Hakutulokset

  1. V

    Minkä kokoinen haalari ensi talveksi?

    Hei Pakko kommentoida. Esim. sinä PIIPA, sinun lapsi on just 86 ja 86 vaatteet alkaa olla naftit. Alkuperäisellä 86 on reilu ja poika on vasta siirtymässä kokoon 86. Sinä ostat suosiolla koon 98, mutta alkuperäiselle oikea koko siis lienee 92? Minusta jotenkin jänää ketju, kun tuntuu, että...
  2. V

    1,5-vuotiaan "iltahuudatus" ja äidin huono omatunto

    Minusta näyttää, että ongelma tulee, jos lapsi opetetaan "lauleskeluun ja silityksiin yms palveluihin". Äidit hermostuvat niihin eikä lapsi edes yritä nukahtaa ja ongelma on syntynyt. Sitten pitää pitää huudatusunikouluja yms muita, kun ongelma on päässyt syntymään. Minusta MÖÖMIN kirjoitus oli...
  3. V

    Minkä kokoinen haalari ensi talveksi?

    menevätköhän ihmisillä vähän vuodet sekaisin? Kysyjän lapsi siis täyttää vasta tulevana lokakuussa 2v. Nyt on siis vuosi ja 2kk. Ymmärsinkö oikein. esimerkiksi edellinen vastaaja pitää nyt kohta 2v:llä (helmikuussa) lapsellaan 92 kokoa ja suosittaa silti kysyjälle samassa iässä 98 kokoa...kyse...
  4. V

    2v mitat

    poika 87cm ja 12,5kg.
  5. V

    Lasten riitelyt

    "positiivista palautetta lapset saavat usein ..viimeksi eilen esikoinen sai ison halauksen ja kehut matikan kokeesta kun meni niin hyvin." Luulen, ettei möömi tarkoittanut tuollaista positiivista palautetta. Vaan sitä, että huomioi pienemmänkin hyvän elkeen sisarusta kohti ja vahvistaa tätä...
  6. V

    2v mitat

    Pantaisko ketju 2v mitoista? me vasta menossa kuopuksen kanssa.
  7. V

    Yölliset ramppaamiset - apua!

    Lapselle (varsinkin noin isolle!) kannattaa tehdä selväksi, että öisin nukutaan. kaikki nukkuvat! Ja etenkin äiti nukkuu! ei siinä muuta tarvita. Meillä 4v, joka nukkunut ikänsä huonosti. Painajaisia yms yms. Mutta siis meillä on selkeät pelisäännöt. Yöllä jos herää painajaiseen niin minusta on...
  8. V

    Syövätkö kaikki 5-vuotiaan tosiaankin jo kaikkea karkkia??

    Ei tosiaan kannata antaa kauheasti karkkia. Meillä kanssa juuri tavalliset suklaamunat tunnetaan ja jotain fasupaloja joskus syödään. Mutta siis varsinaista karkkia tai suklaata ei ole koskaan saanut. Limuja ei ole myöskään koskaan saanut. Me emme niitä itse myöskään synttäreillä tarjoa. Mutta...
  9. V

    4veen uhmaikä mitä voi tehdä

    Asenteen muutos auttaa eniten. Eli äidin asenteen muutos. Lapsi on ihana, vaikka kiukkuaa. Lapsen kuuluu kiukuta ja kenellekäs muille kuin vanhemmille. Ja toki sisaruksen syntyminen on iso muutos lapselle. Läskiahmatilla olikin hyviä vinkkejä. me aikuiset ei oikein aina osata asettua lapsen...
  10. V

    5- vuotiaat tarhalaiset

    Meillä 4v menee mielellään tarhaan. Heiluttaa vaan hyvästiksi. Tykkää kavereista ja askarteluista. Joskus riehaantuu toisten poikien seurassa; yleensä on aika rauhallinen. En oikein osaa vastata, kun en ymmärtänyt, mikä sinua 4-5v olemisessa kiinnostaa. Kysy tarkemmin niin koetan ainakin omalta...
  11. V

    mistä tietää onko lapsi ylivilkas???

    En arvostellut Kielokin toimintaa äitinä. Hän itse kirjoitti niin että väärinymmärrys oli mahdollinen. Selitin jo aikaisemmasta viestissä. Eli turhaan jauhat sitä. Kielokki varmaan vastaa itse omasta toiminnastaan. Minusta edelleen ruoalla on törkeää leikkiä. Minä ehkä vedin kulttuuriperusteen...
  12. V

    mistä tietää onko lapsi ylivilkas???

    Minusta provosoidut vähän turhaan. Puhun tosiaan 2-vuotiaista lapsista, mutta lapset ovat eritasoisia. Miksi en selittäisi asiaa kunnolla, jos ymmärtää? Minä haluan alusta pitäen opettaa lapsiani ajattelemaan muitakin kulttuureja ja maita. Isänsäkin on Afrikkalainen. Oma lapseni puhui 1,7v iässä...
  13. V

    mistä tietää onko lapsi ylivilkas???

    Pyydän anteeksi. Sain nimittäin kirjoituksestasi sen käsityksen, että huonosti käyttäydytään. Lainaus: "Mutta siltikin siinä pyöritään ja hyöritään ja kieputaan ja heitellään lusikkaa, haarukkaa, mukia, lautasta, ruokaa, ja ruoalla ja kaikella tehdään aivan kaikkea...." En siis mielestäni...
  14. V

    mistä tietää onko lapsi ylivilkas???

    Lapsillasi tosiaan saattaa olla ADHD. Onko asiasta ollut puhetta neuvolassa? Tuosta syömisestä moni jääkin kiinni kyseisessä jutussa. Tiesitkö esim, että monilla ADHD lapsilla on ruokailun aikana sellainen ns virikelauta peppunsa alla, josta saavat ärsykkeitä että jaksavat olla nätisti.Saavat...
  15. V

    Kerrostalo vai rivitalo?

    Vähän riippuu...Itse asun omakotitalossa, joten en oikein tiedä kummastakaan. Rivarissa on se etu, että on nopeasti pihalla ja oma rauha. Mutta kerrostaloon joskus haikailen. Voi tuntua hullulta, jos on niin hyvin pullat uunissa, että asuu omakotitalossa tosi lähellä Helsingin keskustaa. Mutta...
  16. V

    4v. mitä vaadille?

    Edellinen lapsi oli minun näkökulmasta "ihmelapsi". Lapset ovat toki erilaisia, jotkut vaan luonnostaan ovat ahkeria enkeleitä. Meillä asuu rasavilli poika... No, käytöstavoissa olen 100% samaa mieltä vaatimuksista. Kiitetään aina, sanotaan ole hyvä, pyydetään anteeksi, ollaan kohteliaita...
  17. V

    tarttuuko "tuhmuus"

    Lainaus miksi kasvattaisin toisten lapsia. Huhuh, miten välinpitämätöntä tekstiä. Mihin on kadonnut koko kylä kasvattaa ajattelu? Onneksi kaikki eivät ajattele noin! Minusta läskiahmatilla oli rakentavia neuvoja. Minä ainakin välitän kaikista lapsista ja kaikki lapset ovat lähellä sydäntä niin...
  18. V

    keinoja taaperon 1v10kk kynnen leikkuuseen/korvien puhdistamiseen?

    Meillä on opetettu pienestä asti kaikille lapsille, että kynnet leikataan ja sillä selvä. Pienempänä lapsi istuu isän sylissä ja äiti leikkaa. Jos yrittää vetää kättä pois niin pidetään kädestä kiinni. Nopeasti hoituu ja rutiinisti ja lapsikin oppii, että leikata pitää. Ja eihän se satu. Turhaan...
  19. V

    Pulma, keväthaalarin koko?

    Sinuna ostaisin 98 cm. Kun oma poikani talvella käytti pukua 92, ostin hänelle seuraavaksi kevääksi koon 98cm ja hyvin kävi. Muutenkaan en ole ikinä ostanut kevät ja talvipukua samankokoista vaan aina joka kerraksi yhden koon suurempaa. Myönnän itsekin aina joka ostohetkellä empiväni, mutta...
  20. V

    Lapsi ei nuku!

    Voi tulla! Meillä siis pukitettu jo, mutta korva voi ensin alkaa vuotaa ja vasta jälkijättöisesti kuume yms muut. Korvatulehdus itsestään voi aiheuttaa kuumetta ja yskää. eli on voinut muhia ja aiheuttaa nuo kaikki muut oireet. Kipin kapin lääkäriin on mun neuvo

Yhteistyössä