Hakutulokset

  1. I

    Kahdella lapseni parhaalla kaverilla on keliakia, en ole koskaan tehnyt heille omia herkkuja

    No osta vaikka gluteenitonta jauhoa, jos sitä leipää tai vastaavaa on oltava mielestäsi tarjolla. Sitä voit käyttää pizzapohjan, suolaisten piirakoiden ja muidenkin leivonnaisten, esimerkiksi pannukakun tekemiseen. Mielestäni et ikävä kyllä kuulosta kovin vieraanvaraiselta...
  2. I

    Laittaisitko hyvänjoulun toivotukset?

    En laittaisi minäkään. Uusi sukulainen tähän maailmaan on varsinkin yllättävänä tietona iso. Jos haluaisin syystä tai kertoa asiasta ex-appivanhemmilleni, valitsisin jonkin toisen ajankohdan kuin juhlapyhän... Ja muutenkaan raskaana ollessa mikään ei ole varmaa kunnes se vauva todella on...
  3. I

    Tähän pinoon kaikki ne jotka ei suorita, stressaa ja tee joulusta älytöntä numeroa.

    Ehkä hieman suoritan, kun on vähän pakko näiden ruuhkavuosien vuoksi :) En silti mielestäni stressaa juurikaan, koska osaan organisoida. Joulusiivous on normaali ( miehen tekemä) viikkosiivous, joulukoristeet sain paikoilleen tämän jälkeen eilen vajaassa tunnissa, piparkakut leivoin lasten...
  4. I

    tuo joulupukin kuumalinja joutas lopetettavaksi

    Meillä ei televisiota juuri muuten katsella, joten katsokoon tänä päivänä lasten ihania elokuvia minun puolestani vaikka koko päivän. Kuluu tämä jännittävä päiväkin hieman nopeammin ehkä. Meidän perheelle tällainen toiminta on...
  5. I

    Voi yök, meni laatikko pilalle! Onko mitään tehtävissä? :(

    Minäkin tosiaan tuunaisin laatikkoa siirapilla, valkopippurilla ja muskotilla. Jos sinulla on laatikoita kolme pientä, laita YHTEENSÄ n. 1/4 teelusikallista kaikkiin valkopippuria ja muskottipähkinää. Kermaa en ehkä itse laittaisi. Itse pidän ohrasta enemmän porkkanalaatikossa, se antaa enemmän...
  6. I

    tuo joulupukin kuumalinja joutas lopetettavaksi

    Minusta se taas on aivan ihana :) Kunhan vanhemmat vain eivät pakota lapsiaan soittamaan joulupukille.
  7. I

    Meidän jouluaaton "aikataulu". Mites muilla?

    Aamulla joulukuusen koristelu. Uunissa haudutettu ohrapuuro lounaaksi Lumiukon ja joulurauhan julistamiseen jälkeen. Ennen jouluateriaa käynti joulusaunassa. Viiden-kuuden aikaan jouluateria. Jouluaterian jälkeen noin seitsemän aikoihin tuleekin sitten joulupukki. Yleensä hänellä on melko...
  8. I

    Miksi mieheni ei osaa hoitaa lastamme yksin?

    Viitseliäisyyden puutetta.
  9. I

    Mies lähdössä rauhanturvaajaksi, mua huolettaa lapset.

    Tutuillani on kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta, minulla ei. Ongelmia on tullut monille, tämä taas ei tietenkään tarkoita, että teille tulisi.
  10. I

    Tykkäätkö jos lapseton tuttu tulee kylään ja alkaa neuvoo lasten kasvatuksessa/käskemään?

    En hermostuisi. Onhan niillä lapsettomillakin käsittääkseni aivot päässä ja he saattavat jopa tarjota uusia näkökulmia asioihin Itsestäänselvyyksiä kuunnellessani saattaisin olla tosin hieman huvittunut.
  11. I

    Onko teistä väärin pyytää vieraita lapsia..

    Samoilla linjoilla kuin monet muut tässä ketjussa: meille ei ole omillakaan muksuilla asiaa kengät ja ulkovaatteet päällä sisälle. Samat säännöt koskevat meillä niin omia kuin vieraitakin muksuja, joten komennan tasapuolisesti kaikkia :)
  12. I

    Olen saavuttanut elämässäni kaiken, mitä olen tavoitellut. Ja nyt on tylsää!

    Olet saavuttanut elämässäsi kaiken "materian", mitä olet tavoitellut. Henkinen kasvu taas ei lopu koskaan elämäsi aikana :)
  13. I

    Minä olen ihan yksistään tässä maailmassa

    Me olemme täällä kaikki yksin. Olet pidemmällä kuin monet muut, kun uskallat myöntää asian itsellesi. Kaikki eivät myönnä tuota itselleen koskaan. Kenties kuolinvuoteellaan sentään.
  14. I

    Mitä ajattelet ihmisestä, joka asuu siivottomassa kodissa ?

    Energia menee jonnekin muualle kuin siivoamiseen.
  15. I

    miten kostaa entiselle koulukiusaajalle

    En kostaisi. Torjuisin ehdottelut kertomalla hänelle suoraan päin naamaa, etten halua tapailla entistä koulukiusaajaani. ...paras kosto on nousta tuosta kaikesta ja elää rohkeasti itsensä näköistä elämää :)
  16. I

    Kuinka hyvin tunnet sukusi historian?

    Melko hyvin etenkin isänisän puolelta. Suvussani on eteläpohjalaista eniten niin isän kuin äidinkin puolelta, lisäksi kannaslaista ( Karjalan) ja pirkanmaalaista.
  17. I

    Onneks huomen on töitä!

    No joo. Meillä on ollut ohjelmaa: olemme mökkeilleet ja ulkoilleet jne. Mutta kun nämä lapsukaiseni ottavat yhteen, menee koko perheellä hermo. Nyt on hiljaista: syynä ulkoilu, popcornit ja DVD:ltä Melukylän lapset...
  18. I

    Pakko jakaa kanssanne tämän saviruukun kuva (huom. ei tosikoille!!!) ;-)

    Syyläkaktus (Mammillaria) voisi sopia teemaan myös. Suvun tieteellinen nimi tulee latinan sanasta mammilla, joka tarkoittaa nänniä ja viittaa sukuun kuuluvien kaktusten tyypilliseen piirteeseen; syyläkaktusten varressa ei ole kaktuksille tyypillisiä pitkittäissuuntaisia uurteita vaan...
  19. I

    Hehkutusta nahkahousuista

    Oletkohan nyt turhan kriittinen itsesi kanssa?
  20. I

    Hehkutusta nahkahousuista

    Ihanan palkitseva tunne, varsinkaan kun en uskonut päämääräni olevan NYT käsillä :)

Yhteistyössä