Hakutulokset

  1. J

    Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

    millimama laitoin sulle yv:tä. synnytyskertomuksen sain mukaan synnäriltä. Aika suppea se kyllä oli, mutta eihän me ehditykään olla kuin tunnin verran sairaalassa kun vaavi oli jo ulkona. Naureskelin sille kertomukselle, kun siinä oli ensin jotain ponnistamisesta yms. Seuraava kohta olikin jo...
  2. J

    Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

    Meidän tiedot juuri 25.11 (rv 40+4) poika 51cm 3905g Tulin kyselemään neuvoja jälkivuodon suhteen. Synnytyksestä on nyt viikko aikaa ja jälkivuoto on ollut kohtuullista ja muuttumassa nyt rusahtavaksi niin kuin kuuluukin. Mutta tuon jälkivuodon ohella tulee sellaista veristä rihmaa/limaa...
  3. J

    Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

    meille syntyi suloinen poika sunnuntaina 25.11.2012 kello 9:38 rv:lla 40+4. Mitat olivat 3905 g, 51 cm ja py 35 cm. Synnytys alkoi 6:15 ja poika oli ulkona 9:38, joten melko pikainen suoritus oli. :D Tänään kotiuduttiin ja odotellaan, josko maito alkaisi nousta, että saadaan painokin nousuun...
  4. J

    Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

    voi apua! Onko kenelläkään supistukset tuntuneet peräaukossa. Viime yönä tuli noita supistuksia jonkin verran ja eivät tuntuneet niinkään vatsalla, vaan tuolla peräaukossa. Ja ne muuten tuntuvat keljuilta!! Toivottavasti eivät sitten itse synnytyksessä tunnu siellä. Ensimmäisessä synnytyksessä...
  5. J

    Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

    Tänään oli neuvola ja eipä mitään uutta sielläkään. Paineet ok, sykkeet ok, liikkeet ok, paino ok, pissa ok. :-) Tämä nyt on tällaista tylsää loppuodotusta. Huomenna LA. Seuraava aika ensi viikon maanantaille. Päätin, että jos ei kerran meinaa tämä tulla ulos (kaikenlaisia keinoja on yritetty)...
  6. J

    Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

    No voihan KÖKKÖ!!! Mä olin kokonaan unohtanut tuon seikan tästä asiasta!! Muistan miten kipeesti kävi, kun tuli vieraita vauvaa katsomaan ja kun ne onnitellessa halasi ja tissit puristuivat siinä. :-/ Yyh, ei kivaa!
  7. J

    Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

    Onnea hurjasti kaikille oman nyytin jo kainaloon saaneille! :flower: Voi kun se omakin sieltä jo kohta putkahtaisi. Täällä mennään viikkoja 39+5 eikä minkäänlaisia tuntemuksia synnytyksestä. Olen tässä muistellut esikoisen syntymän aikoja, ja en muistaakseni silloin ollut näin malttamaton...
  8. J

    Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

    Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Ja tsemppiä muille. :heart: Tuli sellainen kysymys mieleen, että mitä jos näyttää menevän yliajalle ja neuvolakäynnit vaihtuvat äippäpolikäynteihin niin mitä siellä oikein tehdään? Siis mitä erilaista kuin tavallisessa neuvolassa? Mulla on kaksi...
  9. J

    Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

    fourth gift Mitä tarkoitat tuolla, että Lohjalla ei mikään paras maine synnytyksiin liittyen ole? Itse olen ajatellut mennä sinne synnyttämään ja olen kuullut paikkaa kehuttavan. Olen myös kuullut, että sinne on siirtynyt kätilöitä lakkautetusta Tammisaaresta. Niin ja tuosta selällään...
  10. J

    Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

    NukkaPallero onnea valtavasti koko perheelle!! Tulehan sitten kertomaan tarkemmin synnytyksen kulusta, kun jaksat! :flower: :hug:
  11. J

    Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

    Lämpöpussista: itse juuri tänään kiinnitin lämpöpussin kaukaloon ja ai että se on jotenkin niin söpön näköinen siinä. :-) Pitäisi äkkiä saada pikku tuhisija sinne pötköttelemään. Meillä on se Eisbärchenin kaukalopussi ja siinä saa tosiaan tarranauhoilla selkämystä pitkälti auki ja kaukalon...
  12. J

    Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

    Pikainen kommentti vain, kun on ruoka just uunissa. Eli siitä Fourth Giftin mainitsemasta risiiniöljystä. Olen käsittänyt, että sen ottaminen on ehdottomasti kiellettyä synnytyksen käynnistäjänä. Tässä yksi pikaisesti löydetty linkki: Risiiniöljyä synnytyksen käynnistämiseen?
  13. J

    Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

    neonroze hurjasti onnea koko perheelle!! Tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat/ehdit. :wave: Kiitos kaikille, jotka kommentoivat lääkärineuvolan tekemättä jätettyä sisätutkimusta. Ehkä ne tosiaan on erilaiset käytännöt eri paikoissa. Minä olin vain niin varautunut tutkimukseen, että olin jo...
  14. J

    Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

    Voi että kypsyttää tämä foorumi, kun kirjoittelin jo pitkät pätkät ja sitten onnistuin tietenkin hävittämään kaiken. Mutta siis navasta on teillä ollut puhetta ja mullahan se on poksahtanut ulos jo ajat sitten. Esikoinen sen alunperin pullautti pihalle ja tästä toisesta napa on törröttänyt...
  15. J

    Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

    Miten voikin olla näin heikko olo! Lähdin muka kauppaan ostamaan hyllynkannattimia, mutta kaupassa tuntui, että taju lähtee ja en niitä kannattimia saanut ostettua. Tuntuu, että mitään ei jaksaisi tehdä ja täällä kotona on vielä tämä muuton jälkeinen kaaoskin. :-/ Itkettää vain, kun olisi niin...
  16. J

    Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

    Moi marrasmasut! Eipä ole tullut taas aikoihin kirjoiteltua tänne. Meillä on ollut tässä välissä muutto (:wave: kaikki muut muuttaneet/muuttajat), mihin siis sisältyi vanhan kämpän myynti ja uuden osto. Ja muuttomatka oli sellaiset päälle 600 km, joten ihan uusiin ympyröihin pääsee/joutuu nyt...
  17. J

    MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

    Hei kaikille! On kyllä hävettävän pitkä aika mennyt siitä, kun olen viimeksi kirjoitellut. Viimeisin viestini löytyy tuolta toukokuun ketjun puolelta. Mutta kai se on niin, että kun ei ole mitään valiteltavaa niin ei ole tullut kirjoitettuakaan. :-) Tuota äitiyspakkausasiaa piti tulla...
  18. J

    MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

    vaipoista esikoisen kanssa käytettiin kesto- ja kertavaippoja sekaisin (lähinnä öisin kertakäyttövaippoja) ja samalla linjalla todennäköisesti jatketaan nytkin. Esikoisen vaipat on säästössä ja jokusen 'uudenkin' olen kirpparilta joskus napannut mukaan, jos on halvalla hyviä tullut vastaan. Ei...
  19. J

    MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

    sukupuolesta en ole varma haluaisinko tietää sukupuolta (toisaalta kyllä, toisaalta en, kuten Inari-11:nkin tuolla ylempänä pohti) Haluaisin toisen tytön ja mietin, että jos selvittäisi sukupuolen rakenneultrassa niin ehtisi sitten 'tottua' ajatukseen, jos olisikin poika tulossa. Mies kyllä...
  20. J

    MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

    uuh, olen ollut ihan poikki viime viikot ja ei ole tullut tännekään kirjoiteltua. Maanantaina kävin vielä toisessa (tai itse asiassa se oli jo kolmas) ultrassa, kun silloin NT-ultrassa olin niin huolissani niin se ultratäti antoi vielä ylimääräisen käynnin minulle. :-) Kaikki oli mahassa...

Yhteistyössä