Hakutulokset

  1. J

    Kokemuksia ähtärin eläinpuistosta

    Me käytiin poikien (4,5v ja 3v) kanssa toukokuun alussa päivän retki Ähtärissä. Kun kysyin kotimatkalla, et mikä oli mukavin eläin, niin pojat vastas, et traktori, jotka vei eläimille ruokaa. Sama juttu oli nyt toissa viikolla, kun mummi vei 4,5v:n käymään Korkeasaaressa. Parasta olivat kaivuri...
  2. J

    Millä raskausviikolla olet tuntenut ekan kerran vauvan liikkeet ?

    ekassa 17vko alussa ja tokassa 13 vkolla. Ja se ei ollu mitään kuplintaa, vaan mies tuns liikkeitä kans, kun laitto käden mahalle
  3. J

    imetyksestä, teinkö väärin?

    Maidon tuotantoon vaikuttaa myös oma ruokailu ja lepo eli määrää voi yrittää lisätä juomalla itse runsaasti ja syömällä säännöllisesti. Ja yritä nukkuakin, levänneenä jaksaa paremmin. Maidon tulo on tosi yksilöllistä. Yritä kuitenkin saada rintamaito pysymään pääosassa, jos haluat imetystä...
  4. J

    Kysymys koirasta: Koira leikattu, kuinka nopeasti pitäisi herätä?

    Meillä koira oli jollain tavalla hereillä kun hain lääkäristä, mut vaipu takasin uneen kotona. Heräs, kun aloin avaimia kilistelemään, oli kiire mukaan vaikkei jaloillaan pysyny. Onhan se aika yksilöllistä miten lääke vaikuttaa ja tuo vaikuttaa sille, ettei koiralle annettu mitään herätettä...
  5. J

    Sivuja joissa vihkisormuksia?

    Mäetsin sormusta ihan vaan googlettamalla "vihkisormus". Lopulta päädyin teettämään sormuksen, sanoivat kultasepän liikkeessä, et tulee jopa halvemmaks kuin ostaa valmis. Etenkin kun mulla oli sormus valmiina, seppä istutti vaan kivet siihen niin kuin mä halusin.
  6. J

    ora malla

    Hei! Meillä on Mallat, ollu käytössä kesän ajan. Työntökorkeutta ei voi säätää, mutta ainakin mulle (n.168cm) korkeus on ollu ihan hyvä. Meidän pojat on 18,2kg ja 15,4kg ja hyvin on kyydissä pysyneet. Turvavyöt ja kuomu on vakiona. Itseäni harmittaa vain se, ettei selkänojaa voi säätää kuin...
  7. J

    Muita kierukkaraskauksia..?

    Eikös sterilisaatio voida tehdä 3 lapsen tai 30v iän jälkeen?
  8. J

    Hampien pesuongelma!

    Meillä on hampaiden pesua vastusteltu silloin, kun puhkeaa uusia hampaita. Nyt onneks 2v3kk pojalla viimeinen poskihammas tulossa, et kohta varmaan päästään pesulle ilman tappeluita. Mä olen pessyt pakolla, jos ei muuten auta. On irvistelty peilille, laskettu hampaita, kutiteltu kieltä...
  9. J

    Muita kierukkaraskauksia..?

    Mä olen kuullut, et kierrukasta voi tulla helposti kohdun ulkopuolisia raskauksia ja on avomiehen sisko synnyttänyt lapsen "helistimen kanssa" eli synnytyksessä eka tuli kierrukka ja sit vauva. Kauanko teillä kierrukasta raskautuneet on kierukka ehtiny olla ennen raskautta? Mä luin jostain, et...
  10. J

    Lapsi "irrottelee" turvavöitä...

    Meillä myös sama istuin ja kädet lähtee pois. Auto pysäytetään aina lähimmälle mahdolliselle pysäkille ja vyöt laitetaan takaisin paikoilleen. Yritämme siis opettaa, et auto ei liiku, jos vyöt ei ole kunnolla. Ja sitten kiristetään remmit niin tiukalle kuin vain mahdollista ja matka jatkuu taas...
  11. J

    mitä muiden 4v vastaa??

    Poika 3v 8kk ja varsin innostunut paloautoleikeistä. Meillä siis ulvoo "hälystyspillit" vähän väliä. Vastaukset:1.(korkealta ja kovaa) viiuuviiuu 2.samalla tavalla ja hetken päästä en mä tiiä miten ne sanoo 3.en mä tiiä 4.En mä tiiä Ja sen jälkeen kysyy 2v pikkuveljeltä, et mitä juna...
  12. J

    Nostorajoitus sektion jälkeen

    Älä nosta, jos tekee kipeää! Itselläni on molemmat lapset syntyneet sektiolla eli toisen jälkeen oli välillä pakko nostella isompaa (1,5v) lasta esim. hoitopöydälle tai syliin. Mun haava aukes osittain tikkien poiston jälkeen, vissiin näiden nosteluiden takia eli enpä suosittele ihan heti...
  13. J

    HORMONIKIERUKKA...kokemuksia,hinta?

    En mä tiedä miks oli ilmainen, mutta niin ne sano, kun äitiysneuvolan kautta kierrukan hain. Mulla on kaks lasta, joten ihan ehkäisytarkoituksessa otin. En tiedä onko ruokahalu muutenkin eri, mut jatkuvasti tekee makeaa mieli ja painoa on imetyksen lopettamisen jälkeen tullu 7kg (siis...
  14. J

    2004 syntyneet

    Täältä löytyy poika 26.10.04. Marraskuusta olivat pikkuveljen kanssa (04/06) päiväkodissa, nyt kesälomaa 3kk äitin kaa ja syksyllä taas päiväkotiin. Reipas pikkumies, joka on ollu 1v ikäisestä lähtien ihan hullu konemies, kaivurit on nro1. Poitsu ajelee pyörällä, apupyörien kaa. Haluais...
  15. J

    Onkos täällä pörräämässä -78 syntyneitä?

    30v tuli täyteen toukokuun alkupuolella, 1pv ikäeroa avopuolisoon. Mä saan aina olla vanhempi, vaikkakin sovittiin, et tästä lähtien ukko saa munkin vuodet :laugh: Kotona pyörii pojat 10/04 ja 04/06 sekä koira 07/01
  16. J

    HORMONIKIERUKKA...kokemuksia,hinta?

    Niin ja omalääkäri laitto TK:ssa, ei menny kauan, lääkäri oli lähes 30min myöhässä, mut muuten nopea toimitus.
  17. J

    HORMONIKIERUKKA...kokemuksia,hinta?

    Mulla on ollu 1,5v. Oli ilmainen, kun oli eka kierrukka. Ekat 5kk oli lähes yhtä jaksoista vuotoa, nyt on 1pv tiputtelu, taukopv, tiputtelu, tauko... lähes viikon. Muutenkin olen aika "tuulella käyvä" eli kierto näkyy myös ulos :laugh: Asentaminen teki kipeää, en ole alakautta synnyttänyt...
  18. J

    Turvaistuimista kysymys

    Meillä esikoisella elite ja toiselle ostettiin Akta Graco DuoFlex XTP, koska se on malliltaan kapeampi. Pojilla on ikäeroa 1,5v ja nyt kun pienempikin pitäis saada käännettyä kasvot menosuuntaan, niin ärsyttää, kun tuota Aktaa ei saa asentaa istuimen vöiden kanssa. Meidän tenavat on ainakin sen...
  19. J

    Kerrossänky pinniksen jälkeen

    Olisko jollain tietoa tollaisen Roope ja Riikka sängyn hinnoista? Minkä ikäisiä lapsia olette yläsänkyyn laittanut? Kuinka esim. pissille meno onnistuu yläsängystä? Kerrossänky säästäis kauheasti tilaa...
  20. J

    Britax Evolva 2-3-turvavyöistuin

    Me käännettiin Elite 1,5v pojalla kasvot menosuuntaan, koska poika on isokokoinen ja auto pieni :) Pikkukakkonen siirtyi sitten kaukalosta akta Gracon DuoFlex XTP-istuimeen. Nyt on 3,5v edelleen Elitessä, mutta mietin istuinten vaihtamista lapselta toiselle, koska Eliten saa laittaa kasvot...

Yhteistyössä