yli 10-vuotias poika naisten pukuhuoneessa.

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
Joo, tytöt ei voi jakoansa peittää koska ovat kädettömiä!

Tämä on hyvää jatkoa sille kuinka tyttöjen pitää opetella "suojelemaan itseään" koska maailmassa on joku joskus pannut naista, jopa väkisin. ---> poikia leimataan sioiksi jo pienestä pitäen.
 
"Assi"
Kuka täällä on poikia perversseiksi puhunut? Luettiinko eri ketjua?

Ja noi vierasmiehen "jako"puheet kuvottavia.

Tytöillä on kädet, olen huomannut. Mutta tarkoitin vaan, että se häveliäisyys voi olla suurempaa, kun pitäisi peitellä rinnan alkujakin.
 
Joo, tytöt ei voi jakoansa peittää koska ovat kädettömiä!

Tämä on hyvää jatkoa sille kuinka tyttöjen pitää opetella "suojelemaan itseään" koska maailmassa on joku joskus pannut naista, jopa väkisin. ---> poikia leimataan sioiksi jo pienestä pitäen.
Ei ole kyse siitä, ovatko ne pojat sikoja vai ei, vaan siitä, ovatko he oikeassa vai väärässä paikassa, jos ovat 10-vuotiaana naisten puolella. Mitä mieltä itse olet?
 
Asiahan on niin että pukuhuoneidenkin pitäisi olla sukupuolineutraaleita jos kerran avioliitonkin.
Oksettaa ajatus että siellä se homo/lesbo saa estoitta tuijottaa ja tirkistellä seksuaalisen kiinnostuksensa kohteita ilman esim oikeudellisia seuraamuksia. Pukuhuoneet seksuaalisen suuntaumuksen mukaan!!

Ja ajatelkaapa kaksi miestä voi vaikka tehdä haureutta pukuhuoneessa, sitten on pahimmillaan seurauksena ripulia pitkin kaakeleita. Eivät heteroparitkaan saa samaan pukuhuoneeseen mennä!!!
Mulle sopisi, koska saisin sitten biseksuaalina yksityisen pukkarin :D
 
"hmm"
Mua häiritsi suunnattomasti se että kun olin alasti suihkussa, siihen tuli kaksi pikkutyttöä, arviolta 7-8-vuotiaita, ja molemmat tuijottivat ihan sumeilematta. Niin ja olen siis nainen ja myös Puuhamaassa tapahtui tämä.
 
Naiset vois kommentoida, miessiivoojia uimahalliin. Miten päin rottanne vatkaisitte puhtaaksi?
Kyllähän esim. Yrjönkadun uimahallissa on joskus uimavalvojana mies, myös naisten vuorolla. (Siltä varalta, jos asut muualla kuin Helsingissä, kerrottakoon että Yrjönkadun uimahallissa on erikseen naisten ja miesten vuorot ja siellä voi uida myös ilman uima-asua.) Ja joskus siellä ollessa kävi niin, että joku vanhempi rouvashenkilö sai lievän sairaskohtauksen ja paikalle hälytettiin ensiapu- tai sairaanhoitohenkilöitä, ja olivat molemmat miehiä. Ei siihen kukaan juuri mitenkään reagoinut.

Siinä on kuitenkin se ero tähän ketjun aiheeseen, että ensiavun miehet olivat juuri siellä, missä heidän pitikin olla - toisin kuin se naisten puolelle tuleva 10-vuotias poika, jota varten olisi uimahallin sääntöjen mukainen miesten saunaosastokin olemassa.

Huomautan, että minä en perustele tätä häveliäisyyssyillä. En myöskään sika-, pervo-, tuijottelu- tai seksuaalinen kiinnostus -syillä. Perustelen sitä ainoastaan siten, että jos jossain on jotain yhteisiä sääntöjä, niin ne koskevat yhtä lailla kaikkia ihmisiä - myös poikia. Ja pojille on opetettava, että hekin noudattavat sääntöjä, myös sellaisia, joissa heiltä sukupuolensa vuoksi rajataan jotain. Ja tytöille samalla opetetaan, että säännöt tosiaan koskevat myös poikia, joille ei jaella mitään erivapauksia - ja ehkä tytöt tottuvat sitten siihen niin, etteivät hyväksy pojille mitään erivapauksia sitten isompana missään muissakaan asioissa (esim. koulussa, työelämässä, harrastuksissa, perheessä, parisuhteessa... jne)
 
pankaa linkki
No onko siellä Puuhamaassa sitten joku ikäraja niille pukukopeille? Lukeeko jossain että vain tietyn ikäiset saa mennä eri sukupuolta olevien puolelle? Mulla on 8-vuotias joka tuli mun kanssa naisten puolelle kun oltiin uimastadionilla, ai kamala.
 
miettikää vähä
Kaikki puhuu nyt vain tyttöjen puolesta. Kukaan ei ole tullut ajatelleeksi että sitä poikaakin saattoi nolostuttaa asia, kun oli siellä toisella puolella. Valtaosa tämän ketjun aikuisista seksualisoi tilanteen automaattisesti uhaksi pojan puolesta- entä jos poikakin koki noloutta ja hämmennystä kun -joutui- tyttöjen puolelle?
 
"Assi"
Varmasti poikakin koki hämmennystä. Tästä päästäänkin siihen asiaan, että kaikkien parhaaksi olisi ollut pojan meno omalle puolelleen.

10 v. on lapsi, muttei enää mikään pikkuinen. Ja ajattelin tilannetta tosiaan vaan nuoren itseni kautta, kuinka ahdistava tilanne se olisi ollut 10v tyttönä kohdata esim. luokkakaveri suihkussa.

Syyttävä sormeni kääntyy kohti pojan äitiä, joka pojan "pakotti?" tyttöjen puolelle.
 
miettikää vähä
[QUOTE="Assi";30087777]Varmasti poikakin koki hämmennystä. Tästä päästäänkin siihen asiaan, että kaikkien parhaaksi olisi ollut pojan meno omalle puolelleen.

[/QUOTE]

Niin sitten kukaan ei olisi kokenut poikaa uhaksi pienille tyttölöisilleen, raasukoilleen, joden pimpan, pepun tai pikkutisujen alut poika olisi nähnyt!
 
miettikää vähä
Juurikin tässä ketjussa on nimenomaan käsitelty asiaa tyttöjen näkökulmasta eikä kukaan ole pahoitellut sanallakaan sitä että pojallakin saattoi olla tukalaa. Eli nimenomaan on ajateltu että kamalaa kun se poika on nähnyt tyttöjen "omat alueet", olis menny vaan sinne omalle puolelleen!

Entäpä näin: poikaraukka oli ilmeisesti joutunut tulemaan tyttöjen puolelle ja näytti siltä että oli kovasti hämmennyksissä kun tytöt tuijottivat. Olisi ollut ehkä parempi että poika olisi mennyt miesten puolelle, niin olisi saanut ihan rauhassa olla, nyt tuntui siltä että kaikki tytöt ja heidän äitinsäkin mulkoilivat vihaisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää vähä;30087800:
Juurikin tässä ketjussa on nimenomaan käsitelty asiaa tyttöjen näkökulmasta eikä kukaan ole pahoitellut sanallakaan sitä että pojallakin saattoi olla tukalaa. Eli nimenomaan on ajateltu että kamalaa kun se poika on nähnyt tyttöjen "omat alueet", olis menny vaan sinne omalle puolelleen!

Entäpä näin: poikaraukka oli ilmeisesti joutunut tulemaan tyttöjen puolelle ja näytti siltä että oli kovasti hämmennyksissä kun tytöt tuijottivat. Olisi ollut ehkä parempi että poika olisi mennyt miesten puolelle, niin olisi saanut ihan rauhassa olla, nyt tuntui siltä että kaikki tytöt ja heidän äitinsäkin mulkoilivat vihaisesti.
Minä käytin sanaparia "oma alue", mutta tarkoitin sillä kyllä naisille tarkoitettua pukuhuonetta, en intiimialueita...

Voisiko joku vihdoin vastata, mikä ongelma se sitten olisi poikien kohdalla noudattaa niitä ikärajoja ja uimahallin käytäntöjä?
 
samat sanat
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30087808:
Minä käytin sanaparia "oma alue", mutta tarkoitin sillä kyllä naisille tarkoitettua pukuhuonetta, en intiimialueita...

Voisiko joku vihdoin vastata, mikä ongelma se sitten olisi poikien kohdalla noudattaa niitä ikärajoja ja uimahallin käytäntöjä?
No laita nyt se linkki missä on Puuhamaan ikärajat????
 
miettikää vähä
[QUOTE="Assi";30087810]No nyt me puhutaan samasta näkökulmasta. Viittaan viimeisimpään kappaleeseesi "miettikäähä vähä".[/QUOTE]

Ihan samalla asialla olen ollut koko ajan.
 
"hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30087808:
Minä käytin sanaparia "oma alue", mutta tarkoitin sillä kyllä naisille tarkoitettua pukuhuonetta, en intiimialueita...

Voisiko joku vihdoin vastata, mikä ongelma se sitten olisi poikien kohdalla noudattaa niitä ikärajoja ja uimahallin käytäntöjä?
Eli alle 10-vuotiaatkaan eivät sitten pääse kun omaa sukupuoltaan olevien puolille?
 
[QUOTE="hmm";30087817]Eli alle 10-vuotiaatkaan eivät sitten pääse kun omaa sukupuoltaan olevien puolille?[/QUOTE]

Uimahalleissa yleensä on niin, että alle kouluikäinen voi mennä mille puolelle vaan, sen jälkeen pitäisi mennä sukupuolen mukaan. Eli siinä tapauksessa 7-10-vuotiaat oman sukupuolen puolelle.
 
"Minä vain"
Voihan olla niin, että kyseisellä pojalla on jonkinlainen (kehitys)vamma, joka ei vain näy ihan helposti päälle ja jonka takia poika ei pärjää yksin miesten puolella.
 
"laiska"
En jaksanut lukea ketjua mutta me tehtiin just Puuhamaassa niin että 7-vuotias poika kävi vaihtamassa uikkarin miesten pukuhuoneessa, pisti vaatteet muovikassiin ja toi mulle ulkopuolelle niin että talletin kaikkien vaatteet naisten puolen lokeroon. Nimittäin ne lokerot voi olla vaikeita, minäkin jouduin vääntelemään ja kääntelemään avainta tallelokeron ovessa että sain sen auki. Suihkuthan on pukuhuoneen ulkopuolella ja kaikille yhteiset niin luulisi että pelkkä pukeutuminen omalla puolella onnistuisi. Jos olisin erityislapsen kanssa liikenteessä niin kävisin vaihtamassa vaatteet yhdessä vaikka invavessassa joka on sen kieputuslaitteen toisella puolella, eli ei mitenkään kaukana allasalueista.
 
miettikää vähä
[QUOTE="Assi";30087823]Ja minä sanoin, että siispä kaikkien kannalta olisi pojan ollut parempi olla omalla puolellaan. Eli myös pojan parhaaksi. Ja sitten aloit puhua tyttölöisten pimpuloista.[/QUOTE]

No niistähän ne mammat on olleet täällä huolissaan! Pimpuloista ja tisukoista! Mistä muuten moinen hälinä?
 

Yhteistyössä