Yrityksen odottajat

Tervetuloa uusille ja pahoittelen äkkilähtöäsi tuulikki92. Toivottavasti löydätte jonkun yhteisen suunnitelman, vaikka siihen menisi hetki pidempään. Katkeroituminen on pahinta.

Miltäs vauvakuume tuntuu nyt kolmen lapsen jälkeen Päärynärouva? Onko siinä eroa lapsettoman ajan vauvakuumeeseen tai esikoisen jälkeiseen? Minkälaiset ikäerot lapsillanne on?

Huh, taisin viime syksynä liittyä tähän ketjuun, joten kohta tulee vuosi täyteen täällä, vaikkei kovin aktiivisesti kuitenkaan. Yritysvuoteen 2015 on kuitenkin vielä matkaa, mutta yllättävän nopeasti sekin lähestyy. Ajattelen usein, miten nyt kannattaa vielä nauttia pitkistä unista ja vapauksista, niitä kun ei aina muista arvostaa. Pitkän odotuksen kautta olen henkisesti täysin valmis tuleviin muutoksiin, mutta koitan silti nähdä hyvät puolet sekä nykyisessä että tulevassa.
 
Heippa! Haluaisko joku muu ottaa tuon listan ylläpidon hoiviinsa, kun olen tällä hetkellä todella vain taustailija. Harmittaa kun sen saan päivitettyä tyyliin kerran kuussa.

Oma tilanne on se, että nyt käydään miehen kanssa pariterapiassa ja seuraavaksi menen myös yksilöterapiaan selvittämään vanhoja traumoja. Voisin veikata, ettei tässä yrittämään aleta vähään aikaan ja parempi odottaakin että saa oman päänsä kuntoon ensin. :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 19.6.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
zirpula24v06/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
Hormonihirviö119v07/20141.
päärynärouva34v08/20144.
oceania25v08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hiitu21v09/20141.
Norna30v09/20141.
Marlin30v09/20144.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Minix26vsyksy 20143., 2.yhteinen
Zannuliini28vsyksy 20141.
Salliina8529v01/20153.
Tootsie Roll26vkevät 20151.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
pumpulipallero
Ruusannuppu
veepu123


Yrittämään päässeet:
hitsipimpula - 03/2014
Wuf - 04/2014
carna - 04/2014
Gislie - 04/2014
Aamurusko - 04/2014
haavemaa - 05/2014
Hep87 - 05/2014
hiliputti - 05/2014
Vappuvaavi - 05/2014
iloksi - 05/2014
FantaViona - 06/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2384875-3-yrityksen-odottajista-yrittamaan-paasseet-kesa-2014-3-a/

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Viimeksi muokattu:
Tahdonvoima: ikää lapsilla on 9,8 ja kohta 5 v. Vauvakuume tuntuu mulla ainakin pahentuneen lapsi kerrallaan ;) ehkä se on se et miettii et vielkö mulle suodaan vauva. Ekal kerral sitä oli niin peloissaan ja kärsimätön. Nyt osaa suhtautua järjellä. Mä menin ja varasin ens kuun alkuun kapselin poiston yksityiseltä kun ei jaksa odottaa :)
 
Kuulostaa hyvältä, terapiasta voi oikeasti olla apua. Vaikken itse ole terapiassa käynyt, olen omista traumoistani päässyt yli kohtaamalla ne erilaisin tavoin self-help neuvojen kautta. Ongelmien kohtaaminen ja käsittely on kuin rahaa laittaisi pankkiin. Niin kauan kun ongelmat ovat käsittelemättöminä alitajunnassa, ne koittavat usein nousta pintaan. Siinä vaiheessa kun on voinut puida niitä kunnolla, huomaa ettei aihe enää jaksa kiinnostaa--silloin on pääsemässä yli.

En halua ottaa listan päivitystä, ettei siitä tule velvollisuutta, jonka takia täällä kävisin. Mielestäni ilman listaakin selvitään, ymmärrän täysin jos haluat pysytellä taustalla, Veepu. Ne joilla yritys lähestyy pitäkööt ääntä itsestään tai unohtuvat keskustelusta. Olisi kyllä kiva kuulla kenellä yrityksen alku onnistui lopulta suunnitellun mukaisesti. Joku tutkimus voisi hyödyntää tilastoja ;)

Tosi mukava kuulla, päärynärouva! Ihanaa että vauvakuume vain yltyy kohdallasi, varmasti positiivisten kokemusten kautta, ja halun kokea se vielä uudestaan. Nythän lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että vauvalle riittää monta odottajaa ja hoitajaa. Hyvä että ryhdyit heti toimintaan, jos aika on oikea!
 
Heipparallaa piiitkästä aikaa taas. Täällä on ollut koko alku kesän niin kiirettä etten oo oikeen ehtiny kirjottelee. Oon yrittäny pysyy kärryillä tapahtumista täällä kyl :)

Paljon onnea matkaan Hormonihirviö1! Toivottavasti onnistaa pian :) Ja tervetuloa uusille!

Meillä on kyllä tapahtunut vauvasuunnitelmien kanssa kaikenlaista tässä taustalla, mies oli alkuun aika nihkeesti mukana mun kuumeilussa ja puhui "että sitten lähempänä" kun sovittiin milloin voitais alottaa yrittäminen. Paripäivää sitten kun kateltiin telkasta jotain ohjelmaa jossa sattui olemaan pieni vauva, mies totes että oispa meilläkin tollanen. Mä olin niin puulla päähän lyöty, ja onnellinen että mieskin haaveilee jo pikkuisesta :) Nyt mies on jo sanonut että saa tulla jos on tullakseen, mut haluun nyt hoitaa ton mun opiskelun loppuun. Meinaan täällä pakahtua onnesta kun kirjottelen tätä, vaikka viel on jonkun aikaa odotettava, nyt vaan omasta tahdosta :)

Nyt yritänkin vaan ajatellla niinkun Tahdonvoima ja keskittyy nauttiin lapsettoman vapaudesta nukkuu pitkään ja mennä miten tahtoo :)
 
Heipähei! Vitsit, nyt ku toi lista rävähti tohon ni tajusin että oma nimi on noussut jo hurjasti! Mulla ainakin näillä näkymin yrityksen aloitus on edelleen suunnitteilla syyskuussa häiden jälkeen :) Tässä on jo foolihapot alotettu ja kuumeiltu :) Nyt kylläkin kun häät lähestyy niin alkaa enemmän keskittymään niihin eikä pelkästään vaan vauvakuumeeseen, kyllä tää aika vaan nopsasti on menny.

Hyvä Veepu kun uskallatte kohdata ongelmat ja mennä terapiaan, tuntuu että joillekkin se on edelleen jotenki niin iso tabumainen juttu.

Onnea Hormonihirviölle! :D

Ja aika hauska oli kuulla toi päärynärouvan kommentti. Oon itekki miettiny että miltähän vauvakuume tuntuu jo lapsen saaneella :)

Niin ja venla, onnea sinnekkin että saatte nyt molemmat unelmoida yhtä lailla :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hormonihirviö1
Heipähei! Vitsit, nyt ku toi lista rävähti tohon ni tajusin että oma nimi on noussut jo hurjasti! Mulla ainakin näillä näkymin yrityksen aloitus on edelleen suunnitteilla syyskuussa häiden jälkeen :) Tässä on jo foolihapot alotettu ja kuumeiltu :) Nyt kylläkin kun häät lähestyy niin alkaa enemmän keskittymään niihin eikä pelkästään vaan vauvakuumeeseen, kyllä tää aika vaan nopsasti on menny.

Hyvä Veepu kun uskallatte kohdata ongelmat ja mennä terapiaan, tuntuu että joillekkin se on edelleen jotenki niin iso tabumainen juttu.

Onnea Hormonihirviölle! :D

Ja aika hauska oli kuulla toi päärynärouvan kommentti. Oon itekki miettiny että miltähän vauvakuume tuntuu jo lapsen saaneella :)

Niin ja venla, onnea sinnekkin että saatte nyt molemmat unelmoida yhtä lailla :)
Meillä on häät ensi viikolla, kiva kun on ollut muuta ajateltavaa kuin vauvat!! :) Aika on kyllä mennyt nopeasti.
 
En olisi uskonut, mutta itselläkin vauvakuume on nyt pahempaa kuin kahdesta edellisestä yhteensä! :D Toki asiaa pahentaa hieman se, ettei mies ole suostunut kertomaan, millaista ikäeroa haluaisi tokan ja kolmannen välille...ei sitten tiedä yhtään, että onko tässä kuumeiltava vuosi vai kymmenen.
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 24.6.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
zirpula24v06/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
päärynärouva34v08/20144.
oceania25v08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hiitu21v09/20141.
Norna30v09/20141.
Marlin30v09/20144.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Minix26vsyksy 20143., 2.yhteinen
Zannuliini28vsyksy 20141.
Salliina8529v01/20153.
Tootsie Roll26vkevät 20151.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
pumpulipallero
Ruusannuppu
veepu123


Yrittämään päässeet:
hitsipimpula - 03/2014
Wuf - 04/2014
carna - 04/2014
Gislie - 04/2014
Aamurusko - 04/2014
haavemaa - 05/2014
Hep87 - 05/2014
hiliputti - 05/2014
Vappuvaavi - 05/2014
iloksi - 05/2014
FantaViona - 06/2014
Hormonihirviö1 - 06/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2384875-3-yrityksen-odottajista-yrittamaan-paasseet-kesa-2014-3-a/

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Onnea morsiamet, niiskuilija ja Hormonihirviö1! Wau, huomasin just että oletpa Hormonihirviö aikaisin löytänyt elämäsi kumppanin :) Itselläni se vei vuosia pidempään, mutta olisihan se ollut ihana tavata nykyinen mieheni jo noin nuorena. Onnea yritkseen!

Lotus, voin kuvitella! Vauvakuumeinen haluaa suunnitella jo aikataulua! :) Hyvältä kuitenkin kuulostaa että mieskin on vielä halukas, joskus! Toivottavasti mahdollisimman pian. Ovatko isommat lapsesi koskaan kyselleet uuden pikkusisaruksen perään?
 
  • Tykkää
Reactions: Hormonihirviö1
Voi kiitos Tahdonvoima! :) Hassua miten se aika sit kuitenki menee niin nopeesti, tammikuussa kun bongasin kuumeissani tän ketjun ni ajattelin et on niiiin pitkä aika vielä ja nyt onki kohta jo heinäkuu :) Kohta syksy ja joulu ja sit vuosi 2015! :D
 
Heips. Ikävä kun jotkut joutuu jättämään haaveilut :( muille kovasti tsemppiä, niin se aika vaan menee ja yritys kk lähestyy monella :) itse tilasin vauva-lehden kun tää kuume vaan pahenee samoin sitterin ostin kun sain sen niin halvalla :D itsellä olis siis kapselinpoistoon viel 12 pvä :) sitähän ei tiedä vaik yritys kestää 1 v kun ikääkin on jo :( mut tulee sit kun tulee :)
 
Tahdonvoima: Nää kaksi ovat vielä niin pieniä (1v7kk ja 3kk), etteivät edes ymmärrä asiasta mitään. Esikoinen ei vielä osaa sanojakaan, vaikka ymmärtää kyllä ihan ikätason mukaisesti :) Mustasukkaisuutta ei ole ainakaan vielä ilmennyt, kovasti on nuorempaa hoitamassa.

Iän puolesta tässä ei ole kiire (23v), mutta tykkäisin itse yrittää saada kaikki lapset suht lähekkäin. Vaikka en yhtään ihmettelisi, jos vauvakuumetta pukkaisi lasten ollessa jo isompia. Ehkei se lakkaa osaltani koskaan, mutta täytyy sitä lapsilukua järjelläkin ajatella...ja mies tekee stopin viimeistään neljännen jälkeen, mutta todennäköisesti kolmas on se viimeinen. :)

Mäkin tilasin vauva- ja meidän perhe -lehdet :D En tiedä helpottaako vai pahentaako se asiaa, mutta kyllä niitä mielellään lukee (ja täällä foorumeilla pyörii) :D
 
Lotus, wau, en tajunnutkaa että vauvakuume voi olla jo noin pienen vauvan vanhemmalla, jotenkin ajattelin että ikäero oli suurempi! :) Kolmen pienen kanssa on varmasti hommaa, mutta seuraahan heistä olisi toisilleen myös.

Tämä on vaan heitto, mutta jos uskot, että vauvakuume vaan jatkuu kohdallasi, mutta miehelle neljä on riittävästi, niin pidempään odottamalla saisit nauttia mahdollisimman monta vuotta pikkulapsi-iästä, kun kaikki eivät olisi vauvoja/taaperoita yhtä aikaa, ja sitten yllättäen isompia.

Itse haluaisin ehkä 4-5 vuoden ikäeron (jos saisimme kaksi lasta), jotta voisin nauttia pikkulapsi-vaiheesta pitkään ja että energiaa riittäisi molemmille lapsille. Mutta eihän sitä tiedä, mitä parin vuoden päästä ajatteleekaan. Teillä on ilmeisesti suht. helpot vauvat, kun ajatus kolmannesta viehättää! :) Välillä on ihana kuulla onnellisista vanhemmista--kaiken valituksen seasta. Se inspiroi!
 
Tahdonvoima: Mä en juuri tuosta syystä pidä vauvakuume -nimityksestä. Ei mulla ole varsinaista vauvakuumetta, haluaisin vain lisää lapsia. En usko, että kaikki muutkaan haluavat juuri sitä vauvaa. Eli en tarvitse pitkää pikkulapsiaikaa, vaan juurikin se tuntuu hyvältä, että jos lapsia tulisi se 3-4, niin yritetään saada ne lapset nyt ja sen jälkeen "keskitytään pelkkään kasvattamiseen" :) Mun äiti on saanut kaikki 4 lasta alle 30-vuotiaana ja musta toi vaikuttaa hyvältä, että nyt voivat ns. tehdä mitä haluaa, kun vain yksi lapsista asuu kotona ja hänkin sen verran iso, ettei tarvitse lapsenvahtia. Harvoin he missään käyvät, tuskin itsekkään kävisin, mutta ainakin siihen on mahdollisuus :)

Mutta katsotaan miten tässä elämässä sitten käy :D Yhden vielä haluaisin todella kovin, mutta sen jälkeen olisi mukavaa ryhtyä sijaisperheeksi.

Ja vaikka haluan lapset pienillä ikäeroilla, meillä ei ole helppoa. Siksi mies haluaakin nyt isomman ikäeron. Muutoin varmaan suostuisi yrittämään kierron alettua. Kumpikin lapsista on todella allergisia ja reagoivat suurimmaksi osaksi suolioireilla. Esikoinen alkoi huutaa öisin vasta 3,5kk iästä lähtien (nyt on onneksi yöhuudot toistaiseksi ohi ja jonkin aikaa oli täysin oireeton). Kuopus on huutanut syntymästään asti ja niin päivin kuin öin. Suoraan sanoen ihan hemmetin rankkaa suurimmaksi osaksi, mutta ei tämä loputtomiin kestä ja olen valmis mihin vain lasten takia. Id:llä ja lääkkellä (refluksiin) on nyt saatu sen verran paremmaksi, että viihtyy välillä itsekseen ilman syliä ja pomputtelua (jonka pitää olla sen verran "voimakasta" ettei siinä samalla mitään muuta pysty tekemään). Nukkuminen on todella huonoa ja yöt päiviä pahempia. Ajan kanssa tämäkin. Nyt etsinnässä sopiva korvike, jos lopettaisin imetyksen, jotta energiaa olisi enemmän, eikä tämä paino laskisi enempää.

Tulipas pitkä sepustus. Hienoa, jos joku jaksoi lukea :D Onhan se isompi ikäero oikeasti järkevää monelta kantilta katsottuna, mutta ei näille ajatuksille mahda mitään. :) Ja voihan olla, että kuume lievenee ajan kanssa, vaikkei varmasti kokonaan häviäkään.
 
Hei pitkästä aikaa :wave: :)

Tulin vaan ilmoittamaan, että minut saa poistaa listalta

Arki näiden kahden kanssa on edelleen haastavaa, kuten kerroin sen olevan keväällä tänne liityttyäni. Kolmas lapsi on haaveissa, mutta tulevaisuudessa. Jossain tuolla tuonnempana. Olen niin väsynyt ja vauvakuume on tipotiessään.

Mukavaa kesää kaikille, toivottavasti toiveenne toeutuvat mahdollisimman pian yrityksen alettua :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 8.7.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
zirpula24v06/20141.
vella25v06-07/20141. yhteinen
päärynärouva34v08/20144.
oceania25v08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hiitu21v09/20141.
Norna30v09/20141.
Marlin30v09/20144.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Zannuliini28vsyksy 20141.
Salliina8529v01/20153.
Tootsie Roll26vkevät 20151.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
pumpulipallero
Ruusannuppu
veepu123


Yrittämään päässeet:
hitsipimpula - 03/2014
Wuf - 04/2014
carna - 04/2014
Gislie - 04/2014
Aamurusko - 04/2014
haavemaa - 05/2014
Hep87 - 05/2014
hiliputti - 05/2014
Vappuvaavi - 05/2014
iloksi - 05/2014
FantaViona - 06/2014
Hormonihirviö1 - 06/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2384875-3-yrityksen-odottajista-yrittamaan-paasseet-kesa-2014-3-a/

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Siis miten multa on menny tää ketju ohi?
Oon vaan parissa ketjussa taustalla mutta tännehän mää viel kuulunkin.
Mulla on kierukka joka lähtee pois 4.8. Ja sen jälkeen mies haluis pari kiertoo ootella et mun kroppa palautuu hormonikierukan sivuvaikutuksista. (Lue: 3 vuotta kestänyt haluttomuus)

Ja lapsi numero 3. Ois haaveissa. kaksi ensimmäistä on poikia ja iät 6 ja 4. Itse oon pian 27 ja mieheni kanssa naimisissa ollut 6 vuotta.

Yrittäminen alkaa varmaan realistisesti syyskuun puolella. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Tässä myös yksi kolmannen lapsen yrityksen odottaja. Meillä on lapset 10 ja 12 syntyneet, poika ja tyttö. Vauvakuume ei ole yhtään sen lievempi, vaikka kolmas lapsi on kyseessä. Odotetaan yrityksen aloittamista sen vuoksi, että nuo meidän lapset ovat niin pieniä vielä. Syön tällä hetkellä minipillereitä ja ne olisi tarkoitus jättää pois mahdollisesti jossain vaiheessa syksyä. Ikää minulla on 32 vuotta.
 

Yhteistyössä