YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Whisky Peat: Otan osaa menetykseenne :hug: Kovasti jaksamista!

Koralli: Onnea pikkuprinsessasta! Ihania uutisia :heart: Hassua miten nopeasti aika on kulunut. Ihan kuin eilen oltais täällä kuumeiltu yhdessä =)

Tervetuloa uusille ja onnea plussauutisista! :flower:

Voisiko joku tai jotkut teistä ottaa tuon listan päivittämis homman? En taida nyt oikein jaksaa sitä. Mulle voi päivittää kp 1 ja yk 13 :(

Vaikka tämä oli jälleen kerran ihan odotettavissa, tuntuu se silti pahalta. Olen pysytellyt pois täältä tämän kierron ja taidan jatkaa taukoa vielä seuraavankin kierron. Näin olen saanut tämän asian välillä ihan kokonaan pois mielestä eikä yrittäminen ole tuntunut niin pakkopullalta. Tuskin meillä tärppää kuitenkaan ilman hoitoja ja siihen on vielä matkaa. Syyskuun lopulla on se ensimmäinen käynti kunnallisella. Saa nähdä koska IVF:ään asti päästään...

Nyt koitan keskittyä töihin ja pudottelen kiloja karppaillen Kolmas viikko menossa ja miltei 3kg jo pudonnut (pelkällä ruokavalion muutoksella)

Plussaonnea kaikille!
 
Korallin tapaan voisin minäkin ilmoittaa tänne että meidän pieni Prinssi päätti tulla maailmaan ihan laskettuna päivänä eli 3.8. ja mittoina oli 3875g sekä 52cm.

Synnytys meni nopsaan, oltiin sairaalassa reilun 2h ja 5cm auki jo sinne mennessä. Poitsu tuli 3min ponnistuksella ulos ja sai 9-10 pistettä. Keskiviikko yönä siis poika syntyi ja perjantaina aamupäivällä päästiin sitten kotiin. Maito nousi heti seuraavana päivänä synnytyksestä ja sitä on riittänyt. Poika oli 2 viikkos neuvolassa 4200g ja 55cm pitkä :) Hyvin siis kasvaa :D

Onnea kaikille täällä plussanneille :heart: ja plussaa yrittäville :heart:
On ne pienen pienet vauvan tuoksuiset nyytit vaan niin sanoin kuvaamattoman ihania ja suloisia :heart:

Plussarikasta syksyn alkua :flower:

Pilvilinna ja Murunen 2vk ja kohta 3vrk :heart:
 
ail
Ristiriitaiset tunteet iski eilen.Jaksanko vielä yhden vauva-ajan?Entä jaksaako mieheni?Todella sekavat mietteet.Pelkään että ikää on liikaa.Olenko liian vanha taas äidiksi?Hävettääkö lastani myöhemmin että hänellä on vanha äiti?Ja kaiken tän tuskailun lisäksi ovis oli eilen ja mieheni kantoi kiukuttelevan 3veen meidän väliin nukkumaan.Eli se siitä sitten tässä kierrossa....argh.Toisaalta haluan vielä kerran kokea vauva-ajan ja kaipaan pinetä nyyttiä ja toisaalta pelottaa kaikki.Sori turha purkaus tänne mutta kun en ole kenellekkään kertonut yrityksestämme niin en voi muualle purkaa.Plussatuulia kaikille ja onnea synnyttäneille sekä plussanneille.
 
Hei ail luin tota sun juttua niin samat aatokset on pyörinyt minullakin välillä... ja kuitenkin haluan myös vielä kokea raskaus ajan ja pienen käärön sylissäni, enkä minäkään ole monellekaan kertonut meidän kuumeilusta uuteen vauvaan, mukava kuulla että muillakin pyörii saman laisia aatoksia:wave: Kovastivaan plussatuulia kaikille+++++
 
ail
Ja plääh sanon minä.Edelliset kuukautiset oli 6.8 ja taas vuodetaan.Ei menny niinku lääkäri sano että kierron pitäisi olla normaali kierukan pois oton jälkeen.Ottaa päähän ja rankasti:kieh: Toivottavsti tulis muilta parempia uutisia.
 
Heipä hei leidit! Täällä listalla onkin ollut aika hiljais eloo... JOTEN HU HUU MISSÄ OOTTE? JA MITEN TEILLÄ MENEE?:attn: Täällä mennään nyt kp 5/29-33 yk 6 käynnissä, joten vielä on aikaa ovikseenkin joskus seuraavan viikon loppupuolella plääh...|O nää kierron välit tuntuu niin järkyttävän pitkiltä ku oottelee että taas pääsis jännää kuinka on käynyt, Tsemppejä kaikille...:wave:
 



LAUANTAI 3.9.2011

........................ ikä ........ kp ........... yk ........ toiveissa
Syystuuli74 ........ 36 ......... ? ............... 2 ............ 2.
ail .................... 35 .......... ? .............. 1 ............. 5.
puskajussi .......... 39 ........ 8/33 ........... 2 ............. 5.
äiskä-73 ............ 38 ......11/29-33 ........ 6 ............. 4.
Barbamama35 ..... 36 ....... 16/24 ......... 13 .......... 3./4.
Keskeneräinen .... 38 ..... 22/25-26 ........ 2 ............. 3.
Vilhelmiina73 ...... 38 ..... 30/27-31 ........ 4 ............. 2.
Eemas ............... 39 ....... 34/28 .......... ? ............. 3.



:heart: Plussanneet: :heart:

2011
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
kesäkuu .... Whisky Peat yk 1
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart: Syntyneet: :heart:

Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa) :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis pitkästä aikaa :wave:

Tervetuloa kaikille uusille! Teitä olikin tullut ihanan paljon minun taukoni aikana =)

Kovasti onnea kaikille plussanneille ja vauvan saaneille! :flower: Kuukauden aikana olikin kertynyt paljon näitä ihania uutisia =) :heart:

Päivittelin nyt tuota listaa. Tarkistakaa kaikki tietonne sieltä. Oli niin pitkä väli ja paljon muutettavaa, että varmaan on jotain pielessä ;) Puuttuvien tietojen kohdalle olen laittanut kysymysmerkin. Ilmoitelkaa niitä tietoja täällä, niin lisään listalle.

Tuota listaa voi tosiaan kuka tahansa päivittää. Klikkaa vain listan alaosassa "lainaa" ja muuta päivämäärä ja kaikille kiertopäivät.

Minulla alkaa olla ovis käsillä ihan näinä päivinä. Mennään nyt tjot meiningillä ja odotellaan pääsyä IVF hoitoon.
 
Hei! Yritin etsiä sopivaa listaa, syntyykö tänne keskustelua? Minulla on päivä 19/25-26, toinen yrityskierto. Kävin tänään gynekologilla kun on ollut kipua oikealla puolella alhaalla. Ei ollut mitään ylimääräistä mutta ultrassa näkyi 25 mm puhkeamaton rakkula, mikä tarkoittaa sitä että ovulaaiota ei ole tässä kierrossa tapahtunut ja vaikka tuo ko. munasolu irtoaisi, kierto on niin pitkällä ettei se luultavasti tartu kohdun limakalvoon. Eli nyt siis joudun odottelemaan ainakin viikon verran kuukautisia ennen kuin voi alkaa toivoa parempaa onnea uudelta kierrolta. Sain neuvon tehdä ovulaatiotestejä ja informaation, että tässä iässä ovulaatiota ei todellakaan tapahdu joka kierrolla. Siis vaikka ajoitusta laskisi kuinka kohdilleen, aina ei vain ole raskaus mahdollinen. En väitä tietäväni mitään lapsettomien tuntemuksista kun kaksi lasta jo on, mutta masentaa tämäkin jo.:(
 
Moi kaikille, täälläkin uusi haluais liittyä ketjuun! :wave:

Meidän esikoinen on 1v9kk ja toinen lapsi olis kovasti tervetullut. Tulin raskaaksi tammikuussa, mutta raskaus päättyi keskenmenoon (n. rv 7-8). Keskenmenon jälkeen kierto on ollut tosi epäsäännöllinen, ovistestit on kovassa käytössä :), mutta vielä ei siis ole tärpännyt. Vauvakuume on ihan mahdottoman kova!!!

Mun tiedot: ikä 38v, kp tänään keskiviikkona 31.8. 27/27-31, yk 4 ja toiveissa siis 2. lapsi. Kiitos jos joku jaksaa lisätä mut listalle, ja onnea matkaan kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keskeneräinen;24531643:
... ja informaation, että tässä iässä ovulaatiota ei todellakaan tapahdu joka kierrolla. Siis vaikka ajoitusta laskisi kuinka kohdilleen, aina ei vain ole raskaus mahdollinen. ... (
Hei Keskeneräinen, minua kiinnostaa tämä mitä kirjoitit ovulaatiosta. En ole koskaan kuullutkaan että ovulaatiota ei tapahdu joka kierrolla! (Hassua, vaikka olen jo yhden lapsen tehnytkin, niin tuntuu että olen kyllä autuaan tietämätön monista lisääntymiseen liittyvistä asioista! :ashamed: :D) Sanoiko gyne kuinka todennäköistä on että ovulaatiota ei tapahdukaan? Tyyliin joka kolmas vai joka kymmenes kerta? Jos ovulaatiotestissä tulee positiivinen tulos, niin silloinhan ovulaatio tapahtuu, eikö niin? :confused:

Mä en tajua enää mitään ja yritän olla murehtimatta koska silloinhan ainakaan ei tärppää...
 
Tässä jotain hedelmällisyydestä yleensä meillä "varttuneilla" naisilla.... (fertility.com)

Vuosina 1965–1988 tehtyjen tutkimusten perusteella American National Bureau of Health Statistics –virasto on vahvistanut havainnon, että nopein yhden vuoden aikana tapahtuva hedelmällisyyden aleneminen tapahtuu 35 vuoden iässä. Kussakin tutkimuksessa 12 kuukauden raja-arvoa pidettiin hedelmättömyyden mittarina, ja kaikissa tutkimuksissa kävi ilmi, että yli kolmasosa yli 35-vuotiaista naisista ei onnistunut tulemaan raskaaksi vuoden sisällä. 35 vuoden ikä on siis raja, jonka ylittämisen jälkeen lisääntymistoiminnot heikkenevät pysyvästi.

Vaihdevuosia edeltävinä 10–15 vuotena munarakkuloiden määrä alkaa vähentyä ja follikkelia stimuloivan hormonin (FSH) taso nousee vastaavasti. Yhdessä nämä muutokset heijastavat ikääntyvien munarakkuloiden laadun ja toimintakyvyn heikkenemistä, kun herkemmät munarakkulat ovat jo puhjenneet. Suunnilleen samaan aikaan näiden muutosten kanssa kuukautiskierto muuttuu myös merkittävästi. Kuukautiskierto voi pysyä säännöllisenä vaihdevuosia edeltävinä vuosina, mutta kierto lyhenee follikulaarivaiheen lyhenemisen takia. On havaittu, että kierron lyheneminen keskimäärin 3–4 päivällä verrattuna kierron pituuteen ennen 30 ikävuotta on hyödyllinen hedelmällisyyden alenemisen ennustaja.
 
Joo, siis oli minullekin tosi uutta tietoa, näin siis valistettiin: koska minulla on ikää jo 38 v, tilastollisesti ovulaatio tapahtuu vain joka kolmannessa kierrossa!!! SIIHEN siis kai perustuvat kaikki nämä tilastot kuinka raskautta voi joutua odottamaan pidempään. Jos ovistesti näyttää plussaa (tai viivoja tai mitä liekin) silloin ovulaatio todella tapahtuu. Jos taas testi pysyy mykkänä, sillä kierrolla ei todella ovulaatiota tapahdu. Olen jostain lukenut henkilöstä joka tuli raskaaksi vastoin testin tulosta joten en sitten tiedä onko testeissä eroja. Itse taidan ryhtyä käyttämään sitä hienointa ja kalleinta. Lääkäri valisti minua myös siitä, että jos hommat muuten toimivat, ovulaation tapahtumista voi edistää lääkkeellä mutta minun kodalla kokeillaan toki ensin, tapahtuuko ovista jatkossa luomukierroilla. Tuntuu vain pahalta kun nyt ei kyttääkään viivaa raskaustestiin vaan ryhtyy kyttäämään viivoja ovistestiin! Haave kauempana.
 
Tervetuloa uusille! Lisäsin teidät mukaan listalle =)

Kyllähän meillä kaikilla alkaa ikä jo tehdä tehtävänsä, mutta silti pitää muistaa, että nuo tilastot ovat keskiarvoja. Jokaisen oma tilanne etenee henkilökohtaista tahtia.

Meillä on tahkottu nyt tätä projektia jo pitkään ja ollaan käyty jo lapsettomuus tutkimuksissa yksityisellä klinikalla ja hoitojakin on aloitettu. Vaikka en ole aina saanut plussaa ovistestiin, olen tuntenut oireita ja ultralla + verikokeilla on saatu viitteitä ovulaation tapahtumisesta. Ihan varmaksi sitä ei silti voi sanoa vaikka ovistestistä se plussa tulisikin. Siihenkään ei siis voi täysin luottaa.

Meillä ei tutkimuksissa löydetty mitään "vikaa" kummastakaan mikä aiheuttaisi lapsettomuutta. Silti ikäni vuoksi testattiin clomifen + lugesteron apuja kesällä. Ultrassa näkyi jopa kaksi valmista follia yhdessä kierrossa, mutta ei taaskaan sitä plussaa...

Nyt mennään ihan luomusti ja odotellaan pääsyä kunnalliseen IVF hoitoon. Enää 4 viikkoa ensimmäiselle käynnille! Jee! =) Onhan se täysin mahdollista, että tärppää luomusti vielä ennen kuin sinne asti päästään. Vuosi yritystä alkaa olla täynnä, joten todennäköisyydet alkaa olla puolellamme ;)

Tsemppiä kaikille! Katselkaas listan plussaajien yrityskiertojen määriä. Aika moni on kuitenkin saanut sen plussan nopeasti vaikka ikää onkin =)
 
Voih, olipas kauhistuttavaa luettavaa, että ovis olisi vaan joka kolmannella kierrolla. Siihen kun vielä lisää sen tilastotiedon, että vaikka hedelmöittyminen tapahtuisikin, niin silti kiinnittymiselle on vaan 25 prosentin mahdollisuudet. Ja senkin jälkeen vielä vaikka mitä riskejä...Aikamoista lottoamista tämä homma on tämän ikäisillä... Tosin tän palstan ihmisillä ihmeen paljon onnistumisia yk 1-3.

Itsellä menossa nyt yk 8, eikä ovista tosiaan ole onnistunut clearbluen digitaalisella tässä kierrossa löytymään, joten kait tämä on sitten niitä kiertoja... Lapsettomuustutkimukset aloitettu ja ekat perustutkimukset tehty, niissä ei mitään. Lokakuun lopulla sitten lisää tutkimuksia.
 
ONNEA KORALLI!!!!! :)

Täällä kävin kurkkimassa teitä taasen... terkkuja kaikille! Vauvakuume vaivaa... mutta sitä hillitsee ekaluokkalaisen ja 2v7kk poitsun kanssa touhaaminen! Niin ja tietty tuo ikäkin vaivaa jo... vaikka saavat ne minua vanhemmatkin vauveleita. Tsemppiä tänne kaikille ja paljon vauvatuulia tulin toivottamaan!!! :)
 
Kaneli: Lisäänkö sut listalle? Mitä tietoja laitetaan?

Eemas ja puskajussi: Mitä kuuluu? Oletteko plussanneet vai onko uusi kierto alkanut? Kuinka mones yrityskierto teillä on menossa?

Syystuuli ja ail: Onkos teillä tiedossa kiertopäivät? Nuo puuttuvat vielä listalta.
 
Iltaa kaikille! Niin kyllä mäkin olen lukenut noita juttuja että ovis ei tulisi joka kierrolla ja nyt kun oon tikutellut näitä kiertojani niin yhdessä kierros huomasin etten ovuloinut ollenkaan eikä tikkuihinkaan tullut viivoja, oiskohan ollut yk 3 tai 4, nyt taas alan bongailee että tuleeko se tässä kierrossa... minusta se kyllä voisi tullat ja tärppikin voisi käydä, tää oottaminen on niin arghhh:mad: ettei millään jaksas ja malttas ootella|O TSEMPPIÄ KAIKILLE KUUMEILIJOILLE:wave:
 
Minäkin kävin jo ostamassa clearbluen. Mutta nyt pitää odotella ensin niitä kuukautisia. Höh. Toivottavasti tulevat edes ajallaan! Gynekologi kun piti mahdollista sitäkin että tällä kertaa kierto voi olla myöhässä.

Kyllähän nuo kaikki luvut ovat tietysti keskiarvoja ja kyllä tietysti todennäköisyys on sen puolella että JOSKUS se raskaus lopulta alkaa. On vain niin kovin vahva tuo vauvahaave että joutuu oikein tekemään työtä että saa ajatuksensa toisille urille. Olen luvannut itselleni haaveiluaikaa tunnin verran iltaisin, jolloin sitten rattoisasti lueskelen vanhoja vauva-aiheisia lehtiä.
 
Heiip:flower:
Hulabaloo viikko takana, on ollut pikkasen työtä ja pikkumiehen neuvolaa ja opiskelua ja harrastusrallia.. Ajatukset on onneksi vähän joutuneet irroittautumaan kuumeilusta, toivottavasti hyvin seurauksin;)

Mutta täällä siis yk 2 lähti käyntiin ja nyt on menossa jo 7/33. Laitoin ton 33, koska se oli viime kierron pituus ja oli eka synnytyksen jälkeen.
Kierto oli muutenkin kummallinen, tikutin kaksi kertaa selkeen ovisplussan, viikko toisen jälkeen alkoi menkat..

Tuohon ovulaatiokeskusteluun voisin heittää sen verran, että anovulaarisia kiertoja voi olla missä iässä vain, tässä iässä vain ehkä useammin. Yli 35 päivän kierto voi olla merkki ettei ovuloi lainkaan.:attn:
Ovisplussan voi saada vaikka ovulaatiota ei tapahtuisikaan, ainoa varma merkki ovulaatiosta on lämmön nousu!
Aiheesta löytyy paljon mielenkiintoista asiatietoa, kannattaa toki googlettaa jos kiinnostaa.

Joo tässä tällänen pikapäivitys, pian voikin alkaa odottaa tärppipäiviä.

Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja plussaonnea kaikille!

:wave: Puskis +++++++++++:whistle:
 
puskajussi: Tiedot päivitetty listalle! =)

Tiedän tuon malttamattomuuden tunteen ja hiiiiirmuisen vauvakuumeen vähän liiankin hyvin. Reilu vuosi sitten päädyimme raskauden keskeytykseen raskain mielin ultran huonojen uutisten jälkeen. Sen jälkeen päällimmäisenä tunteena oli tietenkin musertava suru menetyksestä ja heti seuraavana pakottava tarve uudelle raskaudelle. Se ei tietenkään mitenkään korvaisi menetettyä, mutta toisi elämään uutta iloa. Kuvittelin silloin olevani raskaana vuodenvaihteeseen mennessä. No toisin kävi...

Olen ottanut hieman etäisyyttä täältä ja ylipäätään yrittämisestä tässä viime aikoina. Silti tietysti ollaan puuhailtu oviksen aikoihin, mutta ei nyt sellaisella "pakkomielteisellä" yrittämisellä. Ei sitä jaksa enää. Pettymykset vievät liian alas, jos nostaa toiveet korkealle. Olen koittanut kääntää ajatuksiani siihen suuntaan, ettei tärppiä tule ilman hoitoja. Ei siis suuria odotuksia näiltä kierroilta niin voi ottaa rennosti =) Tulee, jos on tullakseen ja jos ei, toivottavasti jossain vaiheessa hoidoilla kuitenkin ;)
 
Kiitos kun minutkin on päivitetty listalle!:D

Yritän itsekin kehittää kaikenlaista muuta aktiviteettia ettei "yrittäminen" olisi täysipäiväinen työ.

Tämä palsta on tosi hyvä että näkee että on muitakin yli kaksikymppisiä yrittäjiä.Samoin kuin sekin ettei laajalle yleisölle viitsi kertoa miten vakavissaan tämän asian kanssa on. Minä olen kyllä jakanut tämän raskaustoiveenkin aika monen kanssa, olen ollut pitkään huonossa kunnossa nykyisen kuopuksen (9v) jälkeen. Ensin piti sumpila lääkitystä lääkärin kanssa ja sitten minulla oli kauhea pelko että ympäristö suhtautuu tosi kierosti jos kerron raskausuutisen. Oli helpotus saada positiivista palautetta.

Tänään on päivä 22/25-26 eli kohta toivottavasti pääsee uudelle yrityskierrolle...
 
Iltaa kaikille! Mulla taitaa tässä kierrossa jäädä raskautuminen oikeestikin vain haaveeksi kun mies tän ja ens.viikon reissussa työn takia... nyt menossa kp 12/29-33, ovulointi ois laskujen mukaa tossa 9-10 päivän paikkeilla että saattas mies just kerkeillä kotiin, mutta mulla on nyt jo ollut sellasii tuntemuksii että ovuloin näinäpäivinä limasta vuotoo ollut ja tikkuunkin tullut jo hitusen tummempi viiva joten pahalta näyttää ettei isäntä kerkee ajoissa kotiin :headwall: kyllä nyt harmittaa tosipaljon... tulee pitkät odotukset taas seuraavaan kiertoon plääh... Mutta tsemppiä teille muille kovasti:wave:
 

Yhteistyössä