Hakutulokset

  1. sondee

    Vauvan hengitys

    Vauvan hengitys pitää ihan kauheeta ääntä, se rohisee kun huutaa tai yskii öisin. Tytöllä on ikää yli 9 kk ja nyt on hieman flunssassa, vain kylläkin nuhaa. Suolaliuos suihke ollut käytössä nyt. Tyttö on myös todella kiukkunen näin iltaisin. Heräilee myös öisin (kahtena peräkkäisenä yönä) ja...
  2. sondee

    Vauva ei syö

    Nyt tarvittaisiin apua!!! Meillä on yli 9 kk ikäinen tyttö, joka ei suostu millään syömään niitä 8 kk ikäisille tarkoitettuja ruokia, mitä kaupasta saa. Hän irvistää tai oksentaa, tai sitten tekee molemmat samaa aikaa. Soseutan ruuat (8 kk ikäiset ruuat) sauvasekoittimella sileäksi, mutta ei...
  3. sondee

    Vauvan tärinä

    Heips kaikki äidit! Onko täällä ketään joka on huomannut omassa vauvassa saman jutun, eli tärinän? Olen huomannut, että meidän 9 kk vanha tyttö tärisee välillä, yleensä silloin kun herää iltapäivän päikkäreiltä (herää klo 14.00-15.00). Syötän tyttöä syöttötuolissa ja siinä se alkaa tärisemään...
  4. sondee

    Vauvan istuttaminen syöttötuolissa

    Moi! Olen istuttanut neitiä nyt syöttötuolissa siitä asti kun alkoi opettelemaan istumista. Tällä hetkellä istuu jo hyvin ihan itse, istunut jo noin 1 kk. Mutta neiti pyörii ja hyörii ja meinaa tippua tuolista alas. Miten saisin hänet pysymään suht paikallaan siinä? Saa jalan pyllyn alle ja...
  5. sondee

    7 kk ei ryömi eikä konttaa

    Minkä ikäisenä yleensä vauvat lähtevät ryömimään/tai konttaamaan? Meillä vähän yli 7 kk ikäinen neiti ei ryömi eikä konttaa. Työntää itseään käsillä taaksepäin ja pyörii akselinsa ympäri. Konttaus asento on melkein koko ajan, mutta ei vaan lähde, lösähtää takaisin mahalleen lattialle :D PS...
  6. sondee

    Afta nielurisassa

    Mulla on pieni mutta todella kipeä afta oikealla puolella nielurisassa. Saako sitä mitenkään nopeasti parantumaan? En pysty syödä kunnolla kun kirvelee :( myös puhuminen on vähän hankalaa. On nimittäin todella pahassa paikassa! Apua!
  7. sondee

    Afta nielussa

    Moro! Huomasin tänään aamulla semmoisen että olisi afta nielussa. En kyllä ihan varma ole, mutta voiko se olla sitten jotain muuta kuin afta? Oon yrittänyt lampulla nieluun katsoa hammasharjan avulla että saa kielen vähän pois edestä mutta näin jotain valkoista, pientä aluetta heti nielurisojen...
  8. sondee

    Uusi tupakkalaki

    Mitä mieltä ihmiset on uudesta tupakkalaista? Onko mitään järkeä semmoisessa laissa, että jos on alle 15v autossa niin ei saa polttaa, ja vaikka poliisit pysäyttää niin ne ei tee asialle mitään, koska teko ei ole rangaistava :DDDD Ja sitten tää laki, mikä mua ärsyttää kaikista eniten...
  9. sondee

    Huomionkipeä kissa

    Meillä kissa nimeltään Ninja on todella huomionkipeä. Se seuraa, hyppii syliin, pyörii jaloissa yms. enkä jaksa sitä koko ajan että on lähellä, koska haluaisin välillä olla rauhassa. Ninja hyppii pöydälle kun teen ruokaa, haluaa ulos kun vaan minä menen sinne, (ei mene ulos jos mä en siellä...
  10. sondee

    4 kk ikäinen vauva ei nuku päivällä

    Joo, mulla on nyt yli 4 kk ikäinen vauva joka ei suostu käydä nukkumaan päivällä vaikka väsyttäis kuinka paljon. Nukkuu yöt kyllä hyvin omassa sängyssä eikä herää kertaakaan syömään, näin on nukkunut yli 2 kk jo :) - onko mitään apua/keinoa että saisin tytön nukkumaan päivällä edes sen tunnin...
  11. sondee

    Vauvan yöunet

    Miten saisin pidennettyä vauvan yöunia? Tyttö nukkuu päivällä yhdet 3-5h unet, sitten taas noin kello 17 nukkuu 1-3h. Yöunille menee klo 21 tai klo 22, mutta herää joko aamulla klo 5 tai viimeistään ennen kuutta. Ei herää yöllä kertaakaan syömään, vaan tankkaa iltaisin paljon. - tytöllä ikää 3...
  12. sondee

    Outoa kipua ylävatsassa

    Mulla on outoa kipua ylävatsassa, rintojen alapuolella. Tunne on paineen tunnetta. Ihan kun joku painaisi kasaan sisuskalujani! :( hengittäminen, istuminen yms. sattuu, makuulla olo on ainut joka ei ole yhtä paha, mutta sattuu silloinkin. - mitähän tää oikein on? Osaako kukaan sanoa?
  13. sondee

    Kylmän hiki vauvalla

    Moro! Nyt pikaisia vastauksia, kiitos. Elikkä, tyttö täyttää 11. päivä 3 kuukautta. On ollut nyt hieman kiukkunen, syönyt hyvin. Täysimetyksellä tällä hetkellä. Juuri äsken huomasin että hänellä on otsalla vähän kylmän hikeä, sekä hieman unelias. Syö kyllä normaalisti. - voiko tyttö olla...
  14. sondee

    Kiukkuinen vauva

    Mikähän mun vauvalla mahtaa olla kun on alkanut olemaan todella kiukkuinen? Vauva täyttää ensi viikon keskiviikkona 3 kk ja on alusta asti ollut todella tyytyväinen, on huutanut vaan kipuja/nälkääsä. Nyt huutaa aamulla sekä illalla, eikä auta mikään. Mahakipuja ei ole, koska suoli toimii hyvin...
  15. sondee

    Palan tunne nielussa

    Mitähän tää on? Mulla ei oo koskaan ennen ollut palan tunnetta nielussa, ensimmäinen kerta kun on tää. Tätä on ollut vasta tämän aamun, tunne on nielussa heti kielen jälkee ja on vasemmalla puolella. Syöminen sattuu hieman ja juominen vähän helpottaa. Mulla on myös kaula hieman kipeä juuri...
  16. sondee

    Nukahtamis ongelmia 2 kk ikäisellä vauvalla

    Moro! Mulla on nyt 2 kk ikäinen vauva jolla on alkanut tällainen " huono kausi " eli iltaisin vaan kiukuttelee ja kitisee koska väsyttää eikä halua nukahtaa syliin yms. muualle. Nyt myös päivällä ollut samoja ongelmia. Vauva nukkuu päivällä aamupäivä unet 3-4h putkeen ja sitten herää syömään...
  17. sondee

    Itkuinen vauva

    Mikähän voisi vauvalla olla hätänä? - nyt ollut pari iltaa jo tosi itkuinen. Ei ole vatsavaivoja, ei huuda nälkää, vaippa on täysin kuiva. Hieman on ehkä väsynyt mutta ei suostu edes nukahtamaan, huutaa vaan. Ei auta edes vaikka kantaisi sylissä pitkin kämppää :( Mikä siis neuvoksi? PS. vauva...
  18. sondee

    Itsestään sulavat tikit

    Onkohan kellään muulla kokemusta yhdestä noin 2-4 millin pituisesta langasta joka ei vaan ole sulanut pois? - mulla siis synnytyksestä aikaa hieman yli 1 kk. Sain 3 tinkiä alapäähän (2 tikkiä välilihaan ja yhden tikin häpyhuuleen) eikä yksi välilihassa oleva tikki ole sulanut kokonaan, jäljellä...
  19. sondee

    Mitä pienen vauvan kanssa voi tehdä?

    Mulla on siis yli viikon ikäinen vauva ja olen päivät hänen kanssaan kotona. Mitä voisin tehdä pienen kanssa? :) - Sitteri löytyy mutta ei ole sitä vielä käytetty, vauva ei viihdy mahallaan kauaa, alkaa kauhea huuto hetken päästä, ei edes viihdy sylissä eikä tykkää keinuttelusta. Selällään...
  20. sondee

    Tissiraivarit

    Lapseni on siis yli viikon ikäinen nyt. Hän saa aina rinnalla kauheita raivareita eikä keskity syömään :( huutaa, huitoo käsillä, jaloilla potkii, pää pyörii kun hedelmäpeli ja yrittää käsillään töniä pois. Ja saattaa jopa nukahtaa hetken raivoamisen jälkeen about 2 minuutiksi. - Mistä tämä...

Yhteistyössä