yli 10-vuotias poika naisten pukuhuoneessa.

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
Ja toisaalta tuli mieleen että meillä 8v erityistyttökin käy isänsä kanssa uimassa. Mahdollisuuksien mukaan käyttävät tuota miesten puolen invapukuhuonetta + ryhmäsuihkuhuonetta mutta joissain paikoissa kun tätä mahdollisuutta ei ole käyvät (esim laivalla ja avantouinnissa) ihan tavallisessa miesten pukuhuoneessa. Eikä siitäkään ole koskaan tullut mitään sanomista.
 
rotia
Asiahan on niin että pukuhuoneidenkin pitäisi olla sukupuolineutraaleita jos kerran avioliitonkin.
Oksettaa ajatus että siellä se homo/lesbo saa estoitta tuijottaa ja tirkistellä seksuaalisen kiinnostuksensa kohteita ilman esim oikeudellisia seuraamuksia. Pukuhuoneet seksuaalisen suuntaumuksen mukaan!!

Ja ajatelkaapa kaksi miestä voi vaikka tehdä haureutta pukuhuoneessa, sitten on pahimmillaan seurauksena ripulia pitkin kaakeleita. Eivät heteroparitkaan saa samaan pukuhuoneeseen mennä!!!
 
juu ei
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30086937:
Ei, vaan oikeampi tiivistys: 10-vuotiaat pojat eivät kuulu naisten puolelle. Jos he tulevat sinne, he ovat väärässä paikassa.

Minä en ole perustellut kertaakaan tätä häveliäisyyssyillä, vaan sillä, että pojille ei kuulu mitään erivapauksia uimahalleissa tai muuallakaan.
Kyllä MEIDÄN poika voi kun 10 vee on vielä niin pieni ja pojat ovat poikia ja pojat kehittyvät myöhemmin (kun annetaan) ja säännöistä voi aina joustaa ja että jotta koska kun, ei minä, meidän poika, sillä on oikeus, muut voivat mennä mutta meidän poika on aina äitinsä silmäterä.
 
juu ei
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30086754:
Enpä tiedä. Mutta jos uimahallissa on sellainen sääntö, voidaan ajatella jonkun uimahallin toiminnasta ja järjestyssäännöistä vastaavan tahon päättäneen tai hyväksyneen sen säännön. On siellä sellainenkin sääntö, että lippu maksaa tietyn summan, ja ihan samalla lailla sekin "on päätetty" kuin vaikka se, kuka menee mihinkin pukuhuoneeseen.

Edelleen - miksi uimahallien sukupuolen mukainen pukuhuonejako ei koskisi niitä kouluikäisiä poikia?
Mutta säännöt ovat sitä varten että muut noudattavat, ajattele jos kaikki pojat tulisivat tyttöjen pukuhuoneeseen, niin se ei olisi mukavaa, mutta kun minä ja minun silmäterä niin mitä se haittaa. Meidän poika.
 
m1es
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30086783:
Niin ja siis se pukuhuonejakohan ei tosiaan mene sen mukaan, kuka on kenestäkin kiinnostunut. Voisin lyödä vetoa, että en olisi pätkän vertaa kiinnostunut uimahallin miestenpuolen äijistä, mutta silti en voisi uimahallin sääntöjen mukaan mennä sinne miesten puolelle. Jos menisin, tulisi takuulla joku ohjaamaan minut ulos.
Jatkuvastihan siellä miesten puolella käy naisia siivoamassa. Eikä siinä kysytä sen juuri ensimmäisiä alapään karvoja kehittelevän pojan mielipidettä.

Koska saadaan tasa-arvo työelämään ja naisten puolelle miessiivoojia - maahanmuuttajista voisi löytyä vapaaaehtoisia?
 
En ollu edes kouluiässä kun vaan totesin Äitikullalle, et lähden tästä Sampan kans uimaan ja moi. Ja miesten puolelle mentiin ihan automaagisesti.

Kymppivanhana sit mikään mahti maailmassa ei olis saanu mua Äidin seurassa naisten puolelle. Ei mikään. Herranjestas.

Se ei tietty poista sitä tosiseikkaa, et olen riiviö, eikä estäny mua silloinkaan poraamasta reikiä naisten pukkarin puolelle. Ja juoksemasta kipinkapin karkuun jos jäi kiinni. Mut se on ihan eri asia.
 
Asian vierestä, mutta...
Tosiasia on, että joka ainoassa yleisessä saunassa, pesutilassa ja pukuhuoneessa aikuiset akatkin mittelevät katseillaan toistensa kroppia. Mitä siitä voisi päätellä? Akat kauhistelee muiden läskejä, liian pieniä, isoja, roikkuvia tai muuten vaan 'väärän' mallisia rintoja. Ja entäs se alapäiden kyttäys! Onko karvaa vai nahkaa?
 
Blue
Eli olisiko teistä ok, jos 10 vuotias tyttö menisi miesten puolelle? :O Sama asia?
Ei olisi ok. Mutta pointti tässä mun vuodatuksessa ei ole se että asia olisi ok vaan siinä miten asiaan suhtaudutaan jos näin (eli iso lapsi tulee toisen sukupuolen pukuhuoneeseen) käy.

Lasta ei saa nolata, ei saa tuijottaa ilkeästi tai kuiskutella. Harvoin se lapsi on syy siihen miksi hän on siellä väärässä pukkarissa. Se lapsi ei ole pervo, tirkistelijä tai ärsyttävä ja piittaamaton pentu.

Ihan yhtä todennäköisesti alastomuus on sille lapselle yhtä nolo juttu kuin muille siellä pukkarissa oleville ikätovereilleen. Aikuisten tehtävä ei ole tehdä asiaa vieläkin epämukavammaksi, jo niiden toistenkin lasten takia.

Ja vielä, otattehan huomioon että kaikki kouluikäisiltä näyttävät lapset eivät vielä ole kouluikäisiä, joten heillä sattaa olla täysi oikeus olla siellä. Joten aukaiskaa suunne ja kysykää vaikka ennenkuin aikuiset ihmiset aiheuttavat itse käytöksellään ja paheksunnallaan lapsille traumoja. :)
 
"Assi"
En kyllä ymmärrä, mitä "sairasta" mörköäidin kirjoituksissa on?

Ihan omaa alakouluikäistä itseäni muistellessa voin kuvitella, että jos 10v poika olisi ollut viereisessä suihkussa, olisin juossut lujaa pois uimahallista.
 
"..."
Tässä olekkaan kyse aikuisista. Vaan siitä että samanikäiset ja vähän vanhemmat tytöt eivät tykkää jos naisten puolella on tuon ikäisiä poikia.heitä nolottaa.
Usein uimahallissa noilla pojilla on itsellään uikkarit jalassa suihkussa.
 
outouden huumaa
[QUOTE="Assi";30087492]Mörköäidin tavoin "sairas"-Assi jatkaa: tytöillä "hävettävää" on enemmän kuin pojilla. Pojat voi vähän peittää käsillä jalkoväliään, mutta entäs tytöt.[/QUOTE]

Ööh? eikö tytöillä oo käsiä vai mitä yrität sanoa? Miksi kenenkään pitäisi hävetä yhtään mitään?
 
"Assi"
No voi outoutta. Sellaista se lapsuus ja nuoruus on. Muuttuva keho hämmentää ja ujostuttaa.

Minua aikuista siis ei enää hävetä. Puhuin tässä itsestäni alakouluikäisenä.
 
Pohdiskelija
[QUOTE="Assi";30087492]Mörköäidin tavoin "sairas"-Assi jatkaa: tytöillä "hävettävää" on enemmän kuin pojilla. Pojat voi vähän peittää käsillä jalkoväliään, mutta entäs tytöt.[/QUOTE]

Pojillahan ne tavarat juuri ovat esillä. Koko ikäluokka käy moneen kertaan naispuolisten terveydenhoitajien kopeloitavana herkässä ikävaiheessaan.
 
outouden huumaa
Hämmennys ja ujostutus on aika eri kategoriassa kuin hävetys. Jos tilanne käännettäisiin toisn päin, 10-vuotias tyttö miesten puolella sivuutettaisiin olan kohautuksella. Se ois varmaan sille likalle kamalampaa kuin miehille ja pojille.
 
hm....
[QUOTE="Assi";30087492]Mörköäidin tavoin "sairas"-Assi jatkaa: tytöillä "hävettävää" on enemmän kuin pojilla. Pojat voi vähän peittää käsillä jalkoväliään, mutta entäs tytöt.[/QUOTE]

Eikö tytöillä ole käsiä?
 

Yhteistyössä