Yrityksen odottajat

YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 8.3.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
hitsipimpula34v03/20141.yhteinen
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Tahdonvoima: Mäkin koen itseni kyllä pitkäaikais odottelijaksi, me päätettiin miehen kanssa yhdessä odottaa vielä vuosi. Mä olin puhunut vauvahaaveista jo vähän pidempää, mutta joulun aikoihin mies sanoi että haluaa lapsen, jolloin päätettiin että kuitenkin odotetaan vielä mun valmistumista opiskeluista. :)
 
Mahtuuko porukkaan?
Malttamattomana kävin jo viime kesänä kurkkailemassa palstalla, mutta päätin hillitä itseni, nyt kuitenkin itsehillintä petti ja rekisteröidyin tänne. :D
Vauvaa olisi näillä näkymin tarkoitus alkaa yrittämään, kesällä kun itsellä on opiskelut ohi. Mistä ehkä enemmän jännittää vauvan teko, kun taas itse oletan että yrittäessä saatta vierähtää tovi, pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen takia.
25-vuotias olen, mies pari vuotta vanhempi, hänellä edellisestä liitosta 8 vuotias lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Vella, tietysti mukaan mahtuu! Suunnitelmasi kuulostaa hyvältä, aiotko yrittää saada vakipaikan valmistuttuasi, vai aloittaa yrityksen joka tapauksessa kesällä?

Kiva, että täällä on muutama muukin "pitkäaikaisodottaja" kirjoittelemassa :) Tsemppiä! Niin se varmaan menee, että moni jolla vielä pitkä odotus edessä ei edes löydä tätä keskustelua. Itse pystyn iloitsemaan muiden yrityksestä ja vauvoista, ei ole itseltäni pois, päinvastoin! Lueskelen muiden kokemuksia odotuksen eri vaiheista ja eri ikäisistä vauvoista, se auttaa valmistautumaan henkisesti. Suuri elämänmuutos se varmasti tulee olemaan, lapsettomaan elämään verrattuna.

Varaudun mielummin vähän pahempaan ja ehkä sitten yllätyn positiivisesti, kuin että elättelisin utopisia haavekuvia kaikesta vauvaan liittyvästä :) Te, joilla jo lapsia tai puolison lapsia on, pystytte vähän realistisemmin arvioimaan perhe-elämäänne vauvan saamisen jälkeen.
 
Ajattelin alkaa suoraan vaan yrittämään vaikkei vakiduunia olekaan. Valmistun myös aika epävarmaan ammattiin, jossa suurin osa toimii freelancereina, eli voi olla että vauva-projekti siirtyisi hamaan tulevaisuuteen ja kuume on jo sitä luokkaa etten kestä ajatusta useiden vuosien odottamisesta ennen koko yritystä.
Vaikka toisaalta hirvittää se oma työllistymistilanne, niin lohduttaudun sillä ajatuksella että voihan olla että vakiduunissakin olisi taas jollain toisella tapaa huono paikka vauvalle.

Mua ihan hävettää sanoa, kun tiedän miten moni oikeasti on kärsinyt lapsettomuudesta vuositolkulla, mutta pelkään ihan kamalasti etten voi saada lasta. Tavallaan tyhmää stressata etukäteen, mutta mulla on aina ollut sellanen tunne että jotain häikkää saattais olla. (epäilen pco:ta) Varmaan tuo tunne myös osittain johtuu siitä että omalla äidillä meni melkein 10-vuotta raskautumiseen. Eli siinä mielessä, tahdonvoima ja venla90, pystyn sympatisoimaan teidän pitkäaikaisodottajien kanssa että "päämäärään" eli oman lapsen saamiseen saattaa olla matkaa.
Itselläkin on tätä vauvakuumetta kärvistelty jo pari vuotta. :D
Ihanaa kuitenkin huomata ettei ole yksin haaveilujensa kanssa. Välillä sitä tuntee itsensä ihan höperöksi kun vaan miettii jo nyt ovulaatioita ja kaiken maailman kikkakolmosia (vehnänalkioöljyt, greippimehut etc) vaikkei sitä vauvaa edes yritä. Sitä ihan pelätyi huomatessaan miten paljon vauvakuume voi muuttaa naista, liekö jotain biologiaa takana siinäkin asiassa.
 
Tahdonvoima Miusta taas tuntuu, että ensimmäinen lapsi ei edes hirveästi muuttanut elämää. Toki ruoka- ja nukkuma-ajoista täytyy pitää huolta, mutta muuten voidaan aika vapaasti touhuta ja käydä kaupungilla ym. Olenkin miettinyt, että mitä kaikkea toisen lapsen tulo muuttaa, kaupungilla käynti ym. ei olekaan niin helppoa kahden lapsen kanssa. Mietin myös sitä, että jos toinen lapsi onkin ihan eri luontoinen kuin ensimmäinen, joka on ollut ns. helppo vauva ja nukkunut yöt läpeensä jo vuoden verran... Senkin takia olen lykännyt tuon yrityksen aloittamista, kun tytön kanssa on niin helppoa olla päivisin.
 
Hei mie kans :D Eli 30 v ja tokaa lasta aletaan yrittämään varmaankin syksyllä/loppuvuodesta. Esikoinen syntyi joulukuussa sektiolla ja lääkäri sanoi että synnytyksien väli olisi hyvä olla ainakin 1,5 vuotta joten sen tiedon pohjalta lähdetään...
 
Wuf
Mä oon nyt super happy!!! Viimeiset näytöt on koulusta suoritettu ja toukokuun lopussa siis valmistuminen :D ja kaiken lisäksi mies on näyttänyt vihreää valoa yrityksen aloituksen suhteen :heart: Yritys aloitetaan vasta toukokuussa alkavasta kierrosta jotta saan juhlia kunnolla valmistujaiseni. Eli mulle voi päivittää aloituksen 05/2014
 
Heipsan! Täällä taas on ollu hirveät suunnittelut päällä vaikkei mitään ole vielä suuntaan tai toiseen tapahtunutkaan! Hirveetä kun ite oon niin innoissaan ja toisella puoliskolla on vielä vähän jännittyneet mietteet (vaikka yhteinen päätös vauvan yrittämisestä aloittamisesta on jo sovittu). Ite tiiän jo kaiken mitä haluan vauvaa varten hankkia ja olla hankkimatta. On vaan niin innostunut ja odottavainen olo kesän suhteen. Miten te ilette saaneet miehiänne rennommin ajattelemaan vauva-asioita? Ja miten teillä muodostui käytännössä päätös siitä että alatte yhdessä yrittämään vauvaa?! :) minut voi lisätä yrityksen aloittajiin kesän loppuun, heinäkuunloppu/elokuun alku! :)
 
Hyvältä kuulostaa Vella, turha sitä on jäädä odottelemaan tuossa tilanteessa, kun ei ole mitään varmuutta vakipaikan saamisesta! Riippuu niin alasta.

Gislie, mukava kuulla, ettei elämä muuttunut aivan täysin. Tuollaiset positiiviset kommentit vanhemmuudesta vain lisäävät kuumetta, kun taas valittelevat vähentävät sitä. Etukäteen ei voi tietää miten käy, tuleeko helppo vai esim. koliikki-vauva, mut jokainen varmasti haaveilee hyvin nuukuvasta ja muutenkin helposta lapsesta! :) Yhden kanssa meneminen on varmasti helpompaa joka paikassa, kun on vaan yksi puettava, syötettävä, vahdittava, jne. Mutta ehkä se esikoisen kasvaminen helpottaa kahden kanssa elämistä, jos hän osaa jo pukea itse ja "auttaa" vanhempia. Ellei ole mustasukkainen ja taannu vauvan tasolle.

Tervetuloa, Leonella! Onnea esikoisestasi. Miten teidän elämänne on muuttunut sitten joulukuun? Suunnitelmasi kuulostaa rohkealta! Itseäni voisi hirvittää, miten kahdesta vaippaikäisestä selviää täysjärkisenä, kun esikoinen ei vielä ole kovin ymmärtäväinen uuden tulokkaan suhteen. Mutta uskon, että kaikesta selviää, jos pinnaa riittää :)

Ihana kuulla, Haavemaa, että olet vuoden odottelusta selvinnyt noin hyvin! Kyllä se yrityksen aloittaminen lopulta tulee nopeasti itse kullekin, vaikka nyt vuosi tai joillakin jopa pari vuotta tuntuisi tosi pitkältä. Otinkin nimimerkikseni tahdonvoiman, koska sitä tarvitaan tässä odottelussa. Tahdonvoimaa pidättäytyä yrityksestä :D

Onnea Wuf, valmistumisen ja lähestyvän yrittämisen johdosta!
 
Viimeksi muokattu:
Heip yrityksen odottajat!

Minut voi myös lisätä listalle kun täällä olen jo käynyt pariin otteeseen höpöttelemässä. 31v. toista kuumeillaan (esikoinen 5/2012) ja yritys alkaa 5/2014 :)

Täällä on viimeksi juteltu kuumeilusta ja miehistä ;) Meillä mies oli ekasta kuumeisempi kuin minä ja nyt oikeastaan on vasta itsellä kunnollinen vauvakuume (niinkun täällä palstoilla pyöriminen osoittaa!) :D Mies on edelleen innokas, ja voisi aloittaa vaikka heti urityksen, itse haluan odotella vielä pari kk:tta kun aloitin uudessa työssä vasta lokakuussa, että ehtii olla vähän aikaa työelämässä. Ja muutenkin tässä on ollut kaikkea sellaista mitä "pitää hoitaa alta pois" ennen yritystä, niinkun silmien laserleikkaus, johon ei raskaana voi mennä. Siinä kävinkin viime viikolla, ja nyt toivottavasti saa nauttia lapsiperhearkea jatkossa ilman aina solmussa olevia rillejä :)

Eka tärppäsi meillä heti, eli ehkä senkin takia ei ehtinyt oikein kuumeilla kun jo onnisti. Nyt jännittää vella mua kans että meneekö pitkään, täällä on muutkin olleet huolissaan, että onnistuuko sitten kun sinne yrittämiseen asti päästään. Mutta uskotaan nyt vain kaikki, että kyllä se siitä lähtee etenemään, ja murehditaan vasta sitten jos on siihen aihetta!

Ovistikuista on ollut puhettä myös. Mulla ei ole koskaan ollut käytössä, ehkä sitten jos yritys ei tuota tulosta. Uskon siihen että jos säännöllisesti pupuillaan niin se riittää ;) Muutenkin tuo tikkuun pissailu on sellaista puuhaa, että jo etukäteen saan sydämentykytyksiä siitä jännityksestä ;D

Ihanan aurinkoista päivää :)

Vappuvaavi
 
Tahdonvoima Sitä mie toivonkin, että esikoinen osaisi jo käydä potalla ja pukea ym., kun toinen lapsi syntyy. Voihan se tietysti olla, että ainakin alkuun taantuu opitut taidot, mutta eiköhän ne sitten nopeasti kuitenkin muistu taas mieleen. Mekin oltiin varauduttu paljon pahempaan ennen vauvan syntymää, mutta yllätyttiin tosi positiivisesti, kun vauva olikin niin rauhallinen, mieskin ihmetteli, että eikö ne kaikki vauvat itkekään koko aikaa :D

Minäkin kuumeilin vauvaa oikeastaan koko opiskelujen ajan, kävin lukemassa kaikkia vauvapalstoja ym., mutta onneksi maltoin odottaa, niin nyt saa rauhassa keskittyä kotiäitinä olemiseen. Olen muutenkin sellainen luonteeltani, että haluan keskittyä vain yhteen isoon asiaan kerrallaan, muuten stressaannun helposti ja elämästä tulee pelkkää suorittamista. Esim. opiskeluaikoina en juurikaan tehnyt töitä ja nyt keskityn kotona olemiseen, töiden vuoro tulee sitten kun lapset ovat isompia. Saan kuulla noista valinnoistani etenkin omilta vanhemmiltani, joiden mielestä minun kuuluisi jo olla töissä. Mielestäni toimin kuitenkin järkevämmin kuin vanhempani, jotka tekivät lapsuusaikanani paljon töitä ja masentuivat. Nytkin isäni tekee paljon ylitöitä yötä myöten ja syö lääkkeitä masennukseen, vaikka olo saattaisi helpottua jo töitä vähentämällä. Mutta jotenkin tuntuu, että vanhempieni sukupolvella on se ajatus, että ihmisen täytyy tehdä töitä koko ajan, ja jos et tee, niin olet laiska ja hyödytön. Heidän on myös vaikea ymmärtää sitä, että minun mielestäni kotiäitinä olo on arvokasta työtä ja on hyväksi lapsen kehitykselle. Tietenkään kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä edes halua olla kotona lasten kanssa pitkään ja mielestäni se on ok, jokainen tekee omat valintansa ja toimii niin kuin itselle on parasta. Olen kyllä erittäin kiitollinen siitä, että minulla on mahdollisuus olla kotona lapseni kanssa :heart:
 
Ihanaa Wuf että teillä on yritys aika noin konkreettisen lähellä!:)

Tuulikki92, mulla on vähän sama tilanne, että vaikka yrittämisen aloittamisesta on jo sovittu (myöskin kesällä), niin tuntuu että vähän varpaillaan saa olla vauvapuheiden kanssa ettei toinen ahdistu.
Mies tosin koki oman esikoisensa vauva ajan rankkana, ja osaa siksi murehtia enemmän. Mä olen yrittänyt hillitä itseäni vauva höpinöiden suhteen ja antaa enemmän tilaa miehelle, mikä tuntuu toimivan. Jos en pariin päivään juttele mitään vauva juttuja, niin mies jo usein ottaa asian itse esille. Sellainen sopiva vurottelu pientä painostusta ja sitten perääntymistä tuntuu olevan toimiva lähestymistapa ;)
Mutta kyllä silti pelottaa että mitä jos se alkaakin aina vaan lykkäämään ja lykkäämään, kun yrityksen ajankohta koittaa...

Vappuvaavi, olisi ihana olla tässä asiassa se suhteen järkevämpi osa puoli joka pikemminkin toppuuttelee, sen sijaan että on tällainen kaikki-mulle-nyt-hörhö!
Ja tuo on kyllä ihan totta että on turha laittaa energiaa murehtimiseen ennen kun mitään ongelmia on edes tullut. Kun ei sitä kuitenkaan voi tietää että millon tärppää vai tärppääkö.

Hyvä pointti Giselie, omastakin mielestä ihmisarvo laitetaan ihan liikaa sille suorittamiselle. Hienoa kun tunnet itsesi ja tiedät miten laittaa oma ja perheen hyvinvointi etusijalle!
 
Meilä on mennyt vauvan kanssa aivan loistavasti :) Kyllähän me ollaan monissa asioissa vähän hukassa mutta lähipiiristä löytyy lapsiperheitä joten aina voidaan kysyä :) Poika on kaikenkaikkiaan ihan kohtuuhelppo tapaus, synnytys oli niin rankka kokemus että ihan kiva kun on helppoa, tosin huoli pikkuisesta on kokoajan kova ja aina miettii et onkohan tuo ja tuo asia ihan normaalia. Meillä nukutaan yöt suht hyvin, alusta asti menty vähintään 4 tunnin pätkissä, nyt on vähintään 6 tunnin poätkiä, toisinaan nukkuu jopa 9-10 tuntia putkeen. Kyllähän tuo on elämän mullistanut ja laittanut kokonaan uuteen järjestykseen. Meillä on mies ollut lapsen syntymästä asti kotona joten se on helpottanut arkea paljon. Toisalta nyt nautin siitä kun on ollut sillointällöin työpäivän mittaisen ajan polttopuuhommissa yms, ollaan opeteltu pojan kanssa olemaan kahdestaan päivät ja kyllähän ne sujuu yleensä ihan kivasti.

Mä haluan lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla jotta heistä olisi toisilleen mahdollisimman paljon seuraa. Ja kun itse olen sen 30 v eli en ihan nuori enään niin mitä nopeammin lapsiluku täytetty niin sen parempi :) Itselläni on 4 siskoa, meistä 3 ekaa on synnytty 3 v ja 3 kk sisällä. Lapsuus oli niin ihana kun oli siskot joiden kanssa tapella ja leikkiä et haluan et omatkin lapset pääsisi kokemaan saman. Jos ei sitä sektiota olisi jouduttu tekemään niin kakkonen saisi tulla vaikka samantien. Mutta, näillä mennään ja aletaan tosiaan yrittämään sitten kun se on lääkärin mielestä turvallista leikkauksen jälkeen.
 
Heip!

Ihana aurinko tuolla, tässähän vaan vauvakuume yltyy kun linnut laulaa ja vaatteet vähenee :D

Leonella samoin olen sitä mieltä että ei sitä elämänmuutosta kannata stressata etukäteen, se vain tulee niin luonnostaan se muutos kun vauva on maailmassa että ei osaa enää kuvitella elämää ilman lasta <3 Vaikka itse olin 30v kun esikoinen syntyi ja oli todellakin tottunut menemään ja tulemaan ihan oman mielen mukaan ja oltiin elelty 5 vuotta miehen kanssa kaksin niin nautin nykyisestä elämäntilanteesta ihan täysillä. Olin pitkään kaveriporukan ainoana sinkkuna ja jotenkin sitä pelkäsi silloin 25 vuotiaana että löydänkö ikinä miestä ja saankohan ikinä omaa perhettä, siksi tämä perhe-elämä tuntuu ihan ihmeellisen onnelliselta, ja olen todella kiitollinen :)

Ja hienoa, että Gislie teet niinkuin vaistot sanoo ja olet kotona lasten kanssa, muiden puheet saa jättää ihan omaan arvoonsa. Meillä meni vähän kurjasti viime vuonna työkuvíot uusiksi kun molempien töissä oli yt:t ja tuli potkut. Niin siksi mun kotiäitiys loppui kun lapsi oli 1v6kk ja sain uuden työn, ja mies jäi vuorostaan kotiin. Sitten hänkin sai uuden työn ja nyt meillä elellään päiväkotiarkea. Vaikka siinä työ-raha-hoidonaloitus-työttömyyshässäkässä stressasin aikalailla niin kaikki on mennyt hyvin. Ekan viikon töiden alettua itkin joka päivä kun tuntui ero lapsesta niin pahalta, mutta nyt jo ajattelen niin että kun kaikki ei ole aina itsestä kiinni (tuleeko potkut tms.) niin tämä meni nyt näin. Kotona viihdyin ja mielestäni oli ihanaa kun mieskin sai olla vielä kotona lapsen kanssa ennen päiväkodin aloitusta ja itse sai palata rauhassa työelämään kun tiesi että lapsi ja mies olivat vielä kotiarkea viettämässä. Ja ehkä jo ensi keväänä olen äitiyslomalla toisen kanssa ja esikoinenkin pääsee taas kotihoitoon :)

Aurinkoista päivää!

Vappuvaavi
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 12.3.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
hitsipimpula34v03/20141.yhteinen
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Leonella30v04/20142.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
Vappuvaapi31v05/20142.
Wuf29v05/20142.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
tuulikki9222v07-08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Iiiik!! Kohta alkaa viiminen pilleriliuska, voi että jännittää. On tosi outo fiilis kun se vauvakuume on oikeastaan laantunut nyt kun tietää että ehkäisyn lopettaminen on edessä. Mutta edelleen se raskautuminen ja perhe kuulostaa ihan oikealta päätökseltä, ei vain ole sitä hinkua ja sitä "minullehetinyt"-fiilistä :D

Kuinka monet on päättänyt ettei ala noita ovisliuskoja sun muita käyttämään kun pääsee yrityksen odottajista yrittäjiin?
Itseäni ei hotsita kyllä yhtään alkaa tikuttamaan ja ressaamaan, raskaus tulee jos on tullakseen, eikä ole kuitenkaan mikään kiire ja pakottavat tarve tulla HETI raskaaksi :)
 
Kiitos veepu123 listoille lisäämisestä :)

carna meillä ei ole suunnitelmissa ovistikkuja. Tosiaan vasta sitten jos ei ala kuulumaan niin ehkä voisi ottaa käyttöön. Jotenkin vain menee liian tieteelliseksi mun makuun ;) Ja jos kolmekin kertaa viikossa olisi jotain actionia makkarin puolella niin pitäisi riittää, kun siittiöt elelevät sitten kuitenkin muutaman päivän siellä kärkkymässä :D Mutta ymmärrän hyvin että jotkut haluaa testailla, varsinkin jos on kovin epäsäännöllinen kierto. Mua jotenkin stressaisi, varsinkin jos sitä h-hetkeä ei sitten testeillä bongaisikaan.

Ja sitten ON: Nyt on laitettu yrityksen odottajan lisäravinneosasto kuntoon! Mua oikein nauratti illalla kun lajittelin vitamiinejä keittiön pöydälle mulle ja miehelle aamuksi, että dosetti vain puuttuu kun niitä on vaikka kuinka :D

Ensinnäkin tänään otin viimeisen kolesterolilääkkeen tänä aamuna(mulla perinnöllinen korkea, 8.3 eli ei todellakaan lähde ruokavaliolla mihinkään suuntaan, vaikka elintavat ja paino kunnossa) kun niitä ei saa ottaa edes raskautta yrittäessä, raskaana tai imettäessä. Ja nyt kun ei kolesterolilääkettä ole niin saa alkaa juoda greippimehua. Kyllä, mä tykkään siitä mausta tosi paljon ja kun sitä taas ei ole saanut sen kolesterolilääkkeen kanssa ottaa (vanhvistaa jotenkin monen lääkeaineen vaikutusta..) niin tämä on mun taivas kun saa aamulla kunnolla hapanta mehua ison lasin ;) Lisäksi vitamiinitarjottimelle on nyt päätynyt foolihappo, maitohappobakteerit, d-vitamiini ja lisäksi 1 kalaöljy. Möllerin kapseleissa on tosin A-vitamiinia, eli ne lopetan sitten lähempänä yrityksen alkua kun A-vitamiinia ei raskaana sais lisänä ottaa. Syön muutenkin oikeastaan nämä samat vitamiinit, mutta nyt sitten tuli lisänä toi foolihappo. Eli valmistautuminen on julistettu alkaneeksi! :D

Mukavaa päivää!

Vappuvaavi
 
carna Minäkään en käyttänyt noita ovistestejä silloin, kun yritettiin ensimmäistä. Asuttiin silloin eri kaupungeissa työharjoitteluiden takia, niin ei siitä olisi paljon ollut hyötyäkään, kun ei sitä ovista olisi välttämättä voinut edes hyödyntää. Nyt testaan ihan vain huvin vuoksi :D Enkä osta noiden jäljellä olevien jälkeen uusia, ellei yritys veny kovin pitkäksi.
 
Mulla on ovistestejä runsaasti varastossa kun olen joutunut tätä epämääräistä kiertoani/kierrottomuutta niiden avulla vahtaamaan siltä varalta jos ovuloisin kuitenkin säännöllisesti, mutta ilman kuukautisvuotoa. Turha toivo se oli eli ovulaatiota ei ole tapahtunut eikä kuukautisia ei ole vieläkään ilmaantunut pillereiden lopettamisen jälkeen ja lopettamisesta taitaa olla kohta 5 kk. Nyt alkuviikolla gynellä ultrassa näkyi hieman suurempi follikkeli, joka laskujen mukaan ensi viikon alulla saattaisi ovuloitua, joten nyt vaan täytyy tikutella ja seurata jos saisi ovisplussan. Jos ovulaatio tapahtuu ja kuukautiset siitä parin viikon kuluttua alkaa niin siitä alkaa sitten meidän yritys :) Ja meinaan kyllä silloinkin jatkaa oviksen tikutusta, kun mun kierto tuskin tulee mikään tasainen olemaan, jos se tästä käyntiin saadaan.
 
Mulla on sen verran huono itsekuri että vaikka olenkin "luvannut" itselleni (ja myös miehelle...) etten heti tikuttelisi ovista, niin toteutus saattaa olla vähän toista. Nyt jo tässä kierrossa olen yrittänyt löytää oviksen lämpöjen ja limojen perusteella, mutta hankalaa on.
Toisaalta täälläkin on vielä kierrot sekasin pillereiden jäljiltä, n. 4 kk sitten lopetin. Eka kierto oli 56 päivää ja seuraava 40. Sormet ja varpaat ristissä toivon että ne jatkaa lyhenemistaan.
Täällä on myös omegat foolihapot ja d vitamiinit käytössä, ja pari päivää sitten ostin myös vehnänalkioöljyä siinä toivossa että se tasoittaisi hormonitoimintaa.
 
haavemaan yrityksen aloitus siirtyy toukokuu -14 :) erään riidan päätteeksi mies totesi että suunnittelen liikaa asioita, ei kaikkea voi elämässä laskea valmiiksi...samaan hengenvetoon kuului että jättäisinkö ehkäisyn pois vaikka heti niin katsotaan mitä tuleman pitää. ;) toukokuulle asti kuitenkin venytän, jotta saan vielä koulun pakettiin ennen toisenlaista kääröä <3 viikkoja on vain muutamia enää jäljellä, alle 8!

Carna: olen joskus käyttänyt ovulaatiotestejä ihan kokeilumielessä että miten oma kroppani toimii kun pidin hormonaalisesta ehkäisystä taukoa.. Ovulaatio löytyi joka kierrosta ja suorastaan tunnen sen jopa kipuiluna, joten tuskin tulen käyttämään testejä. Nautin miehestä mahdollisimman stressittömästi ainakin alkuun :)
 
Haavemaa meillä on sitten sama aikataulu yrityksessä :)

Kiertojen pituudesta pillerit lopettaneille: Mä lopetin ennen esikoista pillerit marraskuussa ja plussasin seuraavassa elokuussa. Ja siis ensimmäistä kertaa silloin heinäkuussa yritettiin, siihen asti oli kortsut käytössä ja mies kuukausitolkulla työmatkoilla :D Mulla oli kans tosi pitkät kierrot pillerien lopetuksen jälkeen sen koko talven 36-48 päivää. Ja raskaaksi tulemista edeltävä kiertokin oli vielä joku 38 päivää. Eli vaikka se kierto venyy niin silti ovulaation voi tulla ihan säännöllisesti, ovis on vaan sitten pitkissä kierroissa aika myöhään, eli vasta joku kp 24. Tästä syystä mulla esikoisen laskettu aika oli aluksi ihan liian aikaisin kun neuvolassa väkisin haluavat laskea sen viimeisistä menkoista, mikä ei niillä megakierroilla ollut todellakaan järkevää ;) Tietysti ultrissa se sitten selviää ja sitä myöhennettiin toista viikkoa. Ja siihen vielä 2 viikkoa yliaikaa päälle niin oltiinkin jo melkein kuukautta ekaa laskettua myöhemmin tositoimissa synnärillä ;)

Vappuvaavi
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 14.3.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
hitsipimpula34v03/20141.yhteinen
pircat29v03/20141.
Leonella30v04/20142.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
Vappuvaapi31v05/20142.
Wuf29v05/20142.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
haavemaa24v05/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
tuulikki9222v07-08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014
jammaillen - 02/2014
pieni toive - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä