Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat

Heippa! :wave:

Pitkästi aikaa taas minullakin on aikaa käydä täällä. Töissä olen juuri ja juuri jaksanut (tämä viikko siis eka sen sairasloman ja omien lomapäivien jälkeen). Aikaa täällä käymiseen ei ole kuitenkaan (muka) ollut ja iltaisin en ole viitsinyt enää koneen ääreen istua.

Kävin viemässä uusintanäytteen pissasta ja nyt kaikki oli ok. Hyvä niin. Silti vieläkin mietin sitä mahdollista emätintulehdusta tms., sillä haju on välillä aika kauhea suoraan sanottuna.. :ashamed: Pitää varmaan seuraavalla kerralla (2vk päästä) ottaa asia esille.

Selkäkivut vaivaavat tosi pahasti, ei enää tämä päivittäinen 8h istuminen koneella tunnu hyvältä. Töissä kävi fysioterapeutti ja saan onneksi sellaisen tuoliin kiinnitettävän selkätuen, jos siitä jotain apua tuohon lannerangan notkoon olisi. Olenkin nyt tosi notkoselkäinen - ja isomahainen. :kieh:

Minäkin olen miettinyt noita harjoitussupistuksia. Luulin samoin kuin joku muukin, että se "iso kova patti" siellä masussa on vauva, mutta ehkäpä se onkin sitten supistus? Liikkeitä luulen tunteneeni jonkin verran, mutta en läheskään joka päivä. Se pistää välillä huolettamaan, kun saisi kai niitä jo enemmänkin tuntea...

Sellaista täällä. Ihanaa, enää kuukausi ja kesäloma alkaa! Ja sitten pian alkaakin jo äitiysloma. Edelleen mietin sitä, aloittaisinko äitiysloman sittenkin hieman varhennettuna vai en. Moni on suositellut, ettei kannata, kun kuitenkin loppuvaiheessa saa helposti sairaslomaa. Mutta katsotaan, viikko aikaa miettiä, jos 50pv ennen haluan jäädä.

Terkuin Piipa rv 21+6.
 
Moi!
Olen se sama Miranda32....Olen tosiaan nyt viikolla 24+2 =) huh, miten aika juoksee.Liikkeitä tuntuu päivittäin.Aamuisin ja varsinkin iltaisin, kun olen käymässä nukkumaan.Liikkeet tuntuvat myös kädellä ja liikkeet voi nähdä..Maha tärähtelee.Mieskin on ihan onnessaan =)
Harjoitussuppareita mulla on ollut muutama, mutta harvakseltaan.
Painoa on yhtäkkiä tullut paljon, vaikka olen yrittänyt syödä terveellisesti.Parissa viikossa pari kiloa.... :( Yhteensä n.7kg.
Ensi viikolla alkaa jo perhevalmennus.Kyllä alkaa synnytyskin vähän jänskättämään.Mites muilla?Yritän olla lukematta netistä kauhutarinoita ja yritän suhtautua lunkisti ja liikoja suunnittelematta tulevaan koitokseen.
 
Onnea Mamma76! Jos synnytys oli rankka niin nyt varmaan kaikki jo toivottavasti hyvin ja siitä saatu palkinto korvaa kärsimykset. :)

Tuosta synnyttämisestä sen verran, että oletteko miten sitä te muut vielä odottavat jo miettineet ja pelottaako se? Mulla ei vielä minkäänlaista pelkoa tuota tapahtumaa kohtaa, mutta voihan se tietysti vielä iskeä. En ole kyllä vielä niin paljoa kamalia synnytystarinoita edes kuullut, joten ehkä senkään takia en osaa asiaa jännittää. Toisaalta mulla oli joitakin vuosia sitten yksi vaiva, josta useampi useamman lapsen synnyttänyt ja saman vaivan kokenut on sanonut, että ne kivut ovat pahempia kuin synnytyskivut, joten ehkä sekin vaikuttaa, kun ajattelee, että saattaa vähän jo tietää, että miten kovia ne kivut silloin voivat olla. Tietysti synnyttäminen on ihan eri asia, mutta viikon verran kun elänyt niin, että parin tunnin välein sai kipupiikin, jonka avulla pystyi pariksi kymmeneksi minuutiksi vähän rentoutumaan, kunnes kipu jälleen palasi ja sitä taas alkoi laskemaan minuutteja seuraavaan piikkiin eikä pystynyt minnekään liikkumaan tai mitään syömään, niin taitaa tuo synnytys olla ainakin lyhytaikaisempi kokemus. :) No mulla tässä vielä hyvin aikaa kehittää itselleni synnytyspelko, joten eipä nuolaista ennen kuin tipahtaa. ;)

Taannoin peräänkuuluttelin edes pientä vauvamahaa ja sellainen on nyt tainnut ihan muutamassa päivässä pullahtaa esiin. Äkkiä se tulikin ja siitä sitten tietysti heti seurasi jo ihan päinvastainen huoli, että ei kai se nyt mitään hirveää vauhtia ala kasvamaan. No tuskin. Nyt vain kova odotus, että tuntis ekat potkut. Ja rakenneultraa tietty odottaa myöskin. Tällä hetkellä tuntuu, että kun potkut ovat alkaneet tuntumaan ja rakenneultra ollut, niin mitä sitä sen jälkeen sitten odottaa. Varmaan synnytystä, mutta siihen on kuitenkin sitten vielä tosi pitkä aika. Jotenkin aika mennyt nt nopeammin kun on ollut suht tiiviisti erinäköisiä odotettavia asioita. No vauvan kasvaminen sen kokoiseksi, että olisi jo elinkykyinen ja äitiysloman alku varmaan taitavat olla tuossa välissä sellaisia kiinnekohtia.
 
Huih! Uudistuneet sivut :eek:
Eiköhän tähänkin ajan myötä totu...
Ainakin näkee kirjoittaessa viimeisimmän sivun viestit, mikä on ihan jees.

Onnea, onnea Mamma76 :flower: Synnytystä nautinnollisempaa vauva-aikaa toivottelen..
ja tervetuloa Miranda :wave:

Lauralein, mullakin on tuo vauvamasu pullahtanut nyt selvästi esille. Sen verran siis, että asiakkaat ovat nyt alkaneet töissä huomaamaan ja onnitteluja on tullut.
Tuota synnytystä en ole vielä hirveästi tietoisesti miettinyt, kun yritän olla kehittämättä siitä hirveää paniikkia. Aika hyvin on toistaiseksi mennyt. Saa nähdä sitten lähempänä kuinka käy.

Oon kanssa miettinyt noita harjoitussuppareita. Ehkä mulla ei ole niitä kuitenkaan vielä ollut, vaikka masu onkin välillä piukeena.
Enkä niitä liikkeitäkään tunnista edelleenkään, vaikka kuinka yritän :)

Minäkin tänään laskeskelin, että en ehdi heinäkuun alussa alkavan kesäloman jälkeen kuin n. kuukaudeksi töihin, kun aion ottaa lomarahan vapaana ja ylityö- yms. vapaitakin näyttää jäävän varastoon vielä kesäloman jälkeenkin. Eipä tuo harmita mutta melkein hölmöä mennä sinne työpaikalle muutamaksi viikoksi hengailemaan, kun työmotivaatiokin on varmaan jo ala-arvoisissa lukemissa :ashamed:
:saint:

Ihanaa, kun tänne Tampereellekin tuli vihdoin kesä :D
Hyvää vointia kaikille!
 
Mulla alkaisi kesäloma viiden viikon päästä.Loma kestää viisi viikkoa, jonka jälkeen pitäisi vielä duunissa sinnitellä kaksi viikkoa :| Saapa nähdä, miten käy.Rehellisesti sanottuna työmotivaatio on pahasti laskemaan päin.
Tuosta synnytyksestä:Eniten pelottaa, että pyörryn.Olen nuorena kärsinyt niin kovista kuukautiskivuista, että olen menettänyt pari kertaa tajuntani...Sitten, kun sanotaan, että synnytyskivut ovat menkkakivut potenssiin sata, niin alkaa iskeä paniikki :xMitä, jos oikeasti pyörryn synnyttäessäni.. Mulla on myös ollut iso munasarjakysta, joka on puhjennut.Lääkäri vertasi tätä kipua synnytyssupistuksiin...no tiedä häntä.Ainakin kovaa kipu oli...Oli pakko huutaa.
 
Heippa, :wave:

Mä en oo edes uskaltanu ajatella vielä synnytystä, tosin la onkin vasta 24.11. =) Eiköhän sitä ehdi vielä ajattelemaan syksymmällä.

Vielä ens viikko töitä ja sitten 2vk lomaa. Jippii! Olo ei oo kovin kaksinen, tänään 15+0 ja oksentelu senkun jatkuu. Se ei sinällään haittaa, mutta on tosi ikävää. Onneks muuten on virta lisääntynyt eikä oo koko aikaa tosi väsyny.

Vilma76: Mä en hanskaa tota yksityisviestijuttua, mutta jos "bongaat" tämän, nii laita mulle emailia: roskat74 @ luukku . com, nii laitan sulle ihka "oikean" osoitteen. Ja toki tosta osoitteesta noi välilyönnit vex ;)


Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista kesää!

-PiituLiina74
 
Moi! Pitääpä ihan kokeilla onnistuiko rekisteröityminen... Jollakin taitaa olla jo Emma-nimi käytössä joten minä olen tästä lähtien nyt sitten Emma75. Mitään muita uusia kuulumisia ei taida ollakaan. 23. viikko on alkanut ja huomenna on taas neuvola, kivaa! Vauvan liikkeet tuntuu jo tosi selvästi, kyllä ne Dana76 sullakin varmaan pian alkaa tuntua :)

Suuret onnittelut Mamma76:lle! :heart:

Ihanaa, olemme lähdössä nyt illaksi rantasaunalle hellepäivän päätteeksi saunomaan. Saa nähdä uskaltaisiko sitä pulahtaa uimaan!

t. Emma
 
Heippa kaikille!

OHO, uudet sivut B)

Paljon onnea Mamma 76!!!

Minua on nyt alkanut pelottamaan synnytys... Tarvii varmaan ottaa puheeksi seuraavalla neuvola käynnillä... Painajaisuniakin olen jo aiheesta katsellut..ääh! Ahdistaa..

Joku kyseli painosta... olin neuvolalääkärillä viime to ja silloin oli viikot 32+1 ja painoa oli tullut 7 kg.


Massuasukki on nyt luultavasti kääntynyt "oikein" päin.. Liikkeet tuntuu tuolla todella alhaalla ja nivusussa ja aina kun liikettä massussa on niin "mukavasti" vihloo tuonne alas. Ja todella voimakkaat potkut tuntuu tuossa vatsalaukun kohdalla.. missä se vatsalaukku sitten on niin.....enpä tiedä.
Meillä ultrataan vielä viikolla 36 ja varmistetaan tarjonta näin ensisynnyttäjillä. Sitten sen tietää, että miten päin villi liikkuja massussa on.

Mitäs teille kuuluu??

Ihanaa aurinkoista ja helteistä maanantaita kaikille.

Tuuli ja voimakas massuasukki 32+5

 
Ilmoittaudunpa minäkin iloiseen joukkoonne! Olen 32-vuotias (syksyllä 33) ja Kemistä. Positiivisia uutisia saatiin mieheni kanssa vapulle ja LA olisi 13.12. Toukokuun lopulla käytiin NP-ultrassa ja siellä rauhoittelivat kaiken olevan hyvin. Saimme ensimmäisen kunnon kuvankin masuasukista.

Masuasukki on erittäin toivottu ja hartaasti odotettu. Siksipä täällä tuore äidinalku onkin ihan hermona, mitä masussa tapahtuu. Neuvolaan menen seuraavan kerran vasta juhannusviikolla ja pari viikkoa tässä pitäisi "kärvistellä" ja vain arvailla asukin kuntoa.

Pahoinvointia ei ole ollut, vain rinnat ovat olleet aristavat. Rintojen arkuuskin hellitti kun viikko 12 tuli täyteen. Miten teillä muilla? Olen oikeastaan siksi näin hermona masuasukin kunnosta, kun ainoa "oireeni" katosi (eli tuo rintojen arkuus). Onko teillä muillakin näin oireetonta raskauden kanssa? Anoppini tietysti kehottaa nauttimaan tilanteesta, kun mikään ei vaivaa. Itse toivoisin jotain oireita, merkkejä masusta, jotta tietäisin, että masussa todella kasvaa joku.

 
Tervetuloa Hepulilaalaa!

Mulla oli sama 'ongelma' eli välissä oli monen monta viikkoa, kun ei ollut mitään selvää viitettä siitä, että raskaana oltaisiin, joten olotilan puolesta asian olisi helposti pystynyt unohtamaan. Vasta viime viikon lopulla maha muutamassa päivässä pullahti esiin, joten vihdoin tuli joku konkreettinen osoitus siitä, että kyllä sitä tosiaan raskaana ollaan. Potkuja kovin nyt odottelen ja ekat mahdolliset potkutuntemukset oli edellisiltana. Saas nähdä oliko sitä miksi kuvittelin.

Sitä oli vielä kriittisten viikkojen jälkeenkin välillä hyvin epävarma olo, kun ei ollut mitään viitteitä raskaudesta ja piti vain uskoa (tai käydä neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet :) ) että kaikki on hyvin. Toi mahan esiintulo toivottavasti oli nyt tosiaan merkki siitä, että viime neuvolakäynnin jälkeenkin kaikki on mennyt hyvin ja sit kun niitä potkuja alkaa tuntemaan niin tietääpähän että kaveri on ainakin elossa. Tosin sit sitä taitaa taas alkaa stressaamaan turhaankin, mikäli niitä potkuja ei sitten välillä tunnekaan.

On tämä raskaana oleminen 'stressaavaa', mutta ah niin ihanaa. Ainakin juuri tällä hetkellä, kun olo loistava ja vihdoinkin alan olla vakuuttunut siitä, että kyllä meille nyt tosiaan on perheenlisäystä syksyllä tulossa. :) Mukavaa odotusta sinullekin!

Kovin on hiljaista ollut viime aikoina tässä ketjussa. Lienee kesä vienyt ihmiset ulos koneiden äärestä. Itse en niin tästä uudesta versiosta välitä, kun useamman toiminnon huomaa kadonneen tai ainakin muuttuneen. Jo pelkkä ulkoasu vähän tökkii kun mulla ainakin ruudulla molemmissa reunoissa hirmumäärä vihreää ja sit taas tekstit jossain varsinkin noilla otsikkosivuilla ahdettu pieneen ja musta hyvin vaikealukuiset. No ehkä tähänkin vähitellen tottuu.

Auringonpaisteista viikkoa!
 
Ginnifer
Hei kaikki, nopsat terveiset vain. Liikkeitä tuntunut viikon verran, rakenneultrassa käyty ja neuvolantädiltäkin saatu hyvät neuvot muutamaan mietityttäneeseen juttuun. Kaikki siis erinomaisessa kunnossa. Aurinko paistaa!

Ginnifer 20 vkoa
 
Hei kaikille!!

Olen kirjoitellut aiemmin nimimerkillä Naksu, mutta se oli sitten varattu =(

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja ja tapahtumia, mutta aikaa ei ole muka ollut itse kirjoittaa.
Täällä maha kasvaa aika huimaa vauhtia ja muutenkin tuntuu, että kasvan aivan älyttömästi, vaikka olen yrittänyt jättää herkut pois. Turvotusta on vaikka muille jakaa, mutta onneksi löysin tukisukat, joiden ansiosta pystyy touhuamaan ihan entiseen malliin, eikä jalkoja pakota niin paljon.

On mukavaa seurata kun maha heiluu puolelta toiselle, mutta mikä ihme siinä on kun sanon miehelle, että katso nyt potkii, niin varmasti toinen lopettaa liikkeen välittömästi.

Me mennään haikaranpesään synnyttämään (jos mahdutaan) ja niiden valmennnukset alkaa ensiviikolla, ollaan käyty neuvolan valmennuksessa kaksi kertaa ja huomenna olisi myös, mutta ei sitte päästä kun pitää mennä juttelemaan papin kanssa tulevasta lauantaista, kun pitäisi sanoa se tahdon.

Puvun kanssa meinasi tulla paniikki, sillä en halunnut mitään valkeaa kermaunelmaa, mutta onneksi löysin mammaliikkeestä viininpunaisenmekon, joka on mielestäni aika tyylikäs.

Mutta nyt on lähdettävä koiran kanssa iltalenkille, voikaa kaikki hyvin ja isot

:hug:

Terkuin Kati
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti.

Onko teille muille käynyt samalla tavalla. Nyt kun ollaan jo selkeästi raskaana, vaikkakin vähillä viikoilla niin ei oikein kuulu minnekkään.
Kuumeilupuolella käyn lukemassa juttuja, mutten oikein osaa kirjoittaa sinne juuri mitään ja täälläkin käyn vähän väliä lukemassa mutta kirjoittaminen onkin sitten toinen juttu.
Jotenkin tuntuu siltä että pitäisi olla paljon enemmän (lukekaa pidemmällä) raskaana, jotta voisi kirjoitella tänne ja taas paljon vähemmän raskaana että voisi kirjoitella tuolla kuumeilijoissa.
Yritän nyt kuitenkin taltuttaa nämä itse itselleni kehittämät kummalliset säännöt ja riekkua estoitta molemmilla puolilla.

Meille kuuluu hyvää. Maanantaina oltiin lapsettomuusklinikalla kontrollissa ja siellähän se pikku katka oli kasvanut jo mahtavaan 13.2mm kokoon. Kyllä voi ihminen olla ylpeä näinkin mittavasta saavutuksesta.
Mä olen koko ajan ollut hirvittävän huolissani tästä oireettomuudesta ja kovasti olen odotellut että edes jotain tulisi, mutta ei. Joinakin päivinä on ollut sellaista väsymystä että oksat pois, mutta ei siis joka päivä.
Jälleen kerran lääkäri vakuutteli että on ihan normaalia että on oireeton raskaus. Naisen on vaan vaikeampi tietää että kohdussa on kaikki hyvin kun raskaus ei oirehdi.
Ensimmäinen neuvolakin on jo varattu, ja osuu näppärästi samaan päivään kun alkaa kesälomakin. Lisäksi pitäisi varata aika sinne np ultraan, mutta se jotenkin hirvittää. Tiedä sitten miksi, tässä kun rampataan ultrassa muutenkin vähän väliä.
Mulla siis jo varattu 3 ultra yksityisellä, johtuen ihan siitä että olen vuotanut lähestulkoon koko ajan jonkinverran ja sen vuoksi on parempi käydä tarkistamassa onko kaikki hyvin. Mutta jotenkin nyt on sellainen vahva usko siitä että kun on näin pitkälle päästy niin hyvin se menee loppuunkin asti.

Eli täällä ilmoittautuun oireeton kohtalotoveri
Hepulilaalaalle

Aurinkoa, lämpöä, kauniita masunkasvatushetkiä ja paljon hyvää mieltä kaikille =)
 
Hui! Uudet sivut, osaakos näitä käyttää :/
Onnittelut Mamma 76:lle pojasta! Hienoa! :flower: Lisää vauvoja. Kukakohan on seuraavana?

Minä kävin eilen rakenneultrassa. Kaikki oli kohdallaan, varpaat, sormet ja sisäelimet. :heart: On se kyllä ihmeellistä miten nykyään voidaan etukäteen tutkia kaikki. Täysin yllätyksekseni sairaalassa oli myös 4D-ultra. Se oli ihan sama vekotin kuin se tavallinen ultrakin, mutta yhtäkkiä kesken ultrauksen lääkäri painoi jotain nappia ja ruutun pärähti värit. Osa tutkimuksista tehtiin sillä tavallisella ultrakuvalla ja osa 4D:llä. Tiedä sitten miksi. Oli ihanaa nähdä kummankin vauvan kasvot. Toinen hymyili koko ajan ja toinen aukoi suutaan kuin pieni kultakala. :heart: Tyttöjä olivat molemmat, mutta eivät kuulemma identtisiä. :heart: Toinen vauveleista oli helposti ultrattava, mutta toinen heittäytyi hyvin hankalaksi ja jemmautui koko ajan johonkin sopukkaan piiloon ja kiemurteli aina väärin päin, miten lääkäri olisi halunnut. Kummatkin olivat hyvin energisellä tuulella ja lopuksi innostuivat jopa potkimaan toisiaan.

Pötkylä tiedän tunteen kun ei oikein tunne kuuluvansa minnekään. Minulla alkuraskauden pahoinvoinnista huolimatta raskaus alkoi tuntua todelliselta vasta siinä vaiheessa kun vatsa alkoi kasvaa.

Minua kyllä myös jo pelottaa hieman synnytys vaikka siihen on vielä runsaasti aikaa. Alkuun pelästyin kun lääkäri sanoi, että kaksosten kanssa voidaan joutua helpommin päätymään sektioon. Mutta kyllä ihan tavallinenkin synnytys pelottaa. En välttämättä suosittele lukemaan kaikkia kauhutarinoita synnytyksistä. Eivät ne ainakaan pelkoja helpota.

Tervetuloa mukaan Hepulillaalaa

Mukavaa viikon puoliväliä! :flower:
 
Iida-Liina: ihana kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin :heart: Kiva että muillakin tuntuu menevän mukavasti, erityisesti Lauralein ja Piipa joilla on ollut ehkä meitä muita enemmän ns. vaikeita aikoja...

Tuosta selkäkivusta Piipa mainitsi. Mullakin oli alkuraskaudessa selkä hirmu kipeä, sain siihen pari kertaa jonkun noidannuolen tai vastaavan ja se vaivasi todella monta viikkoa. Nyt onkin ollut sitten ihanaa kun ei ole ollut kipuja pitkään aikaan. Minäkin teen istumatyötä joten voi olla että jossain vaiheessa selkäni taas alkaa vihoittelemaan, se kun on aina ollut vähän heikko. Liikunta kyllä auttaa, koitan muistaa tehdä kevyitä selkälihasliikkeitä kotona ja sitten just nää kävelyt, pyöräilyt ja uinnit tekee ainakin mun selälle hyvää. Harmi vaan kun sitä on niin laiska ettei tule läheskään päivittäin liikuteltua itseään :ashamed: Eilen kävin pitkästä aikaa pyöräilemässä ja pyysin ihan anteeksi pikkuihmiseltä kun äiti ei ole saanut aikaiseksi hankkia raitista ilmaa viime aikoina... Oon kyllä ollut vähän flunssainenkin.

Vauvamahasta ei ole täälläkään mitään epäselvyyttä, pari viikkoa se nyt on tuossa edessä röllöttänyt :) Nyt mulla on siis viikot 22+, ja liikkeitä tuntuu ja näkyy (!) päivittäin. Oon tuskaillut nyt helteillä kun ei löydy mitään järkevää hametta tai mekkoa mitä voisi pitää. Tänään taas aion lähteä kaupungille kesävaatemetsästykseen. Farkut on vähän liikaa...

Synnytysasioistakin ootte jutelleet. Mä en ole asiaa miettinyt vielä oikeestaan yhtään, mutta varmaan pikkuhiljaa alkaa ajatukset sinnekin suuntaan kääntyä. Kyllä muakin se varmasti jossain vaiheessa alkaa ainakin vähän pelottaa. MyrskyTuuli ja Miranda, varmasti kannattaa noista peloista tai jännityksistä neuvolassa puhua!

Oireettomille odottajille vielä: nauttikaa olostanne! Muistan kyllä hyvin oman alkuajan, kun jos välillä oli sellainen päivä ettei ollut ihan niin paha olo, niin sitä heti mietti että onkohan jotain pielessä :| Mutta todennäköisestihän kaikki on teilläkin hyvin, raskaudet ovat niin erilaisia
:)

Ohhoh, tulipas jaariteltua. Nyt taas töihin! Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti :flower:
 
Eka valmennus oli keskiviikkona ja aiheena parisuhde..Ei oikein jäänyt mitään käteen tuosta, mutta seuraavalla viikolla vuorossa synnytys ja lapsivuodeaika, että eiköhän tule mielenkiintoisammaksi.
Olen nyt viikolla 24+4 ja neuvola oli eilen..Painonnoususta vähän nipotettiin, kun oli kolmessa viikossa tullut n. puolitoista kiloa..200g viikossa ois kuulemma suositus.Lähtöpaino mulla oli 60 ja nyt tullut siis n. 7 kg..Tänään kävin tosin vaa´alla ja näyttikin kilon vähemmän eli paino heittelee päivittäin?Mielestäni vähän turhaa nipotusta painosta.
Varhaisilla viikoilla olijat:muistan tunteen, kun mietin, onkohan kaikki kunnossa, kun on vähäoireisuutta..Itse hankin kotidopplerin.Rauhoitti nt-ultrasta ekoihin potkuihin eli viikoilla 12-19. :)
Sen verran vielä, että neuvolantäti veikkasi tyttöä korkean sykkeen perusteella kuunnellessaan sydänääniä, mutta en vielä säntää ostamaan vaaleanpunaisia hörhelömekkoja :heart:
 
Heippa piiiiiiiiiitkästä aikaa! On ollut aikamoiset työkiireet ja pidin pienen lomankin. Kaiken kukkuraksi pukkasi niin kauniit ilmat, ettei sisällä koneen ääressä malttanut olla. Ja täytyy kai tunnustaa, että alkuun hermostuin ihan täysin näille uusituille sivuille, mutta kotikoneella nämä näyttävät onneksi järkevimmiltä...

Tervetuloa kaikki uudet, erityisen hauskaa on nähdä Spark ja Pötkylä tällä puolella. Pötkylä, hengaile mukana vaan ihan täysillä, on nimittäin yhtä kiva lukea jo pidemmällä olevien kuin uusien tulokkaiden kuulumisia ja tuntemuksia.

Onneksi olkoon Mamma 76! Ihana kuulla, että poikiakin syntyy, tuntuu, että kaikki tutut saavat nykyään tyttöjä =).

Mulla laskettua aikaa aikastettiin, kun kävin pari viikkoa sitten synnytyssairaalan "virallisessa" ultrassa. Uusi aika on nyt 24.11. Heinäkuun alussa on rakenneultra ja aioin kyllä kysyä sukupuolta, sillä haluan saada jotain tolkkua tähän päässäni olevaan fiksaatioon lapsen sukupuolesta. Olen nimittäin laskenut ajankohdan, jolloin "olimme sillai" ja ovulaatiotuntemukset. Niitä kun sitten vertaa x- ja y-siittiöiden ominaisuuksiin, niin todella tieteellinen tuloshan siitä seuraa... :LOL:

Mulla jatkuu aamupahoinvointi edelleen, myös ruokahalu on edelleen kadoksissa. Olenkin laihtunut useamman kilon, mutta siitä huolimatta vatsani näkyy jo. Vatsan näkymistä tietysti helpottaa se, että olen

ostanut muutaman mukavan napan trikoomekon... Onneksi nyt on väljä muoti, eikä tarvitse etsiä sopivia äitiysvaatteita, vaan ihan tavallisten kauppojen tarjonnasta löytyy sopivaa. Kokeilin juuri kaikkia viime kesän vaatteita ja peräti yhdet shortsit mahtuvat päälle, kaikki muut alaosat ahdistavat.

Nyt jatkan kauniista kesäpäivästä nauttimista! Palailen taas palstailemaan, toivottavasti tällä kertaa lyhyemmän tauon jälkeen.

Nefer, rv 16+2
 
Hei vaan,
tulenpa taas tänne norkoilemaan, kun suunnittelin vähän siivota. :) Olen virunut sängyn pohjalla pari viime päivää armottomassa flunssassa, joka onneksi nyt on jo helpottamaan päin. Suunnittelinkin edes vähän imuroivani tänään.

Neferin tavoin olen myös huomannut että nyt on kyllä todella otollinen aika olla raskaana ainakin muodin suhteen. Kaupat on pullollaan babydoll-tyyppisiä mekkoja ja kietaisumekkojakin on todella paljon. Kahdet resorivyötäröiset pellavahousutkin löysin ihan tavallisesta liikkeestä. Ainoastaan yhdet omistamani housut ovat virallisesti äitiysmallia. Tulen reilun viikon kuluttua Suomeen ja toivon, että siellä säät jatkuvat mukavan lämpiminä etten joudu kolmen viikon loman takia hankkimaan mammafarkkuja, joilla en tee täällä mitään. Maha alkaa olla jo melkoisen kokoinen. Tulen yksin Suomeen lomalle ja kun palaan kolmen viikon jälkeen, niin mies ei varmaan enää tunnista minua. :LOL: Mulla on mennyt myös melkein kaikki yläosan vaatetukset uusiksi rintojen kasvun takia. Normaali kuppikoko on 75B ja nyt huidellaan jo 75 DD:ssä. :eek: Sanoisin jo, että kiitos riittää, ei enää enempää tissejä. Mieskin on jo alkanut sen alkuinnostuksen jälkeen kysellä, että eihän ne enää kauheasti kasva. :LOL:

Ai niin muutama päivä sitten kävimme ostamassa pinnasängyt ja hoitopöydän. Kotiin ne saadaan tosin vasta syksyllä koska liikkellä ei ole täällä varastoa ja toimitusaika Euroopasta on 10 viikkoa.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!
 
Tervehdys, ja onnea Mamma76! :flower:

Nyt luulen jo tuntevani vauvelin liikkeet lähes päivittäin (yleensä vain kerran tai pari), mutta kiva niin. Heti, jos on yksikin päivä välissä tulee huoli, että onko siellä enää ketään.. :|

Seuraava psykologiaika otettiin vasta elokuun alkuun. Kesäloman alkuun on nimittäin enää 3 viikkoa, joten uskon pärjäileväni nyt ihan kivasti.

Tosin ärsyttää hieman, kun töissä luvattiin ylennys jo maaliskuussa ja sen sanottiin astuvan voimaan kesäkuun alusta, niin kappas vain, nyt sitä ei sitten annettukaan. Selitys oli "ajateltiin antaa se ylennys sinulle vasta sitten, kun palaat äitiyslomalta". Arvasin tämän, kun kehityskeskustelu, jossa asia luvattiin oli viikolla 10 ja kerroin raskaudestani viikolla 12-13. No, eipähän ainakaan nostanut työmotivaatiotani...

Työmotivaatio tuntuu todellakin olevan hukassa. Miehen valmistujaisjuhlat olis ensi viikonloppuna. Niitä odottelen ja järjestelen mielessäni paljon mieluummin kuin "turhia työasioita". Taitaa alkaa mennä asiat vähän eri tärkeysjärjestykseen. :kieh:

Oikein aurinkoista viikkoa jokaiselle!!!
 

Oltiin viime viikolla tutustumassa kättarille... ja täytyy sanoa että tieto lisää tuskaa :eek: Ei se kyllä millään tavalla helpottanut synnytyspanikointiani... joka on vain lisääntymään päin, ääääh! No neuvola on loppuviikosta ja siellä kyllä aijon ottaa asiakseni siitä puhua.. vaikka se tätsy onkin siellä vähän hmmmmm... nuori ja outo... Olen saanut siltä ja lääkäriltä ristiriitaisia tietoja eli toinen sanoo toista ja toinen toista...
Olenkin sanonut, että kohta alkaa olla aivan sama miten synnytän kunhan vain jotenkin ulos tulee, ha haa!!!!!!!!!

ONNEKSI tänään on viileämpi päivä!! Iida-Liina kannattaa kuitenkin ottaa jotain vähän lämpimämpää mukaan.. Aamutelkussa sanoivat helteiden olevan tältä osin hikoiltu! Niin ja niistä rinnoista.. ne tulee vielä paaaaaaaaaaljon kasvamaan... Sitten kun maito nousee niihin niin voitkin ostaa semmoiset hellehatut ja ommella niistä sopivat imetysliivit heh heh hi!!!!

Miranda74, juu ei kannata sykkeiden perusteella mennä tekemään vaaleanpunaisia hankintoja =) Meillä sykkeet on vaihdellu 160-145 välillä koko ajan ja voinkin tässä paljastaa, että meille taitaa olla tulossa poika.. Niin siellä 4D ultrassa näkyi ja sanottiin, MUTTA sukupuoleen uskon vasta sitten kun itse näen omilla silmillä.. heh niin suomalainen ajattelu: uskon kun itse näen :kieh: :kieh:

Maha on valtavaakin valtavampi jätti rantapallo tuossa aivan edessä!!!! Mitään ei huvita laittaa päälle tai toisin sanottuna mikään ei mahdu päälle. Kaikki mieheni vaattetkin ovat jääneet pieniksi :eek: Vaikka painoa ei ole tullut kuin se 7 kg.

Mukavaa viikonalkua!!

Tuuli ja jättimassu 33+5
 
Heippa!
Mahtuuko mukaan uusi porukkaanne?
Oma napa:kp23/28 ja tein testin tänä aamuna ja haalea plussa tuli testiin eli helmivauva on tulossa meille,ei tätä voi uskoa todeksi ollenkaan,kun olemme vuodesta 05 yrittäneet vauvaa alulle ja nyt sitten olen raskaana.
Rinnat on todella kipeet ja oksettaa hajut ja alavatsalla on nipistelyä ja päätä särkee ja tekisi mieli nukkua vaan.
 
Aivan ihanaa Gitte! :flower: Paljon onnea ja tervetuloa tänne odotuspuolelle! Juuri eilen lueskelin yli kolmekymppisten kuumeilupuolen juttuja ja ajattelin, että kyllä sinulla olisi jo aika tärpätä. Todella hienoa. Olen iloinen puolestasi. =)
Tee vielä muutaman päivän kuluttua uusi testi. Kyllä se haalea plussa varmaan siitä vielä vahvistuu. Onnea alkuraskauteen! :flower:
 
Tervetuloa Gitte ja ONNEA !!!!


Iida-Liina, tarkennan vielä, että ettet vain pahoittanut mieltäsi niistä hellehattu-imetysliiveistä.. :snotty: Muistan, että olet kätevä käsistäsi ja ompelukone tottelee sinun käskyjä =)
Tarkoitus ei ollut ilkeillä! :x

Mukavaa viileää sateista Helsinki päivää kaikille!
 

Yhteistyössä