Voxra masennuslääkkeestä kokemuksia???

  • Viestiketjun aloittaja "Kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti
StoneFree
Ite oon jokaisen lääkkeen mitä syönyt ni lopettanut joka toinen päivä pillleri tai sitte esim.Rivatril pilleriä vaan pienemmäks, mut joka päivä esim.4 viikkoa ni aina tippuu puolikas pilleri pois. Seinään en oo ikinä lopettanut mitään, ei kait sekään huono oo, saatttaa vaan tulla aika kovat laskut?
 
Kaksi ja puoli
Ite oon jokaisen lääkkeen mitä syönyt ni lopettanut joka toinen päivä pillleri tai sitte esim.Rivatril pilleriä vaan pienemmäks, mut joka päivä esim.4 viikkoa ni aina tippuu puolikas pilleri pois. Seinään en oo ikinä lopettanut mitään, ei kait sekään huono oo, saatttaa vaan tulla aika kovat laskut?

Jep, vähän ihmettelinkin, kun lääkäri sanoi, että se on sit lopetettava seinään, kun voxraa ei voi puolittaa. Ehdotin joka toinen päivä jne, mutta lääkäri piti päänsä. No onneksi en ole vielä lopettanut.
 
vierailija
Itse kans aloittanut voxran käytön ja ku tässä lukee näitä ihmisten tekstejä niin huomaa että kovinkaan moni ei vissiin lue lääkkeidensä tuoteselostetta ku suurin osa ihmisten oireista mitä on tullu vastaa on niitä yleisiä haittavaikutuksia. Siellä myös lukee millon on syytä mennä lääkäriin jos haittavaikutukset pahoja.
Itellä rupes voxra kyl vaikuttaa ihan paris päiväs(ei aiemmpia/muita mielialalääkkeitä) ja olo on tosi herkkä,ihan pienestäkin hermostuu ja itkettää. Mutta on ihan normaalia et aluks voi olla näin pari viikkoa kehui lääkärikin.toisilla olo menee parempaan suuntaan vasta annoksen noston jälkee.
MUTTA IHMISET LUKEKAA TUOTESELOSTE NIIN TIEDÄTTE!!
 
vierailija
Olen herkkä lääkkeiden vaikutuksille, niin lääkäri käski aluksi puolittamaan tuon Voxran 150mg depot-tabletin. Ja oli ihan erikoislääkäri. Käytetään kuulemma välillä näin, vaikka ohjeissa kielletään puolitus. Kolmisen viikkoa mennyt ja välissä söin viikon kokonaista tablettia, mutta palasin puolikkaaseen, kun vei unet (kärsin vaikeasta unettomuudestakin) ja lisäsi ahdistuneisuutta, jota tekee kyllä puolikaskin...
Aika jännä et lääkäri käski puolittaa voxran ku selostees lukee isolla että "älä puolita voxraa" koska silloin lääkeaine vapautuu välittömästi ja voi aiheuttaa ns.tajuttomuus-kouristuskohtauksen.koska voxra on patäkattu sellaseseen kalvoon että se vapauttaa lääkeaineen hitaasti koko päivän ajan jolloin vaikutuskin kestää päivän. Voxra saattaa olla jopa hengenvaarallista jos sen pillerin purkaa..kumma lääkäri mutta hyvä kun ei ole mitään sinulle sattunut. Itelläni on kans noita uni vaikeuksii ollu jo muutaman vuoden niin voxran aloittaminen jännitti ja kyllä se vaan ainakin näin aluksi vaikuttaa nukahtamiseen. Mut pitää muistaa ottaa se aina aamulla ekana ku herää niin todennäköisemmin saa unta yöllä.
 
vierailija
Oli pakko tulla kommentoimaan tänne, koska tuo Voxra on pelastanu elämäni. 7 vuotta söin SSRI lääkkeitä eri muodoissa, tk lääkärit määränny. Lopputulos. 30kg painoa lisää, väsymys 24/7, päänsärkyä koko ajan, maha sekaisin vähintään 3viikkoa kuukaudesta, etova olo, seksihalut 0. Voisin jatkaa listaa loputtomiin. Alkujaan siis määrätty SSRI lääke paniikkihäiriöön, tuon 7 vuoden aikana ehti oleen muutama masesnnuskin lääkityksestä huolimatta.
Nyt siis vasta pääsin psykalle sisään, jossa lääkäri sano tosta SSRI lääkkeestä että se pois musta ja äkkiä, ei ymmärtäny miks sitä on mulle tuputettu ilman että on ees mitään virallista diagnoosia. Olin siis noiden vuosien aikana yrittäny lopettaa lääkityksen, kk kun oli ilman, alko taas flippailu, itkeminen, masentuminen, paniikkikohtaukset.
Lääkäri halus että kokeilen Voxraa että saadaan mielihyvähormonitasoo nostettua, että jaksan suoriutua paremmin päivän rutiineista. Aattelin että, kuulostaa hyvältä.
Ekana päivänä lääkkeen ottamisen jälkeen oli kyl virtaa yöhön asti, yön olin kyl niin pintaunilla, mut aamul ei väsyttäny. Seuraavat päivät sama, virtaa riitti mut yöllä ei uni maittanu, päiväl ko yritti nukkua, ei pystyny ees silmii pitään kii. Aattelin että hitto, ei kai tää NÄIN piristävää oo. Nyt oon syöny lääkettä 5 viikkoo, yöt nukun hyvin ja päivällä jaksaa tehdä, on hyvä olla, seksihalut palanneet ja kaikki tuntuu paljon positiivisemmalta. Aamul joo saattaa olla pöhnä, mut pelkästään jo se et tietää et Voxran avulla saa päivän käyntiin ja jaksaa iltaan asti lannistumatta, helpottaa. Ja mikä ihaninta, paino on lähteny hyvin tippuun, ei tee mieli syödä yhtään enempää ku on pakko. Suosittelen lämpimästi. Ei varmasti kaikille sovi, mutta mun kohdalla oon päässy taas 7 vuoden jälkeen elävän kirjoihin. On jopa outoa elää ilman että on Zombie 24/7.
 
Szandor LaVey
Olen syönyt voxraa kahteen otteeseen 6-12kk kerrallaan. Tämä on kyllä kaikkein viheliäisin, v***tumaisin ja hankalin lääke aloitusvaiheessa, mitä tiedän ja olen syönyt monet eri tropit elämäni aikana. Mulle tästä tulee alkuun helvetillistä ahdistusta, vapinaa, paniikkia, epätodellista oloa, päänsärkyä, oksetusta. Onneksi se menee ohi viikon-parin päästä. Mulla on alkuun määrätty pamit muutamaksi päiväksi etten tee typeryyksiä ahdistuneisuutta lievittääkseni. Alkuvaiheen jälkeen olosta tulee energisempi, aloitekykyisempi, kärsivällisempi ja kaikin puolin järkevämpi.
Sen olen huomannut, että kahvi pahentaa oireita huomattavasti ja sitä kannattaa välttää alussa!
Mulla lääke toimii hyvin, turruttaa sopivasti, muttei tee tunnekylmäksi, kuten vaikka efexor tekee. Kaikki aloitusoireet häviää muutaman viikon sisällä. Masennus lievittyy, olo paranee ja pääsee taas ulkoilemaan, harrastamaan, elämään! Mutta, tällä on yksi vaiettu haittavaikutus mistä lääkärit (Suomessa) ei tiedä juuri mitään. Hiustenlähtö nimittäin. Mulla on molemmilla kerroilla parin kk päästä aloituksesta alkanut tippua tukkaa päästä tupoittain, ohimoilta ja päälaelta eniten. Pestessä hiukset vain hankautuvat irti ja se on järkyttävää! Meni jopa viemäri tukkoon, kun hiuksia oli valehtelematta hunajamelonin kokoinen pallo tukkeena! Naisena se on todella karmeaa, kun ennen niin tuuheat ja vahvat hiukset muuttuvat ohkaiseksi hiirenhännäksi, joka on pakko leikata lyhyeksi koska pitkänä se on niin ruma ja harva. Hiukset onneksi kasvavat takaisin, kun lääkkeen lopettaa. Käsittääkseni tämä on annosriippuvainen oire, korjatkaa jos olen väärässä, mutta mitä pienempi annos, sitä hitaammin tukka alkaa lähteä.

Mulla on nyt sellainen tilanne, että reilut vuosi sitten lopetin lääkkeen, koska olin melkein kalju, mutta masennuksesta ei tietoakaan joten oli ok lopettaa. Nyt tämän syksyn ja talven aikana masennusoireet palanneet, on sattunut paljon pahoja asioita, läheisiä kuollut, oma terveys reistannut ym. Ja olis melkeinpä pakko aloitta voxra uudelleen, etten ala itsetuhoiseksi ja koska olo on niin tuskainen koko ajan. Rööki palaa ketjussa, olen lihonut, en kykene siivoamaan, ulkoilemaan, tekemään yhtään mitään! Seksihalut kadonneet täysin, mikä on todella inhottavaa koska olen todella seksuaalinen ihminen!
Tiedän, että voxra auttaisi taas saamaa elämänsyrjästä kiinni, mutta pelkään sitä hiustenlähtöä ihan mielettömästi.. Ainut syy miksi jarruttelen. Ssri/nsri/dsri lääkkeitä EN SYÖ. Ne ei mulla toimi, serotoniini ei toimi minulle vaan sen täytyy olla dopamiinia ja vain sitä. Noradrenaliini menee siinä sivussa rauhoittajana.
Ei taida olla muita lääkkeitä mitkä vaikuttaisivat dopamiiniin ja noradrenliiniin, mutta ei serotoniiniin?
Voxra on siitäkin helppo lääke, että sen voi lopettaa melkein seinään, ei minkäänlaisia viekkareita, ei mitään. Mut se aloitus on niin kirotun vaikeaa ja ahdistavaa!!
 
vierailija
Voxran sisältämä noradrenaliini vaikuttaa kilpirauhasen T3-tuotantoon. Täten osalla meistä voi olla myös kilpirauhasen vajaatoimintaa. Toisaalta, masennus ehkä voi vaikuttaa kehoon kauuttaaltaan hidastaen toimintoja, myös kilpirauhasta?
 
vierailija
Samaa minäkin ajattelin. Surkuhupaisinta on yhdistellä sekä takaisinoton estäjiä että entsyymiblokkereita. Malliin "estetään serotoniinia pilkkovan entsyymin toiminta jotta serotoniinitaso nousee" ja samaan aikaan blokataan serotoniinin takaisinotto! Ei voi kuin ihmetellä tätä osaamattomuuden tasoa.
Et taida todellakaan olla "Neurobiologi", kun noin metsään menevät tietosi :D
 
vierailija
Voxra aiheuttaa mulla ihan kauheaa panetusta. Iltaisin yli kymmenen kertaa saa olla "hiplaamassa itseään", eikä tunnu laantuvan. Tuntuu ihan jo isommaltakin ongelmalta, vaikka alkuun oli usean vuoden Cipralex-haluttomuuden jälkeen kiva, kun halut löytyi. Meneekö tämä ohi? Voxraa noin kk vasta takana.
 
vierailija
Voxra aiheuttaa mulla ihan kauheaa panetusta. Iltaisin yli kymmenen kertaa saa olla "hiplaamassa itseään", eikä tunnu laantuvan. Tuntuu ihan jo isommaltakin ongelmalta, vaikka alkuun oli usean vuoden Cipralex-haluttomuuden jälkeen kiva, kun halut löytyi. Meneekö tämä ohi? Voxraa noin kk vasta takana.
 
vierailija
Hei,

joillekin tuntuu sopiva Efexor ja Voxra yhdessä. Voxran kanssa täytyy olla varovainen, koska 150 mg vie noin kolme kuukautta vaikuttaa ja 300 mg tekee jo monelle niin kovia kierroksia, että olo vain pahenee.

Psykoosilääkkeiden oheiskäytöstä ei tässä ketjussa ole paljoa puhuttu.
 
vierailija
Itse syönyt voxraa nyt kolmisen viikkoa. Ensimmäinen viikko meni ok mutta sitten alkoi ilmaantua voimakasta epätodellisuuden tunnetta. Tätä on nyt kestänyt 2 viikkoa ja alkaa olla aika väsynyt tähän. Muilla samaa oireitta aloituksesta? Jos on niin kauan kesti? Alkaa iskeä jo epätoivo kun joka päivä huomaa olevansa vieläkin samassa pisteessä kun aloittaessa.
 
vierailija
Moikka mulla alotettiin voxra 150mg öö 4Kktta sit. toki mulla oli oheiskäyttöä sillon ihan huolella iv opiaatit. Mut se elämän tilanne mitä tapahtu siinä lopussa oli ihan helvettii.. ja mulla kuitenki iso asema töissä, vaikka mitä väliä sellasilla on.. mut uskottelin sit itelleni et en voi olla poissa töistä.. jne mut olin ihan lamaantunu ja täs vaihees meni vielä opiaatteja ja benzoja niin mietin nyt ei kaikki oo hyvin. Sitten alotin voxran yritin tietty hakee benzoja psykiatrilta niinku se sillon tuntu loogiselta. Mutta ne alotti voxran... 150mg.. nyt opiaateista vierottautuneena. Ehkä ne jeesas siihen mut joo ei nuku nii hyvin. Tosiaan puhuu kaikille ym.. mut onko se sit kuitenkaan minä joka puhuu vai lääke. En mä halua kokea jotain jonkun piri johdannaisen kautta. Mmm panettaa kiva piristys oppari kauden jälkeen, mut tänäänki heräsin 2.00 aikaan ja sit en mä tiedä pakko vaa koittaa olla ottamatta ilopillerii. Ku jos oikein muistan itteni oon kuitenki positiivinen pohjimmiltani. Mutta addiktina varmaa heitän koht huuleen. Kuitenki töitä tänää ja yhtä muijaa pitäs nähä.. hyvät valheet. Mut mä uskon anyway et onni löytyy sisältä. Ja pelko, ego ym täytyy vaa havainnoida eikä jäädä roikkuun niihin.. toivon kaikille hyvää toipumista tunne elämän sairaudestaan.. peace.
 
vierailija
Joo ja jatkoa edelliseen mullakin nyt en tiedä onko se oppareiden lopettamisen jälkeen tuleva masennus tai arki o todella harmaa.. mut toi voxra vaa heiluttaa jalkoja ja en oikeen saa kiinni ajatuksistani. Oon joo pirtee ja sosiaalinen mut haluan saada kosketuksen itteeni et toivun ihmisenä täst siinä se häiritsee ehkä. Yleensä uppoudun töihin tai muuhun nyt vaa helposti jään pyöriin himaan. Enkä saa siis kiinni itsestäni. Pakko mun on lopettaa..
Nim. Kaikki tai ei mitää..
 
vierailija
Olen 16-vuotias tyttö, ja minulla alotettiin Voxra 150mg noin neljä viikkoa sitten. Aluksi tuli hirveät vieroitusoireet (uskoisin että liittyy lääkkeeseen, koska sen jälkeen alkoivat) esim tunne, että kurkku on turvonnut, lisääntynyt tukehtumisen pelko, järetön ahdistus, masennus, turhautumisen tunne ja se että mikään ei tunnu missään. mieliala heitteli joka toinen sekuntti ja olin ihan sekasin. myös fyysisiä oireita oli, silmät pyöri päässä ja tuntui kun menisi jatkuvasti hissillä alaspäin. ja myös pahoinvointia on ollut. muutenkin siis todella pimeitä tuntemuksia oli... sitten se tasaantu. mutta nyt olen nostanut annokseni lääkärini ohjeitten mukaan 300mg ja sivuoireet palasivat taas. kamala ahdistus ja fyysisesti outo olo, jotenkin siis todella outo olo henkisesti ja fyysisesti. ahdistaa tämä olotila todella paljon. toivon, että tasaantuu kun elimistö tottuu. mutta kertokaa ihmeessä jos teillä on samanlaisia kokemuksia, koska toivon sydämeni pohjasta etten ole ainoa ja tämä on lääkkeen syytä!!!
Itse syönyt voxraa 150mg nyt 10 viikkoa. Ensimmäisen kuuden viikon jälkeen tuntui jo hetken siltä että täähän saattais toimiakin. Mutta se ilo kesti sen pari viikkoa jonka jälkeen vaikutus ikään kuin lakkasi. Voxran mukana tullut lisääntyneet paniikkikohtaukset, hirveä tuskaisuus, ahdistus, harhaisuus, tinnitys, pelkotilat, synkät ajatukset ja toivottomuus. Nyt alan ajamaan lääkettä alas, enkä aio koskea enää ikinä. Jossakin väitettiin että voxra ei edes auttaisi ahdistukseen mitä itsekin olen epäillyt jo jonkin aikaa.
 
vierailija
Mulla määrättiin atyyppiseen masennukseen sekä mahdolliseen unihäiriöön (tutkitaan parhaillaan) voxraa. Olen syönyt 8v sepramilia ja vuosi sitten vaihdettiin seroniliksi löydettyäni minulle sopivan psykiatrin! [Kaannattaa vaihtaa jos tuntuu ettei natsaa] Toivon että piristää, nukun todella paljon enkä ssaa mtn aikaseks, eikä olisi paljon sivuvaikutuksia. Töissä olen ollut koko ajan ja kokeilin anksylonia, ei piristänyt vaan tuli sekavia oloja. Nyt ehkä pelottaa voxarissa sen sivuoireina oleva sekavuus, uskallanko ajaa töihin ja takaisin, tai edes oöla töisssä kun sekavuutta on nyt jo..

Kertokaa kokemuksia, jos täältä löytyis vielä muitakin :)

Terv, hämeläinen
 
vierailija
Toinen päivä 150mg voxra . Takana valveuninen yö. Itkettää ajoittain monesti päivässä. Aamulla epätoivoa. Toivon todella apua tästä. Minulla on perhe 3 lasta jotka tarvitsee minua ,ei itkevänä vaan vahvana , huolehtivan vanhempana. Aina ennen nukkunut kun mahdollista nyt asia jolla pääsi irti hetkeksi arjen stressistä ni on pois. Haluan uskoa että tällä noustaan ettei mene turhaan nämä oireet. Ihanaa lukea muiden kokemuksia asiasta. Tsemppiä elämään mulle ja muillekin !
 
vierailija
Minulle määrättiin Voxra 150mg reilu viikko sitten. Heti ensimmäisenä yönä en nukkunut juuri ollenkaan, jos torkahdin näin painajaisia. Toisena yönä onneksi unet paranivat mutta en juurikaan muuten nukkunut. Päivisn tulee monta krtaa tunne että pyörryttää ja olo todella outo. Tätä samanlaista oloa jatkunut nyt viikon.Vaikka ei saakaan nukuttua niin olo on kyllä yllättävän pirteä, päivällä ei pysty ottamaaan nokosia kun ei nukuta. MUTTA yksi hyväkin puoli lääkkeestä on: seksihalut ovat kuin kaksikymppisellä (olen 50v. mies). Yhtenä päivänä kokeilin ja pystyin harrastamaan päivän aikana seksiä 4 kertaa ja laukesin joka kerralla. Ja heti seuraavana aamuna taas.
 
vierailija
Paras lääke, jota olen ikinä syönyt. Cipralexit, Sertralinit, Cymbaltat syöty, ovat kyllä toimineet masennukseen, mutta blokanneet ihan kaikki loputkin tunteet. Seksihalut ja orgasmit katosi aikoja sitten, samoin tunne jaksamisesta.

Voxra on ihan kaiken vastakohta. Fiilikset on palannut takaisin (myös niitä huonompia tulee, mutta ne on jotenkin helpompi järkeistää ja kestää), seksiä tekee mieli ja usein (ja ne multiorgasmit...!), asioita jaksaa tehdä eikä niitä välttele enää. Lääkäri varoitteli uniongelmista, mutta itse olen ainakin saanut nukuttua kun syön tuon heti aamulla herättyäni. Omalla kohdallani vaikuttanut myös painoon, tippunut n. 5 kiloa Voxran aloittamisen jälkeen. Näläntunne katoaa, vaikka ruokahalu onkin pysynyt ennallaan sitten kun muistaa jotain syödä :)

Ei tietenkään kaikilla toimi, mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla, jos SSRI-lääkkeiden kanssa pelaaminen ärsyttää. Mielestäni tämä on alun sivuoireiltaankin helpompi sietää.
 
vierailija
Mulla Voxra 150mg nosti painoa 8kg ekan kk aikana. 2kk söin mut kärsin vaan levottomuudesta ja unettomuudesta enkä hyötyny yhtään, joten lopetin. Nyt tuo 8kg on lähtenyt ku en oo syöny mitään lääkettä. Hyvin epätavallista et paino nousee mut mulla teki niin.
 
vierailija
Mulla Voxra 150mg nosti painoa 8kg ekan kk aikana. 2kk söin mut kärsin vaan levottomuudesta ja unettomuudesta enkä hyötyny yhtään, joten lopetin. Nyt tuo 8kg on lähtenyt ku en oo syöny mitään lääkettä. Hyvin epätavallista et paino nousee mut mulla teki niin.
Eikunn on ihan tavallista se. Lue kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha. Joillakin noussut enemmänkin lyhyessä ajassa...
 

Yhteistyössä