Hakutulokset

  1. M

    Olen toinen nainen..

    Eli, olen 6. vuotta naimisissa, kaksi pientä lasta. N. vuoden verran olen tuntenut etten ole onnellinen liitossani. Mieheni on hyvä isä, hyvä mies, ei mitään konkreettista syytä olooni, vaan se on enemmän tunnepuoli joka mättää. Olen usein henkisesti yksin, mies ei juurikaan puhu mistään ja...
  2. M

    Panacod

    Olen syönyt kaksi viikkoa Panacodia 2-3vrk nielurisaleikkauksen takia johtuvasta kivusta. Nyt alkoi huolestuttaa terveys, maksa yms eli onko kaksi viikkoa tuolla annostuksella jo maksalle haitallinen? Lääkäri määräsi minulle suuremman annoksen, eli olen koko ajan mennyt minimillä mutta ajasta...
  3. M

    Dalacin ja angiina

    Mulla on lähes krooninen angiina, johon ei Zithromax enää auta. Kurkku on kun riivinrauta, turvonnut ja lämpöä reilu 37. Eilen sain Dalacin kuurin, ja just otin 5. kapselin. Mitään eroa en ole kuitenkaan vielä huomannut..Miten kauan kestää että Dalacin alkaa vaikuttamaan lämpöön ja kipuun?
  4. M

    Piirtämistaito taantuu, poika 3v9kk

    Meidän 3v9kk poika on todella nuoresta pitäen osanut piirtää hyvin esim. auton ja tikku-ukon, varsinkin auton. Nyt on piirtämisen kehitys taantunut niin ettei osaa piirtää kun suttua. On samalla tasolla kun vajaa 2v veljensä piirtämisen suhteen!! Miten piirtämistaidot voivat näin pahasti mennä...
  5. M

    Onko normaalia 3v käyttäymistä?

    Meidän 3v pojalla on aina ollut voimakas tahto ja uhmaa. Kotona saadaan olla tosi tiukkoina jatkuvasti ja jäähy on aika tuttu paikka. Myös pikkuveli 1½v saa usein tuntea veljesrakkauden kun isoveli tuuppii, raapii, kiusaa jne. Puutumme tähän aina mutta tahti vaan jatkuu. Isoveli saa paljon...
  6. M

    Lapsi kotihoidossa, poissaoloista kysymys.

    Olen menossa ensi viikolla takaisin töihin ja vanhempani jäävät hoitamaan kuopusta. Työnantajani on sitä mieltä, että jos lapsi sairastaa, niin en olisi äitinä poissa töistä, koska on vanhempieni hoidossa. Meneekö tämä asia niin? Eikö minulla ole kuitenkin sama oikeus olla sen 3 päivää poissa...
  7. M

    10,5kk poika heräilee yhä edelleen läpi yöt, mitä tehdä?

    Meidän 10.5kk kuopus ei ole koskaan nukkunut 2-3h pidempää pätkää. Alkuun oli koliikki, joka kesti 4,5kk ajan ja silloin nukahti joka yö 03 aikaan. Koliikin helpottaessa on nukahtanut hyvin iltaisin klo19-20 aikoihin, mutta heräilee huutelemaan tosiaan läpi koko yön. Lopetin imetyksen viikko...
  8. M

    Lapsi 2v6kk ja ongelma kuivaksi opettelussa.

    Esikoinen on 2v6kk ja pidimme koko kesän päivät ilman vaippaa. Välillä hän sanoi, että pissahätä ja välillä ei, eli vahinkoja tuli useita päivässä. Esikoinen aloitti tarhassa muutama viikko sitten ja kerroimme heille mitä olimme kesällä tehneet, koskien kuivaksi opettelemista. Tädit...
  9. M

    Koliikki vaan jatkuu vaikka vauva jo kohta 4kk, kokemuksia?

    Meidän kuopuksella on esikoisen tavoin paha koliikki. Esikoisella se loppui kun seinään 2kk3vkon iässä mutta kuopuksella se jatkuu yhä, vaikka ikää jo kohta 4kk. Huutaa kaiket illat, usein myös päivisin. Ei nuku päiväunia enää (ennen nukkui vaunuissa ulkona jopa 2h) kun pieniä 20min-45min unia...
  10. M

    Miten saada lapselle painoa? Paino menee -20 käyrällä!

    Meidän 2v poika oli neuvolassa pituudeltaan 87,5cm ja painoltaan 9,5kg! Oli vielä tammikuussa 11kg ja syksyllä 1½v neuvolassa 9,7kg. Hän on aina syönyt huonosti, onneksi tarhassa syö ihan ok. On kova poika liikkumaan, mennä toohottaa ja on harvoin ihan paikallaan. Mitään allergioita ei ole...
  11. M

    Miten jaksaa, miten selvitä?

    Meillä on kaksi lasta, 2v ja 1,5kk. Mulla on univajetta useammalta viikolta, eli jo raskauden ajoilta nukuin hyvin huonosti. Kuopuksen synnyttyä imetin häntä ekat viikot joka toinen tunti, joten yöt olivat hyvin rikkonaiset. Nyt kun imetysvälit öisin ovat pidentyneet olemme kipeitä...
  12. M

    Rs-virus pikkuisella, kokemuksia?

    Meidän vajaa 6 vkon ikäinen poika sairastui rs-virukseen, jonka takia olimmekin pe-la illalla ja yöllä Tyksissä tarkistuksessa, mutta pääsimme kotihoitoon. Lauantaina oli syöminen nihkeämpää ja vaipat tunteja kuivat. Olimme vähän väliä yhteydessä Tyksiin ihan säännöllisin väliajoin, mutta...
  13. M

    Lapsi ei nuku!

    Meidän 2v lapsi on ollut lauantai-illasta lähtien kipeä. Yskää ja kuumetta. Eilen ei nukkunut päikkäreitä (normaalisti nukkuu n. 1-2h) ja viime yön saldo oli n. 2-3h! Lapsi heräsi vähän väliä, istui sängyssään,itki, yski, pyysi vettä jne ja tänään ei nuku myöskään päikkäreitä! Mies tuli töistä...
  14. M

    Vajaa 2v nukuttamiseen menee 1.5-2h!

    Meidän vajaa 2v poika on aina ollut vähäuninen mutta viime viikot tai kuukaudet ovat olleet katastrofaalisia..Iltaisin kestää nukahtaminen lähes poikkeuksetta 1.5-2h. Poika nukahtaa monesti vasta lähes klo 22, joka on mielestäni aivan liian myöhäistä! Aamuisin herää siinä 07 aikaan, joskus...
  15. M

    Tiheä hengitys vastasyntyneellä

    Onko kellään kokemusta vauvan tiheästä hengittämisestä? Meidän 1 viikon ikäinen vauva hengittää välillä vähän niinkun läähättäen tai tiheästi. Verikokeet ok kuten myös sydämen kuuntelu. Lääkäri ei osanut sanoa syytä tarkemmin, meillä on uusi kontrolliaika. Eli kokemuksia otetaan vastaan!
  16. M

    Raskaushepatoosista kysymys, nyt rv 33+1

    Tänään illalla kun lakkasin varpaankynteni alkoi molempia jalkapohjia jotenkin kuumottamaan/kihelmöimään. Ei voida puhua kutiamisesta vaan enemmän tunteesta kun olisin ollut kylmässä jalkojeni kanssa ja sitten tullut sisälle lämpimään ja veri lähtee oikein kiertämään. Sellainen hassu kihelmöivä...
  17. M

    Alapaine koholla ja leposyke rv 31+.Mikä voi olla syynä?

    Olen rv31+4 ja tällä hetkellä kovassa flunssassa. Leposyke on n. 90-100 paikkeilla. Kuumetta ei ole mutta ääntä ei tule ja nenä aivan tukossa. Lääkärini ehdotti keuhkoveritulppaa josta säikähdin kamalasti. Tämän tiedon jälkeen oli alapaine 99 luokkaa. Lähdimme synnärille sillä lääkärini (jonne...
  18. M

    Pronaxen ja panadol eivät alenna kuumetta?

    Meidän 1v8kk poika oksensi la-su yönä pari kertaa ja kuume nousi lähes 39 asteeseen. Kuume jatkui sunnuntain ja viime yönä oksensi taas. Tänään on ollut kuumetta, silmiä verestää mutta ei muita oireita. Nyt taas illalla annoin panadolia 5.5mg (poika painaa n. 9,5kg) ja Pronaxenia 1.5mg mutta...
  19. M

    Suomen Terveystalon 3D ultra

    Kävimme rv25 ym. paikassa 3D ultrassa. Odotukset olivat suuret, mutta lopputulos oli yhtä tyhjän kanssa. Lääkäri katsoi että vauva vastaa viikkoja, virtaukset toimivat hyvin, muuten koko aika meni siihen että katselimme 2D kuvaa ja lääkäri yritti saada vauvan kasvot näkyviin. Rakenteita ei...
  20. M

    Pikkuisen proteiinia pissassa rv 25

    Neuvolassa todettiin proteiinia pissassa rajatapauksen verran. Mitä se käytännössä tarkoittaa? terkkarin mielestä voi johtua vahvasta pissasta tai stressistä. Verenpaine normaali ja ei turvotuksia. Panikoin lähinnä sen takia että edellisessä raskaudessa sain myrkytyksen loppuviikoilla. Se...

Yhteistyössä