Yrityksen odottajat

Itse tykkään noista oranssin- ja ruskeansävyisistä kuoseista, mutta noita turkooseja taas en voi sietää. :D Muuten joo aika tylsännäköistä ja sopisi ehkä hitusen paremmin pojalle. Itse olen kuitenkin aina ajatellut automaattisesti ottavani pakkauksen rahan sijasta. Saisi kyllä vaihtua ennen kun täytyy tilata. :p
 
hiliputti Kiitos, onhan se kyllä lutuinen tapaus. Ja pääasia on se ettei tuon toisen nyt tarvi yksin kyhjöttää kotona koko työpäiviä. Hurjaa rallia vetävät pitkin kämppää, ja vaikuttavat onnellisilta :) Huonona puolena on toki sisäsiisteysongelmat ja tavaroiden ja käsien pureminen... Mutta mitä nyt, pikkujuttuja :D

Empäs ole noita äitiyspakkauksia enne tutkinut, ompa siellä paljon tavaraa!! Näyttäis olevan reilusti enemmän kuin 140€, minkä kans voi valita. Mutta höh, on kyllä vähän äklön värisiä osa vaatteista :|
Käyttääkö joku muuten oikeastikin tuota laatikkoa vauvan sänkynä? Kai se siihen on ihan toimiva, mutta jotenkin... Hassu ajatus :D
 
Ihan kivannäköinen paketti, ainoastaa yksi raidallinen body oli liian retro makuuni. Vauvan ei mielestäni ole pakko näyttää 80-luvulla syntyneeltä, kuten vanhempansa :D

Paketin aion ottaa, mutten tule tätä pakettia saamaan, vaan todennäköisesti 2015 (tai jopa 2016) paketin, riippuen yrityksen tehokkuudesta ;) Olen tavaroiden suhteen käytännönläheinen ja ajatellut, et voisihan sitä laatikkoa käyttää alkuun sänkynä, ei siitä haittaakaan olisi. Ellei sitten hanki pinnasänkyä jo etukäteen. Jotkut tuttuni panostavat niinkin paljon, että heillä oli pieni ensisänky/kehto ja sen jälkeen pinnasänky. Myös kalusteita vauvan hoitoon löytyy heiltä hoitopöydistä useisiin sittereihin, jne. Toivon selviäväni vähemmällä, etenkin jos asunto on pienehkö. Jotenkin entisaikaan selvittiin vauvan kanssa yksiössä, vaippa vaihdettiin kai ruokapöydällä tai sängyssä (sopivan alustan kanssa). Aion siis miettiä tarkkaan, mitä kannattaa hankkia ja missä voi säästää.

Kirjoittelitte täällä ikäeroista ja suhteen kestosta. Meillä mies on 2v vanhempi, suhdetta takana noin neljä vuotta ja naimisissa ollaan oltu yli vuosi. Itselläni on pidempiäkin suhteita taustalla, ne eivät olleet näin vahvoja, eikä naimisiinmeno ollut koskaan mielessä. Omasta kokemuksestani peilaten suhteen kesto on aika pieni mittari, rakkaus ja yhteinen halu sitoutua sitäkin isompi.
 
carna, meillä oli aluksi laatikko pinnasängyssä. vauvalla voi kohtukuukausien jälkeen olla sen verran "avaran paikan kammo", että nukkuu oikeesti paremmin vähän pienemmässä tilassa. siihen ajatukseen kai tuo kehto ensikäytössäkin perustuu. kyllä lähes kaikki tuntemani äidit ovat aluksi lootaan nukuttaneet, niin hassulta kuin ajatus tuntuukin :)

Tahdonvoima, jepajee, meilläkin on 47 neliön kaksio eikä kovin näppärällä pohjalla joten on saanut tuskailun jos toisenkin viettää että miten täällä mahdutaan olemaan, toistaiseksi kuitenkin ihan hyvin!

Meillä mies on mua 3 vuotta ja 364 päivää vanhempi, meillä on perättäisinä päivänä synttärit :D virallisesti yhdessä ollaan oltu vasta 1 vuosi ja 4 kk, ja mennään siis tulevana elokuuna naimisiin ja sittenpä se loppuelämä meneekin kimpassa :heart:
 
Meillä tyttö on nukkunut pinnasängyssä alusta asti, ei se laatikko paljoa pienempi ole kuin tuo meidän pinnasänky. Lisäksi siihen olisi pitänyt hommata reunalakanat, kun en halunnut, että pahvit näkyy... Kyllä minäkin tuon pakkauksen ottaisin, jos olisi ensimmäinen tulossa. Meillä kuitenkin on se 2011 vuoden pakkaus, niin kaikki tarpeellinen löytyy jo.

Me asuttiin tytön eka vuosi 60 neliön kaksiossa, ja yritin kanssa vältellä kaikkea ylimääräistä tavaraa, esim. sitteriä meillä ei ollut ollenkaan. Hoitopöytä oli kyllä ihan kätevä, niin ei tarvinnut alustojen kanssa koko aikaa säätää. Lisäksi kaikki tavarat, vaipat ym. oli siinä käden ulottuvilla. Myös leikkimatto osoittautui meillä hyödylliseksi, tyttö viihtyi siinä itsekseen pitkiäkin aikoja, niin ehti itse syömään ja juomaan kahvit.
 
Pakkauksen myös katsastin heti kun se julki tuli :) Ihan ok mielestäni, ei ehkä niin kiva kuin esikoisesta (2012 keväällä oli jaossa se viimeinen "vanhan" meiningin mukainen laatikko, jossa lukee isolla vain KELA).

Itse olen miettinyt, että sitten jos ja kun se toinen tärppäisi niin otetaanko uudestaan vai otetaanko se raha. Lähinnä siltä tavan määrän kannalta mietin, se raha nyt on niin pieni että en sitä sen kummemmin rahan kannalta mieti. Mutta kun ne kaikki tavarat on jo ja paaaaaaljon muutakin vielä säästetty esikoiselta. Että tuleeko vain turhaan tuplat niiistä pakkauksen vaatteista, jotka meillä jäi nopeaa tahtia pieneksi kun lapsi oli syntyessään jo nelikiloinen.. ;) Toisaalta olen säästänyt esikoisen pakkauksen senkin takia että sen sitten säästäisin hänelle, niin sitten tällä logiikalla pitäisi ottaa toisellekin että olisi hänellekin säästiksi oma pakkaus. Vaikeaa :D

Ja meilläkin vauva nukkui oikeastaan ekat 3kk pakkauksen laatikossa. Meillä anoppi ompeli hienot reunalakanat. Laatikko oli tosi kätevä siirtää eri huoneisiin sen mukaan missä itse oli; laatikkoa pidettiin niin keittiön pöydällä kuin olkkarin lattiallakin :) Meillä ei aluksi ollut mitään sitteriä tai muuta vauvakehtoa niin mun mielestä se laatikko oli toimiva. Toki kun meillä on pieni terrieri niin laatikko oli hyvä kun ei päässyt koiraherra ihan koko ajan naamaa nuolemaan kun ei ylettynyt laatikon reunojen yli kuin vähän vain kurkkimaan ja vauva sai olla rauhassa vaikka lattialla. Yöksi sitten vaan nosti laatikon pinnikseen vauvoineen :D
 
Juu, aika paljon tavaraa paketissa - on kyllä hienoa, että meillä on Suomessa tällainenkin etu! Itsekin olen kuullut monien laatikkoa sänkynä käyttäneen, aika näppärää siis!:) Meilläkin vielä pieni kaksio, niin pitänee vähän miettiä, mitä kannattaa hommata ja mitä ei. Luin jostain vauvanhoitosivuilta, että esim. sitteri ei ole välttämätön, sillä "vauvalle paras paikka sylin jälkeen on lattia".

Ihana idea myös tuo, että laatikon säilyttäisi lapsilleen, tai oikeastaan lapsenlapsilleen - jos vain jaksaa säilyttää niitä vuosikymmenet pölyyntymässä. :D
 
Tuosta vauvalle ostettavasta tavaramäärästä olen samaa mieltä että vähemmän on enemmän. Ja kun vauvat on niin eriluonteisia alusta asti, että voi vain arvailla mikä on kunkin vauvan juttu :)

Meillä oli kokoontaitettava hoitopöytä kylppärissä ja siitä tykättiin. Sitteri meille hankittiin vasta siinä vaiheessa kun alettiin antamaan nelikuisena kiinteitä. Syöttötuoliin kun saa laittaa vasta n 6kk tai kun osaa muuten istua (vähän eriäviä mielipiteitä tässäkin asiassa niinkun kaikessa vauvoihin liittyvissä =) ). Syöntihommassa sitteri oli ihan ykkönen, meillä ei ainakaan sylissä syöttämisestä olisi tullut mitään, hyvä kun sai lusikan sitterissa istuvaan lapseen osumaan :D Meillä sitterissä ei viihdytty muuten ollenkaan, lattialla pääasiassa. Sylissäkin vaan kiemurreltiin alusta asti kun oli niin kova hinku liikkeelle ja lattialla rauhottuikin paremmin kun sylissä, mitä kaikki mummot ja kummit jaksoi ihmetellä. Että vauvan temperamentti meillä ainakin määräs tätä oheistarvikkeiden määrää. Rintarepussa/liinassa ei meillä myöskään ikinä viihdytty, ne pölyyntyy kaapissa edelleen.

Oikein ihanaa yrityksen (ja viikonlopun) odotusta :)
 
Meillä taas on Manduca edelleen käytössä. Vasta käytiin lumikenkäilemässä, ja tyttö oli selässä koko sen tunnin ajan, ja nukkui siinä samalla päiväunet. Myös kerhomatkat tyttö kulkee repussa, koska mennään polkua pitkin, josta ei näin lumien aikaan pääse vaunuilla menemään. Trikoinen kantoliina oli tosi hiostava ja siksi ostinkin tuon Manducan. On kyllä ollut todella hyvä, vaikka aika kallis olikin. Ja tosiaan kannattaa kattoa, että tuo kantoväline on ergonominen sekä vauvalle että itselle. Ne Baby Björnin vauvanroikottimet kannattaa hylätä heti alkuunsa...
 
Tavaramäärästä vauvalle olitte keskustelleet. Meille tuli pinnasänky vasta, kun lapsi oli 4 kk. Tätä ennen nukkui vaunukopassa. Ja kun siirryttiin pinnasänkyyn, oli helppo ensin antaa nukkua kopassa, joka oli pinnasängyssä. Sitten pikkuhiljaa luovuttiin kopan yöunikäytöstä. Hoitopöytää ei ole ollut ollenkaan. Homma hoituu ilmankin. Vaihtoalusta meillä oli. Ihan kiva suihkulähteiden varalle. ;) Leikkimatto ostettiin, ja oli ihan hyödyllinen. Sitteri tuli käyttöön, kun alettiin ruokailemaan kiinteitä. Mukavampi syöttää siinä kuin sylissä. Kantoliinasta olen tykännyt. Alkuun tuntui hankalalle, mutta nopeasti siihen tottui. Lapsikin tykkäsi siinä kulkea. Ehkä hankinnoista tärkeinpänä olen pitänyt vaunuja. Niitä ollaan käytetty PALJON, joten pitää olla hyvät ja mieleiset. :) En tykkää, että on kamalasti tavaraa. Etenkään sellaista, jolle ei ole todistettua tarvetta. ;)

En muista milloin olisin ilahtunut kuukausista yhtä paljon kuin kuluvalla viikolla. :) Eli todella bongasin oviksen taannoin ja kierto oli 30 vrk. =) Alkaa kierto tasoittua nyt ihan oikeesti. Kesää ja syksyä odotellessa. :)
 
Kerroin miehelle, että viimeinen pilleriliuska lähti käyntiin. Vastauksena tuli ehkä hieman hermostunutta hehheh-naurua - saa nähdä, tuleeko vielä pupu pöksyyn, kun H-hetki lähestyy, vaikka pillereiden jälkeen olikin tarkoitus mennä vielä hetki muulla ehkäisyllä...:confused:
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 2.3.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Huh, olipa pitkä aika viimeisen listan päivityksestä! Pahoittelut että on viivästynyt, mutta oon tarkoituksella pysynyt pois täältä palstalta vähän enemmän, ettei vauvakuume vie multa liikaa energiaa, kun sen edistymisestä ei oo tietoa..
 
Kyllä on just mun mieleen noi pakkauksen värit, tykkään muutenkin retrohenkisistä vaatteista. Täällä ei kyllä tulla tuota laatikkoa saamaan, mutta toivattavasti sitten se 2015 :) Itsekkin oon miettinyt että hankitaan vauvaa varten vaan ne välttämättömimmät, sitä tavaraa kuitenkin kertyy, meillä on muutenkin jo periaatteena, että kaikki turha laitetaan kiertoon, kirpparille tai lahjotetaan. :) Mutta kyllä ton äitiyspakkauksen oon ajatellu ottaa, siinä on kuitenkin paljon sellasta mitä tarvii joka tapauksessa :p

Mäkin olen pitänyt nyt vähän taukoa täältä palstalta, tuntuu ettei mielessä pyöri mikään muu, varsinkaa nyt kun ystävälle on syntynyt pikkuinen <3
 
Enhän mä malttanutkaan odottaa ens kiertoon sitä oviksen tikuttamista, vaan alotin jo tässä kierrossa :D Tänään sitten sain luultavasti sen ovisplussan. Testiviiva ei tosin ollu ihan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta tosi tosi lähellä, että kaipa sen voisi jo laskea, kun eilen se testiviiva oli puolta haaleampi... Tänään siis olisi kiertopäivä 21/30, ellei kierto nyt sitten veny pidemmäksi kuin yleensä... Jos menkat alkaa ajallaan, niin aika lyhkäseksi taitaa tuo luteaalivaihe jäädä... Tosin yleensä mulla tulee limoja kp 17-19 ja tässä kierrossa niitä ei ole vielä tullut, joten jos tämä kierto olisi nyt poikkeus, kun olen ollut vähän kipeänäkin. Enää 1,5kk yrityksen alkuun! Ajatella, että se tulee nopeammin kuin meidän Kreetan matka, joka varattiin toukokuun loppuun.
 
Haha, ajattelimpa nurinkurisesti. Ajattelin että korkeareunainen ja pimeähkö laatikko olisi vauvalle tosi ahdistava ja eristävä. Mutta niin, vastasyntynythän on tottunut juuri sellaiseen :)

Meillä ei hirveästi olla mietitty mitä kaikkea hoitotarvikkeita tarvitsisimme. Jotenkin olen ajatellut että niitä tulee väkisinkin hamstrattua sitten niiden 9 kuukauden aikana.
Suht pieni talo kun meillä on, niin ei viitsi myöskään tavaroita etukäteen hankkia viemään tilaa ja pölyyntymään. Jonkin verran leluja on kyllä tullut ostettua. Tarkoitus oli antaa ne sukulaislapsille lahjoina, mut jotenkin ne on vain omaan varastoon jäänyt pyörimään :LOL:

Hyviä lastenvaunuja tosin pitäisi varmaan alkaa metsästämään ihan ajoissa, ettei joudu tyytymään joihinkin huonoihin. Tuo raha kun ei kasva puussa, niin pitänee käytetty hankkia.
 
Heippa kaikille! :)

Tämä on varmaan vielä tässä vaiheessa minulle sopivin ryhmä.
Olen varmaankin vanhimmasta päästä tässä ryhmässä, ikää on jo 34 (tänä vuonna 35), ja olisi tarkoitus alkaa yrittämään nykyisen mieheni kanssa lasta.
Olemme kumpainenkin vasta eronneet, (erot vielä vireillä), mutta tosirakkaus ei katso aikaa eikä paikkaa...olemme toisemme löytäneet ja haaveissa olisi perustaa perhe. Itselläni on tytär jo rippikouluiässä, miehelläni kaksi lasta jotka ovat tytärtänikin vanhempia.
Kummallakaan ei olisi käynyt aikaisemmassa elämässä mielessäkään enää hankkia lapsia, mutta aikamme "leikiteltyämme" ajatuksella yhteisestä lapsesta, tultiin siihen lopputulokseen että yhteinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut.
Että jos nyt vielä kerran saataisiin kokea tämä kaikki....
Ylihuomenna minulta poistetaan kierukka, ja sitten alkaakin armoton yrittäminen... ei tietenkään kellon eikä lämpötilojen kanssa juosta kilpaa, lapsi tulee sitten kun sen aika on.
Minulla tuli juuri 5 vuotta edellisen kierukan asentamisesta täyteen, joten jonkinlaista johdatusta se sitten lienee sekin... niinkuin kaikki muutkin asiat tässä meidän suhteessamme. Olemme juuri muuttamassa yhteen, ja tuntuu että kaikki on paremmin kuin koskaan ennen :cool:
 
Tervetuloa, hitsipimpula!

Gislie (ehkä muutkin?): Mistä olet noita ovistikkuja hankkinut? Niistä on varmaan puhuttu enemmän noissa jo yrittäjien ketjuissa, niin en ole itse vielä selvittänyt, mutta varmaan on tietyt paikat, joissa parhaat hinta-laatu -suhteet? ;)
 
mymosa
Tervetuloa, hitsipimpula!

Gislie (ehkä muutkin?): Mistä olet noita ovistikkuja hankkinut? Niistä on varmaan puhuttu enemmän noissa jo yrittäjien ketjuissa, niin en ole itse vielä selvittänyt, mutta varmaan on tietyt paikat, joissa parhaat hinta-laatu -suhteet? ;)
Itse tykkään halpa-testin testeistä, myös fertest on hyvä (löytyy googlella) ja raskauskeijulta olen tilannut 10kpl digiovistesti-paketin.. :)
 
hiliputti Vastaan omasta puolestani. :) Ostin ihan Prismasta (saa bonuksetkin ;) ) Pregcheckin ovulaatioliuskoja ja ainakin tosiaan viime kierrossa näytti selvän plussan. Ja 14 vuorokautta myöhemmin alkoi kuukautiset. Ajattelin tässä kierrossakin kurkata, että löytyykö yhdellä liuskalla vai tarvitaanko useampi plussan löytämiseen. :) Pitäähän sitä ajanvietettä yrityksen odottajillakin olla. ;)
 
hiliputti Mie tilasin Raskauskeijulta nuo ovispuikot. En jaksa pelleillä noitten liuskojen kanssa, kun ensin pitäs pissiä purkkiin. Puikko on siitä kätevä, kun siihen voi pissiä suoraan :D Sitten jos enempi meinais noita ostella, niin liuskat tulis pidemmän päälle aika paljon edullisemmaks.
 
Kiva lukea kokemuksianne vauvan tavaroihin liittyen. Äitiyspakkauksen laatikon pieni koko voi tosiaan olla turvallisuus-elementti vastasyntyneelle, hyvä ajatus laatikon käytön puolesta alkuun, vaikka sängyssäkin. Sitterissä syöttäminen kuulostaa toimivalta myös, ellei kiinteiden syöttö ala vasta sitten, kun vauva osaa jo istua syöttötuolissa. Täytyy tarkkaan katsoa, voiko jonkun välineen jättää välistä kokonaan, aika näyttää.

Veepu, ymmärrän fiiliksesi. Turha sitä on jatkuvasti vauva-asioita miettiä, jos edistystä ei ole tapahtumassa, tai se on liian kaukana tulevaisuudessa. Aina voi yrittää pysyä poissa vauvapalstoilta, niin vaikeaa kuin se onkin ;) Itsekin monesti koitan pitää taukoa, ja ihmettelen, että olen vieläkin listan viimeisenä yritystä odottamassa, meistä joilla jo joku aikataulu on päätettynä.

Joskus ihmettelen, eikö kukaan muu ole vastaavassa tilassa, jossa esim koko vuoden tai parikin odottaisi tietoisesti, miehen kanssa yhdessä. Moni täällä ilmoittautuneista kertoo pääsevänsä piankin yrityksen pariin (kuukausien sisään), mikä on aika eri tilanne kuin meillä pitkäaikais-odottajilla :)

Ovulaatiota ei itselläni ole tarvetta testailla, kierto on niin vakaa ja kaikki merkit havaittavissa, että sen voi lähes päivän tarkkuudella ennustaa ja todeta. Teen kirjanpitoa, kierron eri oireista ja havainnoista, eli pystyn todella tarkkaan sanomaan, missä vaiheessa kiertoa mennään, samat asiat kun näyttävät toistuvan lähes kellon tarkkuudella kierrosta toiseen.
 
Tahdonvoima, ihana kuulla, että joku ymmärtää! :)
On tosiaan "helpompaa" elää turhautumisen kanssa, kun yrittää vierailla täällä harvemmin.. jotenkin ajatukset pysyy kasassa ja voi keskittyä muihinkin juttuihin.
Silloin kun täällä käy lukemassa juttuja, yleensä päällimmäisenä mieleen tulee ajatus "miksen minäkin jo pääse yrittämään?" ja kaikkea muuta asiaan liittyvää.
Helpompaa käydä harvemmin ja iloita silloin muiden yrittäjien/odottajien puolesta :)
Voi muuten olla, että sun kaltaisia pitkä-aikaisodottajia on, mutta he eivät vaan ole löytäneet meidän palstalle!

Ihanaa naistenpäivää muuten kaikille!:flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä