Hakutulokset

  1. J

    mitä tehdä tomaateista ja paprikoista?

    Gratiinia tehdään ainakin meillä näin: Esikeitä kukkakaali (ja parsakaali, en ole itse käyttänyt). Leikkaa (kirsikka)tomaatti ja paprika sopiviksi ronskeiksi lohkoiksi (ja halkaise herkkusienet, jotka sopii tähän gratiiniin). Sitten koko komeus uunipannulle ja -vuokaan, mausteeksi valkosipulia...
  2. J

    Tavaroita nenään?

    Meillä on nyt pari päivää ollut sellainen ongelma, että meidän nuorin (1v) tunkee kaikenlaista nenäänsä. Onneksi tähän asti olen saanut kaikki pois (mm. pienen nopan, tussin korkin, tops-puikon...), mutta huolestuttaa, että joku kerta en saakaan. Olen siivonnut hullun lailla kaikki pikkutavarat...
  3. J

    nukkuuko kenenkään yli 3v päikkäreitä?

    Meilläkin kaksoset 5v nukkuu molemmat melkein päivittäin päikkärit, kun 1v pikkuveikkakin nukkuu. Ei ne kaksosilla tosin ole kuin vajaan tunnin unoset, veli nukkuu sitten pidempään. Ja nyt äiti ja "pikkutoukkakin" kellahtaa mielellään siihen viereen! :D Mutta oon törmännyt tuohon ihan samaan...
  4. J

    soseiden aloitus, montako kertaa päivässä

    Meillä myös annettiin ekan viikon ajan pari teelusikallista päivässä (tai yritettiin antaa, mutta eipä juuri maistunut ;) ). Sitten, kun alkoi maittaa paremmin, niin lisättiin määrää ensin pariin kertaan ja nykyään syö sitten jo pelkkiä kiinteitä. Tein soseita aluksi vielä paljon itse...
  5. J

    Huoneistossa lemmikkejä -tarrat

    Mistä löytäisin tuollaisen Huoneistossa lemmikkejä -tarran? Tytärpuoleni hankki koiran tässä taannoin ja on etsiskellyt tuollaista tarraa kerrostaloasuntonsa oveen... Kiitos vinkeistä! :)
  6. J

    n30v. kolmannen tai neljännen odottajat

    Minä odotan ylläri-viitosta, neljä lasta siis ennestään: 8v, 2 x 5v ja pian 1v. Itse täytin tänä vuonna just 30. Muut raskaudet ovat menneet ihmeen hyvin, mutta nyt tämän uuden kanssa on ollut ongelmia verenpaineen suhteen. Koholla on koko ajan eikä meinaa millään laskea. Supistelujakin on ollut...
  7. J

    meilikaveria muista "suurperheistä"

    Kiitos kaikille, jotka ovat ottaneet yhteyttä! Olen saanut muutaman todella ihanan meiliystävän, joiden kanssa juttu toivottavasti luistaa jatkossakin! Totuus on kuitenkin se, että vaikka kuinka haluaisin kaikille vastata, en siihen kerta kaikkiaan kykene. Eli te, jotka mahdollisesti...
  8. J

    Paras pieni/keskikokoinen koirarotu lapsiperheeseen? Kokemuksia!

    Kuulostaa siltä, että labrista ei ainakaan meille sitten tule. ;) Ehkä sellainen koira on sitten joskus ajankohtainen, kun on kertynyt enemmän kokemusta ns. helpompien koirien kanssa!
  9. J

    kieliongelmat päiväkodissa

    Sitä mieltä olen koko ajan ollutkin, että kielen "oppii" parhaiten leikkimällä ja jutustelemalla muiden lasten kanssa. Päiväkodin toiminta ei kyllä vakuuttanut ollenkaan ja olemmekin alkaneet etsiä toista päiväkotia lapsille. Jos löytyisi vaikka joku yksityinen... Tässä terapiassa olisi kai...
  10. J

    meilikaveria muista "suurperheistä"

    Heips! Olen kolmekymppinen neljän lapsen äiti. Lapset ovat siis tyttö 8v, kaksoset poika ja tyttö 4v sekä poika 4kk. Asumme ulkomailla, mutta olemme muuttamassa vuoden alusta Suomeen ja kaipailisin suomalaisia meilikavereita, joilla mielellään olisi myös enemmän lapsia, mutta myös muut uudet...
  11. J

    Paras pieni/keskikokoinen koirarotu lapsiperheeseen? Kokemuksia!

    Olisin myös kiinnostunut kuulemaan aiheesta, sillä olemme harkinneet hankkivamme koiran ens vuoden puolella. Vanhimmalla tyttärellä ja minulla on kova koirakuume ollut jo pidemmän aikaa. Meillä ei ole aiemmin ollut koiraa, paitsi miehelläni lapsuudenkodissaan joskus muinoin. Olemme katselleet...
  12. J

    kieliongelmat päiväkodissa

    Olemme asuneet nyt pidemmän aikaa ulkomailla maassa, jossa pääasiassa puhutaan englantia. Meillä on neljä lasta, joista kolme nuorinta ovat asuneet oikeastaan koko lapsuutensa kyseisessä maassa. Nyt olisimme muuttamassa takaisin Suomeen ainakin puoleksi vuodeksi. Lapsemme ovat siis iältään...
  13. J

    äitini,alkoholisti,"ihana isoäiti"

    oma äitini oli myös pahasti alkoholisoitunut vuosi sitten, nyt on onneksi pääsemässä kuiville pikku hiljaa. Pahimpina aikoina en olisi voinut kuvitellakaan, että olisin ottanut äitiäni kotiini lasten lähelle. Siskoni asuu espanjassa ja vanhempani ovat aikoja sitten eronneet, joten olin äidilleni...
  14. J

    Hätäkaste nimet

    meillä on aina ollut hätäkastenimet samat, kun ei ole luojan kiitos tarvinnut vielä käyttää eikä toivottavasti koskaa tarvitsekaan! Tytöstä tulisi Helmi Eveliina ja pojasta Toivo Hermanni. Nyt meillä veera, nuutti, aino ja eelis.
  15. J

    Minkä nimisiä ovat lapsenne ja mikä tulisi nimeksi jos teille tulisi vielä 1tyttö ja 1poika?

    Meillä on Veera Anni Amanda, Nuutti Hannu Akseli, Aino Emma Auroora ja Eelis Onni Samuli. Monen nimen takana on isovanhempien tai muuten läheisten ihmisten nimi. Jos vielä tulisi lapsia (mikä tosin epätodennäköistä, mutta eihän sitä koskaan tiedä), niin tytöstä tulisi todennäiköisesti Aava Aira...

Yhteistyössä