömään pekonia/metukkaa/partista joka päivä ja jatkuvasti. Ainoat jotka niihin tuntuu vetoavan, on nuo terveydenhuollon "asiantuntijat" tässä ketjussa.
Minä henkilökohtaisesti en syö metukkaa koskaan. Pekonia en syö koskaan siten, että paistaisin sitä esim. pannulla sellaisenaan syötäväksi. 1-2 ruokaa on, johon pekonia laitan mausteeksi, mutta sen määrä suhteessa ruoan määrään on ehkä 1/20. Ja noita ruokia syödään ehkä kerran kahdessa viikossa, jos silloinkaan. Partista en syö koskaan sellaisenaan, marjasmoothieen sitä joskus laitan, mutta määrä on ehkä 1dl ja ko. smoothieta syö neljä ihmistä. :)
Oli täällä muutamia kommentteja sen rasvaisemman karppauksen ihannoinnista.
Tuohon ap:n ruokavalioon kyllä kommentoisin sen verran, että ei tuo esimerkkipäivä minusta ainakaan ollut kovin terveellinen kun oli niin paljon juustoa ja sitä metukkaa. Plus partaäijää. Terveellisempää olisi vetää vaikka ihan vaan kasviksia ja lihaa tai kalaa eikä gratiinia, joka todellakin on melkoinen kaloripommi. Tuolla ruualla voi olla vaikea laihtua jos ei lisää liikuntaa merkittävästi.
 
minä-
Mäkin suosittelisin ap:lle sitä, että ihan kalafileen, kanankoiven tai pihvin lisukkeeksi ottaisi vihreitä kasviksia, paprikaa ja sellaista. Rasvojen saantiin kannattaa panostaa siinä muodossa, että syöt lisäksi muutaman oliivin ja pähkinän. Paista liha/kala voissa tai neitsytkookosöljyssä.
 
"vieras"
Sydänliiton sivuilta lainaama teksti kertoi vain sen, että KOVIA rasvoja on edelleenkin syytä välttää. Missään en ole sanonut, että valkoista jauhoa, sokeria ja muuta vaan naamaan ja kevytlevitteitä päälle ja se on hyvä.

Minä vältän voita, sekä kermaa ruoanlaitossa; suosin öljyä, kevytruokakermaa (äärimmäisen harvoin tosin kun en pidä mausta) ja käytän runsaasti kalatuotteita, joista saa myös hyviä rasvoja. Lisäksi käytän täysjyvätuotteita, en valkoista jauhoa, enkä sokeria juurikaan. Ja lisäksi liikun, juon paljon vettä ja pidän herkuttelupäivän (kohtuudella) kerran viikossa.

Ja kah, veriarvoni ovat täydelliset ja painoni normaali sekä kunto hyvä. Eikä tarvitse punnita ruokia, eikä laskea grammoja. :)

Kohtuus KAIKESSA, koettakaa ymmärtää se. Ja edelleenkin tuo Antti Heikkilä... :LOL:
 
minä-
Kevyttuotteet on ihan hanurista ja epäterveellisiä.

Tuo kova rasva propaganda alkaa olla vanha juttu. Kyllä se jo tiedetään, että teolliset transrasvat (mitä noissa kasvirasvakermakkeissa sun muissa on) on paljon epäterveellisempää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minä-;27935288:
Kevyttuotteet on ihan hanurista ja epäterveellisiä.

Tuo kova rasva propaganda alkaa olla vanha juttu. Kyllä se jo tiedetään, että teolliset transrasvat (mitä noissa kasvirasvakermakkeissa sun muissa on) on paljon epäterveellisempää.
Ai niinkö? No annahan tulla tutkimuksia aiheesta! Siis tarkoitan nyt oikeita, lääketieteellisiä tutkimustuloksia. Ei linkkiä Antti Heikkilän sivuille... :D
 
minä-
[QUOTE="vieras";27935296]Ai niinkö? No annahan tulla tutkimuksia aiheesta! Siis tarkoitan nyt oikeita, lääketieteellisiä tutkimustuloksia. Ei linkkiä Antti Heikkilän sivuille... :D[/QUOTE]

Kyllä voin linkittää tutkimuksia, jos ne sua oikeasti kiinnostaa?

Onko sulla edelleenkään niitä tutkimuksia sen kovan rasvan vaarallisuudesta? Ei linkkiä sydänliiton sivuille..
 
Mä olen karppaillut enemmän ja vähemmän monta vuotta, oon laihtunut sillä paljonkin ja lihonut osan takaisinkin vuosien varrella, (syynkin siihen lihomiseen tiedän eikä se ole karppiruokavalion syy). Löysin itsestäni jonkinasteisen gluteiiniherkkyyden karpatessani ja se on yksi hyvä syy jatkaa hyväksikoettua linjaa. En käytä ylettömästi lihatuotteita, ja rasvana pääasiassa oliiviöljyä ja neitsytkookosöljyä. Syön pähkinöitä, ja varsinkin manteleita, n. 50g päivässä.

Karppaus ja liikunta sopii yhteen mielestäni todella hyvin joten ei sitä liikkumista kannata unohtaa, kroppa tuntemuksieni perusteella vastaa saamaansa liikuntaan niin tehokkaasti että sen tuntee selkeästi joka kerta.
 
"vieras"
........................
[QUOTE="vieras";27935343]Ja oletko tietoinen, että voi sisältää enemmän transrasvoja kuin esim. margariini? En nyt ymmärrä, mitä tuolla tutkimuksella yrität minulle todistaa. Juurihan olen itse sanonut, että esim. voin käyttöä ei kannata rajusti lisätä kenenkään.[/QUOTE]

Oletko tietoinen, että on olemassa luonnollisia transrasvoja ja teollisessa prosessissa muodostuvia transrasvoja? Jälkimmäisiä löytyy paitsi margariineista, myös kasvirasvajäätelöstä (yksi pahimpia transrasvan lähteitä) ja teollisesti valmistetuista leivonnaisista.
 
"Anne"
[QUOTE="vieras";27934371]Kuinka suuria nuo lounas ja päivällinen? Aikuinen ihminen, joka ei liiku ei tarvitse kahta lämmintä ateriaa päivässä. Karppauksesta en kyllä muuta tiedä, kun ei saa hiilareita syödä, mutta niimpä olet tainnut tehdäkin.[/QUOTE]

Sanoo kuka? Itse kyllä liikun mutta niinä päivinä syön muuta lisää mutta joka päivä syön kaksi lämmintä ruokaa, mitä sitten pitäisi syödä? Vai nälässäkö olla???
Saatan syödä kolmannenkin lämpimän ruuan illalla.
Terveisin 55kiloinen..
 
"vieras"
........................
[QUOTE="vieras";27935389]Tuo linkitetty tutkimus puhui ainoastaan transrasvoista. :) Että I rest my case...[/QUOTE]

Et tainnut lukea muuta kuin otsikon? "Trans isomers of fatty acids, formed by the partial hydrogenation of vegetable oils to produce margarine and vegetable shortening, increase the ratio of plasma low-density-lipoprotein to high-density-lipoprotein cholesterol, so it is possible that they adversely influence risk of coronary heart disease (CHD)".

Rautalankaa: "formed by the partial hydrogenation of vegetable oils to produce margarine and vegetable shortening"
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
........................
Mäkään en voi nyt jäädä tähän päivystämään, kun pitää (saa) lähteä kuntosalille, mutta tulen myös illalla katsomaan niitä lukuisia tutkimuksia tyydyttyneen rasvan vaaroista! Ja jos niitä on linkitetty, niin lupaan lopettaa karppauksen asap! :)
 
"vieras"
[QUOTE="pullero";27934314]Mikä tässä mättää kun paino ei putoa, alan jo epäilemään jotain kilpirauhas sairautta[/QUOTE]

Karppaus ei sovi kaikille, eikä laihduta kaikkia. Ehkä sinä vain kuulut niihin ihmisiin. Himokarppaajat eivät tunnu tätä asiaa hyväksyvän vaan toitottavat miten karppaus on ehdottomasti ja takuuvarmasti kaikille paras keino laihduttaa. Siksi tällaisia aloituksia näkee aika useinkin, ihmiset uskovat heitä. Täällä yksi joka lihoi karppaamisella... Jopa Antti Heikkilä sanoo että kyse on KOKONAISenergiasta, ja että karppaamisella voi lihoa, mutta fanaatikot eivät sitä suostu uskomaan. Oikeasti vhh:sta on tullut uskonto joillekin.
 
"vieras"
Olen vähentänyt pullansyönnin, pastat ja peruna kokonaan pois. Tilalle pekonia, kananmunaa ja raejuustoa. Paino ei ole viikossa tippunut. Missä määrin voi syödä ruisleipää (aitoa)?
 

Yhteistyössä