Hakutulokset

  1. S

    Miksi jatkaisin tällaista "ystävyys"suhdetta...?

    ...etten halua olla tekemisissä enää :/ Toisaalta kummipoikaani en haluaisi hylätä sen vuoksi että hänen äitinsä käy hermoilleni... Omalla esikoisellani on kyllä muitakin kummeja, lapsuudenystäväni miehensä kanssa, ja he ovat todella ihanasti poikani elämässä mukana :) Kunpa kyseessä...
  2. S

    Miksi jatkaisin tällaista "ystävyys"suhdetta...?

    Ollaan tän kamuni kanssa tunnettu jo lukioajoilta, mutta sittemmin elämä vei eri paikkakunnille ja on yhteydenpito harventunut. Kaverini on myös tässä ajassa (reilut 10v.) muuttunut, ja varmasti minäkin. Kumpikin ollaan toistemme esikoisten kummeja kuitenkin, kun heti lukion jälkeen kumpikin sai...
  3. S

    minkä ikäisenä lapsenne on oppinut ajamaan ilman apupyöriä?

    ...kun juuri 7v täyttänyt poikapuoleni ei vieläkään osaa. On siis näköjään muitakin "myöhemmin" oppineita; omat lapseni ovat oppineet 4-5v. iässä. Onnea uudesta taidosta :flower:
  4. S

    Miehen työkaveri on ihastunut siihen... :/

    ...jos teidän suhteenne on kaikin puolin kunnossa ja luottamus tallella. Jos asia vaivaa, puhu miehellesi asiasta. Ehkä olisi parasta, että miehesi sanoisi tälle tytsykälle että etsisi kuuntelevan korvan jostakin muualta vastaisuudessa nimenomaan näiden tunteidensa vuoksi. Tuohan on aika...
  5. S

    Mielipiteitä nimistä JESSIKA TUULIA ja MATLEENA TUULIA? kumpi on nätimpi?

    Saahan noita väännelmiä ja irvailuja aikaan mistä nimestä tahansa! Minusta tuo on nätti nimi ja vielä nimenomaan suomalaisittain Jessika eikä mikään Jessica.
  6. S

    Miten kulkea sairaalaan kontrolleihin???

    Pistin sulle yv:n, toiv. onnistui kun en ole ennen tätä toimintoa käyttänyt... :/
  7. S

    Miten kulkea sairaalaan kontrolleihin???

    Sori kun vasta nyt kirjoitan, uusperheen viikonloppuna ei juurikaan ole koneelle aikaa tulla ... Mulla oli infektio viikoilla 23 eli lähes samaan aikaan kuin sulla. Itse pääsin ultraan heti seuraavalla viikolla kun äpkl lääkäri oli lähetteen lukenut ja tämä on kuulemma yleinen käytäntö. Kuusi...
  8. S

    Me toiset naiset

    Meillä suhde alkoi niin, että molemmat olimme tahoillamme naimisissa. Kummallakin suunnilleen samanlainen tilanne; nuoruuden hölmöyksissä (19v) menty hätäpäin naimisiin ja sitten todettu, että virhe tuli tehtyä. Meni kauan, ennenkuin uskalsin sen itsellenikään myöntää ja lapsikin hankittiin ihan...
  9. S

    Miten kulkea sairaalaan kontrolleihin???

    Ei kuulemma tarvii enää noissa kontrolleissa käydä kun infektiosta on kulunut niin kauan että enää se ei voi mitään ongelmia aiheuttaa :) Ja tällä kertaa oli ymmärtäväinen lääkäri joka sanoi että jos vielä tarttis tulla niin kyllä taksilupa olisi saatava! Sain myös "luvallista" vanhempaa...
  10. S

    Miten kulkea sairaalaan kontrolleihin???

    :hug: Onneks tuo parvorokkojuttu nyt ei oo kuiteskaan mein vauvalle mitään aiheuttanut, ja hyvä että sitä tarkkaillaan, mutta ei tää kivaa oo tuonne ravata kuiteskaan... :(
  11. S

    "Aina" raskaana, vaikutukset kehoon?

    ...tosin eka raskaus oli jo -97, toka -00 ja kolmas -06. Mulla raskaudet on käyneet koko ajan raskaammiksi :( Iskiaskivut ja liitoskivut on pahentuneet joka raskauden myötä. Synnytykset on kuitenkin helpottuneet ja lyhentyneet koko ajan (eka 18h, toka 6h, kolmas 2h) ja raskaudesta toipuminen...
  12. S

    Miten kulkea sairaalaan kontrolleihin???

    Sairastin parvovirusinfektion keskiraskaudessa ja sen vuoksi olen käynyt 1-2vkon välein äitiyspoliklinikalla kontrolleissa. Nyt loppuraskaudessa (viikkoja 34) alkaa kulkeminen olla aika hankalaa, koska en iskiaskipujen vuoksi pysty istumaan kovin kauaa ja matkaa sairaalaan tulee yli 60km...
  13. S

    Millaisia uusperheitä "täällä"?

    1. Minä 29v., mies 40v. Lähilapsina yhteinen 1v8kk poika sekä vkolla 29 kasvava masuvauva. Minulla 7- ja 10-vuotiaat pojat aik. liitosta (asuvat luonamme), miehen 6-, 9-, 10-, 13-, 17- ja 19-v. lapset etiksinä, heistä kolme nuorinta käyvät säännöllisesti joka toinen vk-loppu, lomilla jne...
  14. S

    Parvovirus ja raskaus

    Joo, tuoreesta infektiosta on kyse ja torstaina menen äitiyspolille... Kysymyksiä lääkärille esitettäväksi onkin kertynyt! Millaisia vaaroja on olemassa, mistä sitä sikiön mahd. anemisoitumista voidaan seurata, mitä oireita tämä voi aiheuttaa minulle itselleni (olen ollut kamalan väsynyt pari...
  15. S

    Parvovirus ja raskaus

    Kuinkahan vakavaa on... pari viikkoa sitten sain kuulla lapsipuolteni äidiltä, että yksi lapsista oli sairastunut parvorokkoon. Marssin samantien labrakokeeseen tarkistaakseni, olenko saanut infektion (kun oli vähän kuumetta ja flunssaakin ollut) ja tänään lääkäri soitti että tulos on...
  16. S

    Raskausväsymys

    Viikkoja 15 kasassa eikä raskauden alusta asti piinannut väsymys hellitä millään! Olen hoitoalalla fyysisesti melko raskaassa työssä mutta teen 1,5-vuotiaamme vuoksi lyhennettyä työaikaa => 3 vapaapäivää viikossa. Työpäivien jälkeen en jaksa muuta kuin lysähtää sohvalle ja makaan siinä raatona...
  17. S

    Ekaluokkalaiset!

    ... tähän listaan keskimmäisen lapseni. Esikoinen onkin jo 4-luokkalainen, nuorimmainen 1v, ja ihan pikkiriikkinen masuvauvakin meidän perheeseen kuuluu... :wave:
  18. S

    Huomionhakuinen (?) 7-vuotias

    Meillä ekalla viikolla saldona yksi kadonnut tuulitakki (löytyi kyllä myöhemmin) sekä 2x kouluun unohtunut penaali... :headwall: Näitä mahakipuja ja päänsärkyjä on koko ajan myös, en oikein tiedä mitä niistä ottaisi tosissaan ja mitä ei...! Tietysti jännitystäkin saattaa olla tässä takana...
  19. S

    Huomionhakuinen (?) 7-vuotias

    Ilmoittaudun samalla siis v. 2000 lapsen saaneeksi myös... ;) Meidän 7-vuotias on (mielestäni) terve ja ihan tavallinen poika, mutta joskus TOOODELLA rasittava... Esim. keskustellessani Miehen kanssa jokapäiväisistä asioista, päivän kuulumisista tai mistä hyvänsä, tämä 7-vuotias häiritsee...
  20. S

    Kun äidin pää ei toimi...

    Siis lapsesta saakka. Epilepsia (vain lieviä kohtauksia) on ainoa vars. diagnoosi mikä musta on "saatu irti" ja sekin on ollut lääkkeettömänä suht. oireeton viimeiset 6 vuotta. Ellei sitten nyt ole kysymys juuri siitä...? Uupunut/masentunut en mielestäni ole, todella kovaa stressiä koin ennen...

Yhteistyössä